Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,592
نام
mohammad
والا حقیقتش اینه که دیگه اون جذابیته ورسوس رو برا من یکی حداقل نداشت:D(الانم نداره:D)
ندیدیم ملت غش کنن تو کنفرانس ها نه اصلا
دیدی تریلر های mgs pp یا titanfall چیکار کردن؟؟؟؟ سالن رفت رو هوا
یعنی ff از اونا باید تاثیرگذاریش کمتر باشه؟؟؟؟ حالا کاری به سبک بازی ها ندارما ولی ff نباید اینطوری نمایشش می بود:D ... من ورسوس رو می خواستم نه اینو
یا مثلا دیدی چرا یهو لوگوی disney نمایش دادن یهو همه خوشحال شدن و ...
درباره ورسوس یه چیزه دیگه فکر می کردم این شد اخر:D
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پنجشنبه هم تو لندن قراره درباره بازی صحبت بشه:D
برا این تاباتا بد نشد کارگردانی xv ها:D یه دور دنیا تو 5 ماه برا خودش زد:D
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دیگه اتفاقیه که افتاده کاریشم نمیشه کرد:(
به همتون قول می دم اگه نومورا بازی بعدیشو معرفی کنه چیزی رو می کنه برا ما که ناراحتی های امروز ما کاملا برطرف میشه:D
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
^^^^^

این لندنی رو میخواست بده Wan Hazmer بره فک کنم خودش دلش خواست :d

آره داره کل دنیا رو میره :)) آخه یکی نیست بگه تو که انگلیسی نمیتونی حرف بزنی چه فرقی میکنه برات کجا بری؟ :| میخوای نظر جمع کنی خب 4 نفر دیگه رو ببر اونجا خودت خیر سرت باید 24 ساعته پای XV باشی

ویرایش: اوخ حواسم نبود اون بوستون بود میخواست بده Wan :d نپرسید چجوری این دوجا رو قاطی کردم که خودمم نمیدونم :d
 
آخرین ویرایش:

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
اقا محمد دیگه داری پیاز داغشو زیاد میکنی یجورای داری فاز منفی میدی.
ما هم از همون اولین نمایشای بازی که ورسوز بود پیگر بودیم تا الان تغیر مهم و اساسی ندیدیم که شما میگی دیگه ورسوز نمیشه و من امیدی به باری ندارم. من یه بازی امید زیادی دارم از به خصوص در مرد گیم پلی و لول آپ. این تغیراتم دیگه انجام شده شما هم یا فاز منفی نده یا اینکه اگه بازی امد خوب شد همه بهبه چهچه:dکردن سر حرفت بمونی:|
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
اقا محمد دیگه داری پیاز داغشو زیاد میکنی یجورای داری فاز منفی میدی.
ما هم از همون اولین نمایشای بازی که ورسوز بود پیگر بودیم تا الان تغیر مهم و اساسی ندیدیم که شما میگی دیگه ورسوز نمیشه و من امیدی به باری ندارم. من یه بازی امید زیادی دارم از به خصوص در مرد گیم پلی و لول آپ. این تغیراتم دیگه انجام شده شما هم یا فاز منفی نده یا اینکه اگه بازی امد خوب شد همه بهبه چهچه:dکردن سر حرفت بمونی:|

محمد رو مگه این چند وقته نشناختی؟؟ :d کلا هر کاری میکنه اول کارش یه Over داره :d

حالا باز خوبه این یه سری کاراش رو نومورا انجام داده وگرنه چه فحش هایی که به این بازی نمیداد :d
 

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
کسی که فینال باز باشه باید اسکوار رو هم خوب بشناسه.که یه شرکت ترسو در ضمینه فروش مناسب و تا زمانی که از فروش یه بازی مطمعن نشن ریکس:d نمیکنن .بعد آمدن فینال 13 هم به این نتیجه رسیدن که ps3 توان بلند پروازی های اونارو نداره به خصوص که 13 براشون شروع نسل بود و میخواستن با ورسوز کولاک کنن. که دیدن فعلا نه جاش هست نه زمانش . الان هم مهمترین بازی هاش پس نمیزارن تاباتا هر بلای که سر بازی میخواد بیاره
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,592
نام
mohammad
فرشاد داشتيم؟؟:d تا حالا من درباره ff هايي كه نومورا طراح شخصيت هاش نبوده بد گفتم يا فحش دادم؟؟:d فقط گفتم بازيشون نكردم چون خوشم نيومده ازشون و افتخارم مي كنم:d
-----------
والا من همش گفتم اين ورسوس نيست وگرنه همين xv در نوع خودش جالبه
يعني اگه هيچوقت ورسوسي نمايش داده نمي شد و يك ضرب xv رو ما نظاره مي كرديم شايد هيچكسي نمي گفت بازي بد ميشه يا ...
يه چيزي هم كه فهميدم اينه تاباتا قدرت نمايش دادن يك تريلر خوب رو نداره مجبوره براي نشون دادن هر ويژگي از بازي يه سه چهارتا تريلر بده بيرون:d
مثلا نومورا تو 6 دقيقه هم از بازي cg نشون داد هم كنترل ربات و سيستم چرخشه اب و هوا و نوع مبارزات و مكان هاي مختلف و يا حتي اينكه در بخشي از بازي در كودكي ناكتيس هستشو هم باس از بازي نشون داد هم سوار شدن بروي تانك و استفاده از اون و يا توانايي سويچ كردن بين شخصيت ها و ... بازم بگم؟؟:d
الان بريد تريلر هاي type 0 hd رو ببينيد
اونقدر از type 0 hd تريلر داده كه يوبي برا ac انقدر تريلر هر سال نميده:d
ديوانه برمي داره شخصيت هارو به سه قسمت تقسيم مي كنه هر روز تريلر مي ده بيرون اين اينه اون اونه و ويژگي هاشونو ميگه بعد جالبه تو يه تريلر هم نمي تونه كامل اون ويژكي رو نشون بده باز از همون شخصيت ها يه تريلر ديگه ميده:d
الانم همينطوره مي خواد فقط يه مكان رو نشون بده برا xv يه تريلر، بخواد فقط گرافيك رو نشون بده يه تريلر، بخواد وسعت بازي رو نشون بده يه تريلر ، مي خواد دقت بر ساخت يك محيط رو نشون بده يه حيوون cam ميده بيرون:d ،و ...
-----------
شانس رو ديديد؟؟؟ با نومورا متنم تموم نشد:d
ايشالله دفعه بعد:d
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
آره داشتیم چون تو و یه سریای دیگه زیاد راجع به یه چیزی بزرگ نمایی میکنین :d

اینکه تاباتا کوچکترین شعور حرف زدن نداره (نمیدونه چجوری حرف بزنه که ملت به جای گیج شدن جواب بگیرن فقط بلده بگه "سومی ماسن" ) و اینکه تو تریلر دادن من خودم رو دست نومورا ندیدم تو SE پس اینو بیخیال هممون میدونیم تو در و دیواره :d

اما یه جوری میگین versus نیست هرکی ندونه انگار versus رو 70 درصد ساخته بودن داستان رو کامل میدونستین و 30 تا تریلر گیم پلی نشون دادن

کار سختی نمیخواد بکنی برو همون سایت novacrystallis کاری که من 2 ماه پیش کردم رو بکن برو کل آرشیو خبری XV که همون versus هم شاملشه رو بیار یه دور بخونشون میفهمی که اونموقع تقریبا versus وجود نداشته فقط یه تریلر CG یک دقیقه ای بوده و هیچیییی دیگه نومورا ازش نداشته

نه داستانش رو کامل کرده بود نه شخصیت ها نه گیم پلی رو انتخاب کرده بود دقیق چی باشه (تو اخبار میزنن که همه سوال دارن که Turn Baseئه یا نه؟ ) نه ایده های بازی کامل شده بود نه افرادش رو داشت که شروع کنه (اینارو میدونم چون اخبارو و مصاحبه هارو بخونین میبینین ازش راجع به versus میپرسن اما جوابش میگه خودش هنوز کامل نیست و یه سری ایده در نظر داریم براش)

تو همون بینا بین هم که هرچی رو میخواست وارد کنه مصاحبه میکرد دقیقا و به همون شکل ایده های الان XVیه میتونید همتون برید خبراشو بخونید چون زیاده من حال گشتن که چی چی بود رو ندارم و بیارم اینجا لینک بدم

نمایش گیم پلی هم فقط یکی داشت اونم 2011 که همون موقش هم هیچ پیشرفت چشم گیری نکرده بود و هنوز کارکنان درگیر سری مزخرف XIII بودن و این تریلر هم به نظرم حتی زورکی داده شده بود و همینجوری یه چیزی ساختن که به ملت بگن بازی کنسل نشده بازم برو خبرا رو ببین چون تا قبل همین تریلر 2011 کلی خبر تو همه سایتا بودن که تیترشون زده بودن "ّ FF versus XIII کنسل شد" این جمله یا به صورت خبری بود که همه میترسیدن یا به صورت سوالی بود که همرو نگران میکرد و اون تریلر رو دادن و حتی فک کنم رئیس Square بود که رد کرد و گفت بازی در حال ساخته

بعد میره تا 2013 که رسما شد XV و اونجا هم نومورا همه کاره بود یعنی اون تریلر هم نومورا داده بود چون اگه کار تاباتا بود مطمعنا نومورا انقدر قاطی میکرد که نیاد برا معرفی و مثل TGS که نومورا هیچ خبری ازش نبود و تاباتا اومد راجع به بازی حرف زد و نومورا هم که پروندش بسته شد رفت

گیم پلی هم من میبینم از نظر Combo که بیشترش کپی پیست از 2011ئه حتی چند وقت پیش یادته یه حرکت Evade زد Noctis که پشتک زد و خوشت اومده بود؟ :d اون حتی تو 2011 هم هست :d (من جوییدم همه چیزو میخوای با من در بیوفتی فحش میدم فرار میکنه یه آینه خدا هم میگما :d )

و الان که اومده دست تاباتا من خدارو شکر میکنم چون هرچقدر هم خل و چل باشه بلد نباشه چی نشون بده بالاخره انقدر اهمیت میده که این همه نمایش داشت این همه سوال جواب داد چون بالاخره بازی یه سری چیزاش ساخته شده میتونه جواب بده موقع نومورا بازم میگم versus در حد چند ثانیه اونم فقط همون وجود داشت ما الان از نظر تعداد دقایق هم حساب کنیم حدود 20 برابر موقع نومورا نمایش داشتن

این نمایش ندادن گیم پلی هم به نظرم به خاطر داغون بودن حرف زدن تاباتائه که نمیتونه بفهمونه با اینکه چیزیه که خودش ساخته و یادتون باشه یه زمانی اولاش همه نگران بودن اینم هی میخواست جواب بده دید نمیتونه آخرشم گفت تا انتشار دمو صبر کنید و خودتون بازی کنید بعد تصمیم بگیرید بعد از اون سوالی تو قسمت Q/A راجع به گیم پلی ندیدیم

چقدر زیاد شد؟ :d تازه اون وسطا هم یه سری چیزا از دستم در رفته یادمم رفت چی میخواستم بگم :d

پس تو که انقدر میگی XV به اندازه versus حال نمیده از طرفی واسه نومورا غش میکنی بدون خود نومورا بود که versus رو XV کرد

کلا این کارو بکنید و آرشیو اخبارشو بخونید نگید من فنشم خوب میدونم چی گفتن و این حرفا چون حرف یکی دو سال نیست و شونصد هزار ساله برید بخونید هم اطلاعاتتون میره بالا هم کف و خون قاطی میکنید که هرچقدر که داشته میگذشته ایده های نومورا دقیقا شبیه XV میشده
 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,592
نام
mohammad
ماشاالله يه مقاله مي نوشتي بهتر نبود؟؟؟؟:d
ببين من همون روز هايي كه تازه اومدم يادته هي مي گفتم كه يا داره به ما اسكوئر دروغ مي گه كه جابه جايي از 2012 بوده يا نومورا انقدر مخش به فنا رفته كه بياد در مورد بازي حرف بزنه كه خودش كارگردانش نيست يا بياد تريلر رو بر اساس ايده خودش نشون بده تو سال 2013 با اينكه يك ساله كارگردان تاباتا شده و حتي قابليت سويچ كردن بين شخصيت ها بود و ... بعد تازه سال 2013 نومورا عصبي نباشه اونوقت تازه دو سال بعد از ناراحتي كاري كنه كه همه بفهمن خودش نمي خواسته اين جابه جايي صورت بگيره و ...
حالا اينجا دو تا نكته ميشه برداشت كرد
١- نومورا خيلي اسكل هستش:d
٢-يا اسكوئر يك خالي بند تمام عياره:d
از طرفي دلايلي هم ممكنه وجود داشته باشه ثابت كنه جابه جايي از همون 2012 اتفاق افتاده
برا همين ديگه اين بحث رو هم ادامه ندادم
--------
من تو حرف هاي اين چند روزه فقط به دو چيزه اشاره كردم
اينه كه نومورا دشمن زياد داره:d
و اينكه xv مثل ورسوس بهم حال نميده اگرم اين تغييرات رو نومورا انجام داده باشه(حالا نمي دونم واقعا تغيير داشته يا نه) باز دليل نميشه مثل همون ورسوس دوسش داشته باشم(شايدم من فقط درمورد ورسوس يجوره ديگه فكر مي كردم)
هر كارگرداني يه كارنامه كاري داره ايا طرفدارا همه ي كار ها و ايده هاي كارگردان رو در يك سطح مي بينن؟؟
-----
بگزريم فقط يك نكته زماني كه تريلر گيمپلي ورسوس اومده درست زماني بوده كه نزديك يك سال از انتشار xiii تو غرب گذشته بوده ها ديگه بقيه نسخه هاي فرعي xiii با جديت خود xiii دنبال نميشدن ك:دي

اون چيزي كه من ديدم چيزه عجله اي نبوده ،اگه قرار بوده باشه اون عجله اي بوده باشه پس جديدا هر چي تريلر از xv اومده همش ت**ي بودن حتي تريلر هاي tgs وJF:d
---------
اينم بگم باز من از اون بچه پر رو هايي هستم كه اگ تاباتا xv رو با متاي 99 تحويل ملت بده ميام اينجا مي گم اگه نومورا خودش كارگردان بود متاش ميشد 100:d
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
@ NoctisSasuke

فرشاد اینم اضافه کن که توی صفحه ی 37 همین تاپیک خودت خبرش رو گذاشتی که در طی مراحل ساخت XV کماکان با نومورا مشورت میشه و کامل کنار نرفته :D و مهم تر از همه اینکه بازی بر پایه ی همون ایده های نومورا در حال ساخته :D

Final Fantasy XV Changed Directors But Nomura’s Vision Remains Intact

After Square Enix announced that Final Fantasy XV has changed directors from Nomura Tetsuya to Hajime Tabata, some fans felt uneasy, but the new director recently talked with Famitsu and assures them that the development team is still building on Nomura’s original plans.

we said that the director has changed, but it wasn’t something that happened abruptly. When we transitioned to new hardware, the characters and main point of the story had already been solidified by [Tetsuya ]Nomura
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
@ NoctisSasuke

فرشاد اینم اضافه کن که توی صفحه ی 37 همین تاپیک خودت خبرش رو گذاشتی که در طی مراحل ساخت XV کماکان با نومورا مشورت میشه و کامل کنار نرفته :D و مهم تر از همه اینکه بازی بر پایه ی همون ایده های نومورا در حال ساخته :D

آره دقیقا اتفاقا الان تو اتاق فکر (دستشویی) بودم میگفتم چیا یادم رفته یکی همینی که گفتی رو یادم رفت یکی هم اینکه حتی نمایش E3 2013 هم چیزی نبود که مطمعن باشن خروجی همونه چون هم تاباتا گفته هم نومورا فک کنم (نومورا رو مطمعن نیستم) که اون نمایش فقط یه چیزی بود که نشون بده ما چه چیزایی تو سرمون داریم و میخوایم بازی به کجا بره وگرنه بازی خروجیش حتما اون نمیشد حتی از لومینوس هم استفاده نمیکردن و از Ebony استفاده کردن (اسمش درسته؟) که رو PC ران میشد و البته میشه گفت Super Ultra Hyper PC :d

و دقیقا حرف شما اینکه نومورا هنوزم مثل این آدم بدای فیلما جز دستان پشت پردست :d البته اینجا به عنوان آدم خوبه :d

تو صفحه 37 اینجا هم میدونی من چیا گذاشتم؟؟؟ :| من یادم نیست دیشب شام چی خوردم XD
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,592
نام
mohammad
اصلا خود wan hazmer چند وقت پيش جواب يه بنده خدايي رو داده بود كه نومورا كامل نرفته و هنوزم نومورا نقش مهمي تو ساخت داره
(ولي من مي گم نمي دونم چرا مثل ورسوس بهم نمي چسبه فكر كنم اشتباهي بازي رو يك نسل درك كردم و جوري ديگه دربارش فكر كردم:دي
تازه گفته بود يه پروژه ديگه هم دست نومورا هستش)
----
بالاخره موفق شدم با نومورا متن رو تموم كنم
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
نه محمد منظورمو کامل نرسوندم

اینکه قابلیت عوض کردن شخصیتا بوده خب اون برا PS3 بوده و کلا versus رو خیلی تغییر دادن گیم پلی رو حتی یادت باشه گیم پلیش کپی KH بود

تو 2013 هم نشون داد که یه لحظه با Prompto داشت نشونه گیری میکرد که به اونم نمیشه زیاد دل بست چون همونجور که بالا گفتم اون نمایش به گفته خودشون فقط چیزی بوده که خودشون میخواستن بهش برسن و لزومی نداره که ایده ها و نشونه گیری اولیه همش طبق اون بره ممکنه خیلی چیزا رو برا بهتر شدن تغییر بدن یا اصلا حذف کنن

تاباتا هم میگه فقط Noctis قابل بازیه چون تو زمینه گیم پلی perfect تشریف دارن :d

در ضمن XIII ساخته شد درجا بعد از اون XIII-2 معرفی شد و در حال ساخت بود و برا SE این بازی تو اولویت بود تا versus. عین همین جمله تو همون آرشیو اخبارشون هست پس یعنی جدی بوده براشون :d

توروخدا این بحث متا رو نکش که این چند روزه حالم داره بهم میخوره :| متا بالا بشه میگن نگاه کن چقدر خوبیم ما متا پایین بشه میگن متا مهم نیست (همون افراد ) کلا از من میشنوی متا رو دایورت کن مثل من :d من یکی از بازیای Top5 کنسولای قبلی بازی White Knight Chronicles 2 بوده با +400 ساعت گیم پلی داشتم اما متاش 60ئه :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
خب اینو از ادامه ی اون پسته بکنم بیارم اینجا :D بحث گیم پلی رو آتیش کنیم :D

من از ورسوس اون کله ی کرکترها که کنار HB بود رو دست داشتم :biggrin1: خیلی باحال بود :biggrin1: نمی دونم چرا حذف شد بنده خدا :biggrin1:
اما این وسط توی گیم پلی از معدود تغییراتی که این وسط اتفاق افتاده فک کنم همون سوئیچ کردن بین کرکترهاست ، توی ورسوس صحنه هایی داشتیم که با پرومپتو در حال تیر اندازی بود یا یهو از روی نوکتیس به گلادیوس یا ایگنیس سوئیچ میشد تا مثلاً یه بابایی رو کتلت کنن :biggrin1: که اونم کامل حذف نشده بلکه به کار گروهی تغییر کرده :biggrin1: حالا نمی دونم شرایط چیدمان دکمه ها اون موقع چه جوری بوده و با سوئیچ کردن چه کارایی میشد کرد (چون یادمه همون موقع هم گفته بودن باید توی هر بتل هوای تمام کرکترها رو داشته باشید و از همشون استفاده کنید و اگه یکی رو به حال خودش بذارید ممکنه کتلت بشه که خب این کار یه کم رو مخ بود) ولی سیستم فعلی رو ترجیح میدم ، این سیستم همکاری چند نفره که یهو چند تایی میریزن سر یه بدبختی و جر واجرش میدن به نظرم کارآمد تر از اون سوئیچه هست + اینکه توی اکثر مواقع کرکتر ها فاصله های زیاد و عجیب غریبی از همدیگه ندارن و نظارت کردن روشون راحت تره :biggrin1:
توی سیستم قبلی یادتون باشه توی تریلر های نومورا جایی که بهموث توی شهر به اینا حمله میکنه یه پل هوایی هست نوکتیس روی پل وایساده ، پرومپتو روی پله هاس اون ایگنیس و گلادیوس هم توی خیابون واسه خودشون ول می چرخن :biggrin1: که این موقعیت های پراکنده ی هر کدوم رسیدگی به هر کرکتر رو یه کم سخت میکنه :biggrin1: حالا یه موجود بد قلق هم بخوره به پستت ممکنه کل گروه پرپر بشن :biggrin1:
حالا این تریلر جدید رو هنوز ندیدم ببینم یه بتل کامل با بهموث نشون میده یا نه ، یا اینکه شرایط چه جوریه ولی به نظرم این سیستم با هم بودن جدید ، اون عیب قبلی رو نداره :biggrin1:

حالا اینکه بازی بهمون می چسبه یا نه چون سلیقه ها مختلفه ممکنه برای هر کسی دلایل فرق کنه ولی به نظر من به خاطر اینه که یه نسل گذشته و ما هنوز اندرخم یه کوچه ایم :biggrin1: (بالاخره طبیعیه بعد از این همه سال آدم اون شور و حال اولیه رو نداره) + اینکه توی این چند ماه اخیر همش داره لوکیشن و بتل های تکراری پخش میشه :biggrin1: نومورا چند سال به چند سال تریلر میداد و لوکیشن های هر تریلر با قبلی فرق داشت ولی الان هر ماه داره از یه لوکیشن تکراری یه سری چیزای تکراری پخش میشه که خب طبیعیه اون حس و حال قبلی رو نده :biggrin1:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر