Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
اقا به کسی برنخوره ولی bahamut با behemoth فرق میکنه. چند جا وقتی اسم اینها اورده شده بود حس کردم اشتباه گرفته شدن. bahamut در بازی ff اکثرا جزو summon ها بوده و موجودیت هوشمندی داره یعنی گاهی حرف میزنه و فکر میکنه درحالی که behemoth همیشه جزو monster ها بوده و گاهی هم boss .
behemoth رو که اینها از زمان versus نشون داده بودن ولی من فعلا اثری از bahamut ندیدم. اگه معرفی شده لطفا اطلاع بدین چون من که ندیدم.

این یه اشتباه مرسوم بین بیشتر فن هاست چون در هر صورت هر جفتش رو باهاموت تلفط میکنیم!:D که البته غلطه.

باهاموت (Bahamut) که پادشاه اژدهاهاست و سامون میکنیمشون اینه:

Bahamut.jpg


بهموث (Behemuth) که دشمن هست و تو بازی هم از ابتدا نمایش داده شده اینه:

Amano_Behemoth_FII.jpg


کلا هم بهموث اصلا اژدها نیست. یه جونور تو اساطیر سامی هست و خود کلمه هم عبریه و فکر میکنم فارسیش میشه غول یا هر موجود غولپیکر. تجسم های مختلفی هم داره، مثل گراز بزرگ، فیل، کروکودیل، گربه و ....
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
@ همگی دوستان

والا به نظر من مشکل اصلی و گیرِ کار نه من نه اون نه فلان نه گرافیکه ، در اصل مشکل اصلی نحوه ی کار کردن تاباتاس ، نه بچه هایی که از سر بی خبری از هر دری حرف میزنن :D مثلاً نومورا وقتی میومد از بازی تریلر پخش میکرد (حالا بعد از هر چند قرن هم که بود) قشنگ از شونصد متری داد میزد یه هدف پشت این تریلر هست :D یعنی تریلری نبود که خرت و پرت جدید از گیم پلی توش نبینی ، یه جا تلپورت نشون میداد ، یه جا مبارزات نشون میداد ، یه جا سوار شدن وسایل مختلف (مثل همون ربات ها) رو نشون میداد ، یه جا چهارتا مکانیزم جدید یا باس جدید نشون میداد و ... ولی متاسفانه تاباتا تریلرهایی که پخش میکنه 99% تکنیکال و گرافیکیه ! :D
از اول تا آخر اون محیط خیابونی رو نشون دادن که دور و ورش جنگله ، اونم به خاطر اینکه اون قسمت جزو محیط هایی هست که ساختش به طور کامل تموم شده و سیستم مبارزات و حضور دشمن ها توی محیط ، توش کامل هست و آمادس :D بعد از اونم هر چی نشون دادن یه سری لول های نصفه و نیمه بوده که قابل بازی نبوده و فقط به بررسی جزییات گرافیکیش پرداختن :D (خب طبیعتاً یه سری بچه ها ، از سر علاقه هم که شده چون چیزی برای بجث نیست خب مجبورن در این مورد بحث کنن :D) یعنی از اونور هر چقدر تریلر های نومورا بار بحث در مورد گیم پلی و امکانات جدید رو داشت به همون میزان تریلرهای تاباتا واقعاً هیچی برای بحث نداره :D
 

Vincent B1ack

کاربر سایت
Oct 12, 2012
474
گفتم که فقط حدود 20 صفحه اخر رو خوندم. حالا شاید قبلتر بحث های دیگه ای هم بوده.
انچارتد و اوردر و اینها هم که همون بهتر واردش نشیم چون چیزی جز خرد شدن اعصاب بهمراه نداره ولی بهرحال انتظار بیشتری از ff میره تا اون گیمها چون ff قبلا وابسته به گرافیک نبود ولی انچارتد و اوردر با وجود اینکه گیمهای خوبی بنظر میرسن ولی بخش عمده ای از اعتبارشون رو از گرافیک میگیرن.
بهرحال امیدوارم به کسی برنخورده باشه و دوستان این حق رو برای ff بازهای قدیمی هم قائل باشن که بتونن نظر بدن و بحث کنن.( کلا ملت اونقدر بیحوصله شدین که برای یه پست ساده قبلش باید از چند جا حلالیت بطلبیم :d)
یک نکته دیگه تو بحثها دیدم ظاهرا دوستان یک موردی رو اشتباه گرفته بودن ( اگه کسی تصحیح کرده من ندیدم) اقا به کسی برنخوره ولی bahamut با behemoth فرق میکنه. چند جا وقتی اسم اینها اورده شده بود حس کردم اشتباه گرفته شدن. bahamut در بازی ff اکثرا جزو summon ها بوده و موجودیت هوشمندی داره یعنی گاهی حرف میزنه و فکر میکنه درحالی که behemoth همیشه جزو monster ها بوده و گاهی هم boss .
behemoth رو که اینها از زمان versus نشون داده بودن ولی من فعلا اثری از bahamut ندیدم. اگه معرفی شده لطفا اطلاع بدین چون من که ندیدم.
هر جفتشون قابل احتراما هم bahamut و هم behemoth :bighug:
اینجا هم در مورد حضرت bahamut یه کوچولو توضیح دادم :d
ه هرحال ff برای من یعنی 3 - 4 - 5 - 7 - 8 و مخصوصا 6. ff برای من یعنی زیر و رو کردن نقشه و پیدا کردن جاهای مخفی و summon ها و اسلحه های مخفی نه فرم ریت و گرافیک فلان تعداد چند ضلعی ها و دوست دختر داشتن کاراکتر. یادش بخیر یه زمانی GF تو ff8 معنیش guardian force بود الان gf معنیش girl friend ـه:d
در مورد اون قرمز ها که کلا بحثی نیست ( بی نظیرن ) :)
( امیدوارم جواب بنده رو بدید! )
ببینید جناب مدیر
دقیقا منظورتون از قدیمی ها چیه؟
قدیمی های بازیسنتر یا طرفداران قدیمی این فرانچایز؟
احتمالا منظورتون طرفداران این بازی هست...( البته این سوالو می پرسم چون یکی دو جا عجیب پاسخ طرف مقابل چیز دیگه ای بود. )
اگر از اول ببینید و همینطور به جلو بیاین ، متوجه میشید که مفصل در مورد داستان و گیمپلی حرف زده شده!
همین فرشاد عزیز کلی خبر در خصوص گیمپلی و بتل سیستم بازی گذاشتن و ساعت ها بحث شد!
در خصوص کنترلینگ، جهان بازی، حرف ها و اینترویو های تاباتا ووو!!!
من خودم با اینکه کاربر جدیدی هستم ولی بودم و دیدیم!
خب خودتون قطعا بهتر می دونید که بار ها و بار در مورد عقب گرد و پایبند نبودن به ریشه ها و... بحث شده و چیز جدیدی نیست.
این صحبت ها مربوط به کل فرانچایز میشه و در کلوپ یا تاپیک مخصوصش کاملا حرف شما درست درمیادو باید راجبش بحث بشه.
اما در نظر بگیرید که ما الان در تاپیک "FFXV" هستیم!
دیگه چه از ریشه ها برگشته باشه یا نه بحث در این خصوص یک مورد فرعی به حساب میاد!
این تاپیک برای بحث تنها در مورد این بازی هست و نه بیشتر!
کل مسائل مرتبط با این بازی متشکل از هر چیزی ، دیگه اشکالی نداره که قرار بگیره!
در مورد گیمپلی مفصل صحبت شده!
حرف ها درباره ی داستان زده شده!
برای دمو غش ها و ضعف ها رصورت گرفته( :biggrin1: )
شوخی هم در جا و زمان خودش صورت گرفته!( حالا این که بد نیست انصافا، اگر بیش از حد نباشه )
و حالا هم نوبت به گرافیک و بحث های تکنیکی رسیده!
بهرحال باید در این مورد بحث بشه آخر سر! :biggrin1:
نمیشه که ازش گذشت!
مخصوصا اینکه بحث گرافیک این بازی حسابی داغه و ناسلامتی قراره جلوه های جدید نسل هشتم رو نشون بده!
باز هم میگم
حرف شما کاملا درست و منطقیه
ولی در نظر بگیرید که این تاپیک FF نیست بلکه FFXV است.
باید در مورد تمام نکات و بخش های بازی بحث بشه.
تشکر از شما :)
اگه این لینکی بالا گذاشتم نگاه کنین دوستان راجب حضور Primal هایی مثل Titan صحبت کردن که هم تو یک سری از شماره های قدیمی حضور داشتن و هم XIV هستن
این یک نمونه که به ریشه ها هم ربط پیدا می کنه و همونی که اسمشو نمی برم :d
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,514
نام
کورش
( امیدوارم جواب بنده رو بدید! )
ببینید جناب مدیر
دقیقا منظورتون از قدیمی ها چیه؟
قدیمی های بازیسنتر یا طرفداران قدیمی این فرانچایز؟
احتمالا منظورتون طرفداران این بازی هست...( البته این سوالو می پرسم چون یکی دو جا عجیب پاسخ طرف مقابل چیز دیگه ای بود. )

مثل اینکه دوباره باید برگردیم سر جای اول. شما ایا مشکلی دارین کسی اینجا پست بده؟ ایا شما تعیین میکنید کی راجع به چی صحبت کنه؟ چه گیری به قدیمی ها دادین شما و یکی دیگه از دوستان. قدمی هر کی که هست مگه برتری میاره قدیمی بودن؟
من واقعا دلیل این همه اصرار رو برای اینکه لحن من رو از دوستانه به جدی تغییر بدین متوجه نمیشم. اگه فکر میکنید مالکیت اینجا رو دارین و کسی حق نداره پست بده لطفا مشخص کنید چون دیگه کم کم داره حوصله ام از بحث های بیربط سر میره.
اصلا مگه کسی گفت بحث گرافیک نکنید؟ اینکه یکی بگه ffرو من بر بخاطر گشت و گذار و پیدا کردن جاهای مخفی بازی و ایتمها و اسلحه ها و summon ها دوست دارم نه گرافیک یعنی طرف گفته بحث گرافیک نکنید؟ شما ازادید در مورد هر نکته ای در مورد این بازی بحث کنید همونطور که بقیه هم ازادن در مورد علایق و انتظارتشون از این بازی که از بد روزگار گرافیک نیست و چیز دیگه ایه بحث کنند.

همه بخونن لطفا چون دیگه تکرار نمیکنم. وقتی در فروم پستی زده میشه میشه درموردش بحث کرد. ممکنه یکی موافق باشه یکی دیگه مخالف. حق تعیین تکلیف و درست کردن باند برای جهت دادن به تاپیک رو ندارین. وقتی چند صفحه در مورد گرافیک بحث شد فقط یک پست زده شد که FF ریشه اش گرافیک نیست و چیز دیگه ایه. حالا یا موافقید یا مخالف. دیگه ولی حق اینکه بگید چرا "بحث گرافیک رو دوست نداشتی " رو ندارید. با همه هستم. شما به عنوان یک کاربر بحث رزولوشن میکنید من هم به عنوان یک کاربر بحث ریشه های سری رو کردم و ارزو کردم FFXV ( نه بازی دیگه ای ) به این ریشه ها برگرده.
در ادامه هر کاربری که بحث در مورد خود بازی رو ول کنه و تاپیک رو به بیراهه و رواعصاب ببره مستقیما جریمه میشه.
در مورد اون قرمز ها که کلا بحثی نیست ( بی نزیرن )
yahoo_1.gif
من درسته از 6 کلا کمی بیشتر از بقیه خوشم میاد ولی از حق نگذریم 7 و 8 هم مثل اون قرمز ها بینظیرند :d
 

Vincent B1ack

کاربر سایت
Oct 12, 2012
474
این یه اشتباه مرسوم بین بیشتر فن هاست چون در هر صورت هر جفتش رو باهاموت تلفط میکنیم!:D که البته غلطه.

باهاموت (Bahamut) که پادشاه اژدهاهاست و سامون میکنیمشون اینه:

Bahamut.jpg


بهموث (Behemuth) که دشمن هست و تو بازی هم از ابتدا نمایش داده شده اینه:

Amano_Behemoth_FII.jpg


کلا هم بهموث اصلا اژدها نیست. یه جونور تو اساطیر سامی هست و خود کلمه هم عبریه و فکر میکنم فارسیش میشه غول یا هر موجود غولپیکر. تجسم های مختلفی هم داره، مثل گراز بزرگ، فیل، کروکودیل، گربه و ....
Bahamut تو یکی از شماره ها هم ظاحر انسان شکل دارن
در مورد قسمت اساطیر هم هیچگونه اطلاعاتی نداشتم ممنون بابت توضیح :d

- - -ویرایش - - -

من درسته از 6 کلا کمی بیشتر از بقیه خوشم میاد ولی از حق نگذریم 7 و 8 هم مثل اون قرمز ها بینظیرند :d
درسته 7 و 8 قسنگن ولی مخصوصا 4 و 5 و 6 بازی هایی بودن که بعضی وقتا به زور منو از پاش بلند می کردن :))
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
در مورد اون قرمز ها که کلا بحثی نیست ( بی نظیرن ) :)

من اولا که سنم کمتر بود اول FFVII رو دوست داشتم و بهترین میدونستم اما الان که بزرگ تر شدم نظرم به FFVI نزدیک تر شده!:D اما با این حال معتقدم کماکان بعد از FFVI بهترین بازی مجموعه FFVII هست!:D
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,514
نام
کورش
میون این بحث summon شاید خنده دار بنظر برسه ولی ای کاش یکی از مهمترین summon های مورد علاقه من یعنی doom train رو یجوری تو FFXV هم جا بدن :d
البته یه چیزی تو مایه های ارزوی محاله فکر کنم ولی واقعا یکی از ارزوی های من برای این بازی هست مخصوصا اگه گرفتنش مثل دفعه قبل سخت باشه و بعد گرفتن بخوبی دفعه اول قوی و موثر باشه. کلا اگه نظر من رو در مورد summon ها میخواستن در کنار 3 نوع bahamut یعنی معمولی و neo bahamut و zero bahamut حتما doom train و diablos رو وارد شماره XV میکردم. کلا میگن وصف العیش نصف العیش :d
من اولا که سنم کمتر بود اول FFVII رو دوست داشتم و بهترین میدونستم اما الان که بزرگ تر شدم نظرم به FFVI نزدیک تر شده!
biggrin1.gif
اما با این حال معتقدم کماکان بعد از FFVI بهترین بازی مجموعه FFVII هست!
biggrin1.gif

اگه زمان انتشار رو بیخیال بشیم ( چون 7 در زمان انتشارش شاهکاری بود ) من سلیقه الانم این شکلیه: 6 > (8 و 5) > 7 >4 > 3> 2 >1
دلیل پایین تر بودن 7 اینه که اگه الان بازی کنیم یخورده حوصله سربر بنظر میرسه ولی با زمان خودش بسنجیم شاهکاری بود.
 
آخرین ویرایش:

Vincent B1ack

کاربر سایت
Oct 12, 2012
474
من اولا که سنم کمتر بود اول FFVII رو دوست داشتم و بهترین میدونستم اما الان که بزرگ تر شدم نظرم به FFVI نزدیک تر شده!:D اما با این حال معتقدم کماکان بعد از FFVI بهترین بازی مجموعه FFVII هست!:D
من شاید چون اونارو اول بازی کردم یه خوده بیشتر علاقه دارم بهشون دست خودم نیست :whistling:
ولی هچنان Kain و Cecil (وقتی Dark Knight بود بیشتر ) و و و در خاطرات زنده میمانن :)
حالا جای دیگه هم هست در این موارد بحث کرد شاید دوستان حوصلشون سر بره :d
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
سلام:دي
خوب من يه چند وقت نبودم انگار اينجا اتفاقاتي افتاده كه باعث ناراحتيم شد من كامل نفهميدم بحث چي بود ولي از اول و اخر ماجرا يه چيزايي فهميدم ،من گفتم همه بيان تو تاپيك نظر بدن و نظرشونو بگن و ... نه اينكه باعث بشيم كسي از اينجا فراري بشه.
من قضاوتي نمي كنم چون نمي دونم كل قضيه چي بود ولي از اينجا از فرشاد خواهش مي كنم بياد اينجا و سر بزنه به تاپيك
من الان فاينال رو فقط نومورا مي دونم منم برم؟؟؟ من ffxii و ffix رو بهش اصلا نگاه نكردم برم؟؟ داريم در مورد ff حرف مي زنيم هر كسي مي تونه از هر شماره طرفدار اين سري بشه يا حتي نسخه هاي فرعي
------------------
يه موضوع ديگه اي رو هم درباره bc فهميدم كه نبايد واقعيت رو گفت و گفتن گذشته يه قومي كه تو ايران هم نيستن باعث بشه من به اون قوم توهين كنم و منو بن كنن.هر چي كه بود به ايراني بودنم افتخار مي كنم و پاش برسه بازم اون واقعيت رو درباره ي اون قومي كه تو همسايه ما زندگي مي كنه مي گم.
------------
خوب من هنوز نتم وصل نشده زياد نمي تونم برم دنبال اخبار و ... ولي چندتا چيز مي زارم كه كسي نزاشته


با اين خيلي حال كردم ،طرف در مورد نگرانيش در مورد نومورا پرسيده كه نيستش تو كار ؟؟ بعد اين طراحه جواب داده پياده شو باهم بريم نومورا نقش مهمي هنوزم رو پروژه داره و به طور كامل حذف نشده اين يك حقيقته،بعد گفته نومورا واقعا سرش شلوغه داره رو kh3 كار مي كنه و يه عنوان ديگه هم دستش داره:دي (يعني چي مي تونه باشه؟؟:دي هر ثانيه برا من به اندازه يك سال مي گزره ايا شاهد كلود و ناكتيسي ديگر خواهيم بود؟؟؟:دي) بعد گفته به همين علت كمپاني تصميم گرفته كار رو بده به دست تاباتا
-----
نمايش بعدي بازي هم 20 فبريه ،جمعه صبحه ،نمايش بدي نخواهد بود
خيلي برا اونايي خوبه كه هم فن اردر هستن و هم فاينال:دي تريلر جمعه صبح باعث ميشه ناراحتي پنجشنبه عصر كاملا برطرف بشه:دي
ببخشيد ديگه اگه غلط املايي داشتم با گوشي اومدم ،سريع هم تايپ كردم
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یه خبرم اومده هنوز نرفتم کامل بخونم فکر کنم گفته شده می تونیم دمو رو تا یک سال یا بیشتر بازی کنیم(خلاصه اینکه مدت زیادی می تونیم بازیش کنیم:D)
وقت کردم می رم همشو می خونم بهتون می گم
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
من باید فقط برم دنبال خبر؟؟؟:D
خوب 60 درصد بازی کامل شده تو تی جی اس گفتن 55 درصد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
https://www.youtube.com/watch?v=aAXWtjNzsPE

https://www.youtube.com/watch?v=sQ0FDwOLzAc
برید ببینید حالشو ببرید:D
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ-
من از اینا می خوام:(

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر