Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
بردیا مشکلی نداره برا روشنایی از روش من استفاده کن. فقط یکم mp باید مصرف بشه

یه magic خفن آتیش میزنی جنگل رو به آتیش میکشونی همه جا روشن میشه ^~^

در ضمن تو dragon's dogma یه آیتم دیگه داره که خیلی خیلی فضا رو روشن میکنه به نام elite lantern :d
 

Roter Jäger

کاربر سایت
Mar 17, 2009
1,750
نام
سهراب
تو اون سایتی که گذاشتی همه اومدن صحبت از بهار 2016 میکنن
جدا ممکنه تا اون موقع کشش بدن ؟!

تا به اینجا که Square Enix مارو Disappoint نکرده توی خیلی خیلی عقب انداختن بازیهاش....FF XIII رو یادتونه؟2 سال دیرتر از وقتی که منتظر بودیم رسید دستمون.
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza

اواخر 2015 برای ژاپن و اوایل 2016 برای بقیه دنیا به نظرم محتمل ترین گزینه هست :D چند وقت پیش یه سری از صدا پیشه های انگلیسی بازی مشخص شده بودن (رسمی نبود البته. توی imbd اسمشون درج شده بود) البته اگه از همین الان کار localization رو شروع کنن و بتونن بازی رو به صورت همزمان تو همه جای دنیا منتشر کنن که عالی میشه :D

پ.ن: کاوایی :x :



:d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
اواخر 2015 برای ژاپن و اوایل 2016 برای بقیه دنیا به نظرم محتمل ترین گزینه هست :D چند وقت پیش یه سری از صدا پیشه های انگلیسی بازی مشخص شده بودن (رسمی نبود البته. توی imbd اسمشون درج شده بود) البته اگه از همین الان کار localization رو شروع کنن و بتونن بازی رو به صورت همزمان تو همه جای دنیا منتشر کنن که عالی میشه :D

دوباره باید برای صدای ژاپنی پول بدیم و 10-15 گیگ دنلد کنیم :|
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
خواهشن جو الکی ندین که بازی قراره یه سال دیگه بیاد :d

کسایی هم که میگن بازی 2015 برا ژاپن میاد به نظرم غیر ممکنه (منبع خودم)

تاباتا با این دمویی که میدن نمیخواد نشون بده بازی داره ساختش تموم میشه قبلا هم خودش گفته که این دمو رو دارن میدن که ملت دهنشون یه مدت بسته بمونه (البته با یه لحن دیگه گفت ولی منظورش همین بود)

خیلی خوب باشه اواخر 2016 برا ژاپن (همیشه حالتای بد رو تصور کنید که اگه زودتر شد خر کی. . . منظورم اینه که خوشحال بشین :d )
 

AsaraymA

IchibaN
کاربر سایت
Apr 9, 2007
1,003
نام
آریا
^^
اواخر 2016 دیگه خیلی بعیده فرشاد...یعنی امیدوارم یه همچین اتفاقی نیفته :d
ولی راجع به 2015 موافقم و بنظر منم احتمالش صفره که 2015 بازی بیاد...
فکر کنم بره برای اوایل 2016 (ژاپن) و یک مدت بعدش هم برای اروپا و آمریکا.

اگه درست یادم باشه تو TGS خود تاباتا گفته بود که بازی نصفش تکمیل شده و پروسه ساختش بعنوان فاینال 15 از 2 سال پیش شروع شده... اگه با همون سرعت پیش برن باید 2 سال دیگم طول بکشه و همون اواخر 2016 درسته... ولی نکته اینجاست که بعیده یه همچین اتفاقی بیفته و روند ساخت بازی هرچی جلوتر میره احتمالاً سرعت بیشتری میگیره... طولانی شدن ساختم بیشتر برای همون پورت بازی از موتور قدیم به جدید بوده، یعنی از حرفهای تاباتا یه همچین استنباطی میشه مخصوصاً که رو این قضیه پورت شدن قفلی زده و تو همه مصاحبه‌هاش بهش اشاره میکنه... فکر کنم این پورت کردن هم دیگه تموم شده باشه یا به زودی تموم بشه.

در کل امیدوارم بازی نره برای 2 سال دیگه و همون اوایل یا وسطهای 2016 بازیش کنیم... بهار 2016 بنظرم زمان خوبی برای عرضه بازیه. :d
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
آره ولی بیشتر همون 2016 واقع گرایانه تره :d آخه 2015 دیگه خیلی رویاییه

البته بعید نیست اواخر 2016 بیادا :)) یهو تاباتا میگه بازی خوب پورت نشد مجبور شدیم از اول بسازیم :)) تاباتائه دیگه :d

جدیدا هم دارم با نحوه نشستنش مشکل پیدا میکنم :d نومورا خیلی شیک و مجلسی میشینه مصاحبه میکنه اما این بشر لش ترین حالت ممکن میشینه حرف میزنه XD
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,575
نام
mohammad
من که از الان خودمو برا 2017 اماده کردم ٬ خود نومورا تو ای تیری پارسال گفت حالا حالا ها منتظر انتشار نباشید:D یکی از فانتزی هام این شده برا این نسل هم منتشر نشه بره برا نسل بعد:D
این نسل هم بخوایم 6 سال در نظر بگیریم 2019 رفتیم برا نسل بعد ٬ میان می گن کنسول های نسل هشتم قدرت فهمیدن پورت کردن های تاباتا رو نداشت:D
اول که ایده برا PS2 بود ولی قدرت نداشت .بعد گفتن PS3 کنسول خیلی خوبی بود به نسل بعد منتقل کردیم بعد یهو رفتیم تو نسل بعد که PS4 باشه همون اول از کنسول خیلی تعریف کردن ولی یهو در یک عملیات غافلگیرانه میره برا PS5 :D
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
تریلر های جدید با اندکی کیفیت بهتر

Square Enix release direct feed Final Fantasy XV tech demo footage | Nova Crystallis

سایت خود XV هم آپدیت شده

FINAL FANTASY XV | SQUARE ENIX

شایعات نسخه PC هم زیادی داره بالا میگیره امیدوارم اینجوری نشه :| نه اینکه خسیس باشم چون میخوام این بازی رو با بهترین کیفیتی که میسازن بازی کنم برا همینم اگه رو PC بیاد معلومه که رو PC بهتره و پول ندارم :|
 
آخرین ویرایش:

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
World Map بازی:





مثل اینکه قسمت های سفید شهر ها هستن و کلا 11 تا شهر توی بازی هست. البته این ماکت نهایی نشده هنوز (از نظر رنگ آمیزی). یعنی برعکس چیزی که به نظر میاد کل بازی کوه و سنگ نیست :D

یعنی فکرشو بکنید... وجب به وجب این مپ رو میشه گشت :D امیدوارم پر از داستان و Side-quest و شخصیت های جالب باشه :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر