Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,576
نام
mohammad
من دارم سکته می کنم بعد از tgs ولی خیلی ها دیگه بیش از حد امید دارن:D بعد نمی دونم چرا بعضی ها از تاباتا خیالشون راحته. 8 سال عمرمون رو گزاشتیم پای این عنوان به عشق نومورا اخرش این شد:( انگار اسکوئر به هر چشم بادومی اعتماد داره غیر نومورا:D همون kh هم بهش اعتماد نداشتن ولی تا دیدن مطرح شد مثل خشتک چسبیدن بهش:D من به شخصه کل ff هارو یه طرف گزاشته بودم( حتی ff vii) و ff versus رو یه طرف چون اونقدر پتانسیل داشت که می تونست بزنه رو دست ff 7 :D ( نگید که فکت هستش و ... مشکل انسان ها اینه تا یه شاهکار می بینن فکر می کنن دیگه هیچوقت شاهکاری دیگر ساخته نخواهد شد که مثل اون عنوان باشه ٬ همین نگرانی که سر گاو و سانتا افتاذه) الان تاباتا نمی گم بده ها ولی اصلا شوخیشم قشنگ نیس که با نومورا مقایسه بشه٬ یدونه type 0 تو ژاپن داد که معلوم شد روایت داستانش خوبه نیس ولی بازی بی اشکالی نیستش تازه این چیزایی هستش که گیمر ها دیدن اگه تو غرب منتشر میشد و نقد هاش میومد می دیدیم یهو کلی اشکال می گرفتن و ... ( خیلی وقت ها شده بازی هارو ما قبل از انتشار نمراتش بازی کردیم و کلی هم تعریف و تمجید ازش کردیم ولی زمان انتشار نقد ها میشه یهو متوجه خیلی چیزا می شیم) بعد فقط هم هر چی داره الان از ff 7:cc داره که درسته بازی خیلی خوبی در اومد ولی شاهکار نبوده به هیچ وجه. نمی دونم شاید من اینطوریم برا من فاینال فقط یعنی نومورا یعنی اگه به جای تاباتا از ساکاگوچی یا ایتو دعوت می کردن بیان باز من دلم رضا نبود:D بعد خیلی جالبه اسکوئر داره تو روز روشن به ملت دروغ می گه که از 2012 تاباتا اومده رو بازی کار کرده این درحالیه که همون اول گفتن نومورا کاراشو کرده و کاری دیگه نداره ( بعد که دیدن یهو ممکن فن ها بیان بگن می ترسیم تو بازی دوگانگی ایده رو ببینیم گفتن از اول تغییر نام که سال 2012 بود تاباتا اومده) این درحالیه که سال 2013 بازی به اسم نومورا نمایش داده شد و حتی ایده های خودشو مطرح می کرد و تا همین یک ماه قبل تی جی اس تمام مصاحبه ها با نومورا بود یا هر کی ازش سوال می کرد جوابشو می داد ٬ حالا درست یکی دو هفته قبل تی جی اس تاباتا اومد یه مصاحبه درباره ی type 0 کرد و اخرش اونقدر جو گرفته بودتش که گفت تو درباره 15 هم یه چیزی گفت که اینده کنسول هارو تو ژاپن ...
این نشون میده که این جابه جایی ها به تازگی اتفاق افتاده وگرنه نومورا دیوانه نیس برا بازی که دو سال ازش کناره گیری کرده مصاحبه کنه ٬ اصلا به ایمیج خودش ضربه می زنه ٬ نکته دیگه که ثابت می کنه اسکوئر داره دروغ میگه اینکه اصلا نومورا قبل از تی جی اس عصبی نبود ٬ اونقدر خوشحال بود که میومد هی می گفت از بازی کردن سیر نمی شید و ...طوری شد که بعد تی جی اس درباره kh حرف زد ولی برای 15 سکوت کرد ٬ همه اینا ثابت می کنه اسکوئر ملت و چیز فرض کرده٬شاید باورتون نشه من همون موقع که خبر های تاباتا اومد بغض کردم و چشام قرمز شده بود٬ 8 سال عمرم به فنا رفت:D
از ته دل ارزو می کنم نومورا یه فاینال فانتزی کیلر بسازه حال اینا گرفته بشه:D
 

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
من دارم سکته می کنم بعد از tgs ولی خیلی ها دیگه بیش از حد امید دارن:D بعد نمی دونم چرا بعضی ها از تاباتا خیالشون راحته. 8 سال عمرمون رو گزاشتیم پای این عنوان به عشق نومورا اخرش این شد:( انگار اسکوئر به هر چشم بادومی اعتماد داره غیر نومورا:D همون kh هم بهش اعتماد نداشتن ولی تا دیدن مطرح شد مثل خشتک چسبیدن بهش:D من به شخصه کل ff هارو یه طرف گزاشته بودم( حتی ff vii) و ff versus رو یه طرف چون اونقدر پتانسیل داشت که می تونست بزنه رو دست ff 7 :D ( نگید که فکت هستش و ... مشکل انسان ها اینه تا یه شاهکار می بینن فکر می کنن دیگه هیچوقت شاهکاری دیگر ساخته نخواهد شد که مثل اون عنوان باشه ٬ همین نگرانی که سر گاو و سانتا افتاذه) الان تاباتا نمی گم بده ها ولی اصلا شوخیشم قشنگ نیس که با نومورا مقایسه بشه٬ یدونه type 0 تو ژاپن داد که معلوم شد روایت داستانش خوبه نیس ولی بازی بی اشکالی نیستش تازه این چیزایی هستش که گیمر ها دیدن اگه تو غرب منتشر میشد و نقد هاش میومد می دیدیم یهو کلی اشکال می گرفتن و ... ( خیلی وقت ها شده بازی هارو ما قبل از انتشار نمراتش بازی کردیم و کلی هم تعریف و تمجید ازش کردیم ولی زمان انتشار نقد ها میشه یهو متوجه خیلی چیزا می شیم) بعد فقط هم هر چی داره الان از ff 7:cc داره که درسته بازی خیلی خوبی در اومد ولی شاهکار نبوده به هیچ وجه. نمی دونم شاید من اینطوریم برا من فاینال فقط یعنی نومورا یعنی اگه به جای تاباتا از ساکاگوچی یا ایتو دعوت می کردن بیان باز من دلم رضا نبود:D بعد خیلی جالبه اسکوئر داره تو روز روشن به ملت دروغ می گه که از 2012 تاباتا اومده رو بازی کار کرده این درحالیه که همون اول گفتن نومورا کاراشو کرده و کاری دیگه نداره ( بعد که دیدن یهو ممکن فن ها بیان بگن می ترسیم تو بازی دوگانگی ایده رو ببینیم گفتن از اول تغییر نام که سال 2012 بود تاباتا اومده) این درحالیه که سال 2013 بازی به اسم نومورا نمایش داده شد و حتی ایده های خودشو مطرح می کرد و تا همین یک ماه قبل تی جی اس تمام مصاحبه ها با نومورا بود یا هر کی ازش سوال می کرد جوابشو می داد ٬ حالا درست یکی دو هفته قبل تی جی اس تاباتا اومد یه مصاحبه درباره ی type 0 کرد و اخرش اونقدر جو گرفته بودتش که گفت تو درباره 15 هم یه چیزی گفت که اینده کنسول هارو تو ژاپن ...
این نشون میده که این جابه جایی ها به تازگی اتفاق افتاده وگرنه نومورا دیوانه نیس برا بازی که دو سال ازش کناره گیری کرده مصاحبه کنه ٬ اصلا به ایمیج خودش ضربه می زنه ٬ نکته دیگه که ثابت می کنه اسکوئر داره دروغ میگه اینکه اصلا نومورا قبل از تی جی اس عصبی نبود ٬ اونقدر خوشحال بود که میومد هی می گفت از بازی کردن سیر نمی شید و ...طوری شد که بعد تی جی اس درباره kh حرف زد ولی برای 15 سکوت کرد ٬ همه اینا ثابت می کنه اسکوئر ملت و چیز فرض کرده٬شاید باورتون نشه من همون موقع که خبر های تاباتا اومد بغض کردم و چشام قرمز شده بود٬ 8 سال عمرم به فنا رفت:D
از ته دل ارزو می کنم نومورا یه فاینال فانتزی کیلر بسازه حال اینا گرفته بشه:D

خب...حتما نامورا به مشکل برخورده بوده!!
این بشر واقعا وسواس تشریف دارن! که البته خصوصیت خوبیه...
اما خب همونقدر که می تونه مورد پسند باشه قابلیت گند زدن و رو اعصاب بودن هم داره!!
بهر حال شما که دلت نمی خواست توی TGS تغییر لباس ناکتیس رو ببینی؟:| :D
بدبخت تاکاهارا! از سال 2006 یا 7 همینطور طرح می دادن و همش تکدیب می شد که به این مدل دیزاین رسیدن!
راستی بگم که درسته نامورا نیست ولی این دلیل نمیشه که کار تاباتا بد از آب دربیاد!
اتفاقا بنظرم خیلی خوب بوده تا اینجا نتایج...
و اینکه پیشرفت و روند رو به رشد کاملا مشخصه.
اون حرفت در مورد FFVII هم مشخصا فکت بود! :D
-----------
دوستان یک مقاله نوشتم در خصوص FFXV.
کسی هست که از عشاق FFXV باشه و بخواد نگاهی بهش بندازه؟! :D
( حالا چه اشکال گیری یا تذکر یا غیره )
البته مقاله بسیار طولانیست!
( می خوام ببینم اگه کمی یا کاستی ای داره برطرف بشه یا مثلا اطلاعاتی که نوشتم اشتباه بوده و از این موارد. )
ممنونش میشم...( البته حدس میزنم که کسی توجهی نکنه! )
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,576
نام
mohammad
این همه تاخیر به هیچ وجه تقصیر نومورا نیس. اولا از 2006 تا 2009 2010 که عملا تیم اصلی داشته رو 13 کار می کرده و قرار بوده بعد از تموم شدن ساخت بیان رو versus کار کنن بعد دوباره اسکوئر تمرکزشو گزاشت رو xiii-2 ولی باز با این حال تو همین حدود یک سال کارو خیلی جلو برد تا اینکه 2012 اینا دیدن اونقدر بازی بزرگه که شماره دارش کردن٬ یعنی عملا 6 سال از این زمان الکی الکی حروم شد و به وسواس نومورا ربطی نداره این زمان حروم شده
اما درباره ی تاباتا ٬ من نگفتم کارش بده گفتم در حد نومورا نیس ( این حقیقته حالا هرچقدر دوس داریدتاباتا رو استاد بدونید:D) حالا با یه بازی که نمیشه دربارش تصمیم گرفت تازه شاهکارم نبوده( type 0 رو حساب نکردم چون تا منتقد های غربی نقدش نکنن برام سر سوزن اهمیت نداره)
و اما درباره ff 7 اگه متن رو خوب خونده باشی اون حرفو نمی زدی. گفتم ملت فکر می کنن هیچوقت یک شاهکار تکرار نمیشه . که این اصلا یه چیزیه که از پایه غلطه. ذهن هر انسان نامتناهی هستش و هر فرد نیز با فرد دیگه تفکراتش متفاوته ٬ حالا میلیارد ها افکار نامتنهایی متفاوت در سطح جهان وجود داره و در گوشه کنار این دنیا کسایی پیدا میشن که می تونن داستان هایی رو بگن که حتی ده ها برابر از ff vii شاهکار تر باشه.
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
فک نکن که فقط تویی که دوست داشتی نومورا هنوزم کارگردان بود شاید همه ماها دوست داشتیم همون نومورا میبود اما نیست چیکار کنیم؟ بریزیم SE و تهدید به انفجار ساختمونش کنیم؟ :d

تاباتا هم خوبه درسته از نظر من در حد نومورا نیست اما اونقدرا هم بد نیست

من خودم به شخصه خیلی ازش دلخورم اما بازم امیدوار ^_^ کلا من در رابطه با XV امیدوار ترین آدم روی کره زمینم

حالا شماها نه اما آریا که مغزشو خیلی وقت بود با versus میجوئیدم اون میدونه من چقدر منتظر این بازی بودم

این تاباتا گرفته تقریبا میخواد همه چیز رو تغییر بده و از حرفاشم معلومه و حتی یه بارم اسم نومورا رو نمیاره تازه رنگ پوست کاراکترا رو هم عوض کرده :)) اینو قبلا هم گفته بودم برا تاکید بود :))

ولی نگران نباش یه چند ماه دیگه دموش میاد و اونموقع میدونیم که یا ایول بگیم به تاباتا یا همون پروژه انفجار ساختمون SE
 

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
این همه تاخیر به هیچ وجه تقصیر نومورا نیس. اولا از 2006 تا 2009 2010 که عملا تیم اصلی داشته رو 13 کار می کرده و قرار بوده بعد از تموم شدن ساخت بیان رو versus کار کنن بعد دوباره اسکوئر تمرکزشو گزاشت رو xiii-2 ولی باز با این حال تو همین حدود یک سال کارو خیلی جلو برد تا اینکه 2012 اینا دیدن اونقدر بازی بزرگه که شماره دارش کردن٬ یعنی عملا 6 سال از این زمان الکی الکی حروم شد و به وسواس نومورا ربطی نداره این زمان حروم شده
اما درباره ی تاباتا ٬ من نگفتم کارش بده گفتم در حد نومورا نیس ( این حقیقته حالا هرچقدر دوس داریدتاباتا رو استاد بدونید:D) حالا با یه بازی که نمیشه دربارش تصمیم گرفت تازه شاهکارم نبوده( type 0 رو حساب نکردم چون تا منتقد های غربی نقدش نکنن برام سر سوزن اهمیت نداره)
و اما درباره ff 7 اگه متن رو خوب خونده باشی اون حرفو نمی زدی. گفتم ملت فکر می کنن هیچوقت یک شاهکار تکرار نمیشه . که این اصلا یه چیزیه که از پایه غلطه. ذهن هر انسان نامتناهی هستش و هر فرد نیز با فرد دیگه تفکراتش متفاوته ٬ حالا میلیارد ها افکار نامتنهایی متفاوت در سطح جهان وجود داره و در گوشه کنار این دنیا کسایی پیدا میشن که می تونن داستان هایی رو بگن که حتی ده ها برابر از ff vii شاهکار تر باشه.

خب شما احتمالا اصلا چیزی در مورد روند ساخت FFXV نمی دونید!
اتفاقا مشکلات زیادی در راس کار و تیم دولوپمنت بوده!
1- کلا تیم ساخت این دو بازی باهم فرق داره!!
کسانی که FF Versus XIII رو داشتن می ساختن بیشتز از سازندگان KH بودن!
کلا دو خط اول کامنتتون اصلا باینجوری نبوده که شما نوشتین!
2-اصلا و ابدا اینطور نبوده!یه چیزی از خودت درووردیا! :D
اصلا ربطی به بزرگ بودن بازی نداشته هیچ...بلکه ورود کنسول های نسل جدید باعث این کار شده!
سخت افزار محدود PS3 شرایطو فوق العاده سخت کرده بوده.( البته این تنها دلیل نبوده )
اگه میخوای کل روند ساخت از سال 2006 تا همین چند وقت پیش رو واست کامل بگم!
البته اینو داخل مقاله ی پیش نمایشم نوشته و ترجمه کرده بودم که اگه خواستی اینجا میگم یا واست پیام خصوصی می کنم!
3-اتفاقا نامورا آدم با دقت و وسواسی هست!( اینو می تونی توی طراحی هاش و جزییات شخصیت ها مشاهده کنی. )
4-گور بابای منتقد غربی :|
برادر من تو چیکار نمرات مضحک داری؟
اصل تجربه و نمره ی گیمر هست نه حرف یه مشت منتقد که فقط بلدا گند بزنن به متا!
در ضمن FF یک اثر ژاپنیست!
و حتما باید اول ملاکت رو مجلات ژاپنی قرار بدی نه غرب!
FF TYPE-0 توی زاپن شاهکار بپا کرده بعد تو میای همچین چیزی میگی؟ :|
ولی در آخر نظر شماست و قابل احترام :)
5- بله...مغز های متفکر زیاد است.
و یک چیز طبیعیست و کسی منکرش نیست!
اما خواهشن شما یک شخص که بتونه داستانی فوق العاده تر از VII ارایه بده رو به بنده نشون بده.
هروقت دیده شد بعدا درمورد اون بحث می کنیم.
تا الان که داستان رو دستش نیومده( بحث MGS جداست )
.
.
.
عجیبه...مشخصا همچین چیزی که شما میگی هم درسته و هم غلط! ذهن انسان بدون داشتن اطلاعات نمیتونه به بهترین نحو عمل کنه.
بله تفاوت ها وجود دارن.
اما یکسری شاهکار ها هیچوقت تکرار نمیشن...
هیچ وقت!
FFVII یکی از آنهاست.

- - -ویرایش - - -

این همه تاخیر به هیچ وجه تقصیر نومورا نیس. اولا از 2006 تا 2009 2010 که عملا تیم اصلی داشته رو 13 کار می کرده و قرار بوده بعد از تموم شدن ساخت بیان رو versus کار کنن بعد دوباره اسکوئر تمرکزشو گزاشت رو xiii-2 ولی باز با این حال تو همین حدود یک سال کارو خیلی جلو برد تا اینکه 2012 اینا دیدن اونقدر بازی بزرگه که شماره دارش کردن٬ یعنی عملا 6 سال از این زمان الکی الکی حروم شد و به وسواس نومورا ربطی نداره این زمان حروم شده
اما درباره ی تاباتا ٬ من نگفتم کارش بده گفتم در حد نومورا نیس ( این حقیقته حالا هرچقدر دوس داریدتاباتا رو استاد بدونید:D) حالا با یه بازی که نمیشه دربارش تصمیم گرفت تازه شاهکارم نبوده( type 0 رو حساب نکردم چون تا منتقد های غربی نقدش نکنن برام سر سوزن اهمیت نداره)
و اما درباره ff 7 اگه متن رو خوب خونده باشی اون حرفو نمی زدی. گفتم ملت فکر می کنن هیچوقت یک شاهکار تکرار نمیشه . که این اصلا یه چیزیه که از پایه غلطه. ذهن هر انسان نامتناهی هستش و هر فرد نیز با فرد دیگه تفکراتش متفاوته ٬ حالا میلیارد ها افکار نامتنهایی متفاوت در سطح جهان وجود داره و در گوشه کنار این دنیا کسایی پیدا میشن که می تونن داستان هایی رو بگن که حتی ده ها برابر از ff vii شاهکار تر باشه.

خب شما احتمالا اصلا چیزی در مورد روند ساخت FFXV نمی دونید!
اتفاقا مشکلات زیادی در راس کار و تیم دولوپمنت بوده!
1- کلا تیم ساخت این دو بازی باهم فرق داره!!
کسانی که FF Versus XIII رو داشتن می ساختن بیشتز از سازندگان KH بودن!
کلا دو خط اول کامنتتون اصلا باینجوری نبوده که شما نوشتین!
2-اصلا و ابدا اینطور نبوده!یه چیزی از خودت درووردیا! :D
اصلا ربطی به بزرگ بودن بازی نداشته هیچ...بلکه ورود کنسول های نسل جدید باعث این کار شده!
سخت افزار محدود PS3 شرایطو فوق العاده سخت کرده بوده.( البته این تنها دلیل نبوده )
اگه میخوای کل روند ساخت از سال 2006 تا همین چند وقت پیش رو واست کامل بگم!
البته اینو داخل مقاله ی پیش نمایشم نوشته و ترجمه کرده بودم که اگه خواستی اینجا میگم یا واست پیام خصوصی می کنم!
3-اتفاقا نامورا آدم با دقت و وسواسی هست!( اینو می تونی توی طراحی هاش و جزییات شخصیت ها مشاهده کنی. )
4-گور بابای منتقد غربی :|
برادر من تو چیکار نمرات مضحک داری؟
اصل تجربه و نمره ی گیمر هست نه حرف یه مشت منتقد که فقط بلدا گند بزنن به متا!
در ضمن FF یک اثر ژاپنیست!
و حتما باید اول ملاکت رو مجلات ژاپنی قرار بدی نه غرب!
FF TYPE-0 توی زاپن شاهکار بپا کرده بعد تو میای همچین چیزی میگی؟ :|
ولی در آخر نظر شماست و قابل احترام :)
5- بله...مغز های متفکر زیاد است.
و یک چیز طبیعیست و کسی منکرش نیست!
اما خواهشن شما یک شخص که بتونه داستانی فوق العاده تر از VII ارایه بده رو به بنده نشون بده.
هروقت دیده شد بعدا درمورد اون بحث می کنیم.
تا الان که داستان رو دستش نیومده( بحث MGS جداست )
.
.
.
عجیبه...مشخصا همچین چیزی که شما میگی هم درسته و هم غلط! ذهن انسان بدون داشتن اطلاعات نمیتونه به بهترین نحو عمل کنه.
بله تفاوت ها وجود دارن.
اما یکسری شاهکار ها هیچوقت تکرار نمیشن...
هیچ وقت!
FFVII یکی از آنهاست.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,576
نام
mohammad
1-من گفتم علت اصلی تاخیر 8 ساله معلومه ربطی به نومورا نداشته این یه حقیقتیه ٬ درضمن اون حرفی که گفتمو خود نومورا گفته بود پس از پایان ساخت 13 میان به تیم با می پیوندن
2-وقتی یه بازی شماره دار میشه یعنی چی؟؟ یعنی اینکه اونقدر بزرگ بوده که لیاقت تغییر نام رو داشته( از عنوان فرعی به اصلی)بعد من گفتم بازی تا 2010 پیشرفت چندانی نداشته از 2011 کار به شکل جدی دنبال شد ولی همه کمپانی ها اماده بودن 2012 نسل بعد معرفی بشه که نشد بعد اسکوئر می دونسته که بازیش بین نسلی میشه ٬ کل این 6 سال رو به فنا داد. خود تاباتا هم گفته این 55 درصد ساخته شده بازی از 2006 نیستش. اینم بگم خود نومورا گفته بود کار کردن با ps3 سخت نیس بلکه باید روش کار رو عوض کرد
3-کسی تو وسواسی بودن نومورا شک نداره ( دقت کن من گفتم علت تاخیر اون نبوده)
4-وقتی فامیتسو میاد به LR:FF همچین نمره ای میده یعنی شاهکار ولی افتضاحی پیش نبود. من کلا حسابشون نمی کنم. پس شاهکار بودن FF TYPE 0 رو نگید . حرف های من خیلی واضح هستش نمی دونم چرا می خوای بحث کنی٬ می گم تاباتا خوبه ولی در حد نومورا نیس فکر می کنی می گم هیچی بارش نیس٬ می گم type 0 خیلی خوب بوده ولی شاهکار نبوده فکر می کنی دارم می گم افتضاحه و ...
5-منم گفتم تو گوشه کنار این دنیا این استعداد ها پیدا میشن ٬ایا من گفتم همشون چپیدن تو اسکوئر؟؟؟؟؟؟؟ خود اسکوئر وظیفه پیدا کردن افراد رو داره٬ ولی به شخصه فکر می کنم اگه همین الان کسی باشه که برای هر کارکتر فاینال یه داستان غنی بنویسه به طوری که یهو مثلا از وسط مرحله ۲ کارکتر اصلی مرد اونقدر پتانسیل داشته باشن که بتونن هر کدومشون جای اون شخصیت اولی رو بگیرن( نه اشغالی مثل 13) در این شرایط می تونه با ff vii رقابت کنه اینم اضافه کنم خلق کارکتر منفی و داستانش هم خیلی تاثیر گزاره.طراحی کارکترم که دیگه...:D
 
آخرین ویرایش:

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
1-من گفتم علت اصلی تاخیر 8 ساله معلومه ربطی به نومورا نداشته این یه حقیقتیه ٬ درضمن اون حرفی که گفتمو خود نومورا گفته بود پس از پایان ساخت 13 میان به تیم با می پیوندن2-وقتی یه بازی شماره دار میشه یعنی چی؟؟ یعنی اینکه اونقدر بزرگ بوده که لیاقت تغییر نام رو داشته( از عنوان فرعی به اصلی)بعد من گفتم بازی تا 2010 پیشرفت چندانی نداشته از 2011 کار به شکل جدی دنبال شد ولی همه کمپانی ها اماده بودن 2012 نسل بعد معرفی بشه که نشد بعد اسکوئر می دونسته که بازیش بین نسلی میشه ٬ کل این 6 سال رو به فنا داد. خود تاباتا هم گفته این 55 درصد ساخته شده بازی از 2006 نیستش. اینم بگم خود نومورا گفته بود کار کردن با ps3 سخت نیس بلکه باید روش کار رو عوض کرد3-کسی تو وسواسی بودن نومورا شک نداره ( دقت کن من گفتم علت تاخیر اون نبوده)4-وقتی فامیتسو میاد به LR:FF همچین نمره ای میده یعنی شاهکار ولی افتضاحی پیش نبود. من کلا حسابشون نمی کنم. پس شاهکار بودن FF TYPE 0 رو نگید . حرف های من خیلی واضح هستش نمی دونم چرا می خوای بحث کنی٬ می گم تاباتا خوبه ولی در حد نومورا نیس فکر می کنی می گم هیچی بارش نیس٬ می گم type 0 خیلی خوب بوده ولی شاهکار نبوده فکر می کنی دارم می گم افتضاحه و ...5-منم گفتم تو گوشه کنار این دنیا این استعداد ها پیدا میشن ٬ایا من گفتم همشون چپیدن تو اسکوئر؟؟؟؟؟؟؟ خود اسکوئر وظیفه پیدا کردن افراد رو داره٬ ولی به شخصه فکر می کنم اگه همین الان کسی باشه که برای هر کارکتر فاینال یه داستان غنی بنویسه به طوری که یهو مثلا از وسط مرحله ۲ کارکتر اصلی مرد اونقدر پتانسیل داشته باشن که بتونن هر کدومشون جای اون شخصیت اولی رو بگیرن( نه اشغالی مثل 13) در این شرایط می تونه با ff vii رقابت کنه اینم اضافه کنم خلق کارکتر منفی و داستانش هم خیلی تاثیر گزاره.طراحی کارکترم که دیگه...:D
1-ببخشید دوست عزیز اما نگرفتم چی نوشتی!2-خب این هم حرفیه.شاید یکی از دلاییلش همین پتانسیل فوق العاده ی بازی بوده.اما صد در صد اصلی ترین دلیلش نیست.بعد هم ایتکه شما از کجا اینقدر مطمئنی که بازی تا سال 2010 اصلا پیشرفت نداشته؟ اتفاقا چیزی که منبع ها میگن یه چیز دگست.ضمنا خود تاباتا از سال 2012 وارد روند ساخت ورزز 13 شد! ببین من نمیتونم الان تک تک دلایلو بگم چون واقعا چیز های مختلفی باعث شده که چنین چیزی رخ بده.شش سال به فنا نرفته.فقط بخشی از اون تغییر یافته که البته از ریشه نبوده.بهر حال هنوز رد پای نامورا داخل بازی پیدا میشه.3-حرفی نیست4- همه چیز که فامیتسو نیست.بله ...درسته فامیتسو نسبت چند سال قبل اغراق زیادی داشته اما هنوز هم مورد قبول واقع میشه.حالا شما ملاکتو فروش و نظر مردم بذار! ببین چقدر مثبته؟تایپ زیرو اثر خیلی خوبیه.واقعا دلیلی وجود نداره که بخوای ازش بد بگی!کسی منکر برتر بودن استاد نامورا نیست! البته همه چیز بستگی به دمو یا اثر نهایی داره.5- بله در جریان هستم!بنده خودم داستان نویس هستم!( در توصیف و شخصیت پردازی... )قطعا اگر کسی با چنین ویژگی هایی جذب اسکوعر بشه مشخصا تاثیر گذار خواهد بود!و همونطور که گفتم حرف شما کاملا منطقی و درسته...یعنی چیز مشخصیه و همه میدونن!نیازی به گفتنش نبود!
 

z.gamer

کاربر سایت
Aug 16, 2014
39
نام
Noctis Lucis Caelum
چند نکته رو بنده این جا گوش زد کنم!
تو رو خدا افتضاحات Lightning رو با XV مقایسه نکنید که از زندگی سیر می شم. :|
Tabata رو هم با Nomura مقایسه نکنید. Nomura بحثش کاملاً جداست! این فرد با Cloud Strife همه کسایی که از FF ها و کلاً JRPG متنفر بودن رو عاشق این ژانر کرده. :|
nomura_kojima_tgs_2013.jpg

همین تصویر کافیه که به عنوان یه اسطوره شناخته بشه. :d
ـــــ
به نظر من از همون اول معرفی FF Versus اشتباه بود. :| چون بدون اینکه خودشون هم بدونند که دارند چی کار می کنند و بازی می خواد چی باشه، شروع به معرفی و... کردند که نتیجه همین سردرگمی شد. :( بازی چند بار به طور کلی ساختارش رو تغییر داده که تغییرات گیم پلی و پلتفرم و استایل و... در مقابلشون هیچه یه جورایی. :| چند تا شخصیت جدید اومده، چند تا حذف شده، نسخه PC هنوز رو هوا است و... :(
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad


بخش XV وب سایت SE آپدیت شده و آهنگ تریلر قبلی رو گذاشته

وب سایت

دانلود

منبع
___________________________



سونی تایید کرد که تو مراسم PlayStation Experience شرکت Square Enix حضور داره.

سازنده ها و شرکتای دیگه هم هستن مثل Harada از Namco و Ono از Capcom و از برا Final Fantasy هم ظاهرا Shinji Hashimoto حضور داره

یه تریلر تبلیغاتی هم دادن که تو منبع هست

منبع
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
نمایش و گفتگوی آقای تاباتا را در 31 October در لینک زیر میتوانید مشاهده کنید

باشد که این مردک بازی رو پورت کرده باشه و بهونه نیاره و خلاصه خاک تو سری نیاد وسط عذرخواهی کنه و بهونه بیاره

Watch Director Tabata’s Active Time Report here | Nova Crystallis
 

END_BOY

Tonight Is The Night
کاربر سایت
Sep 17, 2006
2,134
نام
یاسر
خوب بازی در پاریس پشت در های بسته به نمایش در اومد:d اوف مادر او گاد:bighug: رسما کفو خون قاطی کردم :| اون یارو اول کار چه جوگیر شده بود :))

1 دموی 10 دقیقه ای و 5 دقیقه ای از بازی نشون داده شد که اولی مربوط به بازی و دومی مربوط به موتور گرافیکی بازیه:d

لینک دانلود دموی اول که شامل دموی قدیمی و جدید هست :
لینک

لینک موتور گرافیکی:

لینک


دموی اول نمایشی از رانندگی تو جادست و نمایش پمپ بنزین و مناظر دیدنی به همراه رد شدن کرگردن ها از کنار جاده و بعد نشون میده Noctis و گروهش به سمت دریاچه ای میرن که حیوانای غول پیکری اونجا در حال استراحت و آب خوردنن (من که نفهمیدن این موجود جدیدی که نشون داده چیه :))) ترکیب زرافه و فیل و خوکه :d
وسعت مپ بازی تو حلق مبارکم:d
بعد از کمی گشت و گذار از دشت وارد جنگل میشن که پر از کرگردنه و از اونجا کم کم به یه منطقه تقریبا صنعتی میرسن و مسیر رو از بین تخته سنگ های بزرگ ادامه میدن تا اینکه هوا کم کم تاریک میشه
و پرنده ها در حال پرواز منطقه رو ترک میکنن .تو تاریکی راه رو ادامه میدن تا اینکه دشمن های جدیدی در تاریکی سر راهشون سبز میشن مثل هیدرا و گوبلین ها >:)
تاباتا اعلام کرد که در بازی بسته به شب و روز دشمن ها فرق میکنن :-s
در همین حین هوا کم کم رو به روشنی میره و میتونین چوکوبو ها وحشی رو از نزدیک تماشا کنین و از کنارشون رد بشین :bighug:د لامصب پس کی سوار میشیم :|:d
اینجا ویدیو تموم میشه :((:d
همین طور تاباتا گفته مینی گیم های مختلفی تو بازی وجود داره مثل ماهیگیری:d

دموی دوم که مربوط به موتور گرافیکی هست در مورد چرخه شب و روز - هوش مصنوعی - غارها - شهر های مدرن - بافت پوست - انیمیشن های صورت - مدل مو و ویرایشگر زمین هست
فعلا بازی از موتور Luminous Engine 1.4 استفاده میکنه که ترکیبی از Ebony and Luminous ـه :d
قراره فردا تاباتا اطلاعات بیشتری رو در اختیار عموم قرار بده و از Youtube پخش میشه

منبع
1
2
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad




Off Guard منو گرفت مردک :| فکرشو نمیکردم کنفرانس پشت در های بسته داشته باشه :d

تاباتا گفته دنبال گذاشتن کلی mini-game تو بازی هستن مثل ماهی گیری

بهترین بخششم اینه که گفته سعی دارن که صدای ژاپنی رو هم برا نسخه های خارجی بزارن >_<

حاجی چه گرافیکی چه Draw Distanceیی :| تو روحت

البته بازم شروع کرده زر زدن و بهونه اینکه بازی پورت نشده میخواییم بهترش کنیم (آخرشم کامل پورت نمیشه :| )

چه گرافیکییییییی :(( منظره ها دقیقا عین Concept Art ها میمونن :(( خدایا یعنی میشه همچین چیزی رو بازی کرد؟ :((

وقتی رو سراشیبی هست میخوا بیاد پایین هم عین آدم میاد :| روش پا گذاشتنش این چیزاش :|

و اما دموی مربوط به موتور گرافیکی :| یعنی اگه اینایی که نشون داد تو دمو باشن 3-4 ساعت؟؟؟ برو بابا 100 ساعت فقط بشین مناظر رو نگاه کن

نمردیم و لبخند زدن Noctis رو هم دیدیم :d فک کنم زمانیه که با حاج خانوم صحبت میکنست :d

من به شخصه از هایپ دارم سکته میکنم یهویی گرفتن کلی تریلر سوپر خفن نشون دادن :((

http://www.novacrystallis.com/2014/10/new-final-fantasy-xv-details-out-of-paris-games-week/

- - -ویرایش - - -

مینی کنفرانس همه گانیشم دقیقا ساعت 1 و نیم بعد از ظهر به وقت خودمونه

تو لینک که ویدئو خودش Countdown داره

http://www.novacrystallis.com/2014/10/watch-director-tabatas-active-time-report-here/
 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,576
نام
mohammad
به سرم زد رفتم دوباره تریلر گیمپلی ff v xiii رو دیدم ٬ این xv یک عقب گرد بزرگه ٬ این چیه اخه؟؟؟؟ حتی اگه همون سیستم versus باز بود برای نسخه ی شماره داره به نظرم عالی نبود دیگه چه برسه به اینکه تاباتا یه دستی هم روش بکشه:D
کلا وقتی تمام این تریلر های اخیر رو می زارم کنار یه چیزی فقط به ذهنم میاد اونم چیزی نیس جز کرایتک:D
من نمی دونم چرا نمی تونم اصلا از فکر نومورا و تاباتا بیام بیرون؟:D نه واقعا اسکوئر با خودش چی فکر کرده؟؟:D البته یه چیزی از دنیا یاد گرفتم که هیچ چیزی برای همیشه تو اوج نمی مونه ٬ از سلطنت بگیرید تا شرکت های بازیسازی و ... هرچیزی یه عمری ٬ حتی کمپانی هایی که الان تو اوج هستن٬ اسکوئرم یکی از اونا :D
فکر نکنید باز دارم تاباتا رو بد می کنما٬ نه اتفاقا خیلی هم کارش خوبه٬ ولی این عنوان به این بزرگی رو باید می دادن دست کسی که حداقل کارنامش طویله نه تاباتا٬ تاباتا روایت داستانش خوبه٬ ولی نگرانی اصلی این عنوان از ای تیری 2013 گیمپلی بوده نه داستان
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر