Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
آخ آخ این Play Arts دوباره حمله ور شد به سوی جیب ما :((

من خودم فیگورای ثابت رو بیشتر دوست دارم به قولی Statue ها

آخه اینایی که متحرکن برا این Jointهاش تو ذوق میزنه :d

اما Statue ها هم با کیفیت ترن هم Joint ندارن :d

ولی به هرحال اگه این تولید بشه من خودم حمله ور میشم بهش :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
من خودم فیگورای ثابت رو بیشتر دوست دارم به قولی Statue ها

آخه اینایی که متحرکن برا این Jointهاش تو ذوق میزنه :d

اما Statue ها هم با کیفیت ترن هم Joint ندارن :d

ولی به هرحال اگه این تولید بشه من خودم حمله ور میشم بهش :d

من برعکس :D اینایی که متحرکن شونصد تا استایل مختلف می تونی از فیگوره در بیاری :D ولی ثابت ها تا آرخ عمرشون همونن :D البته این فیگورهایی که Play Arts میسازه اینجوری هستنا ، چون هم کیفیت تقریباً خوبی دارن و هم به نسبت ارزون در میان اکثر شرکت هایی که می خوان فیگور بسازن از بازیشون میرن سراغ Play Arts :D اسکوئر از این قاعده مستثنی نیست :D و گرنه یه سری از این فیگور سازها مثل H@t Toys یا Medicom هستن که فیگور متحرک میسازن ولی مفصل ها رو زیر پوسته ی بیرونی کار میکنن که معلوم نمیشه یا میان لباس واقعی (نه پلاستیکی) میدورزن برای کرکتر و تنش میکنن و ... که مفصل ها دیگه معلوم نمیشه ولی خب قیمت هاشم بسی دلچسب و فضاییه :D

ولی Play Atrs به خصوص برای ما ایرانیا خیلی خیلی به صرفه هست و از طرفی هر چی کرکتر فاینال فنتزی فک کنی اینا ساختن و راحت در دسترسه :D من الان خودم کلودش رو دارم و بسی راضیم :D

@ بردیا

هنتـــــــــای
bye2-onion-head-emoticon.gif
 
آخرین ویرایش:

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,822
نام
بردیا دلوشی
بچه ها اینم دوتا والپیپر جون و آبدار برای دسکتابتون ! >:)
دومی رو که خودم رو هوا زدم :-"
کیفیت 1080 و حجم بالاست :bighug:

final-fantasy-xv-5.jpg
final-fantasy-xv-6.jpg
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
2 موضوع مهم!:D

اول این عکس:

qj7pildogp0fp0bv6c13.jpg


هرچند این لبه توی چشم میزنه اما اثبات میکنه که داره تو انجین رندر میشه و CG نیست در صورتی که واقعا من بار اول که دیدم فکر کردم CG ـه و داشتم به به چه چه میکردم که عجب چیزی ساختن!:D

دوم هم مقوله مورد علاقه من توی گرافیک بازی هست، یعنی متریال ها!

twc253rpntpif5vndano.jpg


اصلا توضیح لازم نداره! تفاوت جنس لباس هارو به راحتی میشه حس کرد! حتی کلفت بودن لباس اگنس هم قابل درکه!

این ؟ :biggrin1:

نه این:D

46s8hs1zclb0z3205etc.jpg



ان آرته که E3 پارسال نشون دادن یه جوریه! خیلی رئاله! حتی رنگ موهای ناکتیس هم قهوه ای هست در صورتی که تو باقی عکس ها خاکستری با تم بنفشه!
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
نه این:D

46s8hs1zclb0z3205etc.jpg



ان آرته که E3 پارسال نشون دادن یه جوریه! خیلی رئاله! حتی رنگ موهای ناکتیس هم قهوه ای هست در صورتی که تو باقی عکس ها خاکستری با تم بنفشه!

این عکسه رو از روی این بریدن :



هنوز جایی ورژن جدا گونه ـش رو ندیدم :D
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
مثل اینکه برای Level up باید کمپ بزنیم.

When one day ends, that day’s earned experienced is added up, so it’s a system aware of the time.
TGS 2014: FFXV and Type-0 HD Director Speaks With 4GamerSQEX.INFO

زیاد تو جزییات نرفته اما فکر میکنم منظورش اینه که هرچی XP در طول مبارزت کسب می کنیم ذخیره میشه و بعد از کمپ زدن level up میشیم.

سیستم جالبیه، اما چیزی که الان گیجم کرده اینه که وضعیت Grinding تو بازی چی میشه :D یعنی اگه به یه باس برسیم که نمی تونیم بکشیمش، باید هی XP جمع کنیم، کمپ بزنیم، لول آپ کنیم، دوباره XP جمع کنیم، کمپ بزنیم، و همینطوری تا Levelـمون به حدی برسه که بتونیم باس رو بکشیم؟ :D خب اینطوری از خود grinding معمولی هم رو اعصاب تره :D

یا یه کاری کنن که نیاز به grinding نباشه، یا یه خاکی بریزن تو سرشون بالاخره :D
 

AsaraymA

IchibaN
کاربر سایت
Apr 9, 2007
1,003
نام
آریا
^^

ایده باحالیه... یه جورایی مثل LvlUp کردن تو سری Souls شده :d

خیلی از ایده‌های بازی جدیده و با شماره‌های قبلی سری خیلی تفاوت داره که بسیار حرکت پسندیده‌ای هست.
کلاً همه چی نشون‌دهنده اینه که دارن یه استاندارد جدید برای سری تعریف میکنن.... دمشون گرم :d
 

END_BOY

Tonight Is The Night
کاربر سایت
Sep 17, 2006
2,134
نام
یاسر
گویا Nomura بعد از رهایی FF و شروع کار بر روی KH3 داشته رو پروژه های دیگه ای هم کار میکرده:d
ولی فعلا اطلاعات خاصی نداده که رو چه پروژه هایی مشغوله .احتمالا تو Comic Con یه اماری بده :d
 

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
همینطوری که دوستمون END_BOY گفت نومورا جدیدا یه مصاحبه کرده با فامیتسو که ترجمه انگلیسی اون هم امروز منتشر شده
اول در مورد kh 2.5 گفته که مراحلش داره خوب پیش میره و گفته که بیشتر مواقع وقتی شما بازیهای ان زمان را الان بازی میکنید احساس میکنید بازیها الان قدیمی هستند(غیب گفته:d) و من نمیدونم ایا kh این احساس را هم خواهد داشت , ولی hd شدن kh اصلا ساده نیست
بعد هم ازش در مورد انیمیشن محبوبش در دیزنی سوال کردن که گفته این را قبلا اعلام کرده بودم ولی دوست داشتن انیمیشن شیر شاه تغییر نکرده است(این هست قدرت شیر شاه:x:d) در کل در مورد kh کلا خیلی صحب کرده از مراحل ساخت و ایده های جهان جدید در بازی که گفته کلی ایده ها رو بررسی کردن تا ساخت kh 3
در اخر هم گفته که روی پروژه دیگه ای علاوه بر KH3 در حال کار هست , اما به دلایلی در حال حاظر پینهاد های بسیاری از سمت داخل و خارج کمپانی هست که باید به اینها جواب بدم(طراحی شخصیت های کل اسکور روی دوش این بنده خداست:d) , همچنین تعهدات شخصی در کار بازی هم وجود دارد و چیزهای خارج از بازی و چند چیز(همون بازی) معرفی نشده نیز وجود دارد , من در اکتبر به نیویورک خواهم رفت برای Comic Con , گفته امیدوارم پیشرفت در کارهای خودم هم بکنم در حالی که کارهای دیگر را نیز انجام میدهم(الان میفهم چرا XV 10 سال طول کشیده:d)
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,936
نام
فرهاد
نمی دونم کسی گفته یا نه ولی ماشین مذکور :d قابلیت auto-drive داره یعنی یا خودت میرونی یا رفیقات یا لنگارو میندازی رو هم میزاری خودش برونه :d !

یه چیزه دیگه‌ای که هست سیستم مشابه Gambit که تو FFXII بود در بتل سیستم بازی موجوده، کلا هر چی از این FF دور شن بهتره!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر