Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
نه بابا هوپ چه ربطی به ترا داشت؟:biggrin1: ترا یه شخصیت سایکو داشت. کلا یه چیز عجیبی بود. مقایسش هم زشته...

خو بخاطر همین گفتم کپی داغون :| ترا هم از قدرت هاش میترسید و مسئولیت اتفاق های اطرافیانش رو تقصیر خودش میدونست ، ترسو بود . ... که با پیشرفت داستان تکامل پیدا کرد و تبدیل شد به یه کاراکتر تکرار نشدنی ..
 

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
خب بعد چند سال من و ماکان سر یه بحث FF به نقاط مشترک رسیدیم :D

خدا رو شکر که بالاخره یکی پیدا شد کلمه مناسب کاراکتر های این بازی رو بگه :D

بزاV بصورت کلی بگم : لایتنینگ ( ارواح عمه اش میخواست جایگزین کلود بعنوان یه شخصیت مونث بشه ولی حیف که ادب اجازه نمیده بگم جایگزین چی شده :| ) حالا حوصله ندارم از فنگ و اون وانیل مزخرف حرف بزنم :|

هوپ هم ماکان کپی برابر اصل کاراکر تررا هست اگه حضور ذهن داشته باشی :D! وقتی میگم کاراکتر ها یه کپی ضعیف و داغون از موفق ترین کاراکتر های سری بودند اون وقت میگی نه ! :| :D تررا یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین کاراکتر های سری FF هست برام :x هوپ هم دقیقا کپی تررا هست :| بخاطر همین همه میگن تنها کاراکتر خوب همین هوپ بوده !

حالا اسنو برام یکم قابل تحمل بود هرچند به اندازه وانیل رو مخ میرفت :| کلا XIII خیلی مفتضح بود ! خود Square هم زود تر از همه این نکته رو متوجه شد که سری پروژه بزرگ Crystal رو متوقف کرد و Versus XIII رو تحت نام این قسمت نداد بیرون !

خیلی برای XIII هزینه و زحمت کشیده بودن ولی خو نتیجه افتضاح بود و این شد که پروژه Crystal تعطیل و بجاش دوتا سیکوئل مزخرف و بی معنی برای XIII اومد !


پ.ن : میگما یه تاپیک مخصوص سری FF کم داریم :D اصلا نیازش بدجور حس میشه :D

هر چقدر بد بگین بازم لایتنینگ لایتنینگ هیچ چیز هم عوض نمیشه :d

یه تاپیک بود که مثل اینکه فرسوده شده::d
http://forum.bazicenter.com/thread1453/page59/
 

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
خب بعد چند سال من و ماکان سر یه بحث FF به نقاط مشترک رسیدیم :D

خدا رو شکر که بالاخره یکی پیدا شد کلمه مناسب کاراکتر های این بازی رو بگه :D

بزاV بصورت کلی بگم : لایتنینگ ( ارواح عمه اش میخواست جایگزین کلود بعنوان یه شخصیت مونث بشه ولی حیف که ادب اجازه نمیده بگم جایگزین چی شده :| ) حالا حوصله ندارم از فنگ و اون وانیل مزخرف حرف بزنم :|

هوپ هم ماکان کپی برابر اصل کاراکر تررا هست اگه حضور ذهن داشته باشی :D! وقتی میگم کاراکتر ها یه کپی ضعیف و داغون از موفق ترین کاراکتر های سری بودند اون وقت میگی نه ! :| :D تررا یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین کاراکتر های سری FF هست برام :x هوپ هم دقیقا کپی تررا هست :| بخاطر همین همه میگن تنها کاراکتر خوب همین هوپ بوده !

حالا اسنو برام یکم قابل تحمل بود هرچند به اندازه وانیل رو مخ میرفت :| کلا XIII خیلی مفتضح بود ! خود Square هم زود تر از همه این نکته رو متوجه شد که سری پروژه بزرگ Crystal رو متوقف کرد و Versus XIII رو تحت نام این قسمت نداد بیرون !

خیلی برای XIII هزینه و زحمت کشیده بودن ولی خو نتیجه افتضاح بود و این شد که پروژه Crystal تعطیل و بجاش دوتا سیکوئل مزخرف و بی معنی برای XIII اومد !


پ.ن : میگما یه تاپیک مخصوص سری FF کم داریم :D اصلا نیازش بدجور حس میشه :D

عجیبه..
فرض کن یک نفر ( بازم میگم ملاک من افرادی که از اول توی این فروم بودن نیست. ) تا حالا توی این فروم نبوده.
حالا...سایت های معتبر دگ چه خارجی چه داخلی فعالیت داشته.
خب..فاینال سیزدهم رو هم بازی کرده بوده یا بهتره بگم کامل تموم کرده و میره نقد های خارجی رو میخونه و خلاصه آمار میگیره و اینا.
دقیقا برای من همچین چیزی پیش اومده...یعنی سر یک دوراهیم.بزار کامل تر بگم...
دقیقا سر تاپیک راهنمای این بازی اکثرا عاشق داستانش شده بودن...
از اون طرف خود بنده هم خیلی لذت بردم.
نقد ها هم اکثرا از نقاط قوت رو داستان و شخصیت پردازی این اثر می دونن.
افرادی هم که خودم میشناسم و میدونمم از هرچیزی اشکال گرفته بودن ولی داستان رو ستایش کردن.
در فروم خود بازی حالا چه آمریکایی ها رو میگم...بهر حال ژاپنی بلد نیستم بخوام بر ببینم اوضا اونطرف چطوره!!( ولی یه بویایی حس کردم که انگار از داستان راضی بودن )خب...این فروم ها هم نظرشون مثل خیلی ها در مورد داستان مثبت بوده.
الان یکی مثل من میاد نظر شما یا ماکان رو میخونه...سر دوراهی قرار میگیره
اون چیزی که الان ذهنیت من ایجاد کرده ( در مورد فاینال سیزدهم )بخوام راحت بگم اینه: فاینال سیزده مساویه با گیمملی افتضاح با داستانی عالی و شخصیت پردازی خیلی خوب.که این ذهنیت قبل از مشاهده ی کامنت شما تصورات من از این اثر بوده.
الان بنده باید کدوم راه رو انتخاب کنم؟ بهتر بگم حرف چه کسانی رو باور کنم؟!
این چیزیه که تو این فروم خیلی بهش برخوردم...یعنی عملا به شکل نود درصد برخلاف عقاید بندس!
تکلیف من چی میشه؟ باید حرف تو رو باور کنم و به حرف میلیون ها نفر پشت کنم یا دست رد به سینه ی شما بزنم؟
جایی که خیلی ها برخلاف دنیا لایتنینگو گند اخلاق و مسخره میدونن..اینو باور کنم؟

- - -ویرایش - - -

خو بخاطر همین گفتم کپی داغون :| ترا هم از قدرت هاش میترسید و مسئولیت اتفاق های اطرافیانش رو تقصیر خودش میدونست ، ترسو بود . ... که با پیشرفت داستان تکامل پیدا کرد و تبدیل شد به یه کاراکتر تکرار نشدنی ..

پانزده شماره ی اصلی...بیش از 10 شخصیت اصلی و نیمه فرعی...
انتظار چی داری شما؟همینکه تونستن توی نسخه ی پانزدهم چند شخصیت دست اول و CoOl رو بوجود بیارن معجزست!
نوکتیسی که تاحالا تکرار نشده بوده...کار هر کسی نیست.
شما یه سری مساعل رو قاطی کردید...
در مورد لایتنینگ: اصولا طراح لایتنینگ علاقه ی زیادی به فمینیسم داشته!
بهتره بگم فمینیسم گرا بوده.پس با فکری باز عمق درونی یا بیرونی شخصیت لایتنینگو به صورت "فکر باز" قرار بده و تحلیلش کن.
شخصیت بد خلق...نخیر..
شخصیتی مسعولیت پذیر...شخصیتی محافظ...شخصیتی که در قله ی اعمالش توانایی والای یک "زن" وجود داشت.
طراح لایتنینگ چرا مرکز اصلی توجهات رو فقط این شخصیت گذاشت؟ چون هدف ، هدفی بود که توانایی زن رو نشون بده...به عنوان اولین شخصیت اصلی زن در این سری.
لایتنینگ وظیفه شناس بود...شغلشو قبل از کشف اون فالسی که میدونی چی بوده.
این شخصیت در وضعیتی دچار بود که اگه منو تو بودیم شاید خودکشی میکردیم!
انتظار چی داری؟؟ گریه کنه؟ محبت نشون بده؟؟ ضعیفه باشه؟
نخیر...
لایتنینگ قدرتمند بود...حداقل چهرش این رو نشون میداد...حالا کاری ندارم که احساساتشو چطور بروز میداد چون یه شخصیت چند پایس.
وقتی توی اون شرایط یک ال سی باشی و هدفتو ندونی از اونطرف یه مشت روی اعصاب رو هم دوروورت باشن واقعا چه انتظاری داری؟
لایتنینگ توی چیزی بین احساسات و عقل مونده بود.و همین باعث شد اخلاقش این شکلی باشه.
آدم مسعولیت پذیر آدمیه که احساساتی نباشه.
اکثر شخصیت های فاینال...یعنی شخصیت های مونثش...یه جورایی ضعیفه بودن...منظورم رو بد برداشت نکنین.
یه طورایی برای القای احساسات ساخته و پرداخته شده بودن! حالا از استثنا ها مثل تیفا(که صبر اولین پیشینش بود ) میگذریم.
لایتنینگ دقیقا نقطه مقابل شخصیت های مونث سری بود و به شکل خوبی به هدفش رسید...
وقتی نسخه ی دوم از فاینال سیزده رو بازی کنی بهتر متوجه میشی چون توریاما کاملا بازی رو بهتر ساخته.
xiii-2 اصلا اون چیزی که فکر میکنی نیست.بلکه خیلی خیلی کملتر و بهتر از عنوان اصلیه!

- - -ویرایش - - -

خو بخاطر همین گفتم کپی داغون :| ترا هم از قدرت هاش میترسید و مسئولیت اتفاق های اطرافیانش رو تقصیر خودش میدونست ، ترسو بود . ... که با پیشرفت داستان تکامل پیدا کرد و تبدیل شد به یه کاراکتر تکرار نشدنی ..

پانزده شماره ی اصلی...بیش از 100شخصیت اصلی و نیمه فرعی...
انتظار چی داری شما؟همینکه تونستن توی نسخه ی پانزدهم چند شخصیت دست اول و CoOl رو بوجود بیارن معجزست!
نوکتیسی که تاحالا تکرار نشده بوده...کار هر کسی نیست.
شما یه سری مساعل رو قاطی کردید...
در مورد لایتنینگ: اصولا طراح لایتنینگ علاقه ی زیادی به فمینیسم داشته!
بهتره بگم فمینیسم گرا بوده.پس با فکری باز عمق درونی یا بیرونی شخصیت لایتنینگو به صورت "فکر باز" قرار بده و تحلیلش کن.
شخصیت بد خلق...نخیر..
شخصیتی مسعولیت پذیر...شخصیتی محافظ...شخصیتی که در قله ی اعمالش توانایی والای یک "زن" وجود داشت.
طراح لایتنینگ چرا مرکز اصلی توجهات رو فقط این شخصیت گذاشت؟ چون هدف ، هدفی بود که توانایی زن رو نشون بده...به عنوان اولین شخصیت اصلی زن در این سری.
لایتنینگ وظیفه شناس بود...شغلشو قبل از کشف اون فالسی که میدونی چی بوده.
این شخصیت در وضعیتی دچار بود که اگه منو تو بودیم شاید خودکشی میکردیم!
انتظار چی داری؟؟ گریه کنه؟ محبت نشون بده؟؟ ضعیفه باشه؟
نخیر...
لایتنینگ قدرتمند بود...حداقل چهرش این رو نشون میداد...حالا کاری ندارم که احساساتشو چطور بروز میداد چون یه شخصیت چند پایس.
وقتی توی اون شرایط یک ال سی باشی و هدفتو ندونی از اونطرف یه مشت روی اعصاب رو هم دوروورت باشن واقعا چه انتظاری داری؟
لایتنینگ توی چیزی بین احساسات و عقل مونده بود.و همین باعث شد اخلاقش این شکلی باشه.
آدم مسعولیت پذیر آدمیه که احساساتی نباشه.
اکثر شخصیت های فاینال...یعنی شخصیت های مونثش...یه جورایی ضعیفه بودن...منظورم رو بد برداشت نکنین.
یه طورایی برای القای احساسات ساخته و پرداخته شده بودن! حالا از استثنا ها مثل تیفا(که صبر اولین پیشینش بود ) میگذریم.
لایتنینگ دقیقا نقطه مقابل شخصیت های مونث سری بود و به شکل خوبی به هدفش رسید...
وقتی نسخه ی دوم از فاینال سیزده رو بازی کنی بهتر متوجه میشی چون توریاما کاملا بازی رو بهتر ساخته.
xiii-2 اصلا اون چیزی که فکر میکنی نیست.بلکه خیلی خیلی کملتر و بهتر از عنوان اصلیه!
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
الان داشتم چند صفحه قبل رو میخوندم، به نظر میاد دوستان اشتباه متوجه شدن :D نومورا نرفته کنار تا جاش رو بده به تاباتا، سال 2012 که تاباتا به تیم اضافه میشه خیلی شیک و مجلسی نومورا رو از روی پروژه برمیدارن و تاباتا رو میزارن جاش :D تصمیمی نبوده که خود نومورا بگیره، مجبور شده بره کنار تا تاباتا بشه کارگردان :D

بعد هم تاباتا میزنه بازی رو کلا کن فیکون میکنه. الان این XV یه بازی کاملا متفاوته و اصلا اون چیزی نیست که نومورا میخواست تحت عنوان Versus XIII منتشر کنه. این عین حرفای تاباتا توی مصاحبه اش با Kotaku که چند صفحه قبل لینکش رو گذاشتم.
The Man Who Saved Final Fantasy XV

بخش های از مصاحبه:
Should we think of Final Fantasy Versus XIII and Final Fantasy XV as separate games? You know, different?

“We are making this for the gamers who have been waiting since the game was Final Fantasy Versus XIII,” Tabata said. “[FONT=&amp][FONT=&amp]But, this is not the exact same game[/FONT][/FONT]. The director is different, and the platform was switched to the current gen. And because the platform has changed, there were things we had to re-evaluate, like what we can and cannot do or even what we have to do. The various circumstances are different.”

حتی خود Square هم روی این موضوع که FFXV ساخته تاباتاست و نه نومورا تاکید داره:
That isn’t 55 per cent after eight years worth of work. This is 55 per cent during the two years Tabata has joined the project. [FONT=&amp]It’s something that Square Enix want to be very clear[/FONT]

در مورد سیستم مبارزات هم باز دوباره توضیحات تاباتا با اون چیزی که قبلا نومورا قرار بود توی Versus XIII تحویل بده فرق داره:
[FONT=&amp]The controls aren’t you simply press a button once for a single action to happen[/FONT],” said Tabata. “Rather, they are a continuous flow of movements. It’s more about the movements that are associated with the buttons and building upon them for actions through the combat system.”
اون بخش قرمز که تاباتا میگه الان به این صورت نیست، دقیقا همون چیزیه که نومورا داشت میساخت. یعنی یه FF با گیم پلی KH. ولی الان اینطوری نیست و ظاهرا سیستم مبارزات بازی رو هم تغییر دادن. (KH رو بازی کردم و میدونم سیستم مبارزاتش چطوریه) با یه مقایسه ساده بین تریلر Versus که سال 2011 منتشر شد و مقایسه اون با تریلر های TGS میشه کاملا به این تفاوت پی برد.


خلاصه اینقدر فک زدم که بگم خارج از طراحی شخصیت ها و شاید تا حدودی خود شخصیت نوکتیس، XV هیچ ارتباطی به نومورا نداره :D اگه آشغال از آب در اومد، یا برعکس اگه تبدیل شد به شاهکار قرن، مسئولش فقط تاباتاست!


برای دیدن ساخته جدید نومورا باید منتظر KH III باشید.

پ.ن: اینم کلا جهت براندازی فک دوستان و به رخ کشیدن قابلیت های انجین Luminous :D
The FFXV trailer was all in-game engine, except for the part with the spaceships flying,” Tabata said, gesturing towards the large TV. “That was pre-rendered.”
پس این Pre-Render نبود و داشت روی PS4 پردازش میشد:
:bighug::x
 
آخرین ویرایش:

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
الان داشتم مصاحبه های تاباتا در مورد سیستم مبارزات رو میخوندم... عجیبه که هیچکس اینجا بهشون اشاره ای نمیکنه. نه فقط این تاپیک حتی توی بخش اخبار هم تاپیکی برای این اطلاعات نزدن!

حالا بگذریم، اطلاعاتی که تا الان از سیستم مبارزات بازی منتشر شده به صورت وحشتناکی نگران کننده است! خداییش بعد تریلر TGS خیلی برای بازی هایپ بودم ولی این اطلاعاتی که تاباتا منتشر کرده نابودم کرد! (اون تاپیکی که NoctisSasuke لینک داد رو خوندم ولی اونجا طرف حدس و گمانش رو نوشته، در حالی که این حرفا کاملا رسمی و گفته های خود تاباتا هستن)

مصاحبه تاباتا با یوروگیمر:
With the hardware specifications of the newer consoles, it's possible to set it up so you have different enemies and different choices of attacks you can enter in, but I want to simplify that
wut؟

I myself am not getting any younger. I don't want to be frantically pushing buttons I also want to utilise the intelligence of the hardware spec, and not have to go through too much hassle or trouble in order to execute moves."
what؟!!!

It'll basically be a one-button action, and the AI intuitively outputs an action that kind of satisfies, gives you that instant gratification, and it connects with the simple touch of a button.
WHAT؟؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
فقط کافیه یه دکمه رو فشار بدیم تا خود AI بسته به موقعیت برامون یه حرکت خفن انجام بده؟! تازه لازم هم نیست دکمه رو پشت سر هم بزنی همین که نگهش داری بازی برات همه کار رو میکنه!!!!!!!!

اگه حرفای قبلی به اندازه کافی نگرانتون نکرده، پس این تیکه از مصاحبه اش با Famitsu رو بخونید:
- The weapon system in the game is treated like a deck. You set weapons on the deck in the menu, and during combat the most appropriate weapon in the deck will be used based on the situation.
What the hell am I reading؟!
بازی نه تنها خودش برای من حمله رو انتخاب میکنه، بلکه از بین سلاح هایی که من توی Deck گذاشتم به صورت اتوماتیک برای روبرویی با هر دشمن سلاحی که بیشترین کاربرد رو داره انتخاب و از اون استفاده میکنه؟!!!!!

بزار ببینم درست فهمیدم یا نه؟! وقتی من با یه عالمه دشمن جور واجور روبرو میشم فقط کافیه دکمه حمله رو بزنم تا بازی به صورت اتوماتیک دشمن رو شناسایی، سلاح مورد نظر رو انتخاب کرده و یه حمله خفن انجام بده؟! تازه کار به یه حمله هم ختم نمیشه و من اگه دکمه رو نگه دارم بسته به موقعیت، بازی هی دشمن های جدید رو شناسایی و سلاح ها رو عوض میکنه و حملاتی متناسب با وضعیت جدید انجام میده!!!!!!

اونوقت میشه یکی به من بگه نقش ما به عنوان پلیر این وسط چیه؟! فقط باید دکمه نگه داریم :| خو اصلا چه کاریه! بجای اینکه دستمون رو خسته کنیم یه چیزی میزاریم روی دکمه تا همینجوری نگهش داره و ما هم تا تموم شدن مبارزه میریم به باقی کارهامون میرسیم :|

مطمئنا توقع ندارم سیستم مبارزات XV در حد بازی های HnS باشه (حتی انتظار ندارم سیستمش مثل Tales of کاملا اکشن باشه) ولی خداییش اینقدر Casual دیگه خیلی داغونه! اگه میخواستن اکشنش کنند کمترین کار ممکن این بود که راه نومورا رو ادامه بدن و یه سیستم KH مانند برای بازی طراحی کنند.

درسته تا خودمون بازیش نکنیم نمیشه درست در موردش قضاوت کرد ولی تا اینجا حرفای تاباتا واقعا نگران کننده بودن. بشخصه ترجیح میدم بجای همچین سیستم مسخره ای همون مبارزات نوبتی XIII رو داشته باشم! باز حداقل اونجا یه چالشی جلوی روت بود و باید هوشمندانه مبارزه میکردی ولی اینطوری که تاباتا میگه توی XV فقط کافیه یه دکمه رو نگه داری و بازی همه کارا برات انجام میده (Press A for Awesome)

این مصاحبه های تاباتا من رو بدجوری یاد حرفای سازنده های DA II میندازه، و فکر کنم هممون بدونیم اون بازی چطور از آب در اومد.

اینقدر بدم میاد وقتی مجبور میشم دوبار پشت سر هم توی یه تاپیک پست بدم 8-|

اونی که من صفحه پیش گذاشتم از رو جدید ترین حرفاش بود و طرف حدس و گمانش رو جدا تو یه بخش نوشته بود
اون حدساش از روی حرفای تاباتا نیست.

Square Enix اومده یه "حق امتیاز" با این مشخصات ثبت کرده بعد طرف اومده گفته اگه این برای XV باشه و دقیقا به همین صورت توی بازی پیاده بشه شاید سیستم مبارزات اینجوری از آب در بیاد.

یه سوال میپرسم شما از زمان اولین تریلر XV یعنی E3 2013 تا الان که 4 تا تریلر داده و تو همشم گیم پلی بود تاحالا یه Combo تکراری دیدی؟
yahoo_4.gif
اصلا مسئله کمبوی تکراری نیست، مسئله نحوه ی اجرای این کمبو هاست.

تاباتا میگه برای اجرا شدن همه اینا فقط کافیه اسلحه ها رو توی Deck بزاری بعد (فرضا) دکمه X رو نگه داری! حالا هرچقدر هم که خفن و متنوع باشه، نگه داشتن یه دکمه و دیدن اتفاقات جالب (که به صورت اتوماتیک انجام میشن) فوق العاده خسته کنندست! یه جورایی میشه مثل Ryse ولی حتی از اونم بدتر چون لازم نیست 2 یا 3 تا دکمه بزنی یا حواست به تایمینگت باشه، تو یه دکمه رو نگه میداری و نوکتیس و دوستان میزنند دهن ملت رو صاف میکنند!

خداییش همچین چیزی خسته کننده نیست؟! :D

من که حرفای تاباتا رو میدیدم تاباتا گفته بود این بازی دقیقا همونیه که نومورا تو ذهن داشته (منظور versus نیست) اینه که XV رو هم نومورا ایده های شخصیتا و داستان و این چیزا رو داده و داریم همونو میسازیم اگه میخوای بگردم این حرفشو پیدا کنم
تاباتا میگه جهت بازی رو تغییر دادیم ولی قبلش با نومورا حرف زدیم تا مطمئن بشیم که بعضی چیزهایی که براش مهم بودن (مثل شخصیت نوکتیس) دقیقا به همون صورتی که نومورا توی ذهنش داشت باقی بمونند.

توی همون مصاحبه اش با Kotaku این حرفاش هم هست.

بیشتر منظورش هم اینه که فک نکنید این 55 درصد از اون 7-8 سال پیش است (بیشتر میخواسته اینو بگه)
اینجوری هم میشه برداشت کرد ولی خب در اون صورت میتونستن بگن از وقتی که تاباتا و نومورا با هم شروع به کار کردن، در صورتی که میبنیم تاکید Square صرفا روی تاباتاست و کلا اسمی از نومورا برده نمیشه.

حتما سعی کن این لینک پایینیه رو بخونی
yahoo_4.gif

اون رو قبلا خوندم. حتی همونجا هم میگه که شخصیت ها و بخش اصلی داستان رو حفظ کردن ولی خب باقی موارد همگی دست خوش تغییر شدن:
“Afterwards, with the latest set of announcements, we said that the director has changed, but it wasn’t something that happened abruptly. When we transitioned to new hardware, the characters and main point of the story had already been solidified by [Tetsuya ]Nomura.
ایده اصلی نومورا میشه اون تریلر 2011 الان اون رو با این تریلر های جدید مقایسه کن تا متوجه بشی بازی چقدر تغییر کرده. تاباتا الان میگه مهمترین بخش های بازی "سفر" و "دوستی" ـند در صورتی که توی تریلر های Versus اصلا "سفری" وجود نداشت.
======
بهرحال این مسائل ربطی به سیستم مبارزات بازی و حرفای نگران کننده تاباتا نداره.
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
من تصمیم گرفتم دیگه زیاد بحث نکنم اینجا اما این یکی حال میده :d

بعضی چیزا رو آدم به طور منطقی هم نگاه کنه یه جوابی میگیره

به نظر شما اگه همه چیز با یه دکمه باشه اونموقع این یعنی گیم پلی؟ خود تاباتا 100 بار هم گفته با اینکه بازی سیستمش ساده شده اما عمقش هنور برا گیمرای حرفه ای هست (این جمله رو از رو هوا که نمیگه )

تاباتا این سیستم گیم رو به ثبت رسونده و به خاطر این ثبت اختراع (آره سیستم های مبارزه گیمینگ هم اختراع حساب میشن) جایزه دریافت کرده پس فک نکنم آدم به یه دکمه جایزه بگیره

در ضمن اون تریلر 2011 هم Versus بود و کلا این Versus رو بیخیال بابا :d فک نکنم کل بازی رو تاباتا ساخته باشه وگرنه همونموقع میگفتن کارگردان عوض شده. اینا همکارن باهمدیگه بازی رو ساختن دشمن که نیستن بگن بازی من بازی تو :d

کلا بی خیال این بحثا بشو منم دیگه نمیخوام بحث کنم فقط هنر کنم اخبار رو میزارم :d این حرفا به نتیجه نمیرسه تا وقتی که بازی بیاد (یا حداقل دموش )
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,203
نام
محمد
حاجی بازی درجه سختی داره ؟ من که وقتی بازی بیاد حیفم میاد بازیش کنم :D میخوام بزارم رو آخرین درجه سختی ( که امیدوارم درجه سختی داشته باشه چون ظاهرا خیلی چالش برانگیز نیست بازی و راحت همه چیز رو میشه فارم کرد :| ) بعد هم روزی 10 دقیقه بازی کنم :D
خدایی خیلی زور داره بازیی که هزار ساله منتظرشیم رو در عرض یک هفته تموم کنیم :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,179
نام
ماکان
خلاصه اینقدر فک زدم که بگم خارج از طراحی شخصیت ها و شاید تا حدودی خود شخصیت نوکتیس، XV هیچ ارتباطی به نومورا نداره :biggrin1: اگه آشغال از آب در اومد، یا برعکس اگه تبدیل شد به شاهکار قرن، مسئولش فقط تاباتاست!

استوری، کانسپت و شخصیت هارو نومورا ساخته. بعد تو میگی بازی دیگه هیچ ربطی به نومورا نداره؟:D کلا کانسپت یا ایده اصلی بازی و گیم پلیش ماله نومورا هست، داستان رو نومورا نوشته، شخصیت هارو هم خودش طراحی کرده. تموم شد رفت دیگه!:D تاباتا تخصصش ساخت اکشن های خیلی خوب هست. احتمالا وقتی امده تو تیم دیده گیم پلی بازی عین KH باتن مشینگ هست خونش جوش امده زده سیستم بازی رو کن فیکن کرده که اتفاقا خیلی هم بهتر شده. هرچند بازم مکانیک های اصلی گیم پلی عین تله پورت با شمشیر و ترکیب جادو با کامبت و اینا دست نخورده باقی مونده. کلا تاباتا کامبت سیستم بازی رو متحول کرده و بهترش کرده. اما عملا بازی ماله نومورا هست.
 

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
فامیتسو چندتا اسکرین شات جدید داده


یادمه وقتی Square Enix این تصویر رو نشون داده بود و گفته بود اینا از موتور Luminous رندر شدن و بعد ها شاهد همچین گرافیکی خواهیم بود همه میگفتن Square به دکتر احتیاج داره و زده به سرش :d حتی خود من هم ترول میکردم :d ولی الان شاهد گرافیک بهتر از همون دمو گرافیکی Luminous هم هستیم در FF XV
ولی الان با دیدن این عکسها واقعا از لحاظ گرافیکی به Square Enix اطمینان اوردم (البته قبلا با تجربه XIII , XIII-2 هم ایمان اورده بودم) مطمئنن Luminous میتونه رد نسل هشتم یکی از یهترین موتور های بازیسازی در این نسل بشه
 

Genesis

کاربر سایت
Dec 20, 2007
708
توی neogaf مونده بودن این تصویر آخری بلخره با لیمو انجین یا cgi.
کلی تصویر آوردن و مقایسه کردن و در آخر ایمان آوردن که با لیمو انجینه.
خوده تابه تا هم اشاره میکنه که گروه ها قبلا چند تا و جدا روی بازی کار میکردن.
اما الان دیگه با لیمو همه گروه ها یکی شدن.
اسم این دخترهه هم جدیده نمیدونم گفتن stella نیست و یکی دیگه ست اسمش lunaست.
با این موتور میتونیم cgi رو در FFXVبازی کنیم. نمیگم صدردصد ولی باز همینم بینظیره.

فکرشو بکن تو جاده داری میری بزنی بغل با اون دایناسور بری حال و احوال پرسی کنی.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر