Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
بچه ها من نه فن فاینالم نه تا حالا بازی کردم . فقط با دموهای CGیش حال میکردم از زمان PS1 .

سوالم از فناش اینه که آیا با رفتن نومورا این تغییر در شیوه گیم پلی توسط تتسویا شکل نگرفت ؟ به هر حال اتفاقی هم نبوده . نزدیک به 15 ساله همین شیوه ی از نظر من ژاپنی پسند رو داره در گیم پلی پیاده میکنه . حالا که این بازی با سلیقه همه جور شده نمیشه گفت نومورا کاره ای بوده .

احترامش سر جای خودش ولی تتسویا تقریبا همه رو با FF آشتی داده . دمش گرم :d
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
اتفاقا برعکس :d

به نظرم نومورا اصل کار این گیم پلی بوده

چون یه نگاه به گیم پلی سری Kingdom Hearts بکن کارگردانش نومورا بوده و XV گیم پلیش تو اون سبکه که یعنی تخصص نوموراست :d

به نظر منم کار خوبی کرد اینجوری آدمای بیشتری میرن طرف FF ^__^ دمش گرم

خود تاباتا هم که تجربه های خفنی تو این سبک گیم پلی ها داره کلا به قول آریا این یه ترکیب رویایی بود :d

اگه اینطوریه که دم جفتشون گرم :d فکر نمیکردم یه روز بیاد که بخوام FF بازی کنم چه برسه به اینکه توی اولویت بازیهام قرار بگیره . دست مریزاد .

من این کاراکتر Noctis جدید رو بیشتر از کاراکتر قدیمی دوس دارم . با همین تریلرهای اخیر هر چند کم کاملا باهاش ارتباط گرفتم . دوستان احتمالا بخاطر سریای قبلیه احتمالا نمیتونن هضمش کنن . من که خیلی ازش خوشم اومده .
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
اتفاقا برعکس :d

به نظرم نومورا اصل کار این گیم پلی بوده

چون یه نگاه به گیم پلی سری Kingdom Hearts بکن کارگردانش نومورا بوده و XV گیم پلیش تو اون سبکه که یعنی تخصص نوموراست :d

به نظر منم کار خوبی کرد اینجوری آدمای بیشتری میرن طرف FF ^__^ دمش گرم

خود تاباتا هم که تجربه های خفنی تو این سبک گیم پلی ها داره کلا به قول آریا این یه ترکیب رویایی بود :d

اما داداش، احساس میکنم دلتنگ میشم برای اون گیم پلی کلاسیک فینال. یه جور استراتژی خاص برای هر مبارزه. تضعیف حریف، قوی کردن خودت، از بین بردن عملکرد حریف و هزاران برنامه ریزی مختلف.

فعلا نمیدونم این گیم پلی دقیقا چه جوریاس ولی امیدوارم این تغییر مثل باقی تغییرات بازی خیلی مثبت باشه.

یادمه در زمان ps2 هم فینال فانتزی 12 تغییرات گیم پلی داشت ولی مثل 10 و تا حدودی 11 موفق نبود. گرچه باقی موارد خوب بود. میخوام بگم کاش مثل اون بازیا نشه.

تو 12 دیگه تصویر نمیرفت و همینطور که به محدوده دشمن نزدیکمیشدی خود کار حمله آغاز میشد و به شکل دیگری حمله میکردی
 

END_BOY

Tonight Is The Night
کاربر سایت
Sep 17, 2006
2,134
نام
یاسر
در مورد لایتینگ هم اینجوریه که طرفدار زیاد داره ولی تا دلت بخواد هیتر داره که همینجوری هیت میورزن بهش :d معمولا هم اونایی که فن لایتینگ هستن اولین تجربشون از FF همین XIII بوده و هیتر ها هم فن های قدیمی تشکیل میدن (به دلایلی :d)

من فنش نیستم ولی ازش بدمم نمیاد ولی اینکه به خوای به فن بودن قدیم و جدید نسبتش بدی از اون حرفا بود دیگه :d
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
من باز اومدم :D



تاباتا با 4Gamer مصاحبه کرده

گفته که Final Fantasy XV حسی بهت میده که یه گروه از پسرا باهمدیگه میرن سفر ( عشق و حال) :d

بازی 50 - 55 درصدش تکمیل شده اما گفته پایه و اساسش تقریبا تموم شده پس وقتی دمو اومد دیگه لازم نیست که 5 یا 10 سال دیگه برا بازی صبر کنین (تاباتا گفته)

تایید کرد که بازی Open World هست و دنیا به همدیگه وصل و همینطوریه که شما با ماشین میرین اینور اونور داستان هم گفته میشه

و اینکه تاباتا گفته Party بازی فقط مذکر هستن و این از زمان Final Fantasy versus XIII تا الان هیچ تغیری نکرده (ای کسانی که منتظر چندتا ___ بودین بیخیال بشین :)) )
Final Fantasy XV Will Feel Like A Group Of Guys Going On A Road Trip



- - -ویرایش - - -

ملت بدجوری حالشون گرفته شده که شخصیت مونث تو پارتی نیست :))
 

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
فعلا که خبرها و موهای این بازی خیلی خوب بودن و حتما هم بازی رو تجربه میکنم.

فقط شرمنده، یک سوال داشتم:
میخواستم بدونم کسی جایی رو میشناسه که بشه فاینال فانتزی 10 HD رو ازش دانلود کرد که زبان ژاپنی و منوهای انگلیسی داشته باشه؟
چندجا پیدا کردم ولی شانس یا کلا ژاپنی بود یا انگلیسی. البته اگر کسی پچ زبانش رو هم داشته باشه لینک بده خوبه.
ممنون میشم توی پروفایلم پ خ کنید.
پیشاپیش دستتون درد نکنه.
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
من فنش نیستم ولی ازش بدمم نمیاد ولی اینکه به خوای به فن بودن قدیم و جدید نسبتش بدی از اون حرفا بود دیگه :d

گفتم که معمولا :d چون خودم ۳-۴ نفرو میشناسم که از XIII شروع کردنو همینجوری ان (عشق لایتینگ) و چند نفر از دوستام که فن قدیمی بودن بدجوری هیت میورزن به این بشر (جامع آماری عظیمو حال کردی؟:d)

و اینکه تاباتا گفته Party بازی فقط مذکر هستن و این از زمان Final Fantasy versus XIII تا الان هیچ تغیری نکرده (ای کسانی که منتظر چندتا ___ بودین بیخیال بشین :)) )

از همون اولشم میدونستم این تاباتا همجنس بازه
t1945.gif
:d
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
چطور؟ :biggrin1: اگه از نظر ستینگ منظورته، FFVI استیم پانک بوده (یکی از بهترین دنیا های استیم پانک ای که دیدم :biggrin1:) و FFXV بیشتر به نوعی سایبر پانک هست. از لحاظ تم داستانی هم تا اینجا که من شباهتی نمی بینم :biggrin1: کلا فاز FFVI یه چیز دیگه بود :biggrin1:

نه FFVI استیم پانک بود و نه FFXV سایبر پانک هست و احتمالا در مورد مفهوم هر جفت اینها دچار اشتباه شدی. استیم پانک مثال خیلی واضحش WoW هست. سایبرپانک هم بازی هایی عین DE. حالا من الان حوصله بحث ندارم اما بیخیال، کلا از بیخ اشتباهی.
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
نه FFVI استیم پانک بود و نه FFXV سایبر پانک هست و احتمالا در مورد مفهوم هر جفت اینها دچار اشتباه شدی. استیم پانک مثال خیلی واضحش WoW هست. سایبرپانک هم بازی هایی عین DE. حالا من الان حوصله بحث ندارم اما بیخیال، کلا از بیخ اشتباهی.

WoW رو من بازی نکردم و نظر نمیدم، اما در مورد استیم پانک بودن FFVI، وقتی ادگار از بین شمشیر هاش یه اره برقی در میاره یعنی استیم پانک. وقتی کل دنیای بازی پر از شمشیر و عناصر قدیمیه اما Airship و ماشین های بخار داره یعنی استیم پانک. وقتی اول بازی از روی روبات پیاده میشی و وسط بازی میری تو اپرای ویکتوریایی اپرا میخونی، یعنی استیم پانک. استیم پانک یکی از ستینگ های مورد علاقه م تو دنیای ادبیاته، میدونم دارم چی میگم. بازم اگه حرف منو قبول نداری، اینم یه جمله از صفحه ویکی پدیای بازی:

In contrast to the medieval settings featured in previous Final Fantasy titles, Final Fantasy VI is set in a steampunk environment.


اینم اگه دوست داشتی بخون.

On Steampunk and Final Fantasy VI | Radio Free Borealis

در مورد سایبر پانک بودن FFXV، خودم گفتم "به نوعی". وگرنه قطعا یه چیزی مثل FFVII سایبر پانک تر از FFXV هست. با توجه به اینکه به جز عناصر کلیدی این ستینگ، چیز هایی مثل درون مایه های دیستوپیایی هم داره که معمولا داستان/فیلم/بازی های سایبرپانک دارنش.

بنده دانشجوی ادبیات انگلیسی هستم، حداقل استیم پانک و سایبر پانک رو در حدی میشناسم که "از بیخ اشتباه" نباشم.
 

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
این عین جملش هست :


میبینی دقیق بعد از باس فایت گفته اگه میخواست راجع به شخصیت باشه مثل بقیه اطلاعاتش تو یه پاراگراف دیگه میزاشت

و گفته به جای باس فایت یه چیز خیلی مادر بگرید دیگه ای داره که فن های FF کف و خون قاطی میکنن (ترجمه شده به صورت زیادی روان :d ) گفته به جای باس فایت, بعد داشتن یه NPC چه ربطی به Boss Fight داره که باهم گفته ؟؟ البته بله در یه صورت خوشحال میشم اونم این که اون دختره لوس رو به عنوان یه دشمن بزارن تا اینکه تا میتونیم تیکه تیکش کنیم اونموقع من به شدت از حضور لایتنینگ تو بازی خوشحال میشم :))

حالا اینو ول کن چندتا کلمه آخرش رو چی میگی؟

فک نمیکنم وجود یکی از بدترین کاراکترای FF از بدترین سری FF چیز خیلی خفن و هیجان انگیزی برا فن های سری باشه :|

اون کسایی هم که میگن لایتنینگ محبوبه خودشونم میدونن چرا. آره اگه به ظاهر نگاه کنیم من همین الان عاشقش شدم اما وقتی تو بازی میبینیش با اون اخلاق . . . ول کن نمیخوام دهنمو باز کنم :d متنفر میشی ازش من لحظه به لحظه که این بشر رو نشون میداد واقعا عذاب میکشیدم حتی تو Partyم هم نمیزاشتمش چون نمیخواستم ببینمش

یکی بیاد بگه لایتنینگ چرا افتضاحه شخصیت پردازیش؟ شاید ما از شخصیت پردازی چیزی نمیدونیم:d
اصلا اینکه بگین کسی که لایتنینگ رو براش شخصیت محبوبیه بخاطر اون چیزاست که اصلا از ریشه این حرف غلطه
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
بازم سلام :d



خبر رسیده که با اینکه کارگردان Final Fantasy XV عوض شده اما نومورا همچنان عین عقاب داره همه چیز رو زیر نظر میگیره :d

بعد از شنیدن خبر عوض شدن کارگردان XV خیلی از فن ها احساس ناراحتی و نگرانی کردن اما تاباتا (کارگردان جدید) مصاحبه ای رو با فامیتسو داشته گفته خیالتون راحت و اینکه تیمشون همچنان داره طبق ایده های نومورا پیش میره

بعدش میگه که کلا این همکاریش چجوری شروع شده. اینکه سال 2012 رئیس SE اومده پیشش و گفته درخواست داده که تیم Final Fantasy Type-0 به ساخت Final Fantasy XV کمک کنن

و اینکه اونموقع مونده بودن که همون Final Fantasy versus XIII رو ادامه بدن یا تبدیلش کنن به Final Fantasy XV و این زمانی بود که کنسول های نسل جدید اومدن و تصمیم گرفتن که برن همون سراغ Final Fantasy XV

و اینکه میگه تریلر E3 وقتی بود که من نصف سال بود داشتم رو XV کار میکردم

با اینکه کارگردان عوض شد اما شخصیت ها و داستان همونیه که نومورا میخواسته

و همچنان در رابطه با محتوا, تکنیک ها و اینکه چطوری بازی رو بهتر کنن با نومورا و تیم توسعه و این چیزا صحبت میکنن

فامیتسو راجع به عوض شدن کارگردان میپرسه که آیا تاثیری تو بازی داشته

(وای چه سخته ترجمه این جمله) گفته اممم یه چیزی گفته دیگه :d اینکه از رو ناسازواری نیست و فهمیدیم که طرفدارا نگرانن برا همین تو TGS نه تنها تریلر نشون دادیم بلکه Game play footage بازی هم نشون دادیم (همش میخواد بگه باو بیخیال نگران نباشین ما کار نومورا رو خراب نمیکنیم )

و اینکه اضافه کردن دمو به بازی Final Fantasy Type-0 برا اینه که بهتون نشون بدیم ساخت بازی خوب پیش میره و اینو وقتی حس میکنین که خودتون دمو رو بازی کنین و دوباره خیالتون راحت بشه ^_^



در آخر هم فامیتسو میپرسه چندتا از مهمترین مفهوم ها (تصورات کلی) که برا XV داره چیه؟

تاباتا هم جواب میده: دوستان و سفر و اینکه دارن رو بازی به صورت جدی کار میکنن تا مفهوم اون دوتا کلمه رو به صورت کامل برسونن

همونطور که Noctis شخصیت اصلیه از رو قصد دوستاش رو که Party بازی رو تشکیل میدن در تمامی صحنه ها مثل شخصیت اصلی در نظر میگیریم

Final Fantasy XV Changed Directors But Nomura's Vision Remains Intact

ماشالله تاباتا چقدر حرف میزنه :d چه کلمه های سختی هم برا حرف زدن استفاده میکنه :))
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,229
نام
امیر حسین
تاباتا هم جواب میده: دوستان و سفر و اینکه دارن رو بازی به صورت جدی کار میکنن تا مفهوم اون دوتا کلمه رو به صورت کامل برسونن
نمیخواد انقدر سختی بده به خودش که! :-"
یک کلمه میگفت ناکاما! کل قضیه برامون جا میفتاد! >:)

از اینکه کل کاراکترها پسر میباشند خیلی هم استقبال میکنم! >:) همینطور که خودت گفتی عشق و حال اصلا :-"
اون آرتی که سوار ماشین هستن هم که تهش بود و عشق و حال رو خوب نشون میداد! =))
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,822
نام
بردیا دلوشی
بچه ها میگم توجه کردید یکی بینمون نیست !؟ :-"

4995FFXV_Online-424x600.jpg


سمت راست راستی یعنی :

Cor Leonis دوست داشتنی ما کجاست !؟ :((

======

راستی بچه ها اینم یکم از صدلگذار های دوست داشتنیمون :d :

صدای Noctis Lucis Caelum رو آقای Tatsuhisa Suzuki اجرا میکنن !

zdjecie_wykonawcy,tatsuhisa_suzuki,dGF0c3VoaXNhX3N1enVraV8yX2UxYTgxNWQ4XzIyNjA0_800_600_.jpg


که نقش های مهمی همچون :

Kazunari Takao در انیمه ی Kuroko no Baskue
Viscount Druitt در انیمه ی Black Butler
Valvatorez در بازی Disgaea 4
و کلی کار دیگه دارن .

نقش Gladiolus Amicitia همون خوش هیکل خودمون رو آقای Kenta Miyake اجرا میکنن

Kenta_Miyake.jpg


که در نقش هایی همچون :‌

Biran Ronso در بازی FF 10
White Star در انیمه ی Soul Eater
Skin Boric در انیمه ی D-Gray man
و کلی صداهای بیاد موندنی دیگه رو هم داشتن مثل سری وان پیس و بلیچ .

و نقش Ignis همون راننده خوش تیپ مارو Mamoru Miyano اجرا میکنن .
220px-KICS-1453.jpg


که فکر کنم خواننده و هنرپیشه و همه چی باشه :-"

و نقش صداگذار هم کلی بازی کرده که چندتاشون ایناست :

Shuu Tsukiyama در انیمه ی Tokyo Ghoul
Riku توی سری Kingdom Hearts
و کلی دیگه هست که زیادن :d

و نقش مو طلایی خوشگلون رو یعنی Prompto رو آقای Tetsuya Kakihara اجرا کردن !

actor_3731.jpg


اینم چند تا از کاراش :

d36487dde4be8718a13ac1942ffefc79.jpg


تو سری هایی مثل Fairy Tail , Fullmetal Alchamist و .... بودن :d

و نقش دوستی که تو این دمو نبود یعنی Cor Leonis رو آقایای Hiroki Tōchi
اجرا کردن !

که بعضی از کارشون :


میباشد !

اینم عکسش :

10041511360cffa028d21ea728.jpg


حالش رو ببرید ! :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
کلا این نومورا طراح ماشین و لباس هم میشد آدم موفقی میشد 3:

طراحی لباسش مال Roen ـه :D از اون برند های خرکی ژاپنیه :D البته طبیعی هم هست چون توی ژاپن یه سری از این برند ها هستن که فقط لباسای این تیپی تولید میکنن و اکثرآً واسه طراحی لباس های عجیب غریب حالا مانگا یا بازی از ژورنال های اینا هم الهام میگیرن :D

===

در مورد چیزایی که علی گفت هم برید یه بار دیگه تریلر آخری FF v XIII رو ببینید :D اونی که با Type-0 اومد :D ایشون و لباسش احیاناً براتون آشنا نیست ؟ :D





تریلره کیفیتش خوب نیست باید خودتون ببینید ، فرود اومدنش هم همونه :D الان فهمیدم چرا اون موقع صورتش رو پوشونده بودن :D اون موقع هم LR معرفی نشده بود از لباسش لو بره :D
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
و باز هم تاباتا حرف زد :d هرچقدر اون نومورا ساکت بود هیچی نمیگفت این تاباتا دمش گرم هی حرف میزنه :))



تاباتا Open World بودن بازی رو با Red Dead Redemption مقایسه میکنه

تو حرفای قبلیش که اشاره کرده بود بازی حس رفقا و سفر و این چیزا میده و الان اومده اطلاعات بیشتری میده

میگه تو ایده هام برا XV این بود که بازی یه FF Open World باشه یه دنیای خیلی بزرگ اما برخلاف بقیه RPG های Open World معمولی نمیزاره همینجوری هرجا که خواستی بری و داستان رو پیش ببری

به عنوان بخشی از سری FF شخصیت ها همینجوری که میگردن و آیتم های مختلفی پیدا میکنن رشد میکنن و همینجوری که داستان پیش میره به جاهای دیگه بازی دسترسی پیدا میکنین جاهایی که میرین و به اوج و از این چیزا میرسین :d این روندیه که ما برا بازی انتخاب کردین (کار بسیار خوبی کردین )

بازی میزاره برا خودتون گشت و گذار کنین اما با داستان باید سفر کنین و این حرفا (مارو کشتن با این Travel هر بار حرف میزنه 1000 بار تکرار میکنه )



میگه بازی مثل Skyrim نیست که همه جا باز باشه و هرجا خواستی بری و Quest مورد نظر رو انتخاب کنی. مقصد همیشه نمایان هست و شما با دوستاتون اونجا میرین

نزدیکیش به Red Dead اینه که میتونین وقتی داستان رو پیش میبرین و جاهای جدیدی باز میشه دلتون خواست اون موقع راحت بشینین بگردین و عشق و حال کنین (آره دیگه تو Read dead هم همه جا از اول باز نبود کم کم باز میشد و میتونستیم به همه جا دسترسی داشته باشیم )

ازش میپرسن (مصاحبش با 4Gamer هست ) که آیا ماشین تنها راه گشت و گذار هست؟

میگه آره, شخصیت اصلی Noctis از یه خانواده اشراف زاده تو کشوری (سرزمینی ) به اسم Lucis هست و اون و دوستاش تو یه ماشین سلطنتی اینور و اونور میرن (خدا بده از این رفیقا ) میگه هرچند شما میتونین با پای پیاده هم برین

4Gamer میپرسه که یعنی میتونیم مقصد های بازی رو پیاده طی کنیم؟

جواب میده: بلی هرچند دنیای بازی خیلی بزرگه و اگه بخواین پیاده برین رسیدن به مقصد برا همیشه طول میکشه (اشکتون در میاد تا برسین) - تاباتا با خنده اینو میگه -

(البته اینم بگم که Chocobo ها رو قبلا تاید کرده بود. مگه میشه Chocobo نداشته باشیم :d )

Final Fantasy XV Director Compares Its Open World To That Of Red Dead Redemption's
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر