Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
ماکان یعنی ساخت بازی تموم شده والان دارن صدا گذاری می کنن؟

ساخت بازی تموم نشده بلکه به مرحله صدا گذاری رسیده.

خوب میدونید طراحی و ساخت بازی اینجوری نیست که مثلا از مرحله اول شروع کنن تکمیل که شد برن مرحله دوم و ... . یه سری کارهای پایه ای مثل موتور, تکسچرها و ... طراحی که شد همه چیز سرجای خودش قرار میگیره.

اینکه بازی به مرحله صدا گذاری رسیده یعنی انیمیشن و اکت ها تکمیل شده و الان دوبلورها میتونن جای شخصیت ها صحبت کنن و صداگذاری محیطی انجام بشه.

وبازی توی اوایل سال 2012 عرضه می شه؟

نه خوب من نظرم عوض شد و اوایل 2012 منتشر نمیشه. چون تاریخ انتشار FFXIII-2 رو دیدم. با توجه به اینکه XIII-2 آخر 2011 توی ژاپن منتشر میشه و دقیقا مارچ توی غرب میاد (مثل FFXIII) در نتیجه SE مغز وادا رو نخورده که دوتا عنوان بزرگش رو با هم منتشر کنه. خصوصا اینکه Versus به مراتب بهتر و محبوب تر از XIII-2 هست. در نتیجه Versus میره برای دسامبر 2012. تازه شانس بیاریم طبق قول اولیه عرضه همزمان داشته باشه چون در غیر این صورت بازی اواخر 2012 توی ژاپن منتشر میشه و نسخه انگلیسیش که به دست ما میرسه میره برای اوایل 2013!
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
:d


تصاویر خودش گویای همه چیز هست :d
فکر کنم اشتباه زده ! 2009 خیلی بهتره ... :d
نه اون aa و سایر قضایا که درست میشه :D الان همین نورپردازی خودش پیشرفت داشته مثلاً برق داخل چشم استلا یا براقی روی لبش :D سایر قضایا هم با توجه به زمان تقریباً زیادی که تا عرضش مونده ok میشه :Dفقط دو نکته هست که یکی اینکه کانسپ و .. که عوض شده و ماکان هم بهش اشاره کرد و اینکه بازی زندس و کسی فک نکنه خبری ازش نیست :D الان قشنگ چهره ی استلا زیر و رو شده :D
 
آخرین ویرایش:

Apóllōn

کاربر سایت
Apr 5, 2010
2,244
نام
Arash
فکر کنم اشتباه زده ! 2009 خیلی بهتره ... :d

نه اون aa و سایر قضایا که درست میشه :biggrin1: الان همین نورپردازی خودش پیشرفت داشته مثلاً برق داخل چشم استلا یا براقی روی لبش :biggrin1: سایر قضایا هم با توجه به زمان تقریباً زیادی که تا عرضش مونده ok میشه :biggrin1:فقط دو نکته هست که یکی اینکه کانسپ و .. که عوض شده و ماکان هم بهش اشاره کرد و اینکه بازی زندس و کسی فک نکنه خبری ازش نیست :biggrin1: الان قشنگ چهره ی استلا زیر و رو شده :biggrin1:
به تکسچر ها دقت کن . کیفیتشون پسرفت واضحی داشته ! :d رنگ ها هم شفافیت بیشتری داشتن الان انگار یه قیلتر مات به کار بردن ! :d
 
آخرین ویرایش:

Red V

کاربر سایت
Sep 19, 2010
2,641
نام
وحيد
اقا بخدا 2009 بهتره ها و این رو میشه از کیفیت بافت های پشت سر استلا و انیمیشن طراحی صورت استلا فهمید .

به شخصه این بازی در کنار VII ّرام بهترین و بیاد ماندنی ترین بازی ها است و خواهند بود و بشدن منتظر این نسخه هستم چون نسخه سیزدهم بشدت ناامیدم کرد و نسخه 12 هم زیاد جالب نبود و کمتر شباهتی به بقیه فاینال ها داشت اما این اصلا یه چیز دیگست میمیرم براش:x:-*
 
آخرین ویرایش:

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین
اگه به CG ـی که چند ماه پیش اومد نگاه کنید ، به سادگی میشه فهمید که بازی خیلی بیشتر از اون چیزی جلو رفته که بشه کنسلش کرد !
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
فکر کنم اشتباه زده ! 2009 خیلی بهتره ... :d

به تکسچر ها دقت کن . کیفیتشون پسرفت واضحی داشته ! :d رنگ ها هم شفافیت بیشتری داشتن الان انگار یه قیلتر مات به کار بردن ! :d
درست میشه :d بازیای دیگه رو هم وقتی یه سری تغییرات اساسی روش میدن اول یه کم کیفیت اولیه به نظر میرسه ولی بعد از یه سری روتوش و این حرفا همه چی حتی از اولش هم بهتر میشه :d به اسکوئر ایمان داشته باش :d
اقا بخدا 2009 بهتره ها و این رو میشه از کیفیت بافت های پشت سری و انمیشن استلا فهمید .
این انیمیشن استلا رو شما از توی عکس دیدین ؟! :D
----------
البته همین چند ماه پیش همچین کیفیتی رو توی تریلر CG داشتیم :D ولی این (عکسهایی که بالا گذاشتم :D ) فک کنم ریل تایمه و 100% خیلی بهتر میشه :d
FF-Versus-XIII-586x283.jpg

تاریخ تریلر هم فک کنم January 27, 2011 بوده :D
 
آخرین ویرایش:

octavius

کاربر سایت
Apr 29, 2006
286
من خیلی وقت بود که دور ff رو خط کشیده بودم.از این جدیداش اصلا خوشم نمیومد و نمیاد. اون قدیمیاشو دوست داشتم ولی وقتی رفتم این تریلرای " علیه 13" رو دیدم کلا کلک و پرم ریخت.هیچ ایرادی توش ندیدم.

اگه این چیزایی که دیدم حقیقت داشت بهترین فاینال فانتزی که هیچی، بهترین jrpg و کلا rpg هم که نه، بدون شک و کوچکترین هایپی ( من اهل هایپ کردن نیستم) بهترین بازی اکشن این نسله! ( واسه من)

ps: راستی نمیشه بازی ژاپنیشو با زیرنویس انگلیسی بازی کرد؟ لامصب این ژاپنی ها انقد با حرارت حرف میزنن که ادم دلش میخواد.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
دوستان ان SS که سال 2009 نشون دادن RT نبود و TR بود. طبیعی هست که کیفیت بافت ها بهتر باشه. اما توی این عکس جدیده همه چیز RT هست و این عکس هم برای نشون دادن تغییرات توی چهره استلا هست نه پیشرفت گرافیکی. ضمن اینکه کیفیت نور پردازی خیلی پیشرفت داشته.
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
دوستان ان SS که سال 2009 نشون دادن RT نبود و TR بود. طبیعی هست که کیفیت بافت ها بهتر باشه. اما توی این عکس جدیده همه چیز RT هست و این عکس هم برای نشون دادن تغییرات توی چهره استلا هست نه پیشرفت گرافیکی. ضمن اینکه کیفیت نور پردازی خیلی پیشرفت داشته.
البته ماکان تریلر HD این عکسی که گذاشتم خیلی بهتر از عکسشه :d
کلاً همه چیز بهتر شده :d اونی هم که پشت استلاس و بچه ها به بافتش اشاره میکنن تابلوی نقاشیه که نسبت به تریلر 2009 رنگهاش یه کم متفاوت تر شده :d خودتون باید ببینید :d
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
احسان کیفیت تکنیکی کار قشنگ افت کرده. حالا سوای تکسچرها. مثلا تو به سر آستین حلقه ای استلا نگاه کن. ببین تو پایینیه چه AA داشته! تو بالایی کامل نوک تیزه!
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
احسان کیفیت تکنیکی کار قشنگ افت کرده. حالا سوای تکسچرها. مثلا تو به سر آستین حلقه ای استلا نگاه کن. ببین تو پایینیه چه AA داشته! تو بالایی کامل نوک تیزه!
اینا عکسی که از 2009 ـه گذاشتن خیلی خفنه ! نمی دونم از کجا گذاشتن اون عکس رو :d برو تریلر 2009 ـی که گیم اسپات واسه VERSUS گذاشته ببین ( همین تریلره :D ) تکسچر ها تقریباً یکیه :D البته توی این نما دوربین به استلا توی 2009 خیلی نزدیک تر از 2011 ـشه :D
البته منکر این هم نیستم که این از تریلر اون موقع یه کم ضعیف تره ولی خب همینجوری هم نمی مونه :d اشاره هم کردم مثل خودت که با این فقط می خواستن تغییر چهره و یه سری چیزای دیگه رو نشون بدن :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,196
نام
محمد
والا من چون فاینال باز نیستم مثل شما ها نظرم مهم نیست ولی این تریلری که من دیدم CG بود این قسمت های اول و اخرش یا نمیدونم چی بود ... هر چی بود همه پ.. هام ریخت :D ولی گرافیک بازی خیلی جالب نبود . هم محیطش بی روح و بی رنگ بود هم تکسچر ها یه جوری بودن هم AA اصلا نداشت انگار .... ایشالا که درست میشه :D
نمیشه بازی رو نسازن فقط همین CG بدن ما ببینیم؟:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر