اعتراض به قیمت بالا و سرعت پائین اینترنت در ایران

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

manouch

کاربر سایت
May 25, 2007
369
نام
امیر منوچهر
سلام دوستان
تو Erupublik اینو توی یک روزنامه دیدم گفتم اینجا بذارم :
سرعت اینترنت تو ایران اصلا قابل قبول نیست
واقعا سرعت اینترنت ما خیلی پایینه.
در عوض هر چقدر که سرعتش کمه، قیمتش بالاست ! :biggrin1:
برای مثال میگم ,قیمت اینترنت تو ایران حدوده 6000 برابر گرونتر از مالزیه
اگه ما مسلمانیم اونها هم مسلمانند.
چرا انقدر تفاوت هست ؟!؟!؟!
اونوقت ببینید مدیران وزارت ارتباطات ما در مورد سرعت اینترنت ایران چی میگن: :mad:
............................................................................................................................
اصرار مدیران وزارت ارتباطات بر كافی بودن سرعت ۵۶ كیلوبایت اینترنت

درحالی كه هنوز از شنیدن اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلا‌عات مبنی بر كافی بودن سرعت ۵۶ كیلوبایت اینترنت، انگشت به دهان گزیده بودیم، دبیر شورای عالی فناوری اطلا‌عات نیز مهر تاییدی بر این ادعا زد تا باورمان شود كه شنیده‌ها و حدس‌هایمان مبنی بر نگرش در این وزارت عریض و طویل نیز اتفاق دور از انتظاری نخواهد بود.

عبدالمجید ریاضی كه به دلیل عهده‌دار بودن دبیری شورای عالی فناوری اطلا‌عات انتظار می‌رفت تا درك واقع‌بینانه‌تری نسبت به وضعیت فناوری اطلا‌عات در ایران داشته باشد و در كارنامه خود بحث راه‌اندازی اینترنت ملی را دارد، گفته است: آمارها نشان می‌دهند از ۲۷ هزار كاربر اینترنت حداقل ۲۶ هزار نفر به سرعت بیش از ۵۶ كیلوبایت نیاز ندارند. :sick:
وی در نشست تخصصی بررسی زیرساخت‌های فناوری اطلا‌عات و ارتباطات در ایران در مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد بخشنامه محدودیت اینترنت به سرعت ۱۲۸ كیلوبایت گفت: این محدودیت از طرف دولت و مجلس نیست بلكه این بخشنامه از سوی شورای عالی انقلا‌ب فرهنگی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلا‌عات ابلا‌غ شده است.
دبیر شورای عالی فناوری اطلا‌عات ادامه داد: آمار نشان می‌دهد بیشترین مصرف اینترنت توسط كاربران خانگی در محیط‌های چت سپری می‌شود و از۲۷ هزار كاربر اینترنت حداقل ۲۶ هزار نفر از آنها به سرعت بیش از ۵۶ كیلوبایت نیاز ندارند. :eek:
ریاضی افزود: در حال حاضر تعداد‌ISP های كشور به یك هزار و ۱۶۰ شركت رسیده است و ما هیچ مشكلی در افزایش تعداد آنها نداریم اما شركت‌های ‌ PAP كه از ارائه‌دهندگان اینترنت پرسرعت بوده، ۱۱ شركت هستند كه درحال حاضر به بیش از این تعداد نیازی نیست، چراكه این شركت‌ها باید یك میلیون و ۵۰۰ هزار پورت ارائه می‌دادند اما تاكنون تنها ۲۰۰ هزار پورت ارائه كرده‌اند.
وی خاطرنشان كرد: یكی از مسائل دیگر در مورد كمبود اینترنت پرسرعت در بین مردم كشور این است كه به دلیل عدم نیاز، قیمت سرعت اینترنتی حدود یك مگابایت در سبد خانوار ما گنجانده نشده است.
ریاضی ادامه داد: از نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلا‌عات، پهنای باند به میزان درخواست افراد وجود دارد، به طور مثال برنامه‌ای برای حل مشكلا‌ت دانشگاه‌ها در زمینه اتصال به اینترنتی با سرعت ۱۰ گیگا‌بایت در دستور كار داریم.
دبیر شورای عالی فناوری اطلا‌عات، مشكل كشور در حوزه اینترنت را عدم تعاملا‌ت علمی‌با دیگر كشورها دانست و اظهار داشت: كشور ما یك كشور خاص و غیرقابل مقایسه با دیگر كشورها است بنابراین سند جامع اطلا‌عاتی بر اساس این ویژگی‌های خاص تدوین و وضعیت محیط داخلی و خارجی اینترنت با شناختی شفاف استخراج می‌شود.
ریاضی گفت: توسعه ‌ IT در بحث شهروند ایرانی- اسلا‌می‌ باید بر اساس توسعه سجایای اخلا‌قی كشور باشد و در بحث ‌ DِR نیز به دلیل محدودیت‌ها ناگزیر هستیم برخی از تكنولوژی‌ها را در داخل كشور بسازیم.
دبیر شورای عالی فناوری اطلا‌عات بروز مشكلا‌ت در اینترنت را تنها مخصوص زیرساخت‌ها ندانست و گفت: ایجاد مشكل در دیدن یك صفحه وب تنها به دلیل عدم پهنای باند مناسب نیست و ممكن است این مشكل به دلا‌یلی همچون خرابی كامپیوتر كاربر، كم كاری‌ISP ‌ها و... به وجود آمده باشد.
وی اظهار داشت: ۱۰ سال است كه بحث تجارت و دولت الكترونیك در كشور مطرح شده است اما هیچ پیشرفتی در این زمینه مشاهده نمی‌شود كه دلیل آن عدم پهنای باند نیست بلكه بی‌برنامگی برخی از مسوولا‌ن چنین مشكلا‌تی را به وجود آورده است.
وی گفت: امروز از نظر پهنای باند و زیرساخت‌ها مشكلی در كشور نداریم و با وجود اینكه ۳۸ لینك ‌ ۱STM با ظرفیت هر ‌۱STM حدود ۱۵۵ مگابایت در ثانیه در اختیار داریم اما بخش اعظم این ظرفیت خالی است و از آن استفاده نمی‌شود.
وی به راه‌اندازی سیستم بانكداری الكترونیكی و متصل شدن ۱۷هزار شعبه بانكی به این سیستم و راه‌اندازی سیستم كارت هوشمند سوخت و اتصال مدارس به اینترنت اشاره كرد و گفت: باید به فناوری اطلا‌عات به عنوان یك متغیر وابسته نگاه كنیم كه استفاده از آن به ظرفیت‌های دیگری در كشور نیاز دارد.
‌ دبیر شواری عالی فناوری اطلا‌عات گفت: موضوع فناوری اطلا‌عات خاص این شورا نیست و در برنامه پنجم توسعه تكلیف هر یك از دستگاه‌ها به طور كمی ‌و كیفی برای تحقق فناوری اطلا‌عات مشخص خواهد شد.
شاید بد نباشد به این مقام مسوول یادآور شویم كه بخشی از ظرفیت‌های خالی پهنای باند بدون استفاده كشور ناشی از نگاه نه‌چندان سخاوتمندانه مسوولا‌ن است كه پهنای باند كاربران خانگی را به ۱۲۸ كیلوبایت محدود كرده‌اند، چراكه در غیر این صورت و با ارائه سرویس اینترنت پرسرعت به بسیاری از نقاط كشور قطعا این فضا نه‌تنها خالی نمی‌ماند بلكه شاید ناچار به افزایش پهنای باند می‌شدید تا نیاز كاربران تامین شود.
فناوری اطلا‌عات بدون پهنای باند بی‌معنا است
این درحالی است كه دكتر علی‌اكبر جلا‌لی استاد دنشگاه معتقد است: فناوری اطلا‌عات، زیرساخت توسعه پایدار است و ‌ IT بدون پهنای باند معنا ندارد.
وی اضافه كرد: اگر پهنای باند مناسب در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد و در این خصوص فرهنگ‌سازی شود، هر خانواده به‌طور متوسط به ۵۵ مگابایت پهنای باند نیاز دارد و می‌تواند انواع خدمات خود را از طریق شبكه‌های الكترونیكی برآورده كند.
به گفته وی محتوا عامل مهم دیگری در این زمینه است كه ایران در این زمینه از دنیا عقب است.
در چند سال گذشته و پس از پایان یافتن نخستین دوره طرح تكفا (توسعه كاربری فناوری اطلا‌عات) كه ایران توانست جایگاه قابل‌قبولی را در توسعه فناوری اطلا‌عات در دنیا كسب كند (:-" )، ایران به شدت در زمینه توسعه كاربری فناوری اطلا‌عات دچار ركود شده و نتوانسته متناسب با سرعت سایر كشورها، خود را بالا‌ بكشد و مرتب در جایگاه گذشته خود درجا زده است.
متاسفانه در كشور ما با عوض شدن دولت‌ها، سیاست‌ها نیز دستخوش حادثه می‌شوند و به جای اصلا‌ح و بهتر شدن مواضع كشور، سیاست‌های قبلی به طور كامل نقض و سیاست‌های جدیدی جایگزین می‌شود كه نه‌تنها راه به جایی نمی‌برد بلكه موجب عقب ماندن از هدف می‌شود.
حتی در سیاست‌های جدید هم نتوانسته‌ایم همگام با برنامه چهارم توسعه و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله كشور كه جایگاهی در خور توجه را برای ایران ترسیم كرده بود، حركت كنیم و تنها به درهم‌تنیدگی وضعیت موجود دامن زده‌ایم.
بر همین اساس سیدرضا صالحی‌امیری معاون پژوهشی مركز تحقیقات استراتژیكی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: تولید گزارش‌های راهبردی برای آگاهی مسوولا‌ن نظام از پدیده‌های فناوری اطلا‌عات و پژوهش‌های كاربردی، نخستین كاری است كه در این حوزه مورد توجه قرار گرفته و هدف از آن بسترسازی ذهنی برای مسوولا‌ن نظام در این حوزه است.
صالحی‌امیری یكی از دلا‌یل ناكارآمدی نظام اجرایی كشور را عدم ارتباط منطقی با نظام كاربردی و پژوهشی دانست و گفت: ۱۰ پروژه تحقیقاتی جهت توسعه فناوری اطلا‌عات و افزایش دید مسوولا‌ن در اولویت كاری مركز تحقیقات استراتژیك مجمع قرار دارد.
وی اظهار داشت: از سال ۷۲ تاكنون ایران دچار یك انقلا‌ب فرهنگی از جنس ناخواسته شده كه مهم‌ترین تاثیر آن، عقب‌ماندگی در حوزه اقتصادی و فرهنگی كشور است.
وی افزود: هم اكنون ما تنها امكان تحلیل گذشته را داریم و امكان تحلیل آینده از ما سلب شده است و این تغییرات به برنامه‌ریزی و سیاست حاكم ما لطمه می‌زند.
اكنون نیز وقت آن رسیده كه به جای فشرده‌سازی و تحدید امكانات موجود، به بسط و توسعه آن دامن بزنیم تا شاید بخش فناوری اطلا‌عات كشور و به دنبال آن دیگر حوزه‌های اقتصادی متاثر از این پدیده به رشد و شكوفایی برسند زیرا تجربه‌های كشورهای دیگر نشان داده فراهم كردن دسترسی بیشتر به اینترنت و پدیده فناوری اطلا‌عات در نزد مردم، موجب توسعه اقتصادی آن كشورها می‌شود.

فاطمه ملكی
............................................................................................................................

منبع : سایت آفتاب
تحلیل : روزنامه اعتماد ملی

واقعا چی میشه گفت ! :confused:
واقعا از همه شما خواهش دارم اعتراض کنید، بلکه فرجی حاصل شد ! ( که بعید میدونم ! )
فقط تو رو خدا پست اسپم ندید و بحث رو سیاسیش نکنید تا تاپیک قفل نشه.
به کسی هم توهین نکنید !
اینم لینک متن اعتراض نامه : لینک
اینم جایی که باید امضا کنید : لینک

راستی اسم نویسنده متن Safa بود و گفت که این رو تو p30world هم زده.
تا حالا هم 871 امضا کرده اند !
 
آخرین ویرایش:

Console

ناظم سابق انجمن
کاربر سایت
Nov 2, 2007
8,441
نام
پدرام
ما 100 دور اعتراض کنیم اینا بدتر می کنن.اصلا ول کنید این چیزا رو...
تا حالا اگه اعتراضمون جای جنبه مجازی جنبه واقعی داشت الان ما هم با اینترنت 22 مگابایتی داشتیم دانلود می کردیم... ;)
 

Esikhafan

کاربر سایت
Jul 5, 2006
1,353
نام
احسان
متوسط سرعت اينترنت در كشوري چون نيوزلند با 2/4‌ميليون نفر جمعيت، 5/13‌مگابيت برثانيه است درحالي كه كاربران ايراني اينترنت مفهوم خطوط پرسرعت ADSL را تنها با سرعت 512‌كيلوبيت برثانيه مي‌شناسند.

متوسط سرعت اينترنت در كشور فرانسه با بيش از 30‌ميليون كاربر اينترنت، 44‌مگابيت بر ثانيه است درحالي كه حداكثر سرعت اينترنت در ايران با 18‌ميليون كاربر (البته هنوز رقم 18‌ميليون كاربر اثبات نشده و معلوم نيست كه با اين ميزان ضريب نفوذ رايانه در ايران، 18‌ميليون كاربر از كجا مي‌آيند و در ايران كاربر محسوب مي‌شوند) تنها 512‌كيلوبيت برثانيه است.

حداكثر سرعت اينترنت در كشور آفريقاي جنوبي با بيش از 5‌ميليون كاربر اينترنت 4‌مگابيت بر ثانيه است. حداكثر سرعت اينترنت در كشور بسيار كوچكي مثل بحرين در حدود 2‌مگابيت بر ثانيه است.

مالزي با حدود 17/27‌ميليون نفر جمعيت خدمات اينترنت پرسرعت حداكثر تا 10‌مگابيت برثانيه را به‌طور معمولي برپايه فناوري‌هاي مختلف اتصال به اينترنت عرضه مي‌كند.

متوسط سرعت اينترنت در كشور مصر با بيش از 8‌ميليون كاربر اينترنت افزون بر2‌مگابيت بر ثانيه است.

اگر كمي به نام كشورها توجه كنيد، مي‌بينيد كه به جز فرانسه و نيوزيلند، مابقي از كشورهاي توسعه يافته نيستند.

جالب است كه ما در ميان همين كشورهايي كه مانند ما در حال توسعه هستند هم نتوانسته‌ايم هنوز ادب استفاده از فناوري‌هاي ارتباطاتي را ياد بگيريم به گونه‌اي كه وزير محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور كه بالاترين مقام مسئول در اين حوزه است معتقد است كه همين سرعت 56 كيلوبيت براي كاربران خانگي و حتي دانشگاه‌ها كافي است.

وقتي هم كه ما اين موضوع را نقد كرديم آن هم نه با نظر شخصي و يا ارگاني، بلكه در نقدمان از سخنان 3 نفر از كارشناسان ارتباطات استفاده كرديم، وزارت محترم ارتباطات در جوابيه‌اي تمامي القاب ممكن را به نويسنده مطلب دادند و گفتند كه ايشان بي‌سواد بوده‌اند.

جالب است كه در همان جوابيه آمده بود كه بايد مطلب با هماهنگي ما نوشته مي‌شد. شايد از اين موضوع بتوانيم يك نتيجه اخلاقي بگيريم كه اگر مطالبتان را با هماهنگي وزارتخانه ICT بنويسيد باسواديد و در غيراين صورت بي‌سواديد.

حال ما بي‌سواديم، اما با آمارهاي موجود و متقن بين‌المللي چه خواهيد كرد. اينجا كه نمي‌توانيم بگوييم تمامي كارشناسان، روزنامه‌نگاران، وزراي ICT و... كشورهاي ديگر هم بي‌سوادند.

ما در كشورمان وزارت ارتباطاتي داريم كه خودش ابلاغيه محدوديت سرعت آن هم به ميزان 128‌كيلوبيت بر ثانيه را به نهادهاي موجود ارائه مي‌كند و در دوران وزير محترم ارتباطات جناب آقاي سليماني ايران از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ در فهرست جهاني آمادگي براي دولت الكترونيكي، ۱۰ پله سقوط داشته است.

موضوع وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران بسيار شبيه به صنعت خودروسازي در ايران است. در خودروسازي بيش از 20 سال است كه با تعرفه بيش از 100درصدي از اين صنعت حمايت شده و در واقع بيش از 20 سال است كه مصرف‌كنندگان جريمه بي‌خاصيتي صنعت خودرو در ايران را مي‌پردازند و هر خودرويي را با هر كيفيتي كه دوستان خودروساز مي‌سازند، مي‌خرند.

مصرف‌كنندگان كار ديگري هم نمي‌توانند انجام دهند. به همين خاطر صنايع خودروسازي ايراني هم وقتي مي‌بينند كه دولت‌هاي عزيز چنين حمايتي از آنها مي‌كنند و در هيچ كورس رقابتي نمي‌افتند به راحتي هر چه مي‌خواهند، مي‌سازند و محصولات بدون كيفيتشان را با هر قيمتي كه مي‌خواهند به مصرف‌كنندگان مي‌فروشند.

فرض كنيد كه يك سال تعرفه واردات خودرو ملغي شود، فكر مي‌كنيد ديگر كسي خودرو ايراني را با اين قيمت‌ها مي‌خرد؟ بيش از 40 سال است كه از فناوري‌هاي پيش‌وپا افتاده‌اي چون ترمزهاي ضد‌قفل (ABS) مي‌گذرد و يا بيش از 10 سال است كه از تعبيه كيسه هوا (Air Bag) براي امنيت سرنشينان گذشته است، ولي در هر كدام از خودروهاي ايراني كه يكي از اين دو مزيت را داشته باشد به‌عنوان يكي از لوكس‌ترين خودرو‌ها فروخته مي‌شود و قيمت آن خودرويي كه كيسه هوا يا ترمز ضد‌قفل دارد، تفاوت معناداري با خودروهاي ديگر دارد.

اينكه چرا ما خودمان با دست خودمان، خودمان را جريمه مي‌كنيم هم عجيب است. جالب است كه بعضاً شركت‌هاي خودرو‌سازي‌ تبليغات وسيعي هم براي نشان دادن پيشرفت‌هاي اين صنعت به راه مي‌اندازند ولي اگر مي‌خواهيد صنعت خودروسازي ايران را در بوته آزمايش بگذاريد، تعرفه واردات خودرو را صفر كنيد و آنگاه ببينيد كه كسي ديگر يك خودرو ايراني مي‌خرد يا خير.

در اين بازار رقابتي بدون تعرفه اگر توانستيم نفس بكشيم، مي‌توانيم ادعاي پيشرفت داشته باشيم نه اينكه همواره از مصرف‌كنندگان قيمت‌هاي غيرواقعي خودروها را بگيريم و
30 سال هم دولتمان با تعرفه‌هاي عجيب و غريب از اين صنعت حمايت كند .

وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات هم جزو آن گروهي است كه جريمه عدم ‌بهره‌وري اش را مصرف‌كنندگان و كاربران بايد بپردازند. زماني كه خطوط تلفن همراه واگذار مي‌شد به اين دليل كه تنها توزيع‌كننده و واگذاركننده اش وزارت بود، قيمتش بالا بود و به‌دليل انحصار فروش، مصرف كنندگان بايد اين هزينه را مي‌پرداختند.

در مورد اينترنت هم تنها توزيع‌كننده كلي پهناي باند در كشور خود وزارت ارتباطات است، و در حالي كه بسياري از ISPها از قيمت بالاي واگذاري پهناي باند گله مندند، همچنان قيمت‌ها تكان نمي‌خورد. با چنين وضعيتي مشخصاً فناوري‌هاي ارتباطاتي در ايران پيشرفت نخواهد كرد. بازاري كه يك فروشنده دارد، قيمتش هم تغيير نخواهد كرد.

تازه فروشنده خشمگيني كه حاضر نيست مشتريانش به سطح نسبتاً مطلوبي از كيفيت فكر كنند و به سرعت ابلاغيه محدوديت سرعت اينترنت را صادر مي‌كند و اگر هم كسي از عملكردش انتقاد كند بي‌سواد تلقي مي‌كند.

مسلماً همه مي‌دانند كه زمان كنوني زمان پيشرفت فناوري‌هاي ارتباطاتي است ولي ما هم بايد بدانيم كه اين پيشرفت‌ها مربوط به كشورهايي مي‌شود كه وزارتخانه متبوعشان به فكر ارائه خدمات و تسهيلات به كاربرانش است و هر روز با پيشرفت‌هاي موجود در اين زمينه پيشرفت مي‌كنند و تخصصشان در اين زمينه است نه در محدوديت سرعت.

مثلاً كشوري مانند آفريقاي جنوبي در حال ارائه اينترنت به كاربران با سرعت 4‌مگابيت برثانيه است (لطفاً به كشورهايي مانند فرانسه با سرعت‌هاي 44‌مگابيتي فكر نكنيد.) و ما هنوز توانايي ارائه اينترنت 128‌كيلوبيتي را نداريم. حال شما بگوييد كه چه تخصصي در اين زمينه داريم؟

بايد از مسئولين وزارت ارتباطات بابت زحماتي كه تاكنون براي ارتقاي سطح ارتباطات و فناوري‌هاي اطلاعات در كشور كشيده اند، تشكر كنيم.

اما به‌عنوان يكي از كاربران و منتقدين و در جواب به تذكرات آن وزارتخانه بايد بگوييم كه ما روزنامه‌نگاران خود قبول داريم كه در اين زمينه بي‌سواديم و به همين خاطر است كه مسئوليتي در آن وزارتخانه كاملاً تخصصي نداريم، ولي از افراد باسواد در آن مجموعه درخواست مي‌كنيم كه اگر نمي‌توانند سوادشان را در راه پيشرفت‌هاي ارتباطاتي خرج كنند، عرصه را به ديگران بسپارند.



منبع

===================================
تا حالا اگه اعتراضمون جای جنبه مجازی جنبه واقعی داشت الان ما هم با اینترنت 22 مگابایتی داشتیم دانلود می کردیم...
کاملا درسته

یه روزی چهار نفت یه جایی تو هوای گرم نشسته بودن، سه نفر اولی به هر کی که دستش میرسید میگفت یه لیوان برای من آب بیار هیچ کسی هم توجه نمیکرد (هر کسی به فکر خودشه) نفر چهارم بلند شد رفت برای خودش آب آورد اگه کسی ADSL میخواد باید رنج بلند شدن از زمین رو هم به خودش بده.
قصد توهین به کسی رو ندارم اما ملت ایران مثل یه چندتا خروس و مرغه که هر دفعه یکشون رو میگرن میکٌشن بلند میشن و اعتراض و..... اما چهار دقیقه بعد انگار نه انگار که چیزی شده. (از کتاب نفت و خون)
 
آخرین ویرایش:

manouch

کاربر سایت
May 25, 2007
369
نام
امیر منوچهر
دست درد نکنه.
مقاله ی خیلی خوبی بود. :love:
کلا ایران به هر دلیلی همیشه یک مرحله از دنیا عقب بوده. :((
دنیا صنعتی شد، ما هنوز کشاورزی میکردیم. دنیا به سمت فناوری اطلاعات رفت ما شروع به صنعتی شدن کردیم...
انشاا... وقتی دنیا در زمینه ی فضا مشغول به کار شد و انسان را برای زندگی به روی مریخ فرستاد، ما هم به اینترنت 4 مگابایت در ثانیه دست پیدا خواهیم کرد. :biggrin1:
اگه کسی ADSL میخواد باید رنج بلند شدن از زمین رو هم به خودش بده.
سرنوشت ما چیه که هیچ ISP حاضر نیست تچهیزاتش رو پیشرفته تر کنه تا روی فیبر نوری ADSL ارئه بده ؟!
تا اين چوپونا بالا سر مردم هست نميزاره سرعت بره بالا .
وقتی خودمان به خودمان میگوئیم گوسفند ... :(
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
واقعا نمی دونم چی بگم.یعنی نمی تونم چیزی بگم.اگر هم بگم دارم با دیوار صحبت می کنم.در کل بگم که واااااای ی ی به حال ما ایراینای بدبخت که به خاطر دانلود یه تریلر 20 MB مثلا اویل 5 باید 2 الی 3 ساعت وقتمون تلف شه.:((
 

Console

ناظم سابق انجمن
کاربر سایت
Nov 2, 2007
8,441
نام
پدرام
من هم اعتراض گذاشتم هر چند که کیه که به حرف ما توجه کنه ... :D
 

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
من هم اعتراض گذاشتم هر چند که کیه که به حرف ما توجه کنه ... :D
دقیقا
وقتی اونایی که میتونن تو این نظام کاری بکنن حالا در هر راهی (نه فقط اینترنت) نمیکنن و از ترس جرات اینکه صداشون بالا بیاد ندارن از ما چه کاری ساختس؟؟؟؟
 

FAFA

کاربر سایت
Jan 6, 2007
25
سیاست

با سلام به دوستان عزیز
ببینید فکر می کنید با این حرف ها و پوتشن امضا کرده ها به جایی می رسین؟!(خودمم امضا کردم) عمرا.:((

بگذریم!;)
دوستان عزیز به نظر شما در اینترنت چه چیزی هست که مردم از آن استفاده کنند. نظام مقدس ما با ، تجارت الکترونیک، آشنایی با حقوق خودمان(به جز انرژی هسته ای) با خبر شدن از اخبار دنیا، فیلم، موسیقی، بازی، و خلاصه هر چیز دیگری مخالف است. اینترنت راه دسترسی به همه ی این چیز ها است.(البته تقریبا) کمی فکر کنید... آیا شما حاظر می شوید که ابزار کشتار را به دست یک قاتل بدهید.(حتما نه) مسئولین نظام هم به همین صورت هستند و اینترنت را ابزار کشته شدنشان می دانند.(باور کنید) خلاصه که چیزهایی مانند کمی سرعت اینترنت ربطی به بودجه، نیاز مردم، امکانات و... نداره و همش سیاسی هستش.:(
راستی این را هم مد نظر بگیرید که در کشور کوبا به تازگی خرید کامپیوتر(با قیمت بسیار گران) آزاد شده. پس ما خیلی هم جلو هستیم!!!:biggrin1:

ولی بچه ها یک توصیه به شما می کنم. اونم اینه که خیلی موضوع رو سیاسی نکنین. یه موقع دیدین ریختن تو سایت همتونو بردن زندان!!!(بعدم پخ پخ):laughing:
 

manouch

کاربر سایت
May 25, 2007
369
نام
امیر منوچهر
من هم اعتراض گذاشتم هر چند که کیه که به حرف ما توجه کنه ... :biggrin1:
وقتی اونایی که میتونن تو این نظام کاری بکنن حالا در هر راهی (نه فقط اینترنت) نمیکنن و از ترس جرات اینکه صداشون بالا بیاد ندارن از ما چه کاری ساختس؟؟؟؟
ببینید فکر می کنید با این حرف ها و پوتشن امضا کرده ها به جایی می رسین؟!(خودمم امضا کردم) عمرا.
مطمئنا هیچ توجهی نمیشه ولی آیا ما باید هیچ کاری نکنیم ؟! :confused:
مسئله سرعت بالا نیست.
اگه سرعتش هم بالا نباشه، آیا باید اینقدر گران باشه ؟ :-"
ولی بچه ها یک توصیه به شما می کنم. اونم اینه که خیلی موضوع رو سیاسی نکنین. یه موقع دیدین ریختن تو سایت همتونو بردن زندان!!!(بعدم پخ پخ):laughing:
:biggrin1:
 

Black_cloud

کاربر سایت
Mar 15, 2007
182
نام
Mohammad REza
اعتراض============= آب در هاون کوبیدن. از کدوم یک از اعتراض ها نتیجه ایی حاصل شده؟؟؟
(اگه املای هاون اشتباس عذر میخوام)
 

eamir

کاربر سایت
Jan 22, 2008
744
وقتی اقتصاد و سیاست ما مشکل داره بیایند adsl راه بیندازند!!؟؟؟ اول باید وضعمون خوب بشه بعد...
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
بابا ما کلی پیشرفته هستیم :D 500 تا PDF میشه DL کرد با اینترنت با سرعت بسیار خفن و فضایی که حتی آمریکا که هیچ غلطی نمیتواند بکند از اینا نداره :D ول کنید بابا عجب دل خجسته ای دارید :D

اگه کسی ADSL میخواد باید رنج بلند شدن از زمین رو هم به خودش بده.
یعنی چی این حرف؟ میخوای برم رئیس انوع ISP رو تو تهران بکشم؟
یا منظورت اینه که از این خراب شده بزاریم بریم؟
دايل آپ و عشقه !!!؟؟؟
مردم دارن به خاطر كمبود و گراني مايهتاج اوليه تو سرو كله همديگه مي زنن . حالا تو ميگي اينترنت .تا اين چوپونا بالا سر مردم هست نميزاره سرعت بره بالا . (اينتر نت بده ... زشته ...)
باز خيلي از شماها adsl دارين , منو بگو بخاطر قيمتش 2 ماه بيشتر نتونستم بگيرم .
وقتی اقتصاد و سیاست ما مشکل داره بیایند adsl راه بیندازند!!؟؟؟ اول باید وضعمون خوب بشه بعد...
شما میفهمید چی میگید؟یا یه چیز میگید که بگید مثلا "آره ما هم هستیم!"
این نمونه اش. که ما بهشون میگیم سیاه سوخته،بد بخت هایی که مستعمره هستن،بهشون میگیم وحشی... یه کم فکر کنید... انتظار زیادی نیست هر کسی که از نت استفاده میکنه لذت ببره..

حداكثر سرعت اينترنت در كشور آفريقاي جنوبي با بيش از 5‌ميليون كاربر اينترنت 4‌مگابيت بر ثانيه است.

تازه این مخابرات دولتی هست این مدلی ـه،بذارید از چند ماه دیگه که خصوصی شد و این 4 تا منطقه هم که DSL دارن پرید میبینید ما چه قدر پیشرفته هستیم.:laughing:
 

CapitanArsalan

کاربر سایت
Mar 12, 2008
897
نام
ارسلان
سابولی بیک

ببینید بچه ها این قضیه سر دراز دارد!!!
اولآ ما مملکت اسلامی هستیم و .........!
همین خود من مخم در اومد تا تونستم به خونواده بگم که من تو سایت های غیر اخلاقی:biggrin1:نمیرم و دنبال بازیم!!!:eek:
بعد اونا هم این کارا به خاطر این نمیکنند که تهاجم فرهنگی و صد تا کار دیگه و ..... اما خودتون ببینید یه آدم هایی مثل من و شما که دنبال این سایت های خوبیم کم هستیم و خیلی های دیگه از اینترنت استفاده های دیگه میکنند:(پس حقشونه که این امکانات رو به هرکسی تو ایران ندند
این مطلب رو حتمآ بخونید تا یه کم به حقیقت نزدیک تر بشید
http://starclip.blogfa.com/post-228.aspx
ولی من به خاطر این دوستمون که این مطلب رو تهیه کردن به اون لینک رفتم و امشا کردم
 
آخرین ویرایش:

manouch

کاربر سایت
May 25, 2007
369
نام
امیر منوچهر
این مطلب رو حتمآ بخونید تا یه کم به حقیقت نزدیک تر بشید
واقعا آدم متأثر میشه. :(
ولی این درست نیست که به هر کسی برچسب متخلف بودن بزنند و به هیچ خانه‌ای اینترنت با سرعت بالا ندهند !
اگه بخوایم اینطوری فکر کنیم، به هیچ اداره‌ای هم نباید اینترنت سرعت بالا داد !
نه در ایران، بلکه در همه جای دنیا افراد متخلف هستند، ولی آیا باید همه‌ی افراد جامعه رو متخلف به حسل آورد ؟!
به هر حال ازت ممنونم که امضا کردی ! :love:
به اطف بچه‌ها تا جالا 1407 نفر امضا کرده‌اند !
 
آخرین ویرایش:

gameware

کاربر سایت
May 5, 2006
1,393
نام
مهبد
بیخیال بابا
به هیچ جا نمی رسید
بازی سنتر رو هم به باد میدید
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر