Kaz Hirai -رئیس بخش سرگرمی های سونی- بعد از مراسم PlayStation Day در اروپا در مصاحبه با BBC ، درباره وضعیت فعلی PS3 و همچنین نسل بعدی PlayStation صحبت کرده...
وی ادعا کرده که PS3 بعد از گذشت 10 سال از عمر این دستگاه ؛ به install base مد نظر سونی میرسه و از رقبای خودش یعنی Xbox 360 و Wii جلو میزنه.
تا آخر سال 2007 ؛ بیش از 10.5 میلیون PS3 در سراسر دنیا به فروش رسیده و سهم اروپا تاکنون بیش از 5 میلیون دستگاه بوده...
از نظر وی ؛ عامل موفقیت PS3 در سال 2008 ، عرضه بازی های مهمی مثل Metal Gear Solid 4, Resistance 2, Motorstorm: Pacific Rift , Little Big Planet هست که باعث افزایش مخاطبان PS3 در دنیا میشه...
در مورد مشکلات زمان عرضه PS3 هم میگه که " ما مشکلات زیادی موقع launch در مناطق مختلف دنیا داشتیم از جمله کمبود عرضه کنسول در آمریکای شمالی و ژاپن ؛ نبود بازی های خوب و..."
او ادامه میده که "امسال شرایط به گونه ای پیش میره که به رضایت مصرف کنندگان منجر میشه."
او در مورد نسل بعدی PlayStation گفته "با اینکه سخت افزار جدید پس از گذشت حدودا 5 سال از عرضه نسل قبل معرفی میشد ؛ اما در مورد PS3 ، این پیش بینی خیلی سخت یا غیرممکن به نظر میرسه."
او میگه که "ما باید پیشرفت تکنولوژی رو در بسیاری از زمینه ها بررسی کنیم ؛ مثل نیمه رسانا ها ، تراشه های گرافیکی ، تجهیزات خروجی مثل تلویزیون تا به تاریخ دقیقی برای عرضه محصول جدید برسیم."
Hirai ادامه میده که "سرمایه گذاری سونی برای کنسول آینده ی خودش امری مهم به حساب میاد؛ چون که ما (سونی) روی یک پروژه 10 ساله تمرکز میکنیم و بنابراین نمیخواهیم که سخت افزار جدید بعد از مثلا 5 سال منقضی بشه."
به گفته Hirai ؛ سونی هم اکنون در حال تحقیق و بررسی برای ارائه بازی ها از طریق شبکه هست که نیاز به داشتن یک دستگاه اختصاصی برای بازی رو از بین میبره. (EA هم خواستار ارائه همچین روشی شده بود.)
"با این روش ؛ ما به شکلی وابسته به تجهیزات زیربنایی شبکه اینترنت در مناطق مختلف دنیا میشیم؛ ما الان بر روی PS3 بازی هایی داریم که حتی تا 50GB هم ظرفیت میخوان و این خیلی سخته که چنین حجمی رو به مصرف کنندگان در بعضی نقاط دنیا از طریق شبکه ارائه کنیم."
به خاطر وجود همین محدودیت ها ؛ وی Blu-ray رو در حال حاضر "بهترین و مناسب ترین" وسیله برای ارائه محتویات دیجیتال به مصرف کنندگان میدونه.
وی ادعا کرده که PS3 بعد از گذشت 10 سال از عمر این دستگاه ؛ به install base مد نظر سونی میرسه و از رقبای خودش یعنی Xbox 360 و Wii جلو میزنه.
تا آخر سال 2007 ؛ بیش از 10.5 میلیون PS3 در سراسر دنیا به فروش رسیده و سهم اروپا تاکنون بیش از 5 میلیون دستگاه بوده...
"I am very confident that after the 10-year lifecycle we will have the install base that we are looking for and that is obviously to be in the leadership position"
از نظر وی ؛ عامل موفقیت PS3 در سال 2008 ، عرضه بازی های مهمی مثل Metal Gear Solid 4, Resistance 2, Motorstorm: Pacific Rift , Little Big Planet هست که باعث افزایش مخاطبان PS3 در دنیا میشه...
در مورد مشکلات زمان عرضه PS3 هم میگه که " ما مشکلات زیادی موقع launch در مناطق مختلف دنیا داشتیم از جمله کمبود عرضه کنسول در آمریکای شمالی و ژاپن ؛ نبود بازی های خوب و..."
او ادامه میده که "امسال شرایط به گونه ای پیش میره که به رضایت مصرف کنندگان منجر میشه."
او در مورد نسل بعدی PlayStation گفته "با اینکه سخت افزار جدید پس از گذشت حدودا 5 سال از عرضه نسل قبل معرفی میشد ؛ اما در مورد PS3 ، این پیش بینی خیلی سخت یا غیرممکن به نظر میرسه."
او میگه که "ما باید پیشرفت تکنولوژی رو در بسیاری از زمینه ها بررسی کنیم ؛ مثل نیمه رسانا ها ، تراشه های گرافیکی ، تجهیزات خروجی مثل تلویزیون تا به تاریخ دقیقی برای عرضه محصول جدید برسیم."
Hirai ادامه میده که "سرمایه گذاری سونی برای کنسول آینده ی خودش امری مهم به حساب میاد؛ چون که ما (سونی) روی یک پروژه 10 ساله تمرکز میکنیم و بنابراین نمیخواهیم که سخت افزار جدید بعد از مثلا 5 سال منقضی بشه."
به گفته Hirai ؛ سونی هم اکنون در حال تحقیق و بررسی برای ارائه بازی ها از طریق شبکه هست که نیاز به داشتن یک دستگاه اختصاصی برای بازی رو از بین میبره. (EA هم خواستار ارائه همچین روشی شده بود.)
"It's something we would look at. We have had a lot of discussion internally about where the road map will take us"
"با این روش ؛ ما به شکلی وابسته به تجهیزات زیربنایی شبکه اینترنت در مناطق مختلف دنیا میشیم؛ ما الان بر روی PS3 بازی هایی داریم که حتی تا 50GB هم ظرفیت میخوان و این خیلی سخته که چنین حجمی رو به مصرف کنندگان در بعضی نقاط دنیا از طریق شبکه ارائه کنیم."
به خاطر وجود همین محدودیت ها ؛ وی Blu-ray رو در حال حاضر "بهترین و مناسب ترین" وسیله برای ارائه محتویات دیجیتال به مصرف کنندگان میدونه.
آخرین ویرایش: