13 دلیل برای مجانی نبودن بازی ها و برنامه ها

برای بازی ها و نرم افزار ها پول ...

  • می دم.

    رای‌ها: 18 75.0%
  • نمی دم.

    رای‌ها: 5 20.8%
  • اهمیتی نداره.

    رای‌ها: 1 4.2%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    24

sadmanman

کاربر سایت
Jun 18, 2007
660
نام
Saeed
امروزه نرم افزار های مجانی یا حداقل ارزان چیز دست نیافتنی نیست ولی آیا واقعا نرم افزار ها مجانی تولید می شوند.


۱۳ دلیل برای اینکه چرا نرم افزار ها رایگان نیستند:

۱. بیشتر نرم افزار ها به وسیله ی گروه کوچکی از افراد ساخته می شوند که از جای دیگری درآمدی ندارند و فقط تخصصشان در ساختن نرم افزارها است.

۲. ساختن نرم افزار ها اصلا ساده نیست مخصوصا نرم افزار هایی که جذاب هستند و کارکرد آسانی دارند.

۳. ساختن نرم افزار ها از ماه ها تا سال ها زمان می برد نه مثل چیزی که در فیلم ها نشان می دهند با چند کلیک و تایپ چند خط کد ساخته میشود.

۴. نرم افزارها با تلاش افراد سخت کوشی مثل شما ساخته میشوند. آیا شما مزدی نمی گیرید؟

۵. تلاش سازنده ی های نرم افزار با خرید شما تمام نمی شود. وقتی بعد از خرید با مشکلی رو به رو شوید یا باگی در برنامه پیدا شود کار سازنده ها ادامه دارد.

۶. سازنده های نرم افزار همیشه در تلاشند تا به روز باشند و از تکنولوژی های روز استفاده کنند.

۷. اغلب سازنده های نرم افزار سرمایه گذاری خارجی ندارند و از قبل درآمدی نمیگیرند.

۸. ساخت نرم افزار ها خرج بسیاری دارد: صرف سال ها برای ساختش . پرداخت حقوق کارمندان . اجاره ی محل کار . سفارش کامپیوتر ها و ابزار دیگر و مهمترین قیمت یعنی هزینه ی تبلیغات که بسیار زیاد است.

۹. نرم افزار های خوب ترکیب علم و هنر هستند برای ساخت چنین نرم افزار هایی به افراد با استعداد و با مهارت در علم کامپیوتر . مهندسی و طراحی نیاز است.

۱۰. سازنده های نرم افزار مثل شما از تبلیغات مسخره و نفرت انگیز بیزارند ولی برای فروش مجبور به این کار می شوند همچنین مواقعی امکان تبلیغ وجود ندارد.

۱۱. شما برای لباس . ابزار . بلیط سینما . ناهار . بلیط هواپیما و ... پول می دهید چرا برای نرم افزار ها نه؟

۱۲. بدون نرم افزار ها آیپد و آیفون زیبایتان چیز اصلا بدرد خوری نیست.

۱۳. سازنده ها تمامی تلاششان را می کنند تا نرم افزار ها را معقول قیمت گذاری کنند درست مثل یک ساندویچی که قیمت ساندویچ ها را بر اساس قیمت نان و دیگر مواد و مزد کارکنان حساب میکند.

امیدوارم بعد از خواندن این مطلب فهمیده باشید که نرم افزار ها و بازی های تمامی کامپیوترها . کنسول های بازی . موبایل ها . آیفون ها . آیپد ها و ... خود به خود درست نمی شوند. سازنده های نرم افزار تمامی تلاششان را می کنند تا بهترین برنامه یا بازی را در اختیار شما بگذارند.
منبع
منبع
 

Bigame

کاربر سایت
Apr 18, 2010
714
نام
علی
ولی آیا واقعا نرم افزار ها مجانی تولید می شوند.
منظور شما در چه سطی هست ایران یا خارج ؟ :d

پول نمیدم:d:d:d
مگه از تو جوب اوردم که مفت بدم به کسی دیگه:d:d
چون شما پول نمیدی منم نمیدم :))
من با توجه به شرایط پول نمیدم !!!
 
آخرین ویرایش:

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
چون شاید هم من یکی از برنامه نویسان آینده این مملکت باشــــم! با پستتون کاملا موافق باشم! ! شاید مثلا من حالا در حال تحصیل در رشته برق بودم احتمالا به تایپیکــتون می خندیم و می گفتم این رو ببین می خواد به یه شی مجازی چند ده دلار پول پرداخت کنیم! که همین رو می تونم نیم دلار از خدماتی سرکوچمون یا با یه Adsl 128 در عرض 2 دقیقه دانلود کنم! باید به این طرز تفکر که تمام مردم کشورمون رو تسخیر کرده تاُسف خورد ...

امروز داشتم به صورت سرگرمی کمی برنامه می نوشتم واقعا نوشتن 10 خط کد سخت بود چه برسه که به کسی زیاد علاقه ای هم نداشته باشه و باید برای نوشتن یه برنامه ساده هزاران خط بنویســــه زجر آور نیست؟! این بازی سازها که مفت مفت بازیهاشون رو هر روز کپی می کنیم! چه زجری می کشن! آفرین به غیرت بعضی از اونوری ها که حداقل براشون شرایط هست ولی انجام نمی دن! و می رن حمایتشون رو می کنن ! در کل همه چی بر می گرده به فقر فعلی فرهنگی ما! که حداقل باید فرهنگ سازی کرد.

در حین بازی خودتون جای یه بازی ساز بزارید احتمالا می دونید که برای فریم فریم بازی چه زحمتهای کشیده اند اما این رو باید دونست که فعلا حمایت از محصولات خارجی واسه ما ایرانی ها مقدور نیست به خاطر وضعیت بازار و و و... ولی حداقل از محصولات داخلی حمایت کنیم که کمکی کرده باشیم به صنعت نرم افزار و برنامه سازی در ایران که در جهان حرفی برای گفتن داشته باشه و باعث سربلندی ما بشــه.

ولـــی در کل و حسن ختام حرفم و یه نصیحتی از من باشـــه:
من به یه نتیجه ای رسیدم که کم استفاده کن بهتر استفاده کن ! برای بازیهای همین حرف صادقه ! من تا زمانی از بازی اورجینال استفاده می کردم واقعا لذت بازی کردن برام خیلی زیاد بود یه بازی خوب رو بارها تمام می کردم اچیومنتاش رو می گرفتم ساعتها لایو می زدم! هیچ وقت حس زدگی نداشتم! . ولی زمانی که بازی کپی به وفور جلوی چشمته و نمی دونی کدوم رو بازی کنی چه بازی خوب چه بد می بینی داری زده می شی بازیها تکراری نیستن؟

ولی کوش گوش شنوا؟!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر