راهی برای نجات PC Gaming؟

همونطور که میدونید توی این چند سال اخیر فروش بازیهای PC خیلی اُفت داشته و این باعث نگرانی خیلی از دوستداران PC Gaming شده. حتی سازندگانی که فقط برای PC گیم میساختن الان دارن کم کم برای کنسولها هم گیم میسازن. قبل از اینکه طرفداران کنسول بیان اینجا وشروع کنن به کـُرکـُری خوندن، این دو سه خط رو هم بخونن بد نیست:

این فروش کم و این رو آوردن به کنسولها به خاطر بهتر بودنِ کنسولها نیست، بلکه به خاطر سرقت نرم افزاری گیمهای کامپیوتر (PC game piracy) ـــه که داره شدیداً به این صنعت لطمه وارد میکنه. میدونید که توی خیلی از کشورهای دیگه به این صورت نیست که کنسول رو به راحتی دستکاری کنن و بازیهای کپی توش بذارن، یعنی میخوام بگم توی اکثر کشورها ملت حتی اگه بخوان هم نمیتونن بازیهای کپی بازی کنن بنابراین همه میرن بازی اُریجینال میخرن و به همین خاطر سرقت نرم افزاری زیاد به کنسولها لطمه نمیزنه. این در حالیه که هر کسی که PC داشته باشه میتونه با دانلود کردن کرک به سادگی بازی ای رو که نـخریده بازی کنه.

این داستان باعث شده که خیلی از شرکتهای سازنده ی گیمهای PC، گیمهاشون رو هم برای PC و هم برای کنسولها بدن بیرون و این قضیه باعث شده کیفیت گیمها بیاد پایین (کنسولیزه شدنِ بازیها :(). ببینید خودِ Epic اخیراً درباره ی اشکالاتی که طرفداران سری Unreal Tournament به بازی UT3 وارد میکردن، چی گفته:

Epic Games feels that one of the biggest issues with the recently released Unreal Tournament 3 is that due to the inclusion of console-friendly features (necessary for the title's PlayStation 3 version), the game lacks a lot of necessary polish

منبع: اینجا

این چیزیه که دو تا افراد خودِ Epic Games توی GDC 2008 درباره ی UT3 گفته بودن! میدونید که UT جزو گیمهای مهم PC به شمار میاد و این در حالیه که UT3 توی هفته های اول فروشی کمتر از 100,000 کپی داشته.

کریس تیلور (Chris Taylor) که رئیس Gas Powered Games و طراح Dungeon Siege و Supreme Commander هست، اخیراً توی Game Developers' Conference 2008 در این ارتباط صحبتهایی کرده و در توجیه اینکه گیم استراتژی خودشون (Supreme Commander) رو برای XBox 360 هم میدن، اینطور میگه که ما این تصمیم مناسبی به نظر میاد که گیم خودتون رو برای پلترفُرمی بدید که Pirate خور نمیشه!

این یعنی اینکه خود PC بازها هستن که دارن این بلا رو سر گیمهای محبوبشون میارن و باعث میشن سازنده ها به کنسولها هم فکر کنند :(

Chris Taylor توی قسمت دیگه ای از صحبتهاش میگه راه نجات PC Gaming از این وضعیتی که الان بهش دچار شده اینه که همه ی شرکتها رو بیارن به کنترل کپی نبودنِ گیمها از طریق آنلاین و یا وصل شدنِ بازیکنها به ســِرور اصلی بازی (مثل MMO ها). به این ترتیب میتونیم اوضاع اقتصادی این صنعت رو بهتر کنیم و حتی گیمها رو با قیمت پایینتری عرضه کنیم! ما دیگه توانایی این رو نداریم که بازی بسازیم و مجانی در اختیار همه قرار بدیم!

Chris Taylor:
PC gaming isn't dead. PC gaming – the old model – probably is. Secure PC gaming is the future – it's going to thrive and we've all got to get on that

حالا نظرتون درباره ی این قضیه چیه؟ ما توی ایران تقریباً چیزی به اسم گیم اُریجینال نداریم و ماشالا همه یه پا Pirate هستیم :biggrin1: اگه یه روزی واقعاً همه ی شرکتها این قضیه رو پیاده کنن و گیمهاشون رو جوری بسازن که کـِرک کردن اونها معنی نداشته باشه، چند نفر از کسایی که الان اینجا PC بازی میکنن باز هم به PC وفادار میمونن؟ شاید اون موقع معلوم بشه که چه کسی واقعاً PC Gaming رو دوست داره و ارزش گیمهاش رو میدونه، و چه کسی به گیمها فقط به عنوان یه دیسک 1000 تومنی نیگا میکنه که میگیریش و یه ساعت بازی میکنی و میندازیش کنار!
 
آخرین ویرایش:

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
تا 2014 قطعا کنثول ها هستند و نسل بعدی قطعا وجود وجود ندارند ، خیلی واضحه که Onlive نسل بعدی بازی های کامپیوتری رو تصاحب می کنه ، دوره ای که چیزی به اسم محدودیت گرافیکی وجود نداره ، نمیشه گفت پیثی گیمینگ هم باهاش میمیره ، ماشالله ژاپنی ها با Myth های در حد گاری دیجیتال در قالب MMo-Jrpg هنوزم زنده هستند . :sick:

پ ن : اونموقع یکی گل بگیره در Xfire رو :D

امیدوارم عدد 2012 که بعضی از بچه ها می نویسند درست تر باشه، چون کاملا واضحه که کنسول ها با همین وضعیت فعلی شون دارند جلوی پیشرفت صنعت گیم رو می گیرند، چه برسه به چهار سال بعد!

متاسفانه شرکت های سازنده گیم مجبورند گرافیک بازی ها رو برای اجرا روی این کنسول های ضعیف تنظیم کنند، در حالی که کامپیوتر دهها برابر قوی تره، ولی چون هسته اصلی گیم برای کنسول ها شکل گرفته، بازی اون چیزی که می تونست باشه در نمیاد... :((
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
تا 2014 قطعا کنثول ها هستند و نسل بعدی قطعا وجود وجود ندارند ، خیلی واضحه که Onlive نسل بعدی بازی های کامپیوتری رو تصاحب می کنه ، دوره ای که چیزی به اسم محدودیت گرافیکی وجود نداره ، نمیشه گفت پیثی گیمینگ هم باهاش میمیره ، ماشالله ژاپنی ها با Myth های در حد گاری دیجیتال در قالب MMo-Jrpg هنوزم زنده هستند .

پ ن : اونموقع یکی گل بگیره در Xfire رو
برای شما واضح هست ولی برای اکثر کارشناس ها مبهمه! Onlive با اینکه چیزی به عرضش نمومنده هنوز که هنوزه مشکل تاخیر رو داره و حتی روی پر سرعت ترین خط ها هم نمیتونه این مشکل رو حل کنه.اصلا دوام این تکنولوژی توی حاله ای از ابهام هست چه برسه به تسخیر جایگاه کامپیوتر های خانگی!
در ضمن اگه این تکنولوژی بگیره کنسول ها بیشتر در معرض انقراض قرار می گیرن تا PC ها!
 

saeid64

کاربر سایت
Apr 2, 2009
253
دنبال یه تاپیک در مورد Onlive می‌گشتم ولی چیزی پیدا نکردم!
تا قبل از این‌که چند دموی Onlive رو تو E3 ببنیم شک داشتم onlive بتونه چیزی درست‌حسابی بشه، ولی الان می‌تونم راحت بگم که آینده بازی‌های متعلق به همچین سیستم‌هایه. فقط دمو رو ببنید که چقدر راحت روی iPad بازی‌ها (BorderLands) رو اجرا می‌کنه نکته جالب اینه‌که خیلی راحت میشه روی خیلی از گوشی‌های موبایل مثل iPhone یا گوشی‌های Android هم onlive رو اجرا کرد بازی کرد یعنی فکر کنید روی گوشی موبایل Crysis بزنید، جالب این‌جاست که گفته شده تلویزیون‌هایی که در آینده از Internet TV پشتیبانی می‌کنن هم می‌تونن خیلی راحت به شبکه Onlive متصل بشن و فقط یه دسته برای بازی می‌خواید. واقعاً عالیه این تکنولوژی، کافیه از مراحل تست دربیاد خیلی مخاطب جذب می‌کنه این شبکه، حتی کوچکترین شکی هم ندارم. در مورد لتنسی هم که قبلاً بحثش شد، تو E3 تست‌ها نشون می‌ده که هیچ‌گونه تأخیری روی این سیستم وجود نداره و مثل یک کنسول می‌شه واقعاً بازی‌ها رو اجرا کرد و بازی کرد (اینم بگم که اولین سرور onlive در فاصله‌ی 100 مایلی نمایشگاه قرار داشته) می‌تونید ویدئو‌های مربوط به بررسی Onlive در E3 رو ببنید یا مثلا این مطلب رو بخونید.

ph_or_23423_ea3ffcd.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=zpFzpF0msrU
 
آخرین ویرایش:

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
دنبال یه تاپیک در مورد Onlive می‌گشتم ولی چیزی پیدا نکردم!
در مورد لتنسی هم که قبلاً بحثش شد، تو E3 تست‌ها نشون می‌ده که هیچ‌گونه تأخیری روی این سیستم وجود نداره و مثل یک کنسول می‌شه واقعاً بازی‌ها رو اجرا کرد و بازی کرد (اینم بگم که اولین سرور onlive در فاصله‌ی 100 مایلی نمایشگاه قرار داشته)
چند وقت پیش توی همین تاپیک، یه خورده درباره این سیستم بحث شد.
اینی که گفته شده این سیستم تأخیر نداره،کاملاً بحث برانگیزه. مثلاً اونجا نشون دادن که به سروری وصل شدن که 100 مایل اون طرف‌تر بوده و هیچ تأخیری نداشته. احتمالاً پینگِ سیستمی‌ که داشتن روش بازی می‌کردن با سرور مثلاً 10 - 15 میلی‌ثانیه بوده. درست، میشه تکنولوژی تجهیزات کانکشن اینترنت اونقدر بالا باشه که تا فاصله‌های خیلی دور هم پینگ در حد همین 10 - 15 میلی‌ثانیه بمونه، مثل کره و ژاپن که زیرساخت‌ها اینترنتشون خیلی قوی هست و پینگ داخل کشورشون خیلی پایینه. اما حتی خودِ آمریکا هم اینجوری نیست که پینگشون تا فاصله‌های زیاد، اینقدر پایین باشه. و فکر هم نمی‌کنم بشه این با این سیستم Onlive، مثلاً حتی پینگ 50 هم قابل تحمل باشه!

درباره ایران هم که اصلاً صحبتش نشه بهتره :D
 

saeid64

کاربر سایت
Apr 2, 2009
253
چند وقت پیش توی همین تاپیک، یه خورده درباره این سیستم بحث شد.
اینی که گفته شده این سیستم تأخیر نداره،کاملاً بحث برانگیزه. مثلاً اونجا نشون دادن که به سروری وصل شدن که 100 مایل اون طرف‌تر بوده و هیچ تأخیری نداشته. احتمالاً پینگِ سیستمی‌ که داشتن روش بازی می‌کردن با سرور مثلاً 10 - 15 میلی‌ثانیه بوده. درست، میشه تکنولوژی تجهیزات کانکشن اینترنت اونقدر بالا باشه که تا فاصله‌های خیلی دور هم پینگ در حد همین 10 - 15 میلی‌ثانیه بمونه، مثل کره و ژاپن که زیرساخت‌ها اینترنتشون خیلی قوی هست و پینگ داخل کشورشون خیلی پایینه. اما حتی خودِ آمریکا هم اینجوری نیست که پینگشون تا فاصله‌های زیاد، اینقدر پایین باشه. و فکر هم نمی‌کنم بشه این با این سیستم Onlive، مثلاً حتی پینگ 50 هم قابل تحمل باشه!

درباره ایران هم که اصلاً صحبتش نشه بهتره :D
این سرویس لوکالی هست دوست عزیز در هر منطقه باید یه سرور Onlive باشه تا بشه بازی کرد بدون شک شما نمی‌تونی از یه کشور دیگه به سرورهای امریکا متصل بشی بازی کنی. کلاً اینطوریه که در هر منطقه‌ای که سرویس ارائه بشه یه دیتاسنتر Onlive دایر شده قبلش.
از امروز یا دیروزم مثل اینکه کار این سرویس به صورت رسمی شروع شده و از مرحله تست خارج شده، به زودی Reviewهای زیادی در موردش روی نت قرار می‌گیره.
 

saeid64

کاربر سایت
Apr 2, 2009
253
در ادامه پست‌های قبلیم بگم، توی شرایط استفاده از این سرویس گفته شده ping اینترنت شما به سرور onlive نباید بیشتر از 25ms باشه (و خوب مشخصاً می‌دونید که چقدر پائینه این رقم) تو یه مقاله‌ی جدیدی که می‌خوندم از تست این سرویس نوشته بود نگارنده مقاله که از اینترنت خیلی پرسرعت 20 مگا‌بیت بر ثانیه برای دریافت استفاده می‌کرده و پینگش برای اتصال به سرورهای داخل منطقه یا شهرشون تست که کرده 16ms بود، ولی مشکل این جا بوده که داخل اون منطقه سرور onlive وجود نداشته و پینگ برای اتصال به نزدیک‌ترین سرور onlive که تو سنفرانسیسکو بوده در حدود 60ms بوده که بعد از تست معلوم شده تأخیر و Lag وجود داره تو بازی‌های با این‌حال گفته نگارنده تأخیر در حدی نیست که نشه بازی کرد و با تأخیر خیلی بیشتر از 25ms هم میشه بازی رو انجام داد ولی خوب درست و خیلی خوب نیمشه بازی کرد.
این فقط می‌خواستم بگم که اشاره بشه این سرویس کاملاً منطقه‌ایه و اگر تو منطقه استفاده سروری وجود نداشته باشه تأخیر وجود خواهد داشت.
 
آخرین ویرایش:

Kevingamer441

کاربر سایت
Jan 7, 2010
928
نام
امید:دی
داداش منم با حرف شما موافقم ولی بخاطر یه بازی که بازم میدونم ارزش داره ارزش نداره خرج آپدیت بکنی
قدیما خوب بود یه کرایسیس میومد آدم غیرتی میشد ولی دیگه اونم پرید
 

Thomas_Anders

کاربر سایت
Dec 2, 2008
1,395
نام
حمید
تاپیک رو یه تکونی بدم....
من خودم 4 سال پیش از سیستم اپگرید کردن انقدر خسته شده بودم که حاضر شدم برم 360 درب و داغون سال 2006 بخرم ولی دیگه پی سی اپگرید نکنم ولی الان به این نتیجه رسیدم تا شرکت هایی مثل Blizzard هستن pc gaming زندست . برای بازی کردن Starcraft 2 پول یه کنسول رو واسه خریدن پک کالکتور دادم الانم میخوام سیستمم رو دوباره اپگرید کنم . لذتی که بازی کردن بازی های بلیزارد رو pc داره 100 برابر بازی های کنسولی هست به نظر من.

شما چرا فقط بلیزارد و استارکرافت رو مثال می زنید...

:-s
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر