Contra Rogue Corps I PC

ugkk_picture56.png


سازنده: Toylogic
ناشر: کونامی
سبک: اکشن , شوتر , Run & Gun
تاریخ انتشار: 2 مهر 1398

پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان , نینتندو سوییچ و رایانه های شخصی

بعد از گذشت حدود یک دهه از عرضه آخرین شماره رسمی از سری کنترا در جریان استریم ویژه E3 2019 کمپانی نینتندو ,از شماره ای جدید از مجموعه فوق تحت عنوان CONTRA ROGUE CORPS رونمایی شد.

k6sh_picture10.jpg

ویژگی ها :

_ داستان بازی مدتی بعد از Contra III: The Alien Wars و در شهر Damned City اتفاق خواهد افتاد .
_ کارگردانی بازی به عهده Nobuya Nakazato قرار داره که دیزاینر و کارگردان کنترا 3 و ارتش سرسخت هم بوده و تهیه کننده و کارگردان کنترا Shattered Soldierو همینطور تهیه کننده نئو کنترا ...همچنین بر روی کسلوانیا سمفونی نیمه شب و وندال هارت هم کار کرده و کارگردان راکت نایت هم بوده ...پس ببینید آدم کمی نیست برا خودش , و میشه به کارگردانی بازی امیدوار بود.
_ به گفته نوبویا بدلیل ایجاد بستر مناسب برای انجام بازی توسط 4 نفر به صورت همزمان , دوربین بازی به صورت ایزومتریک بالا به پایین در اومده و سبک از Run&Gun کلاسیک به Run&Gun غیر کلاسیک تغییر یافته همون تویین استیک twin stick , این در حالی است که ابتدا قرار بوده بازی بصورت دوبعدی و کلاسیک ساخته بشه , البته بعضی جاها سوم شخص کامل میشه و بعضی جاها هم دو بعدی بعضی مواقع هم اشاره و کلیک!..., زیاد رو دوربین حساس نباشید اونجایی رو که باید نشون بده نشون میده....دوستان سن و سال دار اگر خاطرشون باشه Neo Contra با دوربین ایزومتریک بود بماند که اکثر کنتراهای کلاسیک یا همین کنترا 3 هم مراحلی با دوربین بالا به پایین یا ایزومتریک داشتند .
_ 4 شخصیت مزدور برای بازی در نظر گرفته شده به نام های Kaiser , Ms Harakiri , Hungry Beast , Gentleman
_ مجوز حمل 2 سلاح در لحظه به عنوان Main و Sub و اسکیل منحصر به فرد و ویژه هر کاراکتر اضاف بر قدرت ویژه هر شخصیت که با آیکون بمب اتمی به سنت کنترا 3 نمایش داده میشه برای شما در نظر گرفته شده.
_ اساسا کسانی که کنترا تجربه کرده اند هیچگاه نگرانی بابت تمام شدن مهمات و گلوله به خود راه نداده اند ولی اینبار باید نگرانی مربوط به داغ شدن اسلحه رو به طور جدی به خود راه بدهند.
_ یادتونه تو کنتراهای قدیمی یک بسته حمایتی از طرف دولت مثل مگس می اومد از رو سرتون عبور می کرد , اینجا هم از این سبد مهمات خانوار هست ولی تعلق گرفتنش به شما به خاطر دوربین تو در ودیوار به تلاش بیشتری نیاز داره.

r4fr_picture9.jpg

_ کارگردان بازی حضور «بیل ریزر» و «لنس بین» رو رد نکرده !!
_ بخش های تک نفره ,چند نفره آنلاین و کوآپ و couch co-op و PVE و PVP برای بازی در نظر گرفته شده که 4 نفر رو جواب میده فقط یادتون باشه در بخش 4 نفره کسی رو پاندا بندازید که 9 سال قبل تو Left4Dead زویی می انداختید !!
_ همونطور که گفتم کارگردان بازی همون کارگردان Hard corps هم هست این رو میشد از انتخاب شخصیت های اصلی هم متوجه شد اونجا یک مردو زن داشتیم به همراه یک گرگ و یک روبات واینجا ..این نشون میده که بعد از گذشت این همه سال هیچ خط و خشی به اصول این مرد وارد نیومده..!
_ برای اولین بار , نمیدونم شاید هم دومین بار قابلیت آپگرید کردن کاراکتر و اسلحه ها و خرید گیر و سلاح جدید و همینطور ساخت و ساز بیش از 100 اسلحه و تجهیزات بوسیله قطعاتی که در مراحل بدست میارید وارد مجموع شده , که اون طور که از تریلر ها بر میاد انصافا این بخش رو خوب کار کردن و ارزش تکرار مراحل برای کسب پول و رنک بالاتر رو بشدت افزایش دادند این کارها بین مراحل در قسمتی به نام Operation Room قابل انجام هست .
_ سازندگان هشدار دادند که بازی از obscene language یا زبان ناپسند و فحش و بد بیراه به همراه طنز و شوخی های دستی ناجور بهره زیادی می بره , بعد ازشون پرسیدند که یکی از این شوخی ها رو میشه شرح بدید , گفتند که مثلا تو مولتی پلیر کاراکتر های تیم می تونند به همدیگه هم شلیک کنند.!!
_ دیزاینر ارشد تیم توسعه در پاسخ به سوال خبر نگار گیم اینفورمر مبنی بر اینکه چرا طراحی جنگل و بوته و سبزه زار شما اینقدر زاقارته و گرافیک بازی رو نسل ششمی کار کردید؟ , با نشان دادن میدل فینگر اذعان داشته : همینیه که هست !
_ داخل سایت استیم با خط خوش درشت نوشته که برای بازی باید حتما کنترلر داشته باشید و موس و حتی کیبورد ساپورت نمیشه لطفا سوال نفرمایید حتی شما دوست عزیز!

نظر ها نسبت به بازی نیومده کاملا منفیه , بازی رو نه میشه جزو پروژه های AAA فشار داد و نه از سرمایه گذاری های کلان کونامی بهره می بره میشه پا پایین آوردن انتظارات امیدوار بود فقط نمیشه گفت تا چه اندازه پایین...

2zpp_picture55.png


a8et_picture51.png


A soldier from the rebuilt after receiving massive injuries
now has a massive arm that transforms into a drill

جنس : مذکر
سلاح های پیش فرض :
مسلسل گنده
راکت لانچر خود دشمن یاب

Max Doyle معروف به کایزر که در جنگ قبلی با بیگانگان سربازی بیش نبوده و بعد برداشتن جراحات سنگین از تمامی جهات از خدمت معاف شده منتها به دلیل کافی نبودن مدارک پزشکی و عدم همکاری های لازم از دریافت سهمیه بازمانده , اینبار بعد از بازسازی و چسباندن یک سیگار برگ به دندان هایش ! به عنوان جایزه بگیر بخش خصوصی دوباره به میادین نبرد باز می گردد تا با برداشتن چند زخم دیگه در تکمیل مدارک پزشکی خود بکوشه و با افزایش درصد , از تمامی سهمیه ها برخوردار بشه!! وی به واسطه آشنایی دورش با کامندر دویل از ارتش سرسخت , برای دوره ای کوتاه ریاست کنترا فورس را نیز به عهده داشته و همینطور از یک دست مکانیکی بزرگ استفاده می کند که به دریل تبدیل میشود و حرکت مورد علاقه اش , ابراز علاقه و بغل کردن موشک درست در لحظه برخوردش به زمین هست!

3nar_picture2.png



o8ix_picture49.png

Famed assassin specialising in stealth and infiltration, after barely escaping death during the Alien Wars, she fused together with an alien,
now taking residence in her midsection

جنس :مونث
سلاح های پیش فرض:
سلاح لیزری با لیزر سبز رنگ
اره برقی آب نباتی

نام اصلی او Sweets Manson است , خانم هاراگیری فارغ از اسم نامناسب املایی که داره! قاتلیست مشهور و متخصص در امور مخفی کاری و نفوذ و عملیات فریب , که به دلیل تعدیل های بی رحمانه در متال گیر به سمت کنترا سوق داده شد .گفته می شود که هنگام جنگ بیگانگان نبرد سختی بین او و یک بیگانه در گرفته و هر دوی آنها دچار جراحت های مرگباری شدند به همین علت هر دو تصمیم بر ترکیب شدن با هم گرفتند تا زنده بمانند به همین خاطر بعد از ترکیب در قسمت یک سوم میانی بدن وی یک بیگانه رشد کرده ...حضور این شخص ثالث راه هرگونه انجام ماموریت های اعتماد سازی مس افکت گونه را بر روی کایزر بسته متاسفانه ...!
و این نام ناپسند را به این خاطر بر او نهادند که از آنجایی که موجود بیگانه درون وی سعی در جذب قدرت های او و تسخیر کامل بدن میزبان را دارد , او مجبور است گاه به گاه با فرو کردن کاتانای موراماسای معروفش در شکم خود و ایضا حلق موجود بیگانه روی او را کم کند و مانع از رشد و نمو او شود.او فن کاکه بانشین رو به خوبی اجرا می کنه همینطور دوستان خودمونیش ژنرال کرنک صداش می کنند..!
y4l7_picture4.png


dvj3_picture50.png

Once the noted (human) scientist Kurt Steiner, he had his brain inserted into a giant cyborg panda and now spends most of his time looking for delicious snacks.

جنس : نامشخص ( بخدا همش چربیه و مو هیچی اون بین معلوم نیست...

سلاح های پیش فرض :
ماشین گان چرخشی
دریل پرتاب کن نیمه خودکار

کرت استینر دانشمندی که به دلیل ناکامی های متعدد در پاس کردن ریاضی عمومی1و در نتیجه در ابهام فرورفتن مدرکش , تصمیم به پایان دادن به زندگیش گرفت ولی قبل از آن به واسطه علاقه وافرش به تیکن بازی کردن در کلوپ , مغز خود را یک پاندای سایبورگ قرار داده و حالا بیشتر وقت خود را باید صرف خوردن غذا کند , در توصیفاتش اومده او نیروی بی رحمی و شخصیتی نوازشگر را به گروه می آورد.
او همیشه مخزنی بر پشت خود به شکل موشک حمل می کند که در اصل فلاسک چای است! از علایق شخصی او می توان به انفجار و کارائوکه اشاره کرد.یکی از قدرت های او استفاده از تورتس های رگباری به شکل عروسک های پاندا است.
dyuc_picture3.png



lu5b_picture52.png

Brain Bug alien raised by humans
Feels the rest of the team are ill-mannered and vulgar
especially the Panda. Argues over table manners and the neatest and most efficient way to dispatch an enemy

جنس : این هم مشخص نیست بخدا , نه بخاطر اینکه فضاییه , نه , بخاطر اینکه شلوار پاشه!
اسلحه پیش فرض :
اسلحه فضایی شماره 1
اسلحه فضایی شماره 2

بعد از فرار آخرین صفینه فضایی ها در پایان جنگ با بیگانگان نیروهای زمین او را در حال دست به آب کردن پشت بوته ها در حالی که از صفینه جا مانده بود پیدا کردند و به اسارت گرفتند , حالا بعد از گذشت دو سال کارفرهنگی در زندان , توبه و رد مال کرده به نیروهای زمین پیوسته و در راستای این حرکت شایسته او , ترانه ای با عنوان آقامون جنتلمنه هم سروده شد و در مدارس سراسر کشور پخش گردید ...وی همچنین از وسواس به نظافت رنج می برد و عاشق چای هست.البته تو سایت کونامی یک چیزای دیگه نوشته که اهمیتی نداره و اینی که من می گم درسته !!

32i4_picture277.png


Contra-Rogue-Corps_2019_06-11-19_019.jpg Contra-Rogue-Corps_2019_06-11-19_043.jpg GU_C_RC_006_1560272072.jpg GU_C_RC_012_1560272069.jpg
GU_C_RC_003_1560272074.jpg GU_C_RC_007_1560272072.jpg GU_C_RC_004_1560272073.jpg GU_C_RC_010_1560272070.jpg
GU_C_RC_005_1560272073.jpg GU_C_RC_009_1560272071.jpg GU_C_RC_011_1560272070.jpg sample07.jpg
1020540_screenshots_20190926172231_1.jpg 1020540_screenshots_20190926173759_1.jpg 1020540_screenshots_20190926175048_1.jpg 1020540_screenshots_20190926182041_1.jpg

ویدئو ها


fhoo_picture33.jpg

8mdx_capture.png
 
آخرین ویرایش:

New Shredder

ѺГѺҠԱ ՏѦҠі
کاربر فعال
Feb 23, 2013
929
نام
سعید
seb4_picture5.png

اول از همه من به نمایندگی از کنترا فن های مقیم پایتخت کاملا به این موضوع واقفم که گرافیک بازی نه در خور نام کنترا هست نه شایسته سال 2019 و نه بایسته نسل 8 ...پس لطفا از هر گونه حمله تروریستی و انتحاری به تاپیک به جهت تخریب و آسیب زدن به ابنیه تاریخی بازی سنتر بپرهیزید ...[-x

بعد اینکه سیستم مورد نیاز بازی خیلی مشکوکه انگار اینا نسخه pc رو به زور دارن میدن بیرون اون از پشتیبانی نکردن از موس و کیبورد و این هم پردازنده 4 هسته ای به بالا برای این گرافیک....یعنی این جمله Quad-core or better رو می بینم آتیش می گیرم که تیم فنی بازی این رو از کجاش در اورده ..در ادامه باید بگم از اونجایی که وسع بنده بیشتر از i3 قد نمیده , اگه زبونم لال نتونم بازی رو اجرا کنم , ناچارا تاپیک به بخش خصوصی واگذار خواهد شد..:-s

اگر کسی مثل من برای بازی خیلی هایپه , فکر کن غیر از من کله خراب تو بازی سنتر کسی منتظر این بازی باشه!! و دو رو دیگه نمی تونه صبر کنه 3 تا گزینه روی میز براش می گذارم که قبلا خودم بازی کردم و می تونم بگم شبیه ترین بازی ها به این کنترا هستند , فقط خرجش یک امولایتوره....

اینجا احیانا کسی Red Star رو بازی کرده؟ خودم خیلی دوست داشتم که این کنترا شبیه این بازی باشه , بازی از روی یک کمیک بوک سال 2007 توسط یک شرکت گمنام و بی ادعا برای PS2 ,PSP, Wii اومد و به جرات می گم تو تمام عمر گیمریم تو این سبک رو دستش ندیدم ...بازی 3 تا شخصیت داشت و دوربین ایزوومتریک و کاراکترها قابلیت Melee Attack هم داشتنند و یک جورایی Beatem up هم بود به اضافه داستان کمونیستی در آینده...همه چیزایی که از یک کنترا انتظار داشتم اونجا بود صفحه ای پر از گلوله های رنگی که نمی دونستید کجا وایستید که تیر به پرو پاچتون نگیره , باس فایت پشت باس فایت , انفجار های پی در پی , موسیقی و مرگ های دردناک و...

دومی centipede infestation هست که بصورت انحصاری برای wii و 3ds اومد طرفای 2011 , ادامه ای معنوی بر هزارپای معروف منتها با سبکی متفاوت ...اونجا خبری از ربات و سایبورگ و اینا نبود شما فرض کنید که رفتید تو یک WC بین راهی که مالکانش سال های سال اعتقادی به حشره کش نداشته اند و اونجا پر شده از سوسک و هزارپا !

سومی هم نئو کنترا هست که زیاد پیشنهاد نمی کنم اون موقع اش به دل من ننشست چه برسه به الان ...بازی از هر لحاظ کنترا هست موسیقی و چاخان های معروف سری درش بیداد می کنه ولی بزرگترین مشکلش به نظرم کوتاه بودن بیش از حدشه فکر کنم 1 ساعت هم نمیشد نکته مثبتش اینه که بیل ریزر توش هست !!

یادمه نصف شهر رو چند هفته گشتم تا پیداش کردم یادش بخیر چه حالی میداد قدم زدن در سرداب های تاریک و نمناک زیر پاساژ لباف به دنبال پیر مرد قوزی و گوژپشت که یک فانوس در دستش داشت , برای تهیه 2 عدد گیم ممنوعه ..ای لعنت به این اینترنت پر سرعت و ساعات شبانه که دوزار ارتباطی رو هم که با اجتماع داشتیم قطع کرد!!

 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,994
نام
آریا
آقا دستت طلا بابت توضیحات! کلاً هر جا ببینم شما یه پستی زدی سریع خودم رو می‌رسونم، انقدر که عالی و درجه یک می‌نویسی و آدم رو منهدم می‌کنی! :D
این Contra: Rogue Corps با اینکه برای بروبچ Hard Corps هست (محبوب‌ترین نسخه‌ی Contra برای بنده)، ولی اصلاً حال نکردم باهاش. البته باید بازی کرد و بعد نظر داد ولی کلاً هر چی ازش می‌بینم یه جوریه، به جز کاراکترهاش که باحال به نظر می‌رسن. :D
کلاً دوست داشتم یه چیزی تو مایه‌های Contra 4 بدن به جای به این نسخه، ولی از اون طرف حداقل چند وقت پیش Blazing Chrome اومد که خیلی حال کردم باهاش، هر چند انقدر کوتاه بود که هنوز دکمه‌ی شروع رو نزده بودم تموم شد! :|
 

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,706
نام
Ebrahim
ولی کلاً هر چی ازش می‌بینم یه جوریه، به جز کاراکترهاش که باحال به نظر می‌رسن.

منم در مورد بازی همین نظر دارم آریا :D یه طوریه بازی، نمیشه بیخیالش شد (بخاطر اسم کنترا) و نمی تونمم ازش خوشم بیاد.:D

با تشکر از سعید عزیز بخاطر قلم نابودگرش:x:D
 

New Shredder

ѺГѺҠԱ ՏѦҠі
کاربر فعال
Feb 23, 2013
929
نام
سعید
21c5_capture778.jpg

خب اولین نمره بازی دشت شد و سایت GameSpew به نسخه ایکس باکس وان بازی , 7 داد...
منتقد بازی رو یک تجربه تویین استیک شوتر لذت بخش و درگیر کننده دونسته به همراه تعداد زیادی ماموریت و کاراکتر دولوپ منت عمیق , و از دوربین و گرافیک فاسد شده بازی ایراد گرفته البته قبلش از مدل کاراکترهای اصلی و دشمنان تعریف کرده و مد نظرش بیشتر گرافیک محیط پیرامون بوده و در نهایت بازی رو مناسب کسانی دونسته که از لوت لذت می برند.

ovw8_picture1.jpg


همین چند لحظه قبل کارگردان بازی اذعان داشته که برگشت به کنترا 2 بعدی در آینده امکان پذیره و فقط به کمی ابتکار نیاز داره , آره تو خواستی و سران کونامی اجازه دادن ..نکن برادر , می فرستنت اونجا که کوجیما رفت...
دوستان اشاره می کنند گویا یک سایت اسپانیایی تبار هم به بازی 7 داده ...

wj6n_picture2.jpg


اگه متا 7 بشه [-o< من که راضیم خدا ازشون راضی باشه ...ممکنه خیلی ها قیمت 40 دلاری بازی رو چماق کنند و بزنند تو سر مال...
متای نئو کنترا 65 بوده و کنترا 4 به همت WayForward همیشه سربلند , 83 و کنترا تولد دوباره 76 بوده ...اِ مثله اینکه یدونه دیگه هم اومد 3.5 از 5 که می کنه به عبارتی دوباره 7 از 10... :Excited:

96fa_picture1878.jpg


یک لحظه صبر کنید .. .. این لعنتی دیگه از کجا پیداش شد ...! :o:-s:-s

13uh_capturehgfh.jpg

واااای نــــــه!!...خدایا خودت رحم کن..!!.. :((:((

mofs_captureoi.jpg


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​

آپدیت :

آقا شرمنده , گلاب به روم ,... IGN به بازی 4 داد..!!

متاسفانه باز باید صحبت های همیشگی راجع به اینکه متا مهم نیست و فقط یکی از ملاک هاست و چه می دونم فلان بازی متاش این شد ولی خوب بود و منتقدها پول نگرفتن و ...اینا رو بکشم وسط...لاکردار یه نمره سبز نداره آدم دلش خوش باشه...!

p2gk_33.jpg


jh09_3.jpg

8f0w_5.jpg
 
آخرین ویرایش:

New Shredder

ѺГѺҠԱ ՏѦҠі
کاربر فعال
Feb 23, 2013
929
نام
سعید
n401_1200px-konami_code.svg.png


:-s:-s:-s:-s:-s:-s

همونطور که احتمالا تا حالا متوجه شدید بازی توسط CODEX با حجم 8.5 GB کرک شده.

از اون طرف نظرات استیمیان حکایت از این داره که بازی رو 30 فریم قفله و اگه تو متا یک نمره سبز دیدید تو استیم هم یدونه آبی می بینید.

یک بار دیگه تاکید میکنم اگه گیم پد ندارید طرف بازی نرید چون بازی احترام زیادی برای موس و کیورد قائل نیست و ازشون حرف نمی خونه...

آآآ ه ه ه .... من که نتونستم بازی رو اجرا کنم ...رو ویندوز 10 رفت تو بازی و تو لودینگ stop working داد...:Wallbash:
تو ویندوز 7 هم اولش یدونه ارور DLL داد...پیدا کردم ریختم , دوباره یدونه دیگه داد, گفتم جهنم باز هم پیدا کردم ریختم...باز یکی داد...رسما 3 ساعت داشتم برای کرنل سیستم عامل fetch quest پیدا کردن DLL انجام میدادم , یعنی به قدری این کار رو انجام دادم و تو dll-files .com فارم کردم که مهارت دی ال ال یابیم 2 لول آپگرید شد..!! سر آخر هم یک ارور مسخره دیگه داد که تو اینترنت نه تنها یک مثال ازش حل نشده بلکه یک نمونه سوال هم ازش نیومده..!

قدر i5 هاتون رو بدونید , فقط بخاطر دوتا هسته لعنتی هر چی Injector پاکیزه و آلوده تو اینترنت پیدا کردم تزریق کردم به کتف و کفل بازی , افاقه نکرد که نکرد , دریغ از صدور مجوز دو تا تیر هوایی..!
خلاصه هر کاری بلت بودم انجام دادم از فوت کردن تو کارتریج و تکون دادن آنتن تلویزیون بگیر... تا کشیدن کابل سی دی رام , منتها نشد که نشد...!!

ته سالی چشمم دنبال یک بازی بود که اول هسته های مورد نیازش اون شد و بعد نمره هاش این شد و سر آخرهم موندم تو خماریش...اینجاست که می گن خدا گر ز حکمت ببندد دری , ز رحمت ببندد در دیگری....

آقا بی خود دلداری ندید , نگید بازی بد بود و بدرد نمی خورد و ارزش نداشت و...هر چی بود کنترا که بود...بالا می اومد و اجرا میشد, اصلا شخصیت اصلیش بجای پاندا , خــر بود و تفنگ آبپاش دستش می گرفت و به گل ها آب می داد ... :Wallbash: مثل اینکه متا چند نمره دیگه هم کشیده پایین..

با این پشتیبانی قوی که از موس و کیبورد به عمل اومده در انتظار آپدیت نشستن از طرف کونامی((Ni No Kuni – Ni No) بله دقیقا منظورم همونه !)کاری هست عبث , باید دید کورپک و فیتگرل با سیاست فشار حداکثری از پایین و بالا که در قبال بازی ها پیش میگیرند می تونند کاری کنند که این بازی به من هم پا بده...!!
:((:((:((:((:((:((:((:((
 

New Shredder

ѺГѺҠԱ ՏѦҠі
کاربر فعال
Feb 23, 2013
929
نام
سعید
شنیدید که می گن تو انجام هر کاری زیاد زور نزنید چون از یک جای دیگه تون می زنه بیرون...!
دقیقا من برای اجرای این بازی به قدری زور زدم که RAGE 2 که چند ماه بود رو سیستمم بالا نمی اومد اجرا شد...!! :wow::wow:

راستش چند وقت پیش هاردم رو عوض کردم و بازی رو این هارد جدید بود که بالا نمی اومد...
این بود که به ناچار رفتم سراغ ویندوز پیر و کارکشته ای که تو یک فولدر جنگلی روی هارد قبلیم زندگی میکرد , و بهش رو انداختم , اونم رومو زمین ننداخت و نه گذاشت نه برداشت و بازی رو مثل هلو اجرا کرد.... :Excited: و الان تقریبا 13 ساعته که زیر نظر ایشون داخل بازی به تمرین و ممارست مشغولم...

اینجاست که می گن بازی کرک شده اگر در ثریا هم باشد مردانی از دیار پارس به آن دست می یابند..!!

خب حالا از کجای بازی براتون بگم که متفرق نشید و تاپیک رو خالی نکنید :-?
...از گرافیک خسته شروع کنم یا موسیقی خراباتی ....آره همین خوبه بگذارید از همین اول تکلیف این دوتا رو مشخص کنم و بهش بدم بره...​

ببینید گرافیک مدل ها از دور بد نیست و از نزدیک هم .. .. ..چی بگم بهتره تو بازی باهاشون چشم تو چشم نشید..اما طراحی بصری محیط خیلی بده , چه از دور و حتی دورتر...باز تو مراحل برفی یا شب هنگام یخورده از شدت فاجعه کاسته میشه ولی تو پارک جنگلی چیزی به اسم بافت و تکسچر وجود نداره...البت که این موضوع از همون معرفی و تریلر ها مشخص بود و چیز تازه ای نیست ,گویا سران فتنه گر کونامی قصد ساخت یک کنترای اقتصادی داشتند منتها با بکارگیری حداکثر مقاومت...!

موسیقی سری کنترا همیشه جزو خاطره انگیزترین موسیقی ها بوده و هست ...چه کسی قدرت و توان این رو داره که موسیقی مرحله جنگل رو فراموش کنه...اصلا من به شخصه نصف رینگتون تماس ورودی اقوام و بستگانم رو آهنگ های کنترا گذاشتم و بقیه رو شانتی...!
اینجا بازی که شروع میشه , آهنگساز که ندارن بخاطر همون مقاومت و اینا ... به همین بخاطر یک آقایی به نام مش ناکاتورو که سرایدار ساختمون شرکت هم هست براتون یک نوار کاست میزاره تو ضبط و دکمه رو میزنه, و داخل مرحله آموزشی هنگام درگیری ها گلچین ترانه های قدیمی و معروف سری کنترا شروع به پخش شدن می کنه....شروع بازی اصلی مصادف میشه با تموم شدن طرف A نوار...بعد از اون یک مدت بازی موسیقی نداره , چون مش ناکاتورو رفته نون بگیره ... !! تا برگرده شما می تونید از ترک هایی که حفظ هستید یک دهن برای دل خودتون بخونید ...!! بعد که برمی گرده طرف B نوار رو براتون میزاره ...اما دیگه خبری از ترانه های شاد و محلی نیست که نیست و بجاش یک تم هارور معمایی مضخرف پخش میشه..!! گویا طرف B نوار هم به تکنولوژی بلوری مجهزه و تموم بشو نیست...اینجا حقشه منتقد دست بندازه دهن خودشو جر بده ...!!

ya0e_download_(18).jpg


من به شخصه هنوز افتخار آشنایی با این دوست خوبمون نصیبم نشده
ولی به نظرم یک حس غریبی تو این عکس هست...شما حس نمی کنید ...
حس بایونتا 2..​

خب بریم سراغ گیمپلی...
اجازه بدید این طوری بگم , داستان و اتمسفر و نوستالژی و لذت بخش بودن و ...چند تا چیز دیگه رو کلا فراموش کنید...بجاش یک چیز دیگه بزارید وسط به نام اعتیاد....اما نه اعتیادی که از سر لذت و سرخوشی باشه...بلکه اعتیادی که از سر ناچاری و درموندگی هست... ببینید بازی به شما یک سری اسلحه میده و 4 تا کاراکتر....که باید تمام تلاش و پشتکارتون رو قرار بدید روی آپگرید اینها , وگرنه نمی تونید در بازی پیشروی کنید و تمومش کنید ....

مراحل بازی تقسیم میشن به داستانی واکسپلوریشن ...هر مرحله داستانی تقریبا 15-20 دقیقه با توجه قدرت کاراکتر شما به طول می انجامه...در هر مرحله با ناکار کردن و به هلاکت رسانیدن هزاران هزار از خیل عظیم جمعیت بیگانه/ سایبورگ که به دلیل کوتاهی در آزمایشات قبل ازدواج , سرشون از تهشون قابل نیست! چند تا چیز بدست میارید :

  1. ارز و سکه و بیت کوین , منتها چون اقتصاد Damned City هم وابسته به صادرات سایبورگ بوده و تحریم مانع از رشد اون شده ..ارزش پول شهری شون خیلی پایینه ..مثلا مرحله تموم میشه تهش 800 -900 چوخ دستتون رو می گیره حالا در نظر بگیرید یک جفت آپگرید کلاس اسلحه براتون در میاد 32 هزار تا...!!
  2. قنداق کائوچویی و گلنگدن و خشاب به همراه دست نوشته ها و طرح های اولیه ساخت سلاح جدید , در اصل قطعات و لوازم یدکی سلاح ها که روی اسلحه شما سوار میشه و بر شدت و حدت اون می افزایه!
  3. چونه و گونه و ربات صلیبی... , بله در کمپ شما یک بیمارستان صحرایی وجود داره که یک دکتر کچل با پروانه پزشکی لغو شده و چشمانی تا به تا اونجا خدمت میکنه , و عمل تعویض مغز و قفسه سینه همه روزه در اونجا صورت می پذیره , که به دلیل سخت بودن بیش از حد بعضی مراحل مجبورتون می کنند روزی چند بار روی تخت خونی دراز بکشید و خودتون رو به تیغ اون ناجونمرد بسپارید..!
k1ih_contra_rc_2019-09-30_00-17-50-469.jpg


یک بخش های خیلی ریزی وسط مرحله ها وجود داره که دوربین بازی وارد حالت به نام Shooting Gallery mode میشه
در اصل ادای دینی هست به بعضی مراحل کنترای کلاسیک , و یادآور بازی محبوب نینتندو به نام Sin & Punishment ...
صحنه اولین باس فایت رسمی بازی با این دوربین فیلم برداری شده...!

حالا هرچی سایر قسمت های بازی زیر فشار به عمل اومده و کیفیت اون به فنا رفته , قسمت شخصی سازی باطنی کاراکتر ها و اسلحه ها و المان های نقش آفرینی وابسته به اون , عالیــــــه! که توضیحش خیلی طول میکشه و حتما باید چند واحد متالوژی و رسم فنی به صورت پیش نیاز پاس کرده باشید... اگه حال داشتم حالا بعدا...!!
ولی فعلا اینو داشته که هر سلاح چند تا سوراخ داره که روش چیز میز سوار میشه مثل همون الماس های بازی های نقش آفرینی و با انجام ماموریت سلاح شما خودش XP سرخود می گیره و افزایش لول پیدا می کنه تا یک حدی برسه بعد بهتون اجازه میدن تازه با خرج پول و خرد کردن قطعات یدکی , لول کلاس اسلحه رو افزایش بدید و دوباره اینقدر باهاش تیر در کنید تا یاد بگیرید و اوستایی بشید برا خودتون , بعد باز دوباره آپگرید و این داستان ادامه دارد...

حالا می رسیم به اون اعتیاد بده که عرض کردم.....قیمت ها و مواد اولیه مورد نیاز برای بخش Development اینقدر بالاست که هرچی بفروشید و خسیس بازی در بیارید باز ته ماه کم میارید !! برای همین باید بارها و بارها مراحل تکراری بازی رو انجام بدید تا آپگرید بشید و قوی تر بشید تازه بتونید یک مرحله رو تموم کنید و مرحله جدید باز بشه ...تو این 13 ساعتی که بازی کردم و تازه فصل سوم از مرحله ها باز شده , شاید روی هم 10 تا مرحله رو که 3 تاش تکراریه فقط سخت ترش کردن اون هم تو 4 تا محیط تکراری , بیشتر از 50 بار رفتم چون اچیومنتش باز شد.....فقط برای آپگرید ماشین گان پاندا...و چند تا سلاح هم ساختم...

k0r_contra_rc_2019-10-01_07-54-03-991.jpg


تو این مرحله کل سطح خیابون ها رو مین گذاشتن و کلی هم ماشین پارک کردن که پخ کنی میترکن ,
بعد در نظر بگیرید کلی هم خمپاره انداز خودکار تو گوشه و کنار در انتظار دریافت گرای سایه شما بسر می برند ,
عده قلیلی سایبورگ جت پک دار هم میان بالای سرتون و نارنجک پرت می کنن ,
حالا این وسط یکسری بیگانه بیشعور هم خودشون رو به شما می رسوند و انتحاری می زنند....
اینجاست که می گم جلوتر برید بهتر میشه...!!​


هر چند بیشتر مراحل رو با پاندا رفتم ولی به نظر کایزر قدرتهای ویژه کارآمد تری نسبت به 3 تن دیگه داره ...و خوبی ای که داره اینه که امکانش هست که سلاح ها رو به شخصیت های دیگه داد ...مثلا مال پاندا رو بگذاری کف دست خانم هاراگیری ..!!

بازی بده ها ولی خوبه ...یعنی از اون بدای خوبه...چطور بگم با همه ایرادات پر تعدادی که بهش وارده ولی بازم تیر زدن و انفجار و پرتاب شدن زامبی بیل به دست و خوردنش به شیشه دوربین حال میده...حتی بعد 13 ساعت تکرار و تکرار و تکرار..
بازی داغون هست ولی نه در حد 2/5 dualshokers , به نظرم نمره های پایین از روی 4 -5 ساعت بازی داده شده در صورتی که اونی که اومده به بازی 7 داده احتمالا 15 ساعتی درگیرش بوده چون تجربه خودم هم اینطوره که حالا که کاراکترهام جون گرفتن و اسلحه های بهتر ساختم بازی سریعتر شده و همینطور مراحل بالاتر از لحاظ انفجارو تیر و ترقه بیشتر شبیه کنترا شده...حالا حال و حول بازی چند نفره که بماند ,نمی دونم شاید اگر من هم 40 دلار می دادم الان داشتم با اون روی سگم می نوشتم! در هر صورت اینها نظر شخصی هستا اون هم نظر کسی که بازی Legendary با نمره 23 IGN رو دوبار با لذت تموم کرده, پس خواهشمندم که شماره 1 و شماره 2 هاتون رو حواله عقاید این حقیر نفرمایید...با تشکر..
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر