امتیازات Gears5

میانگین نمرات بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    191
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317



kyvk_amd-new-radeon-software-adrenalin-2019-edition-19.7.2-driver-is-optimized-for-gears-5-beta.jpg



Initial release date: September 6, 2019
Developer: The Coalition
Composer: Ramin Djawadi
Engine: Unreal Engine
Platforms: Xbox One, Microsoft Windows

Metacritic:85

VGC:10/10
Telegraph:10/10
Game Rant:10/10
SomosXbox:10/10
God is a Geek:10/10
Generation Xbox:9.9/10
Generación :9.8/10
Hobby Consolas:9.5/10
Areajugones:9.5/10
MondoXbox:9.5/10
ZTGD:9.5/10
Vandal:9.3/10
Multiplayer.it:9.2/10
The Games Machine:9.1/10
AppTrigger:9/10
IGN Spain:9/10
gamingbolt:9/10
3DJuegos:9/10
Digital Trends:9/10
Gamersky:9/10
GamesBeat:9/10
Xbox Achievements:9/10
Press Start Australia:9/10
Stevivor:9/10
TheSixthAxis:9/10
Twinfinite:9/10
Windows Central:9/10
Critical Hit:9/10
GamingTrend:9/10
VideoChums:8.9/10
Meristation:8.7/10
COGconnected:8.7/10
Game Informer:8.7/10
Everyeye.it:8.7/10
GameProGermany:8.6/10
Game Pro:8.6/10
True Gaming:8.5/10
PowerUp: 8.1/10
Gameblog.fr:8/10
Post Arcade (National Post):8/10
Washington Post:8/10
Guardian:8/10
Trusted Reviews:8/10
DarkStation:8/10
GamesRadar+:8/10
Cheatcc:8/10
Daily Star:8/10
EGM:8/10
Guardian:8/10
Video Gamer:8/10
Hardcore Gamer:8/10
Attack of the Fanboy:8/10
Game Revolution:8/10
AusGamers:7.9/10
PC Gamer:7.8/10
New Game Network:7.3/10
Gamer.no:7/10
Metro:7/10
Gamespot:7/10
CGMagazine:6.5/10
PCGames.de:6/10
US Gamer:6/10
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
حالا زمان توجیه از طرف مایکروفنا رسیده و اینکه اشکالی نداره و بخاطر فلان دلیل نتونسته فراتر از انتظارات ظاهر بشه! هر دلیلی به جز اینکه مایکروسافت این نسل گند زده و ابهت این سری رو از بین برده.
قرار بود Gears 5 قدرت واقعی استدیو رو نشون بده چون Gears 4 اولین کار بزرگشون بود و توی دو سال ساخته شده بود و فلان! دلیل ناراحتیا همینه...وگرنه 86 خیلی هم عالیه و تجربه بازی هم احتمالا بشدت کیف بده...ولی اون کام بکی که از سری انتظار میرفت نیست.


اینم یه توجیه دیگه :D
این دلیلش اینه که نسل قبل انحصاری‌ها و کلا بازیهای AAA خیلی بیشتری رو شاهد بودیم و حالا زمان توسعه‌ی بازیهای AAA تقریبا دو برابر شده...واسه همینه که تعداد بازیای بالای 90‌ تقریبا نصف شده...
ارزش کاری که Gears نسل قبل کرد رو با دلایلی مثل اینکه حالا بازیها کمتر 90 میگیرن و منتقدا سخت‌گیر شدن و نسل قبل گرفتن 90 راحت بود، پایین نیارید...سری Gears کلا ریتم جدیدی از گیم‌پلی رو پایه‌گذاری کرد و یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخه که کلی بازی بعدش ازش الهام گرفتن.
چیزی که این نسخه‌های اخیر ندارن، حرف جدید برای گفتنه و صرفا ساخته میشن که سری گیرز فراموش نشه. مایکروسافت میتونست به جای اینکه دو تا نسخه خیلی خوب بسازه و بزاره روی شونصدتا مود بصورت همزمان کار کنن، مثل تیم سانتا مونیکا و سونی، 5 سال یا بیشتر بهشون وقت بده و استعدادهای فوق‌العاده جذب کنه، تا ایده‌های جدید رو امتحان کنن و گیرز رو دوباره برسونن به جایگاهش.
باشه بابا بازی نابوده و اصلا متای 85 یعنی چرت، فقط هم به همین خاطر که نسخه های قبلی بالای 90 بودن :D از این به بعد هر بازی که نسخه های قبلی بالای 90 بود و بعدا نتونست به اون حد برسه یعنی اینکه گند زده و ابهت سری رو از بین ببره. اینکه در حد نسخه های قبل ظاهر نشده یه بحث هست، اینکه خود بازی در چه سطحی هست یه بحث دیگه.

در کل هم حرفی که میزنی ربطی نداره، نسل قبل همون قدر که راحت تر میشد بازی ساخت، بازی ها هم راحت تر نمره بالا میگرفتن. اصلا Gears رو نادیده بگیرم بازم کلی بازی بودن که نسل قبل متای بالای 90 گرفتن و این نسل نتونستن به اون حد برسن، همه اونا زمان توسعه کمی داشتن؟ آقا اصلا همین اسپایدرمن، خداوکیلی این دقیقا چرا نباید متای بالای 90 بگیره؟ با همون استاندارد نسل قبل که داری مقایسه میکنی بگو، والا کیفیت و ارزش این بازی از نصف متا 90 های نسل قبل بالاتره به راحتی :D میتونم کلی بازی دیگه هم مثال بزنم، اونا که دیگه انحصاری مایکروسافت نیستن. البته اینم بگم استثنا همیشه وجود داره، همین نسل بودن بازی هایی که متای خیلی تخیلی گرفتن و الان خیلی جاها بحث اینه که بازی شدیدا اورریت هست (بازی مولتی پلتفرم).
 
آخرین ویرایش:

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
البته اینم بگم استثنا همیشه وجود دارن، همین نسل بودن بازی هایی که متای خیلی تخیلی گرفتن و الان خیلی جاها بحث اینه که بازی شدیدا اورریت هست (بازی مولتی پلتفرم).
metal gear solid v the phantom pain :D
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
metal gear solid v the phantom pain :D
بخوایم مثال بزنیم تو همه نسل ها میشه بازی اورریت پیدا کرد، ولی این یکی دیگه نوبره :D

rkqf_25.jpg


البته این MGS V نیست، یه بازی گولاخ تر (!) هست :D
====
در مورد کامنت قبلی یه چیزی یادم رفت بگم. من اصلا منظورم این نیست بازی حقش امتیازات بالاتر هست یا اینکه منتقدها الکی دارن سخت گیری میکنن یا حرف های این مدلی. دارم میگم شرایط هر نسل رو بیشتر باید با بازی های همون نسل مقایسه کرد. مثلا وقتی تو این نسل شوترهایی داشتیم که متای نزدیک 90 گرفتن، من انتظار دارم Halo 6 هم حداقل بیاد تو همین حد ظاهر بشه. برای Gears 5 هم همینه موضوع.
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
باشه بابا بازی نابوده و اصلا متای 85 یعنی چرت، فقط هم به همین خاطر که نسخه های قبلی بالای 90 بودن :D از این به بعد هر بازی که نسخه های قبلی بالای 90 بود و بعدا نتونست به اون حد برسه یعنی اینکه گند زده و ابهت سری رو از بین ببره. اینکه در حد نسخه های قبل ظاهر نشده یه بحث هست، اینکه خود بازی در چه سطحی هست یه بحث دیگه.

در کل هم حرفی که میزنی ربطی نداره، نسل قبل همون قدر که راحت تر میشد بازی ساخت، بازی ها هم راحت تر نمره بالا میگرفتن. اصلا Gears رو نادیده بگیرم بازم کلی بازی بودن که نسل قبل متای بالای 90 گرفتن و این نسل نتونستن به اون حد برسن، همه اونا زمان توسعه کمی داشتن؟ آقا اصلا همین اسپایدرمن، خداوکیلی این دقیقا چرا نباید متای بالای 90 بگیره؟ با همون استاندارد نسل قبل که داری مقایسه میکنی بگو، والا کیفیت و ارزش این بازی از نصف متا 90 های نسل قبل بالاتره به راحتی :D میتونم کلی بازی دیگه هم مثال بزنم، اونا که دیگه انحصاری مایکروسافت نیستن. البته اینم بگم استثنا همیشه وجود داره، همین نسل بودن بازی هایی که متای خیلی تخیلی گرفتن و الان خیلی جاها بحث اینه که بازی شدیدا اورریت هست (بازی مولتی پلتفرم).
چون جدا از گرافیک، داستان و پرزنتیشن بی نقص، گیم پلی و دیزاین اوپن ورلد بازی کلیشه ای بود.نه اینکه بد باشه، ولی هیچ چیز جدیدی نداشت تو این زمینه:D
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
چون جدا از گرافیک، داستان و پرزنتیشن بی نقص، گیم پلی و دیزاین اوپن ورلد بازی کلیشه ای بود.نه اینکه بد باشه، ولی هیچ چیز جدیدی نداشت تو این زمینه:D
از چه نظر کلیشه ای بود؟ ما داریم بر حسب متا میریم جلو، والا تو نسل قبل هم اکثر دنباله ها کلیشه ای بودن و چیز جدیدتری نسبت به نسخه های قبلی نداشتن و بازم متای بالای 90 میگرفتن. از Gears بگیر تا Uncharted و Mass Effect و ...

در مورد Gears هم من دقیقا همین رو تو تاپیک خود بازی هم گفتم :D مشکل اصلی که الان استودیو باهاش درگیر هست بخش مولتی پلیر هست، بخوان گیم پلی رو کامل تغییر بدن باز ممکنه از یه سمت دیگه به مشکل بخورن. اگه بتونن به هر طریقی بخش کمپین و مولتی رو از هم جدا کنن اونوقت میشه امیدوار بود تو گیم پلی هم تغییرات ساختاری بدن. اصلا امیدوارم مولتی رو کلا حذف کنن، من که بازی نمی کنم :D:D البته باز این مشکل بر می گرده سمت مایکروسافت که این استودیو حتما باید Gears بسازه، بازی بعدیشون بازم Gears بشه به شخصه برام کاملا ناامید کننده هست، حالا هر کیفیتی هم میخواد داشته باشه. واقعا استودیو خوبی هست TC، حالا دوستان با فرمول نسل قبل این سری متاش 90 شد و TC گند زد به ابهت سری داری نسخه اش رو می پیچن ولی این استودیو پتانسیل بیشتر از این ها رو داره، باید بهش فرصت بدن و اگه ندادن خاک تو سر فیل اسپنسر :D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
باشه بابا بازی نابوده و اصلا متای 85 یعنی چرت، فقط هم به همین خاطر که نسخه های قبلی بالای 90 بودن :D از این به بعد هر بازی که نسخه های قبلی بالای 90 بود و بعدا نتونست به اون حد برسه یعنی اینکه گند زده و ابهت سری رو از بین ببره. اینکه در حد نسخه های قبل ظاهر نشده یه بحث هست، اینکه خود بازی در چه سطحی هست یه بحث دیگه.

در کل هم حرفی که میزنی ربطی نداره، نسل قبل همون قدر که راحت تر میشد بازی ساخت، بازی ها هم راحت تر نمره بالا میگرفتن. اصلا Gears رو نادیده بگیرم بازم کلی بازی بودن که نسل قبل متای بالای 90 گرفتن و این نسل نتونستن به اون حد برسن، همه اونا زمان توسعه کمی داشتن؟ آقا اصلا همین اسپایدرمن، خداوکیلی این دقیقا چرا نباید متای بالای 90 بگیره؟ با همون استاندارد نسل قبل که داری مقایسه میکنی بگو، والا کیفیت و ارزش این بازی از نصف متا 90 های نسل قبل بالاتره به راحتی :D میتونم کلی بازی دیگه هم مثال بزنم، اونا که دیگه انحصاری مایکروسافت نیستن.
حالا خوبه گفتم که متای 86 عالیه و تجربه‌اش هم احتمالا بشدت کیف بده!
کلا انتقاد منو اشتباه گرفتی! گند زدنی در کار نیست...حالا خوبه اکثرا اینجا میدونن بازیهای موردعلاقه من معمولا متای زیر 90 دارن :D
ولی مثلا اگه ویچر 4 منتشر بشه و در حد ویچر 3 نتونه بترکونه، مطمئنا ناامیدکنندست...هر چقدر هم عالی از آب دربیاد. اگه کسی مثلا توی تاپیک ابزار ناامیدی کرد، مطمئنا منظورش این نیست که بازی دیگه شت به تمام معناست!
هر عنوانی رو باید با استانداردهای نسلش بسنجی...مستقیما نمیتونی مثلا اسپایدرمن رو با فلان بازی که نسل قبل بالای 90 گرفت مقایسه کنی...هر سال داره صنعت رو به جلو حرکت می‌کنه...اسپایدرمن هم میتونست خیلی بهتر باشه و انتقادهایی که ازش شده بود هم قابل درک بود...خیلی راحت جا برای پیشرفت داشت و داره.
چیزی که داری میگی اینه که خیلی سخته بالای 90 شد...ولی داری میبینی با وجود مشکلات داستانی، مپ‌های بزرگ و خالی و ایرادهایی که از مودهای مختلف Gears 5 گرفته شده، بازی راحت تونسته 86 بگیره. خب همین موارد رو اگه یکی دو سال دیگه روش کار می‌کردن و یه بازی جاه‌طلبانه‌تر تحویل می‌دادن و به جای اینکه روی چندتا مود کار کنن روی دو سه تا تمرکز می‌کردن، راحت می‌تونستن 90 رو بگیرن.
این بهترین چیزی نیست که میتونستن تحویل بدن و بازی مشکلات واضحی داره! خب این چطور میتونه مشکل از این نسل و سخت‌گیری‌ها باشه!
من به این انتقاد دارم که هر اتفاقی می‌افته مشکل از مایکروسافت و استدیو نیست...یکی میگه منتقدا سخت‌گیر شدن، اون یکی میگه اگه روی کنسول دیگه‌ای عرضه میشد امتیازش بیشتر میشد...هیچوقت مشکل مایکروسافت نیست، مشکل بقیه‌ان! کلا مشکل از این نسل و منتقدای لعنتی‌اش هست!
 
  • Like
Reactions: s.snake2

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,403
بنظرتون نامزد گوتی میشه ؟
با وجود
  • Sekiro
  • RE2
  • 3 Borderlands
  • Death Stranding
  • Fire Emblem
  • DMC V
  • Mario Maker
  • Astral Chain

پ.ن : چه میکنه نینتندو هرسال :D
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
من کاری راجع به بقیه بحث ندارم !

اما برام عجیب بود به همون دلایلی که از پیتر مور تعریف می‌کنی ، داری دان متریک رو میکوبی!

اون قضیه استودیو ها هم صرفا بالا دستی ها دست تو جیب کردن و ربطی به مدیریت نداره، زمان اکس باکس اورجینالم خیلی استودیو خریدن، اتفاقا با توانایی مالی مایکرو میتونست خرید ها خیلی بهتر و الهام بخش تر باشه! حداقل میتونستن کمتر بخرن ولی بهتر


نه همون دلایل نیست. پیتر مور سال 2003-2007 ایکس باکس را دستش گرفت و میشه گفت بیشتر در شکل گرفتن 360 نقش داشت. خریدهای ماکروسافت تقریبا اصلی هاش یا قبل 2007 بوده و یا همین سال 2018-2019. به جز اینها فقط 343 سال 2009 شکل گرفته و کووالیشن هم 2010 . یعنی از مجموع 15 استدیویی که ماکروسافت الان داره در دو موردش متریک نقش داشته عملا. در 10 موردش اسپنسر نقش داشته (البته دوتا یا سه تا هم دی فاند کرده) و بقیه هم به دوره مور و قبلش برمیگرده. اوج شاهکار متریک هم نسل قبل از دست دادن بانجی بود.

بعلاوه مور توی دو مورد خیلی بهتری از متریک انجام داد. یکیش ساختن کنسول جدید (360) که تونست با قدرت برابر و قیمت کمتر از رقیب یک سال زودتر به بازار برسه و درصد قابل توجهی از بازار را به دست بگیره. در مقابل متریک یک کنسول ضعیف و قیمت بیشتر به بازار عرضه کرد.

مورد دوم هم اینکه مور پای کلی فرنچایز انحصاری را به ایکس باکس باز کرد. عوضش متریک هم کلی از اینها را فراری داد.

فرنچایزهای مهم خلق شده یا رشد کرده ماکرو نسل قبل را اگه HALO, GEARS, FORZA در نظر بگیریم همش تا سال 2007 زمانی که مور رفت تقریبا شکل گرفته بودن و پایه ریزی شده بودن. کلی تلاش برای باز کردن پای ماکرو در ژاپن انجام داده بود. مثل Lost Odyssy و Blue Dragon و انحصاری شدن DAO و Ninja Gaiden و غیره. حتی همون Alan Wake هم که خیلیها توی تاپیک کنترل ازش تعریف میکنن عملا قرارداداش زمان مور شکل گرفته بود.

متریک فقط اومده یک کنسول موفق با یکی دوجین بازی موفق انحصاری داخلی و خارجی را تحویل گرفت و تا سال 2013 همون فرمول را ادامه داد بدون اینکه چیزی بتونه اضافه بکنه. بعد هم که سر وان عملا ضربه نهایی را زد به پیکره ایکس باکس.

من خودم 100% با اسپنسر توی همه موارد موافق نیستم. ولی چیزی که میبینم اینه که این بابا داره کار پایه ای انجام میده و متوسل به مدیریت جهان سومی نتیجه گرای کوتاه مدت نشده. اینم میتونست برای یک مدت کوتاه بیاد یکی دومیلیارد دلار بریزه تو بازار چندتا بازی انحصاری سکندپارتی و ثردپارتی بگیره و اتفاقا احتمالا همه الان داشتن تعریف میکردن ازش. اما به جاش اومد روی تاسیس و ساخت استدیو و بهبود سرویس ها تمرکز کرد که احتمالا به زودی نتیجه خواهد داد. شاید از بین این همه استدیو شاهکار به ندرت دربیاد، ولی خب حداقل بازی خوب در میاد.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
باشه بابا بازی نابوده و اصلا متای 85 یعنی چرت، فقط هم به همین خاطر که نسخه های قبلی بالای 90 بودن :D از این به بعد هر بازی که نسخه های قبلی بالای 90 بود و بعدا نتونست به اون حد برسه یعنی اینکه گند زده و ابهت سری رو از بین ببره. اینکه در حد نسخه های قبل ظاهر نشده یه بحث هست، اینکه خود بازی در چه سطحی هست یه بحث دیگه.

در کل هم حرفی که میزنی ربطی نداره، نسل قبل همون قدر که راحت تر میشد بازی ساخت، بازی ها هم راحت تر نمره بالا میگرفتن. اصلا Gears رو نادیده بگیرم بازم کلی بازی بودن که نسل قبل متای بالای 90 گرفتن و این نسل نتونستن به اون حد برسن، همه اونا زمان توسعه کمی داشتن؟ آقا اصلا همین اسپایدرمن، خداوکیلی این دقیقا چرا نباید متای بالای 90 بگیره؟ با همون استاندارد نسل قبل که داری مقایسه میکنی بگو، والا کیفیت و ارزش این بازی از نصف متا 90 های نسل قبل بالاتره به راحتی :D میتونم کلی بازی دیگه هم مثال بزنم، اونا که دیگه انحصاری مایکروسافت نیستن. البته اینم بگم استثنا همیشه وجود داره، همین نسل بودن بازی هایی که متای خیلی تخیلی گرفتن و الان خیلی جاها بحث اینه که بازی شدیدا اورریت هست (بازی مولتی پلتفرم).

ببین در این که اصلا شکی نیست که هر نسلی که میگذره کیفیت و ارزش بازیها بالاتر میره و هم خود بازیسازها بلندپرواز تر میشن و هم گیمرها و منتقدها انتظارشون بالاتر میره . ولی خب هر نسل رو باید با زمان خودش سنجید . این بحث اورریت و آندرریت بودن هم همیشه بوده . من هم با دو تا بازی موافقم که آندرریت بودن تو این نسل ، یکی همین Spider-Man یکی هم AC Odyssey ... هر چند که با شدیدا اورریت بودن اون بازی مالتی پلتفرم که میگی اصلا موافق نیستم ، چون بازی شدیدا اورریت نمیتونه 100 و خورده ای GOTY بگیره :D .حالا مثلا 97 نباشه 93 - 94 هست ...
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,229
نام
سروش
کلیف بیاد این یارو راد کلا باید بساطش رو از کوالیشن جمع کنه بره
مردک 5 ساله IP دستش هست نتونسته یه بازی کامل عرضه کنه
حسرت یه متا 90 گرز توی این نسل توی دلمون موند خداشاهده

یواش تر :D
از کجا معلوم این یارو بیاد هیچ چیز عوض نشه و یا گند بزنه ؟ درحالی که الان خیلی خوب نتیجه گرفته به نظر من rod fergusson از لحاظ فنی بالاتر از کلیفه :D
الان شما نقدا رو بخونی متوجه میشی بازی کاملا پیشرفت کرده خب دیونه بازیه اگه بخوان طرف رو عوض کنن بحث متای 90 هم بنظرم خیلی مسخرس خود من اگه بازی 90+ میشد شاخ درمیوردم :D
اما از طرفی هم به عنوان یک فن مایکروسافت و xbox ، حق میدم که این نسل بجز forza متای +90 نداشته و این نقطه ضعف مایکروسافته و برای طرفدارا مهمه و نمیشه انکار کرد.
نسل بعد اولین شیرینی رو استودیو دوم pg و دومی رو initiative میده به طرفدارا :D تو فکر نباش :D
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
از چه نظر کلیشه ای بود؟ ما داریم بر حسب متا میریم جلو، والا تو نسل قبل هم اکثر دنباله ها کلیشه ای بودن و چیز جدیدتری نسبت به نسخه های قبلی نداشتن و بازم متای بالای 90 میگرفتن. از Gears بگیر تا Uncharted و Mass Effect و ...

در مورد Gears هم من دقیقا همین رو تو تاپیک خود بازی هم گفتم :D مشکل اصلی که الان استودیو باهاش درگیر هست بخش مولتی پلیر هست، بخوان گیم پلی رو کامل تغییر بدن باز ممکنه از یه سمت دیگه به مشکل بخورن. اگه بتونن به هر طریقی بخش کمپین و مولتی رو از هم جدا کنن اونوقت میشه امیدوار بود تو گیم پلی هم تغییرات ساختاری بدن. اصلا امیدوارم مولتی رو کلا حذف کنن، من که بازی نمی کنم :D:D البته باز این مشکل بر می گرده سمت مایکروسافت که این استودیو حتما باید Gears بسازه، بازی بعدیشون بازم Gears بشه به شخصه برام کاملا ناامید کننده هست، حالا هر کیفیتی هم میخواد داشته باشه. واقعا استودیو خوبی هست TC، حالا دوستان با فرمول نسل قبل این سری متاش 90 شد و TC گند زد به ابهت سری داری نسخه اش رو می پیچن ولی این استودیو پتانسیل بیشتر از این ها رو داره، باید بهش فرصت بدن و اگه ندادن خاک تو سر فیل اسپنسر :D
اوپن ورلد بازی از لحاظ ساختار دقیقا خود فارکر کرای 3 بود دیگه:D برج های رادیویی برا ازاد کردن نقشه، کمپ های دشمنا رو ازاد میکردی، کلا خیلی چیز روتین و ساده ای بود. اقا اینم شوخیه دیگه؟ همین گیرز، لول دیزاین و ست پیس های بزرگتر و بهتر هر شماره، مولتی پلیر پیشرفت میکرد که همه اینا به اوجش رسید تو 3. ساختار رنگبندی بازی به کل تغییر کرد. اسکوپ بازی بزرگتر شد. هورد مود اضافه شد. داستان نسخه به نسخه بهتر شد.character moment های فوق العاده، پیسینگ و گیم پلی که تو 3 کاملا پخته شده بود.(همه اینا بر عکسش تو 5 اتفاق افتاده فعلا:D)

ببین اون ادامه ها( گیرز - مسیفکت - آنچارتد) به خوبی میدونستن تو نسخه های بعدی چجوری عناصر اصلیشون رو بهبود بدن و یه سری چیزا اضافه کنن. چیزی که کوالیشن توش داره درجا میزنه 5 ساله:D همین آنچارتد 3 به 2 دقیقا دست گذاشت رو ست پیس های 2 و با بزرگتر و بهتر کردن اینا چند تا از پشم ریزون ترین لحظات نسل قبل رو برا من رقم زد. بیشترین تنوع رو هم داره تو سری از لحاظ لوکیشن:D من تو تاپیک گیرز هم گفتم، تغییرات اساسی نمیخواد گیرز، با همین سیستمی که دارن میرن جلو، کاراکتر های خوب، داستان عالی و پیسینگ بازیرو درست کنن راحت میره بالا90:D دقیقا همینا باعث شدن اینهمه نمره کم بشه ازش. ولی مشکل کوالیشن اینه داره پسرفت میکنه تو این زمینه ها! نسخه 5 هم اندینگ بازی به حدی بد کار شده که منتقد گیم اسپات هم شاکی بود. تو همین شماره میتونستن با درست کردن اینا و همین لول دیزاینی که دارن یه چیز خیلی عالی تحویل بدن که خب نشد متاسفانه
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
حالا خوبه گفتم که متای 86 عالیه و تجربه‌اش هم احتمالا بشدت کیف بده!
کلا انتقاد منو اشتباه گرفتی! گند زدنی در کار نیست...حالا خوبه اکثرا اینجا میدونن بازیهای موردعلاقه من معمولا متای زیر 90 دارن :D
ولی مثلا اگه ویچر 4 منتشر بشه و در حد ویچر 3 نتونه بترکونه، مطمئنا ناامیدکنندست...هر چقدر هم عالی از آب دربیاد. اگه کسی مثلا توی تاپیک ابزار ناامیدی کرد، مطمئنا منظورش این نیست که بازی دیگه شت به تمام معناست!
هر عنوانی رو باید با استانداردهای نسلش بسنجی...مستقیما نمیتونی مثلا اسپایدرمن رو با فلان بازی که نسل قبل بالای 90 گرفت مقایسه کنی...هر سال داره صنعت رو به جلو حرکت می‌کنه...اسپایدرمن هم میتونست خیلی بهتر باشه و انتقادهایی که ازش شده بود هم قابل درک بود...خیلی راحت جا برای پیشرفت داشت و داره.
چیزی که داری میگی اینه که خیلی سخته بالای 90 شد...ولی داری میبینی با وجود مشکلات داستانی، مپ‌های بزرگ و خالی و ایرادهایی که از مودهای مختلف Gears 5 گرفته شده، بازی راحت تونسته 86 بگیره. خب همین موارد رو اگه یکی دو سال دیگه روش کار می‌کردن و یه بازی جاه‌طلبانه‌تر تحویل می‌دادن و به جای اینکه روی چندتا مود کار کنن روی دو سه تا تمرکز می‌کردن، راحت می‌تونستن 90 رو بگیرن.
این بهترین چیزی نیست که میتونستن تحویل بدن و بازی مشکلات واضحی داره! خب این چطور میتونه مشکل از این نسل و سخت‌گیری‌ها باشه!
من به این انتقاد دارم که هر اتفاقی می‌افته مشکل از مایکروسافت و استدیو نیست...یکی میگه منتقدا سخت‌گیر شدن، اون یکی میگه اگه روی کنسول دیگه‌ای عرضه میشد امتیازش بیشتر میشد...هیچوقت مشکل مایکروسافت نیست، مشکل بقیه‌ان! کلا مشکل از این نسل و منتقدای لعنتی‌اش هست!
ببین اصلا این حرف هایی که میزنی رو من نگفتم، حالا خوبه همین کامنت های بالا به اینکه بازی قطعا مشکلاتی داشته و مایکروسافت هم داره تو توسعه این سری اشتباه میکنه اشاره کردم. حالا چطور میای همچین حرفهایی رو در جواب کامنت من میدی نمی دونم به چه دلیل هست :D باز من خودم دارم میگم بازی رو باید با استاندارهای این نسل و بازی های مشابه مقایسه کرد، شما همین رو در جواب خودم میگی! خب الان دلیل مقایسه با نسل قبل چیه؟ چون از یه سری هستن؟ ببین مقایسه اشتباهی نیست ولی با این منطقی که خودت داری بحث میکنی جور نمیاد. من قبول ندارم بازی اگه بیشتر روش کار میشد امتیازات خیلی بهتری می گرفت، نهایتا در حد همون 88-87 میشد باز چون بازم وارد نسل جدید می شدیم و باز انتظارات فرق میکرد. یا بهتره اینجوری بگم، آیا اگه Gears 4 وجود نداشت و TC مستقیم Gears 5 رو به همین شکل عرضه میکرد آیا باز هم شاهد متای 92 و 93 بودیم، طبق چیزی که من تو نقدهای نسخه قبل و این نسخه دیدم احتمالش خیلی کم بود :D در مورد تغییراتی که این سری لازم داره بالاتر توضیح دادم ولی شرایط بازی واقعا خاص و پیچیده هست.
 

|FARSHAD|

کاربر سایت
Nov 19, 2010
638
نام
فرشاد
با این که خیلی دوست داشتم متاش بالای 90 بشه ولی بازم بنظرم اگر روی همین 86 بمونه عالیه
این نسل هم واقعا سطح توقع ها خیلی بالا رفته و بالای 90 گرفتن خیلی خیلی سخت تر شده مخصوصا برای بازی های شوتر ( کلا چند تا شوتر بالای 90 این نسل داریم؟:-?)
 

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
متای بازی در حدی هست که اکثرا بهش رای دادن و انتظار میرفت
یسری ها خب به دلیل سنشون هایپ بی خود می کنن اما تقریبا بازی انتظازات رو بر آورده کرده تو بخش مولتی هم خوبیش اینه که میدونیم اینا تا چندین سال آپدیت میدن و تغییرات گسترده انجام میشه و با توجه به اینکه بازی رو گیم پس هست مطمئن باشید پر از پلیر خواهد بود
در مورد گوتی هم با توجه به روابط کوجیما با اکثر منتقد ها و شخص جف کایلی یجورایی این شخص آنتاچبل شده
همه با بازی هاش بزرگ شدیم ولی از پیس واکر به این طرف مدام نا امید شدم ازش و death stranding هم هیچ چیز خاصی نیست و فقط وایب های منتقد پسند دورش هست
به شخص امیدوارم Resident evil 2 remake به حقش برسه چون واقعا از هر جهت استاندارد بود و لول دیزاین محشری داشت و رو همه پلتفرم ها عالی اجرا میشد
اما با توجه به حضور کوجیما و هایپ و جنگ دور و برش بعید میدونیم
منتظر نقد های رویاییش و خوابیدن هایپش بعد از چند ماه میمونم
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
اوپن ورلد بازی از لحاظ ساختار دقیقا خود فارکر کرای 3 بود دیگه:D برج های رادیویی برا ازاد کردن نقشه، کمپ های دشمنا رو ازاد میکردی، کلا خیلی چیز روتین و ساده ای بود. اقا اینم شوخیه دیگه؟ همین گیرز، لول دیزاین و ست پیس های بزرگتر و بهتر هر شماره، مولتی پلیر پیشرفت میکرد که همه اینا به اوجش رسید تو 3. ساختار رنگبندی بازی به کل تغییر کرد. اسکوپ بازی بزرگتر شد. هورد مود اضافه شد. داستان نسخه به نسخه بهتر شد.character moment های فوق العاده، پیسینگ و گیم پلی که تو 3 کاملا پخته شده بود.(همه اینا بر عکسش تو 5 اتفاق افتاده فعلا:D)

ببین اون ادامه ها( گیرز - مسیفکت - آنچارتد) به خوبی میدونستن تو نسخه های بعدی چجوری عناصر اصلیشون رو بهبود بدن و یه سری چیزا اضافه کنن. چیزی که کوالیشن توش داره درجا میزنه 5 ساله:D همین آنچارتد 3 به 2 دقیقا دست گذاشت رو ست پیس های 2 و با بزرگتر و بهتر کردن اینا چند تا از پشم ریزون ترین لحظات نسل قبل رو برا من رقم زد. بیشترین تنوع رو هم داره تو سری از لحاظ لوکیشن:D من تو تاپیک گیرز هم گفتم، تغییرات اساسی نمیخواد گیرز، با همین سیستمی که دارن میرن جلو، کاراکتر های خوب، داستان عالی و پیسینگ بازیرو درست کنن راحت میره بالا90:D دقیقا همینا باعث شدن اینهمه نمره کم بشه ازش. ولی مشکل کوالیشن اینه داره پسرفت میکنه تو این زمینه ها! نسخه 5 هم اندینگ بازی به حدی بد کار شده که منتقد گیم اسپات هم شاکی بود. تو همین شماره میتونستن با درست کردن اینا و همین لول دیزاینی که دارن یه چیز خیلی عالی تحویل بدن که خب نشد متاسفانه
بابا بیخیال :D مشکل اصلی Gears 5 همون دست نخورده بودن بطن گیم پلی هست، دیگه همین نقدهایی که اومده دارن این حرف رو میزنن. الان تو تک تک بازی هایی که مثال زدم همین قضیه (ثابت موندن هسته گیم پلی) وجود داشت. بحث طولانی هست و به درد این تاپیک نمیخوره، دوست داشتی بعدا تو یه جای مناسب صحبت می کنیم :D

نه همون دلایل نیست. پیتر مور سال 2003-2007 ایکس باکس را دستش گرفت و میشه گفت بیشتر در شکل گرفتن 360 نقش داشت. خریدهای ماکروسافت تقریبا اصلی هاش یا قبل 2007 بوده و یا همین سال 2018-2019. به جز اینها فقط 343 سال 2009 شکل گرفته و کووالیشن هم 2010 . یعنی از مجموع 15 استدیویی که ماکروسافت الان داره در دو موردش متریک نقش داشته عملا. در 10 موردش اسپنسر نقش داشته (البته دوتا یا سه تا هم دی فاند کرده) و بقیه هم به دوره مور و قبلش برمیگرده. اوج شاهکار متریک هم نسل قبل از دست دادن بانجی بود.

بعلاوه مور توی دو مورد خیلی بهتری از متریک انجام داد. یکیش ساختن کنسول جدید (360) که تونست با قدرت برابر و قیمت کمتر از رقیب یک سال زودتر به بازار برسه و درصد قابل توجهی از بازار را به دست بگیره. در مقابل متریک یک کنسول ضعیف و قیمت بیشتر به بازار عرضه کرد.

مورد دوم هم اینکه مور پای کلی فرنچایز انحصاری را به ایکس باکس باز کرد. عوضش متریک هم کلی از اینها را فراری داد.

فرنچایزهای مهم خلق شده یا رشد کرده ماکرو نسل قبل را اگه HALO, GEARS, FORZA در نظر بگیریم همش تا سال 2007 زمانی که مور رفت تقریبا شکل گرفته بودن و پایه ریزی شده بودن. کلی تلاش برای باز کردن پای ماکرو در ژاپن انجام داده بود. مثل Lost Odyssy و Blue Dragon و انحصاری شدن DAO و Ninja Gaiden و غیره. حتی همون Alan Wake هم که خیلیها توی تاپیک کنترل ازش تعریف میکنن عملا قرارداداش زمان مور شکل گرفته بود.

متریک فقط اومده یک کنسول موفق با یکی دوجین بازی موفق انحصاری داخلی و خارجی را تحویل گرفت و تا سال 2013 همون فرمول را ادامه داد بدون اینکه چیزی بتونه اضافه بکنه. بعد هم که سر وان عملا ضربه نهایی را زد به پیکره ایکس باکس.

من خودم 100% با اسپنسر توی همه موارد موافق نیستم. ولی چیزی که میبینم اینه که این بابا داره کار پایه ای انجام میده و متوسل به مدیریت جهان سومی نتیجه گرای کوتاه مدت نشده. اینم میتونست برای یک مدت کوتاه بیاد یکی دومیلیارد دلار بریزه تو بازار چندتا بازی انحصاری سکندپارتی و ثردپارتی بگیره و اتفاقا احتمالا همه الان داشتن تعریف میکردن ازش. اما به جاش اومد روی تاسیس و ساخت استدیو و بهبود سرویس ها تمرکز کرد که احتمالا به زودی نتیجه خواهد داد. شاید از بین این همه استدیو شاهکار به ندرت دربیاد، ولی خب حداقل بازی خوب در میاد.
مهم ترین تصمیمش یعنی گیم پس رو یادت رفت اشاره کنی :D امشب به صورت تقریبا مفت، هر کسی که X1 داره میتونه بازی رو انجام بده. خدا خیرش بده این حرکتش تو این دوران سخت (!)، واقعا غنیمتی بود واسه ما بی پول ها :D
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر