ایندی | معرفی بازی: Shadowrun Returns

ToTheMadness

کاربر سایت
Nov 11, 2018
119
113564
مشخصات
عنوان: Shadowrun Returns
استودیو توسعه دهنده: Harebrained Schemes
ناشر: Paradox Interactive
تاریخ انتشار: Jul 25, 2013
ژانر: Indie, RPG, Cyberpunk, Turn-Based, Isometric, Sci-fi
در استیم
توضیحات
توضیحات سریع
دنیای منحصر به فرد شدوران که از نوع ملاقات سایبرپانک با فانتزی می باشد، عده ی عظیمی از طرفداران را نزدیک به 25 سال از زمان خلق شدنش همراه خود داشته است. حال، جوردن وایزمن سازنده، با مدرن سازی محیط کلاسیک بازی به صورت بازی تک نفره و نقش آفرینی تاکتیکال نوبتی، به دنیای شدوران باز می گردد.

توضیحات کامل
انسان با با جادو و دستگاه ملاقات می کند. سال 2054 است. جادو با بیدار کردن موجودات قدرتمندی از افسانه و اسطوره، به دنیا بازگشته است. تکنولوژی با گوشت و هشیاری ادغام گشته است. الف ها، ترول ها، اورکها و دورف ها در میان ما قدم می گذارند، در حالی که شرکت های بی رحم دنیا را از منابع تهی می‌کنند. شما یک شَدورانر هستید. – مزدوری که بر روی لبه های جامعه، در سایه آرکولوژی شرکت های عظیم، زندگی می کند و روز به روز و تنها بر پایه مهارت و غریضه زنده می ماند. هنگامی که قدرتمند یا بیچاره نیاز دارد که کاری انجام شود، شما انجامش می دهید... به هر طریقی که لازم باشد.

در پراکندگی های شهری متروپلکس سیاتل، جستجوی قاتلی مرموز شما را در مسیری قرار می دهد که به تاریکترین زاغه های قدرتمندترین شرکت های شهر ختم می شود. باید با احتیاط قدم بردارید، کمک رانر های دیگر را به اختیار گرفته و استاد نیروی های قدرتمندی از تکنولوژی و جادو شوید تا بتوانید که بدون کوچک ترین خراشی از سایه های سیاتل به بیرون پدیدار شوید.

دنیای منحصر به فرد شدوران که از نوع ملاقات سایبرپانک با فانتزی می باشد، عده ی عظیمی از طرفداران را نزدیک به 25 سال از زمان خلق شدنش همراه خود داشته است. حال، جوردن وایزمن سازنده، با مدرن سازی محیط کلاسیک بازی به صورت بازی تک نفره و نقش آفرینی تاکتیکال نوبتی، به دنیای شدوران باز می گردد.


ویژگی های کلیدی:
  • نبرد تاکتیکالی چنگ زننده: هنگامی که سایه ها (شدو) را می گردانید (ران)، هر نوبتی (Turn) اهمیت دارد. حرکات خود را عاقلانه تصمیم بگیرید – به پشت بهترین پوشش حرکت کنید، روش مبارزه اتان را به سلاح سرد و مشت تغییر دهید، یا گلوله ای از آتش را به سوی جمعی از دشمنان پرتاب کنید. با وجود سلاح ها و اسپل های گوناگون در اختیارتان، هر نوبت پر شده است از تصمیمات معنی دار. یک دور موفق، نیازمند فرماندهی کردن تیمی از رانر ها با تعادل درستی از نبرد، تکنولوژی، و قابلیت های جادویی می باشد.
  • پیشرفت شخصیت بر اساس مهارت: نمونه ی اولیه و آغازین شخصیتی را انتخاب کرده و از آنجا شروع به ساختنش کنید! سامورایی خیابانی (Street Samurai) یا استادان فیزیکی (Physical Adepts) از مهارت های نبردی پیشرفته استفاده می کنند تا بر روی میدان جنگ تسلط پیدا کنند، شَمَن ها (Shamans) و جادوگران (Mages) متحدان قدرتمنی را احضار کرده و اسپل های مرگباری را درست می کنند، در حالی که ریگر ها (Rigger) و دکر ها (Decker) با طرح ریزی آگاهی و هشیاری خود به درون پهباد ها و سیستم های کامپیوتری، پشتیبانی تکلنولوژیکی بحرانی ای را فراهم می کنند. سیستم مهارت فاقد-کلاس شدوران ریترنز، به شما امکان این را می دهد تا شخصیت خود را در هر جهتی که انتخاب می کنید، رشد دهید. دلتان می خواهد که به عنوان شمنی اورکی شروع به احضار ارواح کرده و به متخصص اسلحه ی تمام سایبری ای تکامل یابید؟ بروید سراغش!
  • استایل هنری 2 بعدی/3 بعدی درگیر کننده: شدوران ریترنز شخصیت های سه بعدی پویا و روشنایی همراه با محیطی پر جنب و جوش و با دست نقاشی شده را ترکیب می کند. پرتره های مصور شخصیت ها هر گفتگویی را زنده می کند. به گشت گذار دنیایی پر شده از جزئیات بپردازید. از زاغه های ردموند بَرنز (Redmond Barrens) تا دفتر های گزاف شرکت های قدرتمند.
ToTheMadness:
گیمپلی شدوران ریترنز ترکیبی از CRPG ها با نبردی تاکتیکال و نوبتی است. با یک نگاه به این موضوع می توان متوجه شد که شدوران باید آر پی جی پیچیده ای بوده و پر از ویژگی های متفاوت باشد.
از نکات خوب بازی قابلیت تعویض کلاس می باشد. به طور مثال اگر در ابتدا کلاس فیزیکی را برداشتید و زیاد با آن خوش نبودید، می توانید با استفاده از منوی ارتقا و آپگرید مهارت های یک جادوگر را یاد بگیرید تا رفته رفته تغییر کنید.
محیط و داستان شدوران در آینده قرار دارد و آن هم آینده ای سایبرپانکی. حال همین سایبرپانکی بودن بازی عامل بسیار خوبی برای جذب بازیکنان بود که یک ایده ی خوب دیگر هم به آن اضافه می شود: فانتزی. درست است. جادوگران، الف ها، اورک ها، دورف ها و... در آینده و با تریپ خفن!
شدوران یک بازی اسکواد محور است به این معنی که در بازی اگر تصمیم بگیرید که به تنهایی پیش بروید، اوقات سختی را خواهید داشت در نتیجه، داشتن متحدانی در کنار خودتان از نکات اصلی ای است که برای متعادل تر شدن نبرد هایتان باید رعایت کنید. مدتی پس از شروع بازی، امکان استخدام افراد مختلف را خواهید داشت.
حال ترکیب فانتزی و سایبر پانک، خود را با افزودن گزینه های بیشتر در نبرد نشان می دهد. از طرفی شاتگان و مسلسل به دست ها در خط مقدم و از طرف دیگر جادوگران شفا دهنده و احضار کننده موجوداتی جادویی. اینکه در اسکواد چه کسانی حضور داشته باشند، انتخاب با شماست.
Shadowrun_Returns_9.jpg
ولی گروه سومی نیز وجود دارد: هکر ها! و همین هکر ها دنیای سومی را هم به اسم ماتریکس به بازی اضافه می کنند. بدین شکل که آگاهی خود را درون این دنیا می فرستید و با کامپیوتر ها و عوامل مختلف آن مبارزه می کنید تا دست بر روی اطلاعات و پیکربندی های مختلف بگذارید. از هک کردن موانع مختلف برای پول گرفته تا به دست آوردن ربات ها و پهباد های دشمن و استفاده از آن ها بر علیه شان، همه همه از کار های هکرها، یا بهتر است بگویم دکرها، هستند.
Shadowrun_Returns_4.jpg
منوی ارتقای بازی و سیستم فاقد-کلاس آن به شما اجازه می دهد که در یک زمان هکر، جادوگر و تیراندازی باشید. ولی هشدار که داشتن مهارت در موارد مختلف، استاد شدن در چیزی خاص را بسیار بسیار کندتر خواهد کرد و ممکن است در مواقع خاصی به دردسر بیفتید. پس عاقلانه و با دقت شخصیت خود را ارتقا دهید.
113568
همینطور داخل بازی ارتقاهایی به اسم Cyberware وجود دارد که در زمینه های متفاوتی ارتقایتان می دهند. این Cyberware ها روی بدنتان نصب یا جایگزین یکی از اعضایتان می شود.
از نکات قابل توجه دیگر بازی، حل کردن مسائل مختلف با روش های متفاوت است. این قابلیت بر پایه دو چیز است: ارتفا هایی که انجام دادید و استایلی که در ابتدای بازی برگزیدید. در پس از ساخت شخصیت شما بازی استایل او را می پرسد. این گزینه ها شامل شغل و ها و افراد متفاوتی می باشد، از امنیتی برای پلیس ها گرفته تا خیابانی برای گنگستر ها. حال به صورت مثال پلیسی سد راه شما شده است. هفت گزینه برای شما وجود دارد. یک – از استایل امنیتی استفاده کرده و پلیس را فریب دهید دو – از کاریزمای بالا استفاده کرده و با او کنار بیایید سه - او را با قدرت بالا بترسانید چهار – به او رشوه دهید پنج – با او وارد نبرد شوید شش – راهتان را بکشید و بروید. شاید روش های دیگری هم برای رسیدن به مقصودتان وجود داشته باشد.
113565
ستینگ بازی در سیاتل سال 2054 قرار دارد دنیایی همیشه شب که خورشید جای خود را به چراغ های نئونی داده است. ارک ها و مردان سایبری در یک خیابان قدم می گذارند. خیابانی پر از کثیفی.
خیابانی پر شده از معتادان (BTL (Better than Life، برنامه مخدری که نقاط لذت مغز را هدف قرار داده و بسیار اعتیاد آور است و اثرات جانبی مانند فراموشی، کاتاتونیا، دیوانگی و حتی مرگ و... را داراست. خیابانی پر شده از گنگستر های شرور. در اینجا آشغال زیاد است. چه انسان چه زباله.
Shadowrun_Returns_15.jpg
هر جا که آشوب باشد، کار هم هست. شما شدورانر هستید. مزدوری که پول می گیرد و کار را انجام می دهد. چه پاک کردن آشغال باشد، چه کاری دیگر.
داستان از این قرار است که در خانه خود نشسته اید و پولتان رو به اتمام است که رفیق قدیمی اتان (اگر بشود گفت رفیق) که با او کار و کاسبی ای داشتید، به شما پیام تصویری خودکاری می فرستد و به شما می گوید که اگر این پیام را مشاهده می کنید، او مرده است. مبلغ بالایی را پیشنهاد کرده و درخواست این را می دهد که به دنبال قاتل اش بروید. این تنها گوشه ای از ماجراست. بازی از حالت یک کارآگاهی شروع شده و به جاها و قضایای بسیار بزرگتری می رسد که حتی فکرش را هم نمی کردید.
یک از نکات بسیار عالی و قابل توجه بازی متن آن است. که متنی ادبی و زیباست و از خواندن آن بسیار لذت خواهید برد. به گونه ای که انگار مشغول خواندن یک رمانید.
113562
113567

اگر داستان اصلی برایتان کافی نیست، باید یک خبر خوش بهتان بدهم. بازی از مادها (Mod) پشتیبانی کرده و می توانید با استفاده از مادهای داستانی مختلف، ساعت ها ماجرای بیشتری را تجربه کنید. ماد های آن (UGC (User Generated Content نام دارند که تعدادی از آنها در Nexus Mods و تعدادی دیگر در Steam Workshop.
ویدئوها
تصاویر
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر