تصمیم بلند مدت دیوید کیج بابت ترک سونی

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
همه ما استدیو Quantic Dreams را بابت سالها فعالیت در ژانر درام تعاملی و ساخت بازیهای شناخته شده ای همچون هوی رین و فارنهایت میشناسیم. استدیو مذکور در ابتدای سال 2019 قراردادی با کمپانی چینی NetEase امضا کرد و معنی این قرارداد، پایان دادن به همکاری دوازده ساله با کمپانی سونی بابت ساخت بازیهای انحصاری بود.

Detroit-Beyond-Heavy-rain-ds1-1340x1340.jpg
اقای دیوید کیج در مصاحبه اخیر خود با سایت دوال شاکرز از دلیل هایی جدایی استدیو Quantic Dream از سونی صحبت کرده است. او میگوید "فکر کردیم با کمپانی برای مدتی به کجا رفته ایم" در بخشی دیگر از گفتگو وی میگوید رهایی از عرضه بازیها تنها بر روی پلی استیشن به انها اجازه میدهد " بر روی پلتفرم های مختلفی کار کنیم و به تمام پلیرها در سطح دنیا برسیم" و تبدیل به یک "ناشر" بشویم.

دیوید کیج تایید میکند که Quantic Dream در واقعیت مدت ها به دنبال توسعه و رهایی از عرضه بازیها به شکل انحصاری برای پلی استیشن از "حدود دو سال پیش از عرضه دیترویت" بوده است. و " بعد از حدود دوازده سال فعالیت انحصاری برای پلی استیشن ما فکر کردیم این زمان درستی برای ما هست که پول مان را جایی ببریم که زبان ما انجاست" (منظور از حق انتخاب و ...). دیوید کیج دلیل های بسیاری برای انکه مستقل بشوند و پلتفرم هایی که میخواهند بازیهایشان را برای ان عرضه کنند می اورد " ما همچنین به چشم انداز متفاوتی از آینده فكر می كنیم كه با پلتفرم های جدید، 5G و تكنولوژی پردازش ابری همراه است."

یکی از حواشی جدایی استدیو Quantic Dream از سونی، عرضه بازیهای انحصاری پلی استیشن انها برای پی سی در یک بازه زمانی کوتاه مدت بود. دیوید کیج مشخصا از جزییات قرارداد ها صحبت نمیکند ولی میگوید "ما همیشه یک رابطه بسیار عالی با سونی پلی استیشن داشته ایم. انها همیشه بسیار حامی کارهای من بوده اند و در پاسخ ما همیشه به انها وفادار بوده ایم. بنابراین ما با انها یک گفتگوی راحت داشتیم، و انها به ما اجازه دادند که اثار گذشته خود را بر روی پی سی عرضه کنیم."



پ ن: متن مصاحبه بسیار طولانی است و متن فوق بازتاب دهنده بخش هایی است که از نظر نگارنده حائز اهمیت امده. همچنین میتوانید متن کامل مصاحبه را در لینک ذیل بخوانید:

Quantic Dream's PC Releases Signify a Major Shift For the Company
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
فارنهایت و هوی رین این دوتا عنوانش خیلی زیبا بودند ولی دیگه beyond ,detroit بنظرم هیج جذابیتی نداشتند بشدت خسته کننده بودند . سونی هم تا حدی به این نتیجه رسیده بوده نگه داشتند Quantic Dreams ارزش چندانی براش نداره .
خبر رو هم بخونید ، می بینید سونی مشکلی با ادامه همکاری با اینا نداشته! خودشون باد رفته تو کلشون!
 
  • Like
Reactions: benjohn

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
البته این سونیه که گذاشتش کنار هر روز بدتر از دیروز شده BEYOND که چنگی به دل نزد بعدم که کلی هزینه کرد اخر کنسل کرد با اون فاجعه ای که قرار بود بسازه بعدم DETROID رو کرد که اونم از BEYOND هم بدتر بود با اون داستان ابکیه تخلیش یعنی هر موقع یاد اون پایانش می افتم که شعر می خونن از خنده روده بر می شم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر