وضعیت کاری سخت و اضافه کاری های اجباری در ناتی داگ

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
به تازگی بسیاری از اعضای سابق استدیو تحسین شده ناتی داگ درباره وضعیت کاری خود در استدیو مذکور لب به سخن گشوده اند و اطلاعات بسیاری درباره ساعات کاری و جو وحشتناک استدیو من باب این موضوع را به صورت عمومی مطرح کرده اند.

NDshi.t.jpg
این افراد که با شرط ناشناس باقی ماندند با COGconnected صحبت کرده اند بسیار از ساعات کاری بیش از حد در استدیو گفته اند.

فردی که سالها در ناتی داگ بر روی پروژه های اخیر کار کرده است میگوید: خب نظر من در مورد کرانچ در ناتی داگ: در واقعیت بیشتر خاکستری مانند است تا سیاه و سفید. هیچ فرمان رسمی برای کرانچ وجود ندارد. هر چند ممکن است مقدار قابل توجهی فشار از طرف همکاران وجود داشته باشد. و ممکن است شامل فشار از جانب کسانی باشد که در واقع مدیر بالادست شما هستند. فشار از طرف همکاران نتیجه داشتن یک تیم از آدم‌هایی فوق العاده، با استعداد و وقف شده است که با هم روی یک پروژه کار می‌کنند.

فرد دیگری شیوه ناتی داگ برای دور زدن کرانچ را اینگونه توصیف میکند:

" واقعیت این است که انها به شما نمی‌گوید که چند ساعت باید کار کنی. اما باید پروژه خود را به اتمام برسانید. و میزان پروژه برای هر کسی غیرممکن است. خیلی زیاد است. و اگر به اهداف مشخص شده نرسید اخراج می‌شوید. پس چندان حق انتخاب ندارید."

باید گفت فشار بر روی بخش های مختلف استدیو متفاوت هست برای مثال کارمندان بخش تست و تضمین کیفیت ساعات کاری انها از 10 صبح تا 10 شب میباشد ولیکن به صورت معمول انها هرشب تا 1 بامداد مجبور به حضور در استدیو بوده اند.

یکی دیگر از کارمندانی که سابقه کار بر روی دلست او اس را داشته میگوید: " مدت زمان کرانچ معمولا چندین ماه طول میکشد و ما به صورت متوسط 60 تا 80 ساعت کار میکنیم و هفته پایانی ساخت دلست او اس بیش از 100 ساعت مشغول به کار بودیم."

کارمندان بسیاری بوده اند که از وضع ساعت کاری در استدیو ناتی داگ شاکی باشند، بسیاری از اعضای استدیو در هفت هفته پایانی توسعه بازی انچارتد 4 به صورت 24 ساعت تمام در استدیو حاضر بوده و عملا زندگی واقعی خارج استدیو نداشته اند و بعضا نتوانسته به زندگی عادی خود پس از فشارهای بسیار برگردند.

بسیاری از کارمندان ناتی داگ بر این اصل واقف هستند که شما را مجبور نمیکنند که حتما درگیر کرانچ بشوید ولی اگر میخواهید امنیت شغلی خود را حفظ کنید (در واقعیت اخراج نشوید که بر اینده شغلی شما هم تاثیرگذار است) باید به صورت مداوم درگیر کرانچ بشوید. و یا اگر بیش از حد معمول تلاش نکنید به راحتی برای پروژه بعدی شما را کنار میگذارند.




Is Crunch Mandated at Naughty Dog? The Answer Is a Bit Complicated | COGconnected
Former Naughty Dog Devs: Crunch Isn’t Mandatory But Covertly Expected As Part of the Studio’s Culture
 
آخرین ویرایش:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,747
کریستین بیل واسه یه فیلم میاد 40 کیلو کم میکنه و بخاطر همون فیلم جایزه میگیره


هرث لجر اینقدر شبانه روز تو نقشش فرو میره که آخر خودکشی میکنه ولی آنچنان اثری از خودش به جا میزاره که ممکنه دیگه تکرار نشه


کوری بارلاگ طبق گفته خودش شبا اینقدر استرس می‌کشید از روند ساخت گاد او وار 4 که با عرق سرد از خواب می‌پرید.

استیو جابز خانوادش از هم تقریبا پاشیده میشن بخاطر اینکه همه فکرو ذکرش شده بود کارش ولی در آخر برند اپل رو به ارمغان میاره.

از این دست مثالا خیلی زیاد هست که ولی چیزی که توشون مشترک اینه که همشون یه سری چیزا رو از دست دادن تا به اون چیزه بزرگی که میخوان برسن.

هیچ چیزی بزرگی با نرمال کار کردن و روند استاندارد به دست نمیاد، باید اذیت شد تا نتیجه گرفت این رسمشه دیگه.

ناتی داگ هم بدون این کرانچ ها ناتی داگ نمیشد که الان سونی فن ها رو اسمش قسم میخورن
خیلی بی ربط بود.
حوصله دونه دونه انالیز کردن این سلبریتی هایی که اسم اوردی رو ندارم
ولی تاحالا شده end credits یک بازی رو تا انتها ببینی؟
همین الان ازت بپرسم یکی از کدنویس های بازی مورد علاقتو نام ببر، پوکرفیس میشی
تمام افتخارات یک بازی بزرگ به کمپانی و نهایتن کارگردانش میرسه. اون افرادی هم که ازشون سواستفاده شده نهایتا بتونن یه توصیه نامه خوب بگیرن و از کمپانی مذکور فرار کنن.
هیچکدومشون رو مثل بیل کسی تو خیابون ببینه نمیشناسه. هیچکی پوستراشونو مثل لجر به دیوار اتاقش نمیچسبونه. خانواده های این ها هم ازهم میپاچه ولی هیچکدومشون مثل جابز پولدار و معروف نیستن.
یخورده کلاهتو بالاتر بگذار دوست عزیز
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
خیلی بی ربط بود.
حوصله دونه دونه انالیز کردن این سلبریتی هایی که اسم اوردی رو ندارم
ولی تاحالا شده end credits یک بازی رو تا انتها ببینی؟
همین الان ازت بپرسم یکی از کدنویس های بازی مورد علاقتو نام ببر، پوکرفیس میشی
تمام افتخارات یک بازی بزرگ به کمپانی و نهایتن کارگردانش میرسه. اون افرادی هم که ازشون سواستفاده شده نهایتا بتونن یه توصیه نامه خوب بگیرن و از کمپانی مذکور فرار کنن.
هیچکدومشون رو مثل بیل کسی تو خیابون ببینه نمیشناسه. هیچکی پوستراشونو مثل لجر به دیوار اتاقش نمیچسبونه. خانواده های این ها هم ازهم میپاچه ولی هیچکدومشون مثل جابز پولدار و معروف نیستن.
یخورده کلاهتو بالاتر بگذار دوست عزیز
عزیز جان یعنی فقط کاری که یکی تو خیابون طرف رو بشناسه یا پولدار بشه از طریق اون میشه اسمشو گذاشت موفق؟!!

الان کسی که جز سازنده ها بازی شرکت ناتی داگ باشه با اون رزومه ای که به هم زده واسش هرجا بخواد بره سرو کله میشکنن. تو حیطه کاری خودش خیلی خواهان داره.

این که من بشناسم یا نشناسم فرقی داخل اصل قضیه نمیکنه.

اون آدم موفقه و این موفقیتش هم با زحمت کم بدست نیومده
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
تا یه حدی من نبود حمایت از کارمندان رو قبول دارم
ولی اینایی که تو سایتا بیش از اندازه اعتراض می کنن به نظرم خودشون تو کارای پروژه ای خیلی حضور نداشتن.
بازیسازی به کنار شما اگر تو یه پروژه خاص عمرانی اعم از راهسازی و مترو یا پروژه های پتروپالایشی بوده باشی هم میفهمی که شب تا صبح بیدار موندن یا گاهی نزدیک به 20 ساعت کار کردن (مابقی هم باید تو خوابگاه یا کانکسای وسط پروژه بخوابی) به کرات اتفاق می افته.......... .

طبیعت کار پروژه ای فشار چندبرابر و نامرتب بودن ساعتهای کاری و خیلی اوقات به زور اومدن سر کاره.....حالا چه میخواد سونی باشه چه مایکرو باشه چه میخواد پروژه دولتی باشه و .......... .


.
 

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
بدون اینکه قرداد فعلی رو با طرف بهم بزنن در پروژه بعدی همکاریشونو با طرف کم یا قطع میکنن... این فکر نکنم برده‌داری نوین بحساب بیاد... یا نامردی در حق طرف باشه برعکس بنظرم سیاستیه که باعث شده یکی از بهترین استودیو‌ها ناتی داگ باشه...

بیشتر دنبال آدمایی هستن که بازی براشون مهم باشه تا کسایی که فقط اجرا کننده هستن ...
زمانیکه بکارت علاقه داشته باشی دیگه خستگی معنایی نداره... کسایی مثل نیل دراکمن و تیم ناتی‌‌داگ قطعا تا ۱ شب سر کار بودن و ی زندگیه اینجوری داشتن که بازیهایی مثل کراشو آنچارتدو لست‌آف‌آسو ساختن... که همه بی محاسبه میدونیم که این تیم جزء پایه‌های گیم بحساب میاد...

نه داداش اینجوری نیس در اصل باید به این کسایی که در مورد کار در ناتی داگ صحبت کردن بگی... لول کاری بالا در کنار کار بی وقفه... و اینکه ناتی داگ همیشه به شعور مصرف کننده احترام گذاشته و بهترینو خاسته ارائه بده و داده! برای شما یکم سخت و طاقت فرسا بوده چون ناتی داگ دنبال آدم کار درسته...در واقع طرف باید قفل هنرو گیم باشه تا کارای دیگه تا بتونه وارد تیم سگ وحشی بشه... :D
بزرگوار شما بر چه اساس این حرف رو میزنی که به کارت علاقه داشته باشی خستگی معنی نداره؟ این حرفا مال فیلما و جملات انگیزشی اینستاگرامیه، خواهشا یکم تحقیق کنید در مورد پروسه ی ساخت بازی و زحمتی که هر نفر میکشه. کسی که میاد روی یه بازی کار میکنه سالها زحمت کشیده تا توی برنامه نویسی، مدل سازی، گیم دیزاین، لول دیزاین، انیمیشن، vfx یا شاخه های دیگه پیشرفت کنه و به لول مطلوب برسه. اون آدم به اندازه ی کافی سختی کشیده، قرار نیست بیاد تا 3 شب برای یه استودیو کار کنه چون استودیو اسمش بزرگه یا چون بازی خوبی داره میسازه. من نمیفهمم کیفیت چه ربطی به کرانچ داره. همین موضوع توی 343 مایکروسافت یا CDPR هم بود و هر 2 بابت این وضعیت معذرت خواهی کردن و برای عرضه ی بازیاشون وقت بیشتری در نظر گرفتن. این که یه نفر توی یه استودیو عقلش ناقصه و میخواد هر شب تا ساعت 3 کار کنه نباید باعث فشار روی بقیه یا پایین اومدن ارزش کار اونا بشه. تنها چیزایی که باعث این نوع "برده داری" میشه که دقیقا اسم برازنده ای هست، طمع پوله. این وضعیت 80 ساعت کار در هفته وقتی پیش میاد که یه استودیو یا یه ناشر فقط به فکر پول و سوده و میخواد هرچه زودتر بازی رو منتشر کنه و با کمترین هزینه بیشترین کار رو از کارمندش بکشه. خیلی راحت میشه عرضه ی بازی رو عقب انداخت، همون کاری که 343 بعد از هیلو 5 کرده و برای نسخه بعد 5 سال زمان گذاشتن جای 2-3 سال، یا روندی که CDPR در نظر گرفته. بیرون گود نشستن به عنوان مخاطب و توقع بیش از اندازه و غیر منطقی از دولوپر اینجا خودشو نشون میده. چون من میخوام یه بازی خوب رو اسرع وقت بازی کنم پس دولوپر باید حقش خورده بشه، روزی 12 ساعت کار کنه، کلی مشکل فیزیکی و روانی پیدا کنه...
 
آخرین ویرایش:

Play4Fun_0

کاربر سایت
May 2, 2019
397
اول از همه بابت اسپم و بی ربط بود پستم از اعضای بازیسنتر عذرخواهی میکنم و امیدوارم پستم پاک نشه

ما ایرانیها همیشه تو توهم بودیم. توهم کار. توهم هوش. توهم تمدن. توهم مهمان نوازی. توهم فرهنگ و ده ها توهم دیگه.
طرف 8 صبح میره سره کار. تا صبحونه بخوره و در مورد فوتبال دیشب با همکاراش صحبت کنه میشه 9 . 2 ساعت وقت ناهار و نماز داره ساعت 4 بعد از ظهر هم که رسما همه چیز تعطیل میشه. حالا اون 5 ساعت هم چقدر کار مفید میکنن دیگه هممون میدونیم ولی بعضی هامون دوست ندارن بفهمن و میخان تو توهماتشون باقی بمونن.
میری تو بانک نوبت میگیری 20 نفر جلوتن. شعبه 10 تا باجه داره که معمولا فقط 3 تاش اکتیوه. بقیه کارمندا اون پشت یه لیوان چایی دستشونه و دارن موش چال می کنن. اعتراض هم بکنی جز اینکه اعصاب خودت خورد بشه به هیچ نتیجه ای نمیرسی.
تازه این وضعیت کار در جاییه که همه ما باهاش در ارتباطیم. اگر کار خاصی تو ادارات دولتی داشته باشی که دیگه اوضاع ضخیم تر هم میشه.
توروخدا از سختی شرایط کار در ایران حرف نزنید که آدم از شدت خنده، زار زار گریش میگیره.
حالا بعضی ها تعداد معدودی کارگر در معادن و شرایط سخت رو به کل ایران بسط میدند. که این سختی روهم فکر نمی کنم فقط در انحصار ایران باشه!
جالب اینجاست که اگر تعریف کارگر رو به صورت استانداردهای جهانی تدوین میکردند، نصف ایران الان بیکار محسوب میشدن!
همه اینها علت هم داره که در این محفل نمی گنجه.
در کشوری که نه صنعت داره نه تولید و از هر 10 استارت اپ 8 تاش فیل میشه، درک کردن مفهوم کرانچ نه تنها سخت بلکه غیر ممکنه.
به صورت کلی کاری وجود نداره که بخاد شرایطش سخت باشه!
بنده با صحبت های شما موافق نیستم، این صحبت ها همون چیزهایی هست که رسانه های غربی میخوان ما باور داشته باشیم، اینکه ما هیچی نیستیم و اونها برترن و ما هم برای داشتن زندگی ایده آل و تبدیل شدن به فردی خوب باید فرهنگ و عقاید اونها رو بپذیریم

نه عزیز، ما هنوز هم مهمان نواز هستیم فقط کافیه یکم در مورد صحبت های توریست ها در مورد ایران تحقیق کنی یا در مورد مهمان نواز بودن ایرانی ها سرچ کنی (چه به زبان فارسی و چه انگلیسی)
در مورد کارهای خیری که تو کشورمون انجام میشه یا وقتی سیل یا زلزله ای میاد می بینیم هنوزم عده ای هستن که میرن و بدون چشم داشت کمک رسانی میکنن، منتها متاسفانه این افراد زیاد تو چشم نیستن و فقط اون عده سلبیریتی که تو ایران پول در میارن و تو خارج خرج میکنن و آخرشم یا مینالن یا خود تحقیری میکنن تو چشم هستن و دیده میشن

شما کافیه در کنار رسانه های غربی که احتمال میدم نگاه میکنی حداقل نیم نگاهی هم به رسانه های داخلی داشته باشی چون غربی ها این چیزا رو زیاد بازتاب نمیدن

مسئله کار نکردن هم یک دلیلش اینه که ما رو دارن تبدیل میکنن به افرادی راحت طلب و متاسفانه عده ای هم دچارش شدن مخصوصا تو ارگان های دولتی ولی همه اینجور نیستن

در کل این مشکلاتی که گفتی همه جای دنیا هست ولی متاسفانه زوم خاصی بنا به دلایلی روی کشورهای خاورمیانه به خصوص ایران هست و هر نقطه ضعفی سریع رسانه ای میشه

در مورد استارت آپ ها هم میتونی جمله how many percent of startups fail رو تو گوگل سرچ کنی که متوجه بشی اگر در ایران از هر 10 تا 2 تا موفق میشن (یعنی %20) پس رقم خوبیه چون تو جاهای دیگه این رقم %10 هست

حرف آخرم اینه که همه اینا تو شرایطی هست که مردم ما تو کلی فشار و تحریم هستن و این خودش عامل بزرگی برای ناامیدی و در نتیجه تنبلی یا بد خلقی یه عده باشه که چه بسا اگر این وضعیت برای یک کشور اروپایی بود وضعیت بدتر میشد!

اگر مایل به ادامه بحث بودی محبت کن و تو پیام خصوصی یا پروفایل ادامه بده


بازم از اعضای بازیسنتر بابت اسپم عذرخواهی می کنم
 
  • Like
Reactions: ce7en44 and saeedir

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
بزرگوار شما بر چه اساس این حرف رو میزنی که به کارت علاقه داشته باشی خستگی معنی نداره؟ این حرفا مال فیلما و جملات انگیزشیه اینستاگرامیه،
با ادامه صحبتت کاری ندارم نظرته و قابل احترام... هیچ نظری هم در موردش ندارم
ولی در مورد این جمله که نقل قول کردم... و انگیزشی در نظرش گرفتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما اگه ی کار سنگین... نه از لحاظ فیزیکی ها... مثلا ی کار هنری مثل طراحی رو انجام بدی که فوق العاده کار سنگین و با حوصله‌ای هست و باید مدت زمان طولانی ای انجامش بدی... اونوقت میفهمی منظورمو... شما زمانیکه علاقه داشته باشی و از کارت لذت ببری بارها پیش میاد که زمانو از دست میدی... البته این چیزی که میگم برای تمام کارها صدق میکنه... این دیگه خیلی موضوع ساده ایه...!
بنده ساعتها تمرین طاقت فرسای طراحی رو انجام میدادم و برای کسی که علاقه نداشت خیلی حوصله سر بر و سخت بود... ولی من حوصله و حساسیت زیادی به خرج میدادم که کلا زمان از دستم در میرفت... البته انصافا لذت هم میبردم... و در آخر با دیدن کار کل خستگی در میرفت! این یعنی علاقه...... این یعنی همون تا 1 شب بیدار بودن البته بعنوان یک مثال فوق‌العاده ناچیز برداشت اشتباه نشه.

مطمعنم بارها و بارها یک قسمت از بازی ساخته میشده و راضی کننده نبوده و باز از صفر شروع میکردن به طراحی... بنظرت ی برنامه نویس که فقط مسئولیت اجرایی داره میتونه این حجم از مسئولیت پذیری و حساسیت و فشار کاری رو تحمل کنه؟ .... بنظر من نه
ناتی داگم دنبال کسایی میگرده که چه طرح دهنده ، چه اجرا کننده... نسبت به بازی مسئول باشن و زمان کار بر روی پروژه ، کیفیت رو در نظر بگیرن نه اینکه فقط کار تموم بشه... بقول دوستمون کوری بارلوگ حتی تو خواب هم با ساخت نسخه جدید GOW درگیر بوده.... مسلما این چنین آدم هایی جاشون تو ناتی داگه.... همین.
 
آخرین ویرایش:

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
اول از همه بابت اسپم و بی ربط بود پستم از اعضای بازیسنتر عذرخواهی میکنم و امیدوارم پستم پاک نشه


بنده با صحبت های شما موافق نیستم، این صحبت ها همون چیزهایی هست که رسانه های غربی میخوان ما باور داشته باشیم، اینکه ما هیچی نیستیم و اونها برترن و ما هم برای داشتن زندگی ایده آل و تبدیل شدن به فردی خوب باید فرهنگ و عقاید اونها رو بپذیریم

نه عزیز، ما هنوز هم مهمان نواز هستیم فقط کافیه یکم در مورد صحبت های توریست ها در مورد ایران تحقیق کنی یا در مورد مهمان نواز بودن ایرانی ها سرچ کنی (چه به زبان فارسی و چه انگلیسی)
در مورد کارهای خیری که تو کشورمون انجام میشه یا وقتی سیل یا زلزله ای میاد می بینیم هنوزم عده ای هستن که میرن و بدون چشم داشت کمک رسانی میکنن، منتها متاسفانه این افراد زیاد تو چشم نیستن و فقط اون عده سلبیریتی که تو ایران پول در میارن و تو خارج خرج میکنن و آخرشم یا مینالن یا خود تحقیری میکنن تو چشم هستن و دیده میشن

شما کافیه در کنار رسانه های غربی که احتمال میدم نگاه میکنی حداقل نیم نگاهی هم به رسانه های داخلی داشته باشی چون غربی ها این چیزا رو زیاد بازتاب نمیدن

مسئله کار نکردن هم یک دلیلش اینه که ما رو دارن تبدیل میکنن به افرادی راحت طلب و متاسفانه عده ای هم دچارش شدن مخصوصا تو ارگان های دولتی ولی همه اینجور نیستن

در کل این مشکلاتی که گفتی همه جای دنیا هست ولی متاسفانه زوم خاصی بنا به دلایلی روی کشورهای خاورمیانه به خصوص ایران هست و هر نقطه ضعفی سریع رسانه ای میشه

در مورد استارت آپ ها هم میتونی جمله how many percent of startups fail رو تو گوگل سرچ کنی که متوجه بشی اگر در ایران از هر 10 تا 2 تا موفق میشن (یعنی %20) پس رقم خوبیه چون تو جاهای دیگه این رقم %10 هست

حرف آخرم اینه که همه اینا تو شرایطی هست که مردم ما تو کلی فشار و تحریم هستن و این خودش عامل بزرگی برای ناامیدی و در نتیجه تنبلی یا بد خلقی یه عده باشه که چه بسا اگر این وضعیت برای یک کشور اروپایی بود وضعیت بدتر میشد!

اگر مایل به ادامه بحث بودی محبت کن و تو پیام خصوصی یا پروفایل ادامه بده


بازم از اعضای بازیسنتر بابت اسپم عذرخواهی می کنم
رسانه غربی میکه ما هبچی نیستیم ! ایرانی جماعت خدای اعتماد به تفس هست الان شما نشنیدی میگن ایرانی ها باهوش ترین انسان های روی زمین هستن ! بعدم تقریبا ایرانی ها در همه مناصب بزرگ دنیا رفتن و رسیدن بهش ناسا و..
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
من به عنوان گیمر اگه نخوام خیلی ژست روشنفکرانه بگیرم و بگم وای چقدر کرانچ بده راضیم بازی مورد نظرم از اون استودیو خیلی زودتر بدستم برسه طبیعتا هر چیزی انگیزه ای تو سنی داره من حاظرم هر ۳ سال یکبار یک بازی بزرگ از راکستار ببینم تا اینکه صبر کنم تا بعد ۵ سال ۶ سال ببینم یک بازی از اینا اومده بیرون البته کیفیت هم خیلی مهمه ولی خب ما که قرار نیست عمر نوح بکنیم تا صد سالکی بشینیم جلو تلویزیون و گیم بزنیم بنابرین با هر شرایطی اون بازی زودتر برسه به نفع من کیمر هست
 
  • Like
Reactions: kamyy

Play4Fun_0

کاربر سایت
May 2, 2019
397
رسانه غربی میکه ما هبچی نیستیم ! ایرانی جماعت خدای اعتماد به تفس هست الان شما نشنیدی میگن ایرانی ها باهوش ترین انسان های روی زمین هستن ! بعدم تقریبا ایرانی ها در همه مناصب بزرگ دنیا رفتن و رسیدن بهش ناسا و..
خارجی ها گفتن ما باهوش ترین هستیم؟ یه لینکی میشه بدی ببینم
سرچ کنی who are the smartest people in the world تو همون اولین سایت forbes هست ببین اصلا ایران تو ۲۵ کشور باهوش دنیا نیست با اینکه به قول خودت این همه مناصب مهم داریم

بحث مناصب مهم هم که با صحبت های من تداخلی نداره
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
عزیز جان یعنی فقط کاری که یکی تو خیابون طرف رو بشناسه یا پولدار بشه از طریق اون میشه اسمشو گذاشت موفق؟!!

الان کسی که جز سازنده ها بازی شرکت ناتی داگ باشه با اون رزومه ای که به هم زده واسش هرجا بخواد بره سرو کله میشکنن. تو حیطه کاری خودش خیلی خواهان داره.

این که من بشناسم یا نشناسم فرقی داخل اصل قضیه نمیکنه.

اون آدم موفقه و این موفقیتش هم با زحمت کم بدست نیومده
نمیدونم چند نفر از کاربرای سایت شغل دائم یا مدت دار دارند اما با داشتن کمی فشار از سوی کارفرما دقیقا متوجه میشید کرانچ و وضعیت سخت کاری چجوری هست ... از طرفی ممکنه همین فشار کارفرما از راندمان یا حتی کیفیت کار کم کنه این رو اصلا نباید به سخت گیری مثلا سونی یا مایکرو برروی کیفیت بازی ها ربط بدید ... فرض کنید اگه نینجا تئوری به جای 25 با 100 نفرهیل بلید رو توسعه داده بود مایکرو یا سونی یا مدیریت استودیو بازهم سخت گیری روی کیفیت بازی نمی کردند...؟ کل این گزارش بخاطر اینه که ناتی داگ اصلا چیزی به عنوان مدیریت نداره و انگار نوعی مدیریتی بی هم ریخته هست....
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
همه آرزوشونه تو شرکتایی مثل ناتی داگ و راک استار کار کنن، اونوقت مایی که اینجا نمیتونیم از کمترین حقوق انسانیمون دفاع کنیم میشینیم پشت کامپیوتر مدافع حقوق کارمندای اونا میشیم...

طبق نظر کارمندا همشون عاشق محیط کاریشون هستن به جز دو سه نفری که از استودیو جدا شدن! کسی که دنبال موفقیته شبانه روزی میجنگه حالا تو هر زمینه ای، کسی هم که دنبال کار آسونه میره کارمنده ساده میشه با شرایط استاندارد... کسی که بجای حقوق 4 هزار دلاری دنبال حقوق های چند ده هزار دلاریه مسلما کار سنگین هم به جونش میخره... برای منه مشتری هم کیفیت کار مهمه، من ترجیح میدم بازی ای که تحویل میدن TLOU و Uncharted باشه تا یه آشغاله به درد نخور!

بزار سر و کله رو کارمندا و مدیرا بزنن، کسی که راضیه میمونه کسی هم حال نکنه جدا میشه...
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
توئیت اخیر کوجیما :
برای رسوند بازی به تاریخ انتشار بازی توی کرانچ هستیم !

screenshot-twitter.com-2019.08.01-20_22_32.png


پ.ن : بدون کرانچ خیلی از شاهکارای که الان براش سر و دست میشکنیم وجود خارجی نداشتن .....
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
رونده توسعه و سختی های ساخت سری انچارتد و ناتی داگ مثال خیلی خوبیه , ناتی سر ساخت شماره 1 و 2 انچارتد کرانچ نمیکرد شما چیزی به نام استدیو درجه 1 ازشون الان نمیشنیدی !!!
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
توئیت اخیر کوجیما :
برای رسوند بازی به تاریخ انتشار بازی توی کرانچ هستیم !

screenshot-twitter.com-2019.08.01-20_22_32.png


پ.ن : بدون کرانچ خیلی از شاهکارای که الان براش سر و دست میشکنیم وجود خارجی نداشتن .....
با این سود و درآمدی که صنعت بازی داره آیا کرانچ راه مناسبی برای ساخت بازی هست؟ آیا استودیو ها نمیتونند دولوپر با استعداد جذب کنند ؟ تمامی این حرف ها که استودیو اگه کرانچ نمی کرد موفق نمیشد بی معنی هست ، هیچ کی حاضر نیست جلوی ناشرهای بزرگ بایسته و از این مسیر اشتباهشون که دارند میرن جلو گیری کنند ... در مورد توئیت کوجیما هم باید بگم روند توسعه بازی الآن در دوره کرانچ هست ... نه کل روند توسعه ... خدا میدونه ساختار مدیریتی کوجیما پروداکشنز چجوری هست ... ما فقط از مدیریت ناتی داگ و 343i و راکستار مطلع هستیم که افتضاح هستن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر