یامائوچی Gran Turismo نسل بعد یک GT کامل خواهد بود

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
110731

شروع نسل بعدی کنسول ها بسیار نزدیک است و بدون شک طرفداران منتظر خبرهایی از عناوین مورد علاقه شان برای نسل بعد هستند
در این بین Kazunori Yamauchi خالق سری gran turismo خبر های خوبی برای طرفداران سری دارد او در گذشته نیز اشاراتی به نسخه بعدی سری داشته و در مصاحبه با وبسایت GT planet اشارات بیشتری به این عنوان داشته است اول از همه با gt sport شروع کرده و گفته است که از نظر او بهترین فیزیک در تاریخ سری را دارد و همچنین به ساختار بخش خلاقانه sport مولتی پلیر افتخار میکند
اما اخرین نسخه سری به دلیل نداشتن محتویات افلاین مناسب مورد نکوهش برخی از طرفداران قرار گرفته استاد رانندگی (آقای یامائوچی) در این مورد گفته است که قصد دارد gt بعدی حاصل تمام تلاش های Polyphony Digital تا به امروز باشد
“ فکر میکنم که عنوان بعدی سری که ساخته خواهد شد ترکیبی از گذشته حال و آینده خواهد بود یک gran turismo کامل

این صحبت ها با عقل جور در می آید چرا که بخش انلاین gt sport عالی است اما میتواند محتویات سنتی(افلاین) بیشتر و بهتری داشته باشد
با توجه به اینکه تمام محتویات gt sport برای اینده قابل استفاره هستند شاید این سازنده ژاپنی بتواند که یه یه gt جدید برای ps5 اماده سازد ما در چندماه گزشته نیز ویدیویی لیک شده از gt نسل بعد را مشاهده کردیم که به صورت 8k و 120fps اجرا شده است
بهتر از این از انجایی که آقای یامائوچی از طرفداران vr است و به این تکنولوژی اعتقاد زیادی دارد باید انتظار ساپورت gt بعدی از vr را داشته باشیم
منبع
Gran Turismo PS5 Is Already in Development

 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
البته من تو این تاپیک متوجه شدم که آپدیت رایگان اصلا چیز خوبی نیست، آپدیت آب و هوا ، پیست، ماشین باید پولی باشه.
از شوخی که بگذریم...

مشکل اصلی تو همچین تاپیک هائی اینه که هستن بچه هائی که بازی کنسول رقیب تست نکرده، حالا میخواد میخواد المان های 2بازی با هم مقایسه کنه از سمت Xbox ، تعدا ماشین (این مورد بیربط ترین ویژگی برای مقایسه هست ، چه نسل قبل برای GT و چه الان برای فورتزا ) و بعد از متا نام میبره، بعد از اونم موردی کلیپ از یوتیوب و جای دیگه.
از سمت GT هم نگاه از بالا به پائین هست، یامائوچی/پولی فونی باس آخر ریسینگ ساز و...، شبیه ساز کامل رانندگی و... نام میبره الی آخر.
هیچکدوم از 2 طرف شاید بازی کنسول خودشون حتی تست هم نکرده باشن ولی چون تاپیک بازی مورد نظر هست باید طرفداری کنن، از طرف مقابل هم بازی باید کوبیده بشه حتی اگر هیچ دلیل موجهی براش نداشته باشی.
بنابراین بحث منطقی تو همچین تاپیک هائی غیر ممکن هست، یکی هست که همیشه آخرش بگه داریم دور هم میخندیم!

کِی میخواد این بچه بازی های سونی/مایکرو فن تموم بشه مشخص نیست، اما چیزی که مشخصه اینه که کسی میتونه جفت بازیها با هم مقایسه کنه که کم کم 50-40 ساعت هر کدوم از بازیهارو تجربه کرده باشه

بنظر من هیچکدوم از 2 بازی به اون یکی برتری نداره، جاهائی هست که فورتزا برتری داره و جاهائی هست که GT.
بستگی به شخص داره که از یک بازی ریسینگ چی میخواد و انتخاب کنه.
نتیجه اینکه دوستان C4 بدست از 2 طرف لطفا بکشید بیرون، 2تا بازی خیلی خوب دارن به کارشون ادامه میدن، طرفدارهاشونم بجای ول چرخیدن تو تاپیکهای کنسول رقیب دارن از بازی ها لذت میبرن.

آپدیت رایگان ماشین خوبه ولی تعداد ماشین مهم نیست؟ :D سیستم آب و هوا تو آپدیت رایگان اضافه بشه خوبه ولی از اول تو بازی باشه مهم نیست؟ مسابقات آفلاین و کریر و هزارتا قابلیت دیگه تو بازی باشه از اول مهم نیست ولی تو آپدیت رایگان باشه خوبه؟ :D بعد میگن چرا میخندین :D

یک مقدار زیادی عدم صداقت تو حرفهایی که زدین موج میزنه، متاسفانه :D
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,075
نام
مــاکــان
آپدیت رایگان ماشین خوبه ولی تعداد ماشین مهم نیست؟ :D سیستم آب و هوا تو آپدیت رایگان اضافه بشه خوبه ولی از اول تو بازی باشه مهم نیست؟ مسابقات آفلاین و کریر و هزارتا قابلیت دیگه تو بازی باشه از اول مهم نیست ولی تو آپدیت رایگان باشه خوبه؟ :D بعد میگن چرا میخندین :D

یک مقدار زیادی عدم صداقت تو حرفهایی که زدین موج میزنه، متاسفانه :D
آره اگه از دید شما ببینیم همه چی بازی کنسول رقیب بد هست و اینور خوب.

فکر کنم بارها تو تاپیک های مختلف اینو بحث کردیم، چرا تعداد ماشین باید مهم باشه؟
غیر اینکه بیشتر از نصف تعداد ماشین ها انواع مختلف مدل جاده ای و کلاسیک تشکیل میدن؟
حالا یک سوال:
شما مسابقاتی که تو تلویزیون یا جای دیگه میبینی با کدوم مدل از ماشین های جاده ای انجام میشه؟
مسابقات تحت سری های مختلف GP ، تورینگ کار،F1, F2 و... استقامتی، رالی و... برگذار میشه که تعداد مشخصی دارن.
شما با این دید لیست ماشین های فورتزا لیست کن، ببین چندتا تو این مجموعه قرار میگیرن.

آخه کی میاد با ماشین های مدل جاده ای شما اصلا بگو فراری فلان مدل، تو پیست های با زاویه پیچ های وحشتناک اونم با لاستیک های جاده ای مسابقه بده؟

بقیه ماشین ها چه تو فورتزا و چه GT بنظر من فقط چنبه آب بستن تو بازیه.

اما در مورد پیست این فرق میکنه، این مورد یک باید هست که باید لحاظ بشه، که تو فورتزا خیلی خوب از همون اول تقریبا 30 عدد تو بازی بود و این عالیه.
از اونطرف آپدیت های GT اونهائی خوبن که پیست های جدید و ماشین های مسابقه ای اضافه میکنن.
GT هم ماشین های بیمصرف تو لیستش داره، مثلا این آپدیت آخر یک وانت اضافه کردن!
میگم این 2 بازی چون مشتری هدف اونها بیشتر گیمر معمولی و کژوال تشکیل میدن تا هاردکور، شاید این تعداد ماشینی که احتمالا بیشتر از نصف اونهارو حتی تست هم نکنن براشون مهم باشه.
ولی این دلیل نمیشه که تعداد ماشین ها تو مقایسه بین 2 تا بازی نقش پررنگی پیدا کنه.

حالا این آپدیت ها تو GT رایگانن، خوب دندون اسب پیش کشی نمیشمرن، اما تو فورتزا انواع مختلف Car pass, Vip ,...که خب شما باید بخری.
تمرکز GTS بیشتر روی مسابقات سری FIA هست، از این منظر به نسبت فورتزا بیشترین ماشین های سری GT و کلاس های دیگه رو تو خودش جا داده، کنار اون ماشین های جاده ای و کلاسیک و... برای طرفدارهای قدیمی و جدید منتشر کرده که شاید براشون این نوع ماشین ها مهم هستن.

باز میرسیم به همون جمله آخرم تو پست قبلی که بستگی داره شما از بازی چی میخواین.
اگر مسابقات آنلاین با ماشین های کلاس های رسمی و واقعی با شرایط برگذاری نزدیک به واقعیت میخواید که شما باید لاستیک هاتون/سوخت مدیریت کنین، استراتژی داشته باشید و... خب GTS عالی عمل میکنه، از این نگاه فورتزا نزدیکش هم نمیشه.
اگر بیشتر آفلاین باز هستید و کریر نقش مهم تری برای شما داره تا مولتی پلیر، همینطور مدل های مختلف ماشین های دلخواه شما ، خوب فورتزا میشه عنوان محبوب شما، آخرین نسخه GT اینجا لنگ میزنه و نمیتونه این مورد برآورده کنه.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
آره اگه از دید شما ببینیم همه چی بازی کنسول رقیب بد هست و اینور خوب.

فکر کنم بارها تو تاپیک های مختلف اینو بحث کردیم، چرا تعداد ماشین باید مهم باشه؟
غیر اینکه بیشتر از نصف تعداد ماشین ها انواع مختلف مدل جاده ای و کلاسیک تشکیل میدن؟
حالا یک سوال:
شما مسابقاتی که تو تلویزیون یا جای دیگه میبینی با کدوم مدل از ماشین های جاده ای انجام میشه؟
مسابقات تحت سری های مختلف GP ، تورینگ کار،F1, F2 و... استقامتی، رالی و... برگذار میشه که تعداد مشخصی دارن.
شما با این دید لیست ماشین های فورتزا لیست کن، ببین چندتا تو این مجموعه قرار میگیرن.

آخه کی میاد با ماشین های مدل جاده ای شما اصلا بگو فراری فلان مدل، تو پیست های با زاویه پیچ های وحشتناک اونم با لاستیک های جاده ای مسابقه بده؟

بقیه ماشین ها چه تو فورتزا و چه GT بنظر من فقط چنبه آب بستن تو بازیه.

اما در مورد پیست این فرق میکنه، این مورد یک باید هست که باید لحاظ بشه، که تو فورتزا خیلی خوب از همون اول تقریبا 30 عدد تو بازی بود و این عالیه.
از اونطرف آپدیت های GT اونهائی خوبن که پیست های جدید و ماشین های مسابقه ای اضافه میکنن.
GT هم ماشین های بیمصرف تو لیستش داره، مثلا این آپدیت آخر یک وانت اضافه کردن!
میگم این 2 بازی چون مشتری هدف اونها بیشتر گیمر معمولی و کژوال تشکیل میدن تا هاردکور، شاید این تعداد ماشینی که احتمالا بیشتر از نصف اونهارو حتی تست هم نکنن براشون مهم باشه.
ولی این دلیل نمیشه که تعداد ماشین ها تو مقایسه بین 2 تا بازی نقش پررنگی پیدا کنه.

حالا این آپدیت ها تو GT رایگانن، خوب دندون اسب پیش کشی نمیشمرن، اما تو فورتزا انواع مختلف Car pass, Vip ,...که خب شما باید بخری.
تمرکز GTS بیشتر روی مسابقات سری FIA هست، از این منظر به نسبت فورتزا بیشترین ماشین های سری GT و کلاس های دیگه رو تو خودش جا داده، کنار اون ماشین های جاده ای و کلاسیک و... برای طرفدارهای قدیمی و جدید منتشر کرده که شاید براشون این نوع ماشین ها مهم هستن.

باز میرسیم به همون جمله آخرم تو پست قبلی که بستگی داره شما از بازی چی میخواین.
اگر مسابقات آنلاین با ماشین های کلاس های رسمی و واقعی با شرایط برگذاری نزدیک به واقعیت میخواید که شما باید لاستیک هاتون/سوخت مدیریت کنین، استراتژی داشته باشید و... خب GTS عالی عمل میکنه، از این نگاه فورتزا نزدیکش هم نمیشه.
اگر بیشتر آفلاین باز هستید و کریر نقش مهم تری برای شما داره تا مولتی پلیر، همینطور مدل های مختلف ماشین های دلخواه شما ، خوب فورتزا میشه عنوان محبوب شما، آخرین نسخه GT اینجا لنگ میزنه و نمیتونه این مورد برآورده کنه.

دیدگاه من و شما نداره :D لابد از فردا باید راه بیافتیم بگیم آقا مرسدس بنز با پراید تفاوتی نداره چون من فقط از فرمون و ترمز دستی استفاده میکنم :D

ما داریم در مورد بازی صحبت میکنیم نه اینکه تو کدوم مسابقات چه مدل ماشینی استفاده میشه و ... 2 تا بازی شبیه ساز هستن و تو یکی با قیمت 60 دلار شما +700 تا ماشین از همه نظر شبیه سازی شده (مدلسازی، فیزیک، برای آپگرید و توینینگ و ...)، 30 تا پیست (بجز ترک‌ها)، آب و هوا، انواع مد مسابقات و ... دریافت میکنید. حالا اینکه بازی کالکتور داره یا نداره و ... یا VIP داره یا نداره و ... اصلا ربطی به بحث نداره :D

این که پکیج بازی چی داره و چه کیفیتی داره ربطی به این نداره که من نوعی میخوام فقط با 10 تا ماشین بازی کنم یا 100 تا یا هر 700 تا. بگذریم که تمام ماشینها ارزش یک بار امتحان کردن و ... رو میتونن داشته باشن. چه برسه که با آپگرید و تیونینگ همون ماشینهای بی ربط میتونی نتایج بعضا متفاوت و جالبی بگیری و خیلی ها از این نظر دوست دارن ماشینهای مختلف رو تست کنن تو کلاسهای مختلف.

در کل این مدل بحث کردن هم جالب نیست :D
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,075
نام
مــاکــان
دیدگاه من و شما نداره :D لابد از فردا باید راه بیافتیم بگیم آقا مرسدس بنز با پراید تفاوتی نداره چون من فقط از فرمون و ترمز دستی استفاده میکنم :D

ما داریم در مورد بازی صحبت میکنیم نه اینکه تو کدوم مسابقات چه مدل ماشینی استفاده میشه و ... 2 تا بازی شبیه ساز هستن و تو یکی با قیمت 60 دلار شما +700 تا ماشین از همه نظر شبیه سازی شده (مدلسازی، فیزیک، برای آپگرید و توینینگ و ...)، 30 تا پیست (بجز ترک‌ها)، آب و هوا، انواع مد مسابقات و ... دریافت میکنید. حالا اینکه بازی کالکتور داره یا نداره و ... یا VIP داره یا نداره و ... اصلا ربطی به بحث نداره :D

این که پکیج بازی چی داره و چه کیفیتی داره ربطی به این نداره که من نوعی میخوام فقط با 10 تا ماشین بازی کنم یا 100 تا یا هر 700 تا. بگذریم که تمام ماشینها ارزش یک بار امتحان کردن و ... رو میتونن داشته باشن. چه برسه که با آپگرید و تیونینگ همون ماشینهای بی ربط میتونی نتایج بعضا متفاوت و جالبی بگیری و خیلی ها از این نظر دوست دارن ماشینهای مختلف رو تست کنن تو کلاسهای مختلف.

در کل این مدل بحث کردن هم جالب نیست :D
اتفاقا پراید با بنز تفاوت داره، اما کسی که اونها با هم مقایسه میکنه باید ازش پرسید چرا اینکارو میکنی؟
این 2 بازی ورژن آخرشون کاملا از لحظه طراحی تا چیزی که الان هستن با 2 ذهنیت جدا طراحی شدن، یکی برای رقابت آنلاین و یکی دیگه برای سلیقه شما.
تو هر متنی که مینویسی اینو بیشتر تایید میکنی که تو جزو دسته دومی که تعداد ماشین ، کریر و... براش مهمه.
از دید تو GTS چیزی برات نداره، با این ذهنیت شاید سری فورتزا هورایزن کاملا راضیت کنه حتی نیاز به سری FM هم نداشته باشی.
اما یکسری هستن که از بازی ریسینگ که ادعای شبیه سازی داره چیز دیگه ای میخوان، بخش آنلاین براشون مهمتر هست، ماشین های واقعی سری مسابقات که بتونن چیزی که تو TV یا تو پیست میبینن تو بازی محبوبشون تجربه کنن.
کسی که دنبال این موارد هست باید دنبال GTS باشه، چون اونور تو خیلی از این موارد کمی کاستی داره.

نتیجه اینکه شما نمیتونی این 2بازی با المان هائی که خودت میپسندی و تو باز محبوبت هست مقایسه کنی و حکم کلی بدی که دیگران بگن چشم!
اگر برای تو تعداد ماشین جاده ای، تیونینگ و... مهمه، برای یکی مثل من بخش آنلاین،ماشین های کلاس های FIA و رقابت آنلاین و شرایط برگذاری اون،BOP (بالانس قدرت و سرعت بین ماشین های یک کلاس) رتبه بندی و جرایم رانندگی مهمه.
براین اساس یکی مثل من میتونه از جنبه آنلاین به 2بازی نگاه کنه و در آخر مشخصه که GTS برنده میشه.

این مقایسه مثل مقایسه 2تا ماشین با آخرین تکنولوژی هست که یکی برای رالی تو پیست خاکی طراحی شده و یکی دیگه برای مسابقات سرعت تو پیست آسفالت.
شما میتونی بگی من از مسابقه سرعت خوشم میاد و به این دلایل دوستش دارم اما تو همون لحظه یکی دیگه هست که بگه چیزی جز رالی براش ارزش وقت گذاشتن نداره.

از این مثال ها زیاد میشه تو حوزه بازی زد، مثل مقایسه Arma/Squad که به جنبه واقعی جنگ بیشتر میل دارن با بتلفیلد یا COD که هدفشون مشخصه ، همشون شوتر ارتشی هستن ولی کاملا از مرحله طراحی تا بازی نهائی متفاوت.
البته تفاوت GTS/Forza تا این حد نیست که مثلا یکی شبیه ساز کامل هست و دیگری نه، ولی برای روشن شدن موضوع این مثال زدم.

فکر کنم تو این 3-2 پست آخر همه موارد پوشش دادم، جواب نقل قول بعدی که میکنی تو این چند پست هست مطمئنا.
دوباره بخون.
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
فقط منتظرن یه خبر یا یه اسمی از سری gt آورده بشه بدو بدو بیان تو تاپیک ترول جی تی بخاطر برتری فورزا توی متا حالا ماکان در مورد بازی نکردن بازی رقیب و دیدن تریلر از یوتوب حرف زد اینا همون بازی خودشونم یه مچ آنلاین نزدن که حریف از پشت با سرعت 200 بزنه بهشون خودشون بفنا برن ماشین عقبی هم که بهشون زده اصلا انگار نه انگار تصادف داشته باهمون سرعت بکار خودش ادامه میده تو همون تاپیک قبلی عید که ماکان در مورد اضافه شدن سیستم جراءم به فورزا پست داد خیلی‌هاشون اومدن گفتن اصلا شبیه سازی مهم نیست هیچکدومشونم یه دست آنلاین نزدن حتی

این بحثها بجایی نمیرسه تا زمانی که طرفین منطقی نباشه خب بلاخره هردو کنسول یه سری برتری های منحصربه فرد دارن این دلیل نمیشه که هرکدوم همه خصوصیاتشون از اون یکی بهتر باشه من فقط این چندتا کامنت رو دادم گفتم شاید یه عده هرچند خیلی کم دنبال حقایق بدون تعصب باشن
از نظرمن بحث تمومه
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اتفاقا پراید با بنز تفاوت داره، اما کسی که اونها با هم مقایسه میکنه باید ازش پرسید چرا اینکارو میکنی؟
این 2 بازی ورژن آخرشون کاملا از لحظه طراحی تا چیزی که الان هستن با 2 ذهنیت جدا طراحی شدن، یکی برای رقابت آنلاین و یکی دیگه برای سلیقه شما.
تو هر متنی که مینویسی اینو بیشتر تایید میکنی که تو جزو دسته دومی که تعداد ماشین ، کریر و... براش مهمه.
از دید تو GTS چیزی برات نداره، با این ذهنیت شاید سری فورتزا هورایزن کاملا راضیت کنه حتی نیاز به سری FM هم نداشته باشی.
اما یکسری هستن که از بازی ریسینگ که ادعای شبیه سازی داره چیز دیگه ای میخوان، بخش آنلاین براشون مهمتر هست، ماشین های واقعی سری مسابقات که بتونن چیزی که تو TV یا تو پیست میبینن تو بازی محبوبشون تجربه کنن.
کسی که دنبال این موارد هست باید دنبال GTS باشه، چون اونور تو خیلی از این موارد کمی کاستی داره.

نتیجه اینکه شما نمیتونی این 2بازی با المان هائی که خودت میپسندی و تو باز محبوبت هست مقایسه کنی و حکم کلی بدی که دیگران بگن چشم!
اگر برای تو تعداد ماشین جاده ای، تیونینگ و... مهمه، برای یکی مثل من بخش آنلاین،ماشین های کلاس های FIA و رقابت آنلاین و شرایط برگذاری اون،BOP (بالانس قدرت و سرعت بین ماشین های یک کلاس) رتبه بندی و جرایم رانندگی مهمه.
براین اساس یکی مثل من میتونه از جنبه آنلاین به 2بازی نگاه کنه و در آخر مشخصه که GTS برنده میشه.

این مقایسه مثل مقایسه 2تا ماشین با آخرین تکنولوژی هست که یکی برای رالی تو پیست خاکی طراحی شده و یکی دیگه برای مسابقات سرعت تو پیست آسفالت.
شما میتونی بگی من از مسابقه سرعت خوشم میاد و به این دلایل دوستش دارم اما تو همون لحظه یکی دیگه هست که بگه چیزی جز رالی براش ارزش وقت گذاشتن نداره.

از این مثال ها زیاد میشه تو حوزه بازی زد، مثل مقایسه Arma/Squad که به جنبه واقعی جنگ بیشتر میل دارن با بتلفیلد یا COD که هدفشون مشخصه ، همشون شوتر ارتشی هستن ولی کاملا از مرحله طراحی تا بازی نهائی متفاوت.
البته تفاوت GTS/Forza تا این حد نیست که مثلا یکی شبیه ساز کامل هست و دیگری نه، ولی برای روشن شدن موضوع این مثال زدم.

فکر کنم تو این 3-2 پست آخر همه موارد پوشش دادم، جواب نقل قول بعدی که میکنی تو این چند پست هست مطمئنا.
دوباره بخون.


یعنی فورتزا رقابت آنلاین نداره؟ مدهای مختلف آنلاین نداره؟ یا کامیونیتی آنلاین نداره؟ یا ماشین‌های واقعی سری مسابقات رو نداره تو این 700 تا ماشین؟ یا تو فورتزا کامیونیتی راننده‌های حرفه‌ای نیست؟ یا رقابت‌های حرفه‌ای نداره؟ شما نشستی تحقیق کردی به این نتایج رسیدی؟

شما تو ذهن خودت اومدی میگی: خب GTS که تمرکزش رو آنلاین هست و فورتزا هم که طرفداراش میان از کانتنت و آفلاین میگن پس آنلاین نداره بیام یه چیزی بگم.

نه عزیز من، از خیلی قبلتر از اینکه آنلاین بخواد اینطوری مطرح بشه تو GT سری فورتزا آنلاین داشته و برای هر سطح از مهارت و هر نوع سلیقه‌ای محتوای آنلاین داره. این مرزبندی‌ها و تقسیم بندی‌ها تو ذهن شما هست در واقعیت فورتزا یه بازی کامل در هر دو بخش آنلاین و آفلاین هست.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,075
نام
مــاکــان
یعنی فورتزا رقابت آنلاین نداره؟ مدهای مختلف آنلاین نداره؟ یا کامیونیتی آنلاین نداره؟ یا ماشین‌های واقعی سری مسابقات رو نداره تو این 700 تا ماشین؟ یا تو فورتزا کامیونیتی راننده‌های حرفه‌ای نیست؟ یا رقابت‌های حرفه‌ای نداره؟ شما نشستی تحقیق کردی به این نتایج رسیدی؟

شما تو ذهن خودت اومدی میگی: خب GTS که تمرکزش رو آنلاین هست و فورتزا هم که طرفداراش میان از کانتنت و آفلاین میگن پس آنلاین نداره بیام یه چیزی بگم.

نه عزیز من، از خیلی قبلتر از اینکه آنلاین بخواد اینطوری مطرح بشه تو GT سری فورتزا آنلاین داشته و برای هر سطح از مهارت و هر نوع سلیقه‌ای محتوای آنلاین داره. این مرزبندی‌ها و تقسیم بندی‌ها تو ذهن شما هست در واقعیت فورتزا یه بازی کامل در هر دو بخش آنلاین و آفلاین هست.
دیگه رسما با این پستت نشون دادی که نه از GTS چیزی میدونی و نه از بخش آنلاینش و نه اون مواردی که تو بخش آنلاین این بازی رعایت شده، بلکه از قابلیتهای بازی محبوبت هم بی خبری.
تو برای اینکه حتی بتونی بازی حریف بکوبی باید قدرت و ضعف چیزی که میخوای ازش طرفداری کنی بدونی، چرا با این شرایط باید وارد بحث بشی برای من عجیبه!!
نه اطلاعات هر دو سری رو تو پاکت محرمانه میفرستن دم در خونه شما فقط :D ما خبر نداریم، برو عمو گرفتی ما رو؟ :D قدرت و ضعف (یا قوت و ضعف، استاد جان؟ :D) شناس شدن برا ما :D

خیلی از این چیزهایی که میگی قدرت و ضعف (!) رو تیم فورتزا با آپدیت 200~ مگابایتی به بازیش اضافه کرده برادر :D اسناد اینها رو هنوز براتون ارسال نکردن؟ :D
میگن اگه میخوای چیزی یا کسی پیش کسی خراب کنی، به بدترین شکل ممکن ازش طرفداری کن، خودت و پستهات مترادف کامل این مَثَلی.
خوش باشی.
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
دیگه رسما با این پستت نشون دادی که نه از GTS چیزی میدونی و نه از بخش آنلاینش و نه اون مواردی که تو بخش آنلاین این بازی رعایت شده، بلکه از قابلیتهای بازی محبوبت هم بی خبری.
تو برای اینکه حتی بتونی بازی حریف بکوبی باید قدرت و ضعف چیزی که میخوای ازش طرفداری کنی بدونی، چرا با این شرایط باید وارد بحث بشی برای من عجیبه!!

نه اطلاعات هر دو سری رو تو پاکت محرمانه میفرستن دم در خونه شما فقط :D ما خبر نداریم، برو عمو گرفتی ما رو؟ :D قدرت و ضعف (یا قوت و ضعف، استاد جان؟ :D) شناس شدن برا ما :D

خیلی از این چیزهایی که میگی قدرت و ضعف (!) رو تیم فورتزا با آپدیت 200~ مگابایتی به بازیش اضافه کرده برادر :D اسناد اینها رو هنوز براتون ارسال نکردن؟ :D

میگن اگه میخوای چیزی یا کسی پیش کسی خراب کنی، به بدترین شکل ممکن ازش طرفداری کن، خودت و پستهات مترادف کامل این مَثَلی.
خوش باشی.

بیا، حالا زدی تو فاز مظلوم نمایی :D به من که میگی چیزی نمیدونی و ... باید وایستم و نگاه کنم که ناراحت نشی :D بعد که جواب میدیم میشه بدترین شکل دفاع کردن :D باشه برو برادر، خوش باشی :D

اصلا کاری با کل کل کردنا ندارم
وای خدایش یادمه نسل قبل دوستان gt fan بزگترین اپشن gt نسبت ب fortza رو تعداد ماشینای gt بود ک صحبت از فورزا 3 و 4 بود که تعداد ماشیناش حوال ۲۵۰ تا بود و gt ۴۰۰ یا ۵۰۰ تا ماشین داشت و حتی یادمه gt psp هم با تعداد ماشیناش میزدن تو سر فورزا فنا :D
یجوری میگین تعداد ماشین مهم نیست و بیخودیه وجود اینهمه ماشین انگار به انتخاب شما بود از هر برند دو سه تا ماشین بیشتر نمیذاشتین تو بازی:D
تو ریل استیک تر بود GT شکی نیست اما دیگه gt sport از خود تیم poliphony هم بپرسین فک ؟ نظرشون همین باش ک سری تو این نسل افت زیادی داشته!!!
حالا اینهمه اسمون ریسمون بافتن برا چیه نمیدونم

باید نون رو به نرخ روز بخوری :D وقتی 1000 تا ماشین داری که 70%ـش استاندارد بود (نسل 6ـی) پز همین تعداد ماشین رو میدادن و اصلا نمیدونستن تو فوترزا آنلاین و ... یعنی چی، بعد الان که وضعیت آفلاینش شده این، آنلاین شناس و آنلاین باز و ... شدن و فقط مسابقات رسمی برگزار کردن اهمیت پیدا کرده برای دوستان. تازه اونم نمیدونن که طرف مقابل اصلا چی هست و نیست، فقط میگن. :D
 
آخرین ویرایش:

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
اصلا کاری با کل کل کردنا ندارم
وای خدایش یادمه نسل قبل دوستان gt fan بزگترین اپشن gt نسبت ب fortza رو تعداد ماشینای gt بود ک صحبت از فورزا 3 و 4 بود که تعداد ماشیناش حوال ۲۵۰ تا بود و gt ۴۰۰ یا ۵۰۰ تا ماشین داشت و حتی یادمه gt psp هم با تعداد ماشیناش میزدن تو سر فورزا فنا :D
یجوری میگین تعداد ماشین مهم نیست و بیخودیه وجود اینهمه ماشین انگار به انتخاب شما بود از هر برند دو سه تا ماشین بیشتر نمیذاشتین تو بازی:D
تو ریل استیک تر بود GT شکی نیست اما دیگه gt sport از خود تیم poliphony هم بپرسین فک ؟ نظرشون همین باش ک سری تو این نسل افت زیادی داشته!!!
حالا اینهمه اسمون ریسمون بافتن برا چیه نمیدونم
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اصلا کاری با کل کل کردنا ندارم
وای خدایش یادمه نسل قبل دوستان gt fan بزگترین اپشن gt نسبت ب fortza رو تعداد ماشینای gt بود ک صحبت از فورزا 3 و 4 بود که تعداد ماشیناش حوال ۲۵۰ تا بود و gt ۴۰۰ یا ۵۰۰ تا ماشین داشت و حتی یادمه gt psp هم با تعداد ماشیناش میزدن تو سر فورزا فنا :D
یجوری میگین تعداد ماشین مهم نیست و بیخودیه وجود اینهمه ماشین انگار به انتخاب شما بود از هر برند دو سه تا ماشین بیشتر نمیذاشتین تو بازی:D
تو ریل استیک تر بود GT شکی نیست اما دیگه gt sport از خود تیم poliphony هم بپرسین فک ؟ نظرشون همین باش ک سری تو این نسل افت زیادی داشته!!!
حالا اینهمه اسمون ریسمون بافتن برا چیه نمیدونم

یادش بخیر با ماشین های PS2 میزدند تو فورزاهای کاملا نسل هفتمی

برای اینکه ضعیف ترین فروش کل تاریخ گرن توریزمو رو توجیح کنند.
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
یادش بخیر با ماشین های PS2 میزدند تو فورزاهای کاملا نسل هفتمی

برای اینکه ضعیف ترین فروش کل تاریخ گرن توریزمو رو توجیح کنند.
همین ضعیف ترین فروش تاریخ جی تی از پرفروشترین فورزا شبیه ساز هم بیشتر فروخته البته:D یه جوری میگن ضعیفترین فروش یکی از اینجا رد بشه فکر میکنه کلا ۱۰۰ تا دونه فروخته

Gran Turismo Series Sales (as of September 30, 2015):
  • Gran Turismo -- 10.85 million
  • Gran Turismo 2 -- 9.37 million
  • Gran Turismo 3 A-Spec -- 14.89 million
  • Gran Turismo Concept Series -- 1.56 million
  • Gran Turismo 4 Prologue -- 1.4 million
  • Gran Turismo 4 -- 11.76 million
  • Gran Turismo 5 Prologue -- 5.35 million
  • Gran Turismo PSP -- 4.66 million
  • Gran Turismo 5 -- 11.94 million
  • Gran Turismo 6 -- 4.7 million
  • Total -- 76.49 million
بهتره بچسبین به همون متا ( که البته سر گیرز ۴ و هیلو ۵ و ریکور ارزشی نداره انگار) وگرنه فعلا سری موتوراسپورت باید با نسخه کنسول دستی جی تی به رقابت بپردازه
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,711
اتفاقا پراید با بنز تفاوت داره، اما کسی که اونها با هم مقایسه میکنه باید ازش پرسید چرا اینکارو میکنی؟
این 2 بازی ورژن آخرشون کاملا از لحظه طراحی تا چیزی که الان هستن با 2 ذهنیت جدا طراحی شدن، یکی برای رقابت آنلاین و یکی دیگه برای سلیقه شما.
تو هر متنی که مینویسی اینو بیشتر تایید میکنی که تو جزو دسته دومی که تعداد ماشین ، کریر و... براش مهمه.
از دید تو GTS چیزی برات نداره، با این ذهنیت شاید سری فورتزا هورایزن کاملا راضیت کنه حتی نیاز به سری FM هم نداشته باشی.
اما یکسری هستن که از بازی ریسینگ که ادعای شبیه سازی داره چیز دیگه ای میخوان، بخش آنلاین براشون مهمتر هست، ماشین های واقعی سری مسابقات که بتونن چیزی که تو TV یا تو پیست میبینن تو بازی محبوبشون تجربه کنن.
کسی که دنبال این موارد هست باید دنبال GTS باشه، چون اونور تو خیلی از این موارد کمی کاستی داره.

نتیجه اینکه شما نمیتونی این 2بازی با المان هائی که خودت میپسندی و تو باز محبوبت هست مقایسه کنی و حکم کلی بدی که دیگران بگن چشم!
اگر برای تو تعداد ماشین جاده ای، تیونینگ و... مهمه، برای یکی مثل من بخش آنلاین،ماشین های کلاس های FIA و رقابت آنلاین و شرایط برگذاری اون،BOP (بالانس قدرت و سرعت بین ماشین های یک کلاس) رتبه بندی و جرایم رانندگی مهمه.
براین اساس یکی مثل من میتونه از جنبه آنلاین به 2بازی نگاه کنه و در آخر مشخصه که GTS برنده میشه.

این مقایسه مثل مقایسه 2تا ماشین با آخرین تکنولوژی هست که یکی برای رالی تو پیست خاکی طراحی شده و یکی دیگه برای مسابقات سرعت تو پیست آسفالت.
شما میتونی بگی من از مسابقه سرعت خوشم میاد و به این دلایل دوستش دارم اما تو همون لحظه یکی دیگه هست که بگه چیزی جز رالی براش ارزش وقت گذاشتن نداره.

از این مثال ها زیاد میشه تو حوزه بازی زد، مثل مقایسه Arma/Squad که به جنبه واقعی جنگ بیشتر میل دارن با بتلفیلد یا COD که هدفشون مشخصه ، همشون شوتر ارتشی هستن ولی کاملا از مرحله طراحی تا بازی نهائی متفاوت.
البته تفاوت GTS/Forza تا این حد نیست که مثلا یکی شبیه ساز کامل هست و دیگری نه، ولی برای روشن شدن موضوع این مثال زدم.

فکر کنم تو این 3-2 پست آخر همه موارد پوشش دادم، جواب نقل قول بعدی که میکنی تو این چند پست هست مطمئنا.
دوباره بخون.

اون موقعی که 5 gt بیش از 1000 و gt 6 نزدیک 1200 تا ماشین داشت پارامترهای شما هم از یه بازی ریسینگ خوب و حرفه ای فرق میکرد. چقدر اون زمان این موضوع برای سونی فن ها مهم بود! تمام ایرادهای بازی از جمله طراحی رو هم در پشت تعداد ماشین و مود/ترک ها پنهان میکردن.
الان که تیم سازنده gt متوجه شده نمیتونه این حجم از ماشین رو کامل شبیه سازی کنه و تعدادش رو کم کرده، دیگه از نظر سونی فن ها تعداد مهم نیست!!!
نکته جالبش اینجاست که تو همین تعداد کم هم نتونسته بهتر از رقبا عمل کنه و از هر زوایه ای که نگاه کنیم از forza عقبه.
یه جوری هم در مورد آنلاین صحبت میکنن که تنها ریسینگ آنلاین در مارکت سری gt هست. البته حق هم دارید چون به جز مود آنلاین جریمه دار هیچ نکته ی قابل رقابت دیگه ای نداره. درسته که در حال حاضر آنلاین gt sport کلین تر از forza هست. ولی بیاید یه بار دیگه پارامترهایی که یک عنوان ریسینگ خوب باید داشته باشه رو مرور کنیم بدون اینکه از آنلاین به عنوان شوکیس استفاده کنیم. اینجوری متوجه خواهیم شد gt کجا قرار میگیره و forza کجا.
----------
من امیدوارم که در نسخه جدید gt نقاط ضعفش برطرف شه. ولی واقعیت امر اینه که نقاط ضعف سری gt در حدیه که برطرف شدنش در نسخه بعدی کمی دور از انتظار به نظر میرسه اونم با توجه به روندی که طی چند نسخه اخیر داشته.
از اونطرف تنها نقطه ضعف forza رو شاید بشه با یک آپدیت حل کرد. سیستم جریمه به نظر مشکلی نمیاد که نیاز به یک شروع دوباره داشته باشه!
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
آره اگه از دید شما ببینیم همه چی بازی کنسول رقیب بد هست و اینور خوب.

فکر کنم بارها تو تاپیک های مختلف اینو بحث کردیم، چرا تعداد ماشین باید مهم باشه؟
غیر اینکه بیشتر از نصف تعداد ماشین ها انواع مختلف مدل جاده ای و کلاسیک تشکیل میدن؟
حالا یک سوال:
شما مسابقاتی که تو تلویزیون یا جای دیگه میبینی با کدوم مدل از ماشین های جاده ای انجام میشه؟
مسابقات تحت سری های مختلف GP ، تورینگ کار،F1, F2 و... استقامتی، رالی و... برگذار میشه که تعداد مشخصی دارن.
شما با این دید لیست ماشین های فورتزا لیست کن، ببین چندتا تو این مجموعه قرار میگیرن.

آخه کی میاد با ماشین های مدل جاده ای شما اصلا بگو فراری فلان مدل، تو پیست های با زاویه پیچ های وحشتناک اونم با لاستیک های جاده ای مسابقه بده؟

بقیه ماشین ها چه تو فورتزا و چه GT بنظر من فقط چنبه آب بستن تو بازیه.

اما در مورد پیست این فرق میکنه، این مورد یک باید هست که باید لحاظ بشه، که تو فورتزا خیلی خوب از همون اول تقریبا 30 عدد تو بازی بود و این عالیه.
از اونطرف آپدیت های GT اونهائی خوبن که پیست های جدید و ماشین های مسابقه ای اضافه میکنن.
GT هم ماشین های بیمصرف تو لیستش داره، مثلا این آپدیت آخر یک وانت اضافه کردن!
میگم این 2 بازی چون مشتری هدف اونها بیشتر گیمر معمولی و کژوال تشکیل میدن تا هاردکور، شاید این تعداد ماشینی که احتمالا بیشتر از نصف اونهارو حتی تست هم نکنن براشون مهم باشه.
ولی این دلیل نمیشه که تعداد ماشین ها تو مقایسه بین 2 تا بازی نقش پررنگی پیدا کنه.

حالا این آپدیت ها تو GT رایگانن، خوب دندون اسب پیش کشی نمیشمرن، اما تو فورتزا انواع مختلف Car pass, Vip ,...که خب شما باید بخری.
تمرکز GTS بیشتر روی مسابقات سری FIA هست، از این منظر به نسبت فورتزا بیشترین ماشین های سری GT و کلاس های دیگه رو تو خودش جا داده، کنار اون ماشین های جاده ای و کلاسیک و... برای طرفدارهای قدیمی و جدید منتشر کرده که شاید براشون این نوع ماشین ها مهم هستن.

باز میرسیم به همون جمله آخرم تو پست قبلی که بستگی داره شما از بازی چی میخواین.
اگر مسابقات آنلاین با ماشین های کلاس های رسمی و واقعی با شرایط برگذاری نزدیک به واقعیت میخواید که شما باید لاستیک هاتون/سوخت مدیریت کنین، استراتژی داشته باشید و... خب GTS عالی عمل میکنه، از این نگاه فورتزا نزدیکش هم نمیشه.
اگر بیشتر آفلاین باز هستید و کریر نقش مهم تری برای شما داره تا مولتی پلیر، همینطور مدل های مختلف ماشین های دلخواه شما ، خوب فورتزا میشه عنوان محبوب شما، آخرین نسخه GT اینجا لنگ میزنه و نمیتونه این مورد برآورده کنه.
ببین بگو سونی فنم از فورتزا هم چون ساخته استودیو مایکروسافت هست خوشم نمیاد ختم کلام مرده حسابی فیلم کردی ما رو
750 تا خودرو طراحی کرده گذاشته توی بازی که انواع سلایق رو پوشش بده
بعد میای نظر کارشناسی میدی تعداد خودرو مهم نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه همین قضیه بین GTS و موتوراسپورت برعکس بود بازم همین حرف رو میگفتی؟ یا سونی فن بودنت مانعت میشد؟؟؟
یه جوری داری میگی GTS انلاین داره که انگار فقط خودت پای انلاین GTS نشستی و موتوراسپورت هم هرکی خریده برای کریر و افلاین خرید
اون وقت یک سوال دارم ازت چطور میشه بازی که این قدر از نظر شما انلاین قوی و بالانسی داره این قدر شبیه ساز خوب و کاملی هست به طوری که موتوراسپورت7 توی انلاین نزدیکش هم نمیشه این قدر برای ریسینگ باز های حرفه ای طراحی شده بعد متاش دراومده75؟؟؟؟؟؟؟؟ میشه ما رو توجیح کنین که چطور ریسینگ به این قوی حتی توی متا قابل مقایسه با موتور اسپورت5 هم نیست؟؟؟؟
میشه لطف کنین و دوباره توجیح کنین چطوری یه ریسینگ در حد موتوراسپورت7 که نزدیک GTS هم نیست متاش 11 نمره از GTS بیشتره؟؟
به نظرم دلفین ها هم پرواز میکنن
همین کم مونده یه اشغالی مثل GTS رو اسمش رو کنار موتوراسپورت7 بیارین
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اون موقعی که 5 gt بیش از 1000 و gt 6 نزدیک 1200 تا ماشین داشت پارامترهای شما هم از یه بازی ریسینگ خوب و حرفه ای فرق میکرد. چقدر اون زمان این موضوع برای سونی فن ها مهم بود! تمام ایرادهای بازی از جمله طراحی رو هم در پشت تعداد ماشین و مود/ترک ها پنهان میکردن.
الان که تیم سازنده gt متوجه شده نمیتونه این حجم از ماشین رو کامل شبیه سازی کنه و تعدادش رو کم کرده، دیگه از نظر سونی فن ها تعداد مهم نیست!!!
نکته جالبش اینجاست که تو همین تعداد کم هم نتونسته بهتر از رقبا عمل کنه و از هر زوایه ای که نگاه کنیم از forza عقبه.
یه جوری هم در مورد آنلاین صحبت میکنن که تنها ریسینگ آنلاین در مارکت سری gt هست. البته حق هم دارید چون به جز مود آنلاین جریمه دار هیچ نکته ی قابل رقابت دیگه ای نداره. درسته که در حال حاضر آنلاین gt sport کلین تر از forza هست. ولی بیاید یه بار دیگه پارامترهایی که یک عنوان ریسینگ خوب باید داشته باشه رو مرور کنیم بدون اینکه از آنلاین به عنوان شوکیس استفاده کنیم. اینجوری متوجه خواهیم شد gt کجا قرار میگیره و forza کجا.
----------
من امیدوارم که در نسخه جدید gt نقاط ضعفش برطرف شه. ولی واقعیت امر اینه که نقاط ضعف سری gt در حدیه که برطرف شدنش در نسخه بعدی کمی دور از انتظار به نظر میرسه اونم با توجه به روندی که طی چند نسخه اخیر داشته.
از اونطرف تنها نقطه ضعف forza رو شاید بشه با یک آپدیت حل کرد. سیستم جریمه به نظر مشکلی نمیاد که نیاز به یک شروع دوباره داشته باشه!

سیستم جریمه خارج شدن از ترک رو ترن 10 عرضه کرده برای FM7، جریمه برخورد ماشین‌ها رو هم لحاظ کردن و یسری کارهای دیگه مثل راهنمای ظاهری خارج شدن از پیست و سیستم فیزیک تصادفات جدید و ... حتی پیست بدون موانع ساختگی کنار و یسری چیزها مثل کند شدن بیش از حد تو قسمتهای بیرون از پیست و ... رو هم برداشتن برای این آپدیت که چند صد مگابایت بیشتر نیست.
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
ببین بگو سونی فنم از فورتزا هم چون ساخته استودیو مایکروسافت هست خوشم نمیاد ختم کلام مرده حسابی فیلم کردی ما رو
750 تا خودرو طراحی کرده گذاشته توی بازی که انواع سلایق رو پوشش بده
بعد میای نظر کارشناسی میدی تعداد خودرو مهم نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه همین قضیه بین GTS و موتوراسپورت برعکس بود بازم همین حرف رو میگفتی؟ یا سونی فن بودنت مانعت میشد؟؟؟
یه جوری داری میگی GTS انلاین داره که انگار فقط خودت پای انلاین GTS نشستی و موتوراسپورت هم هرکی خریده برای کریر و افلاین خرید
اون وقت یک سوال دارم ازت چطور میشه بازی که این قدر از نظر شما انلاین قوی و بالانسی داره این قدر شبیه ساز خوب و کاملی هست به طوری که موتوراسپورت7 توی انلاین نزدیکش هم نمیشه این قدر برای ریسینگ باز های حرفه ای طراحی شده بعد متاش دراومده75؟؟؟؟؟؟؟؟ میشه ما رو توجیح کنین که چطور ریسینگ به این قوی حتی توی متا قابل مقایسه با موتور اسپورت5 هم نیست؟؟؟؟
میشه لطف کنین و دوباره توجیح کنین چطوری یه ریسینگ در حد موتوراسپورت7 که نزدیک GTS هم نیست متاش 11 نمره از GTS بیشتره؟؟
به نظرم دلفین ها هم پرواز میکنن
همین کم مونده یه اشغالی مثل GTS رو اسمش رو کنار موتوراسپورت7 بیارین
همونطور که متای ۶۹ بازی sot الان طبق نظر رفیقای خودت ارزشی نداره به خاطر اکسپنشن هایی که اومده، قطعا متا ۷۵ با این منطق نباید مقایسه کرد. جفتشون بازی سرویس محور که کلی اپدیت اومده براشون و کلی هم تغییرات داشتن. دستینی ۲ هم دقیقا همین وضعیت رو داره. حداقل قبل پست دادن یکم باهم هماهنگ کنین تا حرفایی که ۲ هفته قبل میزدین رو نقض نکنین
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر