Remedy حق انتشار کامل Alan Wake را بدست اورد

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
این بحث بازی های ژاپنی یا کمکاری در این زمینه یکم پیچیده هست که بعضی هاش شاید درست نباشه
اول اینکه خارج شدن یه سری از انحصاری های ژاپنی از نسل قبل شروع شد مثل تکن و FF و ... که بهتر میدونید پس به این نسل نمیشه ربطش داد , تو اون دوران دلایلی بود مثل ولخرجی های مایکرو و از طرفی هم خرابکاری اول نسل خود سونی . در این نسل هم که کلا وضعیت طوری شده که مایکرو هم بازی هاش رو از دم برا PC میده (حتی سوییچ) چه برسه به تردپارتی ها (تازه خود سونی هم حتی با جورنی و بازی های کیج تا حدود کمتری حرکت مشابهی داشت) پس واقعا یه سری بازی ها که از نسل قبل از انحصار خارج شدن دست سونی نی سازنده براش میصرفه مولتی پلتفرم باشه و گذشت اون دوران PS1 و PS2 , البته نمونه هایی مثل پرسونا5 وجود داره که همچنان انحصاری هستند ولی خب اون کاملا برمیگرده به فاز عجیب غریب خود atlus که دوست داره اینطوری باشه و مثل NNK2 که انحصاری کنسولی بود اونم برمیگرده به اینکه رو کنسولی که TOP 10 فروشش تو امریکا فقط بازی های شوتر میبینی قطعا طالب نداره و ندن سنگین تره ... خلاصه تک و توک همچین نمونه هایی بازم هستند . از طرفی سونی میدونه اول و آخرش این بازی ها اکثرا رو PS میفروشن باز شاید اونطوری احساس خطر جدی نکنه
ولی میرسیم به بجث ساپورت خودش :
اینو میشه گفت باید نگران نسل بعد باشیم چون این نسل بازم ساپورت داشتن , مثلا GR ریمستر کردن بعد GR2 رو دادن ولی متاسفانه با این حال که فوق العاده بودن و خودم عاشقشون اونطوری که باید نفروختن , TLG رو کنسل نکردن و بالاخره دادن بعدش SOTC رو ریمیک کردن , هر دو شاهکار ولی فروش میشه گفت معمولی , بازی مثل بلادبورن داشتن که ایده خوده سونی ژاپن هم بود , اومدن تبلیغات NIER رو گرفتن حتی 1 سال انحصاری زمانی بود همچین شاهکاری , با کپکام همکاری های خوبی داشتن مثل SFV و تبلیغات REها , الانم که ریمیک FF7 فعلا انحصاریه (اتفاقا تو لیست مورد انتظارترین انحصاری های سونی هم دوم بود) البته میدونیم که قطعا مثل NIER ممکنه بعد مدتی مولتی بشه ولی میخوام بگم که بازم این نسل یه کارایی کردن ولی متاسفانه با توجه به عملکردشون در فروش میشه گفت نسل بعد شاید کمتر ساپورت کنن و بازی مثل GR نسازند . به نظرم واجبه که حتما بازی هایی مثل GR ببینیم , درسته مثلا پرسونا6 بازم میاد انحصاری PS میشه ولی نیاز هست که خودشون بازی ژاپنی یا ژاپنی پسند بسازن حالا یا JAPAN studio یا یه استدیو دیگه اونجا ترتیب بدن چون با این اوضاع نباید انتظار داشت که بازی های تردپارتی همچنان انحصاری بمونن مخصوصا اگر نینتندو کنسولش خوب بفروشه که دیگه عمرا
پ ن 1 : سونی بازم در هر شرایطی بازار ژاپن خودشو داره ولی یادتون بیاد آخر نسل قبل رو که در خوشبینانه ترین حالت میگفتیم بازار UK و US رو 50 50 کنن خوبه چون اروپا و آسیا و ژاپن رو همیشه دارن ولی قشنگ این دو تا بازارو هم پس گرفتن و الان بازی هاشون مثل بنز میفروشه و وضعیت مالی شرکت خیلی متحول شده , منظورم اینه که سیاست کلی این نسلشون به راحتی تمام نمره قبولی میگیره و قشنگ میدونن که دارن چیکار میکنن طوری خوب بودن که فکر کوچ کردن که هیچ PS5 رو چشم بسته میگیرم
پ ن 2 : این بها دادن زیادی به کوجیما هم به نظر من نکته مثبتی بود یعنی تبلیغاتی که این دو سه ساله باهاش انجام دادن به شدت به نفع سونی بوده حالا در نهایت برا وان هم بدن فرقی نمیکنه چون گلو خیلی وقته زدن
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
تا کی ؟ مطمئنی باش اگه نینتندو این سیاست کنسول های گازوئیلی رو نداشت و بازی های مولتی aaa روش با کیفیت مطلوب عرضه میشد ، همین حالا هم خیلی ها کوچ کرده بودن ! همین الآنم 99 درصد بازی های ژاپنی که انحصاری ps بودن روی سوییچ و pc منتشر میشن! جدا از پکیج کاملی از انحصاری های نقش آفرینی، فانتزی ، و رنگارنگ ژاپنی روی کنسول های نینتندو! من به شخصه ps5 آنقدری که ps4 برام جذاب بود ، جذابیت نداره!! نه خبری از نقش آفرینی هست نه بازی های فانتزی ! حتی یه concrete genie هم که ساختن باز نیمه دارک هست! مدیا مولکول هم که صحبتش رو کردیم تو کماست، و نسل بعد هم تنها چیزی که ازش میبینیم ، همین ساپورت دریمز و ابزار های بازی سازی هست !

تنها امید من به استودیو ژاپن بود که اونم مسئول vr شده، استودیو کوچیک project siren هم که با اینکه گفته بودن یه ip جدید فانتزی میخوان بسازن ! شایعه هایی اومده بود که برگشتن سر siren ! سرنوشت فامیتو اوئدا هم که رسما در حاله ای از ابهامه!
هیچ کاری هم بابت rest time بروس استرلی نکردن !
داوود قفس و بازی های بی نظیرش هم که پر زدن رفتن

بعد میخوان برامون رمدی بخرن !

جریان سونی و مخاطبین و فن هاش شده مثل اون بچه ای که اسباب بازی هاش رو شکوندن ، بعد میخوان با یه آب نبات خرش کنن!

اگه به خاطر گریلا و سانتا و ناتی داگ و بازی های مولتی پلتفرم نبود ! من قطعا نسل بعد به فکر مهاجرت میفتادم سمت نینتندو!

این سونی دیگه سونی کازه هیرایی نیست!


موفقیت عظیم بازی های غربی سونی و فروش کلا بهتر کنسول توی غرب مطمئنا در سیاست های آینده سونی تاثیر گذار هست. وقتی سونی میبینه که فروش Horizon مثلا 5 برابر Bloodborne هست قطعا روی تصمیمات آینده اش تاثیر گذاره. هردوتا بازی کیفیت فوق العاده ای دارن (حتی علارغم علاقه خیلی زیادم به هورایزن بلادبورن را بهترین انحصاری نسل سونی میدونم) ولی خب فروششون خیلی فاصله داره با هم.

البته به شخصه این را توجیه نمیدونم. چون خودم هم قبول ندارم این حرکت سونی را.ولی خب به نظر علت قضیه همینه.

یک بخشی از این را هم به خاطر اطمینان سونی از عرضه بازی های ژاپنی بر روی PS میدونم. این باعث شده که یکم نسبت به قضیه بیخیال باشن. خودم هم البته دل خوشی از این قضیه ندارم. Persona که یکی از بهترین انحصاری های PS این نسل بوده عملا هیچ جایگاهی در تبلیغات سونی نداشت.

یک مورد دیگه ای هم که وجود داره اینه که سونی این اواخر نسل خیلی به صورت مستقیم فیدبک نمیگیره از مخاطبا و یک فاصله بین کمیونیتی و کنسول ساز افتاده. برعکس اول نسل که مثلا با اصرار مخاطبین یاکوزا عملا دوباره برگشت به غرب. در نقطه مقابلش مثلا فیل اسپنسر خیلی با مخاطبین ارتباط داره. تا اینجا هم کمابیش اثرگذار بوده. خیلی از بازیهایی ژاپنی که با احتمال بالا روی وان عرضه نمیشدن احتمالا به خاطر تلاش اسپنسر اومدن روی این کنسول. حتی دوتا کنفرانس آخر میبینیم که تعداد بازی های ژاپنی که توی کنفرانس ماکروسافت هستن بیشتر از سونیه.که این عجیبه واقعا.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
این بحث بازی های ژاپنی یا کمکاری در این زمینه یکم پیچیده هست که بعضی هاش شاید درست نباشه
اول اینکه خارج شدن یه سری از انحصاری های ژاپنی از نسل قبل شروع شد مثل تکن و FF و ... که بهتر میدونید پس به این نسل نمیشه ربطش داد , تو اون دوران دلایلی بود مثل ولخرجی های مایکرو و از طرفی هم خرابکاری اول نسل خود سونی . در این نسل هم که کلا وضعیت طوری شده که مایکرو هم بازی هاش رو از دم برا PC میده (حتی سوییچ) چه برسه به تردپارتی ها (تازه خود سونی هم حتی با جورنی و بازی های کیج تا حدود کمتری حرکت مشابهی داشت) پس واقعا یه سری بازی ها که از نسل قبل از انحصار خارج شدن دست سونی نی سازنده براش میصرفه مولتی پلتفرم باشه و گذشت اون دوران PS1 و PS2 , البته نمونه هایی مثل پرسونا5 وجود داره که همچنان انحصاری هستند ولی خب اون کاملا برمیگرده به فاز عجیب غریب خود atlus که دوست داره اینطوری باشه و مثل NNK2 که انحصاری کنسولی بود اونم برمیگرده به اینکه رو کنسولی که TOP 10 فروشش تو امریکا فقط بازی های شوتر میبینی قطعا طالب نداره و ندن سنگین تره ... خلاصه تک و توک همچین نمونه هایی بازم هستند . از طرفی سونی میدونه اول و آخرش این بازی ها اکثرا رو PS میفروشن باز شاید اونطوری احساس خطر جدی نکنه
ولی میرسیم به بجث ساپورت خودش :
اینو میشه گفت باید نگران نسل بعد باشیم چون این نسل بازم ساپورت داشتن , مثلا GR ریمستر کردن بعد GR2 رو دادن ولی متاسفانه با این حال که فوق العاده بودن و خودم عاشقشون اونطوری که باید نفروختن , TLG رو کنسل نکردن و بالاخره دادن بعدش SOTC رو ریمیک کردن , هر دو شاهکار ولی فروش میشه گفت معمولی , بازی مثل بلادبورن داشتن که ایده خوده سونی ژاپن هم بود , اومدن تبلیغات NIER رو گرفتن حتی 1 سال انحصاری زمانی بود همچین شاهکاری , با کپکام همکاری های خوبی داشتن مثل SFV و تبلیغات REها , الانم که ریمیک FF7 فعلا انحصاریه (اتفاقا تو لیست مورد انتظارترین انحصاری های سونی هم دوم بود) البته میدونیم که قطعا مثل NIER ممکنه بعد مدتی مولتی بشه ولی میخوام بگم که بازم این نسل یه کارایی کردن ولی متاسفانه با توجه به عملکردشون در فروش میشه گفت نسل بعد شاید کمتر ساپورت کنن و بازی مثل GR نسازند . به نظرم واجبه که حتما بازی هایی مثل GR ببینیم , درسته مثلا پرسونا6 بازم میاد انحصاری PS میشه ولی نیاز هست که خودشون بازی ژاپنی یا ژاپنی پسند بسازن حالا یا JAPAN studio یا یه استدیو دیگه اونجا ترتیب بدن چون با این اوضاع نباید انتظار داشت که بازی های تردپارتی همچنان انحصاری بمونن مخصوصا اگر نینتندو کنسولش خوب بفروشه که دیگه عمرا
پ ن 1 : سونی بازم در هر شرایطی بازار ژاپن خودشو داره ولی یادتون بیاد آخر نسل قبل رو که در خوشبینانه ترین حالت میگفتیم بازار UK و US رو 50 50 کنن خوبه چون اروپا و آسیا و ژاپن رو همیشه دارن ولی قشنگ این دو تا بازارو هم پس گرفتن و الان بازی هاشون مثل بنز میفروشه و وضعیت مالی شرکت خیلی متحول شده , منظورم اینه که سیاست کلی این نسلشون به راحتی تمام نمره قبولی میگیره و قشنگ میدونن که دارن چیکار میکنن طوری خوب بودن که فکر کوچ کردن که هیچ PS5 رو چشم بسته میگیرم
پ ن 2 : این بها دادن زیادی به کوجیما هم به نظر من نکته مثبتی بود یعنی تبلیغاتی که این دو سه ساله باهاش انجام دادن به شدت به نفع سونی بوده حالا در نهایت برا وان هم بدن فرقی نمیکنه چون گلو خیلی وقته زدن

البته باید این نکته رو هم در نظر گرفت که ریسک سرمایه گذاری هم بالا رفته ! جز کپکام و سگا و زیر مجموعه هاشون پلات ولول ۵ ، واقعا باقی ناشر ها و استودیو های ژاپنی هم همچین دوران پر فروغی رو سپری نمیکنن! خصوصا اسکوار ! البته این می‌تونه مثل داستان اول مرغ بود یا تخم مرغ هم بهش نگاه شه! اسکوار شدیدا افت کرده حتی نینتندو هم این نسل همکاری به خصوصی باهاشون نداشته اما اگه مثلا حمایت مالی یا حتی فنی سونی یا نینتندو باهاشون بود شاید بازی های بهتری مساختن!
جدای این مسأله وضعیت مدریتیشون هم تاسف باره ، همون ورسوس مثلا کافیه که سونی رو تا ابد از همکاری با اینها پشیمون کنه ! همین اتفاق و جهنمی شدن روند ساخت به خاطر تصمیمات مدیریتیشون برای چند تا از بازی هاشون پیش اومده که اینم باز ناممکن می‌کنه همکاری باهاشون رو!
سوال من الان این نیست که چرا سونی با اینا همکاری نمیکنه ! میگم چرا خودش کاری نمیکنه ! الان سبک jrpg تقریبا برهوته ! آنقدری هم مخاطب داره که بازی بزرگ در حد کیفیت فاینال های نسل ۵-۶ یا مثلا هورایزن +۶-۷ میلیون بفروشه!

چرا gr نفروخت (هر چند نمیشه گفت یه تیم شاید کمتر از ۵۰ نفره یا زمان ساخت ۳ سال بازی با همون فروش کمش هم ضرر ده بوده باشه, هزینه ای روش نشده) اما چرا نفروخت! کدوم بازار یابی ، کدوم تبلیغات ! کدوم هایپ پشت سر بازی بود! حتی تک تک تریلر ها و نمایش های بازی هم به بد سلیقه ترین شکل ممکن ساخته شده بودن !
چرا بازه زمانی مناسب قبل از تعطیلات و واقعا خالی دسامبر رو از بازی میگیرن ، میفرستنش وسط سونامی پرسونا و تیلز او برسریا و اویل هفت و یاکوزا و نیر اتوماتا و و و و و و و و و

بعدشم برید ببینید کدوم جماعت متای بازی رو تا این حد پایین کشیدن ، برید ببینید فاز ps official ها و ps univers ها چی بود با اون نقد ها و نمرات؟ بعد طرف مقابل همون x official هان نمیزارن رنگ بعضی بازیا قرمز بشه!!!!

٫٫برید از منتقد پولیگان بپرسید فازش چی بود که اونطوری بازی رو نقد کنه ، بعد یه سال بیاد بالای سر جنازه بازی مرثیه خونی کنه ، که تو چه خوب بودی ! ما با توهم یه بازی aaa وپر هزینه بازی رو نقد کردیم ٫٫ کاری به اون اسلانت مگیزین روان پریشم ندارم که رسما ریده به ۹۹درصد بازی های ژاپنی ! مهم نیست زلدا باشه یا گراویتی راش!
در حالی که اصلا اینطور نبود !تیم سازنده از بعضی استودیو های ایندی ساز هم کوچک تر بودن! والا! الان یه بازی میسازن یه کم طراحی هنری صرف میکنن یه موسیقی هم میزنن تنگش ، ببینید چطور ۹-۱۰ هست که نثارش میشه! (دیگه نمی‌خوام بگم محتوای بازی از طراحی هنری و موسیقی و داستان در چه سطحی بود).
............

سونی ۱۰۰ میلیون کنسول فروخته ! چرا نباید ۱۱۵ میلیون فروخته باشه؟ چرا نباید مثل ps2, بیست میلیون کنسول بفروشه تو ژاپن ؟ فقط هم ژاپن نیست ! کره ، هنگ کنگ ، آسیای جنوب شرقی ، این همه آدم توی غرب سایر نقاط جهان (مثل خودم) سلیقه تقریبا مشابهی دارن ! و خیلی زود سونی همین مقدار باقی مونده رو هم تقدیم نینتندو می‌کنه!
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
سونی خیلی وقته بازار شرق و انحصاری های مشرق پسند اش رو دایورت کرده به سکند پارتی ها.
مسئله این جاست نینتندو هم همین کار رو خیلی وقته کرده و ریشه اش خیلی تنیده تر از سونیه + خودش دست عظیمی تو این کار به صورت فرست پارتی (Monolith Software) هم داره
و البته این که مایکروسافت هم تو شکار این سکند پارتی ها اگه بازی شون زیاد گنده شه دست رو دست نمیذاره... نمونه خیلی واضحش سر Nier:Automata بود به نظرم.

فلذا طبیعیه تو این زمینه از طرف سونی ضعف احساس شه
ولی جدا از اینا که عوامل اصلی اند
کمپین تبلیغاتی به شدت ضعیف تر بازی های شرقی(الان خیلی برام سواله چرا ما هیچی از Grandblue Fantasy جدیدی که انحصاری کنسوله نمی شنویم... بازی نینتندو بود الان باور کن کر شده بودیم، تو رو خدا نیگاه کنید نینتندو چجوری DQ XI رو رو کنسولش پروموت می کنه. از گذاشتن شخصیت های اصلی سری تو اسمش تا اشاره های گنده بهش تو دایرکت ها و اختصاص دادن یکی از بهترین پنل های Treehouse بهش. این ها همه واسه نسخه پر محتوا تر بازی ایه که دو سال پیش رو PS4 اومده!!!)
و حاشیه های سانسور بازیهای کوچیکتر ژاپنی توسط سونی (که نینتندو عین چی روش سوار شد)
خیلی رو عصبانیت فن هاش تاثیر داره
+
البته که عصبانیت فن های Weeb و بازی های شرقی مهم اند. همینان که فضای توییتر رو می چرخونن و الان دست جمعی یه فضای عجیب منفی ای اون جا علیه سونی ایجاد کردن... همین اتفاق تو ردیت هم میفته... خیلی کمیتی به Fandom شون نیگاه نکنید. به این فکر کنید چه تاثیر و Influence ـی روی کل رسانه های اجتماعی دارن.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
سونی خیلی وقته بازار شرق و انحصاری های مشرق پسند اش رو دایورت کرده به سکند پارتی ها.
مسئله این جاست نینتندو هم همین کار رو خیلی وقته کرده و ریشه اش خیلی تنیده تر از سونیه + خودش دست عظیمی تو این کار به صورت فرست پارتی (Monolith Software) هم داره
و البته این که مایکروسافت هم تو شکار این سکند پارتی ها اگه بازی شون زیاد گنده شه دست رو دست نمیذاره... نمونه خیلی واضحش سر Nier:Automata بود به نظرم.

فلذا طبیعیه تو این زمینه از طرف سونی ضعف احساس شه
ولی جدا از اینا که عوامل اصلی اند
کمپین تبلیغاتی به شدت ضعیف تر بازی های شرقی(الان خیلی برام سواله چرا ما هیچی از Grandblue Fantasy جدیدی که انحصاری کنسوله نمی شنویم... بازی نینتندو بود الان باور کن کر شده بودیم، تو رو خدا نیگاه کنید نینتندو چجوری DQ XI رو رو کنسولش پروموت می کنه. از گذاشتن شخصیت های اصلی سری تو اسمش تا اشاره های گنده بهش تو دایرکت ها و اختصاص دادن یکی از بهترین پنل های Treehouse بهش. این ها همه واسه نسخه پر محتوا تر بازی ایه که دو سال پیش رو PS4 اومده!!!)
و حاشیه های سانسور بازیهای کوچیکتر ژاپنی توسط سونی (که نینتندو عین چی روش سوار شد)
خیلی رو عصبانیت فن هاش تاثیر داره
+
البته که عصبانیت فن های Weeb و بازی های شرقی مهم اند. همینان که فضای توییتر رو می چرخونن و الان دست جمعی یه فضای عجیب منفی ای اون جا علیه سونی ایجاد کردن... همین اتفاق تو ردیت هم میفته... خیلی کمیتی به Fandom شون نیگاه نکنید. به این فکر کنید چه تاثیر و Influence ـی روی کل رسانه های اجتماعی دارن.
دقیقا بازی مصداق بارز این شعره نه چک زدیم نه چونه عروس اومد تو خونه ! سازنده های بازی عجیب دارن مفت و مجانی به psحال میدن ! طرف عین خیالش هم نیست ! سازنده بر میگرده میگه شاید احتمالش باشه عرضه روی استیم رو در نظر بگیریم ! در عوض سونی شروع به خاروندن اونجاش می‌کنه !

آخه بازی واقعا یه اکشن فوق العاده فانتزیه که تو غرب هم پر طرفداره ! فقط باید بازی های مشابه تو این سبک رو بازی کرده باشه یه نفر تا با همون دیدن اون تریلر ۱۵ دقیقه رسما پشمی براش نمونه از کیفیت بازی تو همه زمینه ها گرافیک ، طراحی محیط ، طراحی کارکتر ، باس فایت و گور بابای همه اینها گیم پلی مادر بگریان! ولی نتیجش چیه !؟ من هفته ای یه بار باید گوگل سرچ کنم ببینم خبر جدیدی از بازی اومده یا نه !(انگار تو یه انیمه اکسپو حضور دارن تو جولای ) خیلی ممنون آقای سونی که آنقدر ارزش و احترام قائل میشی برات بخشی از مخاطب هات !

بعد با یه مشت بازی اشغالی زامبی و شوتر باید ما رو خفه کنن تو کنفرانس ها و غیره و ذالک!

جدا همین گرانبلو آنقدر ارزش نداشت که حداقل تو کانال های مجازیشون اشاره ای بهش بکنن؟

کسایی که نمیدونن داریم راجع به چی حرف می‌زنیم که خوب طبیعی هم هست ، خودشون این پایینی رو ببینن

 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
کسایی که نمیدونن داریم راجع به چی حرف می‌زنیم که خوب طبیعی هم هست ، خودشون این پایینی رو ببینن

چقدر این تریلر خوب بود، چند ماه پیش داده بودنش؟

من بعضی موقع ها می ترسم بگم برا این و P5R بیشتر از DS هایپم. :D
اون فایتینگش، Versus هم خیلی خوف شده... ASW قشنگ سر اون ترکونده. آدم دلش میخواد هر فرنچایز شرقی ای رو بده اینا ازشون فایتینگ بسازن:x:x
 
  • Like
Reactions: vaan 2

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
البته باید این نکته رو هم در نظر گرفت که ریسک سرمایه گذاری هم بالا رفته ! جز کپکام و سگا و زیر مجموعه هاشون پلات ولول ۵ ، واقعا باقی ناشر ها و استودیو های ژاپنی هم همچین دوران پر فروغی رو سپری نمیکنن! خصوصا اسکوار ! البته این می‌تونه مثل داستان اول مرغ بود یا تخم مرغ هم بهش نگاه شه! اسکوار شدیدا افت کرده حتی نینتندو هم این نسل همکاری به خصوصی باهاشون نداشته اما اگه مثلا حمایت مالی یا حتی فنی سونی یا نینتندو باهاشون بود شاید بازی های بهتری مساختن!
جدای این مسأله وضعیت مدریتیشون هم تاسف باره ، همون ورسوس مثلا کافیه که سونی رو تا ابد از همکاری با اینها پشیمون کنه ! همین اتفاق و جهنمی شدن روند ساخت به خاطر تصمیمات مدیریتیشون برای چند تا از بازی هاشون پیش اومده که اینم باز ناممکن می‌کنه همکاری باهاشون رو!
سوال من الان این نیست که چرا سونی با اینا همکاری نمیکنه ! میگم چرا خودش کاری نمیکنه ! الان سبک jrpg تقریبا برهوته ! آنقدری هم مخاطب داره که بازی بزرگ در حد کیفیت فاینال های نسل ۵-۶ یا مثلا هورایزن +۶-۷ میلیون بفروشه!

چرا gr نفروخت (هر چند نمیشه گفت یه تیم شاید کمتر از ۵۰ نفره یا زمان ساخت ۳ سال بازی با همون فروش کمش هم ضرر ده بوده باشه, هزینه ای روش نشده) اما چرا نفروخت! کدوم بازار یابی ، کدوم تبلیغات ! کدوم هایپ پشت سر بازی بود! حتی تک تک تریلر ها و نمایش های بازی هم به بد سلیقه ترین شکل ممکن ساخته شده بودن !
چرا بازه زمانی مناسب قبل از تعطیلات و واقعا خالی دسامبر رو از بازی میگیرن ، میفرستنش وسط سونامی پرسونا و تیلز او برسریا و اویل هفت و یاکوزا و نیر اتوماتا و و و و و و و و و

بعدشم برید ببینید کدوم جماعت متای بازی رو تا این حد پایین کشیدن ، برید ببینید فاز ps official ها و ps univers ها چی بود با اون نقد ها و نمرات؟ بعد طرف مقابل همون x official هان نمیزارن رنگ بعضی بازیا قرمز بشه!!!!

٫٫برید از منتقد پولیگان بپرسید فازش چی بود که اونطوری بازی رو نقد کنه ، بعد یه سال بیاد بالای سر جنازه بازی مرثیه خونی کنه ، که تو چه خوب بودی ! ما با توهم یه بازی aaa وپر هزینه بازی رو نقد کردیم ٫٫ کاری به اون اسلانت مگیزین روان پریشم ندارم که رسما ریده به ۹۹درصد بازی های ژاپنی ! مهم نیست زلدا باشه یا گراویتی راش!
در حالی که اصلا اینطور نبود !تیم سازنده از بعضی استودیو های ایندی ساز هم کوچک تر بودن! والا! الان یه بازی میسازن یه کم طراحی هنری صرف میکنن یه موسیقی هم میزنن تنگش ، ببینید چطور ۹-۱۰ هست که نثارش میشه! (دیگه نمی‌خوام بگم محتوای بازی از طراحی هنری و موسیقی و داستان در چه سطحی بود).
............

سونی ۱۰۰ میلیون کنسول فروخته ! چرا نباید ۱۱۵ میلیون فروخته باشه؟ چرا نباید مثل ps2, بیست میلیون کنسول بفروشه تو ژاپن ؟ فقط هم ژاپن نیست ! کره ، هنگ کنگ ، آسیای جنوب شرقی ، این همه آدم توی غرب سایر نقاط جهان (مثل خودم) سلیقه تقریبا مشابهی دارن ! و خیلی زود سونی همین مقدار باقی مونده رو هم تقدیم نینتندو می‌کنه!
ببین یه بحثی هست راجب تبلیغات که کاملا وابسته هست به میزان خرج بازی یعنی قطعا هیچوقت نمیان تبلیغاتی که برا اسپایدرمن میکنن رو برا GR کنن و منطقی به نظر میرسه چون در هر صورت تبلیغات وحشتناک هم کنن بازی مثل GR پتانسیل فروش چند میلیونی رو نداره و 1 میلیون بشن یعنی ترکوندن , همه مثل من و شما نیستن که عاشق اینجور بازی ها باشن من خودم هر دو نسخه رو فیزیکی تو آرشیو دارم و کلا عاشق فضای بازی هستم ولی تو همین فروم ببین چند نفر کلا بازی رو تجربه کردن دوست داشتن پیش کش ! ولی با این حال تو E3 و PSX بازی نمایش داشت (حالا نوع تریلرها باز به خود سازنده مربوط میشه که خوب باشه یا بد) دیگه انتظار نداری که مثل U و GOW بنر بزنن براش :D الان همین DS با اون همه حمایت مالی که امسال میاد با تریلرهای یوتیوبی داره تبلیغ میشه . پس بحث تبلیغاتی به این راحتی نی هر بازی در یه حدی هزینه تبلیغات داره همین R&C تبلیغات خاصی نداشت ولی تا قبل اومدن SM پرفروش ترین بازی تاریخ اینسامنیاک شد .
در کل اینکه سونی تا حدودی مراحل دایورت این جور بازی ها رو انجام داده و سپرده شده به سازندگان تردپارتی درسته و جای بحث داره ولی اینکه بازی های تردپارتی مولتی شن اون دیگه واقعا به خوده اون سازنده ها مربوط میشه که این کار میکنن مخصوصا اگه بازی مثل NIER بترکونه . آمار PS4 بازم تو همون ژاپن کاملا بهتر از PS3 هست . حالا بازم به نظرم من باید نسل بعد صبر کرد و دید چون تا جایی که من میدونم یوشیدا علاقه زیادی به این بازی ها داره و بعید حمایت نکنه و از طرفی هم گفتن قراره با سازنده های تردپارتی بیشتر همکاری کنن
 
  • Like
Reactions: s.snake2

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
ببین یه بحثی هست راجب تبلیغات که کاملا وابسته هست به میزان خرج بازی یعنی قطعا هیچوقت نمیان تبلیغاتی که برا اسپایدرمن میکنن رو برا GR کنن و منطقی به نظر میرسه چون در هر صورت تبلیغات وحشتناک هم کنن بازی مثل GR پتانسیل فروش چند میلیونی رو نداره و 1 میلیون بشن یعنی ترکوندن , همه مثل من و شما نیستن که عاشق اینجور بازی ها باشن من خودم هر دو نسخه رو فیزیکی تو آرشیو دارم و کلا عاشق فضای بازی هستم ولی تو همین فروم ببین چند نفر کلا بازی رو تجربه کردن دوست داشتن پیش کش ! ولی با این حال تو E3 و PSX بازی نمایش داشت (حالا نوع تریلرها باز به خود سازنده مربوط میشه که خوب باشه یا بد) دیگه انتظار نداری که مثل U و GOW بنر بزنن براش :D الان همین DS با اون همه حمایت مالی که امسال میاد با تریلرهای یوتیوبی داره تبلیغ میشه . پس بحث تبلیغاتی به این راحتی نی هر بازی در یه حدی هزینه تبلیغات داره همین R&C تبلیغات خاصی نداشت ولی تا قبل اومدن SM پرفروش ترین بازی تاریخ اینسامنیاک شد .
در کل اینکه سونی تا حدودی مراحل دایورت این جور بازی ها رو انجام داده و سپرده شده به سازندگان تردپارتی درسته و جای بحث داره ولی اینکه بازی های تردپارتی مولتی شن اون دیگه واقعا به خوده اون سازنده ها مربوط میشه که این کار میکنن مخصوصا اگه بازی مثل NIER بترکونه . آمار PS4 بازم تو همون ژاپن کاملا بهتر از PS3 هست . حالا بازم به نظرم من باید نسل بعد صبر کرد و دید چون تا جایی که من میدونم یوشیدا علاقه زیادی به این بازی ها داره و بعید حمایت نکنه و از طرفی هم گفتن قراره با سازنده های تردپارتی بیشتر همکاری کنن
خوب دقیقا نکته همین جاست ،سیاست هاست که اشتباهه ! گراویتی ! یونیورسش ، داستانش ، کارکتر های ، پتانسیل دارن شدید ،ولی روش هزینه نمیشه، یه تیم به اون کوچیکی یه اوپن ورلد به اون عظمت میسازه ، ولی مجبوره میشه با یه سری ماموریت فرعی تکراری بعضی جاهایش رو پر کنه همون بشه پیرهن عثمان ! بیان بازی رو بترکونن! بله دقیقا میگم نگرانم (دلواپسم) به خاطر اینه که از ریشه خرابه وضعیت ! فکر کن گراویتی رو یه تیم ۲۰۰ نفره با بودجه ۲۰-۳۰ میلیونی میساختن ! چرا نتونه بترکونه!

یعنی بازی نیچ تر با سبک منحصر به فرد تر از بازی های کیجن! همین الان چند نفر میشناسی اسم بازی به گوششون خورده باشه حتی؟ چرا tales of berseria تو همون بازه زمانی اومد باید بیشتر از گراویتی بفروشه؟ نشد آقا تبلیغات نشد روی بازی!

علی جان مقایسه گراویتی با اسپایدر من ، کاور گرفتنه ! بیا با دیزگان، اوردر ، نک و همین دیترویت ، اینفاموس مقایسه کنیم ! بازی با همین وضعیت فعلیش هم به مراتب بهتر ، خلاقانه تر و خفن از مجموع همه اینهاست ، ولی چرا باید اون پشت مشتا گم بشه،

بزار خودم جوابش رو بدم ! چون اراده ای تو مدیریت سونی هست که علاقه ای نداره سونی دیگه روی همچین پروژه هایی کار کنه ! دلیل اینکه به اون مجله ها و سایت های مرتبط با psهم اشاره کردم من خودم به شخصه بخشی از این جریان می‌دونم!

بازی ندیده گرفته نشد، رسما بهش ظلم شد!

دیگه فقط همین قدر بگم که همون دو سه روز اول لانچ بازی من با سرچ بازی رو پیدا کردم که بخرمش ، وضع آنقدر فجیع بود!

والا خودشون میدونن، ایشالله که سودشون روز افزون باشه با راه و رسم جدیدی که در پیش گرفتن!

حتی اگه خرید رمدی واقعیت داشته باشه ، فقط برای هدف قرار دادن فن های بازی هاشون روی پلتفرم رقیبه نه سطح فنی و کیفی استودیو!
 
  • Like
Reactions: asi_1447 and Z-fan

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر