Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
شانزده موقعیت جدید شغلی The Initiative

- Senior Writer
- Senior Gameplay Animator
- Lead Technical Artist
- Senior concept Artist
- Lead Technical Designer
- Outsource Manager
- Senior Systems Designer
- Senior Environment Artist
- Studio Administrator
- Lead Producer
- Lead Online Services Engineer
- Lead Artist
- Lead UI/UX
- Senior Gameplay Engineer
- Art Director
- Senior Tools Engineer

به نظر پروژه مراحل پیش تولید رو پشت سرگذاشته و رسما وارد توسعه شده
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
شانزده موقعیت جدید شغلی The Initiative

- Senior Writer
- Senior Gameplay Animator
- Lead Technical Artist
- Senior concept Artist
- Lead Technical Designer
- Outsource Manager
- Senior Systems Designer
- Senior Environment Artist
- Studio Administrator
- Lead Producer
- Lead Online Services Engineer
- Lead Artist
- Lead UI/UX
- Senior Gameplay Engineer
- Art Director
- Senior Tools Engineer

به نظر پروژه مراحل پیش تولید رو پشت سرگذاشته و رسما وارد توسعه شده
من الان چک کردم اگه کل اعضای استودیو تو Linkedin عضو باشن، الان 34 نفر اونجا مشغول به کار هستن. این 16 نفر رو هم جذب کنن تعدادشون میرسه به 50 نفر که برای شروع ساخت بازی مناسب هست. ولی خب مشخصه معرفی بازیشون زودتر از دو یا سه سال دیگه اتفاق نمی افته. جالبه یه سری از همین شغل هایی که لیست کردن تو همین مدت کوتاه نزدیک 100 تا درخواست داشته! معلومه که اون منطقه ای که اینا هستن، موقعیت شغلی خیلی خوبی نصیب ملت میکنه :D
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
طبق گفته ی یکی از کاربرای توییتر ابزدین جدیدا ١٢ موقعیت شغلی جدید ایجاد کرده و با این احوال کارمندان شرکت به بیش از ٢٠٠ نفر رسیده.
بازی جدیدشون قراره
- از موتور UE4 استفاده کنه
- چرخه ی روزو شب داشته باشه
- بازی اول شخصه با سیستم کمبت از نزدیک و دور
- AAA هست
- و بازی هم سبک rpg هست
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
من الان چک کردم اگه کل اعضای استودیو تو Linkedin عضو باشن، الان 34 نفر اونجا مشغول به کار هستن. این 16 نفر رو هم جذب کنن تعدادشون میرسه به 50 نفر که برای شروع ساخت بازی مناسب هست. ولی خب مشخصه معرفی بازیشون زودتر از دو یا سه سال دیگه اتفاق نمی افته. جالبه یه سری از همین شغل هایی که لیست کردن تو همین مدت کوتاه نزدیک 100 تا درخواست داشته! معلومه که اون منطقه ای که اینا هستن، موقعیت شغلی خیلی خوبی نصیب ملت میکنه :D
زرشک 50 تا :D خیلی لاک پشتی حرکت میکنن !!!! با این اوصاف 5 سال قشنگ رو شاخشه واسه بازیشون !!! مگه اینکه بازیشون AAA نباشه در خوش بینانه ترین حالتش سه سال دیگه که بعیده AAA نباشه!! کلا عجیبه یک سال بیشتر از تاسیسش میگذره یکی مثل CDPR تو همین مدت بالای 100 تا اضافه کرده به تیمش یا همین پلی گراند فک کنم همین حدودا گرفته بعد زیر مجموعه شدنشون اینا تازه رسیدن به 50 تا ؟ میدونم استدیو تازه تاسیسن ولی خوب دیگه باید تا الان 100 تا رو رد میکردن ! الان تا میان تیمشون رو کامل کنن به عدد حداقل 200 نفره واسه ساخت AAA یک سال دیگه زمان میبره بعد تمام وقت بخوان رو پروژه کار کنن اونم از صفر کمه کم سه سال رو لازم دارن خلاصه قشنگ اواسط نسل دیگه باید منتظر بازیشون بود !!!
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,859
نام
Sajjad
زرشک 50 تا :D خیلی لاک پشتی حرکت میکنن !!!! با این اوصاف 5 سال قشنگ رو شاخشه واسه بازیشون !!! مگه اینکه بازیشون AAA نباشه در خوش بینانه ترین حالتش سه سال دیگه که بعیده AAA نباشه!! کلا عجیبه یک سال بیشتر از تاسیسش میگذره یکی مثل CDPR تو همین مدت بالای 100 تا اضافه کرده به تیمش یا همین پلی گراند فک کنم همین حدودا گرفته بعد زیر مجموعه شدنشون اینا تازه رسیدن به 50 تا ؟ میدونم استدیو تازه تاسیسن ولی خوب دیگه باید تا الان 100 تا رو رد میکردن ! الان تا میان تیمشون رو کامل کنن به عدد حداقل 200 نفره واسه ساخت AAA یک سال دیگه زمان میبره بعد تمام وقت بخوان رو پروژه کار کنن اونم از صفر کمه کم سه سال رو لازم دارن خلاصه قشنگ اواسط نسل دیگه باید منتظر بازیشون بود !!!
خب طبق گفته خودشون اول سعی دارن فرهنگ استودیو رو جا بندازن یعنی اول با وسواس خاصی هد تیم هارو استخدام کردن، یه مقدار با هم کارکردن که نحوه تعاملاتشون رو تنظیم کنن، بعد میرن سراغ استخدام برنامه نویس ها و طراح های mid-level و... که سریع تر هم انجام میشه. دقیقا روندی که پلی‌گراند هم طی کرد همین بود:D
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
زرشک 50 تا :D خیلی لاک پشتی حرکت میکنن !!!! با این اوصاف 5 سال قشنگ رو شاخشه واسه بازیشون !!! مگه اینکه بازیشون AAA نباشه در خوش بینانه ترین حالتش سه سال دیگه که بعیده AAA نباشه!! کلا عجیبه یک سال بیشتر از تاسیسش میگذره یکی مثل CDPR تو همین مدت بالای 100 تا اضافه کرده به تیمش یا همین پلی گراند فک کنم همین حدودا گرفته بعد زیر مجموعه شدنشون اینا تازه رسیدن به 50 تا ؟ میدونم استدیو تازه تاسیسن ولی خوب دیگه باید تا الان 100 تا رو رد میکردن ! الان تا میان تیمشون رو کامل کنن به عدد حداقل 200 نفره واسه ساخت AAA یک سال دیگه زمان میبره بعد تمام وقت بخوان رو پروژه کار کنن اونم از صفر کمه کم سه سال رو لازم دارن خلاصه قشنگ اواسط نسل دیگه باید منتظر بازیشون بود !!!
نه دیگه اینا همون طور که چند وقت پیش تو یه مصاحبه گفتن، به صورت از بالا به پایین دارن جلو میرن :D یعنی Lead ها همگی فعالیتشون رو شروع کردن و الان دارن برای پست های سطح پایین تر کارمند میگیرن. رئیس استودیو که رئیس سابق کریستال داینامیک هست. یکی از کارگردان های بازی، کارگردان Sunset بوده، اون یکی کارگردان هم لید دیزاینر و سرپرست نویسندگان نسخه اول RDR. تهیه کننده ارشد هم که مسئول بخشی تکنیکی راکستار بوده. باز یکی دیگه از کارگردان های سری Tomb Raider لید دیزاینر بازی هست و الی آخر :D یعنی اینکه اصل کاری ها رو گرفتن و استخدام بقیه کارمندها سرعت خیلی بیشتری خواهد داشت. البته بازم اگه بخوان یه بازی پرهزینه و خفن بسازن (که طبق صحبت ها قراره همین طور باشه)، بازیشون به این زودی آماده نخواهد شد.
 

mikammi

کاربر سایت
Feb 9, 2014
455
نام
shahab
خیلی چشمم آب نمی‌خوره وقتی با یه آی‌پی مثل گرز در سطح گیم‌پس سلری برخورد می‌کنن بیان رو نیو آی‌پی این استودیو در حد سیستم‌سلری طوری که بعضی از دوستان رویاپردازی می‌کنن سرمایه‌گذاری کنن. بعدم خیلی مطمئن نیستم شما یهو بیای خفن‌ترین بازیسازارو بریزی کله هم و بشه بازیت هم همون اول بسم‌الله خفن‌ترین بازی بشه. کلا تو همه‌ چی همینطوره بهش می‌گن سندروم استیل آذین:D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
خیلی چشمم آب نمی‌خوره وقتی با یه آی‌پی مثل گرز در سطح گیم‌پس سلری برخورد می‌کنن بیان رو نیو آی‌پی این استودیو در حد سیستم‌سلری طوری که بعضی از دوستان رویاپردازی می‌کنن سرمایه‌گذاری کنن. بعدم خیلی مطمئن نیستم شما یهو بیای خفن‌ترین بازیسازارو بریزی کله هم و بشه بازیت هم همون اول بسم‌الله خفن‌ترین بازی بشه. کلا تو همه‌ چی همینطوره بهش می‌گن سندروم استیل آذین:D
چه برخوردی میکنن؟ :D Gears 5 از نظر Production value تو یه سطح خیلی بالا هست، یعنی اینکه واسه بیشتر بخش هاش، هزینه و سرمایه گذاری زیادی شده. اینکه نتیجه نهایی در حد یه بازی خیلی خفن نشده ربطی به سرمایه گذاری نداره، به توانایی های استودیو یا حداقل توانایی تو ساخت گیرز ربط داره. در کل من فکر میکنم تا الان Gears 5 با اختلاف پرهزینه ترین بازی بوده که XGS ساخته. شما ببین واسه Forza Horizon هم سرمایه گذاری زیادی شده و نتیجه کار هم عالی از آب در اومده، این بازی هم از روز اول روی گیم پس بوده. Halo Infinite هم که شایعه شده 500 میلیون دلار بودجه داشته که خب جدا تخیلی و غیر قابل باور هست ولی باز مشخصه که سرمایه زیادی برای تولید بازی گذاشتن. در نتیجه احتمال اینکه واسه بازی The Initiative که این همه نیروی خفن هم جمع کردن براش، سرمایه زیادی بزارن خیلی دور از ذهن نیست.
 

mikammi

کاربر سایت
Feb 9, 2014
455
نام
shahab
چه برخوردی میکنن؟ :D Gears 5 از نظر Production value تو یه سطح خیلی بالا هست، یعنی اینکه واسه بیشتر بخش هاش، هزینه و سرمایه گذاری زیادی شده. اینکه نتیجه نهایی در حد یه بازی خیلی خفن نشده ربطی به سرمایه گذاری نداره، به توانایی های استودیو یا حداقل توانایی تو ساخت گیرز ربط داره. در کل من فکر میکنم تا الان Gears 5 با اختلاف پرهزینه ترین بازی بوده که XGS ساخته. شما ببین واسه Forza Horizon هم سرمایه گذاری زیادی شده و نتیجه کار هم عالی از آب در اومده، این بازی هم از روز اول روی گیم پس بوده. Halo Infinite هم که شایعه شده 500 میلیون دلار بودجه داشته که خب جدا تخیلی و غیر قابل باور هست ولی باز مشخصه که سرمایه زیادی برای تولید بازی گذاشتن. در نتیجه احتمال اینکه واسه بازی The Initiative که این همه نیروی خفن هم جمع کردن براش، سرمایه زیادی بزارن خیلی دور از ذهن نیست.

ببین شاید بد گفتم بیشتر منظورم سرمایه‌گذاری معنوی و بلندپروازانه و ریسکی نوآوارنه بود مگرنه ولیو پروداکشن و تکنولوژیکه یه چیز خریدنی‌ه. ینی بیان سر ایده‌های تازه ریسک کنن زمان بذارن خسارت بدن تا یه چیز تازه که همه براش سر و دست بشکنن چون مثلش جای دیگه پیدا نمی‌شه بسازن(حالا نگو شوتر سوم شخص در این حد جای دیگه نیست منظورم در مقایسه با خود گرزه). من می‌گم دید این نیست. با ۵ مین واکترو هم می‌شه فهمید تارگت استودیو این بوده که بیان یه گرز قالبی با کیفیت بسازن چون گیم‌پلی که همونه اوپن ورد شدنم که همه این روزا اوپن ورد شدن. تازه همون ولیو پروداکشن هم در بالاترین استانداردها نیست چون مثلا MS یا U4 یا Bloodborne یا HZD هم بازی‌های قالبی‌ای حساب می‌شن ولی همشون بازخورد‌هاشون از گرز بهتر بوده. کلا هیچجای بازی دیس ایز سامثینگی یا دیس ایز نیو‌ای حس نمی‌کنی هیچ همون ولیو پروداکشنی هم خودشونو براش جر دادن خیلی دندونگیر نیست. آره مثلا گرافیک خیلی عالیه ولی همونم بیشتر کارت پستالیه شما خیلی تعامل خاصی با محیط نمی‌تونی برقرار کنی حتی در این حد که مثلا تخریب‌پذیری و فیزیک‌ش حس پویایی محیط بهت بده. می‌دونی کوچه بازاری بخوام بگم عرقریزی روح نمیبینم تو هیچ گوشه کنار بازی و تو کتم نمی‌ره فرست‌پارتی بخواد کارخونه‌ای و یوبی‌سافتی بازی بسازه. شرمنده‌آ ولی شمام به نظر راضی نباش اینطوری:D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
ببین شاید بد گفتم بیشتر منظورم سرمایه‌گذاری معنوی و بلندپروازانه و ریسکی نوآوارنه بود مگرنه ولیو پروداکشن و تکنولوژیکه یه چیز خریدنی‌ه. ینی بیان سر ایده‌های تازه ریسک کنن زمان بذارن خسارت بدن تا یه چیز تازه که همه براش سر و دست بشکنن چون مثلش جای دیگه پیدا نمی‌شه بسازن(حالا نگو شوتر سوم شخص در این حد جای دیگه نیست منظورم در مقایسه با خود گرزه). من می‌گم دید این نیست. با ۵ مین واکترو هم می‌شه فهمید تارگت استودیو این بوده که بیان یه گرز قالبی با کیفیت بسازن چون گیم‌پلی که همونه اوپن ورد شدنم که همه این روزا اوپن ورد شدن. تازه همون ولیو پروداکشن هم در بالاترین استانداردها نیست چون مثلا MS یا U4 یا Bloodborne یا HZD هم بازی‌های قالبی‌ای حساب می‌شن ولی همشون بازخورد‌هاشون از گرز بهتر بوده. کلا هیچجای بازی دیس ایز سامثینگی یا دیس ایز نیو‌ای حس نمی‌کنی هیچ همون ولیو پروداکشنی هم خودشونو براش جر دادن خیلی دندونگیر نیست. آره مثلا گرافیک خیلی عالیه ولی همونم بیشتر کارت پستالیه شما خیلی تعامل خاصی با محیط نمی‌تونی برقرار کنی حتی در این حد که مثلا تخریب‌پذیری و فیزیک‌ش حس پویایی محیط بهت بده. می‌دونی کوچه بازاری بخوام بگم عرقریزی روح نمیبینم تو هیچ گوشه کنار بازی و تو کتم نمی‌ره فرست‌پارتی بخواد کارخونه‌ای و یوبی‌سافتی بازی بسازه. شرمنده‌آ ولی شمام به نظر راضی نباش اینطوری:D
شما منظورت رو بد گفتی :D وگرنه خودم هم قبول دارم همین گیرز رو میشد با کیفیت بهتری درآورد، ولی ر حال حاضر برای استودیوهای مایکروسافت بهترین راه برای ریسک کردن، ساخت بازی های جدید هست. همین بودجه گیرز ۵ رو میزاشتن سر یه بازی جدید شک ندارم نتیجه کار بهتر بود و نسل بعد با امکانات بیشتر و دست بازتر میتونستن یه گیرز خفن تر بسازن. در نهایت من فکر کردم منظورتون تخصیص بودجه هست و از این نظر برای بازی بودجه مناسبی در نظر گرفته شده ولی این حرفی که الان زدید یه مبحث دیگه هست و حرف درستی هم هست.
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
اقا این اینیشتیو و پلی گراندو ول کنین بزارین تا ابد طول بدن ولی یچیز خفن بدن... واقعا امیدوارم این استدیو ها (به طور کلی استدیو های ماکرو. مخصوصا کوالیشن و 343) یکم دقت و حوصله بیشتر بسازن. حالا اگه پن شیش سالم طول بکشه کشید. در عوض یچیز خفن بدن... همینطور تشویقشون کنن محصول سطح بالاتر ارائه بدن...

شما استدیو های معادلو توی اونور ببینین. به سانتا مونیکا (با اون تجربه نا موفقشون در ip کنسل شده) و یا گریلا این همه وقت و ازادی دادن و اینا هم GOW (شاهکار نسل اونور) و HZD (هرچند بنظرم اورریتد ولی یک بازی بسیار بزرگ و لایق احترام) رو تحویل دادن. یا مثلا استدیو ساکرپانچ میاد از 2014 وقت میزاره و هنوزم که هنوزه گویا خیلی از پروژشون مونده و کوو تا منتشر شه، ولی از همون نمایش ها معلومه واقعا سطح کاری پروژه بشدت بالاتر رفته و همون نمایش در سطح Goty Level بود...
اگه امیدوارم اشتباه کنم و این اجبار لانچ تایتل بودن Infinite باعث عجله ای ساخته شدنش نشه ولی در کل امیدوارم ماکرو این ازادی و در عین حال نظارت کیفی روشون داشته باشه و اجازه بده بهشون ریسک کنن و چیز های جدید و سطح بالاتر بسازن...
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
طبق گفته ی یکی از کاربرای توییتر ابزدین جدیدا ١٢ موقعیت شغلی جدید ایجاد کرده و با این احوال کارمندان شرکت به بیش از ٢٠٠ نفر رسیده.
بازی جدیدشون قراره
- از موتور UE4 استفاده کنه
- چرخه ی روزو شب داشته باشه
- بازی اول شخصه با سیستم کمبت از نزدیک و دور
- AAA هست
- و بازی هم سبک rpg هست
برای بخش lead narrative designer اومده
"Obsidian is looking for a Lead Narrative Designer to join the development team making our next great multi-platform RPG."
امیدوارم منظورش pc و xbox باشه. نکته ی دیگه اینکه بدنبال شخصی هستن که تجربه کار روی بازی ها با مشخصه ی دیالوگ های چندشاخه ای داشته باشه که احتمالا داستان و دیالوگ ها چیزی شبیه ویچر باشن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر