Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
چرا الان همه گیر دادن به خرید از اینجا به بعد همه چیز نسل بعدیه واسه استدیو ها پس بهتر نیست مایکرو استدیو تاسیس کنه ؟
به نظرم مایکرو باید پترن جذب کوجیما توسط سونی رو پیاده کنه
این همه آدم شهیر هست که دستاورد های بزرگ داشتن و می تونن یه تیم خوب جمع کنن اما خرید استدیو ینی یک چیزی رو با تمام اشکالاتش بدست بیاری و بعد سعی کنی درستش کنی
اما استدیو تازه تاسیس با هدف خاص شکل می گیره و قطعا افراد درست حسابی رو جذب می کنه
در مورد استدیو ژاپن هم به نظرم کامیا به جایی رسیده که می تونه مث خیلی های دیگه بیشتر نقش ارشد داشته باشه تا صرف کارگردان و مایکرو اگه بتونه از دلش در بیاره و دوباره باهاش همکاری کنه می تونیم عنوان های خاصی رو ببینیم
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
چرا الان همه گیر دادن به خرید از اینجا به بعد همه چیز نسل بعدیه واسه استدیو ها پس بهتر نیست مایکرو استدیو تاسیس کنه ؟
به نظرم مایکرو باید پترن جذب کوجیما توسط سونی رو پیاده کنه
این همه آدم شهیر هست که دستاورد های بزرگ داشتن و می تونن یه تیم خوب جمع کنن اما خرید استدیو ینی یک چیزی رو با تمام اشکالاتش بدست بیاری و بعد سعی کنی درستش کنی
اما استدیو تازه تاسیس با هدف خاص شکل می گیره و قطعا افراد درست حسابی رو جذب می کنه
در مورد استدیو ژاپن هم به نظرم کامیا به جایی رسیده که می تونه مث خیلی های دیگه بیشتر نقش ارشد داشته باشه تا صرف کارگردان و مایکرو اگه بتونه از دلش در بیاره و دوباره باهاش همکاری کنه می تونیم عنوان های خاصی رو ببینیم
تاسیس استودیو خیلی چالش بزرگی هست و به نظرم روند توسعه استودیوها باید به صورت موازی باشه، یعنی هم خرید استودیو و هم تاسیس استودیو. البته توسعه استودیوهای زیر مجموعه هم باید یه جایی سرعتش کم بشه :D نمیشه 40 تا استودیو داشته باشی و بخوای همش رو مدیریت کنی! الان بین استودیوها خیلی هاش رو خود مایکروسافت از اول تاسیس کرده، 343 و Turn 10 و The Initiative و The Coalition و Age of Empires و به اضافه اینکه Playground هم از روز اول با همکاری مایکروسافت رشد کرده.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
خب با توجه به اینکه اکانتم رو تا مارس 2022 به اشتراک Xbox Game Pass Ultimate مجهز کردم، از الان به بعد با یه جدیت خاصی اخبار استودیوهای ایکس باکس رو دنبال میکنم :D امیدوارم تا 2020 قشنگ یه لیست 20 تایی از استودیوها رو سر در این تاپیک شاهد باشیم بدون در نظر گرفتن تعداد تیم‌های داخلی و استودیوهای 2nd Party و ... :D

-----------

به نظر میرسه بازی بعدی آبسیدین یه بازی RPG اول شخص با تمرکز روی مبارزات تن به تن باشه. این آگهی برای متحرک سازی کاراکترهای انسانی و شبهه انسانی (با هیکلی شبیه به آدم) هست:

Senior Character Animator​

Obsidian Entertainment is looking for a talented Senior Animator with experience creating melee combat for first-person games to join us in crafting our next high-profile, role-playing game.

Responsibilities
  • Create high-quality first-person combat animations, third-person human ambient animation, and creature animations.​
  • Create and edit conversations and cinematic sequences.​
  • Create dialog and facial expression animations.​
  • Set up camera animation and framing for gameplay and in-game cinematic sequences.​
Requirements
  • 5+ years of industry experience.​
  • Experience animating first-person melee combat.​
  • Exceptional skills animating humanoids and creatures.​
  • Experience working with motion capture, facial animation capture and performance capture.​
  • Familiarity with Unreal Engine 4.​

بازی هم با آنریل 4 در حال ساخته :D
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اقای Agostino Simonetta که اساسا مسئول برنامه های اکس باکس تو اروپا هست در نشست id@xbox میلان با یک رسانه یکسری اطلاعات جالبی درباره بازیهای مستقل روی اکس باکس و گیم پس داده که من خلاصه اش رو میذارم

هدف با گیم پس بیشتر اینکه مردم سمت بازیهایی برن که قبلا نمیرفتند. برای مثال بازی پازلی فیزیک محور Human Fall Flat روی گیم پس دردسترس هست و 40% اکانت هایی که بازی رو تجربه کردند، قبلا هرگز سراغ بازیهای پازلی نرفته بودند

ایشون مثل فیل اسپنسر اطلاعاتی از تعداد کاربرهای گیم پس نداد ولی افراد رده بالای مایکروسافت از وضعیت فعلی گیم پس خیلی راضی هستند. پروژه تثبیت گیم پس یکی از بزرگترین و تضمین ترین شده سرمایه گذاری هاشون هست.

اینجا نقل قول از شخص خاصی نیست ولی براساس گفتگو با یکسری گیم دولوپر به نظر مایکروسافت به صورت پیش پرداخت (براساس ارزش بازی) به سازنده ها برای حضور عناوین شون تو گیم پس پول میده. و پرداخت ها براساس تعداد دانلود و تعداد ساعت های پلی شده بازیها نیست. تعداد کاربرهای گیم پس هم بعد از E3 و پیشنهاد 1$ نسخه التیمیت به طور چشم گیری افزایش داشته

بازیهای ID@Xbox میتونند به سرویس اکس باکس گیم پس اضافه بشن ولی خب به صورت اتوماتیک این روند انجام نمیشه و روی بازیهایی که قراره به گیم پس اضافه بشن نظارت میشه چون قرار نیست مخاطب رو مقابل حجم عظیمی از بازیهای معمولی (بخونید بی کیفیت) قرار بدند. بهتره گیمر به 200 تا بازی با کیفیت دسترسی داشته باشه تا به 800 تا بازی معمولی (بازم بخونید بی کیفیت)

از سال 2014 که سرویس ID@Xbox راه اندازی شد 1000 بازی با کمک این برنامه منتشر شدند. به تنهایی 400 تا از این بازیها در سال 2018 دردسترس قرار گرفتند. و نمایش نشون داده این روند قراره رو به رشد باشه.

در حال حاضر بیش از 1600 بازی با کمک برنامه ID@Xbox در حال توسعه اند. مشخصا خیلی از این بازیها قرار نیست روشنایی روز رو ببینند. و قطعا قرار نیست همشون شاهکار باشند. ولی خب واقعیت اینکه بیش از 1600 بازی برای Xbox در حال توسعه هست و دلگرمی برای پشتیبانی بازیساز های مستقل در اینده است.

در حال حاضر از تمامی قاره ها در برنامه ID@Xbox حضور دارند البته به جز قطب جنوب :D
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
خب یکسری اطلاعات رو بنده خدایی زحمت کشیده در ریست ارا جمع آوری کرده از دانسته‌های عمومی و به رشته تحریر درآورده و من هم فرصت رو غنیمت می‌شمارم و این اطلاعات رو با شما به اشتراک می‌ذارم. یک بخشی از این اطلاعات کاملا صحیح هستن و یک بخشیش هم چاشنی پیشبینی و حدس و گمان داره. اگر اطلاعات بیشتر و موثق‌تری داشتید در برخی قسمتها بگید که بقیه هم استفاده کنن.


343 Industries

  • مسلما الان پروژه اصلی استودیو Halo: Infinite هست
  • Halo: MCC هم همچنان در حال توسعه هست بخصوص بخاطر نسخه PC و آماده سازی Halo: Reach برای پیوستن به این کالکشن با ارزش. هیلو ریچ امسال عرضه میشه روی PC و کنسول
  • بعید هست که نسخه جدیدی از سری Halo Wars در دست ساخت باشه. بخصوص که کارگردان Halo Wars 2 (همون کسی که Alien: Isolation رو کارگردانی کرده) رفته بالا سر یک IP جدید (یک IP جدید در سبک شوتر و پشتیبانی بلند مدت - GaaS) و اینطور به نظر می‌رسه که مایکروسافت با تاسیس استودیو مختص RTS یا استراتژی خودش (فعلا با نام Age of Empires شناخته میشه) این سبک رو مستقیما می‌خواد پوشش بده.
  • اینطور به نظر میاد که با کمتر شدن حجم کاری روی Halo: MCC نیروهای مستعدی که روی این پروژه کار می‌کنن برن سروقت Halo: Infinite و برای تکمیل پروژه اصلی استودیو به کار گرفته بشن.
Compulsion Games

  • دومین DLC بازی We Happy Few (با عنوان Lightbarer) به زودی عرضه میشه و DLC سوم بازی (We All Fall Down) ظاهرا نیمی از پروسه ساختش طی شده و به نظر می‌رسه که فعلا این آخرین بروزرسانی هست که این فرانچایز دریافت می‌کنه. این استودیو گفته که آمادگی حرکت به سمت ماجراجویی‌های جدید رو داره.
  • به نظر می‌رسه که کارهای اولیه روی پروژه دوم از سپتامبر سال گذشته (حدود 10 ماه پیش) شروع شده. ماه سپتامبر 2018 کامپالشن گیمز مایکل لاگران (Mitchell Lagran) رو به عنوان «مدیر طراحی» استخدام کرده و دیوید سیرز (David Sears)، کارگردان WHF، هم عنوان «مدیر طراحی» رو در پروژه جدید داره.
  • لاگران قبل از این 8 سالی رو در استودیو Relic Entertainment مشغول به کار بوده و روی بازی‌هایی همچون Warhammers، Company of Heroes 2 و حتی Age of Empires IV کار کرده. جالب اینه که لاگران پیش از این هم در مایکروسافت (در تیم تجربی ونگوور که بعدها تعطیل شد) فعالیت می‌کرده. بعد از این تعطیلی لاگران به رلیک رفته . چیز زیادی در مورد تیم ونکوور مایکروسافت نمی‌دونیم و به جز یک نام خیلی معمولی (Microsoft Game Studios Vancouver) اطلاعاتی از این استودیو در دست نیست. این همون تیمی هست که Microsoft Flight (ظاهرا ساخت بازی زمانی که لاگران عضو این استودیو شده به اتمام رسیده بوده) و یک بازی کینکت با اسم Project Columbia رو در دست ساخت داشته که هیچ وقت معرفی و عرضه نشد. به نظر نمی‌رسه که هیچ کدوم از این پروژه‌ها با کاری که لاگران در رلیک می‌کرده ارتباطی داشته باشن. پس این احتمال وجود داره که لاگران در استودیو ونکوور روی پروژه‌ای کار کرده باشه که هیچ وقت به طور عمومی معرفی نشده باشه.
  • لاگران 2 هفته پیش چندتا پیشنهاد کاری رو ارسال کرده برای کامپالشن برای جایگاه‌هایی نظیر «طراح ارشد مراحل»، «طراح ارشد داستان»، «طراح ارشد بازی» و «طراح ارشد UX». به نظر می‌رسه که بازی در مراحل اولیه طراحی خودش قرار داره. اما در عین حال اینطور به نظر میرسه که دارن یک تیم رو از پایه برای طراحی این بازی جمع می‌کنند (با استناد به جایگاه‌هایی که دارن استخدام می‌کنن) و این میتونه به این معنا باشه که کامپالشن داره تیم دوم خودش رو تشکیل میده و تیم اول که روی WHF کار کردن قرار نیست روی پروژه جدید کار کنن.
Double Fine Productions

  • RAD که قرار هست توسط باندای نامکو (Bamdai Mamco) پابلیش بشه داره به مراحل نهایی عرضه‌اش در آگست (اوت) نزدیک میشه. کارگردان این بازی لی پتی (Lee Petty) هست که در ادامه اهمیت پیدا می‌کنه.
  • Psychonauts 2 برای عرضه در بهار امسال برنامه ریزی شده. این بازی مستقیما توسط تیم شیفر (Tim Schafer) کارگردانی میشه.
  • تیم شیفر زمانی که دابل فاین به تازگی به خانواده XGS اضافه شده بود ویدیویی رو در کانال یوتیوب دابل فاین منتشر کرد. شیفر در این ویدیو اشاره کرد که اونها دارن روی RAD و Psychonauts 2 کار می‌کنن، اما گفت که چندتا چیز دیگه هم در حال ساخت دارن. اول گفت که لی پتی (کارگردان RAD) یک چیزی در آستینش داره. از اونجایی که پتی الان کارگردانی RAD رو بر عهده داره میشه با اطمینان گفت که پروژه جدیدش در مرحله پیش تولید قرار داره و تا بعد از عرضه RAD به طور جدی وارد فاز ساخت نمی‌شه. شیفر در عین حال به یک رهبر پروژه جدید اشاره کرد «که ما نمیدونیم کی هست» که اون هم یک ایده دیوانه وار داره. بعدش اشاره کرد که خودش هم یکسری ایده داره و احتمالا بخاطر اینکه کارگردانی Psychonauts 2 رو بر عهده داره احتمالا هر گونه پروژه مرتبط با شیفر در مرحله پیش تولید قرار داره و تا بعد از عرضه این بازی به طور جدی وارد مرحله ساخت نمی‌شه.
  • این منطقی به نظر میاد که همون تیمی که روی ریمستر بازی Full Throttle کار کرده الان مشغول کار روی پروژه جدید باشه (که باز اینها تیم مستعدی هستن که Headlander رو ساختن). این ریمستر آوریل 2017 عرضه شد در حالی که RAD و Psychonauts 2 در حال ساخت بودن. در حالی که میشه گفت برخی از اعضای پروژه برای کمک به دو پروژه دیگه به تیم‌های دیگه رفتن، این منطقی به نظر می‌رسه که بگیم بعضی از اونها مشغول کار روی پروژه‌ی جدید شدن. تولید کننده اجرایی اون پروژه هم بعد از اتمام کار از دابل فاین جدا شده و به آکیولس رفته و همونطور که حدس زدید یه کارگردان جدید باید به این تیم ملحق می‌شده. به نظر می‌رسه که اعضای زیادی از این تیم مشغول کار روی Broken Age بوده باشن، پس این پروژه رمزآلود هم می‌تونه با رگه‌هایی از همون پروژه همراه باشه (پروژه واقعیت مجازی). این استودیو در یک برهه زمانی یک تیم واقعیت مجازی هم داشته و می‌تونن تلاش‌های دیگه‌ای رو هم در این بخش داشته باشن (اگر که مایکروسافت به دنبال پشتیبانی از واقعیت مجازی با اسکارلت باشه)
inXile Entertainment

  • ویستلند 3 (Wasteland 3) برای عرضه در بهار برنامه ریزی شده.
  • Bard's Tale 4 هنوز برای پلتفرم‌های مک، لینوکس و کنسول‌ها در حال توسعه هست. نسخه «دایرکتور کات» بازی هم برای عرضه در اواخر تابستان برنامه ریزی شده. این نسخه از بازی قرار هست هزاران بهبود و محتویات سطح بالا رو نسبت به نسخه PC که هشت ماه پیش عرضه شد با خودش به همراه داشته باشه.
  • وقتی که مایکروسافت اینگزایل رو خرید، برین فارگو (Brian Fargo) به این موضوع اشاره کرد که این استودیو یک پروژه دیگه رو هم در حال ساخت داره که چند وقتی رو مشغول کار روی اون بودن.
  • این استودیو به تازگی یک آگهی شغلی رو برای مهندس گرافیک ارسال کرده که در اون به واقعیت مجازی (VR) اشاره شده. حالا این آگهی یا میتونه یک کپی پیست از آگهی قبلی این استودیو بوده باشه که برای بازی The Mage's Tale داده بودن یا اینکه نشانه‌ای از این باشه که مایکروسافت به دنبال پشتیبانی از VR با اسکارلت هست.
  • حقیقتا باید گفت که تغییر و تحولات زیادی در پروژه‌ها و افراد شاغل در اینگزایل وجود داره و خیلی سخت هست که بشه حدس زد واقعا داره چه اتفاقی توی استودیو میافته. از روی مطالعات و تحقیقاتی که نویسنده انجام داده به نظر می‌رسه که این استودیو یک بینش منسجم نداره و طی دو سال گذشته برخی از اعضای کلیدی خودش رو از دست داده. امید میره که با پشتیبانی مایکروسافت این استودیو بتونه محیط خودش رو پایدار کنه چرا که واقعا از نظر استعداد کمبودی ندارن.
  • برایان فارگو اخیرا گفته که ویستلند قرار هست Fallout اینگزایل باشه و سال‌های آینده روی این سری کار خواهند کرد و این حرف در نوع خودش جالب هست. پیش از این استودیو اینترپلی (Interplay Entertainments) بازی Fallout (سال 1997) رو به عنوان دنباله معنوی بازی قبلی خودشون Wasteland (سال 1988) که حق انتشارش در اختیار EA بود ساختن و حالا بعد از گذشت این همه سال استودیو اینگزایل که توسط برخی از اعضای سابق اینترپلی تشکیل شده و سال‌ها پیش لایسنس ویستلند رو از EA پس گرفتن، به پشتوانه مایکروسافت میخوان با سری ویستلند، فال‌اوت خودشون رو با حال و هوای بازی‌های مدرن بسازه!
Mojang

  • بوضوح میشه گفت که ماینکرفت دائما آپدیت میشه و برای نسل بعد کنسول‌ها هم عرضه خواهد شد. ما می‌دونیم که تیم گرافیکی بازی همچنان دارن روی آپدیت 4K که در اصل برای لانچ وان ایکس برنامه ریزی شده بود کار می‌کنن. ممکنه اینطور فکر کنید که لانچ اسکارلت می‌تونه زمان خوبی برای معرفی دوباره این پک گرافیکی باشه (شاید همراه با ری تریسینگ)، اما اینطور به نظر میاد که این تیم به مشکلات تکنیکی برخوردن و سخت هست که بگیم الان واقعا دنبال چنین برنامه‌ای هستن.
  • ماینکرفت دانجن (Minecraft Dungeons) برای عرضه در بهار پیش رو برنامه ریزی شده.
  • Minecraft Earth یک بازی مشارکتی، چند نفره و تحت موبایل هست که همین تابستان بتای محدودش عرضه میشه. این بازی برای عرضه کامل در سال جاری برنامه ریزی شده.
  • اگر که یک پروژه ماینکرفت دیگه در دست ساخت باشه تعجب آور هست. به نظر میرسه که موجانگ همین الان هم پروژه‌های زیادی رو در دست ساخت داشته باشه.
Ninja Theory

  • Bleeding Edge الان در مرحله آلفای محدود هست. هیچ تاریخ عرضه رسمی‌ای برای بازی درنظر گرفته نشده.
  • بر اساس یکی از مصاحبه‌های انجام شده، نینجا تئوری تا سال 2017 مشغول کار روی چهار پروژه بوده. یکی از اونها Hellblade بوده، یکی دیگه Bleeding Edge و سومین پروژه احتمالا پروژه VR بوده که داشتن در اون زمان روش کار می‌کردن. با این حساب یک پروژه نامشخص دیگه باقی میمونه.
  • استفان استنیون (Stephen Stanyon) طراح ارشد بازی Disney Infinity در نینجا تئوری بوده. در جولای 2015، ایشون به مقام کارگردان بازی ارتقا پیدا کرده و بعد از اون هیچ جا اسمی ازش آورده نشده. استنیون قبل از این به عنوان طراح ارشد مراحل بازی DMC و طراح ارشد بازی در پروژه Enslaved فعالیت کرده و به نظر می‌رسه که تخصصش در بازی‌های اکشن ادونچر سوم شخص باشه.
  • تیمی که Hellblade رو ساخته، با رهبری تمیم انتونیادس (Tameem Antoniades)، احتمالا کار روی پروژه بعدی خودش رو بعد از عرضه هل بلید شروع کرده. انتونیادس قبلا گفته بود که دوست داره تیمش رو برای پروژه بعدی کوچیک نگه داره چون اعتقاد داره که تیم کوچک هل بلید باعث شده بود تا یک تجربه منسجم رو خلق کنن و اونها رو مجبور کرده بوده که خلاق باشن.
  • نینجا تئوری وظیفه پشتیبانی از پروژه Vader Immortal، یک پروژه انحصاری VR برای آکیولس، رو بر عهده داشته هرچند اطلاعات خیلی کمی از این پروژه و میزان پشتیبانی ارائه شده توسط این استودیو در دست هست. با توجه به اینکه Epic Games و ILMxLAB هم مشغول کار روی این پروژه هستند برخی‌ها حدس زدن که نینجا تئوری صرفا در بخش فناوری پرفورمنس کپچر پروژه دخیل هست که قبلا در هل بلید هم استفاده شده.
  • بنویت میکون (Benoit Macon)، کارگردان بازی VR با نام Niodemus (که برای یک مجموعه تفریحی واقعیت مجازی به اسم The Void ساخته شده)، کار روی این پروژه رو دسامبر 2017 متوقف کرد و مسئولیت کارگردان بازی و کارگردان مبارزات یک پروژه جدید رو بر عهده گرفت. این پروژه 18 ماه هست که در حال ساخته و میتونه یک پروژه واقعیت مجازی هم باشه، اما پروژه‌های واقعیت مجازی که نینجا تئوری تا به امروز روشون کار کرده بیشتر جنبه آزمایشی داشتن و تمرکز خاصی روی مبارزات نداشتن. آیا ممکنه این بازی برای عرضه روی PC/Xbox در نظر گرفته شده باشه؟
  • جو نلسون (Joe Nelson)، توسعه دهنده ارشد Hellblade، از نوامبر 2018 در جایگاه کارگردان بازی در یک پروژه جدید مشغول به کار بوده.
  • لوئیس گیگلیوتی (Luis Gigliotti)، که به عنوان کارگردان خلاق DMC فعالیت کرده، از زمان انتشار این بازی اسمش در هیچکدوم از پروژه های نینجا تئوری دیده نشده. الان داره روی یکی از پروژه‌های فعلی کار میکنه؟ آیا داره روی یکی از پروژه‌های معرفی نشده کار می‌کنه؟ اصلا هنوز عضو نینجا تئوری هست؟ هیچ چیز در مورد ایشون مشخص نیست.
Obsidian Entertainment

  • بازی The Outer Worlds توسط Private Division اکتبر امسال منتشر میشه
  • Pillars of Eternity 2: Deadfire همین سال 2019 برای کنسول‌های Xbox One ،PlayStation 4 و Nintendo Switch عرضه میشه. این بازی در اصل با سیستم مبارزات همزمان عرضه شد اما در بروزرسانی‌های بعدی مبارزات ترن-بیس هم به بازی اضافه شد. اینطور به نظر میاد که نسخه‌های کنسولی بازی با هر دو روش مبارزات عرضه میشه و پلیر میتونه در همون ابتدای بازی انتخاب کنه که کدوم سبک مبارزات رو می‌خواد تجربه کنه.
  • به نظر می‌رسه که کریس پارکر (Chris Parker) که پیشتر به عنوان کارگردان بازی‌های South Park: The Stick of Truth و Alpha Protocol فعالیت کرده مشغول کار روی یک پروژه جدید هست. اسم پارکر از زمانی که آبسیدین تولید بازی Armored Warfare رو در اوایل 2017 کنار گذاشت در هیچکدام از بازی‌های در حال ساخت استودیو نیومده. اسم تایسون کریستنسن ( Tyson Christensen)، یکی دیگه از نیروهای با تجربه آبسیدین، هم در همین دوره زمانی در هیچ پروژه دیگه‌ای آورده نشده.
  • متیو پرز (Matthew Perez) هم که به عنوان طراح ارشد محیط‌های Pillars of Eternity 2 فعالیت کرده هم ظاهرا داره به عنوان کارگردان بازی روی یک پروژه جدید کار میکنه. به نظر می‌رسه که این پروژه از ژانویه 2019 در دست ساخت بوده باشه.
  • آدام برنک (Adam Brennecke) که قبلا به عنوان برنامه نویس ارشد سری Pillar of Eternity فعالیت می‌کرده هم به نظر می‌رسه که به عنوان کارگردان بازی مشغول کار روی یک پروژه جدید باشه. به نظر می‌رسه که این پروژه از سپتامبر 2018 شروع به کار کرده.
  • ریچارد تیلور (Richard Taylor)، برنامه نویس ارشد بازی Neverwinter Nights 2 و مدیر پروژه Dungeon Siege 3 از جولای 2011 تا مارس 2012 مشغول کار روی یک پروژه معرفی نشده بوده. این بازی به احتمال زیاد همون Stormlands بوده (عنوان انحصاری کنسل شده Xbox One). مارس 2012 تیلور مجددا به عنوان مدیر پروژه مشغول به فعالیت شده و از اون تاریخ به بعد اسمش در هیچکدوم از بازی‌های استودیو دیده نشده. میشد اینطور حدس زد که احتمالا تیلور از استودیو خارج شده ولی اوایل 2018 و در یکی از صحبت‌هایی که کریس آولون (Chris Avellone) علیه آبسیدین انجام داده به اسم تیلور هم اشاره کرده. آیا این همون پروژه بزرگ استودیو هست که هنوز نه چیزی ازش دیدیم و نه شنیدیم؟
Playground Games

  • حالا که به نظر میرسه مهمترین بروزرسانی‌های محتوای Forza Horizon 4 عرضه شدن، به نظر می‌رسه که بیشتر تیم Forza این استودیو مشغول کار روی Forza Horizon 5 شده باشن. هنوز مشخص نیست که تیم رهبری بازی بدون تغییر باقی میمونه یا اینکه برخی از اونها به تیم و پروژه دیگه پلی گراند ملحق میشن یا خیر. قطعا خیلی از ما دوست داریم که تیم فعلی هورایزون دست نخورده باقی بمونه و به کارش ادامه بده. هر چی که باشه الان این تیم بهترین خروجی مایکروسافت طی چند سال اخیر رو داشته. اما در عین حال همین تیم از ایستایی و نگرانی در خصوص اینکه تا کجا می‌تونن این سری رو به پیش ببرن اظهار نگرانی کردن این چند وقته پس سخت هست که با قطعیت بگیم که تیم رهبری هورایزون 5 دست نخورده باقی خواهد ماند.
  • پلی گراند و فیل اسپنسر خیلی واضح و مشخص در خصوص اینکه تیم دوم داره روی یک بازی AAA جهان بازی اکشن نقش آفرینی کار می‌کنه صحبت کردن. البته بر اساس شایعات متعدد این بازی همون Fable جدید هست ولی باید همچنان منتظر موند و دید.
Rare

  • مایکروسافت قطعا به پشتیبانی از Sea of Thieves ادامه خواهد داد و الان اطلاعات خیلی کمی در خصوص اینکه چه مقدار از اعضای استودیو مشغول کار روی محتویات SoT هستن در دست هست.
  • Rare مسئولیت ساپورت از پروژه Battletoads و استودیو Dlala Studio عمده وظایف مربوط به توسعه بازی رو بر عهده داره.
  • فیل اسپنسر ژانویه امسال تأیید کرد که پروژه جدید Rare رو دیده. Klobrille (اینسایدر شناخته شده ایکس باکس) هم اعتقاد داره که این پروژه محصول تیم ایده پردازی لویس اوکانر (Louise O'Connor) هست. به نظر می‌رسه که این استودیو در جولای 2018 برخی اعضای جدید رو مستقیما برای این پروژه استخدام کرده پس احتمال زیادی وجود داره که این پروژه از همین تاریخ به طور جدی وارد فاز تولید شده باشه و شاید برخی از اعضای دیگه استودیو هم از تیم SoT به تیم این پروژه ملحق شده باشن. قبلا هم گفته شده بود که Rare تا حد زیادی به عنوان یک کارخانه جدید برای IPهای جدید شناخته میشه و علاقه‌ای ندارن نسبت به ساخت نسخه‌های جدید از سری‌های قدیمیشون اقدام کنن. با توجه به شایعات جدید و صحبت‌های انجام شده به نظر میرسه که این بازی هم یک IP جدید باشه ولی خب هنوز چیزی قطعی نیست.
The Coalition

  • Gears 5 سپتامبر امسال عرضه میشه.
  • Gears Pop! هم همین امسال عرضه میشه.
  • Gears Tactics هم که E3 2018 معرفی شده بود ولی از اون زمان به نمایشی از این بازی ندیدیم. به نظر میاد که مایکروسافت نمی‌خواد با نمایش این بازی عرضه Gears 5 در سال جاری رو تحت الشعاع قرار بده. در این پروژه کوالیشن نقش استودیو ساپورت و Splash Damage وظیفه توسعه دهنده اصلی رو بر عهده دارن.
The Initiative

  • پروژه این استودیو هنوز مشخص نیست.
Turn 10 Studios

  • به تازگی تأیید شد که ترن 10 توسعه نسخه بعدی از سری Forza Motorsport رو شروع کرده.
  • این چند وقت تیم برنامه نویس بازی مشغول بروزرسانی و ارتقا قابلیت‌ها و فیچرهای انجین بازی بودن.
  • توسعه بازی همراه با نظرات کاربران و به صورت مشارکتی با اونها انجام خواهد شد.
Undead Labs

  • آنددلبز پشتیبانی زیادی از بازی خودش State of Decay 2 انجام داده و به نظر می‌رسه که محتوای جدید بازی یعنی State of Decay 2: Heartland یک بزرگداشت برای پشتیبانی یک ساله از بازی بوده باشه. بعید به نظر می‌رسه که بازی از این به بعد بروزرسانی بزرگ دیگه‌ای دریافت کنه.
  • آنددلبز قبلا بوضوح در خصوص علاقش برای ساخت یک بازی تماما آنلاین کنسولی در قالب یک MMO در دنیای زامبی‌ها صحبت کرده بود. به نظر میاد مشوق اصلی مایکروسافت و آنددلبز از توافق برای خرید این استودیو تا حد زیادی جامعه عمل پوشاندن به همین ایده بوده و قرار هست که با بازی بعدی واقعا به این هدف برسن.
Unnamed Internal Age of Empires Studio

  • نسخه‌های Definitive Edition بازی‌های Age of Empires II و Age of Empires III الان توسط استودیوهای Forgotten Empires ،Tantalus Media و Wicked Witch در حال ساخت هستن. مطابق با برنامه‌ها قرار هست که AoE II: DE امسال عرضه بشه. احتمالا این استودیو جدید فعلا نقش ساپورت رو برای پروژه‌های فعلی ایفا خواهد کرد.
  • Age of Empires IV الان توسط Relic Entertainment در حال ساخت هست. احتمالا برای این پروژه هم استودیو جدید نقش ساپورت رو خواهد داشت و شاید بعد از عرضه بازی پشتیبانی و آینده سری رو در اختیار خواهد گرفت.
  • آدام ایزگرین (Adam Isgreen)، کارگردان خلاق بازی گفته که بعد از انجام کار روی سری AoE شاهد بازگشت سری Age of Mythology هم خواهیم بود.
Xbox Game Studios Global Publishing

  • به نظر می‌رسه که کار استودیو Sumo Digital با عرضه بروزرسانی Flying High برای Crackdown 3 به پایان رسیده.
  • Ori and the Will of the Wisps برای عرضه در فوریه 2020 برنامه ریزی شده و توسط Moon Studios در حال ساخت هست.
  • Microsoft Flight Simulator هم که در E3 معرفی شد و به نظر می‌رسه توسط Asobo Studio در حال ساخت باشه.
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
محسن خان پست فوق العاده ای بود

تیم شبیه ساز پرواز مایکروسافت هم یک اپدیت از مراحل توسعه بازی داده و گفته اوایل اگوست اینسایدر بتای بازی شروع میشه و کلا تابستون داغی در پیش داریم

یک اسکرین شات جدید از بازی:

CockpitDR400_3.png



ماینکرفت ارث هم یک تریلر از اینسایدر بتا داده و میتونید ثبت نام کنید. اینسایدر بتا هم از اواخر تابستون شروع میشه. دقیقا مشابه تریلر holo lens ماینکرفت تو ای تری چندسال پیش هست :D

 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
جایی بهتر از اینجا برا گزاشتنش پیدا نکردم
ارتیست god of war شخصیت های cuphead کشیده خیلی خوبن با این فن ارت خود به خود واسه cuphead2 هایپ شدمB-)
111336
111337
 
  • Like
Reactions: g4mer

Irisviel Ackerman

کاربر سایت
Aug 26, 2011
3,329
نام
امیر

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
یکی از آگهی های شغلی جدیدی که مایکروسافت ارسال کرده.
We work directly with product stakeholders form across our 15+ first party game studios to provide services that free up our game teams to do what they do best, make great games!
مثل اینکه باز استودیو خریدن یا اینکه برنامه قطعی دارن که استودیو بخرن :D
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
یکی از آگهی های شغلی جدیدی که مایکروسافت ارسال کرده.

مثل اینکه باز استودیو خریدن یا اینکه برنامه قطعی دارن که استودیو بخرن :D

صد در صد بازم استودیو جدید میخرن تو این شکی نیست :D شایدم خریدن و صداش رو در نیاوردن ولی استودیو های چند تیمه هم زیاد دارن که ممکنه تیمهای مختلف رو گسترش بدن و با احتساب اونها 15+ زدن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر