ایندی | معرفی بازی: Blasphemous

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
990
نام
امیر حسین
امشب بازیو خریدم برا پی اس 4. من به شخصه معتاد بازیهای metroidvania هستم علی الخصوص اگه دو بعدی و پیکسلی باشه. بهترین تجربم هم توی این سبک hollow knight بود. به شدت برا بازی هایپ بودم حتی با وجود متای 77 بازی. بازیو تست کردم و یه دو ساعتی بازیش کردم. اما واقعا تا اینجای کار بازی به شدت پخش و پلا هست. به نظرم ضعف طراحی محیطی داره. طراحی دشمنا و باس ها واقعا عالیه و نمیشه بهش عیبی گرفت. اما بازی واقعا پخش و پلاس. همینجور محیط و نقشه ی جدید جلو روت میاد که واقعا ادمو گیج میکنه. ما توی hollow knight و dead cell و bloodsteined و salt and sanctuary یا حتی دارک سولز میبینیم که رفتن به محیط جدید و انشعاب محیطی اینقد سریع و پشت سر هم اتفاق نمیفته . ولی توی این بازی همون اولش میتونی وارد سه محیط بشی که به نظرم جز گیج کردن مخاطب فایده ی دیگه ای نداره. بازی کلا فضای سادیسیم مانند داره و خیلی تهوع اورده محیطش (منظورم از تعوع اور رو اعصاب و اینا نیست. بلکه فضای محیط رو منظورمه. یعنی یه جورایی چندش اوره ) برا همین بهتر بود شروع داستان کمی خطی تر میبود. نه اینکه بازیکن رو اینجوری گیج کنن. از سیستم دوج اصلا خوشم نیومد. شما مثل salt and sanc نمیتونین با دوج دادن از دشمن عبور کنین. همون باس اولش هم وقتی دوج میدین میخورین به باس و ناک داون میشین که خوب رو اعصابه. چون به هرحال بازی دو بعدیه. بازیه دو بعدی باید جوری باشه که وقتی شما دوج میدی بتونی از دشمن رد بشی چون بعد سوم توی بازی نشون داده نشده ولی در اصل باید وجود داشته باشه.
محیط بازی برای من کشش چندانی نداشت. شما وقتی Hollow knight بازی میکنین جا به جای محیطی که هستید ممکنه یه راز یا یه چیز جذاب و خفن باشه که دلتون بخواد همه جا رو بگردید. اما این بازی واقعا محیط هاش خشک و خسته کنندس.
کنترل بازی هم نسبت به بازیهای دو بعدی واقعا به نظرم تاریخ مصرف گذشتش. امیدوار بودم مثل death gambit نشه که شد.
به نظرم متای الانش که روی پی اس 4 روی 77 هست برازنده ی بازیه و من هم بین 77 تا 79 میدم به بازی فعلا. شاید با جلو رفتن در بازی کلا نظرم عوض شد و خوشم اومد از بازی. چون من از salt and sanc حالم به هم خورد ولی بعد 6 ماه رفتم سراغش و به قدری جذبش شدم که با 190 ساعت گیم پلی بالاخره پلاتش کردم.
اینم تجربه ی من بود.
امتیاز من: 7.5 از 10
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
امیدوار بودم مثل death gambit نشه
به نظرم دارید به بازی کم لطفی می کنید:D دتث گمبیت اون زمان که عرضه شد از نظر کنترل واقعا نابود بود(با پچ اخرش بهتر شد البته). این مشکلات اونو نداره اصلا
 

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
990
نام
امیر حسین
به نظرم دارید به بازی کم لطفی می کنید:D دتث گمبیت اون زمان که عرضه شد از نظر کنترل واقعا نابود بود(با پچ اخرش بهتر شد البته). این مشکلات اونو نداره اصلا
نه بدادر. من واقعا منتظر بودم و با وجود اینکه تا به الان متای نسخه سوییچ با بیشترین نقد ۷۴ هست بارم بازیو خریدم.
بازی واقعاا مشکل داده طراحیش. تناسب خاصی توی بازی نیس. چیزی به اسم منطق تو بازی وجود نداره. سخت بودن عادیه بدا این بازیا اما خوب سخت شدن یه با‌زی به خاطر طراحی غیر منطقی بحثی جداست. من اول بازی میتونم وارد ۷ مپ جداگدنه بشم حدودا. خوب این صحیح نیس. ابتدای بازی نباید محیطها انشعاب داشته باشه. مورد بدی که وجود داره اینه که فاصله ی بونفایر ها یا همون چکپوینت ها از همدیگه به شدت زیاده و حجم دشمنا بین این چکپوینت ها شدیدا بالاس. یعنی شما دوتا فلاسک سلامتی داری که هرکدوم ۴۰ درصد جونتو بالا میبره. از چکپوینت ۱ تا چکپوینت جدید شما به ۳۰ دشمن و محیط پر از تله بر میخوری. از طرفی از بس راه های محتلف سر راهت قرار گرفته رسما گم میشی. مثلا شما جونت دیگه تمومه و در به در به دنبال چکپوینتی. از یه در وارد میشی و ۳ تا دره دیگه جلوت میبینی. هر کدوم وارد یه جا میشه با یه دشمن جدید که قطعا بعضی هاشون لول هاشون خیلی از شما بالاتره.
این عدم تناسب و شلوغی بازی واقعا به بازی ضربه زده. چیزی به اسم نظم و هدف توی بازی نیس. امیدوارم بازیش کنی تا بفهمی منظورمو.
اما چیزی که با قطعیت میتونم بگم اینه که بازی واقعاااا مشکل داره و تیم سارنده نتونسته یه بازی منسجم بسازه.
ضمنا من ۷.۵ بود امتیارم. بازی میانگینش ۷.۴ هست. کم لطفی ای نکردم واقعا
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
نه بدادر. من واقعا منتظر بودم و با وجود اینکه تا به الان متای نسخه سوییچ با بیشترین نقد ۷۴ هست بارم بازیو خریدم.
بازی واقعاا مشکل داده طراحیش. تناسب خاصی توی بازی نیس. چیزی به اسم منطق تو بازی وجود نداره. سخت بودن عادیه بدا این بازیا اما خوب سخت شدن یه با‌زی به خاطر طراحی غیر منطقی بحثی جداست. من اول بازی میتونم وارد ۷ مپ جداگدنه بشم حدودا. خوب این صحیح نیس. ابتدای بازی نباید محیطها انشعاب داشته باشه. مورد بدی که وجود داره اینه که فاصله ی بونفایر ها یا همون چکپوینت ها از همدیگه به شدت زیاده و حجم دشمنا بین این چکپوینت ها شدیدا بالاس. یعنی شما دوتا فلاسک سلامتی داری که هرکدوم ۴۰ درصد جونتو بالا میبره. از چکپوینت ۱ تا چکپوینت جدید شما به ۳۰ دشمن و محیط پر از تله بر میخوری. از طرفی از بس راه های محتلف سر راهت قرار گرفته رسما گم میشی. مثلا شما جونت دیگه تمومه و در به در به دنبال چکپوینتی. از یه در وارد میشی و ۳ تا دره دیگه جلوت میبینی. هر کدوم وارد یه جا میشه با یه دشمن جدید که قطعا بعضی هاشون لول هاشون خیلی از شما بالاتره.
این عدم تناسب و شلوغی بازی واقعا به بازی ضربه زده. چیزی به اسم نظم و هدف توی بازی نیس. امیدوارم بازیش کنی تا بفهمی منظورمو.
اما چیزی که با قطعیت میتونم بگم اینه که بازی واقعاااا مشکل داره و تیم سارنده نتونسته یه بازی منسجم بسازه.
ضمنا من ۷.۵ بود امتیارم. بازی میانگینش ۷.۴ هست. کم لطفی ای نکردم واقعا
والا من دیروز که بازی را هود لوم کرک کرد رو هوا زدمش بلافاصله:D تا الان هم دو تا باسو زدم. به این مشکلاتی که شما میگی هم کاملا واقفم. مثلا همین داج که نمیشه از دشمنا درست رد شد یا همین سیستم چک پوینت ها مشکل منم هست. اما خب به نظرم بازی لذت بخشه واقعا. و مواردی که شما میگی درسته که به تجربه ادم لطمه میزنه، اما کلیت بازی به نظر من خیلی خوبه.
بعد جدا از این شما یکم برو جلو هلث پول و اینا را زیاد کن بازی برات راحتتر میشه بالطبع:D
 

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
990
نام
امیر حسین
والا من دیروز که بازی را هود لوم کرک کرد رو هوا زدمش بلافاصله:D تا الان هم دو تا باسو زدم. به این مشکلاتی که شما میگی هم کاملا واقفم. مثلا همین داج که نمیشه از دشمنا درست رد شد یا همین سیستم چک پوینت ها مشکل منم هست. اما خب به نظرم بازی لذت بخشه واقعا. و مواردی که شما میگی درسته که به تجربه ادم لطمه میزنه، اما کلیت بازی به نظر من خیلی خوبه.
بعد جدا از این شما یکم برو جلو هلث پول و اینا را زیاد کن بازی برات راحتتر میشه بالطبع:D
بدادر من از خدامه که بازیو برم جلو و ببینم خفن شده. چون رسما من با مترویدوانیا زندگی میکنم:D امشب مجدد بازیش میکنم با حوصله تا ببینم چطوری پیش میده
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
بدادر من از خدامه که بازیو برم جلو و ببینم خفن شده. چون رسما من با مترویدوانیا زندگی میکنم:D امشب مجدد بازیش میکنم با حوصله تا ببینم چطوری پیش میده
واقعا حوصله میخواد :D یاد سولز ۱ افتادم من. اونجا هم در به در دنبال بون فایر بودم. اینجا هم همینطور:D یه خوبی که داره اینه که مناطق مختلف به هم میانبر میخورن و راه دارن. برای همین ادم اونطور که به نظر میاد گم نمیشه:D
 
  • Like
Reactions: The Pale King

Morgoth Bauglir

The Fallen Vala
کاربر سایت
Aug 12, 2017
1,115
نام
Melkor
مثلا همین داج که نمیشه از دشمنا درست رد شد
اینجور که من فهمیدم اون دشمنایی که سپر دارنو نمیشه با داج ازشون رد شد و تو باس فایت اولی هم ( Warden of the silent sorrow که اموزشی بود نه ) هر وقت طرف میخواست لگد بزنه میشد داج کرد ولی در حالت عادی نمیشد .
____________________
به نظر من بازی شاهکاره . کنترل که هیچ ایرادی نداره خیلی هم نرم و روونه انیمشینا عالین و همچنین یکی از زیبا ترین پیکسل ارت هاییه که تا الان تجربه کردم . سیستم اپگرید کاملا بدرد بخور و کارامده کامبت هم که خیلی خوب از اب در اومده و این فنیشرهایی که رندوم میشه زد خیلی بد اس و خفنن ! اتمسفر و طراحی انمی ها هم از دمو مشخص بود که چی به چیه و بنابراین فقط به گفتن شاهکار بسنده میکنم :D

و اینکه فکر میکنم بر خلاف بقیه بازیای هم سبک , مجازات مردن واقعا چیز خاصی نیست و تو این موردو حداقل اسون گرفتن بهمون :D فکر کنم تا حالا سر پلتفرمینگ بازی بیشتر مردم تا در مواجه شدن با دشمنا :| بعضی جاها غیر منطقی سخت میشن اینا :D
 

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
990
نام
امیر حسین
دوستان بازی به طرز عجیبی زیبا شد:D
فقط کافیه به بازی وقت بدید تا دنیای عظیم بازیو بفهمید.
متاسفانه اولش یه کم شلوغ بود و به علت اپگرید نشدن سلاح و سلامتی و... بازی یه کم نا امید کننده بود.
اما با پیشرفت در بازی، کلا یه در دیگه به روی بازیکن وا میشه.
مکانیزم امگرید در بازی بی نهایتتتت جذابه.
همه چیر داده بر خلاف اون چیرایی که نوشتم پیش میره :D
محیط داره طوری میشه که ادم بخواد همه جا رو بگرده. و وقتی هم میگرده پاداش خوبی میگیره.
تا نزدیک باس سوم پیش رفتم.

امتیازمو به ۹ تغییر میدم:D
 

ToTheMadness

کاربر سایت
Nov 11, 2018
119
اگه شورتکات بعضی از دکمه های بازی رو به موس تخصیص داده باشید، ممکنه که مخفی نشدن نشانگر موس براتون اذیت کننده باشه.
به صورت پیشفرض گزینه ای برای خاموش کردن این نشانگر وجود نداره ولی می تونید از راه های جانبی استفاده کنید. یکی از این راه ها، ابزار nomousy هستش.
طریقه استفاده:
ابتدا فایل پیوست رو دانلود کرده و استخراجش کنید.
برای مخفی کردن نشانگر موس: فایل nomousy.bat رو اجرا کنید. پس از اجرای این فایل نشانگرتون مخفی میشه و می تونید پنجره باز شده رو ببندید. (الزامی به بستنش وجود نداره)
برای نمایان کردن دوباره نشانگر موس: فایل nomousy.exe رو اجرا کنید.
 

Attachments

  • nomousy.zip
    9.3 KB · مشاهده: 1
  • Like
Reactions: Oakenshield

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر