Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,465
نام
Nimo
View attachment 115647

جدا این سایتها هیچ اصول و قوائدی برای انتخاب عضو یا انتشار مطالب دارن؟؟؟
شما واقعا فکر میکردی دارن تا الان ؟ :D واقعا ادم بخواد از منابع ایرانی خبر بخونه در حق خودش ستم کرده
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
میکامی هم لجبازی ول کنه برگرده کپکام اویل بسازه یا اصلا بره PG خیلی بهتره مشخصه که تو بتزدا خبری نیست و عملا به امثال EA . UBI اکتی پیوسته مالکش
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
چطور مگه خبری مبنی بر کنسل شدن ازش اومده ؟
البته شخصا اویل وید این سه رو ترجیح میدم
کارگردان بازی از استودیو لفت داده...:|
و به نظر میرسه همچین با دل پری هم جدا شده...
 
  • Like
Reactions: ehsan M

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
چطور مگه خبری مبنی بر کنسل شدن ازش اومده ؟
البته شخصا اویل وید این سه رو ترجیح میدم
کارگردان اصلی و هنری و یجور همه کار بازی جدا شده، بنظر میومد بازی هم ایده خودش بوده باشه و صرفا یه کار شخصی، بخاطر همین بعیده روند ساختش ادامه پیدا کنه ولی اگه ادامه هم داده بشه، متفاوت تر از همون یذره کوچیکی که دیدیم و تعریف شد میشه.
 
  • Like
Reactions: ehsan M

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
میکامی الکی داره خودش رو به در و دیوار می زنه تنها جائی که می تونه به خواسته هاش برسه سونیه
بودجه ، آزادی عمل و ... کاملا در اختیارش قرار می گیره و می تونه هر چی که تو ذهنش هست رو با خیال راحت به تصویر بکشه
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
میکامی الکی داره خودش رو به در و دیوار می زنه تنها جائی که می تونه به خواسته هاش برسه سونیه
بودجه ، آزادی عمل و ... کاملا در اختیارش قرار می گیره و می تونه هر چی که تو ذهنش هست رو با خیال راحت به تصویر بکشه
حالا شاید اینی که میگم درست نباشه و دلایل دیگه ای هم بوده ولی تا جایی که یادمه میکامی سر گنده بازی و اینکه نمیخواست RE4 رو ps2 عرضه بشه و معتقد بود سونی ps2 ضعیف ساخته تا دزدی کنه از کپکام رفت و یه عمر هم کریر خودش نابود شد هم سری RE الانم بعید میدونم به این راحتیا جایی بره در حال حاضر تو کپکام همه چی براش فراهم راحت میتونه برگرده بنظر من که میکامی دیگه بازی ساز نمیشه همین که انتخاب کرد فقط تهیه کننده TEW2 باشه خودش نشون دهنده همه چیز هست الانم کلا وقتش داره با ناشری مثل بتزدا تلف میکنه ببینید این ناشر چقدر پررو که بعد ساخت TEW1 حاضر نشد بزاره Tango از یه انجین بهینه شده برای ساخت بازی سوم شخص استفاده کنه!
 
  • Like
Reactions: rezvideo

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
حالا شاید اینی که میگم درست نباشه و دلایل دیگه ای هم بوده ولی تا جایی که یادمه میکامی سر گنده بازی و اینکه نمیخواست RE4 رو ps2 عرضه بشه و معتقد بود سونی ps2 ضعیف ساخته تا دزدی کنه از کپکام رفت و یه عمر هم کریر خودش نابود شد هم سری RE الانم بعید میدونم به این راحتیا جایی بره در حال حاضر تو کپکام همه چی براش فراهم راحت میتونه برگرده بنظر من که میکامی دیگه بازی ساز نمیشه همین که انتخاب کرد فقط تهیه کننده TEW2 باشه خودش نشون دهنده همه چیز هست الانم کلا وقتش داره با ناشری مثل بتزدا تلف میکنه ببینید این ناشر چقدر پررو که بعد ساخت TEW1 حاضر نشد بزاره Tango از یه انجین بهینه شده برای ساخت بازی سوم شخص استفاده کنه!
TEW1 که از نظر گرافیکی یه فاجعه بود روی هیچ پلتفرمی هم بهینه نبود نه رو پی سی نه رو هیچ کنسول دیگه ای افت فریم وحشتناک همه رو دیوونه کرده بود
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
TEW1 که از نظر گرافیکی یه فاجعه بود روی هیچ پلتفرمی هم بهینه نبود نه رو پی سی نه رو هیچ کنسول دیگه ای افت فریم وحشتناک همه رو دیوونه کرده بود
آره خب چون از طرفی id tech مناسب ساخت سوم شخص نیست و از طرفی tango استودیو ژاپنیه اونا چمیدونن id tech چیه :-"
 
  • Like
Reactions: rezvideo

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر