معرفی بازی The Elder Scrolls: Legends

بازی‌های کارتی پس از موفقیت‌های بازی Hearthstone، محبوبیت بیش‌تری هم بین گیمر‌ها و هم بین بازی‌سازان پیدا کردند و شاهد هستیم که شرکت‌های بزرگ زیادی سراغ ساخت بازی‌های این سبک می‌روند. یکی از این شرکت‌ها، بتسدا است که از مدت‌ها پیش بازی The Elder Scrolls: Legends را که نسخه‌ای از سری محبوب الدر اسکرولز این کمپانی است، در سبک کارتی معرفی کرده بود. این بازی چندی پیش برای پی‌سی منتشر شد و پس از آن هم برای تبلت‌ها در دسترس قرار گرفت. چند روز پیش این بازی برای گوشی‌ها هم منتشر شد و از این‌رو تصمیم گرفتیم تا در زومجی، ضمن معرفی بازی، شما را بیش‌تر با ویژگی‌های آن آشنا کنیم.
اولین موردی که باید پیش از آغاز تجربه بازی اندروید و آیفون The Elder Scrolls: Legends در نظر داشته باشید، این است که بازی نیاز به هیچ شناخت قبلی‌ای از بازی‌های این سبک ندارد و حتی اگر تا به امروز هیچ نوع بازی کارتی را تجربه نکرده باشید، باز هم می‌توانید از The Elder Scrolls: Legends لذت زیادی ببرید؛ چرا که بازی در قالب اولین بخش از حالت داستانی‌اش، شما را کاملا با گیم‌پلی و دیگر ویژگی‌هایش آشنا می‌کند و پس از تمام کردن این بخش، به یک بازی کارتی‌باز قهار تبدیل خواهید شد! اما از حیث گیم‌پلی، The Elder Scrolls: Legends یک بازی کارتی استاندارد است؛ یعنی اگر پیش‌تر بازی‌هایی چون هارت‌استون را بازی کرده باشید، متوجه خواهید شد که The Elder Scrolls: Legends هم همان هسته گیم‌پلی را ارائه می‌کند و صد البته یک سری ویژگی‌های مختص به خود را هم دارد که آن را به بازی منحصر‌به‌فردی تبدیل می‌کنند. گیم‌پلی بازی به این صورت است که شما در برابر یک دشمن قرار می‌گیرید (که هم می‌تواند هوش مصنوعی باشد و هم یک بازیکن واقعی) و باید با استفاده از کارت‌های خودتان، به دشمن حمله کنید و سطح سلامتی وی را به صفر برسانید.
103590

در Legends چیزی که باعث شده بازی جذابیت زیادی داشته باشد، تنوع بالای کارت‌ها و ویژگی‌های خاص هریک از آن‌ها است. برای مثال، در بازی انواع و اقسام کارت‌ها را داریم؛ کارت‌هایی نقش نگهبان را ایفا می‌کنند و زمانی که آن‌ها را روی میز قرار می‌دهید، دشمن باید ابتدا به آن‌ها حمله کند و کارت را از بین ببرد تا بتواند به خود شما آسیب وارد کند. یا انواع دیگری از کارت‌ها را داریم که شاید به صورت مستقیم به دشمن یا نیرو‌هایش آسیب وارد نکنند، اما قادر هستند یک سری ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص را برای نیرو‌های شما به ارمغان بیاورند. در کل، بازی از نظر استراتژی، حالتی تاکتیکی دارد و صرفا اگر سعی کنید از کارت‌های قوی استفاده کنید و به دشمن ضربه بزنید، قطعا موفق نخواهید بود. اما اگر پیش از هر حرکت و قرار دادن هر کارت، به عواقب آن فکر کنید و احتمالات مختلف را بسنجید، می‌توانید به یک بازیکن موفق در The Elder Scrolls: Legends تبدیل شوید.
برای استفاده از کارت‌ها در بازی، نیاز به Magicka دارید. Magicka همان نقش مانا یا انرژی را در بازی‌های مشابه ایفا می‌کند و برای مثال برای استفاده از کارتی که Magicka موردنیاز آن ۲ است، باید حداقل ۲ مجیکا داشته باشید. در ابتدای بازی شما کار را با مجیکای یک شروع خواهید کرد و با گذشت هر دست، یک مجیکا به شما اضافه خواهد شد تا اینکه بتوانید کارت‌های بهتر و قوی‌تر را استفاده کنید. البته در صورتی که در ابتدای بازی، کار را به عنوان نفر دوم شروع کرده باشید (یعنی اول حریف کارتش را روز میز قرار داده باشد)، یک آیتم دریافت خواهید کرد که با استفاده از آن، می‌توانید مجیکای خودتان را به صورت موقت بیش‌تر کنید. البته از این آیتم فقط سه بار می‌توان استفاده کرد.
103591

The Elder Scrolls: Legends یک بازی از سری الدر اسکرولز است و یکی از ویژگی‌های جذاب آن، داشتن المان‌هایی فانتزی بر اساس این مجموعه عظیم است که تا به امروز بازی‌های مختلفی از آن ساخته و عرضه شده‌اند. برای مثال، در طول بخش داستانی بازی، ارجاعات مختلفی را به افسانه‌های این سری شاهد هستیم یا حتی کارت‌های زیادی هم مبتنی بر موجودات و شخصیت‌های این مجموعه هستند. این مساله باعث شده تا The Elder Scrolls: Legends نه‌تنها برای علاقه‌مندان بازی‌های کارتی، که برای طرفداران مجموعه The Elder Scrolls هم جذاب باشد. همچنین بازی یک سری المان نقش‌آفرینی هرچند جزئی هم دارد و برای مثال با کسب پیروزی در نبرد‌ها، سطح شما افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید به کارت‌های جدید دسترسی داشته باشید. یا در طول بخش داستانی بازی، گاهی در دوراهی‌هایی قرار می‌گیرید که می‌توانید بسته به انتخاب‌تان، کارت مختلفی را دریافت کنید. مثلا پس از شکست دادن یک گله گرگ، این انتخاب را خواهید داشت که یکی از آن‌ها را همراه خود ببرید یا اینکه وی را بکشید و بسته به انتخاب‌تان، کارت مختلفی به شما تعلق می‌گیرد.

The Elder Scrolls: Legends یک بازی رایگان است. با این حال پس از تجربه‌ای که از این بازی داشتم، به جرات می‌توانم بگویم که این رایگان بودن بازی مانعی برای لذت بردن شما از آن نیست و باعث نمی‌شود مجبور به استفاده از خرید‌های درون برنامه‌ای شوید. برای مثال، بازی هرگز شما را با محدودیتی در بازی کردن رو‌به‌رو نمی‌کند و مثلا نوار انرژی‌ای وجود ندارد که تمام شدن آن باعث شود نتوانید در نبرد‌ها شرکت کنید. خرید‌های درون برنامه‌ای تنها برای خرید بسته‌های کارت استفاده می‌شوند که این امر باعث می‌شود زود‌تر بتوانید به کارت‌های بهتر و قوی‌تر دسترسی داشته باشید. با این حال حتی با بازی کردن هم قادر به کسب این کارت‌ها خواهید بود و فقط باید صبر بیش‌تری داشته باشید. علاوه بر این، برای بازی یک بسته الحاقی نیز منتشر شده است که برای به‌دست آوردن آن، باید از خرید‌های درون برنامه‌ای استفاده کنید. این بسته الحاقی علاوه بر داشتن کارت‌های جدید، یک خط داستانی نیز دارد. 103592

در طول متن بار‌ها به بخش داستانی بازی اشاره کردیم؛ بخشی که در آن می‌توانید نبرد‌های مختلفی را با نیرو‌های هوش مصنوعی تجربه کنید و ضمن کسب تجربه، از داستان نسبتا خوب بازی هم لذت ببرید. خوبی این بخش این است که محتوای زیادی دارد و می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. البته بخش داستانی، تنها حالتی نیست که می‌توان در The Elder Scrolls: Legends تجربه کرد. این بازی حالت‌های مختلف دیگری هم دارد که مثلا در یکی از آن‌ها می‌توانید فورا یک مجموعه کارت بسازید و با دشمن برای کسب جوایز با‌ارزشی مبارزه کنید. اما گل سرسبد حالت‌های بازی، قطعا بخش چندنفره است که در آن می‌توانید با یک گیمر واقعی رقابت کنید. در این حالت است که داشتن استراتژی و همچنین مجموعه خوبی از کارت‌ها اهمیت خود را به بهترین شکل نشان می‌دهد. حال که به مجموعه کارت‌ها اشاره شد، بد نیست این موضوع را هم ذکر کنیم که در بازی هم می‌توانید از مجموعه کارت‌های پیش‌فرض که به مرور آزاد می‌شوند استفاده کنید و هم قادر خواهید بود به سلیقه خودتان، مجموعه کارت خود را بسازید.
نسخه موبایل The Elder Scrolls: Legends حجمی در حدود یک گیگابایت دارد و با این حجم، انتظار از گرافیک و جلوه‌های صوتی آن بالا است و بتسدا هم به‌خوبی موفق شده از این نظر تجربه‌ای عالی خلق کند. کارت‌های بازی طراحی بسیار زیبایی دارند و شاهد افکت‌های جالبی هم در جریان بازی هستیم. علاوه بر این، محیطی که بازی در آن جریان دارد شبیه به یک میز است که کاغذی روی آن پهن شده و روی این کاغذ، معمولا طرح‌های زیبایی دیده می‌شوند که برای طرفداران این مجموعه آشنا هم هستند. علاوه بر این اگر از موسیقی‌های حماسی نسخه‌های قبلی الدر اسکرولز و مخصوصا نسخه Skyrim لذت برده‌اید، قطعا از موسیقی‌های زیبایی که در The Elder Scrolls: Legends پخش می‌شوند هم لذت زیادی خواهید برد.
در مجموع، اگر به بازی‌های کارتی یا سری الدر اسکرولز علاقه دارید، The Elder Scrolls: Legends بازی‌ای است که می‌تواند شما را برای مدت طولانی سرگرم کند. این بازی علاوه بر داشتن گیم‌پلی‌ای جذاب، المان‌های فانتزی خیلی خوبی نیز دارد و حس و حال غرق شدن در یک ماجراجویی حماسی را مانند نسخه‌های نقش‌آفرینی الدر اسکرولز منتقل می‌کند.

برگرفته از سایت زومجی

لطفا ایدی منو ادد کنین اگه نتونستین وارد لینک گروه بشین @alireza1194

لینک دانلود بازی برای گوشی اندروید The Elder Scrolls: Legends - Apps on Google Play

لینک دانلود بازی برای پی سی از طریق استیم رایگان
امروز هم خودم گذاشتم دانلود بشه از اسیتم حدود 6 گیگ اگه بازی کارتی دوست دارین به جمع ما بیاین

The Elder Scrolls Legends
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر