بهترین سکانس های بازی ها (تا سال 2019)

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
سلام یه تاپیک فکر میکنم قبلا داشتیم حالا نه به این شکل اما میشه بحث کرد که بهترین سکانس های بازی ها تا حالا چی بودن. منظور از سکانس یعنی یه قسمت تو پلات داستانی یا کات سین هست و اصلا منظور لول و مرحله و ماموریت "نیست" مثلا من به شخصه کوئست آخر اسکایریم رو خیلی دوست داشتم. اما سکانس سینماتیک و پلات نبود ! یعنی اصلا به مراحل بازی کار نداریم اما سکانس هایی که به هر دلیلی جالب بودن رو ببینیم. ترجیحا هم این نسل و نسل قبل. حتی ممکنه از یه بازی کلا خوشتون نیومده باشه اما یه سکانس داخلش به هر دلیلی جالب به نظر میومده.

فرمت هم به این صورت که اسم بازی رو اول بنویسید و بعد سکانس مورد نظر رو توضیح بدید که چی بوده و چرا:

توجه کنید که ذات تاپیک جوری هست که اسپویل درش وجود داره و نمیشه جلوش رو گرفت.

=================================

God of War: سکانسی که کریتوس برمیگرده و Blades of Chaos رو بر میداره - برای من شاید نقطه عطف کل نسل هست. به قدری فوق العاده و تاثیر بر انگیز بود وقتی بر میگیرده و از جایی که مخفی کرده درشون میاره، در کنار آهنگش واقعا حس عجیبی میداد. حس برگشت به گذشته و سه گانه، دلایلی که کریتوس مجبور میشه به چیزی که شاید ازش بدش میومده برگرده و تاثیری که تو کارکتر ها و روند داستانی و بازی داشت یکی از فوق العاده ترین حس هایی بوده که این نسل تجربه کردم

Red Dead Redemption 2: زمانی که آرتور از Guarma بر میگرده و باید با اسب تا کمپ رفت. آهنگی که پخش میشه (May I Stand Unshaken) به جرات بهترین ترک نسل هست با توجه به سکانسش. که همه چیز عوض شده و شخصیت ها و کارکتر ها از آرتور تا داچ و خاویر و جان چقدر تغییر کردن، عقاید و قوانین خودشون رو مجبور شدن تغییر بدن، از خانواده تبدیل شدن به کسایی که دیگه به هم اعتمادی ندارن همه در کنار ترک فوق العاده Unshaken آدم رو به وجود میاورد و کل صحنه های بازی میومد جلو چشم

Red Dead Redemption 2: سکانس مرگ آرتور البته در حالت خوبش. نگاهش تو چشم های داچ و جایی که آرزوش بوده همیشه موقع مرگ باشه. اینم فوق العاده بود و یکی از بهترین صحنه های بازی ها بود.

Halo Reach: به روند کلی که کل نوبل تیم کشته میشن برای رسوندن کورتانا به Pillars of Autumn کاری ندارم که فوق العاده بود. اما سکانس آخر که نوبل 6 تبدیل میشه به Lone Wolf و اینکه هیچکس نمونده و کل سیاره داره از بین میره واقعا جالب بود برام. بازی ای که از اول آخرش رو میدونیم ولی باز سکانس مرگ و صحنه بعد از جنگ جوری هست که آدم به فکر بره

Halo 3: صحنه ای که سال ها منتظرش بودیم و رسیدن آربیتر و چیف به Prophet of Truth بود. بالاخره سه گانه رو به جایی رسوند که تکلیف خیلی چیزا خوب مشخص شد و از همه جالب تر برام آربیتر بود که چطور بالاخره انتقام خیانتی که بهش شده بود رو گرفت و تا آخر باقی موند.

Mass Effect 2 و 3: به نظر من آخر 2 واقعا جالب تموم شد و میتونست به بهترین شکل آدم رو منتظر رسیدن یه تهاجم بزرگ نگه داره که هیچ امیدی بهش نیست. و 3 جایی که ناوگان همه نژاد ها به زمین میرسن و سکانس جنگ فضا واقعا آدرنالین به آدم منتقل میکرد که هرچیزی از نژاد های بازی دیدیم آخرش خیلی خوب و متحد نشون داده شدن. (کاری به آخر یا روند 3 ندارم. صرفا این سکانسش)

Assassin's Creed Unity: سکانس اعدام لویی 16 ! واقعا فوق العاده بود سکانس. همه چیز دقیق. چیزی که تو کتاب ها خونده بودیم رو میشد به صورت 3 بعدی با بالاترین جزئیات تجربه کرد. اینکه آدم بتونه وسط یکی از مهمترین صحنه های تاریخ راه بره و از نزدیک ببینه چه اتفاقی داره میفته و چطور زمانی که لویی خواست حرف بزنه با تبل جلوی صحبتش رو گرفتن که صداش به مردم نرسه و ... همه چیز فوق العاده بود.

Assassin's Creed Origins: مسلما زمانی که سزار کشته میشه برای من خیلی مهم بود. به شخصه علاقه زیادی به تاریخ رم دارم و دیدن اینکه میشد از نزدیک دید چطور سزار داره سخنرانی میکنه و بعد به خیال خودشون برای نجات جمهوری بهش خیانت میکنن و میکشنش واقعا جالب بود. کی فکر میکرد یه روز همچین صحنه ای رو با جزئیات دید و انگار وسطش هستیم

Horizon Zero Dawn: سکانسی که با هولوگرام نشون میده چطور آپولو از بین رفت و باهاش تمام امید برای نگه داشتن علم و به این وضع افتادن دنیا خیلی برای من به شخصه جالب بود. یه لحظه آدم حس نفرت و نا امیدی رو میتونست تجربه کنه که چقدر میتونست موفقیت و امید نزدیک باشه اما از بین میره.
 

Delux1

کاربر سایت
Nov 18, 2014
864
نام
رضا
MGS4 همش خاطره بود مخصوصا صحنه ایی که برمیگرده اون کارخونه ربات بعد سال ها واون اون آهنگ نوستالژیکش که اگه کسی داره ممنون میشم بزاره. صحنه موتورسیکلت سواریش هم برای من بهترین سکانس تارخ گیمه
BIO:INFINTE هم کات سین آخرش محاله یادم بره
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
این هم یک سکانس خفن دیگه! زانو زدن جناب کراوزر جلوی سدلر!فقط درک میکامی را از فضا سازی محیط سدلر ببینید.کارگردانی و زاویه دوربین را ببینید :hearteyes:



ezgif-4-0784674a4c37.gif
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
F.E.A.R 2: Project Origin - QTE Fight with Colonel Valek

https://www.youtube.com/watch?v=24JdJ35vQ38

Batman Arkham Asylum - Scarecrow Nightmare- Library
قطعا به یادماندنی ترین بخش سری آرکهام، کابوس های مترسک برای بتمن بود. کابوس هایی که واقعا با نویسندگی خیل خوب پاول دینی و کارگردانی سفتون هیل، جلوه سینمایی به بازی داد. دومین کابوس با راه رفتن آرام بتمن در کتابخانه آغاز می شود. رفته رفته بتمن تبدیل به بروس وین و ذهنش آغشته با گذشته تاریکش می شود. مرگ تراژدی والدین وین و صدای آمدن گوردن برای مراقبت از وین، یک چیزی که هرگز در بازی های کامپیوتری این قدر تاثیر گذار ندیده بودم.


Call of Duty Modern Warfare 2 - Meeting Captain Price

https://www.youtube.com/watch?v=4iuSdE9hi-g

L.A. Noire - Goodbye

https://www.youtube.com/watch?v=8bdxnyUF5WQ

Max Payne 3 - Just Another Day at the Office

کلا مکس پین یک روز راحت در زندگی اش نداشته است. در مرحله معامله در ورزشگاه فوتبال، درگیری صورت می گیرد و مکس و رفیقش برای فرار وارد آسانسور می شوند. جمله به صورت طعنه آمیز توسط مکس گفته می شود که واقعا در همین جمله، می توان تمامی سیر زندگی مکس را دریافت!

Dead Space 2 - Train Scene

https://www.youtube.com/watch?v=RJtsgL0C0Oc
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
سکانس پیدا کردن سیری در wither 3
بعد ساعت ها بازی کردن بالاخره سیری رو پیدا میکنیم ولی میبینم که بی روح افتاده و میتونی حس نا امیدی رو توی گرالت درک کنی حقیتا خودم خیلی منقلب شدم=((
Screenshot (52).png
بعد یهو سیری بیدار میشه و اون اهنگ پخش میشه خیلی قشنگه8->
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر