امتیازات CRACKDOWN 3

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,567
j3as_2019-02-15.png

رای کاربرا امتیازش خیلی جالبه. به نظرم یه سر به کامنت های ملت زیر ویدیو های نقد این بازی تو یوتیوب بزنید بعضی هاشون خیلی فان هستند.:D
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
j3as_2019-02-15.png

رای کاربرا امتیازش خیلی جالبه. به نظرم یه سر به کامنت های ملت زیر ویدیو های نقد این بازی تو یوتیوب بزنید بعضی هاشون خیلی فان هستند.:D

دیگه وقتی نمونه‌های وطنیش هست چرا بریم سایتهای خارجی :D شما بگید ما می‌شنویم :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
هیلو خیلی بزرگتر از این حرفاست که به خاطر یک نسخه معمولی کلا بذارنش کنار و به جاش GoT و HZD بسازند

علی اتفاقا بهتره که Halo رو بزارن کنار تا اینکه دنباله های ضعیف بسازن و رفته و رفته چیزی ازش باقی نمونه. Halo و GeoW دقیقا وضعیت مشابه GoW رو دارن. تقریبا تموم شدن و دیگه به شکل سنتی طرفداری نخواهند داشت. برای باقی موندن تو صنعت تنها راه اینه که یکی عین کوری بارلاگ پیدا بشه، کلا از بیخ شخم بزنتشون بشن یه IP عملا جدید. وگرنه با تکرار مکررات و ساخت ادامه هایی که در ظاهر متفاوت اما در باطن همون بازی قبلیه فقط بیشتر از قبل محبوبیتشون رو از دست میدن. گاو بهترین مثال برای توضیح شرایط این ها و اتفاقی هست که باید براشون بیفته.

Halo: I که نسل بعدیه و فعلا نمیشه منتظرش بود، اما GeoW5 کامل مشخص میکنه آینده این سری و سازنده اش چیه. اگه موفق نباشه و نمرات خوبی نگیره رسما به تاریخ میپیونده و دیگه بازیابی کردنش نزدیک به محاله. مگه اینکه باز میگم یکی مثل کوری پیدا بشه این بازی هارو از ابتدا دوباره خلق کنه، مطابق با استانداردها و سلیقه روز.

پ.ن: در مورد هر جفت بازی هایی که مثال زدی هم شک نکن 343 و کلا مایکروسافت توان ساخت بازی های مشابهشون رو نداره. یعنی بخواد هم نمیتونه به جای Halo 5 مثلا بیاد HZD بسازه.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
علی اتفاقا بهتره که Halo رو بزارن کنار تا اینکه دنباله های ضعیف بسازن و رفته و رفته چیزی ازش باقی نمونه. Halo و GeoW دقیقا وضعیت مشابه GoW رو دارن. تقریبا تموم شدن و دیگه به شکل سنتی طرفداری نخواهند داشت. برای باقی موندن تو صنعت تنها راه اینه که یکی عین کوری بارلاگ پیدا بشه، کلا از بیخ شخم بزنتشون بشن یه IP عملا جدید. وگرنه با تکرار مکررات و ساخت ادامه هایی که در ظاهر متفاوت اما در باطن همون بازی قبلیه فقط بیشتر از قبل محبوبیتشون رو از دست میدن. گاو بهترین مثال برای توضیح شرایط این ها و اتفاقی هست که باید براشون بیفته.

Halo: I که نسل بعدیه و فعلا نمیشه منتظرش بود، اما GeoW5 کامل مشخص میکنه آینده این سری و سازنده اش چیه. اگه موفق نباشه و نمرات خوبی نگیره رسما به تاریخ میپیونده و دیگه بازیابی کردنش نزدیک به محاله. مگه اینکه باز میگم یکی مثل کوری پیدا بشه این بازی هارو از ابتدا دوباره خلق کنه، مطابق با استانداردها و سلیقه روز.

پ.ن: در مورد هر جفت بازی هایی که مثال زدی هم شک نکن 343 و کلا مایکروسافت توان ساخت بازی های مشابهشون رو نداره. یعنی بخواد هم نمیتونه به جای Halo 5 مثلا بیاد HZD بسازه.


یکسوال ایا بازخوردی که جامعه گیمینگ الان به تغییرات گسترده GOW داده، در زمان وقت به Halo 4 میدادند مسیر استدیو 343 تغییر نمیکرد؟ نمیدونم منظورت از چه لحاظ هست که مایکروسافت و 343 نمیتونند بازی اونطوری بسازند (در حالی که قبلا بهتر هم ساختند) ولی معیار نمرات، جوایز، فروش هر چی باشه 343 با Halo 4 بهش رسیده!

ولی بحث اصلی از 343 با هیلو همه انتظار دارند ساختار شکن باشه! همه انتظار دارند استانداردهای جدید تعریف کنه، مثل همون زمانی که با هف لایف 1 و 2 رقابت میکرد. در حالی که همچین انتظاراتی از فرانچایزی مثل خدای جنگ نمیره و اتفاقا همه تشویقش میکنند که از فرمول جواب پس داده دارک سولز البته به صورت کژوال تر در قالب پروداکشن عظیم + نریشن جواب پس داده تلو استفاده کرده!

بحث فقط واکنش متفاوت منتقد ها در دو زمان مختلف هست. وگرنه هیلو 4 از لحاظ گیمپلی و همه چی خیلی تغییر نسبت به هیلو ریچ داشت.
 
  • Like
Reactions: shooshcity

Shalight

کاربر سایت
Oct 15, 2018
11
خوبه اینجوری HZD2 شاید بتونه با یک نسخه فرعی هیلو رقابت کنه

برای New IP این فروش فراتر از فوق العاده است! بعدم قراره فروش مبنا باشه؟ تکلیف Gran Turismo و Forza؟

ولی بحث اصلی از 343 با هیلو همه انتظار دارند ساختار شکن باشه! همه انتظار دارند استانداردهای جدید تعریف کنه، مثل همون زمانی که با هف لایف 1 و 2 رقابت میکرد. در حالی که همچین انتظاراتی از فرانچایزی مثل خدای جنگ نمیره و اتفاقا همه تشویقش میکنند که از فرمول جواب پس داده دارک سولز البته به صورت کژوال تر در قالب پروداکشن عظیم + نریشن جواب پس داده تلو استفاده کرده!

این هنر Naughty Dog که بلده یه چیزی از Resident Evil 4 بر داره یه چیزی از Ico بر داره یه چند تا چیزم از خودش بذاره ماحصل اینا رو بکنه The Last of Us به همین منوال هنر Santa Monica. استدیوهای دیگه عرضه همچین کارایی رو دارن؟ بسم الله! بازی ساختار شکنانه؟ خلق استاندارد تازه؟ Half-Life؟ با وجود این سلسله متای 60 متای 66 متای 69 ... کی دنبال همچین چیزایی خیالیه؟ Halo 4 با متای 87 جزو Top 7 سال خودشم توی جوایز نیست از The Walking Dead و Journey تا XCOM و AC:III غالب بازیای بزرگ سال بالای سرش ان اینکه چطوری 343 بخاطر این دستاورد کنار اسم Santa Monica قرار می گیره که Rockstar رو اینطوری توی مراسمای مختلف "له" می کنه و منتقد و بازیکن و سازنده اونو فراتر از بازی سال یکی از بهترین بازیای تاریخ لقب دادن جای سوال داره!

کلاً این چند ماه اخیر یک جوی به راهه که از روز اول شروع نسل بعد زمانی که Sir Spancer دست های پشت پرده عامل این نسل رو قطع کرد و سکان هدایت رو به دست گرفت "یکهویی" ورق بر می گرده این هم آخرین بازمانده از دوران Mattrick بود که از روز اول که هیچی حتی از قبل معرفی هم کسی انتظاری جز این از آن نمی داشت! وضعیت بهتر می شه؟ بلاشک خیلی! اما صرف اضافه کردن چند تا استدیو تازه به هیچ وجه تضمین نمی کنه که اینا توی نسل بعد بتونن از دل اینا Uncharted 4 خروجی بگیرن... بیخیال. مایکروسافت با Kamiya بست برای خلق یه فرنچایز RPG بعد از سه چهار سال توسعه از “could be the game of all time” رسوندش به “garbage of garbage” بعدم با میدفینگر به کمیونیتی خودش کنسلش کرد! مایکروسافت با Sam Lake بست برای یه Action-Shooter از " fades the border between movie and game" رسوندش به “failed formula” در حدی که آخر سال حتی آفتابه هم کسی حواله اش نمی کرد... کم می شه مثال آورد که پول خرج کرد با استدیوهای درست درمون بست ولی یک دهم رقبای خودش هم نتیجه نگرفت؟ رویه و انتظار و نگاه مدیریت حاکم روی توسعه بازیای مایکروسافت جنس دیگه ای داره. از دل اینا Forza هم بیرون می زنه ولی خب استثناء همونطور که از دل اونا Shadow Fall بیرون می زنه ولی استثناء. توی شمای کلی نه توی این نسل که حتی از اواسط نسل قبلی به این طرف رقابتی به کل وجود نداشت/نداره.

آدمای داخل Santa Monica هم می تونن Ascension ای بسازن که فرنچایز رو تا مرز fucked بکشونه هم می تونن پروژه Stig رو بسازن که خود استدیو رو تا مرز fucked بکشونه هم God of War ای بسازن که مابقی سازنده ها رو به مرز fucked بکشونه. برای گرفتن همچین خروجی ای باید یه تصمیم گیرنده ای با شعور Layden و یه ناظری با ریسک پذیری Studstill و یه لیدری با استعداد Barlog داشت. این جنس از آدما و این شکل از تصمیم گیریا و این نوع جسارتا توی مایکروسافت نیست...
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
IGN : 4/10 multiplayer

eeq_cd3_m.png
همزمان ارباب اسپنسر ا لات اف فان داشتن!

gtef_desktop_screenshot_2019.02.18_-_09.30.31.55.png


یادمه Lair و Haze که شکست مطلق از اب دراومدن کسی از مسئولین سونی از عشق و حالش در زمان بازی کردن اون عناوین واسه ملت قصه تعریف نکرد :D.
علی اتفاقا بهتره که Halo رو بزارن کنار تا اینکه دنباله های ضعیف بسازن و رفته و رفته چیزی ازش باقی نمونه. Halo و GeoW دقیقا وضعیت مشابه GoW رو دارن. تقریبا تموم شدن و دیگه به شکل سنتی طرفداری نخواهند داشت. برای باقی موندن تو صنعت تنها راه اینه که یکی عین کوری بارلاگ پیدا بشه، کلا از بیخ شخم بزنتشون بشن یه IP عملا جدید. وگرنه با تکرار مکررات و ساخت ادامه هایی که در ظاهر متفاوت اما در باطن همون بازی قبلیه فقط بیشتر از قبل محبوبیتشون رو از دست میدن. گاو بهترین مثال برای توضیح شرایط این ها و اتفاقی هست که باید براشون بیفته.

Halo: I که نسل بعدیه و فعلا نمیشه منتظرش بود، اما GeoW5 کامل مشخص میکنه آینده این سری و سازنده اش چیه. اگه موفق نباشه و نمرات خوبی نگیره رسما به تاریخ میپیونده و دیگه بازیابی کردنش نزدیک به محاله. مگه اینکه باز میگم یکی مثل کوری پیدا بشه این بازی هارو از ابتدا دوباره خلق کنه، مطابق با استانداردها و سلیقه روز.

پ.ن: در مورد هر جفت بازی هایی که مثال زدی هم شک نکن 343 و کلا مایکروسافت توان ساخت بازی های مشابهشون رو نداره. یعنی بخواد هم نمیتونه به جای Halo 5 مثلا بیاد HZD بسازه.
سلام :D
خود کوری توی چندین و چند توئیت بصورت ریز و درشت اشاراتی مستقیم و غیرمستقیم به witcher 3 داشت یعنی تاثیرات غیرقابل انکاری در شکل گیری ایده و ساخت Gow گذاشت. بعد متال گیر V هست که حداقل از نظر گیم پلی تغییراتش باورنکردی بود!. ازادی عمل گیمر در انتخاب روند انجان ماموریت توی MGS V خودش کلاس بازیسازیه :D. نمیگم/نمیخوام/نمیشه دستاورد و موفقیت های SMS در ساخت Gow رو کوچیک جلوه داد، فقط میگم CDPR بود که به همه جرات داد تا تغییر کنن و پا بزارن به مناطق ناشناخته :D.
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
سلام :D
خودت کروی توی چندین و چند توئیت بصورت ریز و درشت اشاراتی مستقیم و غیرمستقیم به witcher 3 داشت یعنی تاثیرات غیرقابل انکاری در شکل گیری ایده و ساخت Gow گذاشت. بعد متال گیر V هست که حداقل از نظر گیم پلی تغییراتش باورنکردی بود!. ازادی عمل گیمر در انتخاب روند انجان ماموریت توی MGS V خودش کلاس بازیسازیه :D. نمیگم/نمیخوام/نمیشه دستاورد و موفقیت های SMS در ساخت Gow رو کوچیک جلوه داد، فقط میگم CDPR بود که به همه جرات داد تا تغییر کنن و پا بزارن به مناطق ناشناخته :D.

کوری از خیلی بازی ها الهام گرفت، حالا چه Witcher، چه سری Souls و چه TLoU، اما حجم تغییرات گاو با Witcher فرق داشت. تو Witcher ماهیت بازی تغییر نکرد، بلکه خیلی بزرگ و جاه طلبانه تر از قبل شد. اما بحث GoW کامل فرق داره. کوری عملا گاو رو دوباره خلق کرد. تا حدی که میشه گفت یه IP جدیده، از عوض کردن قیافه کریتوس بگیر تا دست بردن تو فرمول موفق گیم پلی که اصلا گاو به خاطرش معروف و محبوب شده. حجم ریسکی که کردن با این مواردی که گفتی قابل قیاس نیست و نکته مثبتش اینجاست که همه هم بازی جدید رو دوست داشتن. مثلا MGSV هم تغییرات ساختاری زیادی داشت، هرچند خیلی کور گیم پلی رو تغییر ندادن، اما همه فن ها نپسندیدن بازی جدید رو.

در کل من نمیگم کوری مبدا و منشا یه چیز جدید بود و دیگه هیچ استدیو دیگه ای ریسک نکرده یا نتونسته IP های قبلیش رو خوب ریبوت کنه. منظورم این بود که خیلی از IP های قدیمی نیازمند این هستن که یه نفر بیاد درست و حسابی ریبوتشون کنه، وگرنه رسما میمیرن.
 

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
648
نام
Ro.s
من باب این بحث من اینجور استنباط میکنم. مشکل از مایکروسافت نیست(حداقل نه به طور قطعی و 100 درصدی) مشکل فن هاشن که نمی دونن چی میخوان.ی سریا داستانی میخوان و یه عنوان زیبا و جذاب(مثل ori که به شخصه همبنو میخوام) یه سری عناوین جاه طلبانه شوتر میخوان که هربار استاندارد ها رو تغییر بده(هیلو و گیرز که من بیشتر به خاطر داستانشون میخوامشون) یه سری دیگه شرقی میخوان که کلا مایکروسافت در این زمینه(انحصاری) آبش قطعه.
پس این مشکل کامیونیتیه که نمی دونه چی از مایکروسافت بخواد. یه سری اکشن میخوان یه سری داستان یه سریم فقط میخوان بترکونن تو بازی و وقت تلف کنن(کرک داون) مایکروسافت تا الان نمی تونسته این انتظارات رو جواب بده. الان هم که میتونه مونده به کدوم ساز برقصه. بره سمت سینگل داد مولتی پلیر پسندا درمیاد و برعکسشم انجام بده داد یه سری دیگه درمیاد. درباره سونی و نینتندو مشخصه که فن هاش چی از جونشون میخوان ولی ایکس باکس؟ مشخص نیست.
این مشکل مایکروسافتم هست. هرچیزیو یه سیخونکی میزنه تا نظر یه عده رو جلب کنه. میخواد هم خدا رو داشته باشه هم خرما رو. خب نمیشه! مایکروسافت باید امسال جهتشو مشخص کنه که چی میخواد و این توی E3 امسال مشخص خواهد شد.
 
  • Like
Reactions: vaan 2

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر