شرکت سونی علت غیبت خود در E3 2019 را توضیح داد

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
رئیس استودیو‌های جهانی شرکت سونی، یعنی آقای Shawn Layden علت غیبت این کمپانی بزرگ در رویداد E3 2019 را توضیح داد. طی مصاحبه انجام شده بین وب سایت CNET و آقای Layden، ایشان از نقش پر اهمیت شرکت سونی در آغاز کار رویداد E3 صحبت کرد. «این رویداد باعث رشد ژورنالیسم و خرده فروشی در دهه 90 شد. اما به مرور زمان و با اتفاقاتی که در سال‌های اخیر پیش آمد، برنامه‌ها و اهداف ما [سونی] تغییر کردند.» به گفته «شان لیدن»، سونی در ماه فوریه رویدادی تحت عنوان Destination Playstation برگزار می‌کند که در آن، خرده فروش‌ها و همکاران ترد پارتی را دعوت کرده و گزارشی از برنامه‌های سال جاری ارائه می‌دهد. با گذر زمان، تغییرات گسترده‌ای در زمینه خبرنگاری و فروش بازی‌ها ایجاد شده اما رویکرد E3 در تمامی این مدت ثابت باقی مانده است. لیدن افزود «ما برنامه داریم تا در طول سال، تعداد کمی عنوان بزرگ تولید کنیم و به نقطه‌ای رسیدیم که اگر در E3 امسال شرکت می‌کردیم، طرفداران انتظار رونمایی‌ها و اخبار جدید از ما داشتند. به همین علت تصمیم گرفتیم تا روند کاری خود را تغییر داده و به جای شرکت در E3، برنامه‌های خود را به نحوی دیگر اعلام کنیم. به نظر ما این رویداد نیز باید عملکردی مشابه Comic Con را دنبال کند. به عبارتی، E3 برای موفقیت باید با محوریت طرفداران برگزار شود.»

SHAWNLAYDEN.jpg


همچنین طبق صحبت‌های وی، استودیوهای سونی طی سه، چهار سال گذشته، عناوین زیادی را تولید کردند تا بتوانند این کمپانی محبوب را به جایگاهی که امروز در آن قرار دارد برسانند. حالا تمرکز شرکت روی ساخت تعداد کمی عنوان بزرگ است. لیدن خاطرنشان کرد: «در کنار استودیوهای فعلی، ما همواره به دنبال خرید تیم‌های جدید خواهیم بود و آن دسته از بازیسازان و تیم‌هایی که از نظر ما ارزش سرمایه گذاری داشته باشند را حتماً مورد بررسی قرار می‌دهیم.»

با وجود تمامی این صحبت‌ها، نظریات و شایعاتی درباره غیبت سونی در E3 امسال وجود دارد و تمامی آن‌ها یک صدا به نزدیک بودن پلی‌استیشن 5 و آماده سازی استودیوهای این شرکت برای نسل بعد اشاره دارند.

read the whole post here.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
سونی همه استدیوهاش رو بسیج کرده برن سراغ PS5، ایشون رو هم که معرفی نکرده هنوز، پس قاعدتا امکان معرفی بازی ها هم نیست. در نتیجه عملا بره E3 شرکت کنه چیزی نداره دستش نشون بده. پس نمیره.

اونجوری هم که اندرو هوس خدابیامرز میگفت اینا دیگه نمیخوان بین معرفی کنسول تا عرضه گپ وجود داشته باشه، پس PS5 هم زمانی معرفی میشه که نهایت یه ماه بعدش بیاد بیرون. اگه تعطیلات 2020 بخوان کنسول بعدی رو بدن بیرون، منطقی ترین زمان برای معرفی کامل PS5 هم میتونه PSX امسال باشه، پس تا اون موقع چون حرفی از این کنسول زده نمیشه، و چیز جدیدی هم برای PS4 ندارن، پس بهتره هیچ کجا نباشن.

دقیقا فکر میکنم نبودن سونی تو E3 هم نشون میده که قطعا کنسول بعدی رو تعطیلات 2020 میده بیرون. چون بره سال بعد، یعنی عملا برای دو سال هیچ معرفی جدید نداره:D
 
آخرین ویرایش:

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
اونجوری هم که اندرو هوس خدابیامرز میگفت
به حق ریش Cory balrog، هوس مرُد؟ (:D)
از فوتنایت و اپیک گیمز گفت که با یه بازی فری تو پلی تونستن چقدر به موفقیت بزرگی برسن
تو ایران بهش میگن معنویات اونجا بهش میگن "موفقیت" ؟ :D. جدی میگم فورتنایت بغیر از مسموم کردن فکر اکثر سازنده ها و ناشرها; و ساختن چند میلیارد "موفقیت" برای اپیک که تهش رسید به راه اندازی Epic Store و فجایع پیرامونش چیز دیگه به این صنعت اضافه کرده؟
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
تو ایران بهش میگن معنویات اونجا بهش میگن "موفقیت" ؟ :D. جدی میگم فورتنایت بغیر از مسموم کردن فکر اکثر سازنده ها و ناشرها; و ساختن چند میلیارد "موفقیت" برای اپیک که تهش رسید به راه اندازی Epic Store و فجایع پیرامونش چیز دیگه به این صنعت اضافه کرده؟

یکبار با یکی از دوستام صحبت میکردم و همین حرفایی که شما میزنی رو دوستم درباره میکامی و RE4 میزد که اره ژانر ترسناک رو کشت و همه بازیساز ها رو به سمت اکشن سوق داد و ...
ولی خب سوالی که مطرحه ایا تفنگ روی سر باقی بازیسازها گرفتند که مغز شون مسموم بشه؟ سازنده ایی که قراره مغزش با دیدن موفقیت فورتنایت (که یک کمپانی 700 800 نفری + کلی نیروی خارجی و + کلی مارکتینگ روش کار میکنند) مغزش مسموم بشه! بهتره اصلا بازی داستانی و یا هر نوع مراد دیگه ایی که شما در نظر دارید سراغش نره.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
به حق ریش Cory balrog، هوس مرُد؟ (:D)

نه فقط از سونی رفت:D خدابیامرز از این جهت شده:D

جدی میگم فورتنایت بغیر از مسموم کردن فکر اکثر سازنده ها و ناشرها; و ساختن چند میلیارد "موفقیت" برای اپیک که تهش رسید به راه اندازی Epic Store و فجایع پیرامونش چیز دیگه به این صنعت اضافه کرده؟

بستگی به این داره که موفقیت رو چطور تفسیر کنی، مسلما موفقیت فقط برای مدیران اپیک هست نه من و شما:D وگرنه مثلا برای یکی مثل من که اساس ترجیح میده سینگل بازی کنه و داستان ببینه سراسر فیل بود.

ولی خب سوالی که مطرحه ایا تفنگ روی سر باقی بازیسازها گرفتند که مغز شون مسموم بشه؟

واقعیت اینجاست که در عمل آره یکی اسلحه گرفته.

ببینی من اساسا با فورتنایت هیچ مشکلی ندارم، اما این بازی ها میان سلیقه مخاطب رو عوض میکنن. و عموم گیمرها رو سوق میدن به سمت یه بازار مشخص، ثابت و کم ریسک. در نتیجه سازنده ها مجبورن به این سمت برن. گیم یه صنعت بزرگه و مثل هر صنعت پول ساز دیگه ای این سرمایه گزارها هستن که درش حرف اول و آخر رو میزنن. سرمایه گزار هم دنبال پوله، وقتی مبینه الان گیم از سرویس و به خصوص بتل رویال رو بورسه، سازنده رو مجبور میکنه به این سمت بره، و این دقیقا همون اسلحه ای هست که میگی. وقتی یه سازنده مجبوره که بتل رویال بسازه چون صاحب پول و سرمایه این رو ازش میخواد دقیقا مثل این میمونه که یکی اسلحه گذاشته پس کلش میگه یا کلون فورتنایت بساز، یا من میکشمت. این کشتن هم به معنای تعطیلی هست. برای مثال شما به استدیو کلیف بی نگاه کنید. بعد تعطیل شدن جناب کلیف بی یه سری کانسپت از سایر ایده هایی که تو ذهن داشت رو کرد که یحتمل دیده باشی. ایده هاش واقعا دیوانه وار و عالی بودن. اگه یکی مثل سونی یا مایکرو ازش حمایت میکرد اونهارو میساخت قطعا IP های خیلی شاخی از توشون در میومد اما بحث اینجاست که هیچ ناشری حاضر نشد از اون ایده ها حمایت کنه، همه گفتن یا آنلاین یا هیچی. و در نتیجه کلیف مرد و الان داره تئاتر میبره رو صحنه!

البته درسته که هنوز خیلی ها هستن که بخش داستانی و بازی های غیر آنلاین رو ترجیح میدن اما هر روز داره از تعدادشون کمتر میشه. و همه دارن به سمتی میرن که پول هست و این سمت رو هم مشخصا شرکت های بزرگ و بازی هایی مثل فورتنایت تعیین میکنن. البته من کل این پروسه رو در مجموع بد نمیدونم، اینا جریان رشد صنعت هستن و اجتناب ناپذیر. به هر صورت وقتی گیم از یه چیز کوچیک و جمع و جور تبدیل میشه به پول سازترین اینترتینمنت مسلما باید منتظر تغییرات ساختاری هم درش بود.
 

Big boss_returns

کاربر سایت
Jan 29, 2019
965
نام
ژوبین
نه فقط از سونی رفت:D خدابیامرز از این جهت شده:D



بستگی به این داره که موفقیت رو چطور تفسیر کنی، مسلما موفقیت فقط برای مدیران اپیک هست نه من و شما:D وگرنه مثلا برای یکی مثل من که اساس ترجیح میده سینگل بازی کنه و داستان ببینه سراسر فیل بود.



واقعیت اینجاست که در عمل آره یکی اسلحه گرفته.

ببینی من اساسا با فورتنایت هیچ مشکلی ندارم، اما این بازی ها میان سلیقه مخاطب رو عوض میکنن. و عموم گیمرها رو سوق میدن به سمت یه بازار مشخص، ثابت و کم ریسک. در نتیجه سازنده ها مجبورن به این سمت برن. گیم یه صنعت بزرگه و مثل هر صنعت پول ساز دیگه ای این سرمایه گزارها هستن که درش حرف اول و آخر رو میزنن. سرمایه گزار هم دنبال پوله، وقتی مبینه الان گیم از سرویس و به خصوص بتل رویال رو بورسه، سازنده رو مجبور میکنه به این سمت بره، و این دقیقا همون اسلحه ای هست که میگی. وقتی یه سازنده مجبوره که بتل رویال بسازه چون صاحب پول و سرمایه این رو ازش میخواد دقیقا مثل این میمونه که یکی اسلحه گذاشته پس کلش میگه یا کلون فورتنایت بساز، یا من میکشمت. این کشتن هم به معنای تعطیلی هست. برای مثال شما به استدیو کلیف بی نگاه کنید. بعد تعطیل شدن جناب کلیف بی یه سری کانسپت از سایر ایده هایی که تو ذهن داشت رو کرد که یحتمل دیده باشی. ایده هاش واقعا دیوانه وار و عالی بودن. اگه یکی مثل سونی یا مایکرو ازش حمایت میکرد اونهارو میساخت قطعا IP های خیلی شاخی از توشون در میومد اما بحث اینجاست که هیچ ناشری حاضر نشد از اون ایده ها حمایت کنه، همه گفتن یا آنلاین یا هیچی. و در نتیجه کلیف مرد و الان داره تئاتر میبره رو صحنه!

البته درسته که هنوز خیلی ها هستن که بخش داستانی و بازی های غیر آنلاین رو ترجیح میدن اما هر روز داره از تعدادشون کمتر میشه. و همه دارن به سمتی میرن که پول هست و این سمت رو هم مشخصا شرکت های بزرگ و بازی هایی مثل فورتنایت تعیین میکنن. البته من کل این پروسه رو در مجموع بد نمیدونم، اینا جریان رشد صنعت هستن و اجتناب ناپذیر. به هر صورت وقتی گیم از یه چیز کوچیک و جمع و جور تبدیل میشه به پول سازترین اینترتینمنت مسلما باید منتظر تغییرات ساختاری هم درش بود.
البته من فکر نمی کنم سونی تا به حال رفته باشه سراغ کلیف یا برعکس کلیف رفته باشه سراغشون چون سیاستای سونی که چندساله رو بازی های سینگل محور اگه کلیف بی ایده شاخی داشت دست کم اونا حمایتش میکردن ولی کو؟ این کانسبت هاشم چیز شاخی توشون نبود یسری vr بودن اون اصلیه رو هم که برا سونی و یسری دیگه فرستادن که معلومه چیز جالبی نبود....... lb بازی خوبی بود ولی بی یه اشتباهی کرد و بجای f2p کردنش بازی فروخت که شکست خورد.....
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: gamer1998y

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
متاسفانه فروم و کلا شاید اکثریت ایرانیا چون کاربرها از سن کم آفلاین بازی کردن و میکنن و یه جور حس مثه حوو نگاه کردن به آنلاین دارن و دوست دارن مثه زمان ps1و سگا کیلو کیلو بازی آفلاین بیاد و بازی کنن انگار نه انگار اصلا کنسول قابلیت های آنلاین داره خب طبیعتا اینجور افراد نمیتونن درک درست و تحلیل درستی داشته باشن از آنلاین و مولتی پلیر وقتی که آدم تویه بازی غرق بشه و اصلا نتونه هیچ بازی دیگه ای رو انجام بده اصلا صدهزار بازی آفلاین هم بیاد ولی خیلی بندرت بتونه بره سمتشون من بیشتر خارجیا و که دیدم تقریبا 90%فقط آنلاین میزنن وقتی که هنوز فورتنایت نبود اون بابا از مایکروسافت اومد در مورد بازی‌های آفلاین اون حرفو زدن اینجا همه بهشون توپیدن ولی حقیقت رو گفت در مورد سونی و نینتندو هم نمیشه مثال بزنیم اصلا ولف اشتاین 2 و ایول ویتین 2 بازی‌های خوبی بودن ولی اصلا خوب نفروختن دلیل ساخته شدن فالوت آنلاین هم همین بود حالا شما آفلاین دوست داری صدتا مثال بزنی هم حقیقت اینه که بازی‌های آنلاین دارن جای بازی‌های سینگل رو میگیرن و در آینده نزدیک هر بازی سینگل پلیری ساخته نشه اصلا
این رفتن به سمت آنلاین بنظرم هم به نفع گیمرهاست هم سازنده ها گیمرها مجبور نیستن هی پول بازی بدن و سازنده ها هم با بودجه کمتر بیشترین سود رو میبرن
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
واقعیت اینجاست که در عمل آره یکی اسلحه گرفته.

ببینی من اساسا با فورتنایت هیچ مشکلی ندارم، اما این بازی ها میان سلیقه مخاطب رو عوض میکنن. و عموم گیمرها رو سوق میدن به سمت یه بازار مشخص، ثابت و کم ریسک. در نتیجه سازنده ها مجبورن به این سمت برن. گیم یه صنعت بزرگه و مثل هر صنعت پول ساز دیگه ای این سرمایه گزارها هستن که درش حرف اول و آخر رو میزنن. سرمایه گزار هم دنبال پوله، وقتی مبینه الان گیم از سرویس و به خصوص بتل رویال رو بورسه، سازنده رو مجبور میکنه به این سمت بره، و این دقیقا همون اسلحه ای هست که میگی. وقتی یه سازنده مجبوره که بتل رویال بسازه چون صاحب پول و سرمایه این رو ازش میخواد دقیقا مثل این میمونه که یکی اسلحه گذاشته پس کلش میگه یا کلون فورتنایت بساز، یا من میکشمت. این کشتن هم به معنای تعطیلی هست. برای مثال شما به استدیو کلیف بی نگاه کنید. بعد تعطیل شدن جناب کلیف بی یه سری کانسپت از سایر ایده هایی که تو ذهن داشت رو کرد که یحتمل دیده باشی. ایده هاش واقعا دیوانه وار و عالی بودن. اگه یکی مثل سونی یا مایکرو ازش حمایت میکرد اونهارو میساخت قطعا IP های خیلی شاخی از توشون در میومد اما بحث اینجاست که هیچ ناشری حاضر نشد از اون ایده ها حمایت کنه، همه گفتن یا آنلاین یا هیچی. و در نتیجه کلیف مرد و الان داره تئاتر میبره رو صحنه!

البته درسته که هنوز خیلی ها هستن که بخش داستانی و بازی های غیر آنلاین رو ترجیح میدن اما هر روز داره از تعدادشون کمتر میشه. و همه دارن به سمتی میرن که پول هست و این سمت رو هم مشخصا شرکت های بزرگ و بازی هایی مثل فورتنایت تعیین میکنن. البته من کل این پروسه رو در مجموع بد نمیدونم، اینا جریان رشد صنعت هستن و اجتناب ناپذیر. به هر صورت وقتی گیم از یه چیز کوچیک و جمع و جور تبدیل میشه به پول سازترین اینترتینمنت مسلما باید منتظر تغییرات ساختاری هم درش بود.

میدونی من به یک چیز باور دارم، اینکه نیاز داستانگویی انسان هیچ وقت از بین نمیره. یعنی ما از بدو تولد بشر تا همین الان همیشه داستان گفتن و داستان شنیدند رو داشتیم و هیچ وقت این نیاز مبرم از بین نرفته. فقط با مدیوم های مختلف هنری از ادبیات گرفته تا هنرهای نمایشی و الان ویدیو گیم تکامل یافته و این روند ادامه داره. اگر روزی برسه تمام استدیوهای بازیسازی دنیا فقط بازی انلاین بسازند و تنها یک استدیو بازی داستان محور بسازه بازهم ازش استقبال میشه. این مسله مثل برطرف کردن نیازهای جنسی هست. یعنی ممکنه طبع ادم عوض بشه ولی عطشش برای رفع نیازش هرگز از بین نمیره چون در ذات ش نهفته است. و از همین جهت من فکر نمیکنم هیچ وقت این بازیهای تماما انلاین تاثیری بر نابودی بازیهای داستان محور داشته باشند.
و جد از این مسائل بازار مولتی و بتل رویال هم یک حد نصاب مشخصی داره. نمونه اخرش Black Out که در حد و حدود همیشگی سری COD عمل کرد و هیچ بازار جدیدی به اکتیویژن اضافه نکرد. عملا همون WWII که تمرکزش روی بخش داستانی بود موفق تر عمل کرد.

ولی خب اسلحه و سازنده رو به درستی تصویر سازی کردی و نمیشه منکرش شد. اما مسله اینکه میگم اگر ادمی مثل کوری بارلوگ (و تیمش) بر حسب زیست و دغدغده امده عنوان داستان محوری مثل خدای جنگ ساخته، با دیدن موفقیت فورتنایت و امثالهم از مسیرش منحرف بشه صد سال سیاهه اون بازی رو نسازه بهتره! این مسله رو هم ما قبل از بتل رویال با بازیهای MMO داشتیم (که از سال 2018 یا 2017 افت بازارشون شروع شده)

من شخصا عنوانی مثل کاپ هد رو ترجیح میدم که سازنده هاش میگفتند ما میتونستیم بازی رو خیلی اسون تر بسازیم و فروش بیشتری تجربه کنیم، ولی چیزی رو ساختیم که خودمون میخواستیم. چیزی که من پسند دارم سازنده همیشه به عنوان موئلف از گیمر جلو باشه و تجربه های جدید بهش نشون بده وگرنه اینکه تمام استدیوها بازی داستانی بسازند ولی همانند بازیهای انلاین فن سرویس باشند هیچ ارزش والایی نداره
 

Big boss_returns

کاربر سایت
Jan 29, 2019
965
نام
ژوبین
متاسفانه فروم و کلا شاید اکثریت ایرانیا چون کاربرها از سن کم آفلاین بازی کردن و میکنن و یه جور حس مثه حوو نگاه کردن به آنلاین دارن و دوست دارن مثه زمان ps1و سگا کیلو کیلو بازی آفلاین بیاد و بازی کنن انگار نه انگار اصلا کنسول قابلیت های آنلاین داره خب طبیعتا اینجور افراد نمیتونن درک درست و تحلیل درستی داشته باشن از آنلاین و مولتی پلیر وقتی که آدم تویه بازی غرق بشه و اصلا نتونه هیچ بازی دیگه ای رو انجام بده اصلا صدهزار بازی آفلاین هم بیاد ولی خیلی بندرت بتونه بره سمتشون من بیشتر خارجیا و که دیدم تقریبا 90%فقط آنلاین میزنن وقتی که هنوز فورتنایت نبود اون بابا از مایکروسافت اومد در مورد بازی‌های آفلاین اون حرفو زدن اینجا همه بهشون توپیدن ولی حقیقت رو گفت در مورد سونی و نینتندو هم نمیشه مثال بزنیم اصلا ولف اشتاین 2 و ایول ویتین 2 بازی‌های خوبی بودن ولی اصلا خوب نفروختن دلیل ساخته شدن فالوت آنلاین هم همین بود حالا شما آفلاین دوست داری صدتا مثال بزنی هم حقیقت اینه که بازی‌های آنلاین دارن جای بازی‌های سینگل رو میگیرن و در آینده نزدیک هر بازی سینگل پلیری ساخته نشه اصلا
این رفتن به سمت آنلاین بنظرم هم به نفع گیمرهاست هم سازنده ها گیمرها مجبور نیستن هی پول بازی بدن و سازنده ها هم با بودجه کمتر بیشترین سود رو میبرن
حرف شما درست نیست ولف 2 و ew2 بخاطر مدیریت بد بتزدا و عرضشون تو فاصله زمانی کم شکست خوردن و اگرنه بازی های سینگل همیشه هستن و خواهند بود سونی بازیاش میفروشه نینتندو میفروشه حالا شما گفتیدید اینا جدان باشه......همین کپکام با سینگل محورای جدیدش داره میفروشه دلیل نمیشه بخاطر موفقیت چندتا مولتی محور چرت و شکست دوتا بازی افلاین بهاطر مدیریت بد نباید گفت سینگل پلیرا مردن.......
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,712
تولید کنیم و به نقطه‌ای رسیدیم که اگر در E3 امسال شرکت می‌کردیم، طرفداران انتظار رونمایی‌ها و اخبار جدید از ما داشتند. به همین علت تصمیم گرفتیم تا روند کاری خود را تغییر داده و به جای شرکت در E3،
"..... به جای شرکت در e3 تمرکزمون رو روی توسعه ی ps5 گذاشتیم و چون چیز جدیدی برای رونمایی نداشتیم، شرکت در e3 باعث می شد دوباره سهاممون افت کنه. "
e3 محفلی بود که سازنده هارو مجبور میکرد به جلو حرکت کنند. به همین دلیل همیشه برنده ی اصلیش گیمرها بودن.
این صحبت ها برای من معنی جز فرار از مسئولیت و ساختن خروج اضطراری از فشاری که e3 به سازنده ها وارد میکرد، نداره.
 

amir nakhaee

کاربر سایت
Dec 13, 2013
1,802
نام
امیر
در وضعیت فعلی ترجیه میدم سونی تو E3 شرکت نکنه و خبریم از فانتزی ما نباشه ، تا بخواد تو E3 شرکت کنه و ماینکرفت 4K , 60fps به خرد ملت بده و قبلش کلی هایپ کنه.

فعلا بازیای E3 2016 , 2017 رو منتشر کنه یا تکلیفشون رو مشخص کنه برام خیلی اهمیت بیشتری داره تا از سر اجبار مجبور بشه بازیای ایندی رو همراه با ی سری تریلر جدید از عناوین قبلیش در قالب ی کنفرانس بهمون قالب کنه.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
یکبار با یکی از دوستام صحبت میکردم و همین حرفایی که شما میزنی رو دوستم درباره میکامی و RE4 میزد که اره ژانر ترسناک رو کشت و همه بازیساز ها رو به سمت اکشن سوق داد و ...
ولی خب سوالی که مطرحه ایا تفنگ روی سر باقی بازیسازها گرفتند که مغز شون مسموم بشه؟ سازنده ایی که قراره مغزش با دیدن موفقیت فورتنایت (که یک کمپانی 700 800 نفری + کلی نیروی خارجی و + کلی مارکتینگ روش کار میکنند) مغزش مسموم بشه! بهتره اصلا بازی داستانی و یا هر نوع مراد دیگه ایی که شما در نظر دارید سراغش نره.
فهمیدنش خیلی سخت نیست بخدا :D. وقتی میگم فکر مسموم میشه یعنی اینکه رئیس EA نمیگه بتلفیلد برای ما شکست تجاری بود چون ما سالهاست با مخاطب قطع رابطه کردیم نمیگه ما گیم ناقص تحویل دادیم نمیگه تاخیر داشتیم نمیگه ما میخوام با حداقل سرمایه حداکثر سود رو ببریم بلکه میگه چون بتل "ابگوشت" رویال نداشت کم فروخت. میبینی؟ :D. وقتی اکثر سرمایه بره اون سمت چهارتا سازنده مستقل و کاردست مثل Obsidian Entertainment مثل ninja theroy وضعیتشون بحرانی میشه. گیمها میشن یه مشت F2P که باید دونه 60 دلار بخری مثل Anthem و Overwatch یا مبایلی یا از همه بدتر بتل رویال و MOBA.

پ.ن. الان معدود کسانی هستن که سنگر و نگهداشتن مثل نینتندو که متروید جدید رو کلهم شیفت دلیت کرد پروژه رو دوباره با یه استودیو دیگه استارد زد. سونی که میاد به هر ایده جدیدی چراغ سبز نشون میده (bloodborne Horizon ghost of tsushima و .... ) یا همین CPDR خودمون :D.
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
حرف شما درست نیست ولف 2 و ew2 بخاطر مدیریت بد بتزدا و عرضشون تو فاصله زمانی کم شکست خوردن و اگرنه بازی های سینگل همیشه هستن و خواهند بود سونی بازیاش میفروشه نینتندو میفروشه حالا شما گفتیدید اینا جدان باشه......همین کپکام با سینگل محورای جدیدش داره میفروشه دلیل نمیشه بخاطر موفقیت چندتا مولتی محور چرت و شکست دوتا بازی افلاین بهاطر مدیریت بد نباید گفت سینگل پلیرا مردن.......
اینا مگه سبک‌ها شون یکی بود که بخاطر مدیریت بد نفروختن
بعدشم لابد آنلاین شدن فالوت جدید هم بخاطر مدیریت بد بوده:|
 

N32

کاربر سایت
Dec 22, 2018
10
خیلی زود میگذره ، اینگار همین دیروز بود که ps4 لاتچ شد ،یادمه یدونه ویدو بود تو یوتوب که یدونه xbox فن نادان :Dتو خارج تو صف گرفتن ps4 بود همین که گرفتش همونجا جلوی چشم همه کوبوندش زمین دستگاهو ،خرد و خاک شیر کرد ، وحشی بازی در اورد :D احتمالا چیزی زده بوده اونم دست ساز :D تو w.c، هنوز یادمه اون روزا ،تکون خوردیم رسیدیم ps5 فکر کنم وسطای 2019 بدنش بیرون
 
  • Like
Reactions: mohsen2012

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر