امتیازات Metro Exodus

پیش بینی میانگین امتیازات بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    116
  • نظرسنجی بسته شده است .

MOH3N_Dark

کاربر سایت
May 7, 2013
3,264
نام
محسن
MetroExodus-feat-770x433.jpg

Publisher: Deep Silver, Koch Media
Developer: 4A Games
Initial Release Date: February 15, 2019
Platforms: PC, Xbox 1, PlayStation 4
AusGamers: 9.5/10
The Games Machine: 9.2/10​
Generación Xbox: 9.1/10
TrueAchievements: 9/10
Windows Central: 9/10
Screen Rant: 9/10
ZTGD: 9/10
TheSixthAxis: 9/10
Cheat Code Central: 9/10
GameStar: 9/10
Wccftech: 9/10
GamesRadar+: 9/10
Gameblog.fr: 9/10
PSX-Sense.nl: 9/10
Meristation: 8.6/10
DualShockers: 8.5/10
IGN Spain: 8.5/10
PlayStation Universe: 8.5/10
Gameplanet: 8.5/10
XGN: 8.5/10
GRYOnline.pl: 8.5/10
Vandal: 8.4/10
PC Invasion: 8/10
Worth Playing: 8/10
GameSpot: 8/10
Digital Trends: 8/10
Gaming Nexus: 8/10
Twinfinite: 8/10
GameSpew: 8/10
Game Revolution: 8/10
PCGamesN: 8/10
Hardcore Gamer: 8/10
Multiplayer.it: 8/10
GameOver.gr: 8/10
Jeuxvideo: 8/10
PC Gamer: 7.8/10
BaziCenter: 7.5/10
COGconnected: 7.6/10
The Daily Dot: 7/10
USgamer: 7/10
Destructoid: 7/10
EGM: 7/10
God is a Geek: 7/10
We Got This Covered: 7/10
Press Start Australia: 7/10
4Players.de: 6.8/10
Power Unlimited: 6.7/10
Digitally Downloaded: 6/10
Gamers Heroes: 6/10
Attack of the Fanboy: 6/10
Eurogamer: Recommended


 
آخرین ویرایش:

Mahdi444

کاربر سایت
Jan 10, 2016
653
نام
Ary
ببخشید یه دخالتی بکنم میون بحثتون.
چون قبلا هم دیدم چند جا دوستان عناوین آنلاین رو ،هم ردیف سرگرمی های غیر گیمی دسته بندی کردن.
من هم نظرمو با اجازه بگم.
ببنید شما گفتین گیم تعریف داره و درست هم گفتین.حالا تعریفش چیه؟ من یه توضیح میدم ببینید قانع کننده هست یا نه.
گیم از جایی شروع شد که نه بحث تخیلی مطرح بود نه داستانی و نه روایتی و نه موسیقی،اینهارو قبلا در سینما و کتاب ها داشتیم .بلکه از جایی شروع و خلق شد که خواستن تاثیر دخالت فرد مخاطب رو صفحه نمایش بیارن.
حالا تعریف گیم از نظر من:هر چقدر این دخالت فرد در این هنر تصویری بیشتر باشه ،اون وقت تبدیل میشه به هنر هشتم.و به همان میزان که دستان شما و یا فکر شما(بازیهای فکری که ابزارش ذهن هستن) از کیبورد و موس و کنترلر دور میشه از مفهموم هنر هشتمی و گیم بودن اون کم میشه.
با این توضیح به راحتی میتونید متوجه بشید که چرا clash of clans بازی نیست ولی فورتنایت بازی هست.
میزان انفعال شما در یک بازی نشون میده چقدر یک بازی به مفهوم گیم بودن خودش نزدیک هست.

ببینید اول اینکه من با تعریفی که از گیم دادین یکم مخالفم. اینکه گفتین "به همون اندازه که دست یا ذهن شما از کنترلر دور میشه..." درمورد این بخش میشه بیشتر صحبت کرد. بنظر من این بستگی به میزان جذابیت گیمپلی هم داره و اینکه گیم ها رو صرفا "گیم" درنظر بگیریم یا یک طور رسانه تعاملی یا interacting media.
مثلا بنظر من بازی نیر اتامتا بازی ای بود فراتر از استاندارد های یه گیم معمولی. یک داستان شاهکار با کلی مفاهیم فلسفی و احساسی که به بهترین شکل روایت شدن، اما گیمپلی بازی فوق العاده نبود. این بازی اونقدر خوب بود که فکر نمیکنم بازی ای در آینده بتونه منو این همه تحت تاثیر داستان خودش قرار بده. از طرف دیگه دوم رو داریم. گیمپلی، لول دیزاین و خیلی دیگه از المان های درگیر در گیمپلی فوق العاده هستن در حد یک کلاس درس کامل برای بازیساز ها، اما اینجا داستان فوق العاده نیست (نمیگم البته بده ولی خب تقریبا یک داستان معمولی داشت). طبق حرف شما شاید دیگه به نیر نشه گفت گیم که من مخالفم. یک بازی ممکنه از جهت های مختلفی شما رو جذب خودش کنه و من برای همین هم ترجیح میدم از عبارت interacting media به جای گیم استفاده کنم.
اما خب مشکل من با بازی های انلاین چیز دیگه ای هست. شما برای ساخت بخش کمپین باید مکان های مختلف طراحی کنی هوش مصنوعی لازمه المان های مختلف محیط، دشمن های متفاوت، تنوع گیمپلی، موسیقی، داستان و هنر روایت داستان، نویسندگی و خیلی موارد دیگه که شما بهتر میدونید قطعا. اما تو بازی های انلاین شما صرفا یک Arena دارین با تعدادی بازیکن. تنوع گیمپلی هم محدود شده به ارینا ها و اسلحه های متفاوت و البته المان هایی مثل داستان هم که کلا وجود ندارن. مشکل من دقیقا این بخشه، با ساخت چنین چیزی شما نمیتونید ادعا کنید که یک نوع از interacting media به نام گیم رو ساختین.
اینطوری بنظر من بخش خیلی مهمی بنام لول دیزاین کلا فراموش میشه. شما اگر دوم رو بازی کرده بشین میدونین لول دیزاین بازی چقدر هنرمندانه هست که با وجود طولانی بودن گیمپلی به هیچ عنوان نه تنها تکراری نمیشه بلگه ارزش تکرار بسیار بالایی هم داره. دیگه الان تو بحث نمیگنجه که از سیستم خیلی جالب هوش مصنوعی دشمن ها حرف بزنیم یا خیلی موارد دیگه درموردش. درنهایت من فکر میکنم گیم به عنوان نوعی از interacting media نمیتونه صرفا یک بازی بتل رویال باشه چون صرفا سرگرم کننده هست.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,712
مسئله انتقاد به نقدها، ساختارشون یا توضیحات فنی‌شون نیس
مسئله انتقاد به نمراته! شما اول زحمت بکش حدود ۲هزار کلمه که نهایتا ۱۰ دقیقه وقت میگیره رو بخون بعد انتقاد کن
بگذریم از اینکه هنوز بازی رو اگر انجام ندادی بحث هست در موردش... شاید اگر خودت بازی کردی، دیدی که دقیقا نظرت با نظر منتقد یکی بوده
بعد توی نوشتن نقدها، حداقل نقدهای من سلیقه مفهومی نداره و مسائل کیفی مهمه
منم مث خیلیا فن مترو بودم و ۵۰ ساعت نسخه‌های قبلی رو بازی کردم که ۳۶ روی وان بوده و آمارش هست روی لایو
منم مث خیلیا دوست داشتم سطح کیفی بازی در حد یه بلاک‌باستر واقعی باشه و حتی قبل از شروع بازی به نمرات بالاتر فکر میکردم
اما تو یک کلام، بازی در نیومده متاسفانه؛ ایده‌های نیمه اپن‌ورلد شدن صدمه رسونده به کلیت کار؛ اگر نقد رو نمیخونید حداقل خلاصه متا رو بخونید که کلی از مرحله پاییز تعریف شده، مرحله‌ای که باید سرمشق سندباکس شدن بازی می‌بود
مطمئن باشید اگر کل مراحل کیفیتشون در حد این بخش بود، همون نمره‌ای که با نمایش‌ها همه‌مون فکر می‌کردیم بازی قراره بگیره الان از طرف بازی‌سنتر ثبت شده بود
پیش‌بینی‌ها توی ترد بی‌سی و تاپیک ریست‌ارا هست که قبل از انتشار همه فکر می‌کردن نمرات حداقل بالای ۸۵ میشه... اما وقتی نقدها اومد باید متوجه میشدید که یه جای کار میلنگه
بگذریم که اگر فن واقعی مترو باشید قطعا قصه‌گویی 4A براتون خیلی مهمه ولی نکاتی که توی متن نقد اشاره شده بعضی جاها ناامیدتون میکنه
در آخر، حالا که بازی‌سنتر ۲ سالی هست با لطف خدا و تلاش بچه‌ها توی متاکریتیک داره ثبت میشه و بین بهترین رسانه‌های جهان قرار گرفته؛ شما هم انتظار دارید تا سطح کیفی در حد رسانه‌های یک جهان باشه که دارید سایت رو با IGN و امثالش مقایسه می‌کنید، حداقل مث مخاطبای ای‌جی‌ان اگر بازی رو هم بازی نکردید هنوز، وقت بذارید و متن رو بخونید
بعد سطح کیفی نقد رو با توجه به نمره‌ای که در نظر گرفته شده مقایسه کنید با همون رسانه‌ها... بعد انتقاد کنید؛ منم به شخصه با کمال میل پذیرای انتقادم
ولی اینو بدونید اگر روزی سردبیری برای رضایت مخاطب یا برای شنا توی جریان مسیر اصلی توی نمرات یه منتقد دست برد، قطعا در وهله اول به شمای مخاطب ظلم کرده
اونجوری دیگه بازی‌سنتر یه مجموعه نیست که از دیدگاه‌ها و سلایق مختلف تشکیل شده، میشه یه رسانه‌ی زرد که یه نفر توش تصمیم میگیره و بقیه عروسک خیمه شب بازی هستن
شاید خود من هم موافق نبودم که فارکرای نمره‌اش از مترو بیشتر باشه، اما چون بازی رو انجام ندادم نقد رو میخونم و به نظر منتقد دیگه که رفیقم هم هست احترام میذارم
وگرنه میتونستم ازش بخوام که نمره کمتری به فارکرای بده و منم به مترو بیشتر میدادم... (برخلاف دیدگاه اصلیمون) این طوری مث همه اون ۷های فارکرای و ۸هایی که برای مترو ردیف شده، نمرات ما هم ثبت میشد... قطعا اونایی که ۷ و ۸ دادن نظرات خودشون رو دارن و باید بهشون احترام گذاشت
اما چنتا نکته هست، اولا اینکه نقدها و نمرات قبل از امبارگو و نظر باقی سایتا در نظر گرفته شدن و دوما اگر نقدها و نمرات ما با هماهنگی هم انجام میشد تا مخاطب توی ذوقش نخوره و انتطاراتش براورده بشه، زحمات پوچ میشد و دروغ به شما تحویل داده میشد
ان‌شاءالله که یه روزی احترام به نظرات فرهنگ‌سازی بشه و فقط وقتی به یه نمره اعتراض بشه که کاملا پرت باشه نه اینکه خلاف نظر و انتظار ما.
من نمی دونم اصرار شما براینکه نقد شما خونده نشده برای چیه؟ در حالی که ما اینجا دوستانی داشتیم که در کامنت ها اعتراف کردن که ما نقد رو نخونده قبولش داریم!
یعنی طرف نه نقد رو خونده، نه خودش بازی رو تجربه کرده، ولی چشم بسته نقد شما رو قبول داره!! چرا به اونها اعتراض نمی کنید؟
مشکل اصلی معترضین به نقد شما، لزوما ساختار یا موارد فنی نیست. مشکل اینجاست که bc به عنوان حرفه ای ترین نشریه فارسی زبان، برای اعضای تحریریه هیچ مدیوم و چارچوبی در نظر نگرفته.
اگر قرار بر اینه که bc در نقدهاش سخت گیرانه انتقاد کنه و نمره بده، پس این مدیوم باید در مورد تمام بازیها صورت بگیره. نه اینکه گزینشی با بعضی بازیها با مهر و محبت برخورد کنید و بعضی دیگر رو زیر ذره بین قرار بدید.
تعریف نشدن این مدیوم توسط سردبیر عزیز و محترم، باعث شده ما شاهد همین اختلاف نمره بین farcry و metro باشیم و در نتیجه اعتراض به حق مخاطبینتون.
فرایند نمره دهی به بازیها در bc تو خیلی از موارد جای بحث داره. جدا از تعریف شدن یا نشدن مدیوم، منتقد میتونه به سبک خودش بازی رو بررسی کنه ولی در زمان نمره دهی میشه با مشورت اعضای تحریریه یا سردبیر، نمره ای به بازی داده بشه که با نمرات دیگر بازی ها تداخل و نا همگانی نداشته باشه. اگر اینطور پیش بره نقدهای bc بسایر منسجم تر و هدفمند خواهد شد و bc میتونه کرکتر خودش رو در رقابت با بزرگان دنیا به دست بیاره.
در نهایت میخام این موضوع رو ارجاع بدم به دوران طلایی بازیرایانه. که جدا از نقد، فرایند نمره دهی بسیار اورگانیز شده بود.
.. ....
ممنون که به عنوان یک منتقد حرفه ای وقت میزارید و با مخاطبین صحبت می کنید.
از سردبیر محترم و دوست داشتنی هم به خاطر این رفتار تشکر میکنم.امیدوارم این روند منجر به پیشرفت روز افزون bc بشه. پاینده باشید
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Capitan_shepard

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
803
نام
پویا
من نمیدونم دوستان به چی دارن گیر میدن.
نقد ویدیویی رو دیدم داخلش خیلی خوب به همه ی نکات اشاره شده بود و منتقد از پیشینه بازی و نحوه ی شکل گیریش توضیح داد تا رسید به این نسخه... تمامی جاهایی هم که ایراد گرفت با ذکر مثال بوده. شاید خوده من اگه بازی کنم نمره ی بالاتری بدم یا حتی اون ایرادات به چشمم نیاد ولی تفاوت در دیدگاه با اینکه کسی رو متهم کنیم که به سخت گیری بیش از حد و یه سری مسائل دیگه تفاوت داره.
وظیفه ی منتقد اینه که بازی رو به درستی و با نگاهی عادلانه بررسی کنه نه اینکه بگه خب این بازی مورد علاقمه پس اگه n بار هم کراش شد و باگ دیدم مهم نیست
اینکه همه ی بازی ها باگ دارن رو همه میدونن ولی تعداد باگ های یه بازی مثل رد دد یا گاو اصلا قابل قیاس با تعداد مشکلات فنی بازی ای مثل آساسین کرید یونیتی(اینو مثال زدم چون اکثرا میدونن چقدر ایراد داشته) نیست.
بدون تعارف بگم من از نقد فارکرای شاکیم و موندم چطور بازی ای که اکثر سایت های داخلی و خارجی کوبوندنش رو اینقدر تحویل گرفته... پس اگه مسئله گیر دادنه باید به اون منتقد گرامی بگیم چطور اینقدر نمره بالا دادی:-"
 
  • Like
Reactions: Milad_HW

Rattle.Snake

100% Pure RattleSnake
کاربر سایت
Feb 14, 2018
1,054
نام
Giliath Osborne
چندتا چیز من متوجه نشدم الان مشکل منتقده؟ مشکل نقده یا مشکل تحریریه بازی سنتره؟
نیاز به این حجم از حجم از نگارش برای انتقاد نیست میشه همه این موارد جمع کرد و یجا یک نفر به نمایندگی کسایی که انتقاد دارن بنویسه و منتقد بازی بیاد اون ها رو جواب بده این طور هم کامل تره هم جامع تره و تاپیک بازی هم به حاشیه نمیره که دو صفحه فقط مربوط به سونی و مایکروسافت بود که اصلا هیچ ارتباطی به بازی نداشتن.
من قبل امبرگو میدونستم بازی ایراداتی داره حتی از نظر من AIM بازی مشکل داره و یسری موارد مثل افت فریم و باگ دیده که اگر من بودم قطعا فکر کنم همون نمره ای میدادم که میلاد به بازی داده.
...
درمورد اختلاف نمره بین FC و مترو من با نمره مترو هیچ مشکلی ندارم.
 
  • Like
Reactions: Z-fan

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
من نقد رو خونده بودم . مگه میشه بدون خوندن نقد بیام فقط به خاطر دادن نمره ای انتقاد کنم . اون مثال باگ هم درباره گاد اف وار فقط داشتم مثالی میزدم و منظورم این بود مثلا من اون باگ ها رو در گاد اف وار دیده بودم ! بعد به طور مثال دارم میگم به خاطر اون باگ ها باید نمره 8 میدادم به بازی گاد اف وار ؟؟؟؟!!! واقعا برازندنش بود ؟ نامردی در حق اون بازی و زحمت هایی که کشیده شده روی اون بازی نبود ؟؟!! منظورم این بود درباره اون مثالی که زدم .

بازیسنتر هم بدوه هیچ شکی در حا حاضر بهترین سایت گیم در ایران هستش و این که نقد میکنه و نمره میده و نمرش در متای جهانی ثبت میشه آدم کیف میکنه و همین طور کاربر های خیلی حرفه ای تو فروم هاش هنوز هم وجود داره و فعالیت میکنن . نیازی به گفتن این چیزا نبود که بگم ولی خب گفتم یه اشاره ای کنم شاید بهتر باشه . ( زحمت هایی که میکشین جای سپاس داره و دست همتون درد نکنه )

واقعا هم منظورم این نیست هر بازی آفلاینی اومد که نمره بالایی بگیره به هر حال هر بازی باید در جهت کار و تلاشی که کرده نمره مربوطه به خودش رو بگیره ولی خب امثال این استدیوی های کار درست ما کم نداشتیم در همون نسل قبل که با بی مهری منتقدین مواجه شدن نمونه بارز مثال میخواین ؟! استدیوی starbreeze سازنده عنوان ریدیک و ... که خودتون میدونید چقدر کارش درست بود ولی در کمال ناباوری نسخه اول دارکنسی که ساخته بود اگه اشتباه نکنم متای 82 رو گرفته بود ولی اون بازی وقتی اومده بود به راحتی تحول بزرگی در بازی های اول شخص به وجود آورده بود ولی در کمال شگفتی متای خوبی نگرفت ! یه سری استدیو ها هستن این داستان رو دارن و واقعا نمیدونم برای چی ! استار بریز هم سر همین داستان ها سال به سال ضعیف تر و ضعیف تر شد و ....

مترو ، بازی ای با سبک گیم پلی کند ، آروم و سنگین هستش ! و روایت داستانی کندی داره و همین طور روایت گیم پلیش هم اکثر اوقات کند هستش ! امکان داره شما در زمان هایی از بازی ( حتی همون نسخه اول و دومش ) هیچ اتفاق نیفته و فقط سازندگان طوری بازی رو طراحی کرده باشن در قسمت هایی که شما فقط به خاطر اتمسفر و صدا گذاری و محیط خفه و پراسترس و جو ناامیدی که بر روی کره زمین حکم فرما شده گیم پلی بازی رو جلو ببری و سازندگان فقط شما رو میذارن و محیط بازی ! همین !

من شک ندارم منتقد گرامی که این نسخه سوم رو هم بازی کرده چنین چیز هایی رو دیده و به خاطر این موضوع مثلا ایراد گرفته ! این سبک مترو هستش ! یه جاهایی سازنده ها به عمد شما رو میذارن و محبط سنگین بازی ! و اشاره هم کردم باید منتقد به نظرم فقط به خود بازی نگاه نکنه و به استدیوی سازنده و شرایطی که درش هستش هم گه گاهی ( نمیگم همیشه ) یه نیم نگاهی بهشون داشته باشه ( این استدیوی سر داستان مشکلات اکراین و روسیه نزدیک بود متلاشی بشه و تعطیل بشه )

خلاصه انتقاد و نظر شخصی بود که نوشتم و خیلی ها صد در صد با نظرم موافق نیستن و شاید هم عده ای ازدوستان با نظرم موافق !

به هر حال همینه و سایت ها نمره های مختلفی میدن و همیشه باب میل همه نیست و به طور مثال این بازی نمره ای که گرفته باب میل من نبوده و شاید خیلی ها راضی بودن و خلاصه بگذریم ...

پاینده باشید .....

این شرایط همیشه پیش میاد ، یادمه سر the last guardian قبل عرضه بازی هم سازنده ها چندین بار اشاره کردن که ما هوش مصنوعی توریکو رو اینطوری ساختیم ، قصدمون این بوده ، می‌خواستیم بیشتر به حیوانات واقعی نزدیک باشه ، آخرش بازی که منتشر شد تو اکثر نقدهای منفی اومدن مشکل هوش مصنوعی توریکو رو گرفتن و حسابیم نمره کم کردن
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
Gamers Heroes 60
Metro Exodus has the potential to be a solid game, but it just isn’t there in its current state. Those on the fence best wait for a few patches before picking this one up.

GameOver.gr 80
Unfortunately, the open world segments, one of the biggest additions in Exodus, have the constant feel of fillers, devoid of any noteworthy substance. It is an aspect of the game that could benefit of significant overhaul or scrapped altogether in a potential (and very welcome) sequel. On the other hand, the shooting is extremely satisfying and the more linear levels that come from the main missions bring the high-quality design, variety and claustrophobic feeling that fans of the series come to expect. All in all it is a Metro experience albeit with some… fat that could be trimmed.

Gameplanet 85
4A Games have rekindled my love for the world that was left behind. A post-apocalyptic journey out of darkness with a uniquely eastern European accent. Equally gorgeous and grotesque Metro Exodus is sure to please newcomers and the returning faithful alike. I just wish the road was a little smoother and with fewer bugs skittering about.

Meristation 86
Metro Exodus is the best game in the series and one of the best shooters you'll be able to play this year. We have never seen such an atmosphere. They are so many and so different... Just overwhelming. A last an epic ride with Metro's soul, even in the new spaces. It only fails in the AI and in certain aspects of the open world, which is empty and simple.

GRYOnline.pl 85
Metro: Exodus requires patience during the long cut-scenes and way too extensive dialogues, but it's worth it. The new Metro offers unique, superb gameplay full of amazing locations and a magnificent atmosphere. Don't wait for Half-Life 3 - in my opinion, you can get the same amount of fun today.
 

armin_shadow

A New Era Begins
ناظم انجمن
Mar 18, 2006
3,233
نام
آرمين
یک صحبتی در این وسط چندین بار پیش اومده که نمره نهایی باید نظر نهایی کل تیم تحریریه باشه و نه شخص منتقد و یا اینکه سردبیر باید تعریف کنه که چطور نمره داده بشه!
حالا جدا از اون بحث خیانت و مترسک بودن که خود منتقد مترو بالاتر اشاره کرد، شما از کسانی که بازی رو انجام ندادن انتظار دارین توی نمره دادن شریک باشن؟! یعنی این معیار بهتری برای نمره بازی هست و نتیجه بهتری به دست شما می‌رسه؟! مثلا من عاشق مترو هستم و بازی نکرده می‌گم نمره من بهش 10 هست، یکی دیگه هم بدش میاد و می‌گه من که بیشتر از 2 بهش نمی‌دم، بعد بیایم میانگین بگیریم و بدون توجه به متن نقد و نظرات منتقد یک نمره رو بچسبونیم بهش؟! یا اینکه انتظار دارین کل تحریریه بیاد بازی رو انجام بده؟!

این سیستمی که الان هست، توی اکثر سایت‌ها رعایت می‌شه و نظر نهایی نظر منتقد هست، اما خوب خیلی‌ها با نویسنده و حتی خود نقد کاری ندارن و فقط و فقط اسم سایت و نمره ثبت شده را می‌بینن، همین هم می‌شه که فکر می‌کنید نمره اونجاها طی سیستم‌های خاصی در نظر گرفته می‌شه!
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
بدون تعارف بگم من از نقد فارکرای شاکیم و موندم چطور بازی ای که اکثر سایت های داخلی و خارجی کوبوندنش رو اینقدر تحویل گرفته... پس اگه مسئله گیر دادنه باید به اون منتقد گرامی بگیم چطور اینقدر نمره بالا دادی:-"

بفرمائید نقد فارکرای رو مطالعه کنید و ویدیویی که زحمت کشیده شده و برای نقد تولید شده رو تماشا کنید تا پاسخ این سوال که چرا نمره بازیسنتر به این بازی بالا هست رو پیدا کنید.
اگر قرار بود بر اساس نمره‌ای که سایت‌های داخلی و خارجی می‌دن نقد و بررسی رو بنویسیم، صبر می‌کردیم همه نمرات بیاد و بعد ماهم عین اونا نمره بدیم. (بماند که کم نیستن سایتایی که نمره 8 تا 9 به بازی دادن)
این که شما اون بازی رو هم انجام ندادید خودش مزید بر علت واقع می‌شه که ایرادی که دارید «صرفاً از نمره نقد» می‌گیرید زیر سؤال قرار بگیره، بماند که کلاً اعتراض درباره این که چرا یکی از منتقدین به بازی 8 داده و چرا یکی 7 و با این کار حق بازی‌ها رو ضایع کردیم خودش از پایه و اساس ایراد داره. اشتباه اول برخی از دوستان هم اینه که FC و ME رو دارن با هم مقایسه می‌کنند و فکر می‌کنند منتقدین از سر فن بازی و یا هیت داشتن نمره کم دادن. وقتی‌ که بنده یا میلاد طاهرنژاد این 2 بازی رو انجام می‌دادیم، به صورت مستقل از هم کارمون رو دنبال کردیم و هیچ تاثیری از نظرات هم دیگه، وب سایت‌ها و به طور کلی اینترنت برای نوشتن نقد نگرفتیم، بلکه با پارامترا و ملاک‌هایی که خودمون برای یک بازی در نظر داریم کارمون رو پیش می‌بریم، نه معیار و ملاک سایتی که به مترو 10 داده و به فارکرای 4.
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
803
نام
پویا
بفرمائید نقد فارکرای رو مطالعه کنید و ویدیویی که زحمت کشیده شده و برای نقد تولید شده رو تماشا کنید تا پاسخ این سوال که چرا نمره بازیسنتر به این بازی بالا هست رو پیدا کنید.
اگر قرار بود بر اساس نمره‌ای که سایت‌های داخلی و خارجی می‌دن نقد و بررسی رو بنویسیم، صبر می‌کردیم همه نمرات بیاد و بعد ماهم عین اونا نمره بدیم. (بماند که کم نیستن سایتایی که نمره 8 تا 9 به بازی دادن)
این که شما اون بازی رو هم انجام ندادید خودش مزید بر علت واقع می‌شه که ایرادی که دارید «صرفاً از نمره نقد» می‌گیرید زیر سؤال قرار بگیره، بماند که کلاً اعتراض درباره این که چرا یکی از منتقدین به بازی 8 داده و چرا یکی 7 و با این کار حق بازی‌ها رو ضایع کردیم خودش از پایه و اساس ایراد داره. اشتباه اول برخی از دوستان هم اینه که FC و ME رو دارن با هم مقایسه می‌کنند و فکر می‌کنند منتقدین از سر فن بازی و یا هیت داشتن نمره کم دادن. وقتی‌ که بنده یا میلاد طاهرنژاد این 2 بازی رو انجام می‌دادیم، به صورت مستقل از هم کارمون رو دنبال کردیم و هیچ تاثیری از نظرات هم دیگه، وب سایت‌ها و به طور کلی اینترنت برای نوشتن نقد نگرفتیم، بلکه با پارامترا و ملاک‌هایی که خودمون برای یک بازی در نظر داریم کارمون رو پیش می‌بریم، نه معیار و ملاک سایتی که به مترو 10 داده و به فارکرای 4.
شما همین اول کار فکر کردین هرکی حرفی میزنه یعنی نقد رو نخونده... نه والا نقد رو خوندم ولی قانع نشدم همین.
کسی نگفت شما ببینید بقیه چه نمره ای میدن همونو انجام بدید... ولی اینکه یه سری مشکلات تو غالب نقدها وجود داره و توش ایراد میگیرن بعد شما به اون موضوع اشاره ای نکردید یا اینکه اصلا اونو ایراد تلقی نکردید میتونه تفاوت نگرش شدیدتون بشه... به هرحال وقتی وسط یه مشت شش و هفت دادن به یه بازی و اون همه ایرادی که ازش گرفتن یکی اینقدر از بازی تعریف کنه آدم حق داره شک بکنه.
منم نمیگم نمره ای که شما میدین غلطه یا فلان... منظورم اینه به جای اینکه بگیم چون فارکرای بالاتر از میانگین گرفته پس برای مترو هم باید همینطور باشه بریم ببینیم چرا نقد فارکرای نسبت به غالب نقدها مثبت تره.
حالا اینکه شما از حرف من چی برداشت کردین و فکر میکنید صحبت صرفا سر نمره است به نظرم سوء تفاهمه.
 

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
990
نام
امیر حسین
من نمیدونم کی گفت که نمره رو بر اساس میانگین متا یا بر اساس نمره های سایت های دیگه بدید؟ من به شخصه چنین حرفی نزدم. یک دوستی چند صفحه قبل گفتن که بابا بازیسنتر هم نمره پرتی نداده که. متای بازی روی پی اس ۴ حدود ۸۰ هست بازیسنتدم ۷.۵ داده! پس اوکیه! منم گفتم که خوب پس اگه بر این منطق هست، چرا پس به فارکرای که ۷۳ شده متاش دادن ۸.۵؟ نه تنها من با ۲۰ سال سابقه گیمری چنین حرف چرندی میزنم و نه بقیه ی دوستان. اگر هم‌چنین برداشت شده لابد بد برداشت کردین.

تنها حرفی که من‌ توی این چند صفحه زدم این بود:
عیب و ایراد و مشکل فنی و باگ رو همه ی بازی ها دارن. این وسط برای بازیهای عظیم ، نمیاین اونا رو در نظر بگیرین و ۹.۵ و ۱۰ میدین. ولی برای یه سری از بازیها که انگار از نیت کردین نمره کم کنین از تک تک مشکلات ریز و درشتش نمره کم میکنین. اگر به rdr2 با اونهمه مشکل و باگش ۹.۵ داده میشد ادم میگفت اره اینا برا همه ی بازیها اینجوری میکنن. ولی وقتی این موضوع فقط برای یک سری از بازیها هست، ادم نمیپذیره.
اینکه حالا چرا یک بازی شدیدا تکراری و متوسطی مثل فارکرای ۸۵ گرفت و چرا مترو ۷۵ گرفت ، اونم‌میذاریم پای متفاوت بودن منتقدا و نظر شخصی. ولی اگر قرار باشه فقط برای یک سری از بازیها ذره بین بذاریم و نمره کم کنیم پس از الان همه میدونیم که: هرچی cd project red بسازه ۱۰ میگیره تقریبا. هرچی هم santa بسازه ۱۰ میگیره. هدچی هم راک استار بسازه ۱۰ میگیره. دیگه بقیه ی شرکتا باید ذره بین گذاشت.
اگرم که اینجوری نیس واقعا پس خوش به حال من و شما و تشکر و قدردانی بابت تحریریه ی خوبتون و خسته نباشید و اینکه ببخشید بحث الکی راه انداختم.
دیگه بیش از این ادامه نمیدم.

با ارزوی موفقیت برای تک تک اعضای خوب تحریریه ی بازی سنتر.
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
تقریبا یه ساعت از بازیو انجام دادم گرافیک فرقی با شماره قبل نکرده لوکیشن‌های تکراری در شماره های قبل هم تا اینجا زیاد بود
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: LiFE IS 4TrAnG3

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
شما توی GOW باگ دیدی منتقد ندیده مشکل از منتقده ؟ شما تو ویچر اسکایریم RDR2 و غیره هزار ی باگ دیدی ولی در کنار نکات مثبتش هیچ بوده مشکل از منتقد بوده ؟ مترو اگه میتونست همه چیز رو تو بالاترین حدش منیج کنه هیشکی جیکش درمورد باگ و اینجور چیزا در نمیومد هیچ بازیی پرفکت نیست ولی هیچ بازیی تا الان نتونسته حس OW مثل اسکایریم درست کنه سیستم کوئست بی نظیر مثل ویچر 3 ایجاد کنه روایت درگیر کننده مثل TLOU و GOW داشته باشه جهان بی نظیر و پویا مثل RDR2 داشته باشه اگه باگی بوده کم کاریی بوده در برابر اینا هیچ بوده مترو نتونسته چیز منحصر بفردی رو کنه سرزنش شده زیاد درک این مسئله سخت نیست ....
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر