احتمال پشتیبانی کنسول PS5 از بازی‌های نسل قبل قوت گرفت

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
شعبه ژاپن شرکت سونی طرح جدیدی را به ثبت رسانده است که بر اساس آن، پشتیبانی از سخت افزارهای قدیمی این شرکت توسط کنسول جدید آن‌ها یعنی Playstation 5 ممکن می‌شود. آن چه که از جزئیات طرح می‌توان برداشت کرد این است که پردازنده کنسول جدید توانایی شناسایی و یا به عبارتی تعریف کارایی CPU کنسول‌های قدیمی را خواهد داشت و به نظر می‌رسد که طراح کنسول پلی‌استیشن 4 یعنی آقای «مارک سرنی»، مسئول پروژه جدید پلی‌استیشن 5 خواهد بود.

هدف پروژه این است که پردازنده جدید تمامی برنامه‌هایی که برای سخت افزارهای قدیمی طراحی شده بودند را به بهترین شکل ممکن اجرا کند و تمرکز اصلی آن، رفع ایرادات موجود بین سخت افزار جدید و قدیم است. از جملات پیشین چنین می‌توان برداشت کرد که کنسول PS5 نه تنها توانایی پشتیبانی از PS4 را دارد، بلکه از پلی‌استیشن 3، 2 و حتی اولین کنسول پلی‌استیشن نیز پشتیبانی می‌کند!

همچنین سیستم جدید به نحوی طراحی می‌شود که به طور مثال هنگام تجربه یک بازی که مخصوص کنسول‌های قدیمی طراحی شده است، نرم افزار با محدودیت‌های پردازنده‌های قدیمی رو به رو نشده و بازی به شکلی اجرا می‌شود که انگار برای پلتفرم جدید طراحی شده است. اخباری نیز طی روز گذشته از زبان یکی از نویسندگان مطرح وب سایت دیجیتال فاندری منتشر شد که کنسول بعدی سونی صد در صد از سیستم بکوارد پشتیبانی می‌کند. هنوز چیزی توسط شرکت سونی تأیید نشده و باید تا رونمایی کنسول جدید منتظر ماند.

read the whole post here.
 
آخرین ویرایش:

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,855
نام
malek
کوانتیک دریم رو خدا ازاد کرد
دیگه متای دو بازی اخرش که دروغ نمیگن
این استودیو و دیوید کیج متای 88 با هوی رین توی کارنامه دارن ولی رفته رفته پسرفت کردن
الان به متا دو بازی اخرشون نگاه کن یکی 77 و یکی 78
اگر بهانه این باشه که به خاطر سبک بازی هاش نمره کم گرفتن پس چرا هوی رین 88 گرفت؟؟؟؟
مشخصه که پسرفت کردن ولی با پایان دادن همکاری با سونی امیدوارم به دوران شکوه برگردن
فکر کنم 2-3 سال اولی بیاند و دیتروید رو بیاد براتون ریمستر کنه حال کنید :))
 

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
کوانتیک دریم رو خدا ازاد کرد
دیگه متای دو بازی اخرش که دروغ نمیگن
این استودیو و دیوید کیج متای 88 با هوی رین توی کارنامه دارن ولی رفته رفته پسرفت کردن
الان به متا دو بازی اخرشون نگاه کن یکی 77 و یکی 78
اگر بهانه این باشه که به خاطر سبک بازی هاش نمره کم گرفتن پس چرا هوی رین 88 گرفت؟؟؟؟
مشخصه که پسرفت کردن ولی با پایان دادن همکاری با سونی امیدوارم به دوران شکوه برگردن
شکوه فقط این:Laughing:
https://www.metacritic.com/game/xbox-one/sunset-overdrive
Ratchet & Clank
Marvel's Spider-Man
__________________________________________
Max Payne
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
https://www.metacritic.com/game/xbox-360/alan-wake
https://www.metacritic.com/game/xbox-one/quantum-break
__________________________________________
و هزاران مثال دیگه مثل RARE و ...
فکر کنم 2-3 سال اولی بیاند و دیتروید رو بیاد براتون ریمستر کنه حال کنید :))
تمام اونا IP سونی هستن اینا فعلا باید بشینن استاد 5 سال براشون بازی جدید بسازه:Laughing:
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,231
پی اس فن:D وقتی یکی میگه بازی محبوب نسلم زلدا هست منطقا باید بیشتر انگ نینتندو فن بودن بهش بخوره:D ولی خب راه خوبی برا در رفتن از پاسخ بودش. شما گفتی اسپایدرمن اخه مام گفتیم پس لابد بتمن آرکام هم اخه:D ولی خب ماها پی اس فن هستیم و نمیشه باهامون بحث کرد فقط شما منطق دارید:D
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
من از دوستان شرمنده ام که بحث مهارت در گیمپلی رو در اخرین انحصاری بزرگ سونی باز کردم و باعث گیرپاژ کردن دوستان شدم
ببخشید
دفعه بعدی سعی میکنم با یک PS Fan وارد اینجور بحث ها نشم چون یقینا این چیزا براش کمترین اهمیت رو داره
عزت زیاد
ببین این مدلی که مخاطب رو نفهم فرض میکنی و سعی میکنی ادای کارشناس و تحلیل گر‌ رو دربیاری به درد صنعت بازی نمیخوره. یعنی چیزی که من گیرم اومد کلا مفهوم اولیه یه بازی برا جنابعالی کلا تعریف نشده. حالا خوشبختانه صنعت بازی سازی تقریبا صنعت جوونی حساب میشه و تقریبا همه یوزرای اینجا از همون دوران پیکسلی تا الان استانداردها و تکاملش رو تو زمینه های مختلف به چشم خودشون دیدن. پس وقتی میای یه سری جمله بی معنی رو کنار هم میزاری و تریپ مظلوم نمایی هم بر میداری اول یه نگاه به فرومی که پست میکنی بزار. چون از همین جمع این تاپیک ۲ نفر رو فاکتور بگیری بقیه براشون معنی ویدیو گیم و مهارت معنی شده و قطعا توانایی تشخیص رو دارن. دوست داری مفهوم اولیه یه چیز رو زیر سوال ببری، میتونی نقد فیلم بنویسی و تا میتونی هم ساختار فیلمنامه رو زیر سوال ببری. اینجوری حداقل ۴ نفر پیدا میشن لایک بزنن زیر پستات. ولی وقتی تو جمعی که اکثرا تکامل همین صنعت رو به چشم دیدیم میای یه سری چیزای خیلی واضحی رو زیر سوال میبری انتظار نداشته باش ملت همینجوری رد بشن:)
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
بازیهای سونی هیچ وقت شما رو به کمال از لحاظ داشتن تکنیک و مهارت نمیرسونند چون تفکر حاکم انحصاری های پلی استیشن بشدت سینما زده است.
این دیدتون بخاطر ساید افکت بحث های GOW و RDR2 ها!:D اونجا هم بعد از مدتی دست از طرفداری کردن ردد2 برداشتین و به این نتیجه رسیدین که rdr2 بیشتر از اینکه بازی باشه سینمای تعاملیه:D اما من حیث المجموع منظورت رو میفهمم ولی به نظرم نتیجه گیریت اشتباهه.
 

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
ببین این مدلی که مخاطب رو نفهم فرض میکنی و سعی میکنی ادای کارشناس و تحلیل گر‌ رو دربیاری به درد صنعت بازی نمیخوره. یعنی چیزی که من گیرم اومد کلا مفهوم اولیه یه بازی برا جنابعالی کلا تعریف نشده. حالا خوشبختانه صنعت بازی سازی تقریبا صنعت جوونی حساب میشه و تقریبا همه یوزرای اینجا از همون دوران پیکسلی تا الان استانداردها و تکاملش رو تو زمینه های مختلف به چشم خودشون دیدن. پس وقتی میای یه سری جمله بی معنی رو کنار هم میزاری و تریپ مظلوم نمایی هم بر میداری اول یه نگاه به فرومی که پست میکنی بزار. چون از همین جمع این تاپیک ۲ نفر رو فاکتور بگیری بقیه براشون معنی ویدیو گیم و مهارت معنی شده و قطعا توانایی تشخیص رو دارن. دوست داری مفهوم اولیه یه چیز رو زیر سوال ببری، میتونی نقد فیلم بنویسی و تا میتونی هم ساختار فیلمنامه رو زیر سوال ببری. اینجوری حداقل ۴ نفر پیدا میشن لایک بزنن زیر پستات. ولی وقتی تو جمعی که اکثرا تکامل همین صنعت رو به چشم دیدیم میای یه سری چیزای خیلی واضحی رو زیر سوال میبری انتظار نداشته باش ملت همینجوری رد بشن:)
anoq_odpehbd.gif
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
من از دوستان شرمنده ام که بحث مهارت در گیمپلی رو در اخرین انحصاری بزرگ سونی باز کردم و باعث گیرپاژ کردن دوستان شدم
ببخشید
دفعه بعدی سعی میکنم با یک PS Fan وارد اینجور بحث ها نشم چون یقینا این چیزا براش کمترین اهمیت رو داره
عزت زیاد

همون عکسی که رو اواتارت گذاشتی بازیش رو PS به اوج رسید و 4 نسخه انحصاری داره لابد اونم بازی بی کمالاتی بوده :D شما Xbox فنا واقعا Pro هستین به قول یکی از هم قطارهات اونموقع که ما
با PS2 یقول دو قول بازی میکردیم ایشون Halo آنلاین میزدن با Dial Up :D
 
آخرین ویرایش:

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
همون عکسی که رو اواتارت گذاشتی بازیش رو PS به اوج رسید و 4 نسخه انحصاری داره لابد اونم بازی بی کمالاتی بوده :D شما Xbox فنا واقعا پرو هستین به قول یکی از هم قطارهات اونموقع که ما
با PS2 یقول دو قول بازی میکردیم ایشون Halo آنلاین میزدن با Dial Up :D
احتمالا الان از نظر ایشون Death Stranding یه بازی سینمایی آشغال مزخرف هستش!
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
@Ali Venom

اون تعاریفی که از بازی خوب و کمال گرا ارائه کردی نه فقط بازی های سونی ، کل صنعت گیم رو زیر سوال بردی.
از این منظر که تو گفتی تمام بازی های rpg خصوصا jrpg ، بازیهای پلتفرمر، پازل و و و ، رو نابود کردی رفت .

گیم فقط fps , tps نیست .

گیم می‌تونه ترشح مقدار زیادی دوپامین و ادرنالین تو بدن هم باشه ،

ادرنالین وقتی ترشح میشه که یک تجربه ازادانه بدون چرخ کمکی داشته باشی و این مورد محدود به هیچ ژانری نمیشه! یک نمونه نسبتا خوب در بازیهای سینگل پلیر چند وقت اخیر RE2 که اگر تمام مهارت هات رو به درستی در حفظ منابع ت به کار نبری اصلا نمیتونی بازی رو تموم کنی!


ببین این مدلی که مخاطب رو نفهم فرض میکنی و سعی میکنی ادای کارشناس و تحلیل گر‌ رو دربیاری به درد صنعت بازی نمیخوره. یعنی چیزی که من گیرم اومد کلا مفهوم اولیه یه بازی برا جنابعالی کلا تعریف نشده. حالا خوشبختانه صنعت بازی سازی تقریبا صنعت جوونی حساب میشه و تقریبا همه یوزرای اینجا از همون دوران پیکسلی تا الان استانداردها و تکاملش رو تو زمینه های مختلف به چشم خودشون دیدن. پس وقتی میای یه سری جمله بی معنی رو کنار هم میزاری و تریپ مظلوم نمایی هم بر میداری اول یه نگاه به فرومی که پست میکنی بزار. چون از همین جمع این تاپیک ۲ نفر رو فاکتور بگیری بقیه براشون معنی ویدیو گیم و مهارت معنی شده و قطعا توانایی تشخیص رو دارن. دوست داری مفهوم اولیه یه چیز رو زیر سوال ببری، میتونی نقد فیلم بنویسی و تا میتونی هم ساختار فیلمنامه رو زیر سوال ببری. اینجوری حداقل ۴ نفر پیدا میشن لایک بزنن زیر پستات. ولی وقتی تو جمعی که اکثرا تکامل همین صنعت رو به چشم دیدیم میای یه سری چیزای خیلی واضحی رو زیر سوال میبری انتظار نداشته باش ملت همینجوری رد بشن:)

نه اتفاقا مخاطب رو نفهم فرض نکردم و همچین تهمتی نزن!!!
بحث گیمپلی تکنیکی بود و من یکسری ضعف های گیمپلی اسپایدرمن رو مطرح کردم که ایشون ترجیح داد بگه تو مغزم داره اسفنج رشد میکنه! من فارسی گفتم چرا یک گیمر میتونه انحصاریهای پلی استیشن رو مدنظر نگیره و بره سراغ یک دید دیگه ایی از ویدیو گیم (پست اولی که دادم) و با نمونه درباره اخرین انحصاری سونی توضیح دادم چرا نمیتونه این حس رو ارضا کنه ولی خب میگم بازم دوستان یک مدل دیگه پاسخ دادن رو ترجیج دادند

ادا کارشناس و تحلیلگر هم در نمیارم ولی خب اگر میخواستم بگم تو مغزم اسفنج داره رشد میکنه یک گروه تلگرامی رو ترجیخ میدادم به جای فروم که ادم میتونه گسترده بحث کنه و چنتا چیز یاد بگیره (همونطوری که خودم تو این سالها از بچه های فروم یاد گرفتم)
دنبال لایک هم بودم میگفتم به به اسپایدرمن بهترین سوپرهیرویی نسل هشتم و 20 نفری همینجا لایک میکردند


همون عکسی که رو اواتارت گذاشتی بازیش رو PS به اوج رسید و 4 نسخه انخصاری داره لابد اونم بازی بی کمالاتی بوده :D شما Xbox فنا واقعا پرو هستین به قول یکی از هم قطارهات اونموقع که ما
با PS2 یقول دو قول بازی میکردیم ایشون Halo آنلاین میزدن با Dial Up :D

اره متاسفانه و اون دوران گذشت، امیدوارم دث استرندینگ همون چیزی باشه که استاد همیشه رسالت ش رو داشته و به امید خدا خواهد داشت
 
  • Like
Reactions: z2s sas

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
ببین این مدلی که مخاطب رو نفهم فرض میکنی و سعی میکنی ادای کارشناس و تحلیل گر‌ رو دربیاری به درد صنعت بازی نمیخوره. یعنی چیزی که من گیرم اومد کلا مفهوم اولیه یه بازی برا جنابعالی کلا تعریف نشده. حالا خوشبختانه صنعت بازی سازی تقریبا صنعت جوونی حساب میشه و تقریبا همه یوزرای اینجا از همون دوران پیکسلی تا الان استانداردها و تکاملش رو تو زمینه های مختلف به چشم خودشون دیدن. پس وقتی میای یه سری جمله بی معنی رو کنار هم میزاری و تریپ مظلوم نمایی هم بر میداری اول یه نگاه به فرومی که پست میکنی بزار. چون از همین جمع این تاپیک ۲ نفر رو فاکتور بگیری بقیه براشون معنی ویدیو گیم و مهارت معنی شده و قطعا توانایی تشخیص رو دارن. دوست داری مفهوم اولیه یه چیز رو زیر سوال ببری، میتونی نقد فیلم بنویسی و تا میتونی هم ساختار فیلمنامه رو زیر سوال ببری. اینجوری حداقل ۴ نفر پیدا میشن لایک بزنن زیر پستات. ولی وقتی تو جمعی که اکثرا تکامل همین صنعت رو به چشم دیدیم میای یه سری چیزای خیلی واضحی رو زیر سوال میبری انتظار نداشته باش ملت همینجوری رد بشن:)
آخه چرا بايد طرز برخورد با يك نظر اينجا اينجوري باشه؟
جرمش اينه كه به بازياي كنسول غالب تو يه مملكت نقد وارد كرده؟
چه حقيقتي راجع به بهترين بازيا وجود داره كه اينطور برخورد ميكنن دوستان؟
متا؟گوتي؟فروش؟تعداد پلير؟
البته كه هر كدومش مهمه ولي ظاهرا هر كدوم به دلخواه ما در جايي كه بخواييم مهم ميشه.
يك نفر جرات نميكنه به خاطر همين طرز برخورد بياد نظرشو راجع بازي مثل gow بگه يكيش خود من،اونم بايد هزارتا شكلك خنده بزاري كه به دوستان بر نخوره،
طرف اومد گفت الان بايد بازيارو به دو دسته تقسيم كرد بازياي قبل از gow و بعد از gow
اما من نتونستم بيام بگم gow هيچ تقسيمي انجام نداده،چون جو غالب نميذاره تهش هم گذاشته ميشه به حساب نفهمي آدم،واقعا چه رفتار زشتي
فكر ميكنن نظر مخالف با خودشون تروله وگرنه اين تو دلم گير كرده بود كه بگم كهbb با اختلاف بهترين بازي انحصاري ps تو اين نسل بود(فعل قبل از اومدنtlou).اون بود يه بازي واقعي ،آره حتي با اينكه كاركترش لال بود.
جاي خالي gears رو تا به حال چيزي پر نكرده


يه عده ميخوان جو رو بهم بريزن يا چه ميدونم فن بازي دربيارن به اونا كاري ندارم،ولي وقتي يه نفر چهارتا حرف با ادبيات خوب ميزنه اينجوري رفتار كردن خوب نيست.
 
آخرین ویرایش:

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
آخه چرا بايد طرز برخورد با يك نظر اينجا اينجوري باشه؟
جرمش اينه كه به بازياي كنسول غالب تو يه مملكت نقد وارد كرده؟
چه حقيقتي راجع به بهترين بازيا وجود داره كه اينطور برخورد ميكنن دوستان؟
متا؟گوتي؟فروش؟تعداد پلير؟
البته كه هر كدومش مهمه ولي ظاهرا هر كدوم به دلخواه ما در جايي كه بخواييم مهم ميشه.
يك نفر جرات نميكنه به خاطر همين طرز برخورد بياد نظرشو راجع بازي مثل gow بگه يكيش خود من،اونم بايد هزارتا شكلك خنده بزاري كه به دوستان بر نخوره،
طرف اومد گفت الان بايد بازيارو به دو دسته تقسيم كرد بازياي قبل از gow و بعد از gow
اما من نتونستم بيام بگم gow هيچ تقسيمي انجام نداده،چون جو غالب نميذاره تهش هم گذاشته ميشه به حساب نفهمي آدم،واقعا چه رفتار زشتي
فكر ميكنن نظر مخالف با خودشون تروله وگرنه اين تو دلم گير كرده بود كه بگم كهbb با اختلاف بهترين بازي انحصاري ps تو اين نسل بود(فعل قبل از اومدنtlou).اون بود يه بازي واقعي ،آره حتي با اينكه كاركترش لال بود.
جاي خالي gears رو تا به حال چيزي پر نكرده


يه عده ميخوان جو رو بهم بريزن يا چه ميدونم فن بازي دربيارن به اونا كاري ندارم،ولي وقتي يه نفر چهارتا حرف با ادبيات خوب ميزنه اينجوري رفتار كردن خوب نيست.
پستت چه ربطی به اینجا داشت؟
عاشق گیرزی؟تاپیکش هست برو اونجا نظرتو بگو
حالت از گاد بهم میخوره؟برو تاپیکش هست اونجا بگو
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
میتونید به تعداد پلیرهای بازیهای مولتی پلیر مشترک بین PS3 و X360 در طول زمان نگاه کنید. اینکه یکسری حاضر بودند روی یک پلتفرم پول بدن و بازی کنند، روی یکی دیگه مجانی هم سراغش نمیرفتند
به ای پی هایی که خلق شد روی X360 و ...






ابتدا از همه من گفتم 50% از موفقیت این نسل سونی به واسطه گندکاری نینتندو و مایکروسافت بود، نه 100% !
دوم من تنها از PVP حرف نزدم، از PVE هم گفتم که تو مثال اسپایدرمن کامل با منطق بازش میکنم
و سوم پابجی تنها مثالی از این بود که چه طور یک New ip با اون پرفومنس بد در عرض یک سال میاد +50 میلیون نسخه میفروشه و چرا روی X1 اینقدر استقبال میشه ازش
2018 شاید یکجورایی بشه بگیم موفق ترین سال پلی استیشن از لحاظ بازی بود، خدای جنگ و اسپایدرمن پشت سر هم رکورد زدند، دوتا نمرات بالا و یکی big winner شد ولی این بازیها برای پلیرهای غیر PS باز مشکل دارند. ببین بازیهای سونی هیچ وقت شما رو به کمال از لحاظ داشتن تکنیک و مهارت نمیرسونند چون تفکر حاکم انحصاری های پلی استیشن بشدت سینما زده است.

برای مثال اخرین باس فایت اسپایدرمن رو به عنوان پرفروشترین انحصاری سونی در ذهنتون درنظر بگیرید! کلا با دوتا دکمه شما باید بازی کنی یکی با دایره جاخالی بدی و بعد با مربع مشت بزنی! یعنی کل اون جلوه های گرافیکی پشم ریزون باس اخر رو ازش بگیری بازی رو راحت میشه برای کنترل با تاچ موبایل پورت کرد. در اسپایدرمن من خودم بیشترین علاقه ام به ازاد کردن مناطق بود چون بیشترین ازادی عمل رو داشت ولی همون مکانیزم های مبارزه هم پر از گلیچ هست برات باز یک مثال میزنم زیر خط جون شما انرژی بار داری که پر بشه با دوتا دکمه مثلث و دایره میتونی فینیشر بزنی و وقتی شما میخوای فینیشر روی یک دشمن امتحان کنی کل گیمپلی جهان بازی برای +8 7 ثانیه تا شما اون صحنه سینمایی فینیشر رو تماشا کنی از کار میافته و میدونی مورد جالب کجاست؟ قابلیت هات اپگرید بشه شما میتونی دوتا فینیشر پشت سر هم بزنی یعنی یک چیزی حدود +20 ثانیه کل گیمپلی بازی از کار میافته تا شما یکسری صحنه خوشگل تماشا کنی!!! و این مشکلات اینقدر ادامه دار هست. برای مثال وقتی شما تو محیط مبارزه یک دشمن رو گیج کنی میتونی با زدن مثلث از هر فاصله دوری خودت رو بهش برسونی و از وسط تمام موانع سر راه (بقیه ادمها) رد بشی! یا قبل تر در یک بحث دیگه بابت تایم انفجار نارنجک های پرتابی توضیح داده بودم که به صورت معمول نارنجک ها بعد از 5 ثانیه پرتاب شدن منفجر میشه ولی خب وقتی شما با L1 و R1 نارنجک رو برداری میتونی سه دور دو سرت بچرخونی و به دور ترین نقطه ممکن پرتش کنی که میشه بالغ بر +10 ثانیه که نارنجک پرتابی منفجر نشده و عملا قانون های ساخته شده توسط خود خالق اثر برای رسیدن به تکنیک زیر سوال میره. از این مثال ها که گیمپلی بازی پر از مشکلات و اسکریپ شده هست زیاد میتونم بگم! در بخش داستانی شما بار اول الکترو در شهر در حال خراب کاری مبینی و در یک تعقیب و گریز باید متوقف ش کنی! در تجربه شخصی من همون اول کار رسیدم به یک قدمی الکترو ولی خب بازی به من اجازه مبارزه بهش رو در حین گیمپلی نداد و مجبور شدم یکسری تعقیب و گریز از پیش تعیین شده و یکسری دیالوگ که به صورت مستقیم داشت به من اطلاعات میداد رو گوش کنم و بعد اسپایدی میگه باید بگیرمش! و از اونجا به بعد میتونستم با الکترو وارد درگیری بشم! (حالا اینکه درگیری خودش چقدر اسکریپ شده هست بماند) یعنی هر چیزی که تا قبلش من بازی میکردم کشک بود و هیچ اجازه ازادی عملی نداشتم چون حتما باید یک لحظه سینمایی از قبل نوشته شده رو تجربه میکردم در حالی که من همون اول با مهارت هام میتونستم الکترو رو زمین گیر کنم. از این مشکلاااات تا دلت بخواد میشه از داخل اسپایدرمن به تنهایی در اورد.

دلیلی که بازیهای انحصاری سونی در اکثره مواقع گیمر رو نمیتونه به کمال برسونه همین موارد هست. چون براساس یک تجربه واقعی گیمی ساخته نشدند و صرفا بستری برای نمایش جلوه های گرافیکی و بعضا داستانی جذاب هست.

گندکاری ابتدایی نسل نینتندو با WiiU و مایکروسافت با X1 به سونی این فرصت نفس کشیدن رو داد تا بتونه بخش مهمی از بازار رو بدست بگیره و به یکسری بازیهاش بودجه و تایم بیشتری بوده (مشکلی شدیدی که بازیهای مایکروسافت در نسل هشت داشتند برای مثال Geow 4 با یک تیم جدید کمتر از دوسال در ساخت بود) ولی خب وقتی ما یک Xbox با سخت افزار قابل قبول، با انحصاریهایی که زمان کافی برای توسعه، داشته باشیم شرایط مثل ابتدای نسل هفتم خواهد شد، زمانی که هیلو و گیرز به عنوان رسالت واقعی ویدیو گیم حماسه خلق کردند. بسته ایی که سونی در کل نسل هشتم نتونست بهش برسه. برای همینه که گیمرها خواهان برگشت مایکروسافت هستند، اینجوری دیوانه وار از برگشت نینتندو با سوییچ استقبال کردند
پست شما با اختلاف لقب بزرگترین سفسطه تاریخ BC رو از آن خودش میکنه! زمانی که damage control به معنای واقعی خودش نموند پیدا کرده و تنها راه مقابله با بازی های فوق العاده موفق کنسول مورد hate میشه آوردن دلایل واهی و خنده داری چون بازی های مایکرو مهارت و تکنیک بازیکن رو چلنج میکنن :)) زشته داداش واسه خودتون میگم. با واقعیت کنار بیاید. چیزی که مشخصه اینه مایکروسافت 200تا استودیو دیگه هم بخره به هیچ عنوان از نظر موفقیت چه در زمینه کنسول و چه بازی به سونی و پلی استیشن نزدیک هم نخواهد شد.
جالبه بازی های سطحی U4, GoW, Spider-Man, Horizon Zero Dawn و... سونی توی این نسل همه بالای 10 میلیون فروش داشتن. کدوم انحصاری مایکرو توی این نسل فروشش به 10 میلیون نزدیک شده؟:))
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
803
نام
پویا
آخه چرا بايد طرز برخورد با يك نظر اينجا اينجوري باشه؟
جرمش اينه كه به بازياي كنسول غالب تو يه مملكت نقد وارد كرده؟
چه حقيقتي راجع به بهترين بازيا وجود داره كه اينطور برخورد ميكنن دوستان؟
متا؟گوتي؟فروش؟تعداد پلير؟
البته كه هر كدومش مهمه ولي ظاهرا هر كدوم به دلخواه ما در جايي كه بخواييم مهم ميشه.
يك نفر جرات نميكنه به خاطر همين طرز برخورد بياد نظرشو راجع بازي مثل gow بگه يكيش خود من،اونم بايد هزارتا شكلك خنده بزاري كه به دوستان بر نخوره،
طرف اومد گفت الان بايد بازيارو به دو دسته تقسيم كرد بازياي قبل از gow و بعد از gow
اما من نتونستم بيام بگم gow هيچ تقسيمي انجام نداده،چون جو غالب نميذاره تهش هم گذاشته ميشه به حساب نفهمي آدم،واقعا چه رفتار زشتي
فكر ميكنن نظر مخالف با خودشون تروله وگرنه اين تو دلم گير كرده بود كه بگم كهbb با اختلاف بهترين بازي انحصاري ps تو اين نسل بود(فعل قبل از اومدنtlou).اون بود يه بازي واقعي ،آره حتي با اينكه كاركترش لال بود.
جاي خالي gears رو تا به حال چيزي پر نكرده


يه عده ميخوان جو رو بهم بريزن يا چه ميدونم فن بازي دربيارن به اونا كاري ندارم،ولي وقتي يه نفر چهارتا حرف با ادبيات خوب ميزنه اينجوري رفتار كردن خوب نيست.
قشنگ حرف زدن دلیل بر درست حرف زدن و ترول نکردن نیست... ایشون از اول تا آخر پستش فقط داره ترول میکنه که آره ما خوبیم شما بدین... حتما SOT و Ryse هم در راستای ارتقای گیمینگ و حرفه ای کردن پلیرها و فلان و بمان بوده... گاو و باس فایت های سختش که دهن سرویس میکرد یا بلادبورن هم اصلا انحصاری سونی نبوده یا شایدم از نظر ایشون کاملا سینماتیک و ساده هستن:-"

نکته ی دوم هم راجب انتقاد به گاو شما یا تو تاپیک سر نمیزنی یا حواست نیست چون داخل تاپیک گوتی که اوایل خیلی فعال بود همه ی بازی ها مورد انتقاد ریز و درشت قرار گرفتن... از گاو و رد دد بگیر تا بیگ وینرهای سال های قبل مثل ویچر و حتی این وسط بازی های نسل های پیش مثل بایوشاک و رزیدنت اویل 4 و ... هم بی بهره نبودن و توسط منتقدهاش حسابی کوبیده شدند:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر