برا من که خوب به شخصه فرقی نداره ولی این قضیه بایکوت (صرفا مختص استیم نه کل وضعیت بازی رو بقیه کنسولا) به نظر جایی به هیچ جایی نمیبره تهش میشه مثل وضعیت سایپای خودمون که ملت دادش رو میزنن موقع پیش خرید سر و دست میشکنن اگه قرار بود واقعا بایکوت بشه تو عرض چند دقیقه بازی نمیرفت Top Seller استیم بیخود دلتون رو خوش نکنید (دوستان موافق) بایکوت باید ی چیز در حد BFII اتفاق بیوفته تا جواب بده به نظرم
که خوب میدونید اون لولش دست نیافتنیه
خیلی تو این مورد زور بزنه 100 هزار تا بایکوت بشه که اپیک جبران میکنه بعد که این مورد عادی شد اپیک هم با بازی رایگان ملت رو پذیرایی کرد یادشون میره کی و کجا چه خبر بوده
اگر بخایم مشخصا در مورد صنعت گیم صحبت کنیم. خیلی وقتها اعتراض/پیشنهاد گیمرها مورد توجه کمپانی ها قرار گرفته و به خواست اونها در بازیهاشون یا سیاست های کلانشون تغییر ایجاد کردند.
دلیلش هم میشه در دو بخش تفسیر کرد.
1. احترام به مخاطب
2. ترس از بایکوت
که اگر نخوایم نگاه ایرانی داشته باشیم. به نظر من دلیل اول درصد بیشتری رو به خودش اختصاص میده.
چندتا مثال که تو ذهنم هست رو میگم و در ادامه مثالهایی که از نت پیدا کردم.
_تغییر سیاست های کلان مایکروسافت در ابتدای نسل.
_عرضه dark soul برای pc
_تغییر پایان mass effect 3.
و
People complained that you couldn't drive and shoot in Far Cry 3? Now you can in Far Cry 4.
-People complained that you couldn't just destroy vehicles when you were on them (instead of hijacking them) in Prototype? You could in Prototype 2.
-People asked for Kenshi and Rain in MK9? Kenshi and Rain are DLC.
-People complained about how terrible the boss fights were in Deus Ex: Human Revolution? Devs completely revamped and changed them in the Director's Cut.
.
این نکته هم قابل توجهه که تو همین چند روز دولوپر و نویسنده و. . . metro exodus به طرق مختلف از گیمرها عذرخواهی کردند و این هم نشانه دیگریه که نظرات مخاطبینشون براشون اهمیت داره و اگر بخایم کمی جزیی تر نگاه کنیم، دقیقا میشه ترس از بایکوت روهم در ادبیاتشون پیدا کرد.
.......
ما در جزیره ای عقب افتاده و جهان آخری زندگی میکنیم و نمی تونیم خودمون و برخوردی که باهامون میشه رو با جاهای دیگه مقایسه کنیم. متاسفانه.