به راستی که Industrial Light and Magic و سه گانه ی Back to the Future بودند که صنعت VFX را به چیزی که امروز میشناسیم، تبدیل کردند.
ILM در سال 1976 توسط جرج لوکاس برای جنگهای ستاره ای پایه ریزی شد، اما آن زمان کامپیوترها بسیار ضعیف بودند و حتی الگوریتمی مانند منحنی بزیه یا دایره ی برسنهم بسیار منبع میبورد.
در سه گانه ی Back to the Future نیز همچنین از حقه های بسیاری استفاده کردند تا جلوه های ویژه ی نابی به دست بیاورند.
بگذارید به صورت تصویری توضیح دهیم.
این ابرها، پنبه ی تشکند که یک نفر روی آنها راه میرود، و نور چراغ قوه میتاباند. سپس متخصصین آی ال ام کاری کردند که ما امروز pulling a matte مینامیم، یعنی، صفحه ی پشت را حذف کرده، و با صفحه ی جدید جایگزین کرده اند.
درین شات، کلارا و پرفسور را میبینیم که روی هاورد بورد در حال "پروازند". بعدا صفحه ی پشت pulled a matte شده، و روی فیلم گذاشته شده است.
در بالا آپتیکال پرینتری را میبینید که با آن، پرده ه های آبی pulled a matte شدند.
در تصویر بالا، مدل 1/5 دلورین را میبینید که در جلوی یک پرده ی آبی وصل شده است.
در کل، ILM یکی از بهترین شرکتهای CGI و VFX بوده و هست، و درآن شکی نیست!
ILM در سال 1976 توسط جرج لوکاس برای جنگهای ستاره ای پایه ریزی شد، اما آن زمان کامپیوترها بسیار ضعیف بودند و حتی الگوریتمی مانند منحنی بزیه یا دایره ی برسنهم بسیار منبع میبورد.
در سه گانه ی Back to the Future نیز همچنین از حقه های بسیاری استفاده کردند تا جلوه های ویژه ی نابی به دست بیاورند.
بگذارید به صورت تصویری توضیح دهیم.
این ابرها، پنبه ی تشکند که یک نفر روی آنها راه میرود، و نور چراغ قوه میتاباند. سپس متخصصین آی ال ام کاری کردند که ما امروز pulling a matte مینامیم، یعنی، صفحه ی پشت را حذف کرده، و با صفحه ی جدید جایگزین کرده اند.
درین شات، کلارا و پرفسور را میبینیم که روی هاورد بورد در حال "پروازند". بعدا صفحه ی پشت pulled a matte شده، و روی فیلم گذاشته شده است.
در بالا آپتیکال پرینتری را میبینید که با آن، پرده ه های آبی pulled a matte شدند.
در تصویر بالا، مدل 1/5 دلورین را میبینید که در جلوی یک پرده ی آبی وصل شده است.
در کل، ILM یکی از بهترین شرکتهای CGI و VFX بوده و هست، و درآن شکی نیست!