The Outer Worlds

miydxn768erdx221.png

Title: The Outer Worlds
Developer: Obsidian Entertainment
Publisher: Private Division
Platforms: Xbox One, PlayStation 4, PC
Release Date: 2019
Engine: Unreal Engine 4


بررسی بازی The Outer Worlds


شما بعد زمان طولانیی از خواب مصنوعیی که بعد از گمشدن سفینتون در هنگام سفر به منظومه Halcyon یکی از دورترین منظومه های به زمین که تقریبا انتهای کهکشان قرار داره بیدار میشید و خودتون رو بین خطراتی که که هر لحظه شما رو تهدید میکنه پیدا میکنید . هر چقدر در این سرزمین گشت وگذار میکنید هر مکان جدیدی که پیدا میکنید و هر چقدر به گروه ها و فکشن های مختلفی برخورد میکنید همه و همه به دنبال قدرت پیدا کردن در این جهان نا شناخته هستن و این شما هستین که تصمیم میگیرید که این داستان چگونه ادامه پیدا کنه . در بین تمام بازی و برنامه های کمپانی های مختلف این شما هست که غیر قابل پیش بینی عمل میکنید

لوکیش های بازی

  • یک منظومه به نام Halcyon
  • این منظومه شامل دو سیاره اصلی چند ماه و سیارک و چند ایستگاه فضایی قابل گشتن هستش
  • یکی از سیاره ها terraformed هستش اون یکی نه
  • سیاره terraformed به این معنی که زندگی انسانی قابل حیات هستش
  • اون یکی سیاره محل حیات موجودات خطرناک و غیر انسانی
  • سفینه شما مثل خونه شما هستش یک چیزی مثل سفینه Normandy در بازی Mass Effet
  • برا سفر به یک سری از مکان های خاص نیاز به Passkeys هستش
  • بازی شامل چندین و چند محیط کوچیک ولی با جزئیات بالا میشه که همه قابل گشت و گذارن
  • یک سری نقاط در بازی وجود دارن که ممکنه بعدا بنا به دلایی دیگه نشه بهشون دسترسی داشت
شخصیت ها
  • ADA -هوش مصنوعی سفینتون
  • Ellie - شخصیت همراه
  • Felix - شخصیت همراه
  • Berke - Just the fucking tarmac guard
  • Anton Crane - Scientist
  • Cassandra O'Malley - Outlaw
  • Porter - Mad kid
سیستم شخصیت همراه

  • یک Inventory بیشتر بین خودتون و همراهانتون وجود نداره
  • نمیتونید باهاشون Romance داشته باشید
  • فقط دوتا همراه میتونید دنبال خودتون ببرید
  • هر همراه سه نوع قابلیت خاص داره
  • هر همراه perk tree مخصوص به خودش رو داره
  • هر موقع که شما لول آپ میشید همراهتون هم لول آپ میشه
  • شما میتونید از بین قابلیت ها مختلف موقع لول اپ شدن همراهاتون انتخاب کنید
  • هر همراه قابلیت ویژه داره
  • اگه همراهتون رو با تصمیمات که میگیرید زیاد عصبانی کنید شما رو ترک میکنه و به سفینه باز میگرده
سیستم Flaw
  • وقتی با یک نوع دشمن خاص به دفعات زیاد مبارزه کنید یک شکاف (Flaw) به شما پیشنهاد میشه
  • شکاف منفی میتونه بر روی شما تاثیر بزاره
  • شما میتونید شکاف رو بپذیرید یا اینکه ردش کنید
  • اگه شکاف مورد نظر رو قبول کنید بازی عوضش به شما یک پرک پوینت میده
  • اگه قبولش نکنید هیچ اتفاقی نمیوفته
  • به صورت موقت فعال میشن
  • روی درجه ی سختی نرمال فقط سه تا میتونید فعال کنید روی درجه های سختی بالاتر 5 تا
  • مثال هایی از Flaw رو میشه به Robophobia (ترس از رباط ها) ترس از ارتفاع ترس از تاریکی و اتش و غیره نام برد
Tactical Time Dilation
  • یک سیستم شبیه به سیستم VATS سری بازی Fallout خواهد بود
  • زمان رو برا شما اهسته میکنه و اجازه میده اطلاعات مربوط به دشمنان مثل میزان سلامتی , فکشن , نوع دشمن و لول آرمور ـشون رو ببینید
  • بر خلاف VATS نشونه گیری کاملا دستی هستش
  • کاملا با استفاده از پرک و قابلیت های جدید قابل ارتقاع هستش
اسلحه ها
  • 4 نوع اسلحه توی بازی وجود داره Bullet weapons, Energy weapons, Melee, Science weapons
  • 3 نوع مهمات برای Bullet weapon ها وجود داره سبک متوسط سنگین
  • Science weapon ها قدرت ویژه دارن مثل اسحله کوچیک کننده
  • هیچ کدوم از دشمن ها ی مسلحی که میکشیم از سیستم RNG پیروی نمیکنن ! همه یک جورایی دستی تنظیم شدن (RNG=تولید کننده تصادفی که برای Loot کردن و میزان قدرت دشمن و غیره در بازی ها استفاده میشم)
  • اسلحه ها ماد پذیرن (میشه روشون چیز ها مختلف سوار کرد)
  • میشه مثلا قابلیت اتشین کردن اسحله و غیره بهشون اضافه کرد
  • دمیج که اسلحه ها وارد میکنن بستگی به دمیج خود اسلحه و وضعیت اسکیل های شما داره
  • دایره (منو) انتخاب اسلحه توی بازی وجود داره که هنگام انتخاب اسلحه زمان اهسته میشه (مثل خیلی از بازیای دیگه)
 
Last edited by a moderator:

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,339
نام
Majid
من بعد دو سال یاد بازی افتادم حدود 2.5 ساعت بازی کردم چقد خوبه :D
اینقد در سکوت ریلیز شد و کسی در موردش حرف نمیزنه (تاپیکش 11 صفحه رفته جلو تو دو سال :|) سر همین با این تفکر رفتم سمتش که لابد از اون بازیایی که اسم RPG روش گذاشتن و محتوای خاصی نداره برعکس همین اوایل بازی هم دنیاش، کارکترا و دیالوگاش جذاب شد برام (آخرین باری که اینقد مینشستم به دیالوگا با دقت گوش بدم فک کنم اسکایریم بود :-" ) بنظر میاد تصمیمات هم تاثیر گذاری خوبی داشته باشه رو داستان.

پستای بالا رو میخوندم از گرافیک نچندان قوی حرف میزدن شوکه شدم :D حالا شایدم رو کنسولای نسل پیش اونطوری بوده اما الان رو پی سی عجیب چشم نواز هست، درسته کلی افکت و رنگای مختلف به کار بردن توش تا هنریش کنن اما نتیجه نهایی بنظرم خیلی خوبه.
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,076
نام
مــاکــان
من بعد دو سال یاد بازی افتادم حدود 2.5 ساعت بازی کردم چقد خوبه :D
اینقد در سکوت ریلیز شد و کسی در موردش حرف نمیزنه (تاپیکش 11 صفحه رفته جلو تو دو سال :|) سر همین با این تفکر رفتم سمتش که لابد از اون بازیایی که اسم RPG روش گذاشتن و محتوای خاصی نداره برعکس همین اوایل بازی هم دنیاش، کارکترا و دیالوگاش جذاب شد برام (آخرین باری که اینقد مینشستم به دیالوگا با دقت گوش بدم فک کنم اسکایریم بود :-" ) بنظر میاد تصمیمات هم تاثیر گذاری خوبی داشته باشه رو داستان.

پستای بالا رو میخوندم از گرافیک نچندان قوی حرف میزدن شوکه شدم :D حالا شایدم رو کنسولای نسل پیش اونطوری بوده اما الان رو پی سی عجیب چشم نواز هست، درسته کلی افکت و رنگای مختلف به کار بردن توش تا هنریش کنن اما نتیجه نهایی بنظرم خیلی خوبه.
بازی قطعا ارزش بازی کردن داره، لااقل برای یک بار ولی اگه مشکلاتی داشته باشه که داره ، این بدون گرافیک جزو موارد ضعفش نیست.

خیلی جالب نیست وقتی از یک بازی داری لذت میبری بیام یکسری نکات منفی ازش بنویسم.
فقط خواستم از الان بگم با Fallout/TES مقایسه نکن و سطح انتظارت بیاری پایین، چون بعد چند ساعت این سطح انتظار کار دستت میده.
صرفا بعنوان یک بازی AA بهش نگاه کن و سعی کن از داستان خوب بازی لذت ببری.

اگه بخوام توصیه ای کنم شاید بخوای همه ماموریتهای جانبی کامل نکنی، دقیق یادم نیست کدومان ولی اونهایی که مهمن رنگشون فرق داره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر