به نظرم این مدل خریدن استدیوی اصلا خوب نیست ماکروسافت به جای اینکه بیاد همینجور استدیوی بخره همون چهار تا استدیوی که داره تمرکزش رو بزاره رو اونا بهترـه الان این حس رو به من میده که قرار نیست کیفیت خیلی خفنی از این استدیوها ببینیم سونی با اون هم سابقه مدیریت کردن چند تا استدیوی فرست پارتی اینقدر ریخت پاش نمیکنه بلاخره باید یـ جوری باشه که اینا رو درست مدیریت کرد ؟ اونم واسه ماکروسافتی که اصلا وضعیتش خوب نیست از این نظر حتی الان ! الان یـ جورایی قرار کیفیت فدا کمیت بشه نمیدونم شاید فقط چندتاشون خیلی خفن گسترش پیدا کنن بعضیاشون همون کوچیک بمونن ؟!
یکجورایی دقیقا برعکس میگی! تا قبل از این کمیت فدای کیفیت میشد
وقتی قرار بود چند استدیو محدود در طول یک نسل مایکروسافت رو از لحاظ انحصاری تامین کنند، کوالیشن مجبور بود Geow 4 رو در عرض دوسال بده بیرون، turn10 بازه زمانی ساخت هر نسخه MS رو کمتر از یک سال و نیم برای ساپورت از تیم خارجی پلی گراند کرده بود و ...
الان یکجورایی با این تعدد استدیو دیگه اگر یکی بازی ش نیاز به زمان بیشتر داشت، یکی میخواست پنچ سال روی یک پروژه جدید کار کنه، کل برند Xbox بدون انحصاری نمونه
البته IOI همین الانش نسبت به تک ایپی بودن خیلی بزرگه (300 نفر بنا به صفحه لینکداین) و اینجا بحث ساپورت مالی و مارکتینگ مطرح هست. در کل وضعیت هر استدیو فرق میکنه
مثلا برایان فارگو تو اخرین مصاحبه اش میگفت بعد از خریده شدن استدیو inxile توسط مایکروسافت تقریبا حدود 30% میخوان گسترش پیدا کنند، اونم برای پست هایی که قبلا استخدامی دائم نداشتند مثل مسئول صحنه های سینمایی، یکسری بخش های صداگذاری و ...