امتیازات Fallout 76

MOH3N_Dark

کاربر سایت
May 7, 2013
3,264
نام
محسن
fallout-76_QfeY9DY.png

Publisher: Bethesda Softworks
Developer: Bethesda Game Studios
Release Date: November 14, 2018
Platforms: PC, Xbox 1, PS4


1.jpg

SomosXbox: 8/10
Hooked Gamers: 7.6/10
Cheat Code Central: 7.4/10
Playstation Universe: 7/10
Trusted Reviews: 7/10
Xbox Achievements: 6.5/10
The Games Machine: 6.2/10
DarkStation: 6/10
Softpedia: 6/10
Gameblog: 6/10
EGM: 6/10
PC Gamer: 6/10
JeuxActu: 5.5/10
Atomix: 5.5/10
Xbox Tavern: 5.6/10
Attack of the Fanboy: 5/10
Forbes: 5/10
IGN: 5/10
Twinfinite: 5/10
RPG Site: 5/10
Gamers Heroes: 5/10
The Digital Fix: 5/10
GamesRadar+: 5/10
Gamingbolt: 4/10
Guardian:4/10
GameSpot: 4/10
Ragequit.gr: 3.8/10
Push Square: 3/10
CGMagazine: 3/10
TheSixthAxis: 3/10

 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
اینکه یک ناشر بزرگ مثل Bethesda چنین چیزهایی رو ببینه برای من که اصلا ازشون خوشم نمیاد هم ناراحت کنندست!
چرا خوشم نمیاد هم برمی گرده به سیاست ها و غرورشون و البته نمی دونم چرا بازی های خود BGS رو هم بعد از 20 ساعت با شوق بازی کردن یکدفعه رها می کنم و اصلا نمی تونم برگردم بهشون. ولی بازی هایی هم مثل Wolfenstein و Dishonored رو به شدت ازشون لذت بردم. خلاصه بگذریم ازین بخش ... دیدن همچین عنوانی، همچین نمراتی و همچین واکنش هایی واقعا جالب نیست، اما بدتر ازون انگار همه اون سیاست ها ادامه داره، چیزی که باعث شد کامنت بدم این خبر هست:
https://kotaku.com/200-fallout-76-edition-promised-fancy-bag-delivers-ny-1830724582

واقعا یعنی چی؟!! تبلیغ یک کیف با کیفیت می کنی و آخرش یک کیف نایلونی می فرستی؟ بدون اطلاع به خریدار؟ بعد هم توی جواب می نویسی امیدواریم از لذت بردنتون کم نشه؟ یکی از بهترین کالکتورهامون؟!!!! خیلی بده واقعا! کاش یکم ازین غرور کم بشه ...
******
همین الان واکنش اکانت بازی رو به موضوع دیدم ...
bw5l_11-29-2018_7-05-44_am.png
واقعا طرف باید خیلی ساده باشه ! ببنید دیگه به کجا رسیده که صرفا ی عرض دیجیتالی داخل بازی که هیچ‌ پشتوانه مالی نداره رو واسه جبران مافات باید به طرف پیشنهاد بدن الان دارن دهن ملت رو با همین اتم میبندن روزی میاد که بازی بعد BGS که افلاین باشه هم پرداخت درون برنامه داره اون روز دیر نیست ملت برند خرج کن فعلا تا جا واسه فرو کردن ایتمای پولی بعدا باز بشه ...
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
دوستان دقت کنین که اینجا منظور سایت های حرفه ای مثل جاینت بامب و یا Game Spot و کوتاکو نیستن که یکیشون حتی بازی رو نقد نمیکنه ولی دلیلش کاملا مشخص و مبتنی بر خودشون هست. منظور سیاوش افرادی مثل Skillup و اون یارو جیم استرلینگ هست که دقیقا هدفشون از کل این قطار هیت این هست که تا جایی که میتونن کل استودیو و خود شخص تاد هاوارد را بکوبن و تا وقتی کوره داغ هست فالوور ها رو بیارن بالا. اکثر سایت ها میگن بازی مشکلات بزرگ داره پس بیا ما هم بگیم اصلا بدترین بازی تاریخ هست و بتزدا کلا کارش تموم شده، اینطوری خیلی edgy میشیم ملت فالو میکنن. :D
فردی مثل جیم استرلینگ میاد میگه نه تنها فالوت 76 آشغال هست، بلکه همه بازی های بتزدا آشغال هستن و منتقدا نفهمیدن که به اونا نمره بالا دادن و فقط من میفهمم. دلیل این که به نظرت اونا هم آشغال هستن اینه که مغزت اندازه نخود فرنگی گنجایش داره اج لرد عزیز. :D بعد وقتی تو توییتر بامب میشه میاد میگه آقا من مظلومم طرفدارای بتزدا نقد پذیر نیستن. حالا بماند که خودش رو منجی گیمینگ میدونه و حرف حسابش اینه که هر کس با من مخالفه حق نظر دادن نداره.
تو نقد Skillup که ظاهرا خیلی هم سرش بحث شد گفته میشه که بتزدا الان یه نسله استاندارد های بازی سازی رو رعایت نمیکنه و بازی های قبلیش به دلیل فن بوی هاش نمره بالایی گرفتن و وقتش بود که بفهمه بازی ناقص (!!!) میسازه. در کنارش یدونه هم میگفت آقا زمین صافه تا منطق طرف کاملا مشخص میشد. :D به ایرادایی اشاره میکنه اصلا مطرح نیستن و از همه اینا به نتیجه میرسه که بتزدا تا الان بازی خوب نداشته و کارش رو با دروغ و رافت منتقدا پیش برده. :D
نقد چه منفی چه مثبت بسیار چیز خوبیه و مطمئنا این فیدبک منفی باعث میشه که تغییرات خوب و اساسی تو ساختار استارفیلد انجام بشه و بهتر از چیزی که قرار بود باشه، بشه. اما اینکه چندتا اج لرد از موقعیت استفاده کنن و برا پریدن تو بندواگون به تخریب شخصیتی و دروغ گویی روی بیارن اصلا چیز خوبی نیست. این وضیعت برا همه استودیو های درست حسابی صنعت میتونه رخ بده و حتی زندگی شخصی کارکنانش رو تحت تاثیر قرار بده. کاملا هم برخلاف اصل نقد و خبرنگاری حرفه ای و کاملا بر اساس تکنیک های شومن برا جذب کردن ملت با ادعا های گنده و بزرگ هست.
هر کس بتونه ثابت کنه بتزدا سر اسکایریم و فالوت 4 استاندارد ها رو رعایت نکرده من کلا هیچ وقت دیگه در مورد این استودیو صحبت نمینم اما اگر نتونه پس نباید این حرف های نادرست رو بزنه.
watch?v=uxoYo0wf-0c
watch?v=rR95GO0zMuY
 
آخرین ویرایش:

armin_shadow

A New Era Begins
ناظم انجمن
Mar 18, 2006
3,233
نام
آرمين
مشکل اینه خوده Bethesda داره سوژه می ده دست ملت! انگار رفتن رو Self-Destruction Mode !!
الان همین مسئله Collector's Edition 200$ یک سوژه واقعا مناسب برای همون افراد هست، واقعا هم دفاعی نمی شه براش پیدا کرد، اینم برمی گرده به همون سیاست هایی که گفتم یکی از دلایل حس من نسبت به این شرکته!

اول اینکه چیزی که تبلیغ کردی با چیزی که دست ملت دادی فوق العاد فرق می کنه! دوم اینکه توی جواب می گی مواد اولیه کم اومد و امیدواریم با جایگزینش لذت ببرین، حالا که قضیه یکم پیچید، میای می گی فاکتور خرید بفرستین بهتون 500 Athom که می شه معادل 5دلار می دیم؟! واحد پولی که بودنش این روزها به شدت توی همه بازی ها داره کوبیده می شه؟! اونم فقط 5 دلار؟!!
اون کالکتور 200 دلاری از دید یک مشتری (کاری به خرج و هزینه برای سازنده نداشته باشیم) شامل 60دلار بازی هست، یک کلاه که فکر می کنم مشابه اون توی کالکتورهای دیگه دیده شده و نباید بیشتر از 80دلار قیمت داشته باشه، یک نقشه و یه سری موارد دیگه که سر جمع فکر نمی کنم 20دلار هم باشه هست به علاوه اون کیف! کیفیت اون کیف از درجه یک کیف نظامی رسیده به یه نایلون ضخیم، یعنی تفاوت این ها 5$ هست فقط؟!

واقعا نمی شه از این حرکت دفاع کرد، اصلا با عقل جور در نمی آد. همین می شه که به زودی چندین مقاله و ویدیو با این تیتر ها دیده می شه
People are pissed about the quality of Fallout 76's Power Armor edition, and Bethesda's apology gift sucks

حتی اگه کیفیت بازی خوب بود هم این مورد واقعا جای بحث داره!!
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
دوستان دقت کنین که اینجا منظور سایت های حرفه ای مثل جاینت بامب و یا Game Spot و کوتاکو نیستن که یکیشون حتی بازی رو نقد نمیکنه ولی دلیلش کاملا مشخص و مبتنی بر خودشون هست. منظور سیاوش افرادی مثل Skillup و اون یارو جیم استرلینگ هست که دقیقا هدفشون از کل این قطار هیت این هست که تا جایی که میتونن کل استودیو و خود شخص تاد هاوارد را بکوبن و تا وقتی کوره داغ هست فالوور ها رو بیارن بالا. اکثر سایت ها میگن بازی مشکلات بزرگ داره پس بیا ما هم بگیم اصلا بدترین بازی تاریخ هست و بتزدا کلا کارش تموم شده، اینطوری خیلی edgy میشیم ملت فالو میکنن. :D
فردی مثل جیم استرلینگ میاد میگه نه تنها فالوت 76 آشغال هست، بلکه همه بازی های بتزدا آشغال هستن و منتقدا نفهمیدن که به اونا نمره بالا دادن و فقط من میفهمم. دلیل این که به نظرت اونا هم آشغال هستن اینه که مغزت اندازه نخود فرنگی گنجایش داره اج لرد عزیز. :D بعد وقتی تو توییتر بامب میشه میاد میگه آقا من مظلومم طرفدارای بتزدا نقد پذیر نیستن. حالا بماند که خودش رو منجی گیمینگ میدونه و حرف حسابش اینه که هر کس با من مخالفه حق نظر دادن نداره.
تو نقد Skillup که ظاهرا خیلی هم سرش بحث شد گفته میشه که بتزدا الان یه نسله استاندارد های بازی سازی رو رعایت نمیکنه و بازی های قبلیش به دلیل فن بوی هاش نمره بالایی گرفتن و وقتش بود که بفهمه بازی ناقص (!!!) میسازه. در کنارش یدونه هم میگفت آقا زمین صافه تا منطق طرف کاملا مشخص میشد. :D به ایرادایی اشاره میکنه اصلا مطرح نیستن و از همه اینا به نتیجه میرسه که بتزدا تا الان بازی خوب نداشته و کارش رو با دروغ و رافت منتقدا پیش برده. :D
نقد چه منفی چه مثبت بسیار چیز خوبیه و مطمئنا این فیدبک منفی باعث میشه که تغییرات خوب و اساسی تو ساختار استارفیلد انجام بشه و بهتر از چیزی که قرار بود باشه، بشه. اما اینکه چندتا اج لرد از موقعیت استفاده کنن و برا پریدن تو بندواگون به تخریب شخصیتی و دروغ گویی روی بیارن اصلا چیز خوبی نیست. این وضیعت برا همه استودیو های درست حسابی صنعت میتونه رخ بده و حتی زندگی شخصی کارکنانش رو تحت تاثیر قرار بده. کاملا هم برخلاف اصل نقد و خبرنگاری حرفه ای و کاملا بر اساس تکنیک های شومن برا جذب کردن ملت با ادعا های گنده و بزرگ هست.
هر کس بتونه ثابت کنه بتزدا سر اسکایریم و فالوت 4 استاندارد ها رو رعایت نکرده من کلا هیچ وقت دیگه در مورد این استودیو صحبت نمینم اما اگر نتونه پس نباید این حرف های نادرست رو بزنه.


Fallout 4 Review – S.P.E.C.I.A.L – The Jimquisition

9.5
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
@Destruction
اول تو بیا به من بگو Fallout 4 کیفیت نهاییش ایا اندازه استاندارد های روز‌ بود (فنی) ؟ اندازه ویچر ۳ بود یا نبود ؟ عقب‌کرد واسه BGS بود یا نبود ؟
تو بیا به من بگو چرا چند نسله بتزدا بازیاش رو با باگ ریلیز میکنه این یک دو چرا تاد هاوارد اینقدر سر F76 دروغ گفت این دو بعدش بگو چرا بتزدا هر چقدر به این ور اومده مکانیزمای اساسی بازیاش رو میزنه حذف میکنه ؟ مثلا سیستم کارما و شهرت نسخه ۳ و NV ؟ سیستم دیالوگ مضخرفی مثل سیستم دیالوگ نسخه چهار اضافه میکنه با طیف پایین قدرت انتخاب ؟ ببین ی چیز واضحه وقتی خود بتزدا تریگر میکنه ملت رو با این تصمیمات شما نباید انتظار داشته باشه گل و بل بل بگن واسش به قول اوشون ی مشت دلقک باسش دست بگیرن ؟ بزار ی چیز بگم ایا اسکاریم مشکل فنی داشت یا نداشت ؟ F3 چی ؟ این‌دونفری که اسم‌بردی هیچ اشاره به ضعف داستانی F4 نکردن هیچ اشاره ای به کیفیت نهایی بازیا بتزدا نکردن بلکه فقط رو بخش فنی‌مانور دادن جیم استریلنگ رو من خودم ازش به شدت بدم میاد ولی اون ویدیو که بعد نقدش که تاریخچه باگی بودن و مشکل دار بودن بازیا بتزدا اشاره داره کامل باهاش موافقم بخش فنی‌بازیا بتزدا تقریبا هر دفعه که از Oblivion به این‌منتشر کرده عقب‌گرد داشته قبول داری یا نداری ؟ ببیند خیلی واضحه یک سری مشکل هست که بتزدا میتونسته همین جوری برطرفشون کنه ولی بقیه بخشای بازیاش نزاشتن نمود پیدا کنه اینو فک‌کنم تا حالا ی هزار باری تکرار کردم ؟! ۱۰۰ بار دیگه هم بگم بازم میدونم حرف خودت رو میزنی!!!
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
Joe Vargas عکس پایین از شدت ذوق کردن سر اسکایریم بالا از شدت عصبانیت سر F76 داره به خود تاد و بتزدا بد بیراه میگه ولی خوب اون زمان اسکایریم ظاهرا واگن ماگون نداشتن فقط سر F76 قطار واگن پیدا کرده !

screenshot-www.youtube.com-2018.11.29-11-22-55.jpg


screenshot-www.youtube.com-2018.11.29-11-22-12.jpg
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
من همون زمان Fallout 4 به قدری از بازی ناامید شدم که بعد 10-15 ساعت بازی ولش کردم. باز زمان معرفی Fallout 76 هم به جز اون تریلر با آهنگ تیک می هوم هیچ چیزی را نگاه نکردم چون اصلا امیدی نداشتم.

منتهی با این بحث کیفیت فنی پایین بازی های Bethesda حداقل این نسل کاملا موافقم. واقعا به جز Doom 2016 این نسل من یکدونه بازی از Bethesda بازی نکردم که به لحاظ فنی در حد آثار روز باشه. اغلب گرافیکشون داغونه یا مشکلات فنی دارن . الانم که خبرش اومده گویا قصد ندارن موتور بازیشون را برای TES بعدی عوض کنن. یکی نیست بگه خب بودجه ات نمیرسه در حد توانت عمل کن دیگه.
 
  • Like
Reactions: s.snake2

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
Joe Vargas عکس پایین از شدت ذوق کردن سر اسکایریم بالا از شدت عصبانیت سر F76 داره به خود تاد و بتزدا بد بیراه میگه ولی خوب اون زمان اسکایریم ظاهرا واگن ماگون نداشتن فقط سر F76 قطار واگن پیدا کرده !

View attachment 97461


View attachment 97462

اسکایریم برای زمان خودش یکی از بهترین بازی ها بود. این که Fallout 76 افتضاحه و به استاندارد های الآن نمیخوره یه بحث دیگس. اما اسکایریم برای زمان خودش با استاندارد های RPG اون موقع یکی از بهترین بازی های سبکش بود. حالا باز یه سری میدونم میان میگن به نسبت Oblivion کمتر RPG بود و اینا. نظر خودشونه. اما اسکایریم زمان خودش فوق العاده بود. دیگه قرار نیست برای خراب شدن یه بازی هرچی قبلا خوب بوده هم زیر سوال بره که
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
@Destruction
اول تو بیا به من بگو Fallout 4 کیفیت نهاییش ایا اندازه استاندارد های روز‌ بود (فنی) ؟ اندازه ویچر ۳ بود یا نبود ؟ عقب‌کرد واسه BGS بود یا نبود ؟
تو بیا به من بگو چرا چند نسله بتزدا بازیاش رو با باگ ریلیز میکنه این یک دو چرا تاد هاوارد اینقدر سر F76 دروغ گفت این دو بعدش بگو چرا بتدزا هر چقدر به این ور اومده مکانیزمای اساسی بازیاش رو میزنه حذف میکنه ؟ مثلا سیستم کارما و شهرت نسخه ۳ و NV ؟ سیستم دیالوگ مضخرفی مثل سیستم دیالوگ نسخه چهار اضافه میکنه با طیف پایین قدرت انتخاب ؟ ببین ی چیز واضحه وقتی خود بتزدا تریگر میکنه ملت رو با این تصمیمات شما نباید انتظار داشته باشه گل و بل بل بگن واسش به قول اوشون ی مشت دلقک باسش دست بگیرن ؟ بزار ی چیز بگم ایا اسکاریم مشکل فنی داشت یا نداشت ؟ F3 چی ؟ این‌دونفری که اسم‌بردی هیچ اشاره به ضعف داستانی F4 نکردن هیچ اشاره ای به کیفیت نهایی بازیا بتزدا نکردن بلکه فقط رو بخش فنی‌مانور دادن جیم استریلنگ رو من خودم ازش به شدت بدم میاد ولی اون ویدیو که بعد نقدش که تاریخچه باگی بودن و مشکل دار بودن بازیا بتزدا اشاره داره کامل باهاش موافقم بخش فنی‌بازیا بتزدا تقریبا هر دفعه که از Oblivion به این‌منتشر کرده عقب‌گرد داشته قبول داری یا نداری ؟ ببیند خیلی واضحه یک سری مشکل هست که بتزدا میتونسته همین جوری برطرفشون کنه ولی بقیه بخشای بازیاش نزاشتن نمود پیدا کنه اینو فک‌کنم تا حالا ی هزار باری تکرار کردم ؟! ۱۰۰ بار دیگه هم بگم بازم میدونم حرف خودت رو میزنی!!!
چندین بار در مورد فالوت 4 بحث کردیم و پست های 20 خطی زدم در مورد محتوا و ویژگی هاش. همیشه جوابت این بوده که ویچر 3 بهتره و گرافیک فالوت 4 بده پس شکست خورده. :D پس اون قسمت رو رد میشم. فقط این که فالوت 4 اونقدر ها هم که فکر میکنی بدون محتوا و فقط بر اساس حذف ویژگی های قبلی نیست. سیستم کارما فالوت 4 حذف شده و منتقل شده به بطن داستان بازی. کوئست های فرعی و اصلی ادغام شدن و کاملا به سیستم نقش آفرینی های عمیق نزدیک شدن. اگر فار هاربور رو بازی کرده باشی حتما میدونی که چقدر به یه RPG کلاسیک واقعی نزدیک هست. به نظر من فالوت 4 از خیلی جهات از فالوت 3 نقش آفرینی تره، حالا دیگه بقیش نظر خودته. :D
اما در مورد مشکلات فنی چند نسلی!! بتزدا، بازی های بتزدا حتی در زمان اسکایریم هم گرافیک بسیار خوبی داشتن و قبل اون که تو زمان و سبک خودشون بنچمارک بودن و نمیدونم در مورد کدوم نسل ها حرف میزنی. :D باگ های بازی های بتزدا در زمانی که ریلیز شدن با توجه به مقدار محتوایی که داشتن غیر عادی نبودن. یعنی با توجه به انجین های اون دوران و بهینه سازی بر روی سخت افزار کاملا چنین مشکلاتی قابل پیشبینی بودن و حل هم میشدن. جوری حرف میزنین که انگار مشکلاتشون غیر قابل حل بود و تا ابد اونطوری میموند. در دوران مدرن هم اگه فالوت 4 رو بازی کرده باشی که میدونم کردی، حتما میدونی که تعداد باگ های بازی در مقایسه با اسکایریم مثلا بسیار کمتر بود و تو ریلیز هم باگ آنچنانی که بر روی اتمام بازی تاثیر بذاره نداشت. و اینکه آیا همین مثالی که خودت میزنی یعنی ویچر 3، روز عرضه باگ نداشت؟
حرفت در دفاع از اون 2 نفر هم که اصلا درست نیست به نظرم. نقد Skillup رو همین الان دوباره دیدم، چندین بار در طول نقد تاد و بتزدا رو متهم به دروغگویی در مورد 76 و بازی های قبلی خودشون کرده و عملا گفته که بازی های بتزدا به دلیل نقدایی که میگیرن هیچ پیشرفتی ندارن و میبایست خیلی زودتر به اشکالات چیزایی که میساختن اشاره میشده تا اینطوری نشه. استرلینگ هم چیزایی که تو گذشته کاملا عادی بوده و پیش میومده رو به عنوان فیل های بزرگ بتزدا معرفی میکنه که نقد به شدت منفی خودش رو توجیه کنه. (نقدی که توش گفته میشه 76 حتی یه نکته مثبت هم نداره) الان پچ هایی که مشکل دارن چیزی هستن که فقط برا خود بتزدا پیش میومده؟ یا میگه بازی های اوپن وورلدی که در سال 2017 ساخته شدن بهتر از بازی های ساخت 2011 و 2008 بتزدا هستن. خیلی ممنون جیم. :D شاید در نظر شما حرفاشون درست باشه. اما در نظر من اصلا درست نیست و حتی نقد درستی هم نیست. فقط تخریب در جهت توجیه خودشون هست.
حرف شما زمانی درسته که بازی بعدی بزرگ سینگل پلیر بتزدا عرضه بشه و هیچکدوم از مشکلات مطرح شده رو درست نکنن. اشتباه تو بخشی که باهاش آشنا نبودن رخ داده و جوابش رو هم گرفتن. اینکه میگین بتزدا چند نسل هست پیشرفت نمیکنه و در جا میزنه به نظر من اصلا حرف صحیحی نیست وگرنه منم میتونم بگم اصلا از سال 1994 اینا فیل بودن و هیچ تغییری نکردن. دووم هم که از سال 1993 فیل هست و تغییری نکرده. :D البته در این که فکر کنین استارفیلد هم فیل بزرگی میشه مختار هستی و برا اون هیچ نظری ندارم. حتی میتونی بازیش هم نکنی اگر به نظرت اون هم اینطوری میشه. :D
یه نکته ای هست که من با نقدای Skillup در 90% مواقع موافقم و به نظرم نقداش اکثرا درسته (استرلینگ یه نقد خوب هم نداره)، اما به نظرم تو این یه مورد کاملا و صورت نفرت انگیزی اشتباه کرده و خواسته به نحوی فیل شدن 76 رو به کل استودیو و تاریخ بتزدا تعمیم بده.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
اسکایریم برای زمان خودش یکی از بهترین بازی ها بود. این که Fallout 76 افتضاحه و به استاندارد های الآن نمیخوره یه بحث دیگس. اما اسکایریم برای زمان خودش با استاندارد های RPG اون موقع یکی از بهترین بازی های سبکش بود. حالا باز یه سری میدونم میان میگن به نسبت Oblivion کمتر RPG بود و اینا. نظر خودشونه. اما اسکایریم زمان خودش فوق العاده بود. دیگه قرار نیست برای خراب شدن یه بازی هرچی قبلا خوب بوده هم زیر سوال بره که
من خودم جزو همونایی هستم که تمام قد از اسکایریم دفاع کردم زمان جنگ و درگیری سر معرفی F4 ! واقعا الان این جوی که میگه چرا بتزدا رو میبرید زیر سوال رو نمیفهمم میدونم همه قبول دارن F76 گند زده ولی اینکه بتزدا یـک سری مشکلات داره (مخصوصا فنی) که تو سالیان سال چند بار و چند بار گوشزد میشده ولی کسی به خرجش نمیرفتش تو این استدیو با این مشکل دارم تیم فنی بتزدا ضعیف ترین بخش این استدیوی هستش و جای دفاع هم نداره به دلایلی که خودت داری میبینی چه سر F3 چه سر اسکایریم چه سر F4 چه سر گل سر سبدشون ! هر چقدر جلو تر اومدن بیشتر نمود پیدا کده واقعا ینی اینقدر سخته دیدن این ؟
========================================
@Destruction
منم سر Fallout 4 بحثی ندارم ینی حال حوصلش رو ندارم ولی :

screenshot-steamdb.info-2018.11.29-12-29-31.jpg screenshot-steamdb.info-2018.11.29-12-29-04.jpg

:D:D

BGS افت کرده = فکت :D

اما در مورد مشکلات فنی چند نسلی!! بتزدا، بازی های بتزدا حتی در زمان اسکایریم هم گرافیک بسیار خوبی داشتن و قبل اون که تو زمان و سبک خودشون بنچمارک بودن و نمیدونم در مورد کدوم نسل ها حرف میزنی. :D باگ های بازی های بتزدا در زمانی که ریلیز شدن با توجه به مقدار محتوایی که داشتن غیر عادی نبودن. یعنی با توجه به انجین های اون دوران و بهینه سازی بر روی سخت افزار کاملا چنین مشکلاتی قابل پیشبینی بودن و حل هم میشدن. جوری حرف میزنین که انگار مشکلاتشون غیر قابل حل بود و تا ابد اونطوری میموند.
در دوران مدرن هم اگه فالوت 4 رو بازی کرده باشی که میدونم کردی، حتما میدونی که تعداد باگ های بازی در مقایسه با اسکایریم مثلا بسیار کمتر بود و تو ریلیز هم باگ آنچنانی که بر روی اتمام بازی تاثیر بذاره نداشت.

watch?v=uxoYo0wf-0c

ببین بزار اینجوری بگم بتزدا به عنوان یـ AAA ساز بزرگ در مقایسه با بقیه کمپانیا از نظر فنی حداقل سر خود اسکاریم یک لول پاینن تر بود سر Fallout4 شد دو لول الانم که ... در مورد مشکلات هم نمیدونم رو چه حسابی میگی F4 به نسبت بازیا مدرن مشکلش کمتر از Skyrim بود کل جنجال F4 سر مشکلات فنیش بود "مشکلات فنی نبود قافله رو نمی باخت راحت به ویچر 3" اینو بالاتر خودم گفتم یـ بار ! روی کنسول وضعیتش افتضاح بود باگ گرافیکی و فیزیکی زیاد بود خراب شدن سیو و ... پورت کنسولی با UI نا متعارف روی PC که رسما توهین مستقیم بود به PC گیمرا پرفرمنسش که نمیشد با 980 اون زمان 1080 شصت فرم کامل و ثابت گرفت و مشکلات عدیده CPU باند بودن بازی گریبان گیر فرم ریت بازی میشد ! فرم ریت بازی به نسب خروجیی که میداد اصلا قابل قبول نبود (مخصوصا روی کنسول) فک میکنی چرا ملت سر ویچر 3 اینقدر رو افت فرم حساس نشدن ؟ چون گرافیکی تا حالا به این بالایی توی RPG ها ندیده بودن و خیلی راحت از کنارش رد میشدن ولی F4 چی ؟ راحت از کنار افت فرمش رد شدن ؟ نسل هفت یـ زمانی DarkSouls با افت فرم های وحشتناک منتشر شد دوست دارم همون ریلیز با همون کیفیت رو دوباره منتشر کنن واکنش ها رو ببینیم (صرفا واسه مثال عرض کردم) ! زمونه عوض شده ! ولی بتزدا نشده ! راکستار شده , CDP میاید واس مثال اونو مثال میزنه ینی ببین چقدر وحشتناک بازیشون پالیش شده ! بحث پالیش همونجایی که بتزدا هیچ تلاشی واسش نکرده محتوا بالا هندل کردنش سخت ولی سعی تلاش بتزدا کم , خیلی بیشتر از اینا میتونن پالیش کنن و نکردن ! چون به قول اون وریا No big Deal بود واسشون شما انتطار داری راحت از کنارش رد بشن ؟ در مورد اون قسمت بولد شده هم بله یک سری باگ ها هنوز که هنوز از اسکاریم میشه تو F76 دبد مشکل بسته شدن سرعت انیمیشنا به فرم ریت از Morrowind به این ور میشه تو بازیاش دید خیلی از باگای فیزیک از رو هنوز میشه دید و باگ خراب شدن سیو , باگ زدن کوئست و غیره ! همه زمان لانچ بازیاش تو چش بوده !

و اینکه آیا همین مثالی که خودت میزنی یعنی ویچر 3، روز عرضه باگ نداشت؟
بله باگ داشت اگه نداشت متاش حداقل دوتا میرفت بالاتر ویچر3 اولین بازی Open World تو سبک RPG برا CDP کجا و بتزدایی که دو نسل داره تو این سبک بازی میسازه کجا ! شهرت و پول و سرمایه ای که بتزدا سر اسکاریم بدست اورد کجا مستقل بالا اومدن و به زور و کمک دولت لهستان کجا !

حرفت در دفاع از اون 2 نفر هم که اصلا درست نیست به نظرم. نقد Skillup رو همین الان دوباره دیدم، چندین بار در طول نقد تاد و بتزدا رو متهم به دروغگویی در مورد 76 و بازی های قبلی خودشون کرده و عملا گفته که بازی های بتزدا به دلیل نقدایی که میگیرن هیچ پیشرفتی ندارن و میبایست خیلی زودتر به اشکالات چیزایی که میساختن اشاره میشده تا اینطوری نشه. استرلینگ هم چیزایی که تو گذشته کاملا عادی بوده و پیش میومده رو به عنوان فیل های بزرگ بتزدا معرفی میکنه که نقد به شدت منفی خودش رو توجیه کنه. (نقدی که توش گفته میشه 76 حتی یه نکته مثبت هم نداره) الان پچ هایی که مشکل دارن چیزی هستن که فقط برا خود بتزدا پیش میومده؟ یا میگه بازی های اوپن وورلدی که در سال 2017 ساخته شدن بهتر از بازی های ساخت 2011 و 2008 بتزدا هستن. خیلی ممنون جیم. :D

من از اون دو نفر نه دفاع کردم نه میخوام دفاع کنم نه اینکه بخوام کامل باهاشون موافقت کنم اونا میگردن ببینن چی ترنده همونو میان نشر میدن ولی بازم این به این دلیل نیست که حرفای که میزنن هم غلط باشه ببین خیلی سادست غلظت بزرگ نمایی حرفاشون مساوی با باگای بازیا بتزدا زمان لانچ :D قبلا میگفتن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها این نقدای یک طرفه فقط یـ چیز رو میرسونه که بتزدا گند زده بد کار نکرده ها گند زده وقتی یـ چیزی میگنده شما معملا نمیای قسمت های سالمش رو جدا کنی (به عنوان کسی که میخواد تازه انتخاب کنه , اون کسایی که فنش هستن از قبل پیش خریدش کردن رفته پی کارش گاز گزیش هم کرده رفته تازه :D) میزنی کلش رو میندازی دور حالا این جا حساب کن چه قدر زیاد بالا گند اوردن بعد بازم میبینی که چپ و راست هم داره براشون میاد هی :))! اینکه چپ و راست میپرند به گذشته بتزدا هم در واقع چیزی دارن که میپرن نداشتن نمیپردین :D (متن بالاییم) کاری به هیترای بتزدا ندارم اونا جاشون درسته ولی یک کسی که مثل همین دلقک (به قول اون دوستمون) میاد به نسخه ی قبلی 9.5 میده بعد الان میشه دشمن درجه یک بتزدا به قول خودت یا همون Skillup که توی نقد نهاییش میگه من واسه گذشتشون خیلی احترام قائلم هستم و باید سر Starfield یک غلطی بکنن 100 درصد این وسط با یک سری حقایق روبه رو شده که نباید میشد :D (خود جیم تو همون ویدئو بالا دقیقه 15 به اون ور میگه F76 باعث شده که تمام ضعفای بتزدا که تو عنوان های قبلیشون نمود پیدا نمیکرد الان مثل مثل نقل و نبات بریزه بیرون کل مبحث ویدئوش هم بحث فنیه !!) ینی بتزدا نباید میزاشته که بشه که ملت برن گذشتت رو بکشش بالا علم کنن ! مثل یـ زخم سر بسته میمونه که بتزدا همینجوری داشت پانسمانش میکرد یهو قشنگ تا ته جر خورد سرش باز شد :D و الی اخر

قسمت بولد شده هم این ویدیئو نشون میده تقریبا هر چیزی که تاد میگه وجود خارجی نداره تو بازی یا اینقدر ضعیفه که به چشم نمیاد :


فک کنم دیده باشی نه ؟ فقط عاشق اون قسمتیش هستم که تاد میگه به تمام فید بکا اهمیت میدیم (سرF76 ) دیدیم نه گوش که ندادن هیچی هنوز تو F4 سیر کردن هیچ پاشون رو اونور تر گذاشتن ! انتظار داری بهش بگن راست گوی دانا ؟ نه جدی انتظار داری کسی که یـ زمانی میگه F3 حدود 200 پایان مختلف داره کسی که میگه رفتار NPC ها اسکریپ شده نیستن بهش بگم دمت گرم بابت دروغات ؟


این یکی هم که نقل مجلسه همه جا شده حدود 1 سال بود میومد تو قسمت پیشنهادی صفحه اول یوتیوب واسم من هی میگفتم خدایا چی میگه تیترش اخه ینی چی تاد هاوارد و دروغ ؟ جدا ؟ الان تازه فهمیدم منظورش رو اون زمونا meme بود الان خار تو چشم !

حرف شما زمانی درسته که بازی بعدی بزرگ سینگل پلیر بتزدا عرضه بشه و هیچکدوم از مشکلات مطرح شده رو درست نکنن. اشتباه تو بخشی که باهاش آشنا نبودن رخ داده و جوابش رو هم گرفتن. اینکه میگین بتزدا چند نسل هست پیشرفت نمیکنه و در جا میزنه به نظر من اصلا حرف صحیحی نیست وگرنه منم میتونم بگم اصلا از سال 1994 اینا فیل بودن و هیچ تغییری نکردن. دووم هم که از سال 1993 فیل هست و تغییری نکرده. :D البته در این که فکر کنین استارفیلد هم فیل بزرگی میشه مختار هستی و برا اون هیچ نظری ندارم. حتی میتونی بازیش هم نکنی اگر به نظرت اون هم اینطوری میشه. :D
حرف الان من صحیحه که بتزدا ناشر خیلی وقته داره میره رو عصاب فن ها (ماد پولی و ....) حرف من اینه F76 یـ ماشین پول سازی بود فقط به قصد پول دراوردن ساخته شده بودن نه بازی ساختن شاید بتزدا فک میکنه محصول خوبی ساخته شاید با طراحی زیباش نشون بده DNA بازیاش رو هنوز حفظ کرده لابه لای همه اینا یـ فید بکی هم میگرین (مثل همون فید بکای بتا سوری مثلا) ولی چیزی از Low Level شدن الانش به نظرم کم نمیکنه وقتی شما قبول میکنی شکست F76 رو ینی بعدا مثلا اگه متای Starfield شد 80 اینجورا بازم بگی مگه متای 80 هم مشکلی داره ؟ بزاریم ور دست کپکام ها و کونامی ها و اسکوئر انیکس ها و غیره که طرفداراش رو یکی پس از دیگری ناامید کرده و میکنه ! گوتی اول گوتی دوم گوتی سوم گوتی چهارم not available واسه خیلی وقت دیگه ! شاید این جمعه بیاید شاید ! وگرنه کیه که ندونه واسه Starfield هایپ نباید موند حتی اگه تا سر حد مرگ به خودت بقبولونی اره درست میشه ؟! امیدوارم روزی بیاد و اشتباه کنم روزی که خیلی بعیده واسم ! شما و بقییه مختارید به هر جهت ! ولی ...
 
آخرین ویرایش:

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
راجب انجین خیلیا دیدگاه اشتباهی دارن و توی این تاپیک هم خیلی بهش اشاره شده...اینکه قراره از همین انجین برای بازیهای بعدی هم استفاده بشه و این حرفا...پیشنهاد میکنم این مقاله رو بخونید:

https://kotaku.com/the-controversy-over-bethesdas-game-engine-is-misguided-1830435351

خیلی اطلاعات جالبی داره که واسه خودم شخصا خیلی مفید بود. در واقع خیلی راحت میشه اسم انجین رو عوض کرد و به عنوان یه انجین جدید ارائه‌اش داد...از لحاظ تبلیغاتی هم خیلی به نفع شرکت هست. همه میگن انجین رو عوض کنن ولی من مشکل F76 رو انجین نمیبینم اصلا...مشخصه که F76 رو راش کردن و میخواستن که حتما امسال عرضه‌اش کنن به هر قیمتی...از نظر وسعت و قابلیت‌ها هم جاه‌طلبی به خرج دادن...اینکه نقشه 4 برابر F4 باشه و بشه هر جایی توی دنیاش ساخت و ساز کرد و اینکه در کنار آنلاین شدن بازی، محتویات آفلاین طولانی هم توی بازی باشه و ... اینا خواستن همه کار رو با هم انجام بدن و هم آنلاین بازها رو جذب کنن و هم طرفدارای قدیمی رو و مشخصه که نتونستن از پسش بربیان...از طرفی هم به هر دلیلی نتونستن یا نخواستن تاخیر بزنن.
با تنبلانه بودن بازی و اینکه میخواستن سریع یه پولی به جیب بزنن هم اصلا موافق نیستم...دقیقا همون افرادی که بازی رو تجربه نکردن و با چندتا ویدیو یوتیوب جوگیر شدن همین حرفا رو میزنن...بنظرم F76 ریسک بزرگی هستش که توی خیلی از بخش‌ها جواب نداده...من اثری از کمبود محتوا یا کلاهبرداری از فن‌ها توی بازی ندیدم (همون فروشگاه اتم هم رسما اونجاست که باشه...هیچ آیتمی نداره که تجربه‌ی بازی رو تغییر بده...همه‌اش Cosmetic هستش که توی بازی هم مشابه‌اش رو میشه بدست آورد.) بازی 60 دلاره اما بالای 30 40 (شایدم بیشتر...من حدود 15-20 ساعت بازی کردم، شاید 25 درصد مپ رو دیده باشم!) ساعت هم محتوا داره. یعنی قضیه مثل No man's Sky یا Destiny نیست که زمان عرضه محتوای خیلی کمی داشتن و واسه همین بهشون انتقاد میشد...محتوا هست، قابلیت‌ها هم هستن، نقشه‌ی وسیع و پرتراکم هم هست اما پیاده‌سازی این موارد اصلا به طور کامل و بهینه انجام نشده...
خلاصه اینکه همه اینهمه میگفتن که تاد هاوارد ریسک نمیکنه و هر دفعه همون بازی قبلی رو با ظاهر دیگه می‌سازه...اینم از ریسک تاد هاوارد :D
یه بازی بشدت ریسکی و جاه‌طلبانه‌ی دیگه که امسال عرضه شد، Kingdom Come Deliverance بود...اینم به خاطر وضعیت فنی‌ بازی بشدت کوبیده شد ولی هم محتویات خیلی خوبی داشت و هم تجربه‌ی تازه و منحصربفردی رو ارائه میداد...تا وقتی که بازی حرف جدیدی برای گفتن داشته باشه و برای ارائه‌ی تجربه‌ی جدیدی تلاش کنه، احترام منو جلب کرده...به درک که متاش زرده :D
یه Open World ِ متا زرده دیگه هم چند سال پیش Mad Max بود...حالا اگه تونستید یه دنیای آخرالزمانی مثل اون پیدا کنید، به من هم بگید :D
خلاصه اینکه نه اون متای 96 اسکایریم باعث شده من ازش بیشتر لذت ببرم و نه اون متای 50 F76 باعث شده از بازی متنفر بشم...
تاپیک مثل دادگاهی شده که همه دارن به بتزدا میگن چرا منتقدا یا فلان یوتیوبرِ همیشه عصبانی از بازیت خوششون نیومده؟! برعکس اینکه بگن چرا همچین چیزی ساختی که من ازش لذت نمی‌برم!
مشکل اینه خوده Bethesda داره سوژه می ده دست ملت! انگار رفتن رو Self-Destruction Mode !!
الان همین مسئله Collector's Edition 200$ یک سوژه واقعا مناسب برای همون افراد هست، واقعا هم دفاعی نمی شه براش پیدا کرد، اینم برمی گرده به همون سیاست هایی که گفتم یکی از دلایل حس من نسبت به این شرکته!

اول اینکه چیزی که تبلیغ کردی با چیزی که دست ملت دادی فوق العاد فرق می کنه! دوم اینکه توی جواب می گی مواد اولیه کم اومد و امیدواریم با جایگزینش لذت ببرین، حالا که قضیه یکم پیچید، میای می گی فاکتور خرید بفرستین بهتون 500 Athom که می شه معادل 5دلار می دیم؟! واحد پولی که بودنش این روزها به شدت توی همه بازی ها داره کوبیده می شه؟! اونم فقط 5 دلار؟!!
اون کالکتور 200 دلاری از دید یک مشتری (کاری به خرج و هزینه برای سازنده نداشته باشیم) شامل 60دلار بازی هست، یک کلاه که فکر می کنم مشابه اون توی کالکتورهای دیگه دیده شده و نباید بیشتر از 80دلار قیمت داشته باشه، یک نقشه و یه سری موارد دیگه که سر جمع فکر نمی کنم 20دلار هم باشه هست به علاوه اون کیف! کیفیت اون کیف از درجه یک کیف نظامی رسیده به یه نایلون ضخیم، یعنی تفاوت این ها 5$ هست فقط؟!

واقعا نمی شه از این حرکت دفاع کرد، اصلا با عقل جور در نمی آد. همین می شه که به زودی چندین مقاله و ویدیو با این تیتر ها دیده می شه
People are pissed about the quality of Fallout 76's Power Armor edition, and Bethesda's apology gift sucks

حتی اگه کیفیت بازی خوب بود هم این مورد واقعا جای بحث داره!!
توی این ممکلت که نمیشه کالکتورز ادیشن خرید...از نظر مالی حرامه! ولی جدی این چیه در عوض به ملت دادن :D
من 15-20 ساعت بازی کردم حدود 900 800 تا اتم جمع شده باهاشم هیچ چیز درست حسابی نمیشه خرید :))
500 تا فک کنم یه کلاه میشه باهاش خرید =))
کلا این اتم‌ها ارزشی ندارن توی بازی...در هنگام گشت و گذار خیلی راحت‌تر میشه آیتم‌های بهتری بدست آورد...
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
@LiFE iS 5TrAnG3
اون ویدئو رو دیدم اتفاقا. 90% چیزایی که یارو به عنوان "دروغ" گذاشته تو بازی یا اصلا دروغ نیستن، یا طرف اصلا از چیستیشون خبر نداشته. ملت هم با این دیدگاه که 76 بده پس همه حرفاشون الکیه پریدن وسط. فقط یه سری نکات در مورد همون ویدئو.
در مورد اینکه فالوت 3 بیش از 200 تا اندینگ داره : این خبر حتی یه روز از روش نگذشته بود در سال 2008 که اصلاح شد. منظور تاد گوناگونی های خیلی زیاد تو اندینگ های بازی بود که کاملا درست هست. شما چند بار بازی رو تموم کنی میبینی که چیزای کوچک چقدر باهم فرق دارن، چیزایی مثل زنده نگه داشتن کاراکتر ها و یا اینکه کدوم کاراکتر همراهت هست و آیا به فلانی کمک کردی یا نه. نمیدونم واقعا 200 تا هست یا نه اما واقعا پرتعداده.
Update: Fallout 3's 200 endings aren't really endings, but permutations
در مورد Radiant AI : این اسم یه تکنولوژی برا موتور هوش مصنوعی بازی های بتزدا هست و واقعا هم وجود داره. از زمان آبلیوین استفاده شده و تا فالوت 4 هم بوده. کار اصلیش اینه که کار برنامه نویس رو آسون کنه و لازم نباشه برای کار های ساده ای که میتونن توسط کامپیوتر ایجاد بشن کد جداگانه نوشته بشه. همچنین به عنوان یه Mastermind عمل میکنه و بسیاری از Random Encounterها و کوئست های فرعی رو کنترل میکنه. علاقه داشتین بیشتر توضیح میدم. :D
در مورد Unscripted NPC : این مبتنی بر مورد قبلی هست. کاراکتر های فرعی واقعا تو هیچکدوم از بازی های بتزدا مستقیما اسکریپت نشدن، بلکه توسط به برنامه نویس به یه محیط Assign میشن و فعالیت هایی که انجام میدن کاملا توسط هوش مصنوعی کنترل میشه.
در مورد ماموریت های بی پایان تو اسکایریم : اینو نمیدونم دیگه چه توضیحی بدم واقعا. :D اسکایریم بی نهایت تا ماموریت داره دیگه. توسط همون Radiant AI ایجاد میشن اینا هم.
در مورد اینکه نمیشه همه جا رفت : در مورد این که دیگه اصلا نمیدونم چی بگم که حق مطلب رو برسونه. :D در این صورت که همه بازی های جهان باز با دروغ گویی ساخته شدن. شما یه بازی به من نشون بده که بشه از محدودیت های نقشه خارج شد. :)) :D شما تو اسکایریم و یا فالوت هر جایی که بخوای نمیتونی بری؟ چه دروغی؟
اگر دروغ دیگه ای مد نظر هست بگین تا Debunk شه. :D
مشکل اینه خوده Bethesda داره سوژه می ده دست ملت! انگار رفتن رو Self-Destruction Mode !!
الان همین مسئله Collector's Edition 200$ یک سوژه واقعا مناسب برای همون افراد هست، واقعا هم دفاعی نمی شه براش پیدا کرد، اینم برمی گرده به همون سیاست هایی که گفتم یکی از دلایل حس من نسبت به این شرکته!

اول اینکه چیزی که تبلیغ کردی با چیزی که دست ملت دادی فوق العاد فرق می کنه! دوم اینکه توی جواب می گی مواد اولیه کم اومد و امیدواریم با جایگزینش لذت ببرین، حالا که قضیه یکم پیچید، میای می گی فاکتور خرید بفرستین بهتون 500 Athom که می شه معادل 5دلار می دیم؟! واحد پولی که بودنش این روزها به شدت توی همه بازی ها داره کوبیده می شه؟! اونم فقط 5 دلار؟!!
اون کالکتور 200 دلاری از دید یک مشتری (کاری به خرج و هزینه برای سازنده نداشته باشیم) شامل 60دلار بازی هست، یک کلاه که فکر می کنم مشابه اون توی کالکتورهای دیگه دیده شده و نباید بیشتر از 80دلار قیمت داشته باشه، یک نقشه و یه سری موارد دیگه که سر جمع فکر نمی کنم 20دلار هم باشه هست به علاوه اون کیف! کیفیت اون کیف از درجه یک کیف نظامی رسیده به یه نایلون ضخیم، یعنی تفاوت این ها 5$ هست فقط؟!

واقعا نمی شه از این حرکت دفاع کرد، اصلا با عقل جور در نمی آد. همین می شه که به زودی چندین مقاله و ویدیو با این تیتر ها دیده می شه
People are pissed about the quality of Fallout 76's Power Armor edition, and Bethesda's apology gift sucks

حتی اگه کیفیت بازی خوب بود هم این مورد واقعا جای بحث داره!!
31SSlj6.jpg

:D
 

Rattle.Snake

100% Pure RattleSnake
کاربر سایت
Feb 14, 2018
1,054
نام
Giliath Osborne
اینکه یک ناشر بزرگ مثل Bethesda چنین چیزهایی رو ببینه برای من که اصلا ازشون خوشم نمیاد هم ناراحت کنندست!
چرا خوشم نمیاد هم برمی گرده به سیاست ها و غرورشون و البته نمی دونم چرا بازی های خود BGS رو هم بعد از 20 ساعت با شوق بازی کردن یکدفعه رها می کنم و اصلا نمی تونم برگردم بهشون. ولی بازی هایی هم مثل Wolfenstein و Dishonored رو به شدت ازشون لذت بردم. خلاصه بگذریم ازین بخش ... دیدن همچین عنوانی، همچین نمراتی و همچین واکنش هایی واقعا جالب نیست، اما بدتر ازون انگار همه اون سیاست ها ادامه داره، چیزی که باعث شد کامنت بدم این خبر هست:
https://kotaku.com/200-fallout-76-edition-promised-fancy-bag-delivers-ny-1830724582

واقعا یعنی چی؟!! تبلیغ یک کیف با کیفیت می کنی و آخرش یک کیف نایلونی می فرستی؟ بدون اطلاع به خریدار؟ بعد هم توی جواب می نویسی امیدواریم از لذت بردنتون کم نشه؟ یکی از بهترین کالکتورهامون؟!!!! خیلی بده واقعا! کاش یکم ازین غرور کم بشه ...
******
همین الان واکنش اکانت بازی رو به موضوع دیدم ...
bw5l_11-29-2018_7-05-44_am.png
DtGItMNXoAEgitk.jpg
 
  • Like
Reactions: Z-fan

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
راستش من خودم یه بتسدا فن خفن بودم و هستم ولی خوشحالم که این بازی رو دارن با خاک یکسان میکنن( البته فقط همین بازیو ، اونایی که به اسکایریم دارن گیر میدن در واقع دارن عقده های چند سالشونه خالی میکنن و خیلی وقته که انگار منتظر همچین روزی بودن).
به هر حال بتسدا با این روش روز به روز داره از استاندارهای بازیسازی و علی الخصوص سبک خودش عقب میمونه، یه همچین برخوردی از سمت منتقدین و گیمرا براشون لازم بود.
من فقط امیدوارم این بلارو سر tango یا arkane یا machin games نیارن. چون این استودیوها واقعا در ساخت عناوین تکنفره و داستان محور بی نظیرن، واقعا امیدوارم درس عبرتی باشه براشون.
 

.MARSHAL.

کاربر سایت
May 29, 2012
119
نام
سیاوش
کسی رو نقل قول نمیکنم تا سوء تفاهمی پیش نیاد؛ ضمن اینکه لزومی هم نداره چون موضوع صحبتم مشخص هست.

ببینید فکر میکنم الان یکسری بحث ها کاملا با هم قاطی شدند، و لازم میدونم قبل از ادامه یک مقدار شفاف سازی کنم. همونطور که تو پست قبلی هم به دفعات اشاره کردم عنوان Fallout 76 مشکلات متعدد زیاد داره و شخصا با خیلی از انتقادها و نقدهایی که به بازی از طرف منتقدها و یوتیوبرها میشه موافقم و واقعا تکلیف این بازی مشخص هست و بحثی در موردش ندارم. منظورم از واژه دلقک هم به هیچ وجه به منتقد ها و یوتیوبرهایی که وقت و انرژی گذاشتند و بازی رو با حوصله نقد کردند نیست (حالا هرچقدر هم طرف نقدش تو آفساید باشه و باهاش موافق نباشم)، بلکه منظورم حجم زیادی از کانتنت هایی هست که رو یوتیوب و شبکه های دیگه پخش شده و صرفا با میکس چند تا باگ از F76 یا عنوان های قبلی استودیو و 4 تا مزه پرونی نسخه کل استودیو و سازنده رو بستند و هیچ هدفی هم جز جلب توجه و لایک و فالوور جمع کردن ندارند. شخصا برای کسی که خودش رو به عنوان یک "منتقد" معرفی میکنه و با حوصله و دقت یک عنوان رو بررسی و نقد میکنه صرف نظر از اینکه از چه مدیومی استفاده میکنه و چقدر با نظرش موافق یا مخالف هستم؛ احترام قائل هستم.

اما موضوع اصلی بحث من و موردی که باهاش مشکل دارم این هست که الان به واسطه انتشار یک عنوان ضعیف حجم زیادی از حاشیه پردازی ها، هجویات و تهمت های تو خالی داره روانه سابقه و گذشته ی استودیو و سازنده هایی میشه که نه تنها سابقه فوق العاده درخشانی تو این صنعت دارند بلکه از پیکسوتان و صاحب سبک های ژانر RPG هستند. الان اگر شخص X ویدئو بسازه و 4 تا ایراد از F76 بگیره (با فرض اینکه ایرادات کاملا منطقی و درست هستند) بعد با سیم رابط ربطش بده به عنوان دیگه استودیو که در سال 2008 ساخته شده (که از قضا متای بالای 90 داره و n+1 تا GOTY و جایزه دیگه رو درو کرده) و در نهایت نتیجه بگیره که سازنده و استودیو همشون از ابتدای وجودشون دروغگو و کلاه بردار بودند، همه باید باور کنند؟! یک جوری هم در موردش صحبت میشه که انگار اساتید پرده از چه حقایق پنهانی رو برداشتند، واقعا از گمراهی دراومدیم!؟ مشکل اینه که اکثر این تهمت ها و خوشمزگی هایی که کلیپ کردند و پخش کردند رو نت و به واسطش دارند استودیو و سازنده رو تحقیر میکنند، برای اکثرشون دلیل هست که چرا Todd یا اعضای دیگه استودیو همچین صحبت هایی در مورد اون عناوین در اون سال ها کرده بودند. یه تعدادی از اونها رو کاوه توضیح ـشون رو داد، چند تا مورد دیگه مثل بحث طراحی Dungeon ها و چندتا مورد دیگه در مورد انجین بازی و یکسری مسائل تکنیکی تو ذهنم هست که واقعا صحبت در موردشون در حال حاضر از حوصله خودم و این تاپیک خارج ـه. شخصا به عنوان کسی که با بازیهای این استودیو (از The Elder Scrolls: Arena در سال 1994 و Daggerfall گرفته تا Skyrim و تمام سری Fallout) بزرگ شده هیچ نیازی به این ندارم که 4 تا کلیپ رو اینترنت تاریخچه این استدیو و سازنده رو به من نشون بده و فکت صادر کنه، چون خودم با این استودیو و تک تک عناوینش بزرگ شدم و دقیقا میدونم چه در طول این سالها به این استودیو و عناوینش گذشته...

5jbg_elder_scrolls_arena_cover.jpg
nd71_daggerfall_cover_art.gif

Fallout 76 به جرات یکی از ضعیف ترین و شاید هم ضعیف ترین عنوان این استودیو تا به امروز هست و نتیجه و بازخوردهاش هم کاملا مشخص هست. فقط امیدوارم بتونن در آینده نزدیک حداقل یه حجمی از مشکلات بازی رو حل کنند و حداقل بازی رو به سطح یک عنوان معمولی و average برسونند. ولی عناوین دیگه این استودیو تقریبا همگی در زمان خودشون مطابق استانداردهای زمان خودشون جلو رفتند و موفقیت های درخشان خودشون رو هم کسب کردند. حالا اینکه یکسری ها میخواند صرفا به خاطر شکست و مشکلات F76 شاهکارهای دیگه این استودیو با متاهای بالای 90 و کلکسیون جوایز و GOTY شدن هاشون رو حقیر و تصادفی جلوه بدند و هزارتا بحث حاشیه ای و زخم باز و بسته و از این قصه ها تعریف کنند به خودشون مربوط هست و به نظرم چیزی جز نظرات شخصی نیست (که البته همچنان قابل احترام هستند) ولی توصیه میکنم قبل از قضاوت و نتیجه گیری کلی یک مقدار تحقیق بیشتر در مورد استودیو و سازنده هاش بکنید و صرفا به چند تا کلیپ ترند شده رو نت بسنده نکنید. فکت ها و واقعیت ها رو هم میتونید در صفحات متاکریتیک و نقدهای حرفه ای منتقدین و آمارهای فروش پیدا کنید.

لپ کلام اینکه منم مثل خیلی های دیگه کاملا موافقم که Fallout 76 تلنگر خوبی برای Todd Howard و تیم BGS شد تا توجه بیشتری به عناوین آینده ـشون بکنند و دیگه این اشتباهات اسف بار رو تکرار نکنند، و با تمام وجود هم امیدوار هستم دیگه همچین افتضاحی رو در عناوین آینده این استودیو نبینیم. ولی از طرفی هم به خودم اجازه نمیدم موفقیت ها و شاهکارهای گذشته ی این استودیو رو زیر سوال ببرم و هزار تا حاشیه بی معنی براشون درست کنم.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر