سگا رو که کلا ولش کن پولش داره اما نمیخواد خرج کنه فکر میکنی یوجی ناکا برا چی از سگا رفت سگا همون 18 سال پیش مرد تموم شد رفت...... نینتندو کلا فازش چیز دیگه ایه و هدفش گیمرهای قدیمی و اکثریت مردمه اینکه سونی مایکرو(BANJOX.CONKER2 لطف کرد کنسل کرد مایکروسافت) دیگه اهمیت چندانی به پلتفرمرا نمیدم نیاز بازاره که تغییر کرده هرچند که حماقته ولی اگه جزو برنامه هاشون بود سونی الان کرش خریده بود و ND در حال کار روی نسخه جدید بود(خود ND این میخواد اما امکان پذیر نیست پس کی شاهکار تحویل بده) سونی همین R&C که مال خودشه یجورایی دیگه رها کرده با اون ریمیک ابکی که داد نسخه ps2 خیلی بهترهنمیدونم واقعا چرا اصلا همین که نیتندو الان زنده اس بخاطر همون ماریو و زلدا و این مدل بازی هاس نمیدونم چرا سونی و ماکرو جدی نمیگیرن ؟! الان کرش مثل چی داره میفروشه تازه قدیمیه بازی!! سگا هم که کلا نمیتونه دیگه یک سونیک درست حسابی بسازه
نمیدونم واقعا چرا اصلا همین که نیتندو الان زنده اس بخاطر همون ماریو و زلدا و این مدل بازی هاس نمیدونم چرا سونی و ماکرو جدی نمیگیرن ؟! الان کرش مثل چی داره میفروشه تازه قدیمیه بازی!! سگا هم که کلا نمیتونه دیگه یک سونیک درست حسابی بسازه
سگا رو که کلا ولش کن پولش داره اما نمیخواد خرج کنه فکر میکنی یوجی ناکا برا چی از سگا رفت سگا همون 18 سال پیش مرد تموم شد رفت...... نینتندو کلا فازش چیز دیگه ایه و هدفش گیمرهای قدیمی و اکثریت مردمه اینکه سونی مایکرو(BANJOX.CONKER2 لطف کرد کنسل کرد مایکروسافت) دیگه اهمیت چندانی به پلتفرمرا نمیدم نیاز بازاره که تغییر کرده هرچند که حماقته ولی اگه جزو برنامه هاشون بود سونی الان کرش خریده بود و ND در حال کار روی نسخه جدید بود(خود ND این میخواد اما امکان پذیر نیست پس کی شاهکار تحویل بده) سونی همین R&C که مال خودشه یجورایی دیگه رها کرده با اون ریمیک ابکی که داد نسخه ps2 خیلی بهتره
LBP چی بود خداوکیلی کی الان حوصله داره بشینه مرحله طراحی کنه باید یک چیزی مثل ماریو بدن یا زلدا همین کرش میشه روش مانور داد از چنگ اکتی درش بیارن یک ایتودیو بزارن روش ۴ سال کار کنهکلا اشتباهی که جفت سونی و MS میکنند، اینه که پلتفرمری نمیسازن که Mascot همیشگیشون بشه!(البته باز سونی تا حدی سه نسله رچت داره ولی اون استفاده رو نمیکنه ازش)
از نکات مثبت چنین چیزی اینه که هیچوقت قدیمی نمیشن! ، همیشه نسل جدیدی رو جذب میکنند!(طرف باباش با ماریو گیمر شده، الان بچهه هم با ماریو گیمر میشه )
کلا وقتی یک پلتفرمر با طراحی کاراکتر خوب(خیلی مهم!) داشته باشی، هیچوقت اون مورد از رده خارج نمیشه برات!
علاوه بر این اگر بلد باشی، میتونی تا خرخره میلک کنی! از نوع خوبش
الان ماریو اودیسه هست، ماریو کارت،ماریو تنیس، ماریو & ربیدز و هزار ماریو دیگه! شاید منشا این ها از پلتفرمر شروع بشه، ولی هرکاری میتونی باهاشون بکنی!
سونی میتونست و تا حدی حتی تا اوایل نسل با LBP و Sack Boy چنین حرکتی زد(نسل قبل LBP Kartingم داد گرچه اصلا خوب نبود به نظرم ) اما یکهو همه چیو ول کرد!
اول نسل از دلزین( I:SS ) طرح Sack Boy میزد، سر گلاهاد ، الوی و نسل قبل هم خیلی بازی ها! در کل به هر مناسبتی LBP نقشی داشت! نه فقط DLC تو بازی، سر سوییچی و اینا هم میساخت ازشون!
البته من خودم طرفدار LBP نیستم چندان به عنوان یک بازی! اما Sack Boyها واقعا عالی بودن!
در کل خاک تو سر سونی و MS که چنین چیزی برای کنسولشون نمیسازن! همین سونیک که میگید به خاک سیاه نشسته، هنوزم که هنوزه نماد خفنیه!
اون Astro Bot هم اگر تو انحصار VR بمونه، مثل Puppeteer تو افق محو میشه میره! (البته اول نسل جزو Play Room بودن، همون زمانم یه کوچولو ازشون تعریف شد...ولی کو گوش شنوا! موندم این نک مال چیکاره ی کاز هیرایه که اجازه ساخت شماره دومش رو دادن بهش )
LBP چی بود خداوکیلی کی الان حوصله داره بشینه مرحله طراحی کنه باید یک چیزی مثل ماریو بدن یا زلدا همین کرش میشه روش مانور داد از چنگ اکتی درش بیارن یک ایتودیو بزارن روش ۴ سال کار کنه
اتفاقا اشکال نداره ولی میگم کی حوصله داره اسن کار را بکنه مردم الان دنبال لقمه حاظر اماده ان وگرنه LBP هم که تقریبا همین کار رو میکرد این همه وقت و انرژی هدر دادن برای Dreams معلوم نیست اخرشم کی بیادچی فکر کردی، همونا دارن Dream میدن که توش میشه با دوال شاک، بازی طراحی کرد
آخه با دوال شاک!!!!؟؟؟
من هنوزم نمیتونم باور کنم همچین ایده ای داره هدر میره این جوری...نمیدونم شایدم لول ادیتور(یا بهتره گفت گیم ادیتور) اش خوب باشه و بشه واقعا با دوال شاک بازی و کانتنت ساخت. هر چند چشمم آب نمیخوره. به جدای این که تا این جا دریم هیچی تو مایه های سک بوی نداشته که بشه سریع با دیدنش یاد دریم افتاد
خیلیم اشتباه نمیکنن چون پلتفرمرا مثل قبل طرفدار ندارن همین sonic تو اواخر ده 90 میلیون ها طرفدار از دست داد به طوری که فروش سری از 15 میلیون به 2 میلیون رسید با اینکه sonic adventure 1.2 شاهکار بودن اصن همین بازی سنتر تاپیک bt خالی تاپیک mega man 11 خالی که بازی خوبی هم هست اما هیچکی بهش توجهی نمیکنه.........کلا اشتباهی که جفت سونی و MS میکنند، اینه که پلتفرمری نمیسازن که Mascot همیشگیشون بشه!(البته باز سونی تا حدی سه نسله رچت داره ولی اون استفاده رو نمیکنه ازش)
از نکات مثبت چنین چیزی اینه که هیچوقت قدیمی نمیشن! ، همیشه نسل جدیدی رو جذب میکنند!(طرف باباش با ماریو گیمر شده، الان بچهه هم با ماریو گیمر میشه )
کلا وقتی یک پلتفرمر با طراحی کاراکتر خوب(خیلی مهم!) داشته باشی، هیچوقت اون مورد از رده خارج نمیشه برات!
علاوه بر این اگر بلد باشی، میتونی تا خرخره میلک کنی! از نوع خوبش
الان ماریو اودیسه هست، ماریو کارت،ماریو تنیس، ماریو & ربیدز و هزار ماریو دیگه! شاید منشا این ها از پلتفرمر شروع بشه، ولی هرکاری میتونی باهاشون بکنی!
سونی میتونست و تا حدی حتی تا اوایل نسل با LBP و Sack Boy چنین حرکتی زد(نسل قبل LBP Kartingم داد گرچه اصلا خوب نبود به نظرم ) اما یکهو همه چیو ول کرد!
اول نسل از دلزین( I:SS ) طرح Sack Boy میزد، سر گلاهاد ، الوی و نسل قبل هم خیلی بازی ها! در کل به هر مناسبتی LBP نقشی داشت! نه فقط DLC تو بازی، سر سوییچی و اینا هم میساخت ازشون!
البته من خودم طرفدار LBP نیستم چندان به عنوان یک بازی! اما Sack Boyها واقعا عالی بودن!
در کل خاک تو سر سونی و MS که چنین چیزی برای کنسولشون نمیسازن! همین سونیک که میگید به خاک سیاه نشسته، هنوزم که هنوزه نماد خفنیه!
اون Astro Bot هم اگر تو انحصار VR بمونه، مثل Puppeteer تو افق محو میشه میره! (البته اول نسل جزو Play Room بودن، همون زمانم یه کوچولو ازشون تعریف شد...ولی کو گوش شنوا! موندم این نک مال چیکاره ی کاز هیرایه که اجازه ساخت شماره دومش رو دادن بهش )
این دیگه از اون حرفاس تو نمایشا خیلی واضح نشون میده که چقدر راحت با ds4 لول طراحی میکنن بعدشم برای راحتی کار میشه move گرفت و از اون استفاده کرد خیلی راحت باهاش یه شخصیت طراحی و خلق کرد من نمیدونم چرا بعضیا نمیتونن درک کنن که این بازی چقدر خفنه project spark باز یه چیزی ولی نمیدونم چرا با minecraft مقایسش میکننlol یه بازی نوب پسند با یه بازی هنری مقایسه میشهlolچی فکر کردی، همونا دارن Dream میدن که توش میشه با دوال شاک، بازی طراحی کرد
آخه با دوال شاک!!!!؟؟؟
من هنوزم نمیتونم باور کنم همچین ایده ای داره هدر میره این جوری...نمیدونم شایدم لول ادیتور(یا بهتره گفت گیم ادیتور) اش خوب باشه و بشه واقعا با دوال شاک بازی و کانتنت ساخت. هر چند چشمم آب نمیخوره. به جدای این که تا این جا دریم هیچی تو مایه های سک بوی نداشته که بشه سریع با دیدنش یاد دریم افتاد
کلا اشتباهی که جفت سونی و MS میکنند، اینه که پلتفرمری نمیسازن که Mascot همیشگیشون بشه!(البته باز سونی تا حدی سه نسله رچت داره ولی اون استفاده رو نمیکنه ازش)
از نکات مثبت چنین چیزی اینه که هیچوقت قدیمی نمیشن! ، همیشه نسل جدیدی رو جذب میکنند!(طرف باباش با ماریو گیمر شده، الان بچهه هم با ماریو گیمر میشه )
کلا وقتی یک پلتفرمر با طراحی کاراکتر خوب(خیلی مهم!) داشته باشی، هیچوقت اون مورد از رده خارج نمیشه برات!
علاوه بر این اگر بلد باشی، میتونی تا خرخره میلک کنی! از نوع خوبش
الان ماریو اودیسه هست، ماریو کارت،ماریو تنیس، ماریو & ربیدز و هزار ماریو دیگه! شاید منشا این ها از پلتفرمر شروع بشه، ولی هرکاری میتونی باهاشون بکنی!
سونی میتونست و تا حدی حتی تا اوایل نسل با LBP و Sack Boy چنین حرکتی زد(نسل قبل LBP Kartingم داد گرچه اصلا خوب نبود به نظرم ) اما یکهو همه چیو ول کرد!
اول نسل از دلزین( I:SS ) طرح Sack Boy میزد، سر گلاهاد ، الوی و نسل قبل هم خیلی بازی ها! در کل به هر مناسبتی LBP نقشی داشت! نه فقط DLC تو بازی، سر سوییچی و اینا هم میساخت ازشون!
البته من خودم طرفدار LBP نیستم چندان به عنوان یک بازی! اما Sack Boyها واقعا عالی بودن!
در کل خاک تو سر سونی و MS که چنین چیزی برای کنسولشون نمیسازن! همین سونیک که میگید به خاک سیاه نشسته، هنوزم که هنوزه نماد خفنیه!
اون Astro Bot هم اگر تو انحصار VR بمونه، مثل Puppeteer تو افق محو میشه میره! (البته اول نسل جزو Play Room بودن، همون زمانم یه کوچولو ازشون تعریف شد...ولی کو گوش شنوا! موندم این نک مال چیکاره ی کاز هیرایه که اجازه ساخت شماره دومش رو دادن بهش )
این دیگه از اون حرفاس تو نمایشا خیلی واضح نشون میده که چقدر راحت با ds4 لول طراحی میکنن بعدشم برای راحتی کار میشه move گرفت و از اون استفاده کرد خیلی راحت باهاش یه شخصیت طراحی و خلق کرد من نمیدونم چرا بعضیا نمیتونن درک کنن که این بازی چقدر خفنه project spark باز یه چیزی ولی نمیدونم چرا با minecraft مقایسش میکننlol یه بازی نوب پسند با یه بازی هنری مقایسه میشهlol
فقط بدونی با همین ماینکرفت چه شاهکار هایی که نساختن دیگه نمیگی نوب پسند طرف برداشته تو بازی ی موبایل غول پیکر ساخته که میشه از طریق اینترنت با موبایل خودت تو بازی ارتباط بر قرار کنی و صورتت رو به صورت پیکسلی ببینی بماند از شهرایی که توش طراحی کردن که دست کمی از شاهکار نداره !این دیگه از اون حرفاس تو نمایشا خیلی واضح نشون میده که چقدر راحت با ds4 لول طراحی میکنن بعدشم برای راحتی کار میشه move گرفت و از اون استفاده کرد خیلی راحت باهاش یه شخصیت طراحی و خلق کرد من نمیدونم چرا بعضیا نمیتونن درک کنن که این بازی چقدر خفنه project spark باز یه چیزی ولی نمیدونم چرا با minecraft مقایسش میکننlol یه بازی نوب پسند با یه بازی هنری مقایسه میشهlol
اینی که میگی درسته! ولی سونی تقریبا هر نسل یه دو جین از این کاراکترها داشته که بتونه Mascot همیشگی خودش بکنه!اخه ساخت یک شخصیتی که تبدیل به نماد بشه و به قول معروف همون mascot همینطور الکی الکی نیست، نمیشه یک چیزه بامزه بسازی و این رو تبدیل کنی به mascot باید یک شخصیتی ساخته بشه که روح و هویت داشته باشه، هرچند ساده. به قول معروف چیزی نیست که از تو کارخونه در بیاد
ولی مایکروسافت این نسل هم Ori و هم Cuphead راحت پتانسیل این رو دارند تبدیل به mascot های دائمی بشن. ولی خب کاپ هد که اختیارش دست استدیو مادرش هست و مایکروسافت کاره ایی نیست (شاید حالا تو این موج خریدن استدیوها دست بذارن روی سازنده کاپ هد)
Ori هم که سازنده اش بعد قسمت دوم میخواد بره یک بازی جدید بسازه و احتمالا دیگه حالا حالا خبری از Ori نباشه
astro bot رو من ویدیو شو دیدم، کاملا درست میگی اگر بخواد انحصاری VR بمونه از یاد ها میره. من ویدیو رو نگاه میکردم دوربین اونقدر تکون میخورد سرم درد گرفت چه برسه بخواد روی سرت باشه عقل داشته باشن سریع یک نسخه غیر VR هم میدن بیرون
از تریلراش مشخصه سبکش هنریه دیگه چی بگم بگم هنری نیست؟ کی گفتم یه بازی دیگه هنری نیست؟ گفتم minecraft فرق داره و دریمز فازش کلا جداست اینکه شما نمیتونی هنری بودن بازی رو ببینی دلیل نمیشه بقیه هم نتونناخه ساخت یک شخصیتی که تبدیل به نماد بشه و به قول معروف همون mascot همینطور الکی الکی نیست، نمیشه یک چیزه بامزه بسازی و این رو تبدیل کنی به mascot باید یک شخصیتی ساخته بشه که روح و هویت داشته باشه، هرچند ساده. به قول معروف چیزی نیست که از تو کارخونه در بیاد
ولی مایکروسافت این نسل هم Ori و هم Cuphead راحت پتانسیل این رو دارند تبدیل به mascot های دائمی بشن. ولی خب کاپ هد که اختیارش دست استدیو مادرش هست و مایکروسافت کاره ایی نیست (شاید حالا تو این موج خریدن استدیوها دست بذارن روی سازنده کاپ هد)
Ori هم که سازنده اش بعد قسمت دوم میخواد بره یک بازی جدید بسازه و احتمالا دیگه حالا حالا خبری از Ori نباشه
astro bot رو من ویدیو شو دیدم، کاملا درست میگی اگر بخواد انحصاری VR بمونه از یاد ها میره. من ویدیو رو نگاه میکردم دوربین اونقدر تکون میخورد سرم درد گرفت چه برسه بخواد روی سرت باشه عقل داشته باشن سریع یک نسخه غیر VR هم میدن بیرون
تعریف هنر چیه که بازی نیامده رو میگی هنری و یک بازی دیگه رو میگی نیست؟ اصلا چرا باید هنر باشن؟
اینی که میگی درسته! ولی سونی تقریبا هر نسل یه دو جین از این کاراکترها داشته که بتونه Mascot همیشگی خودش بکنه!
کراش و اسپایرو که از کفش رفت هیچ ، رچت و اسلای و جک(با رفقاشون) کاملا این پتانسیل رو داشتن که باز ولشون کرد، تا Sack Boy ...
این نک هم کلا به درد اینکار نمیخورد این نسل
در مورد MS ، یکم در مورد Ori شک دارم...اون چیزی که باید داشته باشه رو...به نظرم نداره البته بازیش نکردما! بر اساس چیزی که دیدم! اما Cup Head از اونطرف گزینه عالییه! (استودیوش زیرمجموعه MS نیست؟ اگر نیست که جای این همه ریخت و پاش باید اینا رو دریابه! )
این که میگم Ori نه، به خاطر کیفیت نیست، به خاطر نوع طراحیشه که به اون میلک کردنه که میگفتم نمیخوره یکم فازش زیادی متفاوته
زمان PS1 کراش چه وضعی داشت؟ (پلتفرمر-ریسینگ-انواع مینی گیم ها) ، یا همینطور که گفتم ماریو نمونه زنده ش! جفت سونی و MS چنین چیزی نیاز دارن! با GOW و هیلو و .... نمیشه بچه های کم سن و سال رو وارد اکو سیستمت کنی و پاگیرشون کنی
البته اره خودمم هم برای Ori رو قبول دارم، اونجوری نیست بخوای تو چنتا ژانر و ساب ژانر میلکش کنی
کاپ هد نه متاسفانه ای پی در اختیار مایکروسافت نیست ولی قشنگ پتانسیل اینکه یک شخصیت نمادین بشه رو داره مثلا تو دست Ori نمیتونی یک لنسر رو فرض کنی که داره باهاش دشمن ها رو قطع و قمع میکنه، ولی کاپ هد راحت تو ذهن ت میاد
سونی هم مفت کرش و اسپایرو رو از دست داده، کرش همین هفته گذشته تو لیست پرفروشترینهای بریتانیا بود
ولی در کل خیلی سخته خلق همچین شخصیت هایی، همین نینتندو هم دقت کنی شخصیت های اصلی و محوری ش همه از گذشته با قدرت ادامه دادند. حداقل من تو نسل های جدیدتر ندیدم بتونه این استایل شخصیت ها رو خلق کنه (اسپلتون نمیدونم حساب میشه یا نه؟)
نمیشه گفت یوبی انداختش دور ساخت rayman همش به Michel Ancel بستگی داره که الانم معلومه چرا نمیسازتش چون دوتا بازی در دست ساخت داره خوبه خودشون میدونن rayman بدون ancel مفت نمی ارزه نمی سازنشیوبی سافت هیولایی مثل ریمن رو انداخت تو سطل اشغال ، بعد از سونی و مایکرو شاکید که چرا پلتفرمر mascot محور نمیسازن !!!؟؟؟
به هرر دلیلیم باشه یه نسل در حسرت ریمن سوختیم و ساختیم ! هنوز که هنوزه هر از گاهی میشینم ریمن لجند میزنمنمیشه گفت یوبی انداختش دور ساخت rayman همش به Michel Ancel بستگی داره که الانم معلومه چرا نمیسازتش چون دوتا بازی در دست ساخت داره خوبه خودشون میدونن rayman بدون ancel مفت نمی ارزه نمی سازنش
....................................
یبار گفته بودم اینکه سونی مایکرو چرا پلتفرمر نمیسازن نیاز بازاره ولی یه دلیل دیگه هم داره یه زمانی بود نینتندو رقیب جدی سونی مخصوصا سگا به حساب میومد(مایکرو که همون اول پلتفرمراش کنسل کرد) خب طبیعی بود که برای شکست دادن نینتندو میرفتن mascot میساختن ولی الان که فاز نینتندو عوض شده نیازی نمیبینن کرش بخرن یا یه R&C کامل درست حسابی بسازن خلاصه باید دید Cuphead یا battletoads میتونن سونی رو به حرکت دربیارن یا نه