Control


پلتفرم: Xbox One, PS4 و PC
سازنده: Remedy
ناشر: 505 Games
تاریخ انتشار: 27 August 2019


بررسی بازی Control




پیش‌نمایش بازی‌سنتر:
معرفی بازی Control - بازی سنتر
نگاهی به دموی بازی کنترل در نمایشگاه E3 2019 - اختصاصی بازی سنتر - بازی سنتر
بازی جدید خالقان «Alan Wake» و «Quantum Break» با عنوان «Control» در طول کنفرانس «E3» شرکت «سونی» معرفی شد. عنوان کنترل شباهت‌های فراوانی به عنوان Quantum Break دارد.

داستان:
بعد از آن که یک آژانس امنیتی در شهر «نیویورک» مورد حمله قرار می‌گیرد، شما تبدیل به مدیر برای کنترل اوضاع می‌شوید. عنوان کنترل داستان «Jesse Fadens» را بازگو می‌کند. پلات اصلی بازی، به دنبال جواب سوال Jesse به عنوان مدیر این گروه است. جهان عنوان کنترل دارای ماموریت‌های فرعی، شخصیت‌های مختلف و راز های گوناگونی است. همچنین در طول بازی شما با بقیه اعضا آژانس امنیتی و آزمایش های علمی گوناگون سر و کار دارید.

گیم‌پلی:
همانند عنوان کوانتوم‌بریک، کنترل یک شوتر سوم شخص بر پایه استفاده از قدرت‌های گوناگون است. البته در این بازی شما قابلیت تغییر و آپگرید این قابلیت‌ها را خواهید داشت.

ویژگی‌ها:
محیط داینامیک که با توجه نحوه بازی شما دچار تغییر خواهد شد.
یک دنیا تاریک و بی‌رحمانه که توسط یک گروه فاسد کنترل می‌شود.
بازی در یک ساختمان در شهر نیویورک جریان دارد که مدام تغییر می‌کند و شرایط و محیط های غیر قابل پیش‌بینی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سم‌لیک در خصوص معرفی بازی گفت:
« کنترل پیوستن رویا به حقیقت است. به رمدی و کارگردان بازی «Mikael Kasurinen» افتخار می‌کنم.»

اسکرین‌شات:

officeoffice-1300x731.jpg takeoverdot-1300x731.jpg Security_team_bodies-1300x731.jpg Ritual_Point_combat_2-1300x731.jpg Jesse_levitating_tunnel-1300x731.jpg FaceOff-1300x731.jpg Drifter_combat-1300x731.jpg Bad_day_at_the_offce-1300x731.jpg bweiss-1300x731.jpg circle-1300x731.jpg different_things-1300x731.jpg haunting-1300x731.jpg
DfdQ25aVMAAhide (1).jpg
 

Attachments

  • photo_2018-06-11_19-24-07.jpg
    photo_2018-06-11_19-24-07.jpg
    51.3 KB · مشاهده: 17,734
Last edited by a moderator:

Assassin's Creed

کاربر سایت
Jun 24, 2006
1,320
نام
محمد امین
در راستای تایید حرف ایشون


جالب میشه در آینده شاهد ادامه هر دو بازی باشیم و در نهایت یه جاهایی به هم برسن، روایت زندگی دو فرد مختلف ولی تو یه دنیای یکسان (البته اسم بازی ها هم متفاوت باشن) ولی نه در حد چند تا متن بلکه بیشتر حتی دیدن شخصیت ها تو اون یکی بازی​

توماس زین صداپیشه اش همین صدا پیشه مکس پین که تو این نسخه هم هست. البته قاعدتا ربطی نداره! ولی میتونه بعدا یک ارتباط جالبی بهش داده بشه.
 
  • Like
Reactions: Play4Fun_0

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
بازی قطعا از qb بدتره درجه ی سختی بازی اصلا متعادل نیست بازم کلی محیط های بسته با داستان و روایت مبهم و الکی گرافیک بازی هم خوب اما نه در حد عالی هست برای 1 بازی کاملا بسته اما فیزیک بازی حرف نداره برعکس انیمشن ها جای کار داشتن.

کلا بازی رو سگ خورد می گیریم من با qb به مراتب بیشتر حال کردم گیم پلی ایده ال تری داشت داستانشم دیگه اینقدر توهمی و تخیلی نبود.
 
  • Like
Reactions: kamyy and X B I T B

PEDRAMGOLCHIN

کاربر سایت
Jun 11, 2007
4,853
نام
پدرام
بازی قطعا از qb بدتره درجه ی سختی بازی اصلا متعادل نیست بازم کلی محیط های بسته با داستان و روایت مبهم و الکی گرافیک بازی هم خوب اما نه در حد عالی هست برای 1 بازی کاملا بسته اما فیزیک بازی حرف نداره برعکس انیمشن ها جای کار داشتن.

کلا بازی رو سگ خورد می گیریم من با qb به مراتب بیشتر حال کردم گیم پلی ایده ال تری داشت داستانشم دیگه اینقدر توهمی و تخیلی نبود.
بدون اینکه بازی کرده باشید در موردش فکت صادر می‌کنید؟ قطعا بدتره؟!!!
 

ahmad137456

کاربر سایت
Jul 26, 2019
72
بازی قطعا از qb بدتره درجه ی سختی بازی اصلا متعادل نیست بازم کلی محیط های بسته با داستان و روایت مبهم و الکی گرافیک بازی هم خوب اما نه در حد عالی هست برای 1 بازی کاملا بسته اما فیزیک بازی حرف نداره برعکس انیمشن ها جای کار داشتن.

کلا بازی رو سگ خورد می گیریم من با qb به مراتب بیشتر حال کردم گیم پلی ایده ال تری داشت داستانشم دیگه اینقدر توهمی و تخیلی نبود.
اینجا هم مثل بحث متال گیر داری داداش اشتباه میری :D
بزرگترین فرق کنترول با کوانتوم بریک طراحی مراحل هست، من نمیدونم شما اگر جفتش رو بازی کردی چطوری به این بخش مهم پی نبردی، داستان بازی هم در سطح و قواره الن ویک هست + این که بازی یک اتمسفری هم داره
البته منکر داستان خوب کوانتوم بریک هم نمیشم ولی این بحث فیلم های درون بازی و مرتبط کردنش با بازی واقعا حال به هم زنه همچنین گیم پلی بازی در مقابل کنترول مثل یک شوخی میمونه.
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty

ArefTheGreat

کاربر سایت
Jul 7, 2009
1,179
نام
عارف واعظ قائمی
البته از موقعی که بازی ریلیز شد من یه سر پاش بودم:D فکر کنم خط داستانی اصلی نزدیک 10 ساعت شد.

-------
خب یکم نظرم رو در مورد بازی بگم:D

از گرافیک بازی شروع کنیم(نسخه PC). به نظرم با اختلاف بهترین گرافیک 2019 عه تا اینجای سال و بهترین بهینه سازی ری تریسینگ رو داره. فریم بازی برا من رو اولترا و ری تریسنگ HIGH همراه با DLSS طرفای 80-90 بود.پیاده سازی ری تریسنگ هم واقعا عالی کار شده. از لحاظ رنگبندی و معماری هضم یه سری از محیط های بازی واقعا سخته:D رنگبندی و نورپردازی بازی خیلی خوب کار شده. تقریبا رو اکثر اجسام رو محیط میتونین تاثیر بذارین که به لطف فیزیک و تخریب پذیری بازی(نظر شخصی: بهترین فیزیک و تخریب پذیری این نسل تا اینجا:D) صحنه های خیلی چشم نوازی به وجود میاد. انیمیشن های بازی پیشرفت خوبی داشته ولی خب هنوز جای کار زیادی داره. مدلینگ و موشن کپچر هم به نظرم خوب کار نشده. از رمدی انتظار بیشتری داشتم. بر خلاف بازی های قبلی رمدی، اینبار تنوع محیطی خیلی خوبی رو شاهد هستیم. یه سری عکس(بدون اسپویل):

View attachment 114745

View attachment 114746

View attachment 114747

View attachment 114748

View attachment 114749


لول دیزاین بازی بزرگترین نقطه قوت بازیه. حالت مترویدونیا خیلی به بازی کمک کرده.یه چند تا پازل خوب و هوشمندانه هم تو بازی هست. تمامی ساختار های بازی تقریبا به هم وصله و راحت میشه رفت و آمد کرد. یه سری باس فایت ها هستن که باید خودتون پیدا کنید و بازی چیزی بهتون نمیگه:D کلا تو هینت دادن یکم خسیس بازی در میاره که خیلی خوبه:D تنوع دشمنای بازی با اینکه بد نیست ولی خب میتونست بیشتر باشه. هوش مصنوعی بازی خیلی aggressive بازی میکنه:D ولی خب دشمنا به نظرم طراحی جالبی ندارن. تو بازی اسلحه شما اینبار بر خلاف چیزی قبلا فکر میکردم تیر بینهایت نداره. یه سیستمی شبیه استاروارزهای جدید پیاده کردن که شارژ میشه. سیستم بدی نیست ولی خب روش سنتی رو بیشتر ترجیح میدم. اسلحه بازی قابلیت تبدیل شدن به چند شکل مختلف داره که میتونین رو هر حالت ماد بسازین و اونارو آپگرید کنین.ولی خب متاسفانه به نظرم برای کل بازی کافی نیست و باید تنوع بیشتر داشت تو زمینه اسلحه ها. سیستم آپگرید بازی برای قدرت های شخصیت اصلی هم یکم بیش از حد سادست و صرفا فقط به دمیج بیشتر برای اون شاخه خلاصه میشه. پیسینگ بازی هم این وسط به نظرم مشکل داره یکم. ماموریت هایی که توش اتقاق مهمی رخ میده تو بازی تعدادشون کمه که این به بازی صدمه زیادی وارد کرده. تو بخش کوئست دیزاین خیلی جای کار داره. 2-3 ساعت اول بازی و 2 ساعت آخر بازی خیلی خوبه ولی این 6-7 ساعت وسط بازی اصلا پیسینگ و objective design جالب کار نشده به نظرم.در مورد داستان اینبار اولویت اصلی رو نداره اینجا:D به خاطر نوع لول دیزاین و نریتیو بازی که تو ساختار بازی پیاده شده بیشتر روایت بازی از طریق محیط و کالکتبیل ها انجام میشه.

در آخر باید بگم که این بازی چیزی رو داره که 2 تا بازی قبلی رمدی نداشتن: هویت:D با تمام ایراد هایی که داره یه قدم خیلی بزرگ برای آینده استدیو محسوب میشه.پی ریزی هایی که اینجا انجام شده تنها کاری که باید انجام بدن همینارو ادامه و بهبود بدن. تو زمینه لول دیزاین کارشون عالی بوده. یه مقدار به تنوع گیم پلی و پیسینگ بازی هم توجه کنن تو بازی بعدیشون پتانسیل واقعا بالایی داره. هسته اصلی بازی خیلی تجربه فان و خوبیه. یه سری استخدام نیروی خوب کار رو به راحتی راه میندازه. تجربه بازی هم یکی از تجربه های خاص این نسل بود. در کل از دست ندین:D

واقعا گرافیک بازی با RTX فک برانداز هست! فقط روی چه رزولوشنی 2080 این فریم رو میده؟ 1080p؟ یا 2k (عکس ها 2k میزنه) و اینکه 2k واقعی میشه یا اسکیل اپ شده از 1080؟ من که با 1070 GTX بود RTX روی 2k native با Vsync بازی قفل میشه رو 30 فریم! واقعا یعنی انقدر اختلاف این دو کارت زیاد هست ولی؟ تازه من RTX اینا ندارم که اونا خودش یک بار اضافه هست برای بازی! درکل به نظر میاد بازی برای سری 2000 فقط بهینه شده! من با یک سیستم دیگه هم با 1080 Ti اگر گرافیک رو ultra کنم حتی روی 2k اسکیل آپ شده به 4k بازم 60 فریم ثابت ندارم. البته گرافیک بازی خیلی بالا هست و در این بحثی نیست ولی دیگه انقدرا نباید کمرشکن باشه! بیشتر از همه بازدهی سری 2000 برام جالبه ولی خیلی مهم هست باز الان شما رو 1080p بازی میکنی یا 2k یا 4k و تو چه رزولوشنی رندر میشه بازی.
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
واقعا گرافیک بازی با RTX فک برانداز هست! فقط روی چه رزولوشنی 2080 این فریم رو میده؟ 1080p؟ یا 2k (عکس ها 2k میزنه) و اینکه 2k واقعی میشه یا اسکیل اپ شده از 1080؟ من که با 1070 GTX بود RTX روی 2k native با Vsync بازی قفل میشه رو 30 فریم! واقعا یعنی انقدر اختلاف این دو کارت زیاد هست ولی؟ تازه من RTX اینا ندارم که اونا خودش یک بار اضافه هست برای بازی! درکل به نظر میاد بازی برای سری 2000 فقط بهینه شده! من با یک سیستم دیگه هم با 1080 Ti اگر گرافیک رو ultra کنم حتی روی 2k اسکیل آپ شده به 4k بازم 60 فریم ثابت ندارم. البته گرافیک بازی خیلی بالا هست و در این بحثی نیست ولی دیگه انقدرا نباید کمرشکن باشه! بیشتر از همه بازدهی سری 2000 برام جالبه ولی خیلی مهم هست باز الان شما رو 1080p بازی میکنی یا 2k یا 4k و تو چه رزولوشنی رندر میشه بازی.
رو 1080p‌ این فریم رو میگیرم
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,525
یکم بازی کردم ، دلم نیومد دیگه بازی کنم ! ، از نظر من فقط باید شب بازیش کرد ، اولین چیزی که توی اپنینگ تحت تاثیر قرارم داد تکنیک صداگذاری بود ، با هدست احساس میکردم همینطور که صحبت میکنه نفساش داره به گوشم میخوره (زمزمه توی گوش) :D ، پسرخالم عاشق تخریب پذیریه ، یعنی توی هر بازی با ربطو بی ربط یا اجسام رو انگولک می کنه ! یا گیر میده به درو دیوار و اشیا ، دوس داره همه چی وول بخوره و ثابت نباشه :)) ، گفتم امروز بیاد یه دل سیر :Triangle: بزنه :D ، فریم دهی تا اینجا که عالی بوده ، فقط سر در نمیارم چرا کات سین رو با IN GAME همزمان قاطی کردن ، بعد وسط ماجرا لایو اکشن رو ریختن روی اینا :)) !! ، روی PRO تنظیمی نداره ، دوستان اشاره کردن ، از همون ابتدا متوجه میشید که DNA رمدی در بازی پاشیده شده ، اون حس همیشگی که با رمدی داشتید اینجا هم درونتون نمود پیدا میکنه و از همون ابتدا باهاش ارتباط می گیرید ، در مورد گان پلی و لول دیزاین تا بازی رو تموم نکنم نظری نمیدم ، فایلهای مرموز و اشارات درون بازی حس غوطه وری میده به بازیکن ، امضای رمدی همچنان پای بازیه ! همون حس عجیبی که با بازیهای رمدی داشتیمو القا می کنه ، جسی اوکیه راضیم :D، گرافیک بازی روی PRO واقعا خوبه ولی فوق العاده هم نیست ! ، نباید تا زمانی که FP نشدن با FPها مقایسشون کرد :-" ، داشتن HDR برای این بازی از واجباته ، اگه در اولویت میزاشتن چشمگیرتر می شد محیطهای بازی ، کاش از تکنیک TressFX هم استفاده می کردن روی کنسول ، تا اینجا که خریدنشون از نون شب هم واجبتره :D ، با پیش خرید بازی دو تا تم میده که دو تاشون مفت نمیارزه استاتیکه ، آیکونها فقط باحال میشه :|:D ، با سیزن پسی که بازی داره احتمالا حفره های داستانی در مورد ارتباط و هینت با بازیهای دیگه رو بعدا مشخص کنن .

3840X2160


l15058_.jpg


 
آخرین ویرایش:

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
اینجا هم مثل بحث متال گیر داری داداش اشتباه میری :D
بزرگترین فرق کنترول با کوانتوم بریک طراحی مراحل هست، من نمیدونم شما اگر جفتش رو بازی کردی چطوری به این بخش مهم پی نبردی، داستان بازی هم در سطح و قواره الن ویک هست + این که بازی یک اتمسفری هم داره
البته منکر داستان خوب کوانتوم بریک هم نمیشم ولی این بحث فیلم های درون بازی و مرتبط کردنش با بازی واقعا حال به هم زنه همچنین گیم پلی بازی در مقابل کنترول مثل یک شوخی میمونه.
من نمی دونم شماها چتون شده هر بازی ای میاد به به چه چه می کنید شماها اگر بازی های زمان ما رو بازی می کردید چی می گفتید والا هنوز دارن ملت با شبیه ساز می رنش کلیم حال می کنن.
گانیگش خوبه اما درجه ی سختیش مسخرس 1 جا دشمنا ترتیب رو می دن 3 سوت بعد بار بعدی که میای احمق می شن تو ترتیبشون رو می دن اما کوانتوم مشکلش این بود که کوتاه بود اگر این بازی قراره همش در همین محیط های بسته ی شرکتی پاکتی باشه عمر رو اصلا روش نذارم باز کوانتوم 4 تا محیط باز یا متنوع هم داشت.
اصلا این بازی رو با سلطلان aln wake مقایسه نکن که میام برات.

واقعا گرافیک بازی با RTX فک برانداز هست! فقط روی چه رزولوشنی 2080 این فریم رو میده؟ 1080p؟ یا 2k (عکس ها 2k میزنه) و اینکه 2k واقعی میشه یا اسکیل اپ شده از 1080؟ من که با 1070 GTX بود RTX روی 2k native با Vsync بازی قفل میشه رو 30 فریم! واقعا یعنی انقدر اختلاف این دو کارت زیاد هست ولی؟ تازه من RTX اینا ندارم که اونا خودش یک بار اضافه هست برای بازی! درکل به نظر میاد بازی برای سری 2000 فقط بهینه شده! من با یک سیستم دیگه هم با 1080 Ti اگر گرافیک رو ultra کنم حتی روی 2k اسکیل آپ شده به 4k بازم 60 فریم ثابت ندارم. البته گرافیک بازی خیلی بالا هست و در این بحثی نیست ولی دیگه انقدرا نباید کمرشکن باشه! بیشتر از همه بازدهی سری 2000 برام جالبه ولی خیلی مهم هست باز الان شما رو 1080p بازی میکنی یا 2k یا 4k و تو چه رزولوشنی رندر میشه بازی.
نه بابا دوستمون یکم جو گیر شدن اولا که rtx یکم رفلکشنش رو بهتر می کنه جای سایه ها با نورپردازی رو عوض می کنه کلی بازی گرافیک خفن تر ما داریم اخه کنترل بگیم بهترین گرافیک ظلمه تازه دقت کنیم این بازی 1 بازی کاملا محیط بسته هست اما تخریب پذیری بازی انصافا بهترین هست سال ها بود که دیگه بازی ها تخریب پذیری خوبی نداشتن و این قضیه برام خیلی سنگین بود.

در کل گان پلی بازی خیلی خوبه اما بازم سازنده ی بازی پتانسیل خوبش رو هدر داده خیلی بازی ها شلخته شدن هارمونی ندارن حالا نمی دونم منظورم مشخص هست یا نه
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,525
داستان کنترل یک رویا از ایده ها با شخصیت های عجیب و غریب است ، چیزی بیشتر از هر داستانی که تا به امروز نوشته بودم ، نگاهی اجمالی به آن چیزی که درون سرم می گذرد بنظر می رسد ، احساسم میگه که با آغوش باز از بازی استقبال کرده اید . سم لیک

q32541_.jpg

:D
j868_.jpg
 

B_O_X_E_R

کاربر سایت
Feb 16, 2016
601
نام
آرین کمال
خوب چند ساعتی هست میرم از روز عرضه یه ضرب نرفتم سریع تموم شه. باید بگم گیم پلی بازی به شدت اعتیاد اوره.بازی رو باید سریع تجربه کرد چون واقعا اتمسفر محشری دارد.گان پلی محشر. درسته تنوع سلاح کم داره.و بازی یه سری مشکلات فنی داره افت فریم و چیزای مسخره دیگه. باید بگم نمره بازی ارزش دوروبر 9 داره. یه جاهایی بازی خیلی خل میشه رفتم یه باس رو بزنم زد کشت نتونستم بار اول بزنم بار بعد رفتم اونجا نبود.!! سیستم آپگرید هم باحاله.راحت میشه برچسب ترسناک رو به بازی چسبوند!
هوش مصنوعی که هیچی عالیه.اتمسفر بازی هم فک کنم حرف اول و میزنه.تو ۲۰۱۹ بازی گرافیک شاخ re2 remake بود که چون داخل ساختمون بود. و البته تو اون بازی چیزی به اسم فیزیک وجود نداشت و همه اشیا مثل سنگ چسبیده بودن و تکون نمیخوردن!
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
حتما تو میحط بازی بچرخید مراحل فرعی ممکنه از دست بدید نقشه بازی جز بهترین هاست راحت حین حرکتم میشه استفاده کرد
یه سری از بهترین و عجیب ترین سکانس ها و باس فایت های بازی تو مراحل فرعیه. جالبه همشونم اختیاری خیلیا ممکنه اصلا پیدا نکنن اینارو.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر