Multi Platform DOOM Eternal

سازنده
Id Software
تاریخ انتشار
March 2020
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
117215

DOOM Eternal

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Directors: Hugo Martin, Marty Stratton
Composer: Mick Gordon
Genre: First Person Shooter
Engine: id Tech 7
Platforms: PS4, X1, Nintendo Switch, PC & Google Stadia
Release Date: March 20, 2020
جمعه 1 فروردین 1399


=================================================

در عنوان DOOM (2016) مریخ را از تهاجم شیاطین حفظ کردیم اما حالا کره‌ی زمین میزبان نبرد جهنمی‌ها و Doom Slayer است. شیاطین با ترس و لرز، از او با لقب Unchained Predator و Hell Walker یاد می‌کنند. داستان‌های ترسناکی از او شنیده‌اند و اگر خوابی به چشمانشان بیاید، حتی شاید کابوس او را هم ببینند! آنها هیچوقت به تنهایی با اون روبه‌رو نمی‌شوند و سعی می‌کنند با حملات از جهت‌های مختلف او را غافل‌گیر کنند. در کنفرانس E3 از زبان کارگردان بازی شنیدیم که Doom Slayer حالا قدرتمند‌تر از همیشه است اما برای حفظ تعادل، انواع دشمنان نیز به دو برابرِ نسخه‌ی قبل رسیده است. بنابراین باید منتظر درگیری‌های پرتعداد و متنوع‌تری باشیم که سیلی از خون را در محیط‌های اتمسفریکی که از DOOM انتظار داریم، جاری خواهد کرد...

doomguy.jpg

ابزار معرفی شده برای سلاخی شیاطین >:) :

6cc4e79c08ad2af4ac66fad8e3585c42.jpg 008bf00a21d5c0e5a7467efc180b84d8.jpg 800px-Doom_eternal_e3_bfg9000_tyrant.png 800px-Doom_eternal_e3_chaingun_mobile_turret.png 800px-DOOM_Eternal_It_s_Hot_in_Here.jpg Ballista_Concept_Art.jpg DOOM_Eternal_Mancubus_UrbanAssault.jpg Doomblade.jpg Eternal_Plasma_Rifle_Concept.jpg Eternal_Rocket_Launcher_Concept.jpg batch_DOOM-Eternal-Screenshot-10.jpg Heavy_cannon_in_use.jpg
NGRO09B.png

تعدادی از شیاطین مهم این نسخه...آماده‌ی سلاخی شدن >:) :

Marauder.png Arachnotron.png Archivle.png D_TmwSeWkAIztE7.jpg Pain_Elemental.png Doomhunter.jpg



artwork.doom-eternal-the-ancient-gods-part-one.1413x1080.2020-08-07.3.png

The Ancient Gods Part One
Release Date: October 20, 2020
سه شنبه 29 مهر 1399

DOOM-Eternal-The-Ancient-Gods-Part-One-Teaser.jpg
doom-eternal-ancient-gods-dlc-demon-1200x675.jpg doom-1280x720.jpg sJnW5ZauGjdYSaUgGDMYCh-1200-80.jpg
Doom-Eternal-marauders-ancient-gods.jpg


 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
>:)>:)

117478



پ.ن :
اکانت بازی تویت زده "M برا بزرگسال ها" >:)
 

Attachments

  • ezgif-3-ec1395df7b4a.webp
    822.1 KB · مشاهده: 782

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
اگه نسخه‌های کلاسیک رو خریده باشید، وقتی Eternal عرضه شده، از طریق Slayers Club به این موارد دسترسی پیدا میکنید:

118269

اگه هنوز توی Slayers Club عضو نشدید، از اینجا میتونید: Home | Slayers Club | DOOM Eternal | Bethesda.net
قبلا هم اسکین زامبی اسلیر داده بودن :D
خداروشکر اعتراضا جواب داد و دو نسخه کلاسیک رو هم آپدیت اساسی براشون دادن...مشکلات پخش شدن آهسته موزیک و لایتینگ رو که توی نسخه‌‌های نسل قبل هم بود رو بالاخره حل کردن...دیشب نسخه اول رو دوباره روی PS4 امتحان کردم، خیلی حس و حالش به اون تجربه اورجینال نزدیک شده و دیگه یه پورت ضعیف محسوب نمیشه...
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
از اونجایی که داستان DOOM 2016 روایت منحصربفردی داره و در واقع باید بری دنبالش تا داستان رو کامل متوجه بشی، برای خیلی‌ها از جمله خودم ابهامات زیادی ایجاد کرده و بنظرم قبل از تجربه Eternal و ادامه پیدا کردن داستان، بهتره یه پیش‌زمینه‌ی مناسبی داشته باشیم. یکی از خفن‌ترین و در عین حال گنگ‌ترین مسائل داستانی بازی به هویت خودِ پروتاگونیست بازی یعنی DOOM Slayer و پیشینه‌ای که داشته مربوط میشه.
اگه یادتون باشه، در طول بازی یه سری مقبره سنگی که علامت DOOM Slayer روی اونا حک شده بود رو میتونستیم پیدا کنیم و یه صدای شیطانی، داستانی از گذشته‌ی DOOM Slayer تعریف می‌کرد. این موارد با اسم Slayer's Testaments شناخته میشه و اطلاعات خیلی جالبی داره که سعی میکنم به مرور تا روز عرضه Eternal ترجمه و تفسیر هر 7 بخش رو بزارم >:)

118538
118539

"در عصر اول، اولین نبرد، زمانی که سایه‌ها برای اولین بار خود را گسترانیدند، یک نفر استوار ایستاده بود. سوخته از خاکسترهای داغ آخرالزمان و با روحی گداخته شده از آتش جهنم، ناپاکی او را از عروج منع می‌کرد. آنگاه او مسیر عذاب ابدی را برگزید. در نفرتِ بی‌پایانش اثری از صلح و آرامش نیافت و با خونی جوشان، دشت‌های آمبرال را در جستجوی انتقام از اربابان تاریکی که به او ستم کرده‌اند، درنوردید. او سردسته‌ی نگهبانان شب بود و آنهایی که مزه شمشیرش را چشیده بودند، به او لقب DOOM Slayer را اعطا کردند."

خب این از آیه اول :D>:) حالا بریم سراغ تفسیرش...فقط به چندتا نکته مهم اشاره میکنم...اگه بخوام همه جزئیات و تئوری‌ها رو بگم باید یه طومار بنویسم :D :

- اولین چیزی که باید بدونید اینه که راوی این داستان با توجه به صدایی که داره یکی از شیاطین هست و احتمال داره یکی از اربابان جهنم باشه...
- بازه‌های زمانی در دنیای DOOM بصورت عصر تقسیم شدن و اینجا به عصر اول و نبرد اول اشاره داره که طبق Data Logهای داخل بازی یکی از مهمترین نبردهای دنیای DOOM هست. نبرد جهنمی‌ها با ساکنان Argent D'Nur...بحث اینکه کلا ماهیت Argent D'Nur چی بوده و دقیقا ساکنانش چه افرادی بودن، مفصله و ابهامات زیادی هم داره که اگه بعدا فرصت شد میرم سراغش.
- منظور از گسترانده شدن سایه‌ها برای اولین بار، به احتمال زیاد به همون نفوذ جهنمی‌ها به Argent D'Nur اشاره داره که باعث جنگ بزرگی میشه و نابودی این مکان ناشناخته رو به دنبال داره.
- توی این جنگ فقط یه نفر تونسته سر پا بمونه، DOOM Slayer.
- لقب DOOM Slayer بعد از این جنگ و توسط جهنمی‌ها به پروتاگونیست ماجرای ما داده شده.
- DOOM Slayer سردسته نگهبانان شب (Night Sentinels) بوده...این افراد یا در واقع شوالیه‌ها وظیفه‌شون دفاع از قلمرو Argent D'Nur و Wraithها بوده که این موجودات هم بحثشون مفصله و در بخش‌های بعدی در موردش توضیح میدم.
بوده.
- بدلیل این جنگ و ستمی که اربابان تاریکی به این قلمرو و ساکنانش داشتن، امکان عروج یا در واقع رفتن به بهشت و به آرامش رسیدن برای DOOM Slayer نبوده...برای همین با نفرت بی‌پایانش تصمیم میگیره توی جهنم باقی بمونه ("مسیر عذاب ابدی را برگزید" به همین اشاره داره) و در جستجوی اربابان تاریکی یا همون گنده‌لات‌های جهنم، همه رو برای مدت‌ها قلع و قمع می‌کرده :D
- و اینکه بعله... با توجه به متن، DOOM Slayer از شمشیر استفاده می‌کرده.
خیلی چیزای دیگه رو میشه با کمک از Data Logها، از همین متن بدست آورد ولی فعلا همینا کافیه...اینم در نظر داشته باشید که این متن تفسیرهای مختلفی داره و هر کسی میتونه برداشت مربوط به خودش رو داشته باشه :D
اینم یه تصویر Fan Made از بروبچه‌های نگهبانان شب :D :

118529
 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
علی جان کارت بسیار بسیار بسیار عالیه :-bd:-bd:-bd. دلم میخواست اینکارو خودم انجام بدم ولی زمان ندارم. اگر تا انتها ادامه بدی مطمئنن یک گام بلند در شناساندن جهان دووم ( عصر جدید این بازی) برای طرفداراش برداشتی. اونوقت میشه خیلی راحت تر و بهتر راجب جهان بازی و اتفاقاتش بحث و تبادل نظر انجام داد.
من گمانه زنی هام رو میزارم برای زمانی که دیتا رو کامل کردی، بعد راجبشون با هم صحبت میکنیم
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
این تایتانی که توی نمایشا نشون دادن خیلی رفته رو مخم :D احتمالش هست که چندتا تایتان توی بازی داشته باشیم...این یارو که قل و زنجیرش کردن و از ظاهرش و اون میخ‌هایی که توی بدنش فرو رفته مشخصه داشته شکنجه میشده...

j44tyqo5eoc31.jpg

بعد از طرف دیگه این یکی تصویر رو داریم که تایتان آزادانه در حال حرکته و دستش به نظر میرسه مکانیکیه و اصلا شبیه تایتان بالایی نیست...به علاوه اینکه با توجه به ساختمون‌ها محلش هم معلومه کره زمینه...

pkyqd7k9hd531.png

توی نسخه قبل تنها تایتانی که میدونستیم وجود داره، این بنده خدا بود که داشتیم از بین بقایاش عبور میکردیم و توی Slayer's Testaments داستان به فنا رفتنش هست >:) و بعدا میرسیم بهش.

wa4qw7kwvqi21.jpg

توی این کانسپت آرت رسمی هم بیشتر از یه تایتان دیده میشه که دقیقا مثل تصویر اول قل و زنجیر شدن:

D4fkVF3UUAE5VR5.jpg large.jpg

یه سری هم میگن ممکنه یکیشون Icon of Sin باشه که بعید میدونم...
هر چی هست حداقل باید اجازه بدن یکیشون رو تیکه پاره کنیم >:)

این متنو باید با ریپ اند تیر خوند >:)\m/ Dogma
نمی دونم چند نفر تو جریان هوی متال اسکریمینگ Choir ی که میک گوردن داره آماده می کنید هستید ولی خود من با این اوضاع انتظار یه چیز عجیب غریب تو قسمت موسیقی دارم.
مشخصه توی این نسخه جیغ و فریاد شیاطین رو زیاد میشنویم و توی موسیقی هم باید همچین چیزی حس بشه >:)
 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
برخلاف نظر یه عده که میگن دووم اسلیر همون دووم گای سال 95 هست من هیچ اعتقادی به این فرضیه ندارم. نسخه های کلاسیک و نسخه 3 بازی های علمی تخیلی و با چاشنی فانتزی بودن که تمشون رو خیلی رئال میکرد. ولی نسخه های جدید خیلی تم فانتزی غلیظی پیدا کردن. هرگونه وقایع نسخه های کلاسیک از دید من هیچ موجودیتی توی این نسخه های جدید نداره مثل همین icon of sin. توی نسخه پیش هم توی necopolis یه سری تکسچر و طراحی دیدیم که شبیه icon of sin بود ولی از نظر من صرفا یه رفرنس میتونست باشه و بیشتر برای نوستالژی بوده.
خود دووم اسلیر هم پیشینش هیچ شباهنی به دووم گای نداره.
راجب تایتان ها هم خیلی احتمال میدم تعداد زیادی ازشون ببینیم، در کل lore این سری جدید دووم رو خیلی خیلی بیشتر دوست دارم و پتانسیل کارهای عجیب غریب بیشتری داره. باید دید توی این نبرد بین جهنم و مریخ( یا زمین و انسان ها) اون موجودات فرشته مانند و اون hell priest ها کجای داستان ایستادن.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
برخلاف نظر یه عده که میگن دووم اسلیر همون دووم گای سال 95 هست من هیچ اعتقادی به این فرضیه ندارم. نسخه های کلاسیک و نسخه 3 بازی های علمی تخیلی و با چاشنی فانتزی بودن که تمشون رو خیلی رئال میکرد. ولی نسخه های جدید خیلی تم فانتزی غلیظی پیدا کردن. هرگونه وقایع نسخه های کلاسیک از دید من هیچ موجودیتی توی این نسخه های جدید نداره مثل همین icon of sin. توی نسخه پیش هم توی necopolis یه سری تکسچر و طراحی دیدیم که شبیه icon of sin بود ولی از نظر من صرفا یه رفرنس میتونست باشه و بیشتر برای نوستالژی بوده.
خود دووم اسلیر هم پیشینش هیچ شباهنی به دووم گای نداره.
راجب تایتان ها هم خیلی احتمال میدم تعداد زیادی ازشون ببینیم، در کل lore این سری جدید دووم رو خیلی خیلی بیشتر دوست دارم و پتانسیل کارهای عجیب غریب بیشتری داره. باید دید توی این نبرد بین جهنم و مریخ( یا زمین و انسان ها) اون موجودات فرشته مانند و اون hell priest ها کجای داستان ایستادن.
مشکل اینه که مستقیما توی Data Logهای DOOM 2016 به Icon of Sin اشاره شده و گفته شده که در حال حاضر در خواب به سر میبره! اون حالتی که توی بازی ازش دیدیم هم با توجه به این اطلاعات نمیتونه صرفا یه ایستر اگ باشه. در واقع دنیای بازی دقیقا همونه ولی اینکه آیا دووم اسلیر همون دووم گای هستش رو آره قبول دارم که اصلا نمیشه ثابت کرد و باید منتظر باشیم ببینیم قضیه چی از آب در میاد...پیش‌بینی من اینه که همون فرد هست ولی خیلی تغییر پیدا کرده و اثرات شیطانی و ماورایی زیادی روش اعمال شده...
در مورد Icon of Sin و کلا خیلی از موارد داستانی یه لیک بزرگ از یه منبع که ادعا کرده بود تستر بازی بوده منتشر شده که من فقط یه قسمتی ازش رو خوندم و باید بگم که اگه درست باشه (طرف اسکرین شات و اطلاعات داخلی زیادی داشت...احتمال فیک بودنش کمه)، باید بگم چیزای بسیار جالب و بعضا آشنایی در انتظارمونه :D
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
مشکل اینه که مستقیما توی Data Logهای DOOM 2016 به Icon of Sin اشاره شده و گفته شده که در حال حاضر در خواب به سر میبره! اون حالتی که توی بازی ازش دیدیم هم با توجه به این اطلاعات نمیتونه صرفا یه ایستر اگ باشه. در واقع دنیای بازی دقیقا همونه ولی اینکه آیا دووم اسلیر همون دووم گای هستش رو آره قبول دارم که اصلا نمیشه ثابت کرد و باید منتظر باشیم ببینیم قضیه چی از آب در میاد...پیش‌بینی من اینه که همون فرد هست ولی خیلی تغییر پیدا کرده و اثرات شیطانی و ماورایی زیادی روش اعمال شده...
در مورد Icon of Sin و کلا خیلی از موارد داستانی یه لیک بزرگ از یه منبع که ادعا کرده بود تستر بازی بوده منتشر شده که من فقط یه قسمتی ازش رو خوندم و باید بگم که اگه درست باشه (طرف اسکرین شات و اطلاعات داخلی زیادی داشت...احتمال فیک بودنش کمه)، باید بگم چیزای بسیار جالب و بعضا آشنایی در انتظارمونه :D
علی راجب آیکون درست میگی، ولی من در واقع منظورم این بود که صرفا id داره از غرابت های اسمی استفاده میکنه، یعنی صرفا آیکون اف سین رو آورده ولی در قالب یک داستان دیگه، یعنی این آیکون اف سین اون آیکون اف سین بازی 95 نیست.
آیکون اف سین 95 رو خیلی جاها رفرنسی برای بافومت دونستنش. یه بک گراند داستانی دیگه داشت و توی نسخه 2 هم نابود شد. ولی مشابهت ها به منظور ایجاد حس نوستالژیکه بیشتر به نظرم :D.
اون لیک داستانی هم دیده بودم ولی ظاهرا تکذیب شد و ساختگی بود :D.
حالا من حسم برعکس توئه علی:D، دووم گای یه سرباز فضایی بود و ویژگی های سوپر هیرو ای نداشت، ولی اسلیر کاملا گذشته عجیبی داره، شوالیه های شب و مردم AD رو من کلا حس میکنم نژادی هستن غیر از نژاد انسان ها.
البته باید دید چی میشه، ولی من کلا نظرم اینه که دنیاهای نسخه های کلاسیک و نسخه های جدید مجزا هستن. خود id هم زمان ساخت نسخه 2016 گفته بود که بازی ارتباطی با نسخه های قبلی نداره و یک ریبوت کامل هست. ولی باید دید به هر حال :D.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
علی راجب آیکون درست میگی، ولی من در واقع منظورم این بود که صرفا id داره از غرابت های اسمی استفاده میکنه، یعنی صرفا آیکون اف سین رو آورده ولی در قالب یک داستان دیگه، یعنی این آیکون اف سین اون آیکون اف سین بازی 95 نیست.
آیکون اف سین 95 رو خیلی جاها رفرنسی برای بافومت دونستنش. یه بک گراند داستانی دیگه داشت و توی نسخه 2 هم نابود شد. ولی مشابهت ها به منظور ایجاد حس نوستالژیکه بیشتر به نظرم :D.
اون لیک داستانی هم دیده بودم ولی ظاهرا تکذیب شد و ساختگی بود :D.
حالا من حسم برعکس توئه علی:D، دووم گای یه سرباز فضایی بود و ویژگی های سوپر هیرو ای نداشت، ولی اسلیر کاملا گذشته عجیبی داره، شوالیه های شب و مردم AD رو من کلا حس میکنم نژادی هستن غیر از نژاد انسان ها.
البته باید دید چی میشه، ولی من کلا نظرم اینه که دنیاهای نسخه های کلاسیک و نسخه های جدید مجزا هستن. خود id هم زمان ساخت نسخه 2016 گفته بود که بازی ارتباطی با نسخه های قبلی نداره و یک ریبوت کامل هست. ولی باید دید به هر حال :D.
درسته حرفات...نمیشه انتظار داشته باشیم که دقیقا همون داستان و ایده‌ها رو دوباره تکرار کنن...ولی میدونیم که این دنیا یه تصور دوباره از همون دنیای نسخه‌های کلاسیکه...یعنی هیچ کدوم از قانون‌های اون دنیا رو نمیشکنه و توی همون چارچوبه ولی خیلی عناصر بهش اضافه شده...هم به پروتاگونیست و هم به دنیای بازی. من فکر کردم منظورت اینه که دیگه کلا چیزی به اسم Icon of Sin توی بازی وجود نداره و صرفا به عنوان ایستر اگ توی بازی قرار دادن.
در مورد اسلیر هم چیزی که مشخصه اینه که یه انسان عادی نیست...در مورد نحوه قدرت گرفتنش هم توی داستانش بهش اشاره شده. حالا ممکنه دید تو درست از آب دربیاد و واقعا کلا یه موجود دیگه‌ای باشه یا اینکه همون فرد باشه ولی حالا خیلی تغییر کرده. یه چیزی که من رو همیشه به شک می‌اندازه اینه که اگه پیشینه‌ی انسانی نداشته پس چطور اینقدر راحت توی مسیرش با تکنولوژی انسان‌ها و دستگاه‌های مختلف کار می‌کنه...
توی همون بخش اول از Testaments هم اشاره شده که مسیر عذاب ابدی رو انتخاب کرده...یعنی این میتونه همون سربازی که گفتی باشه ولی انتخاب کرده که توی جهنم بمونه و بعدشم مدت‌ها بعد، داستان نسخه 2016 رخ میده. اینم باید توجه کنیم که این نسخه‌های مدرن میتونن چندین و چند سال با فاصله از نسخه‌های کلاسیک رخ بدن.
در مورد لیک هم اگه واقعا تکذیب شده خیلی هم عالی! نگران بودم که داستان برام اسپویل شده باشه :D
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
درسته حرفات...نمیشه انتظار داشته باشیم که دقیقا همون داستان و ایده‌ها رو دوباره تکرار کنن...ولی میدونیم که این دنیا یه تصور دوباره از همون دنیای نسخه‌های کلاسیکه...یعنی هیچ کدوم از قانون‌های اون دنیا رو نمیشکنه و توی همون چارچوبه ولی خیلی عناصر بهش اضافه شده...هم به پروتاگونیست و هم به دنیای بازی. من فکر کردم منظورت اینه که دیگه کلا چیزی به اسم Icon of Sin توی بازی وجود نداره و صرفا به عنوان ایستر اگ توی بازی قرار دادن.
در مورد اسلیر هم چیزی که مشخصه اینه که یه انسان عادی نیست...در مورد نحوه قدرت گرفتنش هم توی داستانش بهش اشاره شده. حالا ممکنه دید تو درست از آب دربیاد و واقعا کلا یه موجود دیگه‌ای باشه یا اینکه همون فرد باشه ولی حالا خیلی تغییر کرده. یه چیزی که من رو همیشه به شک می‌اندازه اینه که اگه پیشینه‌ی انسانی نداشته پس چطور اینقدر راحت توی مسیرش با تکنولوژی انسان‌ها و دستگاه‌های مختلف کار می‌کنه...
توی همون بخش اول از Testaments هم اشاره شده که مسیر عذاب ابدی رو انتخاب کرده...یعنی این میتونه همون سربازی که گفتی باشه ولی انتخاب کرده که توی جهنم بمونه و بعدشم مدت‌ها بعد، داستان نسخه 2016 رخ میده. اینم باید توجه کنیم که این نسخه‌های مدرن میتونن چندین و چند سال با فاصله از نسخه‌های کلاسیک رخ بدن.
در مورد لیک هم اگه واقعا تکذیب شده خیلی هم عالی! نگران بودم که داستان برام اسپویل شده باشه :D
این چیزی که گفتی میتونه ادامه doom 64 باشه یا حتی doom 3 roe . پایان هردوتای اینا دووم گای سرنوشتش معلوم نشد. البته بازم نسخه 64 محتمل تره چون نسخه 3 و اکسپنشنش کلا خیلی خیلی ستینگشون متفاوت تر بود. ضمن اینکه پایان roe معلوم نشد که دووم گای توی جنگ با maledict کشته شد و توی بهشت با مک نیل روبرو شد( چون مک نیل هم به احتمال زیاد مرد به خاطر اینکه سیستم لایف ساپورت از بین رفت برای راه اندازی تلپورتر ) یا اینکه بعد از کشتن شیطان maledict زنده موند و به یه طریقی خودش رو به مریخ رسوند. در هر حال توی جهنم نموند. ولی توی نسخه 64 کاملا توی hell محبوس شد بعد از کشتن mother demon. دووم گای هم آخه اصلا پیشینه تاریخیش با اسلیر یکی نیست علی:D، اون یه سرباز فضایی یاغی بود که ناخودآگاه افتاد توی دل فاجعه ولی اسلیر یه شوالیه شمشیر به دست بود که دار و دسته خودشو داشت:D. اسلیر به نظرم نژاد کهن تر انسان ها باید باشه ولی ارتباطش با تکنولوژی رو نمیتونم توجیه کنم فعلا.
دقیقا منظورم همینه علی، id بازی رو با مختصات تاریخیش داره میسازه، ولی در قالب یه داستان و روایت دیگه. یعنی دووم گای شده دووم اسلیر، شیاطین ظاهرشون کمی تغییر کرده ولی باطن همون نسخه های کلاسیکه، اسامی و اشاره ها همگی مختص جهان دووم هست ولی در قالب یک استوری لاین جدید. اصلا قشنگیش هم به همینه به نظرم :).
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
کلا از این گسترده شدن Lore و دنیای بازی به شدت استقبال میشه!
هم اینکه دست id برای ساخت ادامه (و اسپین اف) doom خیلی باز میشه و مهمتر از اون اینکه دنیاهای science fantasy کم داریم کلا :D
استارت این دنیای جدید که با doom 2016 زده شد ولی اینطور که تا الان پیداست، با Doom eternal میخوان رسما lore بازی رو زیر و رو کنن!
یجوری دووم 2016 حکم prologue رو داشته برای دنیای بازی :D
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,997
نام
آریا
در مورد یکی بودن یا نبودن Doomguy و Doom Slayer، من همچنان نظرم اینه که این بنده خدا همون قبلیه هست. :D
درسته که یه سری مسائل وجود داره که ممکنه تناقض ایجاد کنه، ولی چیزهایی هم توی نسخه‌های جدید هست که باعث میشه دنیای Doomهای کلاسیک و Doom 2016 رو یکی بدونیم، مثل همین Icon of Sin که بحثش شد. یا پایان Doom 64 و چیزهای دیگه. البته از اون طرف اطلاعات در مورد Doom Slayer هم یه جوریه که بهش حالت اساطیری و خیلی خفنی میده و با یه سرباز زمینی جور درنمیاد، ولی به نظرم بعید نیست این قضیه یه حالت استعاری داشته باشه. یعنی مثلاً Doom Slayer اصلی یکی دیگه بوده، ولی به خاطر رشادت‌های Doomguy و کارهایی که در نسخه‌های کلاسیک و Doom 64 کرده، الآن به ایشون هم همون لقب رو دادن.
کلاً به نظرم میشه از این زاویه به قضیه نگاه کرد که Doom 2016 هم نقش ریبوت رو داره و هم ادامه‌دهنده‌ی نسخه‌های قبلی. از یه طرف میشه بدون هیچ مشکلی بازی رو شروع کرد و نیازی به تجربه‌ی قبلی‌ها نیست، ولی از اون طرف یه نکات خاصی توی بازی هست که به اون‌ها ارجاع میده. یه موضوعی هم که نباید فراموش کرد اینه که زیاد توی فیلم و سریال‌ها پیش میاد که بخش‌هایی از داستان رو توی نسخه‌ی جدید تغییر میدن و به قول معروف می‌زنن Retconـش می‌کنن! :D یعنی مثلاً فلانی توی نسخه‌ی اول فیلم یه پیشینه‌ای داره، ولی یه دفعه توی نسخه‌ی بعدی یه پیشینه‌ی دیگه براش ترتیب میدن یا حتی مرگ فلان کاراکتر رو دیدیم، ولی یه دفعه توی نسخه‌ی بعدی میگن طرف زنده هست! الآن در مورد نسخه‌های جدید Doom هم میشه از بعضی تناقض‌ها چشم‌پوشی کرد، مخصوصاً وقتی در نظر بگیریم که داستان توی صنعت بازی در مقایسه با 20،30 سال پیش چقدر تغییر کرده. اون زمان داستان اصلاً در این حد مهم نبود و حتی نقل قولی از جان کارمک مربوط به سال‌ها قبل بوده که گفته بود داستان توی بازی‌های کامپیوتری، اهمیتش در حد داستان توی فیلم‌های مستهجنه! :D به خاطر همین هم بود که نسخه‌های کلاسیک Doom واقعاً داستان خیلی خاص و پیچیده‌ای نداشتن و اوج شخصیت‌پردازی Doomguy این بود که یه خرگوشی به نام Daisy داشته که شیاطین زدن شهیدش کردن!
yv0s_pfub2.png
حالا توی نسخه‌های جدید دارن یه عمق خیلی جالبی به داستان میدن و برای همین ممکنه تغییراتی هم نسبت به ماجراهای قبلی ببینیم، ولی باز به نظرم داستان در ادامه‌ی همون‌ها هست نه یه چیز کاملاً جدید. شخصیت اصلی هم شکل و شمایلش کاملاً انسانی هست که باعث میشه شک و تردیدی در یکی بودنش با Doomguy نداشته باشم. :D

nrop_2broztzqi8g31.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر