FIFA 19

FIFA 19
Developer: EA Vancouver
Publisher: EA Sports
Engine Frostbite
Platform:
Microsoft Windows
Nintendo Switch
PlayStation 3
PlayStation 4
Xbox 360
Xbox One
Release: 30 September 2018
Genre: Sports , simulation
Mode: Single-player, multiplayer



FIFA-19-screen.jpg



FIFA یا FIFA Football از سری بازی های فوتبالی ( شبیه ساز فوتبال ) می باشد که بطور سالانه توسط کمپانی Electronic arts و تحت عنوان Ea Sports منتشر می شود . هنگامی که کمپانی EA وارد ساخت بازی های ورزشی مانند سری Madden NFL و NHL شد استودیوهای بسیاری برای رقابت با این عناوین وجود نداشتند ، اما هنگامی که شروع به ساخت سری FIFA کرد بازی های مانند Sensible Soccer , Kick Off و Match Day از اوایل دهه 80 در حال ساخت بوده اند ، به همین دلیل بازار رقابت برای بازی فوتبالی بعدی کمپانی EA بسیار داغ بود . هنگامی که این سری کار خود را در سال 1993 آغاز کرد نکته قابل توجه اش این بود که اولین بازی فوتبالی بود که بطور رسمی تیم های فوتبال و بازیکنان آنها را لایسنس کرده بود اما با انتشار سالانه این سری این عنوان به قدری پیشرفت کرده است که در آخرین عنوان منتشر شده در این سری ما شاهد لیگ های زیادی از سرتاسر دنیا بوده ایم که به طور انحصاری برای این بازی لایسنس شده اند . سری اصلی این بازی متمرکز بر روی لیگ های جهان می باشد که با بسته های الحاقی مانند FIFA World Cup , UEFA European Football Championship و UEFA Champions League کامل شده اند . تا سال 2011 سری فیفا به هجده زبان زنده دنیا ترجمه شده است و در پنجاه و یک کشور دنیا در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است . این سری در زمینه فروش موفق به کسب عدد 100 میلیون کپی شده است که این بازی را در جایگاه پرفروش ترین بازی ورزشی تاریخ و همچنین یکی از پرفروش ترین بازی ها در تاریخ بازی های رایانه ای قرار داده است .
در فوریه 2019 رونالدو از کاور و والپیپر ابتدای بازی FIFA 19 حذف شد ، نیمار و دیبالا و کوین دی بروینه جایگزین رونالدو شدند.

FIFA_19_new_cover.jpg


fifa_2.jpg

نقل از keyvan1370 :



انتظارها برای انتشار جدیدترین نسخه‌ی یکی از پرطرفدارترین بازی‌های ویدیویی رو به پایان است. 28 سپتامبر طرفداران فوتبال و بازی‌های ویدیویی فصل جدیدی را در دنیای فوتبال مجازی آغاز خواهند کرد. با توجه به اخبار منتشر شده امسال باید شاهد ویژگی‌های جدید و تغییرات مثبتی در گیم‌پلی، جزئیات بازی و مودهای مختلف آن باشیم؛ پس با هم نگاهی به این ویژگی‌ها و تغییرات می‌اندازیم.



Champions League



تمرکز اصلی فیفا 19 روی لیگ قهرمانان بوده و اضافه شدن لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و سوپر کاپ از جلمه ویژگی‌های مثبت این بازی می‌باشد. شما می‌توانید این مسابقات را در قالب مودهای مختلف و با گزارشگری تیمی جدید شامل Derek Rae و Lee Dixon تجربه کنید. مود اختصاصی جدیدی برای لیگ قهرمانان طراحی شده که شما می‌توانید با تیم دلخواهتان پا به این رقابت‌ها بگذارید و برای رسیدن به بازی فینال در ورزشگاه واندا متروپولیتانو در مادرید با سایر رقبا به رقابت بپردازید. علاوه بر این در مودهای Career و Kick-Off هم امکان تجربه‌ی این رقابت‌ها فراهم شده و در مود Ultimate Team هم شما این امکان را دارید تا تیم رویایی مورد علاقه‌ی خودتان را بر اساس آپدیت‌های به روز این رقابت‌ها بسازید و تجربه‌ای بی‌نظیر از بالاترین سطح فوتبال باشگاهی را داشته باشید.




عصری جدید در مود Kick-Off



شاید بتوان گفت این مود بیشترین تغییرات را به خودش دیده است؛ تغییرات مثبتی که باعث جذاب‌تر شدن آن شده و مدت‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند. علاوه بر حالت کلاسیک این مود که شامل یک بازی معمولی با قوانین همیشگی است؛ این بار شما می‌توانید به شکل‌های خاص‌تری نیز فوتبال مجازی را تجربه کنید. با هم نگاهی به بخش‌های جدید این مود می‌اندازیم:


Champions League
همان طور که بالاتر اشاره شد شما در این مود می‌توانید یک بازی (از مرحله گروهی گرفته تا فینال) با جو و حال و هوای لیگ قهرمانان را تجربه کنید.

Home & Away
در این بخش شما دو بازی به صورت رفت و برگشت برای تعیین برنده‌، بازی خواهید کرد و مثل فوتبال واقعی باید مراقب قانون گل‌های زده در خانه‌ی حریف برای تعیین نتیجه‌ی نهایی باشید.

Best of Series
در این بخش می‌توانید 3 یا 5 بازی با رقیب برگزار کنید و تیمی که در مجموع تعداد بازی بیشتری را ببرد، برنده‌ی رقابت خواهد بود. در این بخش تنها تعداد برد اهمیت داشته و تعداد گل‌ها در بازی‌های مختلف نقشی در نتیجه‌ی کلی نخواهند داشت.

Cup Finals
شما می‌توانید فینال یکی از رقابت‌های حذفی معتبر شامل لیگ قهرمانان، لیگ اروپا، FA Cup و... را تجربه کنید. برای این بخش کیت‌ها، توپ‌ها و حتی نمای دوربین اختصاصی (برای بعضی تورنومنت‌ها) در نظر گرفته شده تا نزدیک‌ترین تجربه به واقعیت را حس کنید.


House Rules

اگر به دنبال تجربه کردن فوتبال بدون هیچ حد و مرزی هستید این بخش برای شما طراحی شده ست. با هم نگاهی به بخش‌های مختلف House Rules می‌اندازیم:

Survival Mode
هر بار که یک تیم گل بزند یک بازیکن به صورت رندوم از همان تیم اخراج می‌شود تا در مقابل حریفشان به چالش کشیده شوند.

No Rules
هیچ خبری از خطا، کارت، آفساید و ... نیست! هرج و مرج را تجربه کنید!

Long Range
گل‌های به ثمر رسیده از داخل محوطه یک گل اما گل‌های به ثمر رسیده از خارج از محوطه‌ی جریمه دو گل حساب خواهند شد.

First To
در این بخش شما انتخاب می‌کنید که تیمی که برای اولین بار به تعداد گلی خاص برسد برنده‌ی مسابقه شود. اگر قانون را روی 3 گل بگذارید و در همان نیمه‌ی اول با 3 گل از حریف پیش بیافتید بازی تمام خواهد شد.

Headers & Volleys
در این بخش تنها گل‌هایی که از روی ضربه‌ی سر، شوت سر ضرب، ضربه‌ی آزاد و پنالتی به ثمر برسند حساب خواهند شد.



علاوه بر این‌ها شما امسال می‌توانید آمار مجموع تمام بازی‌های خود در مود Kick-Off را به تفکیک رقبایتان مشاهده کنید و لیستی از تعداد برد و باخت یا گل‌های زده و درصد مالکیت و ... را در مقابل هر حریف خود داشته باشید.



با این تفاصیل مطمئنا مود Kick-Off امسال از پرطرفدارترین بخش‌های بازی خواهد بود. خودتان را برای رقابت‌های جذاب و خاص با دوستانتان آماده کنید!




The Journey: Champions
سه قهرمان؛ سه داستان



امسال در این مود شما می‌توانید به صورت همزمان Alex Hunter، Danny Williams و Kim Hunter را در مسیرشان همراهی کنید. شما می‌توانید با الکس فوتبالیست‌های مطرح را ملاقات کنید و برای بردن لیگ قهرمانان بجنگید یا با کیم نقش مهمی در جام جهانی زنان داشته باشید.

علاوه بر این تجربه‌ی فوتبال کلاسیک با حال و هوای خاص خودش در قالب پدربزرگ الکس هم توجه بسیاری از طرفداران را به این بخش جلب کرده است.




Ultimate Team



محبوب‌ترین مود بازی فیفا امسال علاوه بر کارت‌ها و ترکیب‌های مخصوص لیگ قهرمانان و لیگ اروپا بخشی به نام Division Rivals را به بازی اضافه کرده که طی آن بر حسب عملکردتان در چند بازی ابتدایی Skill Rating مخصوص به خود را دریافت خواهید کرد و بر اساس آن در یک دیویژن خاص قرار خواهید گرفت. در طول هفته با عملکرد بهتر می‌توانید این ریتینگ را بالا برده و به دیویژن بالاتر صعود کنید. در پایان هر هفته بر اساس امتیازاتی که جمع کرده‌اید هدایایی برای شما در نظر گرفته می‌شود که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب و برای بهتر کردن تیمتان از آن استفاده کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید از امتیازاتی که در طول هفته در این بخش به دست آورده‌اید برای صعود به Weekend League استفاده کنید یا آن امتیازات را حفظ کرده و برای هفته‌های بعد از آن‌ها استفاده نمایید. در خود مسابقات Weekend League نیز امتیازاتی برای صعود مجدد به این مسابقات در هفته‌های بعد در نظر گرفته شده است تا راه صعود به این رقابت‌های جذاب هموارتر از قبل شود.


محیط کاربری این بخش هم کاربردی‌تر شده و شما هنگام جست و جوی بازیکنان مورد علاقه‌تان و همین‌طور هنگام مرتب‌سازی باشگاهتان گزینه‌های متنوع بیشتری از جمله قیمت آن‌ها برای دست‌یابی سریع به بازیکن مد نظرتان خواهید داشت.


روند رو به صعود این مود امسال هم ادامه پیدا کرده و قطعا طرفداران این مود را راضی نگه خواهد داشت.




Icons



امسال هم مانند سال گذشته شاهد حضور بازیکنان مطرح سال‌های دور در مود التیمیت تیم خواهیم بود و علاوه بر ستارگان سال گذشته ستارگانی چون یوهان کرایوف، ریوالدو، اوزه‌بیو، فیگو، جرج بست و ... نیز به جذابیت این بخش افزوده‌اند.
لیست کامل آیکان‌ها را از این لینک می‌توانید مشاهده کنید.




Gameplay



اما مهم‌ترین بخش بازی یعنی گیم‌پلی نیز امسال جزئیات جدیدی را شامل خواهد شد که با هم به مهمترین آن‌ها نگاهی خواهیم انداخت:


Active Touch System
این ویژگی به طور کامل نحوه‌ی دریافت و کنترل توپ را تغییر داده است. شما می‌توانید به شیوه‌های مختلف و به سبک فوتبالیست‌هایی همچون نیمار، کروس و ... توپ را کنترل و فضاسازی کنید. انیمیشن‌های متعددی برای این بخش در نظر گرفته شده که به بازی تنوع بیشتری خواهد داد. این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد تا با سر، پا، سینه و زانوی بازیکن تحت کنترلتان توپ را دریافت، حرکت کنید و تغییر مسیر دهید. هر چه مهارتتان در استفاده از این ویژگی جدید بیشتر شود کنترلتان روی توپ و بازی بیشتر شده و روان‌تر از گذشته بازی خواهید کرد.


Dynamic Tactics
این ویژگی جدید باعث کنترل شما روی جریان بازی بیشتر از هر زمان دیگری می‌شود. قبل از شروع بازی شما این امکان را دارید تا چندین پلن مختلف برای تیمتان در فاز دفاعی و حمله طراحی کنید و در طول بازی بدون نیاز به متوقف کردن بازی آن‌ها را اجرا و بینشان سوییچ کنید. اینکه تیمتان بازی مالکانه‌ای داشته باشد یا در پی ضد حمله‌های برق آسا باشد همه به شما بستگی دارد. حتی به کمک اسلایدرهای تعبیه شده می‌توانید فضای بین بازیکنانتان در لحظات مختلف بازی را کنترل کنید.

خبر خوب برای دشمنان Park The Bus و حریفانی که با بازی تاخیری و پاسکاری در انتهای زمین قصد وقت‌کشی دارند هم این است که با سیستم Pressure On Heavy Touch می‌توانید شدیدا بازیکنان حریف را تحت فشار بگذارید و وادار به اشتباهشان کنید.

به نظر می‌رسد امسال هر بازی فیفا یک نبرد تاکتیکی تمام عیار باشد درست مثل شطرنج.


50/50
iiBattles
نبردهای دو نفره بر سر تصاحب توپ امسال شکل جدیدی به خود گرفته و این هوش، جای‌گیری، قدرت بدنی و عکس‌العمل خاص بازیکنان است که مشخص می‌کند کدام‌یک پیروز این نبرد خواهند بود. امسال برای تصاحب توپ‌های سرگردان میانه‌ی میدان رقابت جذاب‌تری را شاهد خواهیم بود.


Timed Finishing
مهمترین ویژگی جدید فیفا 19 قطعا همین شوت‌های زمان‌بندی‌شده خواهد بود. سیستم شوت‌زنی سابق همچنان پا بر جا است اما اگر بعد از زدن دکمه‌ی شوت برای بار دوم روی این دکمه بزنید شاهد شوت‌های دقیق‌تر و قوی‌تری خواهید بود؛ اما این شیوه همچون شمشیر دولبه‌ای است که هم می‌تواند کیفیت شوت شما را بالا ببرد و هم می‌تواند باعث شود به جای دروازه، نقطه‌ی کرنر را هدف بگیرید! برای آشنایی بیشتر با این شیوه باید از Trainer فیفا استفاده کرد و وقتی نشانگر به محدوده‌ی سبز رسید برای بار دوم دکمه‌ی شوت را فشرد و طبیعتا هر چه بازیکن شما موقعیت بدتری برای شوت‌زنی داشته باشد امکان خطا بالاتر رفته و محدوده‌ی سبز هم کوچکتر خواهد شد. به محض اینکه کاملا متوجه کارکرد این روش شدید می‌توانید بدون Trainer هم از آن استفاده کنید و هر زمان که به درستی از این روش استفاده کنید نشانگر مثلثی بالای بازیکنتان سبز خواهد شد تا متوجه دقت ضربه‌تان بشوید.

اینکه این شیوه‌ی جدید تا چه حد موفق خواهد بود سوالی است که چند هفته‌ بعد از انتشار بازی و بعد از بالا رفتن مهارت پلیرها می‌توان به آن پاسخ داد.




Career Mode و Pro Club

در این دو بخش متاسفانه شاهد تغییرات زیادی نبودیم. تنها در بخش کریر جزئیات حواشی بازی مثل تصاویر قبل از بازی لیگ قهرمانان یا معرفی بازیکن جدید و سرچ بر اساس بند آزاد سازی و ... و تغییرات جزئی در خصوص مربیان و بازیکنان جوان اضافه شده است.




License

امسال EA سنگ تمام گذاشته و با لایسنس کردن لیگ‌های معتبر از جمله لالیگا که برای امسال خیلی مورد توجه قرار گرفته بیش از پیش در راستای کامل شدن این بازی قدم برداشته است. لایسنس شدن لیگ‌های معتبر(انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و...) و بالا رفتن شمار استادیوم‌های لایسنس شده همه و همه به بالا رفتن جذابیت بازی به خصوص برای طرفداران بخش آفلاین کمک کرده است.
لیست استادیوم‌های لایسنس شده را می‌توانید از این لینک ببینید.




در مجموع به نظر می‌رسد امسال هم در بخش آنلاین و هم در بخش آفلاین با بازی کامل‌تری نسبت به سال‌های پیش رو به رو هستیم و باید صبر کرد و دید با انتشار بازی انتظاراتی که با این اخبار و حواشی بالا رفته تا چه حد برآورده خواهند شد.



متاسفانه اخبار غیر رسمی تایید شد و باز هم رونالدو کاور بازی هستش:

fifa-19-cover.jpg


تاریخ عرضه دمو:

2018 ,Demo will arrive on Thursday, September 13

نقل از
rahyarpaul

یه چند تا تغییر خیلی کوچک،در کریر فیفا وجود داره نسبت به پارسال،که اینجا میگم
قبلا تو ترانسفر که میرفتی برای صحبت و جابه جایی بازیکن،طرف میگفت فقط فلان پست رو میخوام الان به سه پست افزایش پیدا کرده.
FIFA_19_CAREER_MODE_NEW_FEATURES_I_Haven_t_Shown_Before_2_YouTube_MKV_20180912_135513_341.jpg


نمایش مراحل لیگهای حذفی یه تغییراتی کرده

ibb7_fifa_19_career_mode_-_new_features_i_haven_39_t_shown_before_2_-_youtube.mkv_20180912_135211.686.jpg


جدول مسابقات هم تغییر ظاهر داره

kxpp_fifa_19_career_mode_-_new_features_i_haven_39_t_shown_before_2_-_youtube.mkv_20180912_135451.281.jpg


28 استادیوم فیک و 76 استادیوم لایسنس شده.
در کل 104 استادیوم

نقل از
19Rodar

چند تا چیز جدید در کریر فیفا ۱۹ که جالبه:


- حرکت بازیکنان و حواشی مربوط به سوار شدنشون به اتوبوس برای بازی های لیگ قهرمانان در ویدیویی نشون داده میشه!

- مبلغ آزاد سازی بازیکن یا همون clause روی پروفایل هر بازیکن نمایش داده میشه.

- بازیکنان آکادمی و جوان تیمتون تصاویر سه بعدی مناسب تری دارند

-میتوانید شماره بازیکنانتان در تیم ملی هم ویرایش کنید

-در جدول برترین گلزنان و پاسورهای لیگ در کنار تعداد گل و پاس زده مینویسه که چند تا بازی هم انجام دادن بازیکنان!

- تماشاگران تیمتون توی استادیوم عکس بزرگ بازیکنان مشهور تیمتون رو در دست دارند.
 
آخرین ویرایش:

ehsas1

کاربر سایت
Apr 5, 2014
2,093
نام
احسان
بنظرت و شوت ها و pass ها بنسبت 18 فرقي كردن؟
اون چیزی که میبینم انیمیشن های شوت زدن و پاس دادن خیلی طبیعی و بهتر شده
رفقا الان با این وضعیت دلارو اینا دیسکی خریدن که اشتباهه قطعا ..شما ظرفیتی میخرین ؟ چون میخواستم دیجیتالی بگیرم بازیو بازم قیمت بالاس .. من که انلاین میزنم و فقط انلاین واسم مهمه باید ظرفیت دو مثلا بگیرم ک قیمت پایین در اد ؟ چون تا حالا از این خریدا نداشتم همیشه فیزیکی گرفتم
لطفا سایت خوبیم میشناسید خصوصی بفرستید واسم .. اینجا نزارید ک تبلیغ میشه
دمتون گرم
من کارم همینه کلا.خرداد 2نسخه موجود کردم رو هوا فروش رفت.اون موقع گیفت بود 388 تومن.هرکی خرید شانس اورد .برا خودم یه ظرفیت2 کنار گذاشتم:)).بعدش یکی موجود کردم 600 تومن شد حدودا
الانم فعلا دست نگه داشتم ببینم چی میشه
اونموقع اینجا اینقد گفتم کسی گوش نکرد.الان باید گرون بخرن وای به حال 6مهر که 1میلیون رو شاخشه
 
  • Like
Reactions: aslirezahddd

rowan

کاربر سایت
May 26, 2015
185
دیگه به تکرار و پیشرفت لاکپشتی عادت کردیم...
این از فیفا که یک سال وقت گذاشته چندتا اسکیل اضافه کرده و یکم حواشیو بهبود بخشیده... 60 دلار فقط واسه چیزی که میتونست یک اپدیت باشه !!! حتی دیگه لباساهم تکون نمیخوره
نور پردازی شب همچنان عین گورستونه
من قول میدم چیزی حدود 5 سال دیگه خندمون میگیره چطوری همچین چیزیو بازی میکردیم! فیزیک و مدلینگ خیلی داغونه هنوز خیلییییی

و البته اونور ماجرا کونامی رو داریم که با 4 تا تیم لایسنس شده بازم از 60 دلارش کوتاه نمیاد!!! اونجاهم اوضاع خیلی بهتر از اینور نیس
باید پول یک بازی کاملو بدیم ولی هنوز منوی بازی با خیلی ارفاق درحد یک بازی موبایلیه هنوز حواشی در حد صفرررره هنوز کات سینا در حد وینینگ الونه پلیستیشن دوئه!

وضع فوتبال نسل هشت فجیع بود... مطمئن باشین تا نسل بعد هیچ اتفاقی نمیفته
همینه که هست...
ودراخر مرسی که هستی 2K حداقل باهات حس کردیم سیمولیشن ورزشی ینی چی، انیشمین ینی چی ، مدلینگ ینی چی
سالی 60 بازیکن زیر 21 سال از مسابقات درفت وارد لیگ اصلی میشن ... بازیکنایی که حتی منی که تخصصی دنبال میکنم شاید اسمشونم ندونم ولی همشون (عین شصت تا) اسکن میشن و با واقعیت مو نمیزنن...!
حالا شما برید کلاتونو بندازید بالا که فیس نیمار درست شد و من در افق جا خشک کنم!!!!
 

aslirezahddd

PRO FIFA PLAYER
کاربر سایت
Oct 22, 2013
1,798
نام
Alireza
رای خودتون رو برای اضافه شدن لیگ ایران بدید :smile:
Vote for FIFA 19 Leagues
اول هم بشه ایران اضافه نمیکنن
دو سه سال قبلم اول میشد تو این رای گیری
ایران بخاطر بحث کپی رایت هیچوقت با این شرایط فعلی اضافه نمیکنن لیگشو
هنوز چیزای اولیه برای فدراسیون فوتبال تعریف نشده بعد بشینه با EA سر اینکه تیماشون به یه بازی اضافه شن مذاکره کنن :D
 
  • Like
Reactions: Siamak61 and ehsas1

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,108
نام
حسین
چندتا ویدیو از بازی دیدم. انصافا پیشرفت خوبی در بخش انیمیشن ها داشته. با توجه به لایسنس هایی که داره احتمال زیاد بازی رو برای بخش تک نفره میگیرم. در کل مبارک طرفداراش باشه.
 
  • Like
Reactions: ehsas1

aliagha2020

کاربر سایت
Aug 15, 2017
158
من چند تا کانالو سایت یرای فروش اشتراکی بازی سرچ کردم سردر گم شدم دوستانی که سابقه خرید این مدلی دارن یه سایت خوب معتبر معرفی کنن
به این کانالا که هیچ اطمینانی نیست ممکنه به قیمت ظرفیت دو یک اکانت هکی بهمون بندازن دستمونم جایی بند نیست که پیگیری کنیم
همه چیز قرو قاطی شده ممکنه شیش ماه صبر کنیم که ارزون بشه یهو ببینیم به همون قیمت روز اول یا بیشتر باید خرید بکنیم
بهتره همین اول بخریم یه سال کامل سرگرم بشیم
 
  • Like
Reactions: Siamak61

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,888
نام
محمد حسین
اخبار دمو
9 تیم تو بازی هست
– Bayern
– Juventus
– PSG
– Manchester City
– Manchester United
– Real Madrid
– Atletico Madrid
– Tottenham Spurs
– Borussia Dortmund
دو تا استادیوم برنابئو و متروپولیتانو هست
تایم 4 دقیقه و هوا بارانی و افتابی
یه چپتر journey و مدهای جدید kickoff
زمان رو امسال فیفامثل اینکه نمیگه تا روز عرضه ولی شایعه میگه 11 سپتامبر
 

mohsen 24

کاربر سایت
Nov 19, 2015
787
یکی یه ویدیو گذاشته که شورت تکون نمیخوره براساس اون ویدیو همه به این نتیجه رسیدن تکون خوردن شورت و لباس حذف شده مگه فیفا پس هست که بعد از این همه سال شورت ها لباس عین گونی هست دریغ از کوچکترین تکونی فیزیک لباس و شورت فیفا یکی از بهترین هاس در حالی که تو اون ویدیو نبایدم تکون میخورد چون شورت ها دقت کنید فیت بودن تو واقعیت هم شما شورت فیت بپوشید تکون نمیخوره این برای دوستان نگران شورت لباس

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر