FIFA 19

FIFA 19
Developer: EA Vancouver
Publisher: EA Sports
Engine Frostbite
Platform:
Microsoft Windows
Nintendo Switch
PlayStation 3
PlayStation 4
Xbox 360
Xbox One
Release: 30 September 2018
Genre: Sports , simulation
Mode: Single-player, multiplayer



FIFA-19-screen.jpg



FIFA یا FIFA Football از سری بازی های فوتبالی ( شبیه ساز فوتبال ) می باشد که بطور سالانه توسط کمپانی Electronic arts و تحت عنوان Ea Sports منتشر می شود . هنگامی که کمپانی EA وارد ساخت بازی های ورزشی مانند سری Madden NFL و NHL شد استودیوهای بسیاری برای رقابت با این عناوین وجود نداشتند ، اما هنگامی که شروع به ساخت سری FIFA کرد بازی های مانند Sensible Soccer , Kick Off و Match Day از اوایل دهه 80 در حال ساخت بوده اند ، به همین دلیل بازار رقابت برای بازی فوتبالی بعدی کمپانی EA بسیار داغ بود . هنگامی که این سری کار خود را در سال 1993 آغاز کرد نکته قابل توجه اش این بود که اولین بازی فوتبالی بود که بطور رسمی تیم های فوتبال و بازیکنان آنها را لایسنس کرده بود اما با انتشار سالانه این سری این عنوان به قدری پیشرفت کرده است که در آخرین عنوان منتشر شده در این سری ما شاهد لیگ های زیادی از سرتاسر دنیا بوده ایم که به طور انحصاری برای این بازی لایسنس شده اند . سری اصلی این بازی متمرکز بر روی لیگ های جهان می باشد که با بسته های الحاقی مانند FIFA World Cup , UEFA European Football Championship و UEFA Champions League کامل شده اند . تا سال 2011 سری فیفا به هجده زبان زنده دنیا ترجمه شده است و در پنجاه و یک کشور دنیا در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است . این سری در زمینه فروش موفق به کسب عدد 100 میلیون کپی شده است که این بازی را در جایگاه پرفروش ترین بازی ورزشی تاریخ و همچنین یکی از پرفروش ترین بازی ها در تاریخ بازی های رایانه ای قرار داده است .
در فوریه 2019 رونالدو از کاور و والپیپر ابتدای بازی FIFA 19 حذف شد ، نیمار و دیبالا و کوین دی بروینه جایگزین رونالدو شدند.

FIFA_19_new_cover.jpg


fifa_2.jpg

نقل از keyvan1370 :



انتظارها برای انتشار جدیدترین نسخه‌ی یکی از پرطرفدارترین بازی‌های ویدیویی رو به پایان است. 28 سپتامبر طرفداران فوتبال و بازی‌های ویدیویی فصل جدیدی را در دنیای فوتبال مجازی آغاز خواهند کرد. با توجه به اخبار منتشر شده امسال باید شاهد ویژگی‌های جدید و تغییرات مثبتی در گیم‌پلی، جزئیات بازی و مودهای مختلف آن باشیم؛ پس با هم نگاهی به این ویژگی‌ها و تغییرات می‌اندازیم.



Champions League



تمرکز اصلی فیفا 19 روی لیگ قهرمانان بوده و اضافه شدن لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و سوپر کاپ از جلمه ویژگی‌های مثبت این بازی می‌باشد. شما می‌توانید این مسابقات را در قالب مودهای مختلف و با گزارشگری تیمی جدید شامل Derek Rae و Lee Dixon تجربه کنید. مود اختصاصی جدیدی برای لیگ قهرمانان طراحی شده که شما می‌توانید با تیم دلخواهتان پا به این رقابت‌ها بگذارید و برای رسیدن به بازی فینال در ورزشگاه واندا متروپولیتانو در مادرید با سایر رقبا به رقابت بپردازید. علاوه بر این در مودهای Career و Kick-Off هم امکان تجربه‌ی این رقابت‌ها فراهم شده و در مود Ultimate Team هم شما این امکان را دارید تا تیم رویایی مورد علاقه‌ی خودتان را بر اساس آپدیت‌های به روز این رقابت‌ها بسازید و تجربه‌ای بی‌نظیر از بالاترین سطح فوتبال باشگاهی را داشته باشید.




عصری جدید در مود Kick-Off



شاید بتوان گفت این مود بیشترین تغییرات را به خودش دیده است؛ تغییرات مثبتی که باعث جذاب‌تر شدن آن شده و مدت‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند. علاوه بر حالت کلاسیک این مود که شامل یک بازی معمولی با قوانین همیشگی است؛ این بار شما می‌توانید به شکل‌های خاص‌تری نیز فوتبال مجازی را تجربه کنید. با هم نگاهی به بخش‌های جدید این مود می‌اندازیم:


Champions League
همان طور که بالاتر اشاره شد شما در این مود می‌توانید یک بازی (از مرحله گروهی گرفته تا فینال) با جو و حال و هوای لیگ قهرمانان را تجربه کنید.

Home & Away
در این بخش شما دو بازی به صورت رفت و برگشت برای تعیین برنده‌، بازی خواهید کرد و مثل فوتبال واقعی باید مراقب قانون گل‌های زده در خانه‌ی حریف برای تعیین نتیجه‌ی نهایی باشید.

Best of Series
در این بخش می‌توانید 3 یا 5 بازی با رقیب برگزار کنید و تیمی که در مجموع تعداد بازی بیشتری را ببرد، برنده‌ی رقابت خواهد بود. در این بخش تنها تعداد برد اهمیت داشته و تعداد گل‌ها در بازی‌های مختلف نقشی در نتیجه‌ی کلی نخواهند داشت.

Cup Finals
شما می‌توانید فینال یکی از رقابت‌های حذفی معتبر شامل لیگ قهرمانان، لیگ اروپا، FA Cup و... را تجربه کنید. برای این بخش کیت‌ها، توپ‌ها و حتی نمای دوربین اختصاصی (برای بعضی تورنومنت‌ها) در نظر گرفته شده تا نزدیک‌ترین تجربه به واقعیت را حس کنید.


House Rules

اگر به دنبال تجربه کردن فوتبال بدون هیچ حد و مرزی هستید این بخش برای شما طراحی شده ست. با هم نگاهی به بخش‌های مختلف House Rules می‌اندازیم:

Survival Mode
هر بار که یک تیم گل بزند یک بازیکن به صورت رندوم از همان تیم اخراج می‌شود تا در مقابل حریفشان به چالش کشیده شوند.

No Rules
هیچ خبری از خطا، کارت، آفساید و ... نیست! هرج و مرج را تجربه کنید!

Long Range
گل‌های به ثمر رسیده از داخل محوطه یک گل اما گل‌های به ثمر رسیده از خارج از محوطه‌ی جریمه دو گل حساب خواهند شد.

First To
در این بخش شما انتخاب می‌کنید که تیمی که برای اولین بار به تعداد گلی خاص برسد برنده‌ی مسابقه شود. اگر قانون را روی 3 گل بگذارید و در همان نیمه‌ی اول با 3 گل از حریف پیش بیافتید بازی تمام خواهد شد.

Headers & Volleys
در این بخش تنها گل‌هایی که از روی ضربه‌ی سر، شوت سر ضرب، ضربه‌ی آزاد و پنالتی به ثمر برسند حساب خواهند شد.



علاوه بر این‌ها شما امسال می‌توانید آمار مجموع تمام بازی‌های خود در مود Kick-Off را به تفکیک رقبایتان مشاهده کنید و لیستی از تعداد برد و باخت یا گل‌های زده و درصد مالکیت و ... را در مقابل هر حریف خود داشته باشید.



با این تفاصیل مطمئنا مود Kick-Off امسال از پرطرفدارترین بخش‌های بازی خواهد بود. خودتان را برای رقابت‌های جذاب و خاص با دوستانتان آماده کنید!




The Journey: Champions
سه قهرمان؛ سه داستان



امسال در این مود شما می‌توانید به صورت همزمان Alex Hunter، Danny Williams و Kim Hunter را در مسیرشان همراهی کنید. شما می‌توانید با الکس فوتبالیست‌های مطرح را ملاقات کنید و برای بردن لیگ قهرمانان بجنگید یا با کیم نقش مهمی در جام جهانی زنان داشته باشید.

علاوه بر این تجربه‌ی فوتبال کلاسیک با حال و هوای خاص خودش در قالب پدربزرگ الکس هم توجه بسیاری از طرفداران را به این بخش جلب کرده است.




Ultimate Team



محبوب‌ترین مود بازی فیفا امسال علاوه بر کارت‌ها و ترکیب‌های مخصوص لیگ قهرمانان و لیگ اروپا بخشی به نام Division Rivals را به بازی اضافه کرده که طی آن بر حسب عملکردتان در چند بازی ابتدایی Skill Rating مخصوص به خود را دریافت خواهید کرد و بر اساس آن در یک دیویژن خاص قرار خواهید گرفت. در طول هفته با عملکرد بهتر می‌توانید این ریتینگ را بالا برده و به دیویژن بالاتر صعود کنید. در پایان هر هفته بر اساس امتیازاتی که جمع کرده‌اید هدایایی برای شما در نظر گرفته می‌شود که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب و برای بهتر کردن تیمتان از آن استفاده کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید از امتیازاتی که در طول هفته در این بخش به دست آورده‌اید برای صعود به Weekend League استفاده کنید یا آن امتیازات را حفظ کرده و برای هفته‌های بعد از آن‌ها استفاده نمایید. در خود مسابقات Weekend League نیز امتیازاتی برای صعود مجدد به این مسابقات در هفته‌های بعد در نظر گرفته شده است تا راه صعود به این رقابت‌های جذاب هموارتر از قبل شود.


محیط کاربری این بخش هم کاربردی‌تر شده و شما هنگام جست و جوی بازیکنان مورد علاقه‌تان و همین‌طور هنگام مرتب‌سازی باشگاهتان گزینه‌های متنوع بیشتری از جمله قیمت آن‌ها برای دست‌یابی سریع به بازیکن مد نظرتان خواهید داشت.


روند رو به صعود این مود امسال هم ادامه پیدا کرده و قطعا طرفداران این مود را راضی نگه خواهد داشت.




Icons



امسال هم مانند سال گذشته شاهد حضور بازیکنان مطرح سال‌های دور در مود التیمیت تیم خواهیم بود و علاوه بر ستارگان سال گذشته ستارگانی چون یوهان کرایوف، ریوالدو، اوزه‌بیو، فیگو، جرج بست و ... نیز به جذابیت این بخش افزوده‌اند.
لیست کامل آیکان‌ها را از این لینک می‌توانید مشاهده کنید.




Gameplay



اما مهم‌ترین بخش بازی یعنی گیم‌پلی نیز امسال جزئیات جدیدی را شامل خواهد شد که با هم به مهمترین آن‌ها نگاهی خواهیم انداخت:


Active Touch System
این ویژگی به طور کامل نحوه‌ی دریافت و کنترل توپ را تغییر داده است. شما می‌توانید به شیوه‌های مختلف و به سبک فوتبالیست‌هایی همچون نیمار، کروس و ... توپ را کنترل و فضاسازی کنید. انیمیشن‌های متعددی برای این بخش در نظر گرفته شده که به بازی تنوع بیشتری خواهد داد. این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد تا با سر، پا، سینه و زانوی بازیکن تحت کنترلتان توپ را دریافت، حرکت کنید و تغییر مسیر دهید. هر چه مهارتتان در استفاده از این ویژگی جدید بیشتر شود کنترلتان روی توپ و بازی بیشتر شده و روان‌تر از گذشته بازی خواهید کرد.


Dynamic Tactics
این ویژگی جدید باعث کنترل شما روی جریان بازی بیشتر از هر زمان دیگری می‌شود. قبل از شروع بازی شما این امکان را دارید تا چندین پلن مختلف برای تیمتان در فاز دفاعی و حمله طراحی کنید و در طول بازی بدون نیاز به متوقف کردن بازی آن‌ها را اجرا و بینشان سوییچ کنید. اینکه تیمتان بازی مالکانه‌ای داشته باشد یا در پی ضد حمله‌های برق آسا باشد همه به شما بستگی دارد. حتی به کمک اسلایدرهای تعبیه شده می‌توانید فضای بین بازیکنانتان در لحظات مختلف بازی را کنترل کنید.

خبر خوب برای دشمنان Park The Bus و حریفانی که با بازی تاخیری و پاسکاری در انتهای زمین قصد وقت‌کشی دارند هم این است که با سیستم Pressure On Heavy Touch می‌توانید شدیدا بازیکنان حریف را تحت فشار بگذارید و وادار به اشتباهشان کنید.

به نظر می‌رسد امسال هر بازی فیفا یک نبرد تاکتیکی تمام عیار باشد درست مثل شطرنج.


50/50
iiBattles
نبردهای دو نفره بر سر تصاحب توپ امسال شکل جدیدی به خود گرفته و این هوش، جای‌گیری، قدرت بدنی و عکس‌العمل خاص بازیکنان است که مشخص می‌کند کدام‌یک پیروز این نبرد خواهند بود. امسال برای تصاحب توپ‌های سرگردان میانه‌ی میدان رقابت جذاب‌تری را شاهد خواهیم بود.


Timed Finishing
مهمترین ویژگی جدید فیفا 19 قطعا همین شوت‌های زمان‌بندی‌شده خواهد بود. سیستم شوت‌زنی سابق همچنان پا بر جا است اما اگر بعد از زدن دکمه‌ی شوت برای بار دوم روی این دکمه بزنید شاهد شوت‌های دقیق‌تر و قوی‌تری خواهید بود؛ اما این شیوه همچون شمشیر دولبه‌ای است که هم می‌تواند کیفیت شوت شما را بالا ببرد و هم می‌تواند باعث شود به جای دروازه، نقطه‌ی کرنر را هدف بگیرید! برای آشنایی بیشتر با این شیوه باید از Trainer فیفا استفاده کرد و وقتی نشانگر به محدوده‌ی سبز رسید برای بار دوم دکمه‌ی شوت را فشرد و طبیعتا هر چه بازیکن شما موقعیت بدتری برای شوت‌زنی داشته باشد امکان خطا بالاتر رفته و محدوده‌ی سبز هم کوچکتر خواهد شد. به محض اینکه کاملا متوجه کارکرد این روش شدید می‌توانید بدون Trainer هم از آن استفاده کنید و هر زمان که به درستی از این روش استفاده کنید نشانگر مثلثی بالای بازیکنتان سبز خواهد شد تا متوجه دقت ضربه‌تان بشوید.

اینکه این شیوه‌ی جدید تا چه حد موفق خواهد بود سوالی است که چند هفته‌ بعد از انتشار بازی و بعد از بالا رفتن مهارت پلیرها می‌توان به آن پاسخ داد.




Career Mode و Pro Club

در این دو بخش متاسفانه شاهد تغییرات زیادی نبودیم. تنها در بخش کریر جزئیات حواشی بازی مثل تصاویر قبل از بازی لیگ قهرمانان یا معرفی بازیکن جدید و سرچ بر اساس بند آزاد سازی و ... و تغییرات جزئی در خصوص مربیان و بازیکنان جوان اضافه شده است.




License

امسال EA سنگ تمام گذاشته و با لایسنس کردن لیگ‌های معتبر از جمله لالیگا که برای امسال خیلی مورد توجه قرار گرفته بیش از پیش در راستای کامل شدن این بازی قدم برداشته است. لایسنس شدن لیگ‌های معتبر(انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و...) و بالا رفتن شمار استادیوم‌های لایسنس شده همه و همه به بالا رفتن جذابیت بازی به خصوص برای طرفداران بخش آفلاین کمک کرده است.
لیست استادیوم‌های لایسنس شده را می‌توانید از این لینک ببینید.




در مجموع به نظر می‌رسد امسال هم در بخش آنلاین و هم در بخش آفلاین با بازی کامل‌تری نسبت به سال‌های پیش رو به رو هستیم و باید صبر کرد و دید با انتشار بازی انتظاراتی که با این اخبار و حواشی بالا رفته تا چه حد برآورده خواهند شد.



متاسفانه اخبار غیر رسمی تایید شد و باز هم رونالدو کاور بازی هستش:

fifa-19-cover.jpg


تاریخ عرضه دمو:

2018 ,Demo will arrive on Thursday, September 13

نقل از
rahyarpaul

یه چند تا تغییر خیلی کوچک،در کریر فیفا وجود داره نسبت به پارسال،که اینجا میگم
قبلا تو ترانسفر که میرفتی برای صحبت و جابه جایی بازیکن،طرف میگفت فقط فلان پست رو میخوام الان به سه پست افزایش پیدا کرده.
FIFA_19_CAREER_MODE_NEW_FEATURES_I_Haven_t_Shown_Before_2_YouTube_MKV_20180912_135513_341.jpg


نمایش مراحل لیگهای حذفی یه تغییراتی کرده

ibb7_fifa_19_career_mode_-_new_features_i_haven_39_t_shown_before_2_-_youtube.mkv_20180912_135211.686.jpg


جدول مسابقات هم تغییر ظاهر داره

kxpp_fifa_19_career_mode_-_new_features_i_haven_39_t_shown_before_2_-_youtube.mkv_20180912_135451.281.jpg


28 استادیوم فیک و 76 استادیوم لایسنس شده.
در کل 104 استادیوم

نقل از
19Rodar

چند تا چیز جدید در کریر فیفا ۱۹ که جالبه:


- حرکت بازیکنان و حواشی مربوط به سوار شدنشون به اتوبوس برای بازی های لیگ قهرمانان در ویدیویی نشون داده میشه!

- مبلغ آزاد سازی بازیکن یا همون clause روی پروفایل هر بازیکن نمایش داده میشه.

- بازیکنان آکادمی و جوان تیمتون تصاویر سه بعدی مناسب تری دارند

-میتوانید شماره بازیکنانتان در تیم ملی هم ویرایش کنید

-در جدول برترین گلزنان و پاسورهای لیگ در کنار تعداد گل و پاس زده مینویسه که چند تا بازی هم انجام دادن بازیکنان!

- تماشاگران تیمتون توی استادیوم عکس بزرگ بازیکنان مشهور تیمتون رو در دست دارند.
 
آخرین ویرایش:

DellaFonte

کاربر سایت
Mar 20, 2018
298
کاور رسمیه؟ از آنجا که لیورپول پارتنرشیپ کونامیه عرض کردم


اطلاعات رسمی ای پیدا نکردم در این مورد


این موتور موتوری نیست که بشه راحت ازش گذشت! حالا حالاها مهمونه!:D اونقدام بد نی!:D البته من خودم زیاد فوتبالی نیستم ولی توی 17 که باگه عجیب غریبی نداشت جز یه شروع مجدد از تو زمین خودم که رفت تو گل با سوتیه دروازه بانه بارسا!:D

Frostbite is not suited for FIFA • r/FIFA
 

samadi741

کاربر سایت
Sep 23, 2017
716
نام
محمد

kanway

کاربر سایت
Aug 3, 2013
2,556
نام
پوریا
این موتور موتوری نیست که بشه راحت ازش گذشت! حالا حالاها مهمونه!:D اونقدام بد نی!:D البته من خودم زیاد فوتبالی نیستم ولی توی 17 که باگه عجیب غریبی نداشت جز یه شروع مجدد از تو زمین خودم که رفت تو گل با سوتیه دروازه بانه بارسا!
Frostbite is not suited for FIFA • r/FIFA
خیلی بعیده که فیفا19 موتورش عوض شه ولی حرف هایی که تو ردیت زده شده کاملا درسته! نورپردازی تو روز کاملا چشمو خسته میکنه به قدری که خود EA مجبور شد داخل ویکند لیگ تمام بازیارو تو شب برگزار کنه! البته خود نورپردازی تو شبم مشکل داره ولی باز به مراتب بهتر از نورپردازی تو روزه. برخورد بازیکنام به همدیگه و به داور تو حالت عادی خیلی مشکل خاصی به نظر نمیاد ولی وقتی تو ویکند لیگ دارید بازی میکنید و نیاز دارید از هر موقعیتی به بهترین شکل استفاده شه, گیر کردن بازیکنا پشت داور (که زیادم اتفاق میفته) کامل رو بازی تاثیر میزاره! در مورد چهره ی بازیکنام اصلا فراستبایت اون انقلابی که همه انتظار داشتن رو بوجود نیاورد و یه چیز کاملا معمولی ارائه داد.

فیفا 19 مثل اینکه چمپیونز لیک داره کسی خبری داره بزاره
اینکه داره یا نه هنوز مشخص نیست ولی امروز خبر اومد که UEFA با کونامی قطع همکاری کرده به خاطر همین احتمال داره که قراردادی رو با EA بسته باشه!

Konami to end partnership with UEFA
 

ahmadreza.2153

کاربر سایت
Mar 7, 2017
388
احتمالش که این سری موتور گرافیک عوض کنن خیلی پایینه من احتمال میدم تو فیفا ۲۰ شاهد تعویض موتور گرافیک و تغیرات باشیم الان واقعن ۴ ساله بازی همونه با یکم تغیرات کم


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: hesearoom

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
دوستان موتور گرافیکی بازی رو عوض نمیکنن و از بالا دستور داده شده به تمامی استدیو های ea که باید به اجبار از موتور گرافیکی FB استفاده کنن . این موتور برای بازی های سوم شخص اصلا مناسب نیست و مشکلات اساسی داره ولی گفته شده سر همون بازی استار وارزی که داشت ساخته میشد قابلیت های ساپورت درست حسابی از بازی های سوم شخص رو هم توش گنجوندن و شاید فیفا هم از اون قابلیت ها استفاده بهینه ای در آینده کنه .

موتور گرافیکی FB به شدت قدرتمنده ولی برای بازی های اول شخص طراحی شده . من بار ها گفتم و بازم میگم فیفا هر بدبختی داره سر موتور فیزیک خودش داره !

یعنی این طوری بگم موتور فیزیک FB که اختصاصی خود همین موتور هست برای بازی های سوم شخص کلا طراحی نشده ! . یا باید این موتور فیزیک رو سازنده ها روش کار کنن و با بازی های ورزشی بهینش کنن و یا این که یه موتور فیزیک جداگانه برای این بازی در نظر بگیرن .

به طور مثال HAVOK و یا NVIDIA Physx

اگه توجه کنین این موتور در به تصویر آوردن استادیوم ها و .... بی نظیر عمل کرده ولی هر بدبختی داره تو بخش انیمیشن ها و .... هستش که مربوط به موتور فیزیک این بازی هستش که از نسل هفتم تا به حال اصلا دست نخورده ! اینا بخوان موتور فیزیک رو تغییر بدن باید به کل تمامی انیمیشن ها رو بریزن دور و از دوباره سازی کنن و بعد هم ادقام سازی انیمیشن های جدید با زمان پاسح گوبی دسته و گیم پلی بازی رو باید بهینه کنن و ......

خلاصه بگم موتور گرافیکی FB به خودی خود مشکلی نداره و این موتور فیزیک بازی هستش که داستان های خودش رو داره ! .... اون مشکلات نور پردازی اینا هم بی عرضگی تیم سازندست که نمیتونه خوب در بیاره و وقتی شما در سال 650 میلیون دلار از بخش التیمیت در میاری دیگه حسی میمونه برای پیشرفت بازی ؟ وقتی کلی چهره ساخته نشده هست و تیم سازنده هیچ اهمیتی نمیده به این موضوع و .....

من این رو هم بگم درسته از این موتور گرافیکی جدید در بازی فیفا استفاده شده ولی هنوز از خیلی قابلیت های این موتور برای این بازی استفاده نکردن هنوز . کلا تیم سازنده تو خوابه و همین طور داره پول پارو میکنه و پول پارو میکنه .... رقیبی هم تو فروش نداره که بخواد بجنبه و تکونی بخوره !

حالا کمی سرم خلوت تر شد میام دربارش کمی بیشتر صحبت میکنم .
 
آخرین ویرایش:

aslirezahddd

PRO FIFA PLAYER
کاربر سایت
Oct 22, 2013
1,798
نام
Alireza
دوستان موتور گرافیکی بازی رو عوض نمیکنن و از بالا دستور داده شده به تمامی استدیو های ea که باید به اجبار از موتور گرافیکی FB استفاده کنن . این موتور برای بازی های سوم شخص اصلا مناسب نیست و مشکلات اساسی داره ولی گفته شده سر همون بازی استار وارزی که داشت ساخته میشد قابلیت های ساپورت درست حسابی از بازی های سوم شخص رو هم توش گنجوندن و شاید فیفا هم از اون قابلیت ها استفاده بهینه ای در آینده کنه .

موتور گرافیکی FB به شدت قدرتمنده ولی برای بازی های اول شخص طراحی شده . من بار ها گفتم و بازم میگم فیفا هر بدبختی داره سر موتور فیزیک خودش داره !

یعنی این طوری بگم موتور فیزیک FB که اختصاصی خود همین موتور هست برای بازی های سوم شخص کلا طراحی نشده ! . یا باید این موتور فیزیک رو سازنده ها روش کار کنن و با بازی های ورزشی بهینش کنن و یا این که یه موتور فیزیک جداگانه برای این بازی در نظر بگیرن .

به طور مثال HAVOK و یا NVIDIA Physx

اگه توجه کنین این موتور در به تصویر آوردن استادیوم ها و .... بی نظیر عمل کرده ولی هر بدبختی داره تو بخش انیمیشن ها و .... هستش که مربوط به موتور فیزیک این بازی هستش که از نسل هفتم تا به حال اصلا دست نخورده ! اینا بخوان موتور فیزیک رو تغییر بدن باید به کل تمامی انیمیشن ها رو بریزن دور و از دوباره سازی کنن و بعد هم ادقام سازی انیمیشن های جدید با زمان پاسح گوبی دسته و گیم پلی بازی رو باید بهینه کنن و ......

خلاصه بگم موتور گرافیکی FB به خودی خود مشکلی نداره و این موتور فیزیک بازی هستش که داستان های خودش رو داره ! .... اون مشکلات نور پردازی اینا هم بی عرضگی تیم سازندست که نمیتونه خوب در بیاره و وقتی شما در سال 650 میلیون دلار از بخش التیمیت در میاری دیگه حسی میمونه برای پیشرفت بازی ؟ وقتی کلی چهره ساخته نشده هست و تیم سازنده هیچ اهمیتی نمیده به این موضوع و .....

من این رو هم بگم درسته از این موتور گرافیکی جدید در بازی فیفا استفاده شده ولی هنوز از خیلی قابلیت های این موتور برای این بزای استفاده نکردن هنوز . کلا تیم سازنده تو خوابه و همین طور داره پول پارو میکنه و پول پارو میکنه .... رقیبی هم تو فروش نداره که بخواد بجنبه و تکونی بخوره !

حالا کمی سرم خلوت تر شد میام دربارش کمی بیشتر صحبت میکنم .

من خودم فن فیفام از همون فیفا 07 بگیر تا الانش .. اما باید واقعیتو گفت این فیفا 18 مشکل داره .. اصلا معلوم نیس مشکلش کجاست ولی ناقصه بازی .. اینکه مثلا یه سری اتفاقای عجیب میوفته تو بازی اینام از موتور گرافیکیه یعنی ؟ نمیدونم بازی کردی یا نه ..

بالای 2000 هزار تا بازی کردم اما میدونم خیلی باگای مسخره داره که حتی تو فیفا 10 هم پیدا نمیشد .. یه کاری کردن با این بازی هیچ جوره با هیچ اپدیتی درست نمیشه انگاری دست خودشونم نیست و نمیتونن حل کنن ایرادارو .. البته این مشکلا تو نسخه 17 هم بود تا حدی ولی امسال خیلی عجیب غریبه یعنی نمیشه درک کرد

الان من دو خط نوشتم ولی نمیتونم دقیق بگم بهت مشکل از چیه .. فقط این بازی عجیب ناقصه .. حتی نمیشه گفت مشکلات مسخرشو :| من کاری به انیمیشنا و و استایل بازیکنا ندارم که بگم ایراد بازی ایناس .. ولی یه مشکلا اساسی تری داره که کلا لذت بازی رو میگیره از گیمر ..

اینا اومدن بازی رو جوری درست کردن امسال که هر کسی اولین بار هم میاد سر این بازی راحت جذبش میشه و این خیلی مسخرس و نوب پسند شده .. مشکل اصلی بازیم رو بخش دفاعیه .. اول اینکه اخه ea احمق چرا اومدی دفاع رو دادی به cpu .. نمیدونم در جریانی یا نه ولی کلا یه جوری جون کندن که هر کی اولین بارشم باشه میتونه راحت ببنده فضارو و اوج مسخره بودن یه بازیه !!!

یعنی کسی دفاع هم بلد نباشه خود به خود پا میندازن فضا رو پوشش میدن حتی اگه دسته رو طرف ول کنه ..اوکی این کارو کردید اشکال نداره ولی دقیقا از اونور یه سری باگای مسخره داره .. یهو دفاع باز میشه .. حتی بهترین نوع بازیتو کنی حتی همه جوره حواست باشه .. الان تو همین حرف من تناقص هست ولی نمیتونم واست توضیح بدم جز اینکه خودت بازی کرده باشی .. این فیفا خیلی مزخرفه خیلی

یعنی خدا شاهده فقط به امید world cup نگه داشتم بازیو .. یعنی مزخرف ترین نسخه فیفاس این نسخه .. حتی به جایی رسیده خواستم بشکونم دیسکو
من تو التیمیتش از پله تا رونالدو برزیلی و همه رو داشتم تو تیمم و خدایی زیادم نباختم که گله کنم ولی میدونم خیلی این بازی امسال مسخرس و بیخود

امسال هم التیمیت بازی کردم هم سیسن .. تو سیسن نوبن زیاد به چشم نمیاد شاید 5 6 تا باخت داشته باشم و بقیه رو بردم تو سیسن بالای 200 تا حدودا و چند تایی مساوی ولی واقعا وقتی میدونم این بازی این همه اتفاقای مسخره توشه لذت انچنانی نمیبرم ..

اما این مشکلات مسخره تو التیمیت و قسمت فوت چمپیون خودشو خیلی راحت نشون میده چون اونجا خیلی قوی ترن و تیماشونم قوی تره .. و چند ماهیی میشه کلا دیگه سمتش نمیرم چون اصلا لذتی نداره این گیم وقتی هر روز باید اعصاب خوردی بکشی


من دلیل اینکه نظرتو نقل قول کردم این بود که فقط میخوام بدونم این مشکلات از کدوم قسمته .. چون اینا بالا 10 تا اپدیت دادن اما هیچوقت نمیتونن درستش کنن گندیو که زدن .. واسم عجیبه واقعا .. از موتور گرافیکیشونه یعنی ؟

حالا باز این حرفای منو شاید چون فیفا زیاد بازی نمیکنی متوجه نشی ( میدونم بیشتر فن پیس هستی با توجه به نوشته هات ) ولی بچه هایی که فیفا بازن میدونن چی میگم
 
آخرین ویرایش:

DellaFonte

کاربر سایت
Mar 20, 2018
298
تا وقتی مخاطب آرکید پسند وجود داره ea حالا حالا میتازه با فیفا و nfs ش ! یه نگاه به محتوا این دو نمونه ساخته ea بندازید با اندک تغییرات و زحمات بیشترین فروش رو داشتند . کونامی هم در بحث لایسنس و حواشی عقب افتاده ست ولی از نظر فنی تو جایگاه بالاتره در قیاس با ea . یکی گیم پلی و انیمشین و فیزیک داره یکی چون لایسنس داره حتی زحمت به تغییرات نمیده همینجوری از نسل 7 پورت میکنه:/ خیلی بیخود و بیجهت سالی 120 دلار هزینه دو تا فوتبال ناقص میکنیم هرکدوم از هرجهاتی ناقص ن . ولی از نظر شبیه سازی و مسائل فنی اصلا pes رو ناقص نمیدونم
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
من خودم فن فیفام از همون فیفا 07 بگیر تا الانش .. اما باید واقعیتو گفت این فیفا 18 مشکل داره .. اصلا معلوم نیس مشکلش کجاست ولی ناقصه بازی .. اینکه مثلا یه سری اتفاقای عجیب میوفته تو بازی اینام از موتور گرافیکیه یعنی ؟ نمیدونم بازی کردی یا نه ..

بالای 2000 هزار تا بازی کردم اما میدونم خیلی باگای مسخره داره که حتی تو فیفا 10 هم پیدا نمیشد .. یه کاری کردن با این بازی هیچ جوره با هیچ اپدیتی درست نمیشه انگاری دست خودشونم نیست و نمیتونن حل کنن ایرادارو .. البته این مشکلا تو نسخه 17 هم بود تا حدی ولی امسال خیلی عجیب غریبه یعنی نمیشه درک کرد

الان من دو خط نوشتم ولی نمیتونم دقیق بگم بهت مشکل از چیه .. فقط این بازی عجیب ناقصه .. حتی نمیشه گفت مشکلات مسخرشو :| من کاری به انیمیشنا و و استایل بازیکنا ندارم که بگم ایراد بازی ایناس .. ولی یه مشکلا اساسی تری داره که کلا لذت بازی رو میگیره از گیمر ..

اینا اومدن بازی رو جوری درست کردن امسال که هر کسی اولین بار هم میاد سر این بازی راحت جذبش میشه و این خیلی مسخرس و نوب پسند شده .. مشکل اصلی بازیم رو بخش دفاعیه .. اول اینکه اخه ea احمق چرا اومدی دفاع رو دادی به cpu .. نمیدونم در جریانی یا نه ولی کلا یه جوری جون کندن که هر کی اولین بارشم باشه میتونه راحت ببنده فضارو و اوج مسخره بودن یه بازیه !!!

یعنی کسی دفاع هم بلد نباشه خود به خود پا میندازن فضا رو پوشش میدن حتی اگه دسته رو طرف ول کنه ..اوکی این کارو کردید اشکال نداره ولی دقیقا از اونور یه سری باگای مسخره داره .. یهو دفاع باز میشه .. حتی بهترین نوع بازیتو کنی حتی همه جوره حواست باشه .. الان تو همین حرف من تناقص هست ولی نمیتونم واست توضیح بدم جز اینکه خودت بازی کرده باشی .. این فیفا خیلی مزخرفه خیلی

یعنی خدا شاهده فقط به امید world cup نگه داشتم بازیو .. یعنی مزخرف ترین نسخه فیفاس این نسخه .. حتی به جایی رسیده خواستم بشکونم دیسکو
من تو التیمیتش از پله تا رونالدو برزیلی و همه رو داشتم تو تیمم و خدایی زیادم نباختم که گله کنم ولی میدونم خیلی این بازی امسال مسخرس و بیخود

امسال هم التیمیت بازی کردم هم سیسن .. تو سیسن نوبن زیاد به چشم نمیاد شاید 5 6 تا باخت داشته باشم و بقیه رو بردم تو سیسن بالای 200 تا حدودا و چند تایی مساوی ولی واقعا وقتی میدونم این بازی این همه اتفاقای مسخره توشه لذت انچنانی نمیبرم ..

اما این مشکلات مسخره تو التیمیت و قسمت فوت چمپیون خودشو خیلی راحت نشون میده چون اونجا خیلی قوی ترن و تیماشونم قوی تره .. و چند ماهیی میشه کلا دیگه سمتش نمیرم چون اصلا لذتی نداره این گیم وقتی هر روز باید اعصاب خوردی بکشی


من دلیل اینکه نظرتو نقل قول کردم این بود که فقط میخوام بدونم این مشکلات از کدوم قسمته .. چون اینا بالا 10 تا اپدیت دادن اما هیچوقت نمیتونن درستش کنن گندیو که زدن .. واسم عجیبه واقعا .. از موتور گرافیکیشونه یعنی ؟

حالا باز این حرفای منو شاید چون فیفا زیاد بازی نمیکنی متوجه نشی ( میدونم بیشتر فن پیس هستی با توجه به نوشته هات ) ولی بچه هایی که فیفا بازن میدونن چی میگم
سلام به شما .

درباره PES که آره و از نسخه 2016 به بعد از دوباره رفتم طرف PES و تا الان هم که خب سمت PES هستم و دارم اون رو بازی میکنم ( از فیفا 08 تا خود فیفا 15 هم که یکسره فیفا بازی میکردم و دوستان در جریان هستن و بار ها اشاره کردم ) و کاری به بازی PES در این تاپیک نداریم و از مشکلاتش که بار ها و بار ها گفتیم و این جا بیشتر باید درباره فیفا صحبت کرد همون طور که خود شما درباره مشکلات بازی داری اشاره میکنی ! ولی خب چون هر دو بازی فوتبالی هستن نا خوداگاه مقایسه بینشون صورت میگره و اجتناب ناپذیره !

ببین بخشیش به موتور فیزیک بر میگرده و همین طور موتور گرافیک و بخشی هم به سیاست های تیم سازنده بازی میشه گفت ! که بین یه بازی آرکد و شبیه ساز در این نسل موندن و در دوراهی گیر کردن و میخوان گیم پلی بدن که همه قشر ها رو جذب خودش کنه !!! و همین طور عوامل دیگه ای هم دخیل هستن در این ماجرا !

بیشتر به سیاست های تیم سازنده بر میگرده و سران EA ! الان اینا اومدن بازی رو طوری طراحی کردن و قصد دارن که تمامی قشر گیمر رو طرف خودشون جذب کنن و از این راه پول در بیارن ! تیم سازنده قشنگ به بیراهه رفته ! الان بعد از نسل هفتم این بازی تغییرات بنیادی تو گیم پلی بازی ندادن ! ویژگی ها و قابلیت های ریشه ای و جدیدی به بازی اضافه نکردن ! و این رو بگم ببین ما انسانیم و سال به سال میگذره ذهن ما میخواد با توجه به پیشرفت صنعت گیم خب تو بازی هم پیشرفت ها رو ببینیم ! وقتی هر سال میبینیم که این بازی فقط داره تو اسلایدر ها تغییراتش دیده میشه ما رو قشنگ گیج میکنه ! خسته میکنه و زده میکنه ! شما میگین حتی وقتی میبریم هم راضی نیستیم ! این خودش کلی بحثه توش ! پس یه چیزی این وسط مشکل داره !

من واقعا سخته بخوام توضیح بدم ! اصلا این طوری حساب کنیم ! شما نسل هفتم رو یادته ؟ فیفا رو میگم ! از نسخه 2008 فیفا یه بازی نسل هفتمی تمام عیار بود و پادشاهیش شروع شد ! اینا رو مو به مو میگم شاید دوستان یادشون رفته باشه و این چیزا رو میگم تا شاید بتونم نشون بدم چرا حتی تو فیفا شما برنده میشین هم حس خوبی ندارین ( این رو همین اول بگم هر چیزی از فیفا دارم میگم دلیل نمیشه که PES هم مثلا این نسل ترکونده و اون بازی هم خاک برسری های خودش رو داره ، این از این و میخواستم روشن کنم و تو تاپیک خودش بار ها بخش هایی رو که نابوده ترول کردیم و مسخره کردیم مثل بخش صدا گذاریش و .... )

وقتی فیفا 08 اومد اصلا من اولین بار این بازی رو دیدم دهنم همین طور باز مونده بود از بس این بازی انیمیشن هاش و فیزیکش یه چیزی ماورایی بود تو زمان خودش و PES 2008 دقیقا جلوش مثل یه بازی آرکد به نظر میرسید ! فیفا 08 که اومد دقیقا تبلیغات بازی روی انیمیشن های بی نظیر نسل هفتمی و مدرن زمان خودش بود ! هوش مصنوعی بی نظیر در کنار جلوه های بصری عالی ! یه بازی مدرن نسل هفتمی تمام عیار ! یعنی سازنده ها هم گیم پلی فنی و هم گیم پلی بصری بازی رو توش انقلابی به وجود آورده بودن !

بعد فیفا 09 اومد ! که 250 بخش بازی رو بهبود دادن و سیستم فیزیک بازی دوباره سازی شد و و تکنولوژی جدید برای دروازه بان ها در نظر گرفته شد و روی هوش مصنوعیشون به شدت کار شد و برخورد های فیزیکی بازی رو روش کار کردن و این بخش رو هم دوباره سازی کردن و فقط بخش گیم پلی بازی رو تو یک سال زدن بازم دیوانه وار به طور ریشه ای روش کار کردن ! دیوید روتر اومد گفت ما برای چهار سال بعدمون هم برنامه داریم و میدونیم نسخه بعد دقیقا باید چی کار کنیم و من دقیقا یادمه میگفت ما یه دفتر داریم و تمامی برنامه های پیشرفت بازیمون رو مو به مو نوشتیم و داریم روشون کار میکنیم و خیلی صحبت کرده بود و خیلی هم با طرفدار های بازی صحبت میکردن و الان تو نسل هشتم کجا هستن ؟ چی کار میکنن ؟ چرا هیچ خبری ازشون نیست ؟ شما نسل هفتم رو یادتونه اینا چقدر میومدن درباره پیشرفت های بازی مو به مو توضیح میدادن ؟!

فیفا 10 اومد و باز هم کلی تغییرات بزرگ ! بازم از ریشه مشکلات گیم پلی رو حل کردن و توسعه دادن و پیشرفت دادن ! شما وقتی خشت اول رو تر و تمیز بنیان گذاری کنی تا آخرش هم صاف و تر و تمیز ادامه میدی ! موتور گرافیک و موتور فیزیک فیفا در نسل هفتم به شدت عالی بود و ریشه و بنیانش عالی طراخی شده بود و به همین خاطر هر سال که میگذشت قدرت این موتور های گرافیک و فیزیک بیشتر و بیشتر دیده میشد و قدرتش به طور تساعدی هر سال بیشتر دیده میشد و بیشتر خودش رو نشون میداد ! باعث و بانی این کار هم جو بوشی بود که بازی های ورزشی نسل هفتمی مدیون اون شخص هستن و همین طور سیاست های عالی EA در نسل هفتم که من دقیقا یادمه گفته بودن در این نسل ما به کیفیت اهمیت میدیم و پیتر مور رو آوردن و خلاصه کلی برنامه مدون و درست داشتنن !

فیفا 11 اومد و دریبل انقلابی 360 درجه رو با سازگاری آنالوگ های دسته انجام داد و بازیکن ها رو میشد 360 درجه حرکت داد و دقیقا یادمه این قدرت موتور فیزیک بازی بودکه توانایی این کار رو داشت و چون انیمیشن هایی باید طراحی میشد که با حرکت 360 درجه مطابقت داشته باشن و نسل ششم اصلا نمیشد چنین کار هایی کرد ! پس نتیجه میگیریم بخشی از پیشرفت گیم پلی رو موتور گرافیکی و موتور فیزیک انجام میدن و دقیقا یادمه سال بعد PES 2012 اومد از تیم سازنده فیفا 11 تقلید کنه و دریبل 360 درجه رو اضافه کردن به بازی ولی انقدر موتور گرافیکی و به خصوص موتور فیزیک PES داغون و نسل ششمی بود که اصلا نمیتونست این دریبل های 360 درجه رو شبیه ساز کنه و یه افتضاخ تمام و کمال بود اون کارشون و مایه خنده و ترول طرفدار های خود PES شده بود در اون زمان ! :)):Dیعنی دقیقا PES تو نسل هفتم اشتباهی رو کرد که فیفا در این نسل هشتم کرد و یه موتور گرافیک و فیزیک مخصوص بازی های فوتبالی نساخت و سازندگان PES در نسل هفتم در خواب فرو رفته بودن !

تو فیفا 11 بازم روی هوش مصنوعی دروازه بان ها کار شده بود و سیستم پاس کاری جدید اضافه کرده بود و کلی کار کرده بودن که من حضور ذهن ندارم .

فیفا 12 هم اومد که انقلابی بود در کل بازی های فوتبالی تاریخ صنعت گیم و یکی از بهترین بازی های فوتبالی کل تاریخ بود ! با معرفی سیستم جدید فیزیک پویایی به نام ایمپکت انجین و همین طور سیستم دفاعی دیوانه واری به نام تاکتیکال دیفندینگ که بازی رو بیش از پیش به سوی یه بازی شبیه ساز سوق داد و نحوه دفاع کردن در بازی های فوتبالی رو به کل دگرگون کرد ! نسل هفتم سازنده های فیفا به حق این بازی رو سال به سال به سوی شبیه ساز حرکت دادن و سیستم کاستوم تاکتیک و پرسنالیتی هم در نسخه های نسل هفتمی فیفا اضافه شده بود و حتی سیستم جدید شوت زنی و .... یعنی اینا هر سال چند ویژگی ریشه ای اضافه میکردن به بازی و فقط اسلایدر ها رو تغییر نمیدادن مثل این فیفایی که در نسل هشتم شده ! اینا هر سال میان هی اسلایدر های مخفی بازی رو دست کاری میکنن ! نه ویژگی ریشه ای جدیدی به بازی اضافه میکنن و نه کار خاصی انجام میدن ! شما هر سال بیای همش دست کاری کنی گیم پلی ظاهری بازی رو دقیقا همینی میشه که میبینید ! همه چیز به هم میخوره ! انگاری موتور ماشین شما خرابه بعد میای رنگش میکنی موتور رو !!! و فقط ظاهر رو مثلا میخوای بهش جلا بدی ولی در عمق کار موتور مشکلات اساسی خودش رو داره و بد کار میکنه !

نکته جالب این جاست همون اول نسل هشت سر همه رو شیره مالیدن و گفتن موتور گرافیکی جدیدی به نام ایگنایت داریم که همش دروغ بود و تغییرات بزرگی رو شاهد نبودیم به جز این که جلوه های بصری بازی رو بخوان پیشرفتی بدن و از دوباره اومدن گفتن فیفا 17 از موتور گرافیکی جدیدی استفاده میکنه و باز هم روز از نو و روزی از نو !

همون انیمیشن ها ، همون گیم پلی ، همون هوش مصنوعی ! همون موتور فیزیک و همون ......

در کل افول فیفا در نسل هشتم از دید من :

1 - سیاست های سران EA که به کل عوض شده و دست تیم سازنده رو بستن و از بالا بهشون دستور دادن که بازی ای تولید کنن که عام پسند باشه و همه نوع قشر گیمر رو به بازی جذب کنن .

2 - نگاه بیش از حد و جنون انگیز به بخش آنلاین ! که این موضوع خودش باعث شده تیم سازنده دیگه هیچ توجه ویژه ای به گیم پلی نداشته باشه و فقط بخش التیمت رو هدف قرار بدن و در سال 650 میلیون دلار دارن سود میکنن از اون بخش . به نوعی کیفیت رو فدا کردن و گیم پلی ای تولید میکنن که عام پسند باشه ! متاسفانه !

3 - تفاوت های گیم پلی بازی در مد های مختلف ! در یک مدی کی سخت تره و در مد دیگری آرکد تر ! که خب همین باعث میشه بازی دچار سرگیجه بشه برای ساخت و توسعش !

4 - تغییر نکردن موتور گرافیک و فیزیک به معنای واقعی کلمه و نه فقط تبلیغات ! ظاهری : از اول نسل اینا یه موتور گرافیک و فیزیک مخصوص نسل هشت نساختن و بر اساس همن پیش نرفتن ! دقیقا کاری که در نسل هفتم به بهترین نحوم ممکن انجامش دادن ! هم موتور گرافیک و فیزیک نسل هفتمی تمام عیار ساختن و هم برنامه مدونی برای نسل هفتم داشتن ! جو بوش خودش یه PES باز بود و میگفت میخوام بازی ای بسازم که این PES رو به زیر بکشم ! خودش هم باورش نمیشد از موفقیت فیفا 08 .... هر چند که همون یک سال موند و برنامه هاش رو ریخت و از EA جدا شد .... دقیقا کاری که کوری با گاد اف وار این نسل هشتم انجام داد اون جو بوش در نسل هفتم با فیفا کرد ! برنامه مدون ریخت برای فیفا و همه چیز رو برای فیفا های نسخه بعدی فراهم کرد ! مثلا موتور ایمپکت انجین سه سال در دست ساخت بود و اینا جداگانه داشتن روش کار میکردن و در نسخه فیفا 12 هم مورد استفاده قرار داده شد و انقلابی به پا کرد اون زمان !

موتور فیزیک فیفای نسل هشتمی به شدت عقب مونده هستش ( انیمیشن ها و فیزیک توپ و هسته گیم پلی بازی ) وقتی چیزی رو شما هر سال هی دست کاری کنی و هی دست کاری کنی آخرش همین میشه ! . دقیقا عین یه ماشین میمونه که عمر خودش رو کرده شما به زور میخوای درستش کنی ! موتور فیزیک بازی باعث به وجود اومدن تمامی مشکلات این بازی هستش و سازنده هاش هم خوب اینو میدونن ولی خب بیخیال داستان شدن فعلا چون اصلا براشون مهم نیست ! از همون بخش التیمیت دارن نجومی پول پارو میکنن .

5 - دوراهی بین آرکد و شبیه ساز ! ( البته این مشکل رو PES هم باهاش دست و پنجه نرم میکنه البته نه به شدت فیفای نسل هشتمی )

6 - نبود هیچ برنامه مدونی برای فیفای نسل هشتمی ! حداقل در بخش گیم پلی رو دارم میگم وگرنه محتوای بازی به شدت عالیه و کم و کاستی نداره ! این بازی هر چی میکشه از داخل گیم پلی بازی هستش ! چه گیم پلی فنی و چه گیم پلی بصری !

گیم پلی فنی مثل تنظیمات اسلایدر ها و هوش مصنوعی و بالانس بین قدرت بازیکن ها و نفس بازیکن ها و بالانس میان دفاع و حمله و گیم پلی بصری هم مثل انیمیشن ها و مدلینگ و فیزیک توپ و ....که البته انیمیشن و فیزیک توپ به گیم پلی فنی هم میشه گفت مربوط میشن و کلا گیم پلی فنی و بصری وابسته هم هستن و مکمل هم هستن .

7 - استفاده بیش از حد از سیستم هندیکپ در بازی !!!

در آخر اینو بگم هنوز از قدرت موتور FB استفاده درست حسابی نکردن و موتور فیزیک بازی رو هم باید به کل عوض کنن . من مرده و شما زنده ! آخرش باید این کار رو بکنن و میبینین که روزی روزگاری وقتی موتور فیزیک جدید رو استفاده کردن بازی چه جون و روح تازه ای میگیره !:fearscream: انیمیشن ها و فیزیک توپ و برخورد های فیزیک و محاسبات گیم پلی بازی و خلاصه همه چیز تحت تاثیر موتور فیزیکه ! ....

پاینده باشید .
 
آخرین ویرایش:

aslirezahddd

PRO FIFA PLAYER
کاربر سایت
Oct 22, 2013
1,798
نام
Alireza
سلام به شما .

درباره PES که آره و از نسخه 2016 به بعد از دوباره رفتم طرف PES و تا الان هم که خب سمت PES هستم و دارم اون رو بازی میکنم ( از فیفا 08 تا خود فیفا 15 هم که یکسره فیفا بازی میکردم و دوستان در جریان هستن و بار ها اشاره کردم ) و کاری به بازی PES در این تاپیک نداریم و از مشکلاتش که بار ها و بار ها گفتیم و این جا بیشتر باید درباره فیفا صحبت کرد همون طور که خود شما درباره مشکلات بازی داری اشاره میکنی ! ولی خب چون هر دو بازی فوتبالی هستن نا خوداگاه مقایسه بینشون صورت میگره و اجتناب ناپذیره !

ببین بخشیش به موتور فیزیک بر میگرده و همین طور موتور گرافیک و بخشی هم به سیاست های تیم سازنده بازی میشه گفت ! که بین یه بازی آرکد و شبیه ساز در این نسل موندن و در دوراهی گیر کردن و میخوان گیم پلی بدن که همه قشر ها رو جذب خودش کنه !!! و همین طور عوامل دیگه ای هم دخیل هستن در این ماجرا !

بیشتر به سیاست های تیم سازنده بر میگرده و سران EA ! الان اینا اومدن بازی رو طوری طراحی کردن و قصد دارن که تمامی قشر گیمر رو طرف خودشون جذب کنن و از این راه پول در بیارن ! تیم سازنده قشنگ به بیراهه رفته ! الان بعد از نسل هفتم این بازی تغییرات بنیادی تو گیم پلی بازی ندادن ! ویژگی ها و قابلیت های ریشه ای و جدیدی به بازی اضافه نکردن ! و این رو بگم ببین ما انسانیم و سال به سال میگذره ذهن ما میخواد با توجه به پیشرفت صنعت گیم خب تو بازی هم پیشرفت ها رو ببینیم ! وقتی هر سال میبینیم که این بازی فقط داره تو اسلایدر ها تغییراتش دیده میشه ما رو قشنگ گیج میکنه ! خسته میکنه و زده میکنه ! شما میگین حتی وقتی میبریم هم راضی نیستیم ! این خودش کلی بحثه توش ! پس یه چیزی این وسط مشکل داره !

من واقعا سخته بخوام توضیح بدم ! اصلا این طوری حساب کنیم ! شما نسل هفتم رو یادته ؟ فیفا رو میگم ! از نسخه 2008 فیفا یه بازی نسل هفتمی تمام عیار بود و پادشاهیش شروع شد ! اینا رو مو به مو میگم شاید دوستان یادشون رفته باشه و این چیزا رو میگم تا شاید بتونم نشون بدم چرا حتی تو فیفا شما برنده میشین هم حس خوبی ندارین ( این رو همین اول بگم هر چیزی از فیفا دارم میگم دلیل نمیشه که PES هم مثلا این نسل ترکونده و اون بازی هم خاک برسری های خودش رو داره ، این از این و میخواستم روشن کنم و تو تاپیک خودش بار ها بخش هایی رو که نابوده ترول کردیم و مسخره کردیم مثل بخش صدا گذاریش و .... )

وقتی فیفا 08 اومد اصلا من اولین بار این بازی رو دیدم دهنم همین طور باز مونده بود از بس این بازی انیمیشن هاش و فیزیکش یه چیزی ماورایی بود تو زمان خودش و PES 2008 دقیقا جلوش مثل یه بازی آرکد به نظر میرسید ! فیفا 08 که اومد دقیقا تبلیغات بازی روی انیمیشن های بی نظیر نسل هفتمی و مدرن زمان خودش بود ! هوش مصنوعی بی نظیر در کنار جلوه های بصری عالی ! یه بازی مدرن نسل هفتمی تمام عیار ! یعنی سازنده ها هم گیم پلی فنی و هم گیم پلی بصری بازی رو توش انقلابی به وجود آورده بودن !

بعد فیفا 09 اومد ! که 250 بخش بازی رو بهبود دادن و سیستم فیزیک بازی دوباره سازی شد و و تکنولوژی جدید برای دروازه بان ها در نظر گرفته شد و روی هوش مصنوعیشون به شدت کار شد و برخورد های فیزیکی بازی رو روش کار کردن و این بخش رو هم دوباره سازی کردن و فقط بخش گیم پلی بازی رو تو یک سال زدن بازم دیوانه وار به طور ریشه ای روش کار کردن ! دیوید روتر اومد گفت ما برای چهار سال بعدمون هم برنامه داریم و میدونیم نسخه بعد دقیقا باید چی کار کنیم و من دقیقا یادمه میگفت ما یه دفتر داریم و تمامی برنامه های پیشرفت بازیمون رو مو به مو نوشتیم و داریم روشون کار میکنیم و خیلی صحبت کرده بود و خیلی هم با طرفدار های بازی صحبت میکردن و الان تو نسل هشتم کجا هستن ؟ چی کار میکنن ؟ چرا هیچ خبری ازشون نیست ؟ شما نسل هفتم رو یادتونه اینا چقدر میومدن درباره پیشرفت های بازی مو به مو توضیح میدادن ؟!

فیفا 10 اومد و باز هم کلی تغییرات بزرگ ! بازم از ریشه مشکلات گیم پلی رو حل کردن و توسعه دادن و پیشرفت دادن ! شما وقتی خشت اول رو تر و تمیز بنیان گذاری کنی تا آخرش هم صاف و تر و تمیز ادامه میدی ! موتور گرافیک و موتور فیزیک فیفا در نسل هفتم به شدت عالی بود و ریشه و بنیانش عالی طراخی شده بود و به همین خاطر هر سال که میگذشت قدرت این موتور های گرافیک و فیزیک بیشتر و بیشتر دیده میشد و قدرتش به طور تساعدی هر سال بیشتر دیده میشد و بیشتر خودش رو نشون میداد ! باعث و بانی این کار هم جو بوشی بود که بازی های ورزشی نسل هفتمی مدیون اون شخص هستن و همین طور سیاست های عالی EA در نسل هفتم که من دقیقا یادمه گفته بودن در این نسل ما به کیفیت اهمیت میدیم و پیتر مور رو آوردن و خلاصه کلی برنامه مدون و درست داشتنن !

فیفا 11 اومد و دریبل انقلابی 360 درجه رو با سازگاری آنالوگ های دسته انجام داد و بازیکن ها رو میشد 360 درجه حرکت داد و دقیقا یادمه این قدرت موتور فیزیک بازی بودکه توانایی این کار رو داشت و چون انیمیشن هایی باید طراحی میشد که با حرکت 360 درجه مطابقت داشته باشن و نسل ششم اصلا نمیشد چنین کار هایی کرد ! پس نتیجه میگیریم بخشی از پیشرفت گیم پلی رو موتور گرافیکی و موتور فیزیک انجام میدن و دقیقا یادمه سال بعد PES 2012 اومد از تیم سازنده فیفا 11 تقلید کنه و دریبل 360 درجه رو اضافه کردن به بازی ولی انقدر موتور گرافیکی و به خصوص موتور فیزیک PES داغون و نسل ششمی بود که اصلا نمیتونست این دریبل های 360 درجه رو شبیه ساز کنه و یه افتضاخ تمام و کمال بود اون کارشون و مایه خنده و ترول طرفدار های خود PES شده بود در اون زمان ! :)):Dیعنی دقیقا PES تو نسل هفتم اشتباهی رو کرد که فیفا در این نسل هشتم کرد و یه موتور گرافیک و فیزیک مخصوص بازی های فوتبالی نساخت و سازندگان PES در نسل هفتم در خواب فرو رفته بودن !

تو فیفا 11 بازم روی هوش مصنوعی دروازه بان ها کار شده بود و سیستم پاس کاری جدید اضافه کرده بود و کلی کار کرده بودن که من حضور ذهن ندارم .

فیفا 12 هم اومد که انقلابی بود در کل بازی های فوتبالی تاریخ صنعت گیم و یکی از بهترین بازی های فوتبالی کل تاریخ بود ! با معرفی سیستم جدید فیزیک پویایی به نام ایمپکت انجین و همین طور سیستم دفاعی دیوانه واری به نام تاکتیکال دیفندینگ که بازی رو بیش از پیش به سوی یه بازی شبیه ساز سوق داد و نحوه دفاع کردن در بازی های فوتبالی رو به کل دگرگون کرد ! نسل هفتم سازنده های فیفا به حق این بازی رو سال به سال به سوی شبیه ساز حرکت دادن و سیستم کاستوم تاکتیک و پرسنالیتی هم در نسخه های نسل هفتمی فیفا اضافه شده بود و حتی سیستم جدید شوت زنی و .... یعنی اینا هر سال چند ویژگی ریشه ای اضافه میکردن به بازی و فقط اسلایدر ها رو تغییر نمیدادن مثل این فیفایی که در نسل هشتم شده ! اینا هر سال میان هی اسلایدر های مخفی بازی رو دست کاری میکنن ! نه ویژگی ریشه ای جدیدی به بازی اضافه میکنن و نه کار خاصی انجام میدن ! شما هر سال بیای همش دست کاری کنی گیم پلی ظاهری بازی رو دقیقا همینی میشه که میبینید ! همه چیز به هم میخوره ! انگاری موتور ماشین شما خرابه بعد میای رنگش میکنی موتور رو !!! و فقط ظاهر رو مثلا میخوای بهش جلا بدی ولی در عمق کار موتور مشکلات اساسی خودش رو داره و بد کار میکنه !

نکته جالب این جاست همون اول نسل هشت سر همه رو شیره مالیدن و گفتن موتور گرافیکی جدیدی به نام ایگنایت داریم که همش دروغ بود و تغییرات بزرگی رو شاهد نبودیم به جز این که جلوه های بصری بازی رو بخوان پیشرفتی بدن و از دوباره اومدن گفتن فیفا 17 از موتور گرافیکی جدیدی استفاده میکنه و باز هم روز از نو و روزی از نو !

همون انیمیشن ها ، همون گیم پلی ، همون هوش مصنوعی ! همون موتور فیزیک و همون ......

در کل افول فیفا در نسل هشتم از دید من :

1 - سیاست های سران EA که به کل عوض شده و دست تیم سازنده رو بستن و از بالا بهشون دستور دادن که بازی ای تولید کنن که عام پسند باشه و همه نوع قشر گیمر رو به بازی جذب کنن .

2 - نگاه بیش از حد و جنون انگیز به بخش آنلاین ! که این موضوع خودش باعث شده تیم سازنده دیگه هیچ توجه ویژه ای به گیم پلی نداشته باشه و فقط بخش التیمت رو هدف قرار بدن و در سال 650 میلیون دلار دارن سود میکنن از اون بخش . به نوعی کیفیت رو فدا کردن و گیم پلی ای تولید میکنن که عام پسند باشه ! متاسفانه !

3 - تفاوت های گیم پلی بازی در مد های مختلف ! در یک مدی کی سخت تره و در مد دیگری آرکد تر ! که خب همین باعث میشه بازی دچار سرگیجه بشه برای ساخت و توسعش !

4 - تغییر نکردن موتور گرافیک و فیزیک به معنای واقعی کلمه و نه فقط تبلیغات ! ظاهری : از اول نسل اینا یه موتور گرافیک و فیزیک مخصوص نسل هشت نساختن و بر اساس همن پیش نرفتن ! دقیقا کاری که در نسل هفتم به بهترین نحوم ممکن انجامش دادن ! هم موتور گرافیک و فیزیک نسل هفتمی تمام عیار ساختن و هم برنامه مدونی برای نسل هفتم داشتن ! جو بوش خودش یه PES باز بود و میگفت میخوام بازی ای بسازم که این PES رو به زیر بکشم ! خودش هم باورش نمیشد از موفقیت فیفا 08 .... هر چند که همون یک سال موند و برنامه هاش رو ریخت و از EA جدا شد .... دقیقا کاری که کوری با گاد اف وار این نسل هشتم انجام داد اون جو بوش در نسل هشتم با فیفا کرد ! برنامه مدون ریخت برای فیفا و همه چیز رو برای فیفا های نسخه بعدی فراهم کرد ! مثلا موتور ایمپکت انجین سه سال در دست ساخت بود و اینا جداگانه داشتن روش کار میکردن و در نسخه فیفا 12 هم مورد استفاده قرار داده شد و انقلابی به پا کرد اون زمان !

موتور فیزیک فیفای نسل هشتمی به شدت عقب مونده هستش ( انیمیشن ها و فیزیک توپ و هسته گیم پلی بازی ) وقتی چیزی رو شما هر سال هی دست کاری کنی و هی دست کاری کنی آخرش همین میشه ! . دقیقا عین یه ماشین میمونه که عمر خودش رو کرده شما به زور میخوای درستش کنی ! موتور فیزیک بازی باعث به وجود اومدن تمامی مشکلات این بازی هستش و سازنده هاش هم خوب اینو میدونن ولی خب بیخیال داستان شدن فعلا چون اصلا براشون مهم نیست ! از همون بخش التیمیت دارن نجومی پول پارو میکنن .

5 - دوراهی بین آرکد و شبیه ساز ! ( البته این مشکل رو PES هم باهاش دست و پنجه نرم میکنه البته نه به شدت فیفای نسل هشتمی )

6 - نبود هیچ برنامه مدونی برای فیفای نسل هشتمی ! حداقل در بخش گیم پلی رو دارم میگم وگرنه محتوای بازی به شدت عالیه و کم و کاستی نداره ! این بازی هر چی میکشه از داخل گیم پلی بازی هستش ! چه گیم پلی فنی و چه گیم پلی بصری !

گیم پلی فنی مثل تنظیمات اسلایدر ها و هوش مصنوعی و بالانس بین قدرت بازیکن ها و نفس بازیکن ها و بالانس میان دفاع و حمله و گیم پلی بصری هم مثل انیمیشن ها و مدلینگ و فیزیک توپ و ....که البته انیمیشن و فیزیک توپ به گیم پلی فنی هم میشه گفت مربوط میشن و کلا گیم پلی فنی و بصری وابسته هم هستن و مکمل هم هستن .

7 - استفاده بیش از حد از سیستم هندیکپ در بازی !!!

در آخر اینو بگم هنوز از قدرت موتور FB استفاده درست حسابی نکردن و موتور فیزیک بازی رو هم باید به کل عوض کنن . من مرده و شما زنده ! آخرش باید این کار رو بکنن و میبینین که روزی روزگاری وقتی موتور فیزیک جدید رو استفاده کردن بازی چه جون و روح تازه ای میگیره !:fearscream: انیمیشن ها و فیزیک توپ و برخورد های فیزیک و محاسبات گیم پلی بازی و خلاصه همه چیز تحت تاثیر موتور فیزیکه ! ....

پاینده باشید .

مرسی از توضیح کاملت درسته حرفات و تا حدود زیادی جوابمو گرفتم .. واقعا همینجوریه که میگی اینا بدجور داره پول در میارن از التیمیت و کاملا این رو فکرشون تاثیر گذاشته .. ببین اصلا دیگه مهارت ها فردی یه گیمر مهم نیس تو فیفا 18 .. الان شما بیای فرض مثال یه تیم ضعیف تر بگیری و یکی که اولین بارشه دسته میگیره دستش مثلا بره بارسلونا بگیره ..

تو شانس بردنت عملا خیلی خیلی کمتر از اون طرفه چیزی که تو نسخه های قدیمی فیفا یا نبود یا اگه هم میبود به این شدت نبود ..



قبلنا تو زنیت روسیم میگرفتی با بارسا بازی میکردی به عمد دفاعت رو باز نمیکرد که مسی بره گل بزنه .. بر میگشت به توانایی هر گیمر .. من نمیتونم با این موضوع کنار بیام .. اینا اومدن امسال اینو به اوج خودش رسوندن یعنی تنها هدفشون اینه پول بدی بیای تو التیمیت هر روز بازیکناتو اپدیت کنی و تیمتو قوی تر کنی .. وگرنه باید همیشه هندیکپ گیرش بیوفتیو خیلی چیزا که همه میدونن

من همیشه از فیفا دفاع میکردم و دلایل خودمم دارم حتی رو اون نسخه مزخرف فیفا 15 که همه میدونیم چقدر افتضاح عمل کرده بودن ولی واقعا حتی تو اون نسخه اینقدر عوضی بودن خودشونو نشون نداده بودن .. واسم عجیبا سیاستاشون ..

دیگه واقعا سیرایی ندارن از این همه پول در اوردن .. خوب یه بازی خوب بسازین حداقلش فنای قدیمیتون لذتشو ببرن .. من نمیگم فن جدید نباید حال کنه با این بازی ولی اینا باید بفهمن هر چی دارن از فنای قدیمیشونه .. حتی همون پیس هم همینطور باید باشه .. به هر حال نباید بیان واقعا رو

همچین بازی که خیلیا به زندگیشون یه جورایی گره میخوره مسخره بازیاشونو پیاده کنن .. یه ایپی نیس که واسه دو سال باشه بخوان هر سال یه بلایی سرش بیارن .. با این بازی میلیون ها نفر خاطره دارن و هر روز بازیش میکننو درست یا غلط به زندگی عادیشون گره خورده ... خدایی من یادمه مثلا فیفا 10 رو واسه مثال بهتون بگم تو گیم رنجر اون زمان شبانه روز داشتم بازی میکردم ..

یا اصلا همین فیفا 14 که همه بچه ها میدونن فیفای خیلی خوبی بود .. چیزی نداشت بیای گیر بیخود بدی بهش .. اما این ea دیگه اصلا تخ.. هم نیست بازی چی بشه و فقط پولو دیده .. من این حرفارو میزنم خودمو مثال میزنم یهو برداشت بد نشه ..


من کلی میگم واقعا میدونم این حرفا حرف دل خیلی از بچه هاس.. امسال خیلی از کسایی که میدونم مثل خودمن و کلی برنامه داشتن واسه حال کردن با فیفا به طول کل خورده تو ذوقشون .. از همه بدتر اینه فقط فازت این باشه یک سالو فیفا بازی کنی فرضا یا پیس .. بعد اینجوریی یه بازی گند بزنه دیگه کلا سمت کنسول نمیری .. واقعا ضد حاله

به طول کلی یه کثافت کاریایی تو التیمیت راه میندازه ادم هنگ میکنه که انگار اینا دو ساله اومدن تو صنعت گیم و تجربه ندارن .. عجیبن واقعا .. اینا دارن با دستای خودشون یه بازی به این بزرگی رو باطل میکنن .. درسته فروش خوبی دارن حتی همین الانشم فیفا 19 بیاد بازم میره تو صدر فروش اما واقعا من خودم خیلی از کسایی که حرفه ای فیفارو بازی میکنن رو میشناسم هیچ امیدی به نسخه 18 ندارن و یا بیخیال بازی شدن یا فقط تفریحی بازی میکنن ..

چه تو ایران چه خارج کشور ..باور کن من اون اوایل میگفتم اوکی تحمل میکنم اما واقعا به یه جایی میرسی دیگه ارزش نداره اعصاب خوردیو تحمل کنی .. چون کامل حس میکنی و میفهمی داره بهت توهین میشه با این بازی .. وقتی میبینی هدف سازنده لذت گیمر نیس بلکه چیزای دیگس


من واقعا خیلی دوست دارم پیس رو تجربه کنم چون قبل فیفا خیلی دنبالش میکردم نسخه های قدیمی تر مثلا قبل 2012 2011 اما میدونی بر عکس شما من خیلی واسم انلاین یه گیم مهمه و سرورای ضعیف پیس و کمبود مود های انلاینش همیشه باعث میشه نخرمش این چند ساله .. ولی دموشو بازی میکنم .. زیاد با سلیقم جور نیست ولی ای کاش میشد یه مودی مثل التیمیت داشت که همینجوری قوی باشه با سرورای قوی ..

ببین مود التیمیت فیفا چیز بدی نیستا اما این ea احمق ازش استفاده نادرست میکنه .. در واقع این فهمید پول تو این قسمته همه چیو فدای این التیمت کرده .. حرف خیلی زیاده اما ما تا صبح هم بنویسیم شاید تغییری ایجاد نشه ..

الان حتی بری کلی ایده بدی بهشون اقا جان بیا فیفا 19 فقط این مسخره بازیارو بزار کنار یه بازی خوب بده به ما باز میاد کار خودشو میکنه .. حتی اگه یه بازی خوب بده بیرون با اولین اعتراضای یه سری بچه زیر 10 سال تو فرومش میاد سریع یه اپدیت میده خراب میکنه بازیو

این چیزایی که بهتون گفتم روز اول بازی اصلا نبودا .. وقتی اومد اولین اپدیتو داد این اتفاقا کم کم بولد شدن .. واسه اینهea معروفه به اپدیتی دادن که بزنه نابود کنه یه بازیو


به هر حال سرتو درد اوردم .. اما این حرفارو باید یه جا نوشت که خالی بشه ادم :D
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
خبر هایی اومده و تا حدود زیادی هم تایید شده که تیم سازنده فیفا دارن چهره بازیکنان لیگ اسپانیا رو اسکن سه بعدی میکنن و خبر بسیار خوبی میتونه برای هوادار هاش باشه !

لامصب لایسنس های این همه لیگ رو داری حداقل تو یه سال برین مثلا یه سال لیگ اسپانیا ! یه سال لیگ آلمان یه سال لیگ فرانسه چهره های بیشتر بازیکنانش رو اسکن سه بعدی کنین !

کاری که به راحتی میتونن بکنن ولی نمیکنن !

میتونن بکنن به این دلیل میگم که به راحتی رفته بودن یه فصل بسیاری از بازیکنان لیگ برتر رو اسکن سه بعدی کردن ولی در سال های بعد لایسنس لیگ های معتبری رو که داشتن بیخیال اسکن سه بعدی کردن بازیکن های لیگ های معتبر شدن ! لیگ های ضعیف تر بخوره تو سرشون ! حداقل برن سه چهار لیگ معتبر جهان رو بازیکنانش رو اسکن سه بعدی کنن ! اونم نه یک سال که برن همه این لیگ ها رو درست کنن ! اینم بخوره تو سرشون !

هر سال برن یه لیگ رو اسکن سه بعدی کنن و مثلا لیگ های معتبر دیگه رو چهره های بازیکن های پدیده و بزرگ رو یه تعدادیشون رو اسکن سه بعدی کنن !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر