Shadow of the Tomb Raider

him4_lara_croft_shadow_of_the_tomb_raider-wide.png
Shadow of the Tomb Raider سومین نسخه از سری Tomb Raider Rebooted می باشد که درسال 2013 آغاز شد ، اینبار توسط Eidos Montreal توسعه یافته (Crystal Dynamics توسعه دهنده ی نسخه های قبلی بر روی پروژه Avengers کار می کند) بر روی پلتفورمهای Xbox One ، PlayStation 4 و PC توسط Square Enix در تاریخ 14 سپتامبر 2018 / 23 شهریورماه منتشر می شود .

h77x_shadow_tomb_raider_7.jpg

نسخه ی دمو در Cozumel مکزیک آغاز می شود ، Lara و Jonah به دنبال رهبر Trinity’s با نام Dominguez هستند ، لارا مصمم به پیدا کردن Domingues به فستیوال روز مردگان (Day of the Dead) می رود . آنجا بازیکنان کنترل لارا را به دست میگیرند ، لارا در میان جمعیت با مردم محلی صحبت می کند تا اطلاعات لازم در مورد Dominguez را بدست آورد .

o41l_shadow_tomb_raider_1.jpg

طولی نمی کشد که لارا به یک مکان حفاری شده می رسد و میگوید ترینیتی آنچه را که لارا دنبال می کند ، در این مکان به تصویر کشیده است ، لارا با خواندن کتیبه ها و نگاه کردن به نقاشی های دیواری پی می برد معبد مایا دور نیست ، صخره ها را حرکت می دهد تا یک مسیر به غار باز کند .

h95_shadow_tomb_raider2.jpg

توانایی cliff-hanging skills دارای مهارتهای جدیدی است ، هر کدام از ابزار لارا باید به شیوه ای خاص مورد استفاده قرار گیرد مثل عناوین قبلی ، با طناب می توانید اجسام را بکشید ، عناصر آشنا در بازی وجود دارد مانند سیستم کرفتینگ ، مسیرهای وهم انگیز ، پازلهای سرگرم کننده همانند گذشته وجود دارد .
هنگامیکه لارا خود را به پایین غار می رساند ، متوجه می شود هرم نابود شده است ، طراحی مکانهای جدید توسط Eidos Montreal زیبا و بنظر می رسد دارای معماهای پیچیده که برای عبور به مهارت و تفکر نیاز دارند می باشد .
همچنین توسعه دهنده (Eidos) قصد دارد مقبره ها خوفناک بنظر آیند .

uzb_shadow_tomb_raider_3.jpg

شنا کردن عضو جدا نشدنی از بازی Tomb Raider است ، زیر آب و در حال حرکت به سمت هرم لرزشی اتفاق می افتد که لارا مجبور است با توجه به محدودیتهایش مبارزه و سعی کند غرق نشود .
بخشهای زیر آب آموزش داده می شود ولی بعضی اوقات بنظر این آموزشها دستو پاگیر است .

rx35_shadow_tomb_raider_4.jpg

استتار یکی از مواردیست که با وجود پوشش گیاهی در بازی برای شکار یا غلبه بر دشمنان میتوان استفاده نمود ، البته این باعث نمی شود در برابر خطرات در امان باشید .

03lm_shadow_tomb_raider_5.jpg

مطمئن نیستم در بین فنهای Tomb Raider بازگشت به این عمق زیرزمینی حتی در نسخه دمو خوشایند خواهد بود یا خیر ، احساس می کنم به عنوان بازگشت به دوران های مختلف ، زمانیکه اولین نسخه از این سری در سال 2013 متولد شد ، محیط ها احساس تازه ای داشتند ، اما پس از گذشت 5 سال این احساس حتی با این دمو آنچنان جلوه نمی کند .

apln_shadow_tomb_raider_6.jpg

نکات مثبت : ویژواله‍ای عالی ، لحظات تنش زا ، مخفی کاری هنوز لذت بخش است .
نکات منفی : بررسی محل و پیدا کردن ورودی مقبره بسیار شبیه به بازی های قبلی است ، از پیشینه خود کمی دور می شود .

5b0l_tomb_raider_2018_movie_logo.png

بررسی نسخه های مختلف بازی :
83108767881579521245.jpg

(Shadow of the Tomb Raider – Season Pass ($29.99
  • Seven new adventures called “Paths”
  • Paths includes new narrative, new missions, a Challenge Tomb, a new weapon, a new outfit and a new skill.​
  • First Challenge Tomb will also introduce new co-op functionality.​
  • Season Pass owners receive an exclusive weapon, outfit, and skill on Day One​
(Shadow of the Tomb Raider – Limited Steelbook Edition ($59.99
  • Base Game​
  • Steelbook packaging​
  • Three art cards​
Pre-order the game and be upgraded to this version while supplies last.

(Shadow of the Tomb Raider – Croft Steelbook Edition ($89.99
  • Base game​
  • Limited Edition Steelbook​
  • Three art cards​
  • Season Pass​
  • Three additional weapons​
  • Three additional outfits​
  • Original game soundtrack​
  • 48 hour early access​
(Shadow of the Tomb Raider – Digital Deluxe Edition ($69.99
  • Base game​
  • Additional weapon and outfit​
  • Original soundtrack​



s5wh_tumblr_o4ssq1bmb61qkq7tbo1_500.png
سری TR برای اولین بار در سال 1374 بر روی Sega Saturn ، PS1 و MS-DOS منتشر شد ، توسط Core Design توسعه داده شد و Eidos Interactive آن را منتشر کرد ، شخصیت اصلی لارا کرافت یک باستان شناس انگلیسیست که در جستجوی گنجینه های باستانی می باشد .
این بازی توسط منتقدان تحسین و بسیار مورد توجه قرار گرفت طوری که ، برخی منتقدین آن را از بزرگترین بازیهای ویدئویی که تاکنون ساخته شده است یاد کردند و موفق به فروش 7 میلیون نسخه در سراسر جهان شد . ریمیک بازی در سال 1385به مناسبت دهمین سالگردش ( محاسبه بین سال 96 و 97) منتشر شد .
شخصیت لارا کرافت یکی از محبوب ترین شخصیتهای مونث در بین عموم گیمرها می باشد . هر چند که فیلمهای ساخته شده از این شخصیت محبوب ، رضایت طرفداران و منتقدین را به همراه نداشته .
محبوبیت Tomb Raider در اوایل دهه 2000 رو به افول گذاشت ، و پس از انتقاد و شکست تجاری Tomb Raider : The Angel of Darkness توسعه سری به Crystal Dynamics سپرده شد که برای Legacy of Kain شناخته شده بودند ، Tomb Raider: Legend در سال 2006 منتشر شد ، این بازی یک جدول زمانی جدید با یک تجسم متفاوت از لارا کرافت را آغاز کرد . این بازی هم از سوی منتقدین تحسین شد و هم فروش موفقیت آمیزی به همراه داشت .
در 5 مارس 2013 ریبوت بازی (ظهور) منتشر شد که وجهه ی دیگر لارا به نمایش گذاشته شد ، آسیب پذیر ، ناامید ، تلاش برای بقا ، و هدفی که شخصی نیست و باید برای زنده ماندن و نجات دوستانش تلاش کند به تصویر کشیده شد .
Rise of the Tomb Raider دو سال بعد در سال 2015 انتشار یافت که با حواشی بسیاری لانچ آن همراه بود ، بازی پس از این همه سال در انحصار مایکرو قرار گرفت و وظیفه نشر بازی را بر عهده داشت ، با اینکه 70 در صد فروش کلی بازی بر روی پلتفورم محبوب PS بود ولی در کمال ناباوری کارل استوارت مسئول CD در توییتی ادعای کذبی بر همیشگی بودن انحصار این عنوان بر روی کنسول مایکروسافت کرد ، پس از یک سال این بازی بر روی PS4 با تمام بسته های الحاقی و همچنین شارپتر شدن بازی همراه شد .
اتفاقات این نسخه پس از ریبوت 2013 (ظهور ) اتفاق می افتد که لارا به دنبال راز جاودانگیست ، او به سیبری سفر می کند و گرفتار اتفاقاتی غیر معمول می شود ، در این نسخه شاهد برف ، کولاک هستیم که لارا باید از پس مشکلات فراوان برای هدفی که در سر دارد جان سالم به در ببرد و موفق بیرون آید .

نطرسنجی کاربران بازیسنتر :

نمایشهای بازی را چگونه ارزیابی می کنید
  1. عالی
    12 رای
    8.5%
  2. خوب
    33 رای
    23.2%
  3. متوسط
    48 رای
    33.8%
  4. ضعیف
    20 رای
    14.1%
  5. بسیار ضعیف
    6 رای
    4.2%
  6. خاک ...
    23 رای
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
شما و آقای لایف ایز استرنج حتما ی چشم پزشک برید
بازی رو نشستین رو مانیتور ۱۰۸۰ بدون hdr بازی کردین بعد میان الکی بازی رو میکوبین
برید نقد و بررسی گرافیکی دیجیتال فاندری رو ببینید بعد بیاید فکت صادر کنین
اون ها، هم کارشون اینه هم سوادشو دارن از نظر اونها بازی از لحاظ گرافیکی از خوبای این نسله،کارشناس اونا هستن نه منو شمایی که با پیژامه میشینیم خونه فک میکنیم همه چی حالیمونه فک صادر میکنیم
در ضمن متن حرف منو درست بخونین، گفتم جزو پنج تا، هروقت گفتم بهترین بیاین فن بازی دربیارین

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
اره خوب شما فقط DF میبینی بقیه هم منتظرن شما بیا تحلیل DF رو برامون بازگو کنی خوش باش با گرافیک 4K و HDR کنسولتون :)
 

'!|SNAKE|!'

کاربر سایت
Sep 4, 2011
725
نام
Soroush
واقعا الان معیار بازیها باید کنسولای میان نسلی باشن به نظرم(حداقل تو نقدها) چون بالاترین کیفیت رو ارائه میدن و متاسفانه کنسولای معمولی هم الان خیلی از لحاظ سخت افزاری ضعیف هستن توی سال ۲۰۱۸، صدرصد تجربه کسی که توی مانیتور ۱۰۸۰ بازی میکنه با کنسول معمولی با کسی که توی 4k بازی میکنه قابل قیاس نیست حالا شما HDR رو هم بهش اضافه کنید که دیگه اصلا زمین تا اسمون با تصویر استاندارد فرق داره (به شخصه توی تمام بازیهای روز خودم تجربه کردم و از گفته ها حرف نمیزنم ) .
من خودم امروز بازی رو با اپشنای بالا بازی کردم و به نظرم گرافیک بازی یه سر و گردن از نسخه قبل بالاتره و خیلی هم از قضا زیباست و اوج زیبایی هم به نظرم اتفاقا همون مناطق جنگلی بازی بود(فعلا) و هیچ شکی تو این قضیه نیست که بازی از این لحاظ پیشرفت کرده لااقل.
هر چند نمیتونم در مورد گیم پلی و دیگر موارد فعلا نظر بدم .
 

reza_cowboy

کاربر سایت
Jan 31, 2012
1,177
نام
رضا
منم بازیو شروع کردم و واقعا تو ذوقم خورد و تا اولین کمپ تو جنگل رفتم!!!
شماره قبل چه بدبختی اول بازی آتیش روشن میکنه واسه ساخت کمپ ولی اینجا انگار آماده هست و به من که به شخصه نسخه قبلو پوست کندم این حسو میده بهم بازی انگار رفتم مرحله بعد!!!
گرافیک هم از حق نگذریم تا حدودی پیشرفت داشته(نسخه معمولی) که مطمئنا رو نسخه پرو بیشتر هست پیشرفتش.
قسمت اسکیلها هم طراحی قشنگی داره و با اینکه اصلا مهم نیست ولی خب رنگها حس خوبی میده به آدم.
امیدوارم جلوتر که میریم بهتر بشه و جذبم کنه بتونم پوستشو بکنم:D
 
  • Like
Reactions: ps34

reza_cowboy

کاربر سایت
Jan 31, 2012
1,177
نام
رضا
پوستشو کندم.
واقعا انتظاراتم خیلی بیشتر بود و الان میگم کاش بازی بصورت یه dlc واسه نسخه رایز معرفی میشد نه یه بازی مستقل!!!
واقعا جز چشم نواز بودن محیطهای بازی و گرافیکش و بانو لارا کرافت هیچ نکته جذابی نداشت بازی برام......مخصوصا اینکه بازی واقعا ضعف داره تو قسمت پلتفرمینگ و یه باگهایی میگیره آدم حالش بهم میخوره!
واقعا باید یه فکر اساسی به حال بازی کنن چون نسخه اول ریبوت کجا و این نسخه کجا!!!
 

secretboy

کاربر سایت
Feb 15, 2017
26
آقا سلام...این بازی بهینه نشده که لگ میزنه ؟
چون من خیلی از بازی های سنگین با همین گرافیک معمولی اجرا کردم حتی تنظیماتش رو هم دستکاری نمی‌کردم اما این رو low هم روون نیست .
 

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,875
نام
حسين
کافیه یه ساعت توی دنیای بازی بگردی تا متوجه بشی بازی رو به صورت تُف مال بیرون دادن ! فقط میخواستن یه جوری پرونده این سه گانه رو ببندن ! واقعا اون ریبوت ۲۰۱۳ کجا این بازی حوصله سر بر کجا ! تنها نکته مثبت بازی پیدا کردن تومب های گمشده است ..

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 

alone ahmad

کاربر سایت
Feb 26, 2015
379
اگه یادتون باشه من همون کسیم که نسخه 2013 رو در مقابل سری انچارتد گذاشتم که از بس خوش ساخت بود و بعد از حرف های که بین من و فن های انچارتد پیش اومد منو یک مدت بخاطر به هم زدن تایپک بن کردن...
ولی خوب بگزیم و این که واقعا نسخه 2013 شاهکار بود، ولی نسخه های بعدی بد و بدتر شدند! این نسخه شادو بشدت مزخرف بود! هیچی برای گفتن نداشت، 90 درصد بازی کلون شده انچارتد 4 بود، گیم پلی بازی هم بشدت تکراری شده بود! این شخصیت پردازی و طراحی جونا هم بشدت مزخرف بود تو این نسخه! تنها نکته مثبت بازی، گرافیک بازی و خود شخصیت لارا بود و بس نمره من 5/10
 
  • Angry
Reactions: mojahed25

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
منم بالاخره بازی رو تموم کردم

یکجورایی بازی بدی نبود ولی در کل به جز دوتا مکانیزم مخفی شدن کنار دیوارها و اویز شدن از طناب هیچ مورد جدیدی نسبت به Rise نداشت و از این جهت برام نا امید کننده بود.

با اینکه محیط جنگل خیلی قشنگ، بزرگ و با جزییات هست ولی سازنده ها خیلی بد سلیقه ایی به خرج دادن و خیلی موارد رو عینا از Rise کپی کردند.

داستان مخصوصا با اشاره به بک استوری کودکی لارا به نظرم خوب بود ولی کلا جدا از تمام موارد منفی شادو او د توم ریدر ضربه سختی از جوناه میخوره. عملا تو دموها میبینیم مبارزه میکنه، معما حل میکنه و ... ولی تو گیمپلی نقش سیب زمینی رو داره و بدتر از اون به قول دوستمون فرندشیپ با لارا فاجعه است. نبودش قطعا خیلی به نفع بازی بود

در کل به عنوان تجربه مفته روی گیم پس اتفاقا خوبه ولی این اثر در شان و منزلت لاراکرافت نبود و نیست. اسکوئر انیکس به خاطر قراردادهای تجاری که با مارول بسته بدجور سر لارا رو زیر اب کرد
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,613
من کاش وارد این تاپیک نمیشدم! دو ساعتی بازی کردم و بنظرم بازی خیلی عالیه. سیستم پازل ها و راهنمای بازی رو گذاشتم روی هارد ( بجز کمبت بازی که میترسم غیرمنطقی سخت بشه ) و تا به اینجا واقعا بازی لذتبخش بوده.
 

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,786
با توجه به نمرات پایین ، من توی خرید این بازی دودل هستم و فکر میکنم ممکنه بازی کسالت آور یا خسته کننده باشه
میشه یکنفر بیاد توضیح بده که ماموریت های جانبی بازی تکراریه یا نه ؟ و معماهای مخفی جذابیت داره و کلا چند ساعت گیم پلی داره ؟
 
  • Like
Reactions: mojahed25

Dante _Sparda

کاربر سایت
Jul 18, 2009
570
با توجه به نمرات پایین ، من توی خرید این بازی دودل هستم و فکر میکنم ممکنه بازی کسالت آور یا خسته کننده باشه
میشه یکنفر بیاد توضیح بده که ماموریت های جانبی بازی تکراریه یا نه ؟ و معماهای مخفی جذابیت داره و کلا چند ساعت گیم پلی داره ؟
ببین من خودم با این نسخه بیشتر از رایس حال کردم tomb بیشتری تو نقشه هست محیط هم تا حدودی یادآور نسخه 3 کلاسیک و Tomb Raider Underworld هست خیلی بهتر اون محیط کوهستانی رایسه ولی بخش گانپلی بازی نسبت به 2013 و رایس نه پیشرفتی داشته تا حدودی هم افت کرده از طرفی داستان بازی خیلی سطحی هستش چیز خاصی نداره ولی در کل من بیشتر از رایس با بازی حال کردم ولی در سطح 2013 اصلا نیست مراحل فرعی هم کلا تکراری هست
 
  • Like
Reactions: ehsan M

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر