اعلام بازخور بهبود PingTime

all4u

کاربر سایت
Jan 17, 2008
5,173
من شکایت هام رو کردم قبلا، اما فکر کنم سه روزی میشه پینگم به دو رقمی رسیده:
overwatch:
gzlz_overwatch.jpg


PUBG
lz8x_pubg.jpg


bf4:
44f8_bf.jpg
مال بنده که رو ۲۵۰ هه
 
  • Like
Reactions: Sony+

haydouk

کاربر سایت
Sep 14, 2017
59
سلام و روز بخیر،
از همه دوستان به خاطر ابراز لطفشون به بنده و جناب وزیر تشکر میکنم...
اگر خیلی نخوام بحث رو فلسفی کنم، باید اشاره کنم که: انتظار معجزه و مدیریت معصومانه قطعاً خطاست، همینطور این ذهنیت که هر اقدام یک مجری یا یک مدیر منجر به جلب رضایت همگان خواهد شد هم اشتباهه. به طور طبیعی تفکر، سلایق و انتظارات افراد با هم متفاوته و از اتفاقات واحد برداشتها و بازخورهای متفاوتی دریافت میشه.

وارد حاشیه شدن که فلانی هم اومده عوام فریبی کنه یا امثالهم... و گله گذاری کمکی به بهبود اوضاع نمیکنه و جز دلسرد شدن افراد حاصلی نداره؛ ولی اگه کمک کنیم و اطلاعات بدرد بخور جمع بکنیم شانس بهبود وجود داره کما اینکه کلی از دوستان اومدن ابراز کردن که مسیرشون بهبود داشته، یا نوشته های بنده رو احتمالا به نشونه تایید بهبود لایک کردن.

منهم اسمی از خودم نبردم که بخوام با این چندتا لایک قهرمان بشم یا بعداً اعتبار کسب کنم، بنده بی نام نشان اومدم که اگه بتونم با کمترین حاشیه کمک بکنم.

الان توی این مدت 2 هفته ای تعدادی از دوستان مثل kendrick عزیز و خیلی دیگه به طور شفاف و مستند فیدبک دادن و ما هم تونستیم اقداماتی روی مسیر منتهی به بعضی از سرورهای اعلامی این دوستان بکنیم.

ولی متاسفانه هنوز خیلی از دوستان فقط میگن پینگمون بالاست، یا از فلان موقع بالارفته، از سرورهای PSN هم هنوز هیچکس یک IP اعلام نکرده ولی انتظار بهبود دارند!

بگذریم
*
*
*
*
بخاطر اینکه کمی شفاف سازی بیشتر بشه، یکبار دیگه مدل مدیریت ترافیک رو برای اوندسته از دوستانی که شاید ندونن توضیح میدم بلکه بعضی ابهامات در خصوص تفاوت شرکت با شرکت مشخص بشه:

ما در کشور یک سری اپراتور اینترنت ثابت و موبایل داریم که البته اینها یکی سری نماینده هم با نامهای متفاوت ممکنه داشته باشند که ما برای پیگیری مسائل فنی باید حتماً بدونیم اپراتور اصلی کدوم شرکته.
ثابت مثل : مخابرات استانها، آسیاتک، شاتل، پارس آنلاین، های وب، مبین نت، پیشگامان و ...
موبایل: همراه اول و ایرانسل و رایتل

این شرکتها برای اتصال به شما یک مودم یا سیم کارت میدن
در مدلهای ثابت مودم شما یا از طریق خط تلفن و یا به صورت رادیویی به شبکه Access سرویسدهنده متصل میشه.
در مدلهای موبایل هم ارتباط شما صرفاً به صورت امواج (3G یا 4G ) به شبکه RAN اپراتور برقرار میشه.
طبعاً همین مدل اتصال به شبکه سرویسدهنده میتونه با توجه به اشکالات خط تلفن، اشکلات مودم، نویز محیط، فاصله زیاد از BTS ها و غیره با مشکل مواجه باشه.
چطور میتونیم بفهمیم که در این لایه مشکل داریم یا خیر؟
1. مطمئنترین راه اینه که آدرس روتری که Session شما روش برقرار شده داشته باشید و پینگش کنید. بعضی شرکتها ممکنه این اطلاعات رو به شما بدن. همچنین این IP معمولاً در Traceroute به سمت هر آدرسی به عنوان هاپ دوم، سوم یا چهارم وجود داره. پینگ بالای 10-15 میلی ثانیه و یا نوسان آن نشاندهنده وجود مشکل در ارتباط شما تا شرکت سرویسدهنده هست.
2. آدرس DNS سرور شرکت سرویسدهندتون رو پینگ کنید، معمولاً با توجه به اینکه DNS شرکتها از لحاظ دسترسی ترافیکی در مجاورت روترهای اصلی قرار داره، پینگ تایم DNS ها با روترها تقریباً برابره. پس اگر DNS های سرویسدهندتون رو با تایم بالای 10-15 میلی ثانیه یا با نوسان میبینید، مثل خط قبل مشکل ارتباطی دارید.
3. در Tracerout به سمت هر IP بین المللی مثل 8.8.8.8 حداقل یک هاپ با نشانی 10.10X.X مشاهده میکنید، این هاپ و شاید یکی قبل یا بعد از آن مربوط به شرکت زیرساخت هست که پینگ تایم اون نشانهنده وضعیت ارتباطی شما تا گیتووی های داخلی زیرساخت هست و بازهم نباید بیش از 10-15 میلی ثانیه باشد.

بعد از اینکه شما به شبکه سرویسدهنده خود متصل شدید، آن شرکت موظف هست ترافیکهای داخلی شما را از درون مرکز داده خود و یا از طریق ارتباط کوتاهی که با سایر مراکز داده داخلی دارد برقرار کند که معمولاً سرورهای داخلی مثل آپارات با زمان زیر 20 میلی ثانیه باید در دسترس باشند.

و در مورد ترافیک های بین الملل شما مثل همین پینگ 8.8.8.8 یا بازیهایی که انجام میدید شرکت سرویسدهنده ترافیک شما رو مستقیماً به شرکت ارتباطات زیرساخت تحویل میده.

شرکت زیرساخت هم به عنوان یک ISP بین المللی، با سایر ISP های بین المللی دیگه میتونه ارتباط داشته باشه؛ اما به چه صورت؟ قطعاً این ارتباط یک بعد فیزیکی داره و یک بعد منطقی. بعد فیزیکی اون فیبرهای نوری هست که در منطقه وجود داره و مثل خطوط هوایی بایستی از مالک فیبر ظرفیت مورد نیازشون رو اجاره کنن.
این فیبر از هر طرف به یکی از سوئیچهای بین المللی که روش ISP های منطقه ای حضور دارند منتهی میشه. پس از طریق اجاره هر فیبر بین الملل امکان اتصال به ISP های منطقه ای فراهم میشه.
بعضی از ISP ها به دلیل در اختیار داشتن خطوط فیبر زیاد و شبکه ارتباطی گسترده طیف گسترده تر و بهینه تری از مقاصد رو پوشش میدن و به همین دلیل قرارداد بستن باهاشون هزینه بر تره. بعضیا هم بخاطر کوچکتر بودن یا کیفیت پایین قراردادهای ارزونتری دارند.

با همه این اوصاف شرکت زیرساخت با استفاده از فیبرهای نوری موجود و قرارداد با شرکتهای مختلف (10-20 شرکت) تونسته ترافیک های بین الملل خودش رو ارسال و دریافت کنه.

حالا در این مرحله بحث مهندسی ترافیک مطرح میشه. طبعاً ترافیک به سمت یک مقصد از مسیرهای مختلف زمانهای مختلفی میبره.
به همین دلیل نیاز هست تو همین شرایط و با استفاده از فیبرها و قراردادهای موجود، مقاصدی که طولانی بودن مسیرشون معظل هست، شناسایی و از طریق مسیرهای کوتاهتر هدایت بشند.
(که ما با کمک شما داریم این اطلاعات رو جمع میکنیم)

طبعاً با توجه به ظرفیت محدود هر یک از مسیرها و قراردادها، در صورتی که ترافیک به سمت فلان سرور مثلاً از مسیر C کند باشه، بواسطه شناسایی موضوع از طریق مسیر A که بهینه تر هست هدایت میشه؛ در مقابل به منظور مدیریت ظرفیت مسیرها، به همان اندازه ترافیک جدید که در مسیر A اضافه شده بخشی از ترافیکی که از این مسیر هدایت میشده به مسیر C منتقل میشه. (که بعضی دوستان ابراز میکنند از روزی که این اقدامات شروع شده ، دسترسی ما به فلان سرور خراب شده) لذا نیاز هست در هر زمان احساس کندی دارید با آدرس سرور و اطلاعات درخواست شده مراتب رو منعکس کنید.

حالا این مهندسی ترافیک چه خوب، چه بد، هر چی که باشه معمولاً شرکتهای سرویسدهنده و اپراتورها به یک اندازه ازش سهم میبرند. یعنی در بیش از 90% اوقات ترافیک به سمت یک مقصد خاص در شرکتهای مختلف یک اندازه زمان میبره مگر آنکه در شبکه ارتباطی اون شرکت و اون مشترک مشکلی باشه (چراکه همه ترافیکها به سمت اون مقصد به زیرساخت تحویل میشه و زیرساخت هم بنا به هر دلیل از یکی از مسیرهای خودش به بیرون هدایت میکنه.)

حالا علت اینکه قرارداد با ISP های بین الملی و و اجاره فیبر برای ایران خیلی هزینه بر هست چیه؟ اینه که معمولاً ما در اغلب تبادلات ترافیکی و سوئیچهای بین الملل دریافت کننده ترافیک هستیم نه تولید کننده ترافیک، بخاطر اینکه محتواهای هاست شده در داخل معمولاً در خارج از ایران مخاطب زیادی نداره.
علت اینکه سرویسهای پرمخاطب هم در ایران کمتر راغب به راه اندازی سرور هستند هم محدودتهای ترافیکی فوق الذکر و از همه مهمتر تحریمها و مسائل سیاسی هست.

با توضیحات فوق امیدوارم بیش ار پیش متوجه چرخه مهندسی ترافیک شده باشید و بدونید که اطلاعرسانی صحیح شما تا چه اندازه تاثیر گذاره...

به امید موفقیت
 

Sony+

کاربر سایت
Mar 22, 2015
543
سلام و روز بخیر،
از همه دوستان به خاطر ابراز لطفشون به بنده و جناب وزیر تشکر میکنم...
اگر خیلی نخوام بحث رو فلسفی کنم، باید اشاره کنم که: انتظار معجزه و مدیریت معصومانه قطعاً خطاست، همینطور این ذهنیت که هر اقدام یک مجری یا یک مدیر منجر به جلب رضایت همگان خواهد شد هم اشتباهه. به طور طبیعی تفکر، سلایق و انتظارات افراد با هم متفاوته و از اتفاقات واحد برداشتها و بازخورهای متفاوتی دریافت میشه.

و...

دوست عزیز توکه دستت یه جا بنده منعکس کن این دانلود شبانه رایگان هم برگردونن بخدا پوستمون کنده شد ویندوز آپدیت میخاد 500 مگ ، آفیس آپدیت میخاد 600 مگ ، گوشی آژدیت میشه 400 مگ و بازیها هم که هر کدوم 3 گیگ چهار گیگ.هرچی پول داشتم این ماه گیگ خریدم.تورو جون هرکی دوس داری این دانلود شبانه رو برگردونید.
 
  • Like
Reactions: Milad_HW

Pzt_Kami

کاربر سایت
Sep 27, 2007
394
نام
کامبیز
دوست عزیز توکه دستت یه جا بنده منعکس کن این دانلود شبانه رایگان هم برگردونن بخدا پوستمون کنده شد ویندوز آپدیت میخاد 500 مگ ، آفیس آپدیت میخاد 600 مگ ، گوشی آژدیت میشه 400 مگ و بازیها هم که هر کدوم 3 گیگ چهار گیگ.هرچی پول داشتم این ماه گیگ خریدم.تورو جون هرکی دوس داری این دانلود شبانه رو برگردونید.
بزرگوار الآن همه سرویس دهنده ها قیمتهاشون رو بین 30 تا 60 درصد پایین آوردن ، دیگه چه انتظاری داری شما؟ :|

@haydouk
خدا خیرت بده برادر ، بلکه دوستان گیمر پست شما رو با دقت بخونن که درک بهتری از وضعیت پیدا کنن
 

majidazad

کاربر سایت
Oct 12, 2011
273
بزرگوار الآن همه سرویس دهنده ها قیمتهاشون رو بین 30 تا 60 درصد پایین آوردن ، دیگه چه انتظاری داری شما؟ :|

@haydouk
خدا خیرت بده برادر ، بلکه دوستان گیمر پست شما رو با دقت بخونن که درک بهتری از وضعیت پیدا کنن
دوست عزیز میشه بفرمایید کدوم ای اس پی بین 30 تا 60% قیمت پایین اوردن نسبت به کی داری این حرفو میزنی ؟؟؟؟!!!!!!!
 
  • Like
Reactions: Sony+

Sony+

کاربر سایت
Mar 22, 2015
543
بزرگوار الآن همه سرویس دهنده ها قیمتهاشون رو بین 30 تا 60 درصد پایین آوردن ، دیگه چه انتظاری داری شما؟ :|

@haydouk
خدا خیرت بده برادر ، بلکه دوستان گیمر پست شما رو با دقت بخونن که درک بهتری از وضعیت پیدا کنن
اولا من از شهراد میگیرم یه قرون هم ارزون نکرده توی لیست قیمتهای شاتل و آسیا تک و پارس آنلاین و بقیه هم چرخ زدم چیزی به اسم ارزونی ندیدم.
من قبلا 90 هزارتومن ماهی میدادم شهراد 20 گیگ عادی و شبانه رایگان با سرعت 16 میداد که شبی بین 10 تا 12 گیگ دانلود میداد.الان 80 هزارتومن میگیره هر سری 30 هزار تومن 30 هزارتومن پول گیگ میدم واسه یک بازی یا آپدیت (ببخشید چرت نگید.).
دوما دانلود شبانه رایگان چه ربطی به گیگ ارزونتر داره واقعا فرق این دوتا رو نمیفهمی؟داداش اصلا گیریم حرف شما درست همون قیمتها باشه دانلود شبانه رایگان هم برگردونن.
آآآقا من انتظار دارم همون قیمتها بشه ولی دانلود شبانه رایگان برگرده.واضحتر از این؟یه چیزیم بدهکاریم ها
 
آخرین ویرایش:

Sony+

کاربر سایت
Mar 22, 2015
543
بزرگوار الآن همه سرویس دهنده ها قیمتهاشون رو بین 30 تا 60 درصد پایین آوردن ، دیگه چه انتظاری داری شما؟ :|

@haydouk
خدا خیرت بده برادر ، بلکه دوستان گیمر پست شما رو با دقت بخونن که درک بهتری از وضعیت پیدا کنن
دوست عزیز میشه بفرمایید کدوم ای اس پی بین 30 تا 60% قیمت پایین اوردن نسبت به کی داری این حرفو میزنی ؟؟؟؟!!!!!!!
ISP سرکوچه ایشون ارزون کرده باور ندارید برید از اونجا بخرید.
رو که نیست سنگ پا قزوینه وقاحت تا کجا؟
ببین خودشم میتونه با این هزینه ها و کیفیت اینترنت استفاده بکنه یا پولو از مردم میگیرن اینترنت کیفیت خوب نا محدود میکشن به خونه های خودشون.به ما هم دهن کجی.
 

haydouk

کاربر سایت
Sep 14, 2017
59
ایکاش روی موضوع مورد نظر تمرکز بیشتری بشه...

مشکلات زندگی و معیشتی و اینرنتی و غیره کم نیست، هر کدوم جای خودش باید مطرح و پیگیری بشه.

در خصوص سرویسهای شبانه رایگان فقط اینو بهتون بگم که سرویسدهنده ها از خداشونه این سرویسها رو داشته باشن، اما مصوبه 2 سال پیش سازمان تنظیم مقررات که از امسال داره روش پافشاری میشه، برای کنترل شرایط رقابت بین شرکتها وضع شده که میگه ارائه ترافیک رایگان شبانه یا روزانه مجاز نیست.

به نظر من بهترین کار ثبت شکایت در سامانه 195 یا سازمان تنظیم مقرراته، که بدونن چقدر این سرویسها از طرف مردم تقاضا داره.

ضمناً من اطلاعات تجاری چندانی در مورد قیمتگذاری اینترنت و ترافیک ندارم ولی اونچه که توی صنعت و برنامه ریزی های کلان و دراز مدت مشخصه اینه که سال به سال قیمت اتصال به اینترنت و هر گیگ ترافیک کاهش داشته؛ ولی از اونطرف مصرف مردم هم روز به روز افزایش داشته، پس اگر هزینه های شما کاهش پیدا نکرده الزاماً معنیش این نیست که قیمت اینترنت کم نشده.
 
  • Like
Reactions: Vonarian and Sony+

Sony+

کاربر سایت
Mar 22, 2015
543
ایکاش روی موضوع مورد نظر تمرکز بیشتری بشه...

مشکلات زندگی و معیشتی و اینرنتی و غیره کم نیست، هر کدوم جای خودش باید مطرح و پیگیری بشه.

در خصوص سرویسهای شبانه رایگان فقط اینو بهتون بگم که سرویسدهنده ها از خداشونه این سرویسها رو داشته باشن، اما مصوبه 2 سال پیش سازمان تنظیم مقررات که از امسال داره روش پافشاری میشه، برای کنترل شرایط رقابت بین شرکتها وضع شده که میگه ارائه ترافیک رایگان شبانه یا روزانه مجاز نیست.

به نظر من بهترین کار ثبت شکایت در سامانه 195 یا سازمان تنظیم مقرراته، که بدونن چقدر این سرویسها از طرف مردم تقاضا داره.

ضمناً من اطلاعات تجاری چندانی در مورد قیمتگذاری اینترنت و ترافیک ندارم ولی اونچه که توی صنعت و برنامه ریزی های کلان و دراز مدت مشخصه اینه که سال به سال قیمت اتصال به اینترنت و هر گیگ ترافیک کاهش داشته؛ ولی از اونطرف مصرف مردم هم روز به روز افزایش داشته، پس اگر هزینه های شما کاهش پیدا نکرده الزاماً معنیش این نیست که قیمت اینترنت کم نشده.
شما 195 رو به من نشون بده.شما 195 هستی؟
به اونجا که زنگ زدم یه ساعت آهنگ گوش کردم بعد هم قطع شد.
اینترنتی جایی نمیشه شکایت کرد؟این همه به قول شما ملت به |ISP ها فشار آوردن ، ISP ها منعکس نکردن؟
همین شهراد پشتیبانش میگفت خسته شدیم از بس شکایت کردن مردم. خب اونا که شرکت هستند و شخصیت حقوقی بهتر و معتبرتر می تونن اعتراض بکنن.
 

haydouk

کاربر سایت
Sep 14, 2017
59
شما 195 رو به من نشون بده.شما 195 هستی؟
به اونجا که زنگ زدم یه ساعت آهنگ گوش کردم بعد هم قطع شد.
اینترنتی جایی نمیشه شکایت کرد؟این همه به قول شما ملت به |ISP ها فشار آوردن ، ISP ها منعکس نکردن؟
همین شهراد پشتیبانش میگفت خسته شدیم از بس شکایت کردن مردم. خب اونا که شرکت هستند و شخصیت حقوقی بهتر و معتبرتر می تونن اعتراض بکنن.

نه متاسفانه تا جایی که من میدونم 195 فقط سیستم تلفنی داره.

شکایت شما به عنوان بهره بردار سرویس، با شرکت که ذینفع شناخته میشه فرق میکنه.
به هرحال فلسفه این محدودیت این بوده که شرکتها در شرایط یکسان و فقط در چارچوب های تصریح شده فعالیت و رقابت بکنن، طبیعتاً اگر هر شرکتی بیاد به این سیاست شکایت بکنه یجور جواب میگیره، شما به عنوان کسی که این سرویس رو نیاز دارید شکایت کنید یک جواب و تاثیر دیگه داره.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Sony+ and Vonarian

bdsafa

کاربر سایت
Dec 10, 2009
36
نام
بابک
شما 195 رو به من نشون بده.شما 195 هستی؟
به اونجا که زنگ زدم یه ساعت آهنگ گوش کردم بعد هم قطع شد.
اینترنتی جایی نمیشه شکایت کرد؟این همه به قول شما ملت به |ISP ها فشار آوردن ، ISP ها منعکس نکردن؟
همین شهراد پشتیبانش میگفت خسته شدیم از بس شکایت کردن مردم. خب اونا که شرکت هستند و شخصیت حقوقی بهتر و معتبرتر می تونن اعتراض بکنن.
میتونید از اینجا اقدام بکنید ، سامانه 195 هسش :
https://complaint.cra.ir/Pages/View/Default.aspx
 
  • Like
Reactions: Sony+

vsg24

کاربر سایت
Jun 10, 2013
109
سلام و روز بخیر،
از همه دوستان به خاطر ابراز لطفشون به بنده و جناب وزیر تشکر میکنم...
اگر خیلی نخوام بحث رو فلسفی کنم، باید اشاره کنم که: انتظار معجزه و مدیریت معصومانه قطعاً خطاست، همینطور این ذهنیت که هر اقدام یک مجری یا یک مدیر منجر به جلب رضایت همگان خواهد شد هم اشتباهه. به طور طبیعی تفکر، سلایق و انتظارات افراد با هم متفاوته و از اتفاقات واحد برداشتها و بازخورهای متفاوتی دریافت میشه.

...

الان یکی از مسائلی که خیلی ها رو (مخصوصا کنسولی ها) رو اذیت میکنه این قضیه NAT هست. شما که مشخصه اطلاعات فنی هم دارید در هیچ یکی از پست هاتون به این مورد اشاره نکردید در صورتی که خیلی این مشکل شایعه و همه رو اذیت میکنه. با هیچ کدوم از اپراتور های موبایل که نمیشه. الان با این TD-LTE ها هم که این همه تبلیغ میکنن نمیشه بازی هایی مثل FIFA یا Rainbow ( و به طور کلی همه بازی های UBISOFT) انجام داد به خاطر strict NAT. این رو باید چکار کنیم؟ انگار این قضیه رو از قصد ignore میکنید
 
  • Like
Reactions: Sony+

Sony+

کاربر سایت
Mar 22, 2015
543

Sony+

کاربر سایت
Mar 22, 2015
543
الان یکی از مسائلی که خیلی ها رو (مخصوصا کنسولی ها) رو اذیت میکنه این قضیه NAT هست. شما که مشخصه اطلاعات فنی هم دارید در هیچ یکی از پست هاتون به این مورد اشاره نکردید در صورتی که خیلی این مشکل شایعه و همه رو اذیت میکنه. با هیچ کدوم از اپراتور های موبایل که نمیشه. الان با این TD-LTE ها هم که این همه تبلیغ میکنن نمیشه بازی هایی مثل FIFA یا Rainbow ( و به طور کلی همه بازی های UBISOFT) انجام داد به خاطر strict NAT. این رو باید چکار کنیم؟ انگار این قضیه رو از قصد ignore میکنید
داداش اینا رو بی خیال ما هنوز تو قدم اول موندیم وقتی حجم ندارم هنوز نمیتونم بازی رو دانلود کنم پینگ و NAT تو بخش دوم اهمیت هستش
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر