اسپنسر:برروی بازیهایی سرمایه گذاری کرده ایم که شایدتا 2-3 سال آینده عرضه نشوند آنها را نمایش نمیدهیم

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
20123149760551610495_Forza7_OnBoardInTheRace_4K-740x416.jpg
عدم معرفی عناوین پرهزینه جدید توسط مایکروسافت انتقادهایی را به همراه داشته است. رئیس بخش اکس باکس کمپانی مایکروسافت آقای فیل اسپنسر به تازگی در مصاحبه جدید خود به این موضوع پرداخته و به طرفداران اطمینان داده که برنامه هایی برای سرمایه گذاری بیشتر بر روی بازی های انحصاری دارند.
اما مهم ترین نکته ای که اسپنسر در این مصاحبه اشاره کرده این است که عناوین پرهزینه اکس باکس تا زمانی که به عرضه نزدیک نباشد، نشان داده نخواهند شد و این یعنی بر عکس استراتژی ای که رقیب اصلی این کمپانی در صنعت بازی یعنی سونی مدتی است به آن روی آورده است. صحبت های اسپنسر در این رابطه را در ادامه بخوانید.
"وقتی سه سال پیش این کار را شروع کردم، سخت افزار تمرکز اصلی ما بود چرا که احساس می کردم این بخش جای کار بیشتری دارد. Xbox One S سال گذشته عرضه شد و اواخر سال نیز X منتشر می شود، من مسیری که در ضمینه سخت افزار طی کردیم را دوست دارم. Xbox Live چیزی بود که دوست داشتم بر روی آن کار کنم و آن را به Android ،iOS و Windows PC بیاورم چرا که برایم بسیار مهم بود مردم بتوانند بازی ها را در مکانی [پلتفرمی] دوست دارند تجربه کنند."
"فرست پارتی های ما بخش پر اهمیتی هستند که باید توازن را در مورد آنها ایجاد کنیم (مثل بخش سخت افزار به این بخش بپردازیم). دیروز متوجه شدم که مردم می خواهند بدانند چه سرمایه گذاری های جدیدی در این بخش انجام داده ایم.
"ما بر روی چیزهای جدیدی سرمایه گذاری کرده ایم، برای ساخت چیزهایی جدیدی قرارداد بسته ایم. در مورد آنها فکر کردم که از نظر ارتباطات عمومی برای من خیلی راحت است که یک تریلر از هر کدام را به نمایش در آورم. اما وقتی می دانم این پروژه ها ممکن است تا 2.5 یا 3 آینده نیز عرضه نشوند، اینکار را انجام نخواهم داد."
"درک می کنم که برخی از من بخواهند آینده اکس باکس را برایشان تضمین کنم."
"مسیر ریسکی است اما فقط می توانم بگویم که مطمئن باشید اکس باکس برای من بعنوان یک پلتفرم اهمیت دارد. در مورد ارشدترین جایگاه کمپانی نیز چنین است، اگر شما از Satya Nadella (مدیر اجرایی Microsoft) بپرسید او نیز در پاسخ می گوید "درک می کنم، باید برای محتوای بیشتر در ضمینه گیمینگ سرمایه گذاری کنیم."
"این برای ما مهم است و ما قطعا سرمایه گذاری می کنیم. ما Sea of Thieves ،Crackdown 3 ،State of Decay 2 ،Lucky’s Tale ،Ori and the Will of the Wisps و... را داریم اما می دانم خواسته شما چیست. عناوین پرهزینه بزرگ، می شنوم و متعهد به برآورده کردن خواسته شما هستیم. امروز، می خواهم در مورد چیزهایی صحبت کنم که در صورت تهیه کنسول ما، بتوانید آنها را تجربه کنید. ما بر روی ارائه بازی های بیشتر کار خواهم کرد. ما اینکار را در مورد سخت افزار، پلتفرم و backward compatibility انجام دادیم و در مورد فرست پارتی ها نیز انجام خواهیم داد. این به شدت اهمیت دارد."
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
در مورد معرفی بازی نزدیک به زمان عرضه به شدت موافق هستم.الان هم تقریبا تمامی ناشرهای بزرگ مثل EA, Bethesda, Activision , Ubisoft, Sega, .... اکثر بازی هاشون را در یک پنجره یکساله از زمان عرضه معرفی میکنن.تنها موردی که یکم معرفی های زودهنگام داره SquareEnix هست.

معرفی بازی به صورت زودهنگام به شدت در بلند مدت Hype Fatigue ایجاد میکنه و به خود بازی هم صدمه میزنه. البته احتمالا الان یک عده میان میگن که خب ماکروسافت هم همین روال را داشت و مثلا Crackdown 3 و یا یک سری بازی را خیلی زود معرفی کرد.در این مورد هم اگه صحبتهای اسپنسر با گیم اسپات را دیده باشید گفت که اونها اساسا تصمیماتی بوده که قبل اومدن من فیکس شده بود و البته خودش هم اعتراف میکنه از گذشته بیشتر درس گرفته ان.

الان هم لاین آپ ماکروسافت تقریبا قبل E3 2018 همشون عرضه میشن.کلا باید بساط معرفی زودهنگام از این صنعت جمع بشه.نمونه اش Final Fantasy IV که 2015 با اون همه هایپ معرفی شد تازه 2017 دارن تیم عوض میکنن.
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
باشه یعنی تا یک سال دیگه قراره همین شر ور ها عرضه بشن با بازی های مولتی پلتفرم ؟

بابا شما این همه مدت این همه بازی نشون دادین هنوز عرضه نکردین بهتر نیست مردم خر فرض نکنین یکی نیست بهش بگه بهتره به جای این حرف ها اون استدیو های بازی سازی یکم اصلاح کنی که مجبور نشی این شر ور ها رو تف بدی .
 

artour-2198

کاربر سایت
Mar 18, 2013
405
نام
علیرضا
خیلی جالبه که جناب اسپنسر یکدفعه توبه کردن و به راه راست هدایت شدند تا جایی که ما یادمونه n تا بازی توی کنفرانس های مایکروسافت معرفی شدند که نه تنها زودتر از 2.5 3 سال عرضه نشدند بلکه خیلیاشون کنسل شدن .
از اینها بگذریم هیچ جوره نمیشه به حرفهای ایشون خوشبین بود و اعتماد کرد الان منظور از بازیهای پر هزینه دقیقا چه چیزی میتونه باشه ما امیدواریم باشیم تا آخر این نسل قراره 7-8 تا بازی AAA انحصاری جدید ببینیم یا منظور همون هیلو و گیرز و فورزا هستند ؟
سونی با وجود اینکه بارها و بارها شده بازی هایی رو معرفی کرده که تا سالیان سال نه عرضه شدند و نه اصلا ازشون خبری بوده ولی حداقل این وسط کلی بازی فوق العاده خوب هم عرضه کرده ولی شما فقط کافیه یک نگاهی به امسال بندازید لاین آپ اکس باکس جوری بوده که هرکی ندونه فکر میکنه این اکس باکس که 20 - 30 میلیون بیشتر فروخته .
 

ヽ(。_°)ノ

Death may be my only freedom
کاربر سایت
Feb 4, 2013
3,406
نام
EsmaiL
باشه یعنی تا یک سال دیگه قراره همین شر ور ها عرضه بشن با بازی های مولتی پلتفرم ؟

بابا شما این همه مدت این همه بازی نشون دادین هنوز عرضه نکردین بهتر نیست مردم خر فرض نکنین یکی نیست بهش بگه بهتره به جای این حرف ها اون استدیو های بازی سازی یکم اصلاح کنی که مجبور نشی این شر ور ها رو تف بدی .
همین فورتزای شر و ور خیلی وقته شاهکارتون زیر سایشه :( اوری دیگه خداییش شر و ور نیست :(
ایشالله بازی هایی که این همه سال معرفی کردن و عرضه نشدن مثل آخرین نگهبون عاقبتشون به خیر میشه <3 <3
ادبیاتتون هم در شان اینجا نیست دوست عزیز
 

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
معرفی بازی هایی که قراره تا یک سال آینده عرضه بشن اتفاقاً سیاست خوبی هست ! چون اطمینان خریدار در رابطه با عرضه محصول رو نسبت به محصولی که تاریخ عرضه مشخصی نداره بالاتر می بره! دو سه سالی هم هست که مایکروسافت داره رو همین روال میره جلو . ولی مسئله اینه که برای سال پیش رو مایکرو هیچ عنوان درست درمونی رو برای عرضه نداره (حالا شاید یه نفر بیاد بگه مگه فورتزا و اوری نبودن؟؟و....که من دیگه اصلا فورتزا رو عنوانی نمی دونم که ملت رو مجاب به خرید one بکنه یا هایپی برای جماعت مایکرو فن ایجاد کنه چون هر سال داره عرضه میشه و دیگه هرکسی که one داره حداقل یه نسخه اش رو خریده ) . اینجاست که این سیاست اشتباه بودن خودش رو نشون میده! شما وقتی می تونی ادعای دزستی این سیاست رو داشته باشی که در سال حداقل 3تا بازی AAA عرضه کنی!
 
  • Like
Reactions: PEDRAMGOLCHIN

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
همین فورتزای شر و ور خیلی وقته شاهکارتون زیر سایشه :( اوری دیگه خداییش شر و ور نیست :(
ایشالله بازی هایی که این همه سال معرفی کردن و عرضه نشدن مثل آخرین نگهبون عاقبتشون به خیر میشه <3 <3
ادبیاتتون هم در شان اینجا نیست دوست عزیز
اول از همه forza هستش اون ت از کجا میاد موقع نوشتن نمیدونم دوم دیگه یکس ال در میون Forza داریم کنسول به یک بازی نیست کنسول نیاز به بازی داره بازی مولتی یک بحث بازی انحصاری AAA خوب یک بحث دیگه .
شان اینجا شما مشخص میکنی ادم خندش میگیره وقتی ملت خر فرض میکنن با حرف های الکی انگار نه انگار دیروز میگفتن ما با انحصاری کردن عنوان مشکل داریم یکی نیست بگه شما نبودی TR انحصاری کردی ؟
بهتره یک نفر وقتی حرف میزنه اول از همه صحبت های خودش یادش باشه دوم از همه ملت با صحبت های خوش آب رنگ خر فرض نکنه .
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
این حرفا چیه اخه ! اصن سونی بازی هایی که رونمایی کرده تاریخ عرضشون یا 2018 هست یا معلوم نیست درسته ؟ ولی به هر حال امسال تا اخره 2017 تقریبا 11 تا انحصاری (بدون ایندی) داشته و داره ، راجب این چی میگن استاد اسپنسر ؟
حرفایی که اسپنسر جدیدا میزنه خیلی چیپ هست کلا بعید میدونم این روالی رو که پیش گرفته تهش موفقیت و فروش خوب باشه
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,944
نام
فرهاد
شایدتا 2-3 سال آینده عرضه نشوند

ماکروسافت نیازی به ساخت کسنول قدرتمند تاریخ رو نداشت! بجای این جنگولک بازیا که بگن مام اره و از سونی عقب نمیمونیم، میرفتن دوتا استودیو فرست-پارتی مامان بالانسی با سرمایه درست تاسیس میکردن، x1 رو از این منجلاب بیرون میکشیدن بعد میرفتن سراغ X که اصلا بازی نداره و معلوم نیست ایندش چی هست. بعد یعنی تا 3 سال آینده دارندگان Xbox 1 و بعدها X، قرار با ترانسیستورهای این دو کنسول خودشون رو مشغول کنن؟!!

کدوم عنوان رو سونی معرفی کرده که تاریخ ریلیزش برای 2 یا 3 سال آینده باشه؟ اسپسنر داره گندی که بالا آورده رو با سفسطه کردن و مانور دادن روی X پر میکنه که این کارا تاریخ مصرفش گزشته.
 
آخرین ویرایش:

Dlforshot2

کاربر سایت
Sep 15, 2014
599
کاریه که باید خیلی زودتر بفکر انجامش میبودن

عناوین پرهزینه بزرگ، می شنوم و متعهد به برآورده کردن خواسته شما هستیم

خوبه که همچین چیزایی به گوشش بخوره :D
 

.SamueL.

کاربر سایت
Dec 9, 2012
1,481
امروز یه پستی دیدم تو انجمن این که بچه های این جا فن های اکس باکس رو فراری دادن ، حرفش درسته ، قبلنا به تقریبا به یه اندازه هر دو سمت فن بود .
الان انجمش شده = پست های اکس باکس فن های نقل قول کن لایک بخور
منظورم فقط این تاپیک نیست کلیه
هر چی میشه منتظرین یه تیکه ای بندازین دیگه واقعا منزجر کنندس
پ.ن : حرف اسپنسر هم منطقیه
 
  • Like
Reactions: shooshcity

The Fade

Winds Howling
کاربر سایت
Jul 6, 2011
1,434
نام
David
مایکرو و اسپنسر برای عرضه ی بی نقص انحصاری های Xbox، باید از اشتباهات گذشته درس بگیرند.
تبِ تند، زود عرق میکنه! یکی از این اشتباهات، معرفی زود هنگام بازی هاییه که در مراحل ابتدایی ساخت به سر میبرند. من حس میکنم مایکرو برای خوابوندن تب PS4 روی آورد به معرفی زودهنگام بازی ها تا نشون بده که دستش خیلی پره و خودمون دیدیم که علنا چه بلایی سر فیبل لجندز و CD3 و SB اومده.
البته این فقط یکی از اشتباهات مایکرو بود.
ماکروسافت نیازی به ساخت کسنول قدرتمند تاریخ رو نداشت!
:-?
چرا در واقع کل این صنعت به این کنسول قوی نیاز داشت و مایکرو نمیتونست به این زودی ها براش بازی معرفی کنه چون تازه کیت هاش 7-8 ماهه بین سازنده ها پخش شده.
کنار این ها، انحصاری که فقط برگ برنده نیست. از امسال نه ولی از سال دیگه و تا یک بازه ی چند ساله، تک تک عناوین پرفورمنس بهتری روی این کنسول خواهند داشت و نمیشه زد زیرش که جماعت گیمر، جماعت کثیری از اونها، روی فریم ریت و رزولوشن خیلی حساس شدند، این رو از معرفی کنسول های بین نسلی میشه راحت فهمید.
 
  • Like
Reactions: Madridista

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
کلیات حرفای اسپنسر از دیرباز تا کنون :
میدانیم ، میشنویم ، انجام خواهیم داد ، بهار نزدیک است :D .

وقتی هر روز یه رنگی رو بازی میکنه خودش داره اسباب تیکه رو فراهم میکنه ، برید نگاه کنین همین سونی فنها رو ، از اول تاپیک E3 چقدر منتظر بودن یه حرکت خفن انحصاری برای حداقل X بزنه . بعد تمام شدن نمایش ماینکرفت ، دس تو جیب ، سینه سپر : 4K :tearsofjoy: ، سخت افزار خفن ، بشینم باهاش ماینکرفتو ایندی 4K بزنم ؟ ، باز ایناش قابل هضمتر از اون Console Launch Exclusiveه . Exclusive هم برا خودش حرمتی داره :D ، ولی دستش درد نکنه انقده خندیدم خشتکم از چند ناحیه درید :tearsofjoy:
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
بالاخره مصاحبه درست رو فیل اسپنسر انجام داد و درباره مسائل اصلی صحبت کرد. حقیقتا نمیشه ضعف استدیو های داخلی مایکروسافت رو انکار کرد و منم اصلا راضی نیستم چون سطح توقع خیلی بالاتره ولی خب یک نکته خیلی مثبت تو این مصاحبه وجود داره.

اسپنسر میگه تو این چند سال الویت اولمون با ساخت افزار و Live بود که واقعا خیلی خوب پیشرفت کردند. از پاوربریک One معمولی با اون سایز بگیرید رسیدند به قویترین کنسول در حالی که کوچکترین هم هست ! شبکه Live هم به همین شکل واقعا خوب این سالهای اخیر جلورفته اما خب ضعف اصلی در تولید بازیها هست.

وقتی که میگه از این به بعد الویتمون روی ساخت بازی و گسترش محتوایی تولیدی مون هست میشه مثل اون دو بخش دیگه انتظار تحول رو داشت :think:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر