ترس کاذب | نقد و بررسی Outlast 2

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,825
نام
نـــــــویـــــــــد
انگار بقیه منتقدا نظر دوست و فامیلم میپرسن که الان میگن مشخصه نظر شخصیش بوده !!
خب منتقد نظر خودشو میده دیگه ، منتقدای دیگه به بازی‌های خیلی بزرگتر همچین امتیازی حتی پایینترم دادن ! چیز عجیبی نیست
ضمن اینکه نقدش هیچ چیز دروغ و پرتی نگفته ، هر ایرادی که گرفته دقیقا توی بازی وجود داره و دقیقا هم ایراد محسوب میشن ، حالا اینکه میتونست به جای ۵ مثلا ۶ بده رو قبول دارم اما نقدش اوکی بود
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
درود و خسته نباشید خدمت اعضای محترم تحریریه.
دوستان و مهم تر از همه آقای باقریان، یک انتقادی که نسبت به شیوه نقد کردن شما دارم اینه که شما اگه از یک بازی خوشتون نیاد سعی میکنید هر موردی رو ( حتی کوچیک ترین موارد که واقعا حتی اشاره بهشون توی متن اهمیتی نداره ) رو به چشم یک ایراد ببینید و اون رو توی نکات منفی ذکر کنید و اثرش را هم بر روی نمره نهایی بازی لحاظ بکنید.
بنظر من، این که شما از موردی مثل باطری قلمی توی Outlast 2 به عنوان یک ایراد نقد کردید، کیفیت کار خودتون رو شدید پایین میاره { از نظر من خواننده }. یا موردی مثل آزمون و خطا برای یافتن راه صحیح رو ذکر کردید. طبق این معیار بخوایم به هر بازی نگاه کنیم که من فکر میکنم Darksouls ها ارزششون 1/10 بشه!
درکل این نظر من بود و کاری هم زیاد به این مورد ندارم که چرا نمره اش رو انقدر پایین در نظر گرفتید. بیشتر صحبتم سر مسئله حساسیت فوق العاده بالا سر موارد جزئی بود.
@FaRd!N دیگه زحمت جواب دادن رو اینجا بکش بی زحمت.
 
  • Like
Reactions: H^D^

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
@FaRd!N دیگه زحمت جواب دادن رو اینجا بکش بی زحمت.
شروین جان یه مورد خیلی کوچیک میتونه باعث یه ایراد خیلی بزرگ بشه. این باتری قلمی یه مثال خیلی کوچیک از محدودیت های غیرمنطقی ای بود که سازنده سعی کرده با ایجادش یه ترس و استرس کاذب رو توی مخاطب ایجاد کنه. اینکه یه دوربین پیشرفته خبرنگاری باتری قلمی میخوره و حتی 5 دقیقه هم دووم نمیاره به نظر شخص من موردی هست که حواس مخاطب رو از موضوع پرت کرده و باعث میشه بازیکن همیشه به دنبال یه باتری قلمی بگرده. این محدودیت های الکی و غیرمنطقی هستن که سعی دارن استرس و ترس رو توی شما ایجاد کنن نه مهارت سازنده.

در مورد ازمون و خطا و اینکه دارک سولز رو مثال زدی باید بگم منظورم از آزمون و خطا اینه که شما در 90% مواقع راه رو پیدا نمیکنید و این دشمنان فوق پرسرعت بازی هستن که هیچ مجالی به شما برای یافتن راه و فرار کردن نمیدن. حالا یه موردی که توی نقد اشاره نکردم سیستم healing بازی بود که واقعا خنده داره در بعضی مواقع. همونطور که اشاره کردم کاراکتر ما حتی قادر نیست ملت رو هل بده (و چندین بار تو یه گوشه گیر کیردن و دشمنان سد راهم شدن). حالا در این وضعیت شما احتمال داره ضربه بخورید و خونتون کم بشه و قادر به دویدن نباشید. حالا میخواید heal کنید، کاراکترون مثل میخ وایمیسه و شروع به هیل کردن میکنه و خوب طبیعتا شمشیرها بر سرتون فرود میان.

این مشکلات روی درجات سختی بالا واقعا بدتر میشه و حالا هم که دیدید به خاطر عذاب آور بودن بازی براش پچ دادن.

اما دارک سولز خیلی قضیه اش با این فرق داره. شما تو دارک سولز ازادی عمل داری و منطقن میتونی بدون ازمون و خطا پیش بری. فرصت تصمیم گیری و فکر کردن داری. فرصت مبارزه داری. اینا اصلا به هم شبیه نیستن :D


من خودم شخصا عاشق شماره یک بودم و همیشه یکی از بهترین هام تو سبک ترس هستش اما شماره دوم واقعا ناامیدم کرد.
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
شروین جان یه مورد خیلی کوچیک میتونه باعث یه ایراد خیلی بزرگ بشه. این باتری قلمی یه مثال خیلی کوچیک از محدودیت های غیرمنطقی ای بود که سازنده سعی کرده با ایجادش یه ترس و استرس کاذب رو توی مخاطب ایجاد کنه. اینکه یه دوربین پیشرفته خبرنگاری باتری قلمی میخوره و حتی 5 دقیقه هم دووم نمیاره به نظر شخص من موردی هست که حواس مخاطب رو از موضوع پرت کرده و باعث میشه بازیکن همیشه به دنبال یه باتری قلمی بگرده. این محدودیت های الکی و غیرمنطقی هستن که سعی دارن استرس و ترس رو توی شما ایجاد کنن نه مهارت سازنده.

در مورد ازمون و خطا و اینکه دارک سولز رو مثال زدی باید بگم منظورم از آزمون و خطا اینه که شما در 90% مواقع راه رو پیدا نمیکنید و این دشمنان فوق پرسرعت بازی هستن که هیچ مجالی به شما برای یافتن راه و فرار کردن نمیدن. حالا یه موردی که توی نقد اشاره نکردم سیستم healing بازی بود که واقعا خنده داره در بعضی مواقع. همونطور که اشاره کردم کاراکتر ما حتی قادر نیست ملت رو هل بده (و چندین بار تو یه گوشه گیر کیردن و دشمنان سد راهم شدن). حالا در این وضعیت شما احتمال داره ضربه بخورید و خونتون کم بشه و قادر به دویدن نباشید. حالا میخواید heal کنید، کاراکترون مثل میخ وایمیسه و شروع به هیل کردن میکنه و خوب طبیعتا شمشیرها بر سرتون فرود میان.

این مشکلات روی درجات سختی بالا واقعا بدتر میشه و حالا هم که دیدید به خاطر عذاب آور بودن بازی براش پچ دادن.

اما دارک سولز خیلی قضیه اش با این فرق داره. شما تو دارک سولز ازادی عمل داری و منطقن میتونی بدون ازمون و خطا پیش بری. فرصت تصمیم گیری و فکر کردن داری. فرصت مبارزه داری. اینا اصلا به هم شبیه نیستن :D


من خودم شخصا عاشق شماره یک بودم و همیشه یکی از بهترین هام تو سبک ترس هستش اما شماره دوم واقعا ناامیدم کرد.


آخه ببین یکی از اشتباهات رایج اینه که این بازیو با امثال RE7 و Alien مقایسه میکنند. بنظرم سیسم گیمپلی آوت لست کلا با این دوتا زمین تا آسمون فرق میکنه و نباید مقایسشون کرد. من خودم اصلا موافق نبود "هیچ نوع" سیستم مبارزه ای نیستم و بنظرم حتی این مورد مسخره است اما بازی خواسته به ریشه خودش وفادار بمونه. خودتم که میدونی دیگه برای اینکه بازیشون رو ترسناک تر جلوه بدن مبارزه بهش اضافه نکردند.

بعد مورد دیگه که حالا باتری یه مثال کوچیک بود، اگه به این دست از مسائل بخوایم ایراد بگیریم یه سری چیزای دیگه هم از توی دنیای OL2 به طورخودکار میرن زیر سوال. ( حتی یه مقایسه نا به جا بکنم، فکر میکنم به یاد داشته باشی که توی آلن ویک هم باتری داشت چراغ قوه اش و خیلی هم زود خالی میشد :D هرچند اگه اشتباه نکنم دوباره باتریه پر میشد ) در کل بحثم همونطور که خوددت در جریانی اصلا سر این نیست که چرا به باتری گیر دادی اشتباه برداشت نکنی، من بیشتر میگم این موارد خیلی ظریف بینی هستش دیگه ( یعنی یکم زیادی از حد هستند ) و برای منی که مطالب رو میخونم شاید یکم ناخوشایند باشه. بازم ممنون که زحمت کشیدی و جوابم رو دادی. خسته نباشی.

پ.ن: یک سری از دوستان هم هستند که فکر میکنند اگه جواب ندن ما میگیم نکنه لال تشریف دارید؟ دوست عزیز خود ایشون توانایی صحبت کردن به علاوه دفاع از خودش رو دارن، شما بی‌خودی کاسه داغ تر از آش برای کسی نشو.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
من شماره ۲ رو بازی نکردم ولی این باتری قلمی حتی تو شماره ۱ هم برا من آزار دهنده بود

دقیقا مثه این میمونه که داری Forza بازی می کنی و لازمه هر ۵ دقیقه یکبار بری به پمپ بنزین و بنزین بزنی وگرنه ماشینت وایمیسه:D
خوب این چه چالشیه ؟ ایجاد یه مانع که از اول تا اخر لحظه به لحظه حواس گیمر رو پرت میکنه و رسما کارت به جای بازی کردن میشه باتری پیدا کردن چه ارزشی داره؟

سازنده باید بگرده یه چالشی پیدا کنه و تو بازی بذار که هم حواس گیمر رو پرت نکنه و هم یه چالش لذت بخش و در راستای بازی باشه

.
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
من شماره ۲ رو بازی نکردم ولی این باتری قلمی حتی تو شماره ۱ هم برا من آزار دهنده بود

دقیقا مثه این میمونه که داری Forza بازی می کنی و لازمه هر ۵ دقیقه یکبار بری به پمپ بنزین و بنزین بزنی وگرنه ماشینت وایمیسه:D
خوب این چه چالشیه ؟ ایجاد یه مانع که از اول تا اخر لحظه به لحظه حواس گیمر رو پرت میکنه و رسما کارت به جای بازی کردن میشه باتری پیدا کردن چه ارزشی داره؟

سازنده باید بگرده یه چالشی پیدا کنه و تو بازی بذار که هم حواس گیمر رو پرت نکنه و هم یه چالش لذت بخش و در راستای بازی باشه

.

خب اون خودش چالش به حساب میاد،درواقع Resource management بازی هست و خیلی از لحظات خوب بازی هم به لطف همین باتری شکل میگیره (اوتلست 1 البته) ، تصور کن کلا باتریو داشتی و همه جا رو میتونستی ببینی ....خیلی ساده میشد.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
من که فلسفه بازی های PH رو واقعا نفهمیدم؟
نقد فردین عزیز برای بازی خیلی عالی بود اتفاقا، کلا به نظر من بازی های ژانر PH یه خودآزاری هست و بس، که چی آخه؟ تو دقیقا از اول بازی میدونی باید چیکار کنی تا آخر بازی، یعنی ابدا هیچ چالشی از ابتدا تا انتهاش وجود نداره. شما اونوقت این بازی رو بزارید جلوی همون the evil within و resident evil 7 ، چقدر هنرمندانه و جذاب بازی رو ساخته بود، بازی ها قشنگ طراحی بازی داشتن، پیشرفت توی بازی معنا داشت، اول و آخر بازی یکی نبود، برای بقای خودت میجنگیدی با اینکه قهرمان نبودی و...
من از قدیم بازی های ژانر وحشت خصوصا ژانر اول شخص رو بازی میکردم و میکنم، واقعا یاد بازی هایی مثل F.E.A.R و DOOM 3 و QUAKE و UNDYING و CALL OF CTHATOLHU و ... بخیر، بازی ها تمام امکانات رو بهت میدادن ولی به جای خودش، و تو با این وجود یه لحظه نمیتونستی نفس راحت بکشی.
توی این 7 8 سال خدایی بازی ای بهتر از RE7 و TEW توی ژانر وحشت بازی نکردم من، به معنای واقعی پتانسیل پر قدرت یه بازی وحشت رو داشتن.
 

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
بارها بارها دیدم که تو این فروم به "نقد" میگن نظر شخصی ولی تقریبا هیچ تعریفی از نقد ندیدم که گفته باشه نقد نظر شخصی هستش. :think:
اگه همچین تعریفی از نقد دیدید به ما هم نشون بدید که از بحر ظلمت درآییم.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
خب اون خودش چالش به حساب میاد،درواقع Resource management بازی هست و خیلی از لحظات خوب بازی هم به لطف همین باتری شکل میگیره (اوتلست 1 البته) ، تصور کن کلا باتریو داشتی و همه جا رو میتونستی ببینی ....خیلی ساده میشد.
منم نگفتم چالش نیس. گفتم چالش درست و حسابی نیس
چالشیه که از اول تا اخر مدام در فواصل نزدیک تکرارش می کنی و باعث حواس پرتیت از بازی میشه
یه چالش متناسب و به اندازه ای نبود به نظرم....تو ۲ هم مثه اینکه بدتر هم شده(علاوه بر فلسفه وجودی عجیب غریبش برا یه دوربین HD جدید)

.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
بارها بارها دیدم که تو این فروم به "نقد" میگن نظر شخصی ولی تقریبا هیچ تعریفی از نقد ندیدم که گفته باشه نقد نظر شخصی هستش. :think:
اگه همچین تعریفی از نقد دیدید به ما هم نشون بدید که از بحر ظلمت درآییم.
یعنی چی؟ مطلب یک فرد و دیدگاه نقادانه اون فرد مختص همون فرد هست و لاغیر. ریاضیات نیست که قانون 2+2=4 باشه! در اینصورت کل دنیا یه مطلب مشترک میدادن برای مطلب نقد هر چیزی و دیگه شاهد مثلا 100 تا نقد با دیدگاه های مختلف برای یک عنوان نبودیم! اصلا یه چیز خیلی ساده و سرراستی هست این قضیه. چرا توی بحر ظلمت بودید تا الان نمیدونم :D
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
بارها بارها دیدم که تو این فروم به "نقد" میگن نظر شخصی ولی تقریبا هیچ تعریفی از نقد ندیدم که گفته باشه نقد نظر شخصی هستش. :think:
اگه همچین تعریفی از نقد دیدید به ما هم نشون بدید که از بحر ظلمت درآییم.
واقعا این حرف یعنی چی؟
خب قطعا نقد نظر شخصی بر یک سری ویژگی و خصوصیات. من الان به آقای X و Y بگم بیاین من نقد کنید، اون ها هم با توجه به ویژگی های من، دست به نقد من می‌زنند. حالا ویژگی‌های من برای هر دو یکی اما برای آقای X ممکنه رنگ لباس من یک نکته مثبت باشه و برای آقای Y یک نکته منفی. ولی خب آقای X و Y هیچ وقت نمی تونن در مورد ویژگی که من ندارم صحبتی کنند. نقد بازی هم دقیقا همین طور از نظر فردین مثلا باتری دوربین جالب نیست و از نظر من جالب. من نقد خودم نوشتم، اون نقد خودشو. همین الانشم تو این تاپیک داره نقدی به نقد فردین انجام میگیره که اونم باز همون نظر شخصی افراد. یکی میگه چرا نوشتی باتری بده، یکی میگه خوب کردی نوشتی و من موافقم. اگر قرار بود که نظر شخصی دخالت نداشته باشه که کلا خود سازنده یک توضیح میداد و هر کسی خواست بازی می‌خرید و هر کس هم نخواست، نمی‌رفت سمتش.
البته یک نکته هم اضافه کنم که یک سری چارچوب قطعا باید رعایب بشه. مثلا یکی نمی تونه بگه فریم ثابت بازی من دوست نداشتم و امثال این چیز ها.

تعریف نقد:
فارسی
نقد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

انگلیسی
Criticism - Wikipedia
 
آخرین ویرایش:

JACK KELLAR

کاربر سایت
May 5, 2017
71
اینکه هیچ سلاحی نباشه حالا با هر هدفی مسخرست یعنی طرف تو اون وضعیت تو کل بازی اصلا سلاح هم نیست یه چوبی سنگی یه تیکه شيشه ای چیزی پیدا نمیکنه؟حداقل سازنده میتونه این امکان رو بزاره که بشه از محیط استفاده کرد واسه بعضی از دشمنا.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,712
به جز امتیاز نهایی که کمی سخت گیرانه بود در مجموع نقد خوبی بود.
نمی دونم این ایجاد محدودیت چرا در بعضی از بازیها نکته منفی محسوب میشه و در بعضی ها مثبت.
مثلا در dr 1 محدودیت عجیب سیو وجود داشت. نه تنها به تجربه کلی بازی صدمه ای نزده بود بلکه باعث هیجان بیشتری میشد. در این بازی هم به نوعی محدودیت عجیب وجود داره که خب خیلی رو اعصاب آدم راه میره و هیچ لذتی نداره.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,888
نام
محمد حسین
به جز امتیاز نهایی که کمی سخت گیرانه بود در مجموع نقد خوبی بود.
نمی دونم این ایجاد محدودیت چرا در بعضی از بازیها نکته منفی محسوب میشه و در بعضی ها مثبت.
مثلا در dr 1 محدودیت عجیب سیو وجود داشت. نه تنها به تجربه کلی بازی صدمه ای نزده بود بلکه باعث هیجان بیشتری میشد. در این بازی هم به نوعی محدودیت عجیب وجود داره که خب خیلی رو اعصاب آدم راه میره و هیچ لذتی نداره.
محدودیت سیو و این چیزا مثل تیر مثل ریبون تو resident باعث میشه شما با استراتژی جلو ببری مثل درجه سختی بازی،وقتی بازی رو میزاری رو درجه hard بیشتر کیف میده چون باعث میشه با استراتژی و هدف جلو بری و مواظب گلوله هات باشی
اما اینجا استراتژی نداره فقط بدو فقط بدو،داره به زور ترس رو میکنه داخل حلقت .ولی این باعث القای ترس نمیشه بیشتر باعث یه فشار عصبی میشه رو مغزت
این بازی یه عنوان متوسط هست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر