بحران هویت | نقد و بررسی Mass Effect Andromeda

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,167
نام
میلاد
1luc_meareview610.jpg

جهان مس افکت از جایگاهی که در تریلوژی الگوی آثار زیادی چون Guardians of the Galaxy بوده است، به جهانی کم عمق با فقدان ایده‌های جذاب در اندرومدا روبرو شده. وقت و هزینه‌ی بسیاری صرف بخش‌های مالتی‌پلیر و اکسپلوریشن شده است که با ماهیت آنچه که مس افکت در گذشته ارائه داده در تضاد هستند.
بحران هویت | نقد و بررسی Mass Effect Andromeda

پ.ن: نقد خیلی وقته که آماده هستش، منتهی درگیر مسائل صفحه‌ی اصلی جدید بودیم.
 

ThroughWinter

کاربر سایت
Feb 10, 2017
100
از محتوای نقد سورپرایز شدم. خیلی خوبه ولی تو نگارش دقت کنید وقتی شما از عبارت "فچ کوئست" استفاده میکنی برای خواننده فارسی زبان نامأنوس خواهد بود.
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
این بیشتر rant بود تا نقد :D و به عنوان یک طرفدار مس افکت، متاسفم که لذت نبردین.

من احساس میکنم با یک پیش ذهنیت خیلی منفی بازی رو شروع کردید، تو متنتون هم واقعا دیده میشه این موضوع، کیسی هادسن رو چند بار ذکر کردید جوری که من اولش فکر کردم دارم یک خبر میخونم تا یک نقد، اون فضای مسموم early access رو هم اضافه کنید و میشه یک پیش ذهنیت کاملا منفی.

نکته دوم این که خیلی سه گانه رو بالا گرفتید، ببینید مس افکت 2 بازی عمر منِ، عاشقشم، ولی همین مس افکت 2 هم ایرادات خودشو داشت، مثل کامبت یا پلات هول ها، یا مس افکت سه که overrated هست و بازی سرشار از مشکلات بود، از لول دیزاین تکراری و استفاده از asset های یکسان گرفته تا داستان و روایت نه چندان خوب و اندینگ مسخره، درواقع سه خودش خیلی از مشکلات اندرامدا رو داشت! راش شده بود رسما. سه گانه یه اثر فوق العاده ملودراماتیک بود که خیلی راحت میشد نقصارو ندید، و تون جدی داشت، ما عادت کرده بودیم به اون تون جدی، ولی تو اندرامدا light-hearted شده، تاکید رفته روی exploration، نه شخصیت پردازی، اگه مس افکت 2 بهترین شخصیت پردازی رو داره، به خاطر این که واقعا تاکید زیادی روش شده بود، هنوزم معتقدم هیچ گیمی به مس افکت 2 نمیرسه در این زمینه، خلاصه بار احساسی سه گانه مخصوصا مس افکت 2 خیلی بالا بود، خیلی ملودراماتیک بود، اون suicide mission یکی از بهترینای تاریخ گیمینگ هست. ولی نباید با این ذهنیت که اندرامدا هم قرار بشه مثل سه گانه بازی رو شروع میکردین، جوری که شما نکات خیلی مثبت اندرامدا رو ندیدید، تو متن هم اشاره کوچیکی کردین بهشون که حق مطلب ادا نشده، سیستم کامبت اندرامدا یکی از بهتریناست، خیلی عمیق با کرفتینگ فوق العاده (هرچند UI افتضاحِ ولی خب درست میشه)، بهترین در کل سری، این چیز کمی نیست ، Exploration هم بازم بهترین در کل سری، سیاره ها فوق العادن، از لحاظ بصری هم فوق العادن، شخصیت ها هم تا به اینجا (من هنوز بازیو تموم نکردم) خوب بودن، بازم طبق معمول شخصیتایی هست که دوسشون دارم و شخصیتای هست که خوشم نمیاد ازشون، تو سه گانه هم همین بود، ولی اینم درنظر بگیرید ما سه تا بازی با اونا همراه بودیم، این تنها یک بازی بوده ... شخصیت Drack به نظرم در حد رکس هست اگه بهتر نه، در حد گرس فعلا نبودن هیچ کدوم، و حالا کرکترای دیگه.

داستان رو نظری نمیدم راجبش چون تموم نکردم ولی فرض میگیرم که داستان بد باشه همونطور ک شما و بعضی از منتقدا گفتن،با این حال، اندرامدا نکات مثبت زیادی داره که من دوسشون دارم، اگه مس افکت 2 رو به خاطر شخصیت ها و داستانش دوست داشتم اینو به خاطر combat و exploration دوست دارم، هرچند بازم میگم شخصیتا هم خوبن تو این بازی، فقط این تون چون جدی نیس میزنه تو ذوق بعضیا، که بازم ب نظرم تغییر خوبی بود ....ما به اندازه کافی تون جدی داشتیم تو سه گانه.

و درنتیجه من با این "بحران هویت" اصلا موافق نیستم، شما pathfinder هستید، یک کاوشگر، و یکی از نکات مثبت بازی هم همینه ...شما میرین تو سیاره های دیگه کاوش میکنید و میسازید، کاملا contextulize شده، هر کاری که تو بازی انجام میدین کوئستایی که انجام میدین به این هدف نهایی کمک میکنه، یعنی ساختن زمین جدید ، یعنی بازی قشنگ اون حس کاوشگری رو منتقل میکنه ، اینجا ما فرمانده شپرد نیستیم، ما pathfinder هستیم، دیدگاه رو باید عوض کرد، خودتون گفتین "اکتشاف باید هدفی داشته باشد"، خب هدف داره، یک هدف کاملا منطقی و متناسب با Context بازی داره.

ولی در رابطه با polish و این ها، کاملا درسته ...بازی داغونه از این لحاظ و نباید ریلیس میشد

نبودن نژادهای کافی هم ایرادِ ، قبول دارم، باید نژادهای بیشتری میبودن

ایراد دیگه احساس میکنم این villain بازی بسی bland هست (ایلوسیو منی درکار نیس) ولی بازم مطمئن نیستم چون تموم نکردم.

درضمن FOV رو میشه تنظیم کرد، البته رو کنسولا نمیدونم ولی رو پی سی میشه.

درضمن، حتما این سه ویدیو رو نگاه کنید درباره سه گانه، تا اون اثر نوستالژی یه کم بیاد پایین و منطقی تر ببینیم.
+

و یک نظر کلی، ما گیمرها باید تکلیف خودمون رو مشخص کنیم، اثر نو و جدید میخوایم در یک سری یا همون تکرار مکررات گذشته؟ سازنده میاد اثر نو میده گیمرها میگن وای این شبیه قبلیا نیس (مس افکت)، میاد همون روند گذشته رو تکرار میکنه گیمرها میگن این که شد همون! (گییرز 4) ...بالاخره کدوم؟ من که دنبال تجربه جدیدم
 
آخرین ویرایش:

dragonslayer

کاربر سایت
Jul 22, 2012
534
نام
محمدرضا
نقد فوق العاده غیر حرفه ای بود .
گویا شما یک obsession شدید در مورد سه گانه دارید ؛ چندین بار از mass effect به عنوان " بلندپروازانه ترین تریلوژی تاریخ " یاد کردید اما اصلا مشخص نیست منظورتون از " بلندپروازانه ترین تریلوژی تاریخ " چیه ، چه نوع بلندپروازی ای ؟ تاریخ چی ؟ اصلا منبعی ای برای این که mass effect " بلندپروازانه ترین تریلوژی تاریخ " هست ، دارید ؟
متاسفانه تصویر سه گانه در ذهن شما با خود واقعی سه گانه مغایرت داره . شما یادتون رفته که mass effect 1 در کنار این که داستان فوق العاده خوبی داشت و از نظر داستان و lore بنیاد استواری رو برای سری mass effect به وجود اورد ، گیم پلی مزخرفی هم داشت ؛ گیم پلی ای که دچار " بحران هویت " شده بود ، بازی ای که نه rpg خوبی بود و نه shooter خوبی .
شما یادتون رفته که mass effect 2 عملا همون محتوای rpg اندکی رو که mass effect 1 داشت ازبین برد و عملا از بعد گیم پلی یک tps کاملا generic بود .
شما یادتون رفته که mass effect 3 با اون پایان استثناییش ( ! ) عملا ساختن ادامه ی سری رو در کهکشان راه شیری غیرممکن کرد و راهی رو برای ادامه ی سری جز Andromeda باقی نذاشت .
تمام نسخه های mass effect با این که تجربه های لذت بخشی بودن ولی هیچ وقت بی ایراد نبودن . Andromeda هم همین روال پیش گرفته ؛ درسته ، داستان نه حس تازگی سه گانه رو داره و نه به اندازه اون پرداخته شدست ، بله ، companion ها در سطح امثال solas و dorian نیستند ( ولی مگه ashley و kaidan بودن ؟ ) ، بله ، villain یک megalomaniac احمقه که حوصله گیمر رو سر میبره .
ولی با این حال داستان این بازی با تمام مشکلاتش هنوز هم خوب و سرگرم کنندست و انگیزه کافی رو برای ده ها ساعت گیم پلی بازی فراهم میکنه . ( و تنها همین موضوع اهمیت داره . )
شما انتقاد میکنی که انتظار داشتی بازی با یک افتتاحیه ی طولانی سه گانه رو به این بازی مرتبط کنه ، این انتقاد کاملا بی معنیه . عجیبه که از بازی ای که داره جار میزنه که یه شروع جدیده و در واقع به نحوی یک reboot برای سری محسوب میشه ، انتظار داشته باشی که یک افتتاحیه ی طولانی در مورد ارتباط با سه گانه قبلی داشته باشه .
در واقع شما به دلیل obsession شدیدت با سری ، تصویر غیر واقعی از سری برای خودت ساختی و یک تصویر هم از اون چیزی که Andromeda باید باشه ، حالا که واقعیت بازی با تصویر ذهنی شما مغایرت داره ، نمیتونید از واقعیت بازی ، پر ایراد اما لذت بخش ، کنار بیایید و ازش لذت ببرید .
شما در جای دیگه از این انتقاد میکنید که هنوز هم از lore سه گانه مثل genophage اسفاده میشه و lore بازی جدید رو ضعیف میدونی که انصافا این هم انتقاد بی ربطیه . اولا که بازی به اندازه خودش lore جدید به سری mass effect اضافه میکنه و معماهای داستانی بسیاری رو بی جواب میزاره که راهو برای ساختن ادمه بازی در مسیرهای مختلفی باز میذاره . دوما چه اشکالی در استفاده از lore غنی سه گانه وجود داره ؟
در ضمن شما اکثر نقاط قوت بازی رو نادیده گرفتی و فقط در نقدتون به این پرداختید که بازی در چه زمینه هایی انتظارات شما رو برآورده نکرده . به این موضوع اشاره نکردید که این بازی قوی ترین گیم پلی رو در کل سری داره و به نوعی بهشتی برای طرفداران shooter محسوب میشه و در همین حال پر عمق ترین المان های rpg رو هم در سری داره ، به این موضوع اشاره نمیکنی که exploration برای عده ای ممکنه لذت بخش باشه ، در عوض میگی exploration بی هدفه و " نه mass effect به آن نیازی دارد . " ، باز هم داری در این جا با توجه به تصویری که توی ذهنت ساختی نقد میکنی و نه چیزی که بازی هست .
متاسفانه شما بر اساس تصویر موهومیتون از بازی و انتظارات خودساختتون نقد غیر حرفه ای نوشتید ، امیدوارم نقدهای بعدیتون ان قدر biased نباشه و حرفه ای تر باشه .
 

mehran maker

کاربر سایت
May 29, 2013
755
نام
مهران
حالا کاری با محتوای نقد ندارم اما شما که خودت منتقد هستی و باتوجه به اینکه نمرات بازی سنتر هم تو متا ثبت میشن (:D) شما باید به عنوان یه منتقد روحیه نقد پذیری خودتون رو اول تقویت کنید و جرئت کنید هزاران نفر شمارو نقد کنند. حالا ما همیشه به به و چه چه می شنیدیم حالا امروز 2 تا از دوستامون اومدن به شما نقدی وارد کردن (حالا چه منطقی چه غیر منطقی) این دلیل نمیشه شما بیای پاسخ همه دوستامونو نقل قول کنی و بگی شما درک نمی کنی من درک میکنم یا برای همه کامنت ها بیای دلیل بتراشی . به نظر من شما باید صبر کنی همه بیان نظر بدن و شما فقط بخونی و راجبشون فکر کنی و منطقی هاش رو بپذیرید رو خودتون کار کنید و اونایی که سوال منطقی داشتن جواب بدین . اما کسی که اومده نظرشو راجب نقد شما گفته دیگه تموم شد و رفت. شما هر چی پاسخ ایشون رو نقل قول کنی نظرش راجب نقد شما از غیر حرفه ای به حرفه ای تغییر نمی کنه. در ضمن من نقد هم هنوز نخوندم اینو کلی به منتقدای بازی سنتر گفتم
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
@JOKERACN7
شما ذهنیت از نقد چیز نادرستی ظاهرا... همه‌ی بخش‌های بازی بررسی شده و متاسفانه توی هر بخش یه جای کار می‌لنگه که نمی‌شه چشم پوشی کرد، در شرایطی که حتی منتقد طرفدار سری باشه و مس افکت فرانچایز مورد علاقه‌اش باشه. اگر سه سال پیش توی فروم فعالیت داشته باشی حتما به این نتیجه می‌رسی.
برای من هم پیش ذهنیت وجود داشته، اما پیش زمینه‌ی ذهنی کاملا مثبت! اون‌هایی که منو از نزدیک می‌شناسن می‌دونن که از یک ماه پیش یه ۱۰ برای بازی پیش سردبیر رزو کرده بودم! :D خب متاسفانه نشد. مشکل کار اینجا بود که هم از نمایش‌ها و هم از اطلاعاتی که بایوور نمی‌داد (!) و چیزهایی که بعضا به بیرون درز پیدا می‌کرد، می‌شد حدس زد که اندرومدا شرایط خوبی نداره، اما قبل از عرضه مثل شما به عنوان یه فن مس افکت سعی داشتم این مسائل رو نادیده بگیرم و همچنان روی اسم‌ها تمرکز کنم. کاری که مطلقا اشتباهه.
بعد موضوع دیگه اینه که یه طوری در رابطه با تریلوژی صحبت می‌کنید، کسی که با فرانچایز آشنایی نداشته باشه فکر می‌کنه دارید درباره یه بازی درجه دو یا سه حرف می‌زنید! دیگه فوق‌العاده بودن سه‌گانه موضوعی اثبات شده است و از حوصله‌ی منم خارجه که بحث ده ساله رو دوباره باز کنم.
به نظرتون اکسپلوریشن اندرومدا بهتر از سه‌گانه‌ست؟ اگر هم باشه این تنها موردیه که اندرومدا نسبت به تریلوژی بایوور ادمونتون بهتر در آورده. مشخصا هم کار ساده‌ای بوده چون سه‌گانه گشت و گذار نداره. :D وقتی ریپرها دارن به کهکشان حمله می‌کنن فرصتی برای چرخ زدن‌های بی‌مورد، انجام فچ کوئست‌ها، لوت کردن گیاه‌ها و اسکن کردن ۱۶تا ترمینال وجود نداره!
وقتی قراره بازی اپن ورلد بشه، وقتی قراره تمرکز روی اکسپلورشن گذاشته بشه؛ اینجاست که اندرومدا توی طراحی جهان‌باز و اکتشاف، با بازی‌هایی که تمرکزشون روی این بخش‌ها هستش مقایسه می‌شه نه سه‌گانه که تم اسپیس اوپرا داشته. طراحی جهان اپن ورلد با یک پارچگی فوق‌العاده‌ی نیو وگاس مقایسه می‌شه، ساخت نقشه و گشت‌وگذار با اسکایریم مقایسه می‌شه و سیستم کوئست‌ها توی یه بازی اپن ورلد با ساز و کار مراحل ویچر ۳ مقایسه می‌شه. حرفی باقی نمی‌مونه که اندرومدا توی هر بخش چندین سطح از بازی‌هایی که اسم بردم پایین‌تره.
در ضمن اکتشاف باید هدف داشته باشه درسته. اما هدف نباید پلات بازی باشه و شما پی نخود سیاه فرستاده بشید. هدف کوتاه مدت لازمه که اندرومدا نداره.

به عنوان منتقد، انتظارات و برخورد با گیرز به یه شکله؛ انتظارات از مس افکت و برخورد با نسخه‌ی جدید اون هم به یه شکله. نمی‌شه شرایط یه شوتر با اوضاع خاص رو با یه نقش‌آفرینی مدرن سردرگم مقایسه کرد. نقد گیرز هم نوشتم که دوست داشتی می‌تونی مطالعه کنی.


در رابطه با خود نقد، به کرفتینگ هیچ اشاره ای نشده، کرفتینگ و مادینگ و اینا الان بخش مهمی از بازی هستن و باید بیشتر بهشون پرداخته میشد و نقطه مثبت بازی هست، دوم این که به UI افتضاح بازی اشاره نشده و نقطه منفی بازی هست. درواقع شما دو نکته مهم از بازی رو جا انداختی.
ایراد دومم این که شما به نکات مثبت بازی کم پرداختی، سیستم کامبت رو باز نکردی بیشتر توضیح بدی تا مخاطبی که براش کامبت مهمه مجاب بشه که بازیو بازی کنه، البته این تو خیلی ازنقدا Overlooked شده، فقط نقد شما نیست، من اصلا قبول ندارم که چون بازی اسم مس افکت رو یدک میکشه نباید به تمامی الماناش بپردازیم و بگیم خب مس افکت که کامبتش مهم نیس! این نقد دقیقا اینو میگه ، چون واقعا باز نمیکنه بحث کامبت رو، به اهمیت کرفتینگ اشاره نمیکنه، درواقع انگار نقد سریعا میخواد بره رو نقاط منفی مانور بده ، که منصفانه نیست. بعد نقد میگه "مبارزات شلخته"، این یعنی چی؟ شلختگی در مبارزه ...منظور دقیقا چیه؟ نقد باید تا جایی که میتونه بحث رو باز کنه .... you should back up your claims, not resorting to name-calling

این اولین نقدی بود که از شما خوندم و نمیخوام صرفا بر اساس این یدونه قضاوت کنم و بگم نه منتقد خوبی نیسی و فلان، ولی این نقد جای کار زیاد داره، مقایسه زیاد داره توش، خود بازی رفته تو سایه، در یک کلام بگم منصفانه نیس چون کامل نیس

در رابطه با سه گانه هم بله سه گانه فوق العادست (هرچند با مس افکت 3 میونه ی خوبی ندارم :D) ، گفتم مس افکت 2 بازی عمر منِ، ولی هیچ بازیی، هیچ اثری بدون ایراد نیست، میشه به ی چیزی علاقه داشت ولی ایرادات رو هم دید.

در رابطه با خود بازی، صد در صد بهتره، چون تمرکز رو اینِ، تمرکز رو اکسپلوریشنِ، از اسمشم مشخصه، Pathfinder. ولی سه گانه تمرکزش چیزای دیگه بود.

من اکسپلوریشن و کوئستا و حتی مین کوئست اسکایرم رو اصلا نپسنیدم، کامبتشم کلانکی بود به نظرم، و مس افکت اندرامدا برای من از اسکایرم تو این زمینه بهتره چون واقعا کارایی که انجام میدی به هدف نهایی بازی کمک میکنه، کوئستا Contextulize شدن، قشنگ خود خود Pathfinder یا کاوشگری.

ساید-کوئست هر بازیو با ویچر 3 مقایسه کنیم واقعا حرفی برا گفتن نداره، ویچر 3 بابای ساید کوئست هست، ولی همین مس افکت اندرامدا تو کامبت خیلی قوی تر از ویچر 3 هست و خیلی بهتر از اسکایرم یا فال اوت، خیلی!

الان باید برم بازم بیشتر بحث میکنیم اگه خواستی.
 

dark_knight

کاربر سایت
Dec 2, 2011
367
نام
علی
تا کسی حمله نکرده بگم که mass effect 2 بهترین بازی بوده که انجام دادم :D
ولی ای کاش قبل از اندرومدا یه بار دیگه سه گانه بازی میکردی
به نظر میرسه تو ذهنت از سه گانه یه خدا به وجود آوردی که اصلا هیچ ایرادی نداره
شماره های قبلی هم کلی فچ کوئست داشت
مبارزات بازی اول هم از بس بد بود که فک نکنم الان کسی بتونه تحملش کنه
حتی خیلی از گزینه های مکالمات مس افکت 2 هم نتیجه یکسانی داشت
مزخرف تر از سیستم پاراگون که اصلا وجود نداره!!!
و...
اینارو گفتم که یکم از وسواست نسبت به سه گانه کمتر بشه

در مورد این بازی هم گفته بودن که یه شروع جدید ه. به نظر من واسه شروع نسبت به مس افکت 1 خیلی بهتر بوده.
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
نمره نقد و نقد بسیار جوگیرانه اس و منتقد تحت تاثیر شدید سه گانه بوده!
در حد یک عنوان فرعی اتفاقا بازی لذت بخش هست من بیشتر نقد ها رو خوندم فقط همون مشکل اصلیش پلیش نبودن بیشتر تو چشمه و ماموریت های جانبی تکراری و یکسری انتظارات خیلی بالا که به حقم بوده
وگرنه ندیدن دنیای عظیم بازی و مکان های متنوع صحرایی و جنگلی و مبارزات کاملا نفس گیر و جذاب نسبت به 3 گانه و حتی بسط دیالوگ ها به 4 نوع.. بی انصافیه
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
نمیونم چرا اینقدر گیر دادین به این امتیاز.متای بازی 70 هست و نمره بازیسنتر 60 پس منتقد کار خیلی نامعقولی انجام نداده.

خب پس ما باید به جای خوندن محتوای نقد فقط به عددش نگا کنیم و اگه شبیه متا بود بگیم "به به چه منتقد خوبی!" و اگه شبیه متا نبود بگیم "شما فک کردی کی هستی!" ، بدون این که اصلا خودمون بازی کرده باشیم و بدونیم بازی چی هست اصلا.

این نه تنها توهین به منتقدی هست که وقت صرف نقد کرده بلکه توهین به شعور و هوش خود ادمی هم هست.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,078
نام
مــاکــان
نمره نقد و نقد بسیار جوگیرانه اس و منتقد تحت تاثیر شدید سه گانه بوده!
در حد یک عنوان فرعی اتفاقا بازی لذت بخش هست من بیشتر نقد ها رو خوندم فقط همون مشکل اصلیش پلیش نبودن بیشتر تو چشمه و ماموریت های جانبی تکراری و یکسری انتظارات خیلی بالا که به حقم بوده
وگرنه ندیدن دنیای عظیم بازی و مکان های متنوع صحرایی و جنگلی و مبارزات کاملا نفس گیر و جذاب نسبت به 3 گانه و حتی بسط دیالوگ ها به 4 نوع.. بی انصافیه
با تشکر از میلاد عزیز بابت نقد بازی.
قبلش بگم،من هنوز بازیو تموم نکردم، تقریبا اواسطش هستم.بنابراین در مورد داستان و... نظری ندارم،تا اینجا هم اصلا انتظاراتم رو برآورده نکرد.

اما در مورد نقد
قابل توجه هست که اون مشکلات مربوط به چشم با آپدیت 1.05 برطرف شده والان چشم ها خیلی عمق دارن و خیلی طبیعی تر شدن.
ماموریتهای تکراری و مزخرف جانبی هم که تو همه نسخه ها بوده، تو یک که واقعا مسخره بود، تو 2 هم من یادم میاد که بوده.
کلا بایورر تو چند بازی اخیرش ماموریتهای جانبی مزخرف داره، دیگه تبدیل به امضا شده.
من هم فکر میکنم این نمره 60 به بازی مقدار زیادیش از مایوس شدن منتقد (میلاد عزیز) از بازی نسبت به انتظارات قبلی خودش هست وگرنه نمره 60 به یک بازی فوق العاده داغون باید داده بشه. نمیدونم اگر با این دید همه بازیها قرار باشه نمره داده بشه و فقط با هر ضعف بازی از 100 نمره کم کنیم که خیلی از بازیهای 90+ نمیتونن نمره بالای 80 بگیرن، چه برسه به 90.
===============
بایورر داره رو اشکالات بازی کار میکنه، غیر از داستان، ماموریتهای جانبی و... که امکان بهبود ندارن، باقی قسمتها مثل انیمیشن هم دارن بهبود پیدا میکنن.
من انتظار دارم که تو آینده با اومدن آپدیتهای جدید، نقد بازیسنتر هم آپدیت بشه.
نمیگم باید نمره بالای 80 بگیره، نظر من اینه که بازی حداقل میتونه 70 رو داشته باشه، الیته این نظر من هست.
مطمئنا میلاد عزیز که اینقدر شجاعت داشته که به یکی از آی پی هائی که تو این چند سال اخیر خیلی براش زحمت کشید (همه شاهدش بودیم) و این نمره رو داده، انتظار میره با اومدن آپدیتها و رفع شدن مشکلات فنی، نمره ای که به بازی داده رو هم آپدیت کنه.
 
  • Like
Reactions: Hazmat

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
با تشکر از میلاد عزیز بابت نقد بازی.
قبلش بگم،من هنوز بازیو تموم نکردم، تقریبا اواسطش هستم.بنابراین در مورد داستان و... نظری ندارم،تا اینجا هم اصلا انتظاراتم رو برآورده نکرد.

اما در مورد نقد
قابل توجه هست که اون مشکلات مربوط به چشم با آپدیت 1.05 برطرف شده والان چشم ها خیلی عمق دارن و خیلی طبیعی تر شدن.
ماموریتهای تکراری و مزخرف جانبی هم که تو همه نسخه ها بوده، تو یک که واقعا مسخره بود، تو 2 هم من یادم میاد که بوده.
کلا بایورر تو چند بازی اخیرش ماموریتهای جانبی مزخرف داره، دیگه تبدیل به امضا شده.
من هم فکر میکنم این نمره 60 به بازی مقدار زیادیش از مایوس شدن منتقد (میلاد عزیز) از بازی نسبت به انتظارات قبلی خودش هست وگرنه نمره 60 به یک بازی فوق العاده داغون باید داده بشه. نمیدونم اگر با این دید همه بازیها قرار باشه نمره داده بشه و فقط با هر ضعف بازی از 100 نمره کم کنیم که خیلی از بازیهای 90+ نمیتونن نمره بالای 80 بگیرن، چه برسه به 90.
===============
بایورر داره رو اشکالات بازی کار میکنه، غیر از داستان، ماموریتهای جانبی و... که امکان بهبود ندارن، باقی قسمتها مثل انیمیشن هم دارن بهبود پیدا میکنن.
من انتظار دارم که تو آینده با اومدن آپدیتهای جدید، نقد بازیسنتر هم آپدیت بشه.
نمیگم باید نمره بالای 80 بگیره، نظر من اینه که بازی حداقل میتونه 70 رو داشته باشه، الیته این نظر من هست.
مطمئنا میلاد عزیز که اینقدر شجاعت داشته که به یکی از آی پی هائی که تو این چند سال اخیر خیلی براش زحمت کشید (همه شاهدش بودیم) و این نمره رو داده، انتظار میره با اومدن آپدیتها و رفع شدن مشکلات فنی، نمره ای که به بازی داده رو هم آپدیت کنه.

اگر قرار بود که با آپدیت بازی نمره منتقدها هم آپدیت بشه که الان باید درایو کلاب رو نمره اش رو 90 به بالا تغییر میدادن :D

دوم اینکه نمره 60 برای یک بازی معمولی هست و بازی های داغون معمولا نمره 2 و 3 و کمتر میگیرن :D
 
  • Like
Reactions: Mr. Children

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر