بازبینی Shadow Warrior 2 روی MSI GS43VR

Gabit0

کاربر سایت
Aug 29, 2010
545
نام
گابريل
درست مثل نسخه قبلی محبوبش، Shadow Warrior 2 ما رو به دنیای نوستالژیک شوترها بر میگردونه، اون زمانی که شوترها بیشتر شوتر بودند و کمتر منطقی! روزهایی که Serious Sam و Duke توی اوج بودن.
nsx4_sw1.jpg
داستان بازی رو که خیلی خوب نفهمیدم از چه قراره، دختر یه آدم کله گنده ای جن زده میشه، بعد واسه اینکه نجاتش بدن روحش رو میفرستن توی بدن شما و بقیه ش هم خیلی مبهمه. حقیقت اینه که داستان بازی اصلا در اولویت نیست و بعد از اینکه چند دقیقه توی بازی بودید اصلا یادتون میره که برای چی دارید این همه جک و جونور رو سلاخی می کنید. واقعا هم داستان بازی خیلی اهمیتی نداره، کی الان داستان Serious Sam یا Duke رو یادشه. بازی های این سبک بیشتر روی گیم پلی تمرکز میکنن تا داستان.

گیم پلی بازی همون طوریه که باید باشه، سریع، خشن و پر از اسلحه های عجیب و غریب. یعنی از تیکه پاره شدن و پاشیدن خون به در و دیوار و شوخی های خنک کم نذاشتن. نکته ای که Shadow Warrior رو از بقیه بازی ها جدا میکنه تاکید بازی بر استفاده از سلاح های سرد هست. درسته که یک انبار پر از اسلحه در اختیارتون قرار میگیره اما لذت واقعی گیم پلی بازی به استفاده از کاتانا و اره برقی هست. این بازی ای نیست که بخواید توش فرار کنید، در عوض باید به دل دشمن بزنید و فقط هرجا لازم شد جاخالی بدید. برای اسلحه هاتون و برای خودتون هم یک سیستم آپگرید قرار دادن که میتونه جالب و کمی هم سخت باشه، فکر کنید یکی بزرگترین سختی بازی هم اینه که بین این همه اسلحه کدوم رو با خودتون توی بازی همراه داشته باشید، حالا فکر کنید که بخواید برای آپگرید کردن اینها بخواید تصمیم گیری کنید. احتمالا مثل من آخرش بیخیال میشید و از سیستم رندوم استفاده میکنید.
6fx_sw2.jpg
نقطه ضعف اصلی بازی طراحی مراحل اون هست. در واقع سازنده های بازی برای اینکه هر دفه که بازی میکنید تجربه جدید داشته باشید مراحل بازی رو به صورت الگوریتمی ساختن و این باعث میشه که گیم پلی بازی بعد از چند ساعت حس تکراری بودن داشته باشه. درسته که هرچی جلوتر میرید با موجودات عجیب غریب و کاملا متفاوتی مواجه میشید اما معمولا نیازی ندارید که تاکتیک بازی رو تغییر بدید و حس میکنید که هر مرحله فقط موج هایی از دشمن هاست که پشت سر هم قرار گرفته و اون طراوت و تنوعی که ارضاتون بکنه رو نداره.

نسخه اول این بازی زمانی منتشر شده بود که بازار پر از بازی های شوتر تاکتیکی مثل COD و Battlefield و Halo بود و Shadow Warrior خودش یک تنوعی به این بازار داد و خیلی به دل گیمرها نشست ولی نسخه دوم این مزیت رو نداره، با اومدن بازیهایی مثل DOOM که توی همین سبک هستند ولی خیلی خوشگل تر و تر وتمیزتر عرضه شدن Shadow Warrior 2 خیلی جایی برای عرض اندام نداره.
لپ تاپ MSI GS43VR Phantom Pro بر خلاف جثه ی کوچیکی که داره توی اجرای بازی ها خیلی خوب عمل میکنه، بازی Shadow Warrior 2 شاید جز سنگین ترین بازی های بازار نباشه ولی عملکرد GS43 توی اجرای این بازی خیلی خوب بود. طبق معمول بازی رو روی بالاترین تنظیمات اجرا کردم و هیچ مشکلی از قبیل لگ یا افت فریم مشاهده نکردم. تنها مشکلی که داشتم اینه که بدنه GS43 کمی داغ میشه، اگرچه این گرما زیر کیبورد خیلی محسوس نیست. برای رفع مشکل گرما هم از یک کول پد استفاده کردم که فکر میکنم موثر بود. کیبورد این لپ تاپ هم ساخت Steelserries هست که موقع استفاده حس خوبی میده و اصلا شبیه کیبوردهای لپ تاپی دیگه ای نیست که باهاشون کار کردم.

اگه در مورد این بازبینی نظری دارید حتما با من در میون بذارید ...

پ.ن: این بازبینی با ذکر نام بازیسنتر در انجمن های گیمفا و پردیس گیم نیز منتشر شده است.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر