طرفداران ژانر FPS

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
25 شوتر اول شخص برتر از نگاه گیمز رادار

دووم 2016 به عنوان برترین شوتر اول شخص انتخاب شده است.بتسدا واقعا یک بازگشت سوپر هیرویی داشته:D

The 25 best FPS games of all time | GamesRadar+
بهزاد جان قشنگ مشخصه که این گیمر از چه سالی شروع به بازی کردن کرده.:D
اووردن half life 2 هم بخاطر با کلاسیه لیسته وگرنه عمرا بازی کرده باشه:D
من نمیدونم دستینی چیکارمیکنه اونجا اونم جزو 5 تا:D
این استودیو مردم میتونن پرواز کنن هم معلوم نیست چیشد اصلا:D
شوترای خفتی ساخت.من حتا جاجمنتشم دوست داشتم
 

prometheus

کاربر سایت
Jun 26, 2012
623
نام
امیرحسین
همونطور که دوستان اشاره کردن واقعا جای همچین تاپیکی خالی بود و الان اتفاقی تاپیک رو دیدم
متاسفانه خیلی هم خلوته ، اما امسال با اومدن FPS های قوی باز دوباره این ژانر داره نقش پر رنگتری به خودش میگیره
صفحه قبل دوستمون در مورد Blood صحبت کرد که شدیدا منو به گذشته برد و باعث شد یاد یک بازی دیگه بیفتم که در زمان خودش به نظرم از بهترین ها بود
بازی Soldiers of fortune که اگر اشتباه نکنم ساخته raven و ناشرش هم activision بود که سال 2000 عرضه شد.
از شاخصه های اصلی بازی هم استفاده از یه موتور خاصی بود که با شلیک به هر قسمت بدن آسیب مخصوصی وارد می شد و با توجه به اینکه خشونت بازی بالا بود ، نسخه کم خشونتش که سانسور شده بود هم عرضه شد.
داستان بازی هم در مورد یه محموله سلاح اتمی بود که توسط تروریست ها از پایگاه روسیه دزدیده میشه و به کشورهای مختلف فروخته میشه و شما هم در نقش یک سرباز آمریکایی باید جلوی این اتفاق رو بگیرید.
یادش بخیر شدیدا سر این بازی استرس می گرفتم:D
 
  • Like
Reactions: amir code and uriel

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
همونطور که دوستان اشاره کردن واقعا جای همچین تاپیکی خالی بود و الان اتفاقی تاپیک رو دیدم
متاسفانه خیلی هم خلوته ، اما امسال با اومدن FPS های قوی باز دوباره این ژانر داره نقش پر رنگتری به خودش میگیره
صفحه قبل دوستمون در مورد Blood صحبت کرد که شدیدا منو به گذشته برد و باعث شد یاد یک بازی دیگه بیفتم که در زمان خودش به نظرم از بهترین ها بود
بازی Soldiers of fortune که اگر اشتباه نکنم ساخته raven و ناشرش هم activision بود که سال 2000 عرضه شد.
از شاخصه های اصلی بازی هم استفاده از یه موتور خاصی بود که با شلیک به هر قسمت بدن آسیب مخصوصی وارد می شد و با توجه به اینکه خشونت بازی بالا بود ، نسخه کم خشونتش که سانسور شده بود هم عرضه شد.
داستان بازی هم در مورد یه محموله سلاح اتمی بود که توسط تروریست ها از پایگاه روسیه دزدیده میشه و به کشورهای مختلف فروخته میشه و شما هم در نقش یک سرباز آمریکایی باید جلوی این اتفاق رو بگیرید.
یادش بخیر شدیدا سر این بازی استرس می گرفتم:D
متاسفانه Raven هم جزو اون استودیوها بود که من فوق العاده قبولش داشتم و به نظرم منتقدین باعث نابودیش شدن. Hetetic ها و hexen توی دهه 90 فوق العاده بودن، درسته جو و اتمسفر بازی ملهم از کارای id software بود ولی بازی ها تجربه یونیکی بودن برای خودشون واقعا، یادش بخیر.
wolfenstein 2009 و Quake 4 فوق العاده بودن، با id software خیلی مچ بود raven ، البته quake 4 به پای نسخه های کلاسیکش به هیچ وجه نمیرسید ولی بازم عالی بود، و از همه اون ها بهتر singularity که یه masterpiece واقعی توی گیم پلی بود که انگ تقلیدی بودن رو بهش بستن و اینقدر از اعتبار ساقطش کردن که فروش بازی واقعا نا امید کننده شد براشون. soldier of fortune هم دقیقا یه بازی توی سبک و سیاق کارای raven بود که بی نهایت خشن و عالی بود.
ولی الان کجاس اون Raven ؟.... شده مثل این سازنده های درجه 2 و 3 که فقط داره روی یه بخشی از مالتی پلیر های سری COD کار میکنه و اون advantage فوق العاده توی زمینه گیم پلی رو از دست دادن و دیگه اکتفا کردن به همین خورده کاریا با یه پابلیشری مثل activision .....
حیف، صد حیف....
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
بچه ها بهترین لول دزاین fps بنظرتون کدومه؟
بنظر من half life 2 مراحلیو طراحی کرد که مثالش تا اونموقع نبود.
طراحی مراحلش اینجوری بود که به صورت ریل تایم بدون دمو تغییر میکرد.یعنی خط اخرو خلاف بری میرسی به اولین مرحله.درصورتیکه بقیه بازیها با کات سین های متفاوت مراحلو عوض میکردن.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
بچه ها بهترین لول دزاین fps بنظرتون کدومه؟
بنظر من half life 2 مراحلیو طراحی کرد که مثالش تا اونموقع نبود.
طراحی مراحلش اینجوری بود که به صورت ریل تایم بدون دمو تغییر میکرد.یعنی خط اخرو خلاف بری میرسی به اولین مرحله.درصورتیکه بقیه بازیها با کات سین های متفاوت مراحلو عوض میکردن.
لول دیزاین half life 2 به قدری حرفه ای هست حتی همین الان که آدم نمیدونه از کجاش بگه. دقیقا درست گفتی، مراحل در هم تنیده شده بودن، غلی الخصوص توی چپترها، و توی این مورد کاملا به بازی هایی مثل نسخه اول خودش یعنی half life 1 و Quake 2 میشه reffer دادش.
بهترین لول دیزاین تاریخ خیلی سخته راستش:D، الان بازی های arkane خیلی توی این زمینه پیشرو هستن و به نظرم الان بهترینن، DOON 2016 خیلی خیلی ریزه کاری داره، توی مقالاتی که بعضا ازش خوندم واقعا دقت سازنده ها توی مواردی جدا تحسین برانگیزه. و خیلی بازی های دیگه.
ولی از نظر شخصی من بهترین دیزاین کل تاریخ FPS چپتر nova prosoect توی half life 2 هست. اون anthilon ها و کنترل کردنشون، سطوح محتلف زندان، سطح و شدت درگیری ها، معماهاش و استفاده از garavity gun برای حل اونا، اصلا جادوی طراحی مراحل هست لعنتی، من بهتر از اون سراغ ندارم راستش:D. ولی بعد از اون میشه طراحی مراحل بازی portal 2 رو گفت که نبوغ به تمام معنا بود و در آخر هم بازی محبوب خودم یعنی Quake 1 مرحله secret level اپیزود اول که اسمش ziggurat vertugo بود و جاذبه وجود نداشت و باید از بی وزنی و خلا استفاده میکردی که بتونی اون مرحله رو رد کنی و از اون جهنم فرار کنی که سال 1996 خلق یه همچین چیزی و اجرای اون شبیه معجزه بوده و هست. توی Quake 2 هم یه secret level ساخته بودن که به تاثی از نسخه قبل بود و خلا وجود داشت، با اینکه خیلی قشنگ بود ولی به پای نمونه اش توی شماره 1 نمیرسید.
 

prometheus

کاربر سایت
Jun 26, 2012
623
نام
امیرحسین
متاسفانه Raven هم جزو اون استودیوها بود که من فوق العاده قبولش داشتم و به نظرم منتقدین باعث نابودیش شدن. Hetetic ها و hexen توی دهه 90 فوق العاده بودن، درسته جو و اتمسفر بازی ملهم از کارای id software بود ولی بازی ها تجربه یونیکی بودن برای خودشون واقعا، یادش بخیر.
wolfenstein 2009 و Quake 4 فوق العاده بودن، با id software خیلی مچ بود raven ، البته quake 4 به پای نسخه های کلاسیکش به هیچ وجه نمیرسید ولی بازم عالی بود، و از همه اون ها بهتر singularity که یه masterpiece واقعی توی گیم پلی بود که انگ تقلیدی بودن رو بهش بستن و اینقدر از اعتبار ساقطش کردن که فروش بازی واقعا نا امید کننده شد براشون. soldier of fortune هم دقیقا یه بازی توی سبک و سیاق کارای raven بود که بی نهایت خشن و عالی بود.
ولی الان کجاس اون Raven ؟.... شده مثل این سازنده های درجه 2 و 3 که فقط داره روی یه بخشی از مالتی پلیر های سری COD کار میکنه و اون advantage فوق العاده توی زمینه گیم پلی رو از دست دادن و دیگه اکتفا کردن به همین خورده کاریا با یه پابلیشری مثل activision .....
حیف، صد حیف....
اتفاقا موتور اصلی SOF هم ، موتور Quake 2 بود که یکسری اصلاحات روش انجام شده بود
در مورد Singularity هم واقعا مورد بی مهری قرار گرفت چون استفاده از اون ایده TMD خیلی جالب بود و من از داستانش هم خیلی لذت بردم

بچه ها بهترین لول دزاین fps بنظرتون کدومه؟
بنظر من half life 2 مراحلیو طراحی کرد که مثالش تا اونموقع نبود.
طراحی مراحلش اینجوری بود که به صورت ریل تایم بدون دمو تغییر میکرد.یعنی خط اخرو خلاف بری میرسی به اولین مرحله.درصورتیکه بقیه بازیها با کات سین های متفاوت مراحلو عوض میکردن.
شدیدا باهات موافقم:D
هنوز لول دیزاین رو دست HL نیومده ، اما طبق حرف دوستمون توی شرکتهای جدید Arkane الان واقعا پیشرو هست ، به خصوص اگه Dishonored 2 رو بازی کرده باشی مرحله Clockwork Mansion یک کلاس لول دیزاینه
شدیدا هم منتظر Prey هستم که جو و فضاسازیش منو یاد Dead Space و Alien Isolation میندازه و نبوغ توی گیم پلی اش موج میزنه
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
اتفاقا موتور اصلی SOF هم ، موتور Quake 2 بود که یکسری اصلاحات روش انجام شده بود
در مورد Singularity هم واقعا مورد بی مهری قرار گرفت چون استفاده از اون ایده TMD خیلی جالب بود و من از داستانش هم خیلی لذت بردم


شدیدا باهات موافقم:D
هنوز لول دیزاین رو دست HL نیومده ، اما طبق حرف دوستمون توی شرکتهای جدید Arkane الان واقعا پیشرو هست ، به خصوص اگه Dishonored 2 رو بازی کرده باشی مرحله Clockwork Mansion یک کلاس لول دیزاینه
شدیدا هم منتظر Prey هستم که جو و فضاسازیش منو یاد Dead Space و Alien Isolation میندازه و نبوغ توی گیم پلی اش موج میزنه
والا راستش هنوز نتونستم نسخه 2 رو تجربه بکنم...خیلی دوسدارم ولی وقت نیست.کنسولم نیست:D
شماره اولشو 3 بار تموم کردم...
اون مرحله ای که شما میگی کلاس درس من تو تمام نقدها خونده بدم.همه حرف شما رو میزدن.خیلی دوسدارم ببینم چجوریه.به prey هم خیلی امیدوارم.اون دشمنایی که مثل عنکبوت سیاهن هم قشنگ ادای دین به half life هست.ارکین تو طراحی مراحل و سبک هنری که داره....اینا باعث میشه صبرکردن برای prey کاره سختی باشه.
جا داره از Bulletstorm هم یادی بشه


Sent from my iPhone using Tapatalk
این حرفتو باید طلا گرفت
سازنده های پین کیلر بودن.شوتر ناب میساختن.گفتم من حتی با جاجمنت هم حال کردم.
هیچوقت اون e3 که کلیف اومد تو کنفرانس EA و بازی رو اجرا کرد و یادم نمیره.عاشق اعداماش بودم:D
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
خدایی این چه لیستی بود؟؟
Farcry 2 پنجم؟؟:D
متفاوت بازیم حدی داره...باز اگه farcry 3 بود یه چیزی
Fallout 3 اخه؟؟؟:D
خدایی چی زده بود؟؟:D

تا فارکرای 2 را دیدم تو 5 تا تعجب کردم.البته فارکرای 2 از نظر من عنوان ارزشمندی هست.از بعضی جهات مثل گرافیک و داستان واقعا قابل قبول بود.اما پر از مشکلات در بخش گیم پلی بود. واقع گرایی یوبی سافت تو گیم پلی کار دستش داد.

مثلا یک دفعه بین اکشن های بازی شخضیت بازی دستش را باندپیچی میکرد! تفنگ تیراندازی نمیکرد یهویی!ادم یاد تفنگ های خدمت مقدس سربازی میفتاد! و از همه بدتر نقشه بازی بود.تو این بازی نقشه به صورت اتوماتیک روی صفحه نمایشگر نبود.مدام باید از تو جیبت در میاوردی و راه را پیدا میکردی! نقشه گیج کننده ای هم داشت.وقتی وارد یک منطقه دیگه میشدی کلا نقشه عوض میشد.:-&

طراحی مراحل بازی هم واقعا ضعیف بود.اما اتمسفر جذابی داشت.خیلی میشه در موردش حرف زد.:D
 
  • Like
Reactions: uriel and amir code

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
تا فارکرای 2 را دیدم تو 5 تا تعجب کردم.البته فارکرای 2 از نظر من عنوان ارزشمندی هست.از بعضی جهات مثل گرافیک و داستان واقعا قابل قبول بود.اما پر از مشکلات در بخش گیم پلی بود. واقع گرایی یوبی سافت تو گیم پلی کار دستش داد.

مثلا یک دفعه بین اکشن های بازی شخضیت بازی دستش را باندپیچی میکرد! تفنگ تیراندازی نمیکرد یهویی!ادم یاد تفنگ های خدمت مقدس سربازی میفتاد! و از همه بدتر نقشه بازی بود.تو این بازی نقشه به صورت اتوماتیک روی صفحه نمایشگر نبود.مدام باید از تو جیبت در میاوردی و راه را پیدا میکردی! نقشه گیج کننده ای هم داشت.وقتی وارد یک منطقه دیگه میشدی کلا نقشه عوض میشد.:-&

طراحی مراحل بازی هم واقعا ضعیف بود.اما اتمسفر جذابی داشت.خیلی میشه در موردش حرف زد.:D
وقتی دستش 180 درجه برمیگشت با یه حرکت جا مینداخت:D
ولی دوسداشتم این حرکتشو:D
بازی تو کنسول افت فریم داشت درحد :D
داستانش خوب بود.البته بهترینشون farcry 4 بود واقعا عالی بود.از شخصیته واس(درست نوشتم؟:D)که واقعا مو به تن ادم سیخ میکرد.تا گیمپلی عالی بازی.
توهمهای بازیو هم خیلی دوسداشتم.یه چیزه خیلی جالبی که داشت اول بازی وقتی اون دکتره میگه یسری قرص باید گیر بیاری....وقتی میرفتی زیر دریاچه قرص پیدا میکردی میخوردی بعد توهم میزدی.خیلی جالب بود:D
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
وقتی دستش 180 درجه برمیگشت با یه حرکت جا مینداخت:D
ولی دوسداشتم این حرکتشو:D
بازی تو کنسول افت فریم داشت درحد :D
داستانش خوب بود.البته بهترینشون farcry 4 بود واقعا عالی بود.از شخصیته واس(درست نوشتم؟:D)که واقعا مو به تن ادم سیخ میکرد.تا گیمپلی عالی بازی.
توهمهای بازیو هم خیلی دوسداشتم.یه چیزه خیلی جالبی که داشت اول بازی وقتی اون دکتره میگه یسری قرص باید گیر بیاری....وقتی میرفتی زیر دریاچه قرص پیدا میکردی میخوردی بعد توهم میزدی.خیلی جالب بود:D

اره حرکاتش جالب بود.اهان.سردردش هم یادم اومد.سرش درد میگرفت اعصاب ادم به هم میریخت.یک سری ماموریت داشت باید انجام میدادی برا دکتره تا بهت قرص بده.:p

به نظر من بهترین قسمت کل سری فارکرای قسمت یک بود.چیز غولی بود.:x

فارکرای 3 هم عالی بود.شخصیت واس یکی از بزرگترین شخصیت های منفی تاریخ شد.جمله ای که میگفت ایا جنون را برات تعریف کردم؟:D

کلا فارکرای سری دوست داشتنی هست.

منظورت فارکرای 3 بود؟چون واس تو فارکرای 3 بود نه 4:D
 
  • Like
Reactions: uriel and amir code

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
اره حرکاتش جالب بود.اهان.سردردش هم یادم اومد.سرش درد میگرفت اعصاب ادم به هم میریخت.یک سری ماموریت داشت باید انجام میدادی برا دکتره تا بهت قرص بده.:p

به نظر من بهترین قسمت کل سری فارکرای قسمت یک بود.چیز غولی بود.:x

فارکرای 3 هم عالی بود.شخصیت واس یکی از بزرگترین شخصیت های منفی تاریخ شد.جمله ای که میگفت ایا جنون را برات تعریف کردم؟:D

کلا فارکرای سری دوست داشتنی هست.

منظورت فارکرای 3 بود؟چون واس تو فارکرای 3 بود نه 4:D
اره اشتباه شد:D
چهارش که مسخره بود از لحاظ داستانی...
کله بازیش سره خاکستره مادرش بود...
اخرشم مثلا خواست پیچش داستانی بده تر زد...طرف پسره پدر درومد:D
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
farcry 2 یکی از اون بازی هایی بود که واقعا یوبی سافت پتانسیل بازی رو خودش با دست خودش سوزوند. یکی از بدترین بازی هایی بود که بازی کردم. بازی همه چیزی داشت ولی توی خوب به اجرا درآوردن المان های خودش داشت دست و پا میزد. دوتا مورد فوق العاده آزار دهندش یکی اون گارد پست ها بود که وقتی از دست دشمن درمیاوردیشون فقط کافی بود تا چند متر ازش فاصله بگیری، دوباره روز از نو روزی از نو، اصلا انگار نه انگار دو ساعت برای تسخیرش جنگیده بودی، دوباره کل گارد پست ری اسپاون میشد.
دومی هم خراب شدن سلاح ها بود. ببینید اینکارو stalker هم انجام داده بود ولی اینجاس که فرق یه بازی ای مثل stalker با بقیه مشخص میشه، اونجا نه تنها بد نبود بلکه کلی به هیجان بازی هم کمک میکرد ولی توی فارکرای 2 اینقدر این سیستم بد پیاده شده بود که دیگه حوصله آدم رو سر میبرد.
داستان بازی هم خوب بود، یادمه درباره یه شخصیت منفی به نام jackal ( شغال ) بود که به همه طرف های جنگ نخ میداد:D. ولی خب داستانش توی ضعف هاش گم میشد.
بهترین farcry نسخه 3 بود ، فوق العاده عالی بود، تمام ضعف هاش رو که پوشش داده بود هیچ کلی المان های useful و جدید هم اضافه کرده بود.
نسخه 4 هم متاسفانه بازیش نکردم، نمیتونم نظری بدم راجبش.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر