طرفداران ژانر FPS

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
اقا این بحث بولت استورم رو تمومش کنید خواهشا.
میگن borderlands 3 قراره تو TGA معرفی بشه.
بازی که نسخه دومش به شدت اعتیاد آور بود و البته کواپ بی نقصی داشت.
علیرضا هم تو تاپیکش گفت young blood هم یه نمایشی داره:D
اگه اینا حقیقت داشته باشه باید جشن گرفت:D
امیدوارم استودیو monolith سرعقل اومده باشه و ارباب حلقه رو بیخیال بشه تا ما شاهد F.E.A.R 4 باشیم...=((
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
اقا این بحث بولت استورم رو تمومش کنید خواهشا.
میگن borderlands 3 قراره تو TGA معرفی بشه.
بازی که نسخه دومش به شدت اعتیاد آور بود و البته کواپ بی نقصی داشت.
علیرضا هم تو تاپیکش گفت young blood هم یه نمایشی داره:D
اگه اینا حقیقت داشته باشه باید جشن گرفت:D
امیدوارم استودیو monolith سرعقل اومده باشه و ارباب حلقه رو بیخیال بشه تا ما شاهد F.E.A.R 4 باشیم...=((
امیر منم واقعا امیدوارم یه خبری از FEAR یا CONDEMNED بشه، مونولیث تواناییشو داره واقعا چیط خفنی بسازه توی این ژانر، آرزومه که اینا برگردن به ژانر شوتر، همیشه عناوینشون فوق العاده خاص و برتر بوده توی این ژانر.
یعنی میشه دوباره عناوینی مثل Blood ، FEAR ، No one lives for ever یا condamned رو شاهد باشیم ازشون....
 
  • Like
Reactions: live is life

Amir123654

کاربر سایت
Nov 3, 2018
72
ای بابا اسم F.E.A.R. اومد وسط دیگه نمیتونم نگم! :D یکی منو بگیره. =)):D همونطور که میدونید این بازی با A.I. پیشرفته خودش معروف هست. خیلیا میگن A.I. این بازی هنوز بعد از 13 سال از شوترهایی فعلی قوی تره. یجورایی انگار بجای اینکه تو این صنعت در زمینه A.I. پیشرفت کنیم پسرفت کردیم. همه هم و غم سازنده ها شده گرافیک و با اسکریپت نویسی کردن سینگل پلیر بازیها سروته شو هم میارن. یا مثل بازیهایی مثل DOOM 2016 اصلا نیازی به A.I. آنچنانی ندارن. بهرحال کسی از یه مشت هیولا انتظار رفتار هوشمندانه نداره. همینکه با کله بسمت پلیر حمله ور بشن کافیه. :D البته این جمله فقط تو ژانر شوترها درسته. ما فقط یه سال بعد یعنی 2006 بازی استراتژیک Company of Heroes رو داشتیم که بلحاظ پیچیدگی قطعا هوش مصنوعی F.E.A.R. رو قورت میده! :D (با توجه به اینکه تو اون بازی ما نیروهای با کارکردهای متفاوت مثل تانک، مهندس و اسنایپر و مشین گان و... داریم. اسنایپرها و تنوع بیشتر نیروها تازه تو بازی F.E.A.R 2: Project Origin به A.I. اضافه شدن! هرچند بدلیل یه سری تصمیمات غلط دیگه بازی خراب شد.

اما آیا واقعا Monolith شق القمر کرده؟! :D جالبترین نکته ای که میشه در این باره بهش اشاره کرد اینه که تیم سازنده فقط یک نفر برنامه نویس A.I. واسه F.E.A.R. 1 داشته. :blink: حالا اینکه چطور اون یه نفر بتنهایی تونسته از پس تبدیل و ترجمه رفتار نیروها به الگوریتم های 0 و 1 ریاضیاتی بربیاد (که واقعا کار سخت و پیچیده ای هست) بماند، مسئله اینجاست تمرکز تیم سازنده روی A.I. نبوده آنچنان! یجورایی میشه گفت شانس هم آوردن که A.I. انقدر خوب دراومده. خودشون گفتن:
“The truth is, we actually did not have any complex squad behaviors at all in F.E.A.R. Dynamic situations emerge out of the interplay between the squad level decision making, and the individual A.I.’s decision making, and often create the illusion of more complex squad behavior than what actually exists!”
این یعنی A.I. در عمل از اونی که خودشونم فکر میکردن پیچیده تر رفتار کرده در صورتی که پشتش چندتا الگوریتم ساده بیشتر نخوابیده. :D:))
حالا اصلا چرا Monolith مجبور میشه تمرکزش رو به A.I. در کنار گرافیک و... معطوف میکنه خودش داستانیه. :D اینا قابلیت bullet time رو که از مکس پین اسکی میرن میدونستن خودبخود گیمپلی رو بشدت آسون میکنه. برای همین برای بالا بردن چالش و tense کردن موقعیت برای بازیباز به A.I. متوصل میشن. اگر نکاه کنید حتی آتمسفر بازی و اون ساختمون ها و راهروهای گرفته و تاریک اسکی از آتمسفر مکس پین هستن :D و خب از شانسشون خوب هم میگیره. گیمپلی انقدر tense هست که بدون قابلیت bullet time تموم کردن بازی غیرممکنه. و به فضای horror داستان هم میخوره.

Monolith رو هیچوقت نتونستم بیشتر از یه استودیوی متوسط قبول کنم. جدای اینکه سری No One Lives Forever همیشه واسه من یه شوتر lame و کُند و تاریخ مصرف گذشته بوده (با وجودی که میدونم خیلیا باهاش خاطره دارن اما کاریش نمیشه که اونم اسکی از GoldenEye 007 بود.:hide::D) اینکه میان از ژانر سینمای horror ژاپونی اون دختربچه creepy رو واسه داستانشون قرض میگیرن جز اینکه نشاندهنده ی ضعفشون در داستان سرایی باشه چی میتونه باشه؟:D درحالیکه همین H.P. Lovecroft این همه پتانسیل برای الهام گرفتن باقی گذاشته. واضحه اینا بدلیل ضعفشون تو نویسندگی اول جرات نکردن سمتش برن. :D حالا این آیپی Condemned که استودیو تازه سه سال بعد از F.E.A.R دو زاریش میافته و خلق میکنه گواه بر این مدعاست. :D

کارنامه به سه دوره تقسیم میشه
1- Monolith که سری No One Lives Forever رو میساخت و با آشغال به تمام معنایی بنام Contract J.A.C.K :-& پرونده ش بسته شد.
2- سری F.E.A.R. که اولش تحول بزرگی واسه استودیو محسوب میشه اما اون دیدیم آخرش چی شد!:D
3- کارگری و ساختن بازیهای سفارشی Middle-earth واسه وارنر. :)):D


تمام علتی که A.I. بازیهای شوتر در این 13 سال پیشرفت آنچنانی رو به خودش ندیده من نه در نبوغ استثنائی Monolith که در دایورت کردن عمدی بقیه ی استودیوها برای رواج دادن مولتی-پلیر بازیهاشون میبینیم. هرکسی هم که باشه با دیدن اختلاف فاحش بین A.I. کودن و نخاله و پلیرهای واقعی معلومه که به مولتی پلیر و حتی کوآپ آنلاین بیشتر جذب میشه. (هرچند با بعضی پلیرهای واقعی تو آنلاین برخورد میکنی که باعث میشن به روح اون A.I. درود بفرستی!=)):D)
 

MASOUD-CRASH

کاربر سایت
Jun 20, 2018
501
نام
مسعود
سلام . @uriel تواین تاپیک میشه درمورد بازی هایی غیر از مواردی که تو صفحه اول ذکر کردی حرف بزنیم ؟ :D من خیلی کانتر دوست دارم :D بنظرم تو زمان خودش خیلی ترکونده ، هنوز هم تعداد زیادی هستن که بازیش میکنند .
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
سلام . @uriel تواین تاپیک میشه درمورد بازی هایی غیر از مواردی که تو صفحه اول ذکر کردی حرف بزنیم ؟ :D من خیلی کانتر دوست دارم :D بنظرم تو زمان خودش خیلی ترکونده ، هنوز هم تعداد زیادی هستن که بازیش میکنند .
این تاپیک برای شوتر بازهاس رفیق>:D<، راجب هرچی دوست داری صحبت کن و ما هم استفاده میکنیم:):-bd.
کانتر دنیاس، valve از سلاطین محسوب میشه و تمام عناوینش شاهکارن. واقعا یاد کانتر بخیر، این نسخه CS:GO رو من یه نسخه کرکیش رو دارم که هنوزم آفلاین بازیش میکنم، دیگه وقت بازی های آنلاین و... ندارم واقعا، حوصلش هم ندارم راستش، ولی آفلاین هنوزم سری کانتر رو با بات ها بازی میکنم:D.
 
  • Like
Reactions: MASOUD-CRASH

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
ای بابا اسم F.E.A.R. اومد وسط دیگه نمیتونم نگم! :D یکی منو بگیره. =)):D همونطور که میدونید این بازی با A.I. پیشرفته خودش معروف هست. خیلیا میگن A.I. این بازی هنوز بعد از 13 سال از شوترهایی فعلی قوی تره. یجورایی انگار بجای اینکه تو این صنعت در زمینه A.I. پیشرفت کنیم پسرفت کردیم. همه هم و غم سازنده ها شده گرافیک و با اسکریپت نویسی کردن سینگل پلیر بازیها سروته شو هم میارن. یا مثل بازیهایی مثل DOOM 2016 اصلا نیازی به A.I. آنچنانی ندارن. بهرحال کسی از یه مشت هیولا انتظار رفتار هوشمندانه نداره. همینکه با کله بسمت پلیر حمله ور بشن کافیه. :D البته این جمله فقط تو ژانر شوترها درسته. ما فقط یه سال بعد یعنی 2006 بازی استراتژیک Company of Heroes رو داشتیم که بلحاظ پیچیدگی قطعا هوش مصنوعی F.E.A.R. رو قورت میده! :D (با توجه به اینکه تو اون بازی ما نیروهای با کارکردهای متفاوت مثل تانک، مهندس و اسنایپر و مشین گان و... داریم. اسنایپرها و تنوع بیشتر نیروها تازه تو بازی F.E.A.R 2: Project Origin به A.I. اضافه شدن! هرچند بدلیل یه سری تصمیمات غلط دیگه بازی خراب شد.

اما آیا واقعا Monolith شق القمر کرده؟! :D جالبترین نکته ای که میشه در این باره بهش اشاره کرد اینه که تیم سازنده فقط یک نفر برنامه نویس A.I. واسه F.E.A.R. 1 داشته. :blink: حالا اینکه چطور اون یه نفر بتنهایی تونسته از پس تبدیل و ترجمه رفتار نیروها به الگوریتم های 0 و 1 ریاضیاتی بربیاد (که واقعا کار سخت و پیچیده ای هست) بماند، مسئله اینجاست تمرکز تیم سازنده روی A.I. نبوده آنچنان! یجورایی میشه گفت شانس هم آوردن که A.I. انقدر خوب دراومده. خودشون گفتن:

این یعنی A.I. در عمل از اونی که خودشونم فکر میکردن پیچیده تر رفتار کرده در صورتی که پشتش چندتا الگوریتم ساده بیشتر نخوابیده. :D:))
حالا اصلا چرا Monolith مجبور میشه تمرکزش رو به A.I. در کنار گرافیک و... معطوف میکنه خودش داستانیه. :D اینا قابلیت bullet time رو که از مکس پین اسکی میرن میدونستن خودبخود گیمپلی رو بشدت آسون میکنه. برای همین برای بالا بردن چالش و tense کردن موقعیت برای بازیباز به A.I. متوصل میشن. اگر نکاه کنید حتی آتمسفر بازی و اون ساختمون ها و راهروهای گرفته و تاریک اسکی از آتمسفر مکس پین هستن :D و خب از شانسشون خوب هم میگیره. گیمپلی انقدر tense هست که بدون قابلیت bullet time تموم کردن بازی غیرممکنه. و به فضای horror داستان هم میخوره.

Monolith رو هیچوقت نتونستم بیشتر از یه استودیوی متوسط قبول کنم. جدای اینکه سری No One Lives Forever همیشه واسه من یه شوتر lame و کُند و تاریخ مصرف گذشته بوده (با وجودی که میدونم خیلیا باهاش خاطره دارن اما کاریش نمیشه که اونم اسکی از GoldenEye 007 بود.:hide::D) اینکه میان از ژانر سینمای horror ژاپونی اون دختربچه creepy رو واسه داستانشون قرض میگیرن جز اینکه نشاندهنده ی ضعفشون در داستان سرایی باشه چی میتونه باشه؟:D درحالیکه همین H.P. Lovecroft این همه پتانسیل برای الهام گرفتن باقی گذاشته. واضحه اینا بدلیل ضعفشون تو نویسندگی اول جرات نکردن سمتش برن. :D حالا این آیپی Condemned که استودیو تازه سه سال بعد از F.E.A.R دو زاریش میافته و خلق میکنه گواه بر این مدعاست. :D

کارنامه به سه دوره تقسیم میشه
1- Monolith که سری No One Lives Forever رو میساخت و با آشغال به تمام معنایی بنام Contract J.A.C.K :-& پرونده ش بسته شد.
2- سری F.E.A.R. که اولش تحول بزرگی واسه استودیو محسوب میشه اما اون دیدیم آخرش چی شد!:D
3- کارگری و ساختن بازیهای سفارشی Middle-earth واسه وارنر. :)):D


تمام علتی که A.I. بازیهای شوتر در این 13 سال پیشرفت آنچنانی رو به خودش ندیده من نه در نبوغ استثنائی Monolith که در دایورت کردن عمدی بقیه ی استودیوها برای رواج دادن مولتی-پلیر بازیهاشون میبینیم. هرکسی هم که باشه با دیدن اختلاف فاحش بین A.I. کودن و نخاله و پلیرهای واقعی معلومه که به مولتی پلیر و حتی کوآپ آنلاین بیشتر جذب میشه. (هرچند با بعضی پلیرهای واقعی تو آنلاین برخورد میکنی که باعث میشن به روح اون A.I. درود بفرستی!=)):D)
شما درست میگید:D، FEAR اصلا خوب نبود و مونولیث یه استودیوی متوسط هست.
من فقفط دوست دارم بدونم عناوین خوب از دیدگاه شما کدوم عناوین هستن؟ ( البته کاملا مطمئنم که من و هر کسی دیگه که با شما وارد بحث بشه در واقعا خودش رو سر کار میزاره، چون دیدگاهتون واقعا غیر واقعی و اشتباهه، البته محترم هم هست در عینه حال، و من علی رغم مخالفت 180 درجه با نوع نگرش فکریتون به طور کلی در مدیوم گیم، به نظراتتون احترام میزارم:D).
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
فقط اومدم بگم که سال دیگه انتقام خشکسالی امسال رو میگیریم :D
امسال هیچ شوتر سینگل خفنی منتشر نشد حتی کالافم کمپین نداشت لعنتی...شخصا بین FPSها امسال فقط با FC5 و تجربه‌ی دوباره‌ی DOOM 2016 سر کردم...خلاصه سال بعد این 4 تا رو داریم <:-P:
DOOM Eternal
Metro Exodus
Wolfenstein Youngblood
RAGE 2
علاوه بر اینا یه جورایی مطمئنم کالاف بعدی کمپین داره...احتمال اینم هست که از طرف EA دستمون به Titanfall 3 برسه <:-P یوبیسافت هم که FC: New Dawn رو داره که چندان خوب به نظر نمیرسه ولی حداقل اون گان‌پلی و اپن ورلد اعتیادآور رو داره.
یه بازی خفن دیگه هم تقریبا یه سال پیش توی Game Awards معرفی شد Witchfire بود که شدیدا اتمسفر خوفی داشت...خلاصه اینکه 2019 قراره خیلی FPSبازا خوش به حالشون بشه و بعد توی 2020 یه خشکسالی دیگه داریم :))
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
اینو دریابید عزیزان خواهران برادران رسما نوستالژی حالصه تازه هم از E.A در اومده :

98155


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

98195

گیم پلی و اتمسفر و لول دیزاین بازی به معنای واقی نوستالژی ـه یاد خاطره Hilfe Life - Return to Castle Wolfenstein - DOOM1&2 رو قشنگ زنده میکنه ! فقط ای کاش موسیقی متال بازی بیشتر بود خیلی کم پیش میاد با موسیقی متال گوش رو نوازش بده اکثر مواقع موسیقی اتمسفریک پخش میشه تو بازی با این حال همه جوره طلاست طلا .....
 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
فقط اومدم بگم که سال دیگه انتقام خشکسالی امسال رو میگیریم :D
امسال هیچ شوتر سینگل خفنی منتشر نشد حتی کالافم کمپین نداشت لعنتی...شخصا بین FPSها امسال فقط با FC5 و تجربه‌ی دوباره‌ی DOOM 2016 سر کردم...خلاصه سال بعد این 4 تا رو داریم <:-P:
DOOM Eternal
Metro Exodus
Wolfenstein Youngblood
RAGE 2
علاوه بر اینا یه جورایی مطمئنم کالاف بعدی کمپین داره...احتمال اینم هست که از طرف EA دستمون به Titanfall 3 برسه <:-P یوبیسافت هم که FC: New Dawn رو داره که چندان خوب به نظر نمیرسه ولی حداقل اون گان‌پلی و اپن ورلد اعتیادآور رو داره.
یه بازی خفن دیگه هم تقریبا یه سال پیش توی Game Awards معرفی شد Witchfire بود که شدیدا اتمسفر خوفی داشت...خلاصه اینکه 2019 قراره خیلی FPSبازا خوش به حالشون بشه و بعد توی 2020 یه خشکسالی دیگه داریم :))
از همین الان شرط ببندیم برای Doom Eternal و Rage ؟:D من میگم Rage نابود میکنه این doom قلابی رو :D:D:D
 
  • Like
Reactions: FUTURE

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
اینو دریابید عزیزان خواهران برادران رسما نوستالژی حالصه تازه هم از E.A در اومده :

98155


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

98195

گیم پلی و اتمسفر و لول دیزاین بازی به معنای واقی نوستالژی ـه یاد خاطره Hilfe Life - Return to Castle Wolfenstein - DOOM1&2 رو قشنگ زنده میکنه ! فقط ای کاش موسیقی متال بازی بیشتر بود خیلی کم پیش میاد با موسیقی متال گوش رو نوازش بده اکثر مواقع موسیقی اتمسفریک پخش میشه تو بازی با این حال همه جوره طلاست طلا .....
احمد اینو خیلی ویدئو ازش دیدم، واقعا بازیه عالی ایه. ولی شبیه doom و RTCW و half life و Quake و اینا نیست :D. شبیه pain killer و serius sam اینا هست . بیشتر شبیه pain killer هست در واقع.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
از همین الان شرط ببندیم برای Doom Eternal و Rage ؟:D من میگم Rage نابود میکنه این doom قلابی رو :D:D:D
ولف هر دوتارو نابود میکنه :D ولی خب چطوری بفهمیم کدوم کدومو نابود کرده؟! امتیاز و متا؟! 8-|
پیش بینی من برای متای بازیهای شوتر سال بعد اینه:
Wolf: 75
RAGE 2: 79
DOOM Eternal: 86
Metro: Exodus: 84
ولی اینکه کدومش واقعا بهتر میشه، باید تجربه کنیم.
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
این کارگردان ریج 2 خیلی خفن و با عشق حرف میزنه. :D البته بعد نمایش دووم واقعا فکر نکنم حداقل سال دیگه شوتری بتونه باهاش رقابت کنه، اما دیدگاهم نسبت به ریج به عنوان یه بازی فان و کامل خیلی مثبت هست. به نظرم میتونه بازی واقعا فان و سطح بالایی باشه. ظاهرا دارن از گیمپلی خلاقانه و مبتنی بر فیزیک مثل هف لایف هم استفاده میکنن که از زمان Titanfall 2 من حداقل ندیدم و شدیدا استقبال میکنم.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
ولف هر دوتارو نابود میکنه :D ولی خب چطوری بفهمیم کدوم کدومو نابود کرده؟! امتیاز و متا؟! 8-|
پیش بینی من برای متای بازیهای شوتر سال بعد اینه:
Wolf: 75
RAGE 2: 79
DOOM Eternal: 86
Metro: Exodus: 84
ولی اینکه کدومش واقعا بهتر میشه، باید تجربه کنیم.
از همه لحاظ:D. البته توی فروش بعید میدونم بتونن doom رو شکست بدن ولی متا و جایزه و اقبال عمومی و طرفدار و خفن بودن کلی بازی ،Rage یه سر و گردن بالاتره حس میکنم:D. ولف هم نسخه فرعی محسوب میشه، مترو هم همیشه بازیه خیلی خوبی بوده ولی بهترین نبوده عموما، نقص داره توی بعضی قسمتاش واقعا.

این کارگردان ریج 2 خیلی خفن و با عشق حرف میزنه. :D البته بعد نمایش دووم واقعا فکر نکنم حداقل سال دیگه شوتری بتونه باهاش رقابت کنه، اما دیدگاهم نسبت به ریج به عنوان یه بازی فان و کامل خیلی مثبت هست. به نظرم میتونه بازی واقعا فان و سطح بالایی باشه. ظاهرا دارن از گیمپلی خلاقانه و مبتنی بر فیزیک مثل هف لایف هم استفاده میکنن که از زمان Titanfall 2 من حداقل ندیدم و شدیدا استقبال میکنم.
کاوه رقابت سنگینه بینشون به هر حال دووم فن بیسش خیلی خفنه خب:D. ولی همونطور که گفتی Rage واقعا خلاقانه به نظر میاد، ضمن اینکه من حس میکنم محتوای بازی عالی باشه، گرافیک بازی هم نمیشه الان قضاوت کرد ولی از نظر من خیلی شارپ تر و حتی دیدنی تره به لحاظ بصری. مکانیزم شوتینگ بازی هم که خداوکیلی مثلش ندیدم، یه بازی هم شبیهش نیست، خیلی جدید و بکر به نظر میرسه. حالا باید دید، من خودم حس میکنم Rage ببره این رقابتو:D. هر چند که بازی حداقال در ظاهر خیلی متفاوته با نسخه قبلی ( هنوز امیدوارم باطن بازی همون تاریکی و خفنی نسخه قبلی رو داشته باشه ) ولی خب اینقدر خوب هست که به عنوان یه بازیه عالی توی ژانر شوتر کشته و مرده ش باشم:D.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر