آشنایی با خنک کننده مایع کولر مستر؛ Master Liquid 240

Space Bandit

کاربر سایت
Aug 18, 2016
129
نام
امیر پارسا
خنک کننده های مایع سیکل بسته به دلیل سهولت در نصب و کارایی بالا امروزه مورد توجه کاربران حرفه ای قرار گرفته اند و از این رو شرکت های تولید کننده، تنوع محصولات خود را بر اساس قیمت و امکانات افزایش می دهند. واترکولر های جدید کولرمستر که در راس آنها خنک کننده Master Liquid 240 قرار دارد، از یک رادیاتور با طول 240 میلی متری بهره می برد و در این خنک کننده، قابلیت نصب حداکثر 4 عدد فن در دو سمت رادیاتور وجود دارد.



cooler_1.png


فناوری انحصاری Flow Up کولرمستر در واترکولر های سری Master Liquid به تکامل رسیده است. این فناوری در نسل جدید خنک کننده های مایع کولرمستر سبب انتقل سریع حرارت از سطح پردازنده به سمت پمپ و در نهایت رادیاتور می شود تا کاهش دما در سریع ترین زمان ممکن رخ دهد. به کار گیری فناوری های جدید در ساخت تجهیزات مختلف واترکولر Master Liquid سبب بهبود در پارامتر های مختلف گردیده است. از این موارد می توان به کاهش نویز به میزان 10 دسی بل، افزایش عملکرد به میزان 40 درصد و 2 برابر شدن طول عمر نسبت به نسل گذشته واترکولر های حرفه ای کولرمستر اشاره کرد. افزایش طول عمر یکی از مهم ترین اهداف کولرمستر در ساخت واترکولر های سری Master Liquid بوده و با به کارگیری فناوری های جدید در ساخت آنها، طول عمر به 2.5 برابر افزایش یافته است و هم اکنون می توانید به مدت 175 هزار ساعت از محصولات خانواده Master Liquid استفاده کنید. این در حالی است که طول عمر واترکولر های تولید شده توسط شرکت های رقیب به طور معمول در محدوده 50 تا 70 هزار ساعت می باشد.


تزریق کولانت به درون بلاک با توجه به سبک طراحی جدید به صورت مستقیم انجام می شود و مایع به صورت مستقیم روی سطح بلاک اسپری می شود. به این صورت 40 درصد عملکرد بهتر را نسبت به نسل گذشته تجربه خواهید کرد. طبق اعلام کولرمستر، میزان نویز واترکولر های Master Liquid در محدوده 6 تا 30 دسی بل قرار دارند که از این حیث نویز کمتری نسبت به محیط کتابخانه، توربین بادی، محیط اداری و اتاق نشیمن را تجربه خواهید کرد. دو عدد فن ارائه شده به همراه واترکولر از نوع MasterFan Pro Balance هستند که مهم ترین ویژگی آنها طول عمر 490 هزار ساعتی است. به این صورت در مقایسه با حداکثر طول عمر 150 هزار ساعتی فن های تولید شده توسط سایر برندها، طول عمری بیش از 3 برابر حاصل شده است.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر