PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
@Boss
نه دیگه نشد دارید میزنید کوچه علی چپ :

این پست شما


منم میتونم بگم خودتون رو خسته نکنید بازی های ناتی داگ رو PC نمیان خیلی شیک مجلسی ! و پشتش دلایل خودم رو دارم و شایعش رو هم که بیاد میگم چرت و پرت محضه ولی بحث الان رو شما خیلی شیک داری بحث رو میپیچونی
بحث اینه شما و بقیه چنان پست میدید انگار خبری دارید از جایی میگم من اومدم اینجا تو تاپیک PS4 بحث PC رو میکنم و از همون لایکا زیر پستتون معلومه بحث به هیچ جایی نمیبره انتظاری هم ندارم شما حرفتون رو پس بگیرید بعد این شایعه قویی که اومد تازه لایکای زیر پستتون بیشتر شد پس این وسط معملومه ربطی به منتشر شدن یا نشدن بازی نداره بحث همون لشکر کشی های جنگ کنسولیه ! نگید که نیست که خندم میگیره به هر حال اون دوستانی که اینجا پست میدن و لشکر کشی میکنن واسه بقیه همون تعداد لایکا واسه مصخره کردن گروهی بسه و خوب میگم انتظاری ندارم چیزی جز این هم باشه به هر حال درس خوبی میشه که بعدا به جا اینقدر مطمئن حرف زدن کم کم 50 50 واسه مسئله ارزش قاعل بشیم هرچند با این وضعیت لشکر کشی اینجا میبینم بعید میدونم بازم چیزی عوض بشه حتی اگه رسمی خود کوجیما بیاد تایید کنه (دوستان میخوان بگن ته دیگش به شما میرسه و بلاه بالاه ...)

به هر حال این یار کشی و بحث ها همیشه بوده، بین کنسول فن ها و PC فن ها، PS و XBOX، بین FIFA بازها و PES بازها و.. این چیزیه که بوده، هست و خواهد بود، اینقدر نباید جدی بگیریش مگر اینکه توهین یا عبور از خط قرمزی باشه که در اون صورت هم برخورد میشه، در غیر این صورت باعث بحث بیشتر میشه، گرچه اگه قرار به منطقی بودن هم بود اینجا نباید بحث PC بشه چون بخش PS4ـه و اینطوری باید هرچی پست در موردش پی سی باشه رو پاک کرد چون باعث درگیری میشه! مثل اینه که یه نفر بره تو بخش PC مدام در مورد PS4 حرف بزنه مطمئنن باعث واکنش منفی میشه بین یه سری فن هایی که خیلی دو آتیشه هستن! ولی خب این کمک میکنه بحث بیشتری پیش بیاد و بحث داغ تر بشه اگر دو طرفین باهم کنار بیان. که اینجا و بخش های دیگه جدیداً به این شکل شده و خیلی هم خوبه

شما کاری با لایکای زیر پست نداشته باش، شما کار خودتو بکن، وقتی بیای تو بخش PS4 به قول خودت و بحث PC بکنی طبیعیه یه سری اتفاقات بیافته، تو هر بخشی بری اینکارو بکنی صد در صد همچین اتفاقی میافته، حالا هر کسی میتونه دلیلی بیاره هر چقدر منطقی یا غیر منطقی و حرفش رو بزنه (بدون توهین)، من حرفم اینه که بعید میدونم همچین اتفاقی طبق تجربه ای که از قبل داشتم بیافته، نمیگم حرفِ من فکت مطلقه ولی نظر من تا این لحظه اینه، اگه اشتباه بود متوجه میشم اشتباه کردم، نه اینکه خصومتی با پی سی فن داشته باشم یا عاشق سینه چاکه سونی باشم یا هر مسئله ی دیگه.
 

Timey Wimey

عضو تحریریه
Aug 15, 2014
260
نام
محمد زمانی
میون همه‌ی این بحث‌هایی که پیش اومده و اخباری که از گذشته بوده احتمال زیادی داره که بازی بعد مدتی برای PC بیاد و صرفاً یه انحصاری زمانی باشه ولی در مورد این خبر همون نفری که خبر رو اعلام کرده بوده، توی توییت جدیدی نوشته که صرفاً حدس و پیش‌بینی خودش بوده و اتفاقاً تاپیکش هم توی ریست ارا به همین خاطر بسته شده.
حالا دو حالت داره: یا واقعاً فقط حدس و گمان بوده و خبری در کار نیست، یا نباید این قضیه رو لو میداده و حالا که لو داده خواسته درستش کنه ولی در هر صورت مسئله اینه که خودش این قضیه رو گفته که خبر رسمی و تایید شده نیست.
 

Attachments

  • Screenshot_2019-05-30 Antonio Fucito Death Stranding is a PS4 timed exclusive, will come to PC...png
    Screenshot_2019-05-30 Antonio Fucito Death Stranding is a PS4 timed exclusive, will come to PC...png
    27 KB · مشاهده: 35

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
پست اول مخصوص اطلاع رسانی جدیدترین اخبار بازی هست، کسی که ترد چنین بازی مهمی رو کار میکنه بی شک مطمئنه که می تونه از پس اخبارش هم بر بیاد و به نظرم خوبم عمل کرده!
اما قسمت نظرات لزوما مخصوص بحث های فنی و تخصصی بازی نیست! جای بحث در مورد بازی و حواشی دور و اطرافش هست، شما می تونی در مورد بازی بحث کنی ولی اگه اطلاعات میخوای بخش اخبار یا پست اول!
بحث پلتفرم ها مستقیما در ارتباط با بازی هست و از اونجا که هنوز شایعه هست و نمیشه تو فروم پلتفرم های دیگه ترد بازی رو کار کرد پس اینجا میشه به بحثش پرداخت!
 

B_O_X_E_R

کاربر سایت
Feb 16, 2016
601
نام
آرین کمال
انیمیشن راه رفتن چرا اینجوریه انگار ربات داره راه میره مثل بازی قبلیش. راه رفتن تو همون هورایزن خیلی عالی بود با همین موتور گرافیکی و تو اثرهای ناتی داگم مثل همین last 2دیدید چقدر خوبه. یه چیز دیگه هم تریلر خیلی منو یاد کات سین های بازی قبلیش میندازه یه دفعه یکی از آتیش رد میشه. تخیلش به سقف زده این حاجی.
دیروز یه حرفی از دانگرید گراف زدم. خوب تابلو یه. یه کاربری اومد یه چیزی گفت dsalvador منم یه چیزی گفتم اصلا قشنگ نیست این بحثا چرا نباید وقتی نظری داریم با دلیل بیان نکنیم.بگذریم.چهار چوب ادب خیلی چیز خوبیه
چیزی که خوشم اومد اینه که کاربرا دارن کم کم نظراتشونو میگن بدون ترس از فن های بازی‌الان خیلیا رو دیدم واضح میگن خوششون نیمده.
 
آخرین ویرایش:

Dr. Salvador

کاربر سایت
Mar 22, 2019
238
به نظرم وایسید باکس نهایی بازی بیاد تمومه
اگر only داشت شک نکنید باید با نسخه PC خدافظی کنید
اگر هم نداشت که دیگه به صورت فکت وار نسخه PC تایید شده پس الکی دعوا نکنید
 

B_O_X_E_R

کاربر سایت
Feb 16, 2016
601
نام
آرین کمال
یه چیز دیگه امروز از مولتی بازی یه خبری تو سایت هه noobهمسایه دیدم. چقدر خوب میشه بازیسنتر تو بخش اخبار سریع تر باشه مجبور نباشیم سایتnoob همسایه رو مدام باز کنیم
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
میون همه‌ی این بحث‌هایی که پیش اومده و اخباری که از گذشته بوده احتمال زیادی داره که بازی بعد مدتی برای PC بیاد و صرفاً یه انحصاری زمانی باشه ولی در مورد این خبر همون نفری که خبر رو اعلام کرده بوده، توی توییت جدیدی نوشته که صرفاً حدس و پیش‌بینی خودش بوده و اتفاقاً تاپیکش هم توی ریست ارا به همین خاطر بسته شده.
حالا دو حالت داره: یا واقعاً فقط حدس و گمان بوده و خبری در کار نیست، یا نباید این قضیه رو لو میداده و حالا که لو داده خواسته درستش کنه ولی در هر صورت مسئله اینه که خودش این قضیه رو گفته که خبر رسمی و تایید شده نیست.
قشنگ معلومه سورس هاش با بولدوزر از روش رد شدن اینم اومده گندشو جمع کنه ، چون همین خبر هم قطعا کلی به فروش بازی روی ps4 لطمه زده همین الانشم (نمونش رفیق مفت خور من گفت اینم از این لازم نیست براش پول بدم)

رسما با این دهن لغی و هول بودنش برای لیک کردن اطلاعات خودشو مهره سوخته کرد!
 

B_O_X_E_R

کاربر سایت
Feb 16, 2016
601
نام
آرین کمال
(نمونش رفیق مفت خور من گفت اینم از این لازم نیست براش پول بدم)
دقیقا مشکل من با اینیه که نوشتی.چرا باید یه عده فن انقدر داغون باشه افکارشون که تا بازی انحصاریه بپرستنش ولی تا از انحصار خارج میشه دیگه هیچ
 
  • Like
Reactions: X B I T B

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
به هر حال این یار کشی و بحث ها همیشه بوده، بین کنسول فن ها و PC فن ها، PS و XBOX، بین FIFA بازها و PES بازها و.. این چیزیه که بوده، هست و خواهد بود، اینقدر نباید جدی بگیریش مگر اینکه توهین یا عبور از خط قرمزی باشه که در اون صورت هم برخورد میشه، در غیر این صورت باعث بحث بیشتر میشه، گرچه اگه قرار به منطقی بودن هم بود اینجا نباید بحث PC بشه چون بخش PS4ـه و اینطوری باید هرچی پست در موردش پی سی باشه رو پاک کرد چون باعث درگیری میشه! مثل اینه که یه نفر بره تو بخش PC مدام در مورد PS4 حرف بزنه مطمئنن باعث واکنش منفی میشه بین یه سری فن هایی که خیلی دو آتیشه هستن! ولی خب این کمک میکنه بحث بیشتری پیش بیاد و بحث داغ تر بشه اگر دو طرفین باهم کنار بیان. که اینجا و بخش های دیگه جدیداً به این شکل شده و خیلی هم خوبه

شما کاری با لایکای زیر پست نداشته باش، شما کار خودتو بکن، وقتی بیای تو بخش PS4 به قول خودت و بحث PC بکنی طبیعیه یه سری اتفاقات بیافته، تو هر بخشی بری اینکارو بکنی صد در صد همچین اتفاقی میافته، حالا هر کسی میتونه دلیلی بیاره هر چقدر منطقی یا غیر منطقی و حرفش رو بزنه (بدون توهین)، من حرفم اینه که بعید میدونم همچین اتفاقی طبق تجربه ای که از قبل داشتم بیافته، نمیگم حرفِ من فکت مطلقه ولی نظر من تا این لحظه اینه، اگه اشتباه بود متوجه میشم اشتباه کردم، نه اینکه خصومتی با پی سی فن داشته باشم یا عاشق سینه چاکه سونی باشم یا هر مسئله ی دیگه.


سلام این بخش از صحبت شما خیلی عجیبه! اگر سری توتال وار برای PS4 پورت قطعا چندین صفحه درباره اش بحث میشه که چرا مثلا بازی انحصاری پی سی که با ویژگی انحصاری این پلتفرم در حال ساخته برای کنسول میاد و چه تاثیری روی بر محصول نهایی داره؟ ایا ضعف سخت افزاری کنسولهای 2013 دامن گیر نسخه پی سی در زمینه گستردگی نبردها میشه؟ ایا وقت و تیم سازنده قراره برای پورت نسخه PS4 هدر بره ؟ قطعا بارها اسم PS4 و این خبر مطرح میشه ولی مغایر با اهداف تاپیک نیست


اینجا هم همینطور هست، اگر این خبر پورت پی سی درست باشه میتونیم بفهمیم دث استرندینگ در اصل همون بازی مستقلی بوده که اول میخواسته برای پی سی هم بیاد و بانفوذ بیشتر سونی به پروژه شکل و شمایل بلاک باستر گرفته. میتونیم درباره این بحث کنیم تیم سازنده به جای اینکه قراره بعد از عرضه وقتش رو بذاره برای دنباله احتمالی ای پی پلی استیشن باید بره سر وقت پورت نسخه پی سی و تاثیری روی زمان عرضه دنباله بازی انحصاری داره یا نه؟ چرا یک پلی استیشن دار باید صبر و تحمل کنه تا تیم سازنده وقت صرف نسخه پی سی کنند.

و خیلی از بحث های دیگه که با عرضه دث استرندینگ روی پی سی ایا انجین دسیما مولتی پلتفرم خواهد شد؟ و باز چه تاثیری روی اینده این فرانچایز داره و ...

چیزی که میخوام عرضه نسخه پی سی بازی اصلا و ابدا بی ربط به تاپیک بازی در بخش پلی استیشن 4 نیست چون 100% وجود خارجی این پورت روی نسخه پلی استیشن 4 به عنوان انحصاری تاثیر داره
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,246
نام
سروش
میون همه‌ی این بحث‌هایی که پیش اومده و اخباری که از گذشته بوده احتمال زیادی داره که بازی بعد مدتی برای PC بیاد و صرفاً یه انحصاری زمانی باشه ولی در مورد این خبر همون نفری که خبر رو اعلام کرده بوده، توی توییت جدیدی نوشته که صرفاً حدس و پیش‌بینی خودش بوده و اتفاقاً تاپیکش هم توی ریست ارا به همین خاطر بسته شده.
حالا دو حالت داره: یا واقعاً فقط حدس و گمان بوده و خبری در کار نیست، یا نباید این قضیه رو لو میداده و حالا که لو داده خواسته درستش کنه ولی در هر صورت مسئله اینه که خودش این قضیه رو گفته که خبر رسمی و تایید شده نیست.

مطمئن باش سونی تا خود روز عرضه pc با دروغ و طفره رفتن سعی میکنه این قضیه رو انکار کنه
 
  • Like
Reactions: X B I T B

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,592
نام
حسین
دث استرندینگ در اصل همون بازی مستقلی بوده که اول میخواسته برای پی سی هم بیاد و بانفوذ بیشتر سونی به پروژه شکل و شمایل بلاک باستر گرفته
حالا من کاری به بحث پی سی و کنسول ندارم سوال من اینجاست سونی چرا باید اینکار کنه؟ مگه دیوانست که این همه خرج سر ساخت بازی کنه؟
منظور من اینه الان انتظار ها از بازی خیلی زیاده همه هایپن اکثریت همه می خوان ببینن بازی چقدر خفنه انتظار ندارن بازی یه یچیز سطحی باشه همه انتظار یه گیم پلی عالی رو دارن
بذار همین ای پی جدید سونی رو که جدیدا عرضه شده رو بهت بگم دیز گان! این بازی تقریبا تکلیفش معلوم بود بیشتر جو منفی دورش بود هیچکی انتظار نداشت یه بازی خفن باشه دیگه ته امید رسیدن به متا 80 بوده
این بازی فرق داره اسم کوجیما روشه کسی که اسمش میاد همه انتظار متا 90 دارن ازش خودش هم کم هایپ نکرده قبلا گفته بود که این بازیی بوده که سال ها می خواسته بسازتش بازیی که دوس داشته داخلش بازیگرای مورد علاقش باشه که سونی هم اینا رو بهش داده خب؟ این یعنی یه شاهکار یعنی سونی اینقدر دیوانست که از یه سیاست کثیف استفاده کنه که بخواد از نام کوجیما استفاده کنه که صرفا بخواد سود زیادی ببره اونم نه بصورت مادام به صورت لحظه ای؟ همین الانش اخرین ما و GOT رو داره ای پی هایی که سود خیلی زیادی بهش میدن اصلا همون اخرین ما برا بستن نسل و بردن یه سود هنگفت براش بسه چرا بیاد اینقدر رو این ای پی مستقل سرمایه گذاری کنه در صورتی که میدونه تهش دو هفته تو صدر جدوله؟
کلا حرف من اینه بازی یه ایده ساده یا یک بازی مستقل نیست نمیدونم چه حسیه اما حس میکنم بعد از نمایش کامل گیم پلی قراره هممون کف و خون قاطی کنیم:D
البته از یه سمتی مدت زمان ساخت بازی الان برا بعضیا این شک رو ایجاد کرده که نکنه با توجه به مدت زمان کم ساخت واقعا یه ای پی سادس ته گیم پلی همینه و غیره مسلما اگه میوفتاد 2021 کسی دیگه شک نداشت ولی نظر من درموردش اینه که کوجیما میدونسته چطوری گیم پلی متال 5 رو تغییر و گسترش بده که بدرد جو این بازی و سبکش بخوره خب مطمعنا همین موردی که گفتم کلی روند ساخت رو جلو میبره انگار تو یه نسخه قبل ساختی داری ادامش میسازی
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
حالا من کاری به بحث پی سی و کنسول ندارم سوال من اینجاست سونی چرا باید اینکار کنه؟ مگه دیوانست که این همه خرج سر ساخت بازی کنه؟
منظور من اینه الان انتظار ها از بازی خیلی زیاده همه هایپن اکثریت همه می خوان ببینن بازی چقدر خفنه انتظار ندارن بازی یه یچیز سطحی باشه همه انتظار یه گیم پلی عالی رو دارن
بذار همین ای پی جدید سونی رو که جدیدا عرضه شده رو بهت بگم دیز گان! این بازی تقریبا تکلیفش معلوم بود بیشتر جو منفی دورش بود هیچکی انتظار نداشت یه بازی خفن باشه دیگه ته امید رسیدن به متا 80 بوده
این بازی فرق داره اسم کوجیما روشه کسی که اسمش میاد همه انتظار متا 90 دارن ازش خودش هم کم هایپ نکرده قبلا گفته بود که این بازیی بوده که سال ها می خواسته بسازتش بازیی که دوس داشته داخلش بازیگرای مورد علاقش باشه که سونی هم اینا رو بهش داده خب؟ این یعنی یه شاهکار یعنی سونی اینقدر دیوانست که از یه سیاست کثیف استفاده کنه که بخواد از نام کوجیما استفاده کنه که صرفا بخواد سود زیادی ببره اونم نه بصورت مادام به صورت لحظه ای؟ همین الانش اخرین ما و GOT رو داره ای پی هایی که سود خیلی زیادی بهش میدن اصلا همون اخرین ما برا بستن نسل و بردن یه سود هنگفت براش بسه چرا بیاد اینقدر رو این ای پی مستقل سرمایه گذاری کنه در صورتی که میدونه تهش دو هفته تو صدر جدوله؟
کلا حرف من اینه بازی یه ایده ساده یا یک بازی مستقل نیست نمیدونم چه حسیه اما حس میکنم بعد از نمایش کامل گیم پلی قراره هممون کف و خون قاطی کنیم:D
البته از یه سمتی مدت زمان ساخت بازی الان برا بعضیا این شک رو ایجاد کرده که نکنه با توجه به مدت زمان کم ساخت واقعا یه ای پی سادس ته گیم پلی همینه و غیره مسلما اگه میوفتاد 2021 کسی دیگه شک نداشت ولی نظر من درموردش اینه که کوجیما میدونسته چطوری گیم پلی متال 5 رو تغییر و گسترش بده که بدرد جو این بازی و سبکش بخوره خب مطمعنا همین موردی که گفتم کلی روند ساخت رو جلو میبره انگار تو یه نسخه قبل ساختی داری ادامش میسازی

سونی نه دیوانه نیست، سونی برا سرمایه گذاری روی پروژه دث استرندینگ و اسم کوجیما جوری برد تبلیغاتی که مایکروسافت باید چند صد میلیون خرج کنه تا با این "حس نجات کوجیما از چنگال کونامی دیو صفت" برابری کنه

ولی بحث پی سی کنسول رو کار نداری ولی حرفت به جنگ کنسولی بین من اکس باکس فن و شمای پلی استیشن فن برمیگرده. اینکه پرسش مطرح شده ایا این همون بازی مستقل اولیه هست یا نه اصلا چیزه بدی نیس! پرسش اینکه کوجیما ایده یک بازی دیگه هم در حد ساخت در ذهن داره یا نه؟ مگه ده ها صفحه بحث نشد که این بازی اصلا سایلنت هیلز هست یا نه؟ ایا کوجیما کاری که میخواسته در کونامی انجام بده رو الان انجام داده؟ ایا سونی امده تو بازی کوجیما کلا اون بازی مستقل در ذهنش رو گذاشته کنار و از بیخ دث استرندینگ رو نوشته ؟ (که با توجه به شواهد همون بازی مستقل هست)

درباره اینکه سونی و یا اصلا دث استرندینگ در حد مستقل هست یا نه به نظرم این پست و پست قبلی که دادم باعث کژ فهمی یکسری دوستان شده. سونی و مایکروسافت اگر میدونستند عنوان مستقلی مثل پابجی اینطوری میترکونه اندازه چنتا پول دلست و هیلو روش سرمایه گذاری میکردند! مستقل مترادف بد بودند نیست. مترادف کم فروش بودند هم نیست. ماینکرفت پدیده نسل هفتم تا الان نزدیک دویست میلیون نسخه فروخته و دویست میلیون کاربر رایگان تو چین داره!

دوباره برمیگردم به کژ فهمی از برداشت گیمپلی ساده، و مستقل. شما 5 دقیقه گیمپلی از پابجی ببینی میگی این چقدر چرت و ساده است (در مقابل قابلیت های فت و فراوون بلک اپس 4 مثل وال رانینگ و شیلد و کوفت و زهر و مار) ولی مجموع همین گیمپلی ساده رو میبینی چقدر بهت ازادی عمل میده، چقدر باید فکر کنی و خلاقانه بازی کنی! پرتال 2 کلا 5 6 تا قابلیت بیشتر نداره ولی اینقدر با فکر همه کنار هم چینده شدند که هنوز بعد از گذشت نزدیک یک دهه کسی نتونست بازی پازلی با اون کیفیت بسازه (شاید ویتنس که بازم نه هرچند که همینم مستقل هست)

سازنده های الان برای عدم نداشتن خلاقیت و جسارت روی اوردند به ایده "بزرگ و بیشتر" برای جذب مخاطب. برای مثال ایده دایس برای جذاب کردن مود اپریشن BF1 امده همین مود رو بزرگ تر و طولانی تر کرد و با اسم گرند اپریشن تو حلق مخاطب فرو کرد ولی اون طرف یک بنده خدایی رو ایده بتل رویال که به مراتب کوچیک تر از گرند اپریشن هست کار کرد و یکی از بهترین بازی های نسل هشتم و تاثیرگذارترین رو ساخت. و موی لای درز گیمپلی ش (حداقل زمان عرضه) نمیره. پابجی زمان عرضه فکرکنم کلا 4 5 تا رایفل داشت ولی BFV ده ها سلاح اما نتیجه کدوم بهتر شده؟

میگم اینکه سونی امده وسط ماجرا و اون بازی مستقل کوجیما شده بلاک باستر با این گرافیک و ستاره های سینما و انجین .. اصلا بد نیست، بلکه بهترین چیزی بود که میتونسته رخ بده. ازادی عمل و خلاقیتی که سازنده مستقل داره به همراه پول فراوون یک ناشر بلاک باستر ساز. تو بازی قرار نیست 18 نوع سلاح ببینید، قرار نیست ده ها نوع وسیله نقلیه ببینید، قرار نیست شونصد مدل حیوون تو محیط بازی ببینید. نه قرار نیست ببینید ولی هر چیزی که هست با فکر و هدفی بنا شده که نتیجه اش "حسی" هست که خالق اثر میخواسته به شما انتقال پیدا کنه
یک شبیخون هم بزنم، الان سازنده های گیرز5 به نظر دیگه نتونستند تو همون محیط خطی بازی ایده و نواوری جدیدی بیارند و رفتند سراغ سندباکس شدن و شونصد مدل اپگرید برای سلاح و ... که واقعا من رو به عنوان فن سری میترسونه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر