PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
یه سری اطلاعات دیگه ای که از گوش دادن به دیالوگا دستگیرم شد

اسم اون موجودات نفت شکل که از زمین درمیان BT هست
سم برای این ماموریت انتخاب شده چون میتونه BT ها رو حس کنه ولی از دیدنشون عاجزه
کار اون بچه نوزاده اینه که به سم قدرت دیدنشون رو بده برای همین هم همیشه همراهشونه.
تروی بیکر و گروهش اسمشون Homo Daemons هست که به بزبون لاتین میشه انسانهای شیطانی یا همچین چیزی. از نوع نامگذاریشون اینجور برمیاد یه گونه ی دیگه از انسان هستن. چون انسان اسم رسمی و علمیش Homo Sapiens هست یعنی انسان متفکر.
یه گروه دیگه هم تو بازی هستن که احتمالا گروه مدز میکلسون اینا باشن به اسم Homo Ludens اونم به لاتین یعنی انسان بازیگر یا گیمر یه همچین چیزی
این گروه لباس زردا که با چوب دنبالت بودن هم از BT ها عین سگ میترسن برای همینم تا بارون اومد در رفتن.

اینا باشه تا اکتشافات بعدی :D
 

AxeL90

کاربر سایت
Aug 27, 2014
505
به شخصه لذت بردم از خود تریلر ولی زیاد هایپ نشدم
ولی یه چیزو نمیفهمم ، ایراد بعضی دوستان اینه که چن سال از معرفی گذشته و چن ماه تا عرضه مونده چیز زیادی از گیم پلی نشون داده نشده ؟! یه سوال دارم اولین تریلر گیم پلی(نه داستانی) RDR2 کی بود چن وقت قبل عرضه ؟! یادمه یجوری شده بود ملت از اعتماد به نفس زیاد *R ایراد میگرفتن و.... ، به نظرم در مورد مکانیزم های گیم پلی خیلی زود قضاوت نکنید و دست کوجیما رو‌خالی ندونید قطعا چیزای زیادی هست که هنوز ما هیچی ازش نمیدونیم
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,234
بنظر اینطور اومد بعد اینکه سم در جنگل توسط اون BT ها به داخل زمین کشیده شد از یه دنیای دیگه که شبیه مناطق جنگ جهانی دوم بود سر در آورد. فک کنم همینطوری باشه که Game Over نداشته باشیم. یعنی بین این دنیاها جاش تغییر میکنه
 

sabco

کاربر فعال
Sep 16, 2009
1,595
من با منطق مخفی کاری و فرار نورمن که از دقیقه 2:40 شروع میشه مشکل دارم
وقتی متوجه میشه لو رفته مثل بچه شروع میکنه به فرار کردن جای اینکه با پرتاب چیزی توجه دشمنا رو به جای دیگه منحرف کنه
بعد حداقل سه تفر از پشت دنبالش بودن چطور نگرفتنش ؟ در حالی که نوعی نیزه برق دار دستشون بود
تو ذوقم خورد کلا
من این حس بهم دست داد که اصلا اون دشمنای زرد پوش سم رو نمیدیدن و دقیقا نمیدونستن در لحظه کجا هست. یه حالتی مثل اینکه سم BT ها رو حس می کنه اینا هم حضور سم رو حس کرده بودن.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
از طرفی با دنیای مرموز و یونیک بازی خیلی زیاد حال کردم و از طرفی نمیفهمم ایا میکانیزم های که قراره بازی معرفی کنه ( گیم پلی ، طراحی مرحله ، هوش مصنوعی و غیره!) چقدر ما رو با دنیایی که خلق کرده قراره درگیر کنه. ظاهرا بازی بی نظیریه. در رابطه با تریلر هم و اینکه از گیم پلی چیزی نشون ندادن یا بازی گیم پلی خاصی نداره، بنظرم بیشتر بر میگرده به نحوه ادیت تریلر و علاقه ی شدید کوجیما به فیلمسازی و روایت که تریلر رو هم به این شکل فارغ از تمرکز روی گیم پلی تدوین کرده.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
گیمپلی بازی همینی هست که میبینیم! واقعا همینی که هست میبینیم و بیشتر از این بخوایم تخیل بزنیم که چیزی مخفی شده و فلان توهمه

توضیح ش سخت ولی دث استرندینگ از همون ایده اولیه کوجیما بعد از جدایی کونامی میاد که میخواست بازی مستقل و کوچیک بسازه. نمونه میشه اوت لست که دوتا مکانیزم گیمپلی بیشتر نداره ولی جوری همین دوتا قابلیت ساده کنار هم چینده شدند که باعث میشه pure horror ای خلق بشه که تو ده سال اخیر نمونه اش پیدا نشه. و یا همین پابجی که به ظاهر گیمپلی ساده ای داره ولی همه چی درست سر جاش نشسته و اونقدر مجموع کلی درگیر کننده میشه که EA و Dice و اکتیویژن و تری آرک با اون همه مکانیزم های گسترده بهش نمیرسند

برخلاف AAA های روتین که دنبال بیشتر و بزرگتر هستند، دث استرندینگ اثر بلاک باستری هست که فکر پشتش از عناوین مستقل میاد و تک تک اجزا با فکر درست کنار هم چینده شدند




نمیدونم ولی کلر RE Engine هم خیلی خیلی خفن بود و پا به پا هست با این تریلر
منم کم کم دارم چنین حسی رو میگیرم، ولی هنوز امیدوارم که اشتباه باشه حسم:D

الان بازی یه جورایی به نظرم... Journeyیه که AAA هم هست:D بیشتر بحث سفر و از جایی به جای دیگه رفتنه انگار...

اما خوب بخش داستانی تریلرها رو میبینم...به نظر نمیاد فقط این باشه! نمیتونه این باشه:D
به نظرم هنوزم باید منتظر بمونیم و بفهمیم دقیقا هدف توی بازی چیه و حتما یه ویدیو گیم پلی خفن بدن!
اون MGS V که قبل عرضه کل دل و روده ی گیم پلیش رو ریختن بیرون! اینم انشاالله تا قبل عرضه چنین بلایی سرش میارن:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
من که شخصا اصلا خوشم نیومد. به نظرم نمایش ضعیفی بود. نه مثل نمایش های قبلی مرموز بود و سوال ایجاد میکرد، نه گیم پلی رو نشون میداد دقیقا چیه. البته من شخصا انتظار ندارم یه اکشن خفنی چیزی باشه که هنوز نشون ندادن، اما دوست داشتم دقیق بدونم بازی چی به چیه. در کل برای من و با سلیقه من هایپ کننده نبود و منتظرم ببینم Last چیکار میکنه.
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
غیر ممکن هست همچین ایده مبهم و بلند پروازانه ای فقط چند ماه دیگه عرضه بشه و موفق باشه
این تریلر هم ضایع بود که تهیه کننده ها فشار شدید آوردن که یک تریلر هیجانی و hype و از این مزخرفات سر هم بکنه
اگه ۲ سال دیگه در دست اقدام بود شاید امیدوارم می موندم,ولی این به احتمال بسیار زیاد شکست می خوره
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
چقدر بد بود تریلر بازی چقدر گیم پلی بازی افتضاح بود فیزیک بازی که مرخص بود مکانیسم گیم پلی که اصلا منطقی نداشت.
1 جاییشم که منو یاد ماین کرفت انداخت داستان هم که فرا تخیلی بود یا می زنه حداقل
گرافیک بازی هم غیر کات سین ها یعنی خود بازی 1 چیز کاملا معمولی بود اونم برای 1 انحصاری چند ساله
باور کنید اگر اسم کوجیما روی این بازی نبود الان هیچ کسی به بازیش نگاهم نمی کرد یا فحشش می دادن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر